Sampan c/w124:set

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
zahmuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 02.09.2003 16:16
Paikkakunta: Päijät-Häme

Sampan c/w124:set

Viesti Kirjoittaja zahmuli »

Laitetaampa tänne hieman remppa juttua omista autoista. Ensimmäisen mersun ostin 2003 250td s124, siitä tämä mersuilu lähti, auto oli ajossa tämän vuoden kesäkuuhun asti ja ainoa mitä siihen tehtiin oli jarrut eteen alapalloa, raidetankoa, laakerit kerran joka pyörään, koneeseen nostajat ja jotain muuta pientä. Kilsoja tuli kolmessa toista vuodessa 350 000km. Keväällä sitten ostaa täräytin c124 vuodelta 91 230ce ja nyt syksyllä talviautoksi w124 300d 2.5turbo eli jenkki malli, hyvillä varusteilla. Niitä on nyt jo laiteltu kuntoon, molemmissa pientä fiksausta:
c124sivusta.jpg
c124 sisusta.JPG
c124 takapenkit.JPG
c124 vika/työlista
-turvavyönojentaja kuskinpuolelta toimii satunnaisesti (jää ulos). Jos auto seisoo pidempään kenkkilee tosi useasti, kesällä kun ajettiin päivittäin pelasi n.95%.
-etuiskarit loppu. Uudet bilstein sprintit hankittu, ei asennettu
-alapallo ja puslat alatukivarresta väljät. "uusi" tukivarsi jossa "uudet" hilut purettuna s124:sesta
-etulokareissa vähän ruostetta.
-taakse lisää madallusta ja cambertangot.
-kuskinpenkin alipaineiden korjaus, nappi vuoti.
-hienommat vanteet. Nyt dotz mugello 17" eivät mitkään rumat mutta kaipais jotain 18" esim carlsson 1/12 tai kunnon huulivannetta
-takajarrut ei pidä kunnolla. Hylky leimasta
-flektin anturin uusinta
Tehty:
-pohjan hitsaus
-maskin tuunaus
-myllytys ja vahaus
w124 kesävanteet.jpg
w124 sisusta.JPG
w124 vika/työlista
-keskuslukitus ei toimi, pumppu kyllä huutaa penkin alla.
-kansipahvin vaihto
-alipaineletkujen uusinta
-kattoverhoilun fixaus/uusinta (roikkuu). Jos löytyy vaaleeta verhoilu osaa saa tarjota yv:llä
-maalaus. Auto siis jenkeistä ja katto, konepelti sekä taka luukku auringon polttamia.
-pienen kylkilistan kiinnitys takaoven taakse
-peruutusvalot ei toimi
-talvivanteet
-moottoriantennin korjaus/uusinta/takakonttiin kytkin jolla voi ajaa antennin ylös/alas. Ohjaus ei pelaa, mutta kun syöttää virtaa suoraan moottorille niin toimii.
-vetokoukun sähköt
-takapään madallus lisää. s124 jouset takana josta rälläköity kierros pois= perä ei juurikaan laskenut. Puolikierrosta vielä rälläkällä ja 1 kumit.
-vaihteiston säätö, luistaa liikaa vaihdoissa, kun löin laatikon alipaineletkun kiinni.
-laatikon öljyletkun uusinta
-yj releen vaihto? Kiekkamittari sammuu ja abs valo syttyy välillä, silloin myös tyhjäkäynti sekoilee. Onko muita ehdotuksia kuin yj rele?
tehty:
-vetokoukun asennus. Irrotettva oris s124:sta
-myllytys ja vahaus
-verhoilun pesu
-akunpohjan hitsaus.
-alipaine vian korjaus. Laatikon letku oli irti.
-takakyljen hitsaus ja maalaus.
-beckerin korjaus ja koodin hankinta. Edellinen omistaja oli hajoittanut mankkaa ja vaihtamassa sitä johonkin nyky vehkeeseen. onneksi sain sen korjattua. Kaupan päälle tuli Lionel Richiesin love songs kasetti joka löytyi takapenkin alta :D .
-kylkiteippausten poisto

Kalustoon kuuluu vielä bussi 97 290td Sprinter joka on vaihtumassa 06 vastaavaan automaatilla ja tuplailmastoinnilla
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut zahmuli, La 23.09.2017 19:23. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
Avatar
zahmuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 02.09.2003 16:16
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Sampan c/w124:set

Viesti Kirjoittaja zahmuli »

w124 varustelista

175A MB-TEX MUSHROOM
199 METALLIC BLUE-BLACK
221 LEFT FRONT SEAT, ELECTRICALLY ADJUSTABLE
222 RIGHT FRONT SEAT, ELECTRICALLY ADJUSTABLE
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
291 AIRBAG FOR FRONT PASSENGER
300 STORAGE BOX IN FRONT TRAY
340 ADDITIONAL 3RD STOP LAMP
412 ELECTRIC SLIDING ROOF
412 *1 _______ 19951002 ELECTRIC SLIDING ROOF
412 *2 _______ 19980716 ELECTRIC SLIDING ROOF WITH TILTING DEVICE
420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
430 HEADREST IN THE REAR, LEFT AND RIGHT
440 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
467 CENTRAL LOCKING SYSTEM AND INSTRUMENTS WITH ENGLISH LETTERING
491 U.S. VERSION
524 PAINTWORK - PRESERVATION
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
588 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL AND ELECTRIC WINDOW LIFTERS (FRONT AND REAR DOORS)
593 ALL-ROUND WD-GREEN GLASS,HEATED REAR WINDOW-ESG,BF
611 COURTESY LAMPS FOR FRONT AND REAR DOORS, WITH V124 ALSO FOR CENTRAL DOORS/W202 FRONT DOORS ONLY
639 ELIMINATION OF FIRST-AID BOX AND WARNING TRIANGLE
640 15-HOLE LIGHT ALLOY RIMS
664 10 LITERS OF FUEL AND MODE OF PACKING VE III
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
75 CLOTH MUSHROOM
757 RADIO WITH CASSETTE (LOUDSPEAKERS AND ANTENNA INCLUDED)
803 AEJ 06/1/M/X
814 ACTIVE BASS LOUDSPEAKER SYSTEM

c124

240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
261A LEATHER BLACK
281 AMG PERFORMANCE STEERING WHEEL
291 AIRBAG FOR FRONT PASSENGER
300 STORAGE BOX IN FRONT TRAY
412 ELECTRIC SLIDING ROOF
412 *1 _______ 19951002 ELECTRIC SLIDING ROOF
412 *2 _______ 19980716 ELECTRIC SLIDING ROOF WITH TILTING DEVICE
420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR
430 HEADREST IN THE REAR, LEFT AND RIGHT
481 UNDERSHIELDS
538 AUTO. ANTENNA AND SPEAKER, FRONT - WITHOUT
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
570 FOLDING ARMREST, FRONT
584 ELECTRIC WINDOW LIFTER, 4-WAY, V 124, 6-WAY
592 ALL-ROUND WD-GREEN GLASS,HEATED REAR WINDOW-VSG
611 EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS
620 AIR POLLUTION CONTROL
731 WOOD TRIM BURRED WALNUT ROOT
812 REAR-MOUNTED LOUDSPEAKER
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
Avatar
zahmuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 02.09.2003 16:16
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Sampan c/w124:set

Viesti Kirjoittaja zahmuli »

124set.jpg
Nyt kun tämä kuvien lisäys on näin helppoa, niin lisätään viel kimppa kuva kalustosta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
Avatar
zahmuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 02.09.2003 16:16
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Sampan c/w124:set

Viesti Kirjoittaja zahmuli »

Tänään takajarruja herkistäessä (sisempi mäntä perinteisesti jumissa) huomasin takakaaressa tulpan kohdan ruostuneen, niin pahasti että tulppaa kun vähän koskin, hyppäsi se sisuksiin. Ja eikun paikkailemaan: Rälläkän teräsharjalaikalla paikat puhtaaksi, bilteman nakertajalla mätä pois (ei kipinöintiä ja suojailuja niin kuin rälläkällä leikatessa), sopivan paksuisesta sinkitystä pellistä lappu joka liimattiin 3m koriliimalla ja varmistettiin paikalleen poppareilla. Toisella puolella olin jo tehnyt liimaamalla vastaavan homman mutta en käyttänyt poppareita vaan pönkkäsin lapun paikalleen. Päälle vielä maali ja paksu massa kerros.
taka mätä c124.jpg
2 taka mätä c124.jpg
Liimailun jälkeen siirryttiin eteen alatukivarren irroitukseen jonka pultit antautui vasta rälläkälle. Tilalle tulossa tukivarsi jossa uudet puslat ja alapallo. Katsotaan saisko nyt samalla puhallettua osat ja laitettua uudet bilsteinit alle. Leiman kanssa vaan hieman hoppu...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Sampan c/w124:set

Viesti Kirjoittaja S202 »

Hienoja autoja hyvillä varusteilla :thumbup: Coupeen tosiaan uudet vanteet, noi on aika kauheat :wtf:
S124 300TE
S211 E500
Avatar
zahmuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 02.09.2003 16:16
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Sampan c/w124:set

Viesti Kirjoittaja zahmuli »

Coupe tallissa ketarat pystyssä. Kaikki oikean puolen eturipustus osat irti. Homma tökkäs maalin puutteeseen. Olen käyttänyt pohjamaalina selemixin 7-413 2k epoksimaalia, perusmaalia on vielä 2litraa, mutta kovete loppui. Lisää kovetetta tulossa kunhan hakijalla muisti pelaa :D. On muuten todella hyvää kamaa, pitää ruosteen poissa. Sprintterin kylkeä olen paikkaillut tuolla noin 4 vuotta sitten eikä ole vielä ruostunut uudestaan ja paikkaukset on pelkällä pohjamaalilla. Tärkeäähän on hyvät pohjat, itse hiekkapuhalsin ja maalasin välittömästi. Miinuksena isot pakkaus koot kovetteelle ja ohenteelle.

Sedanin laatikkoa säätelin pumpun alipaine hässäkästä eilen. Vaihdot luistaa vielä vähän liikaa, pitää kokeilla päästää vähän öljyä pois, kun siellä näyttäis olevan aika paljon liikaa..
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
Avatar
zahmuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 02.09.2003 16:16
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Sampan c/w124:set

Viesti Kirjoittaja zahmuli »

Sedanin laatikosta päästettiin n. Litra öljyä pois ja pumpun alipainesäätimen vedin tappiin. Ei ihan täydellisesti mene vaihdot vieläkään, mutta paljon paremmin kuin ennen. Pitää tässä syksyllä vielä vaihtaa öljyt ja suodatin laatikkoon ja katsoa onko siitä apuja. Öljyt näyttää aika uudelta, mutta veikkaan että suodatin on edelliseltä myynti remppaajalta jäänyt vaihtamatta..

Coupen oikean puolen eturipustuksen osat lähti tänään puhallukseen ja loppu viikosta niihin maali pintaan ja nippuun. Ja nyt sitten muistin että se etujousi unohtui siitä puhallus kuormasta. Onneks on vain puolen kilsan päässä..
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
Avatar
zahmuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 02.09.2003 16:16
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Sampan c/w124:set

Viesti Kirjoittaja zahmuli »

c124 alusta.jpg
Cuupan etuhilppeet puhallettu ja maalattu hempelin light primerillä kertaalleen. Pitäiskö vetää päälle vielä antifouling maali ettei simpukat ja levä tartu maantie laivan pohjaan :lol: Maalataan vielä toiseen kertaan tolla hempalla ja päälle varmaan musta spray. Ei toi tosin mielestäni vaatis mitään päälle kun kestää veden allakin pelkällä tolla, ainoa on että epoksi liituuntuu = kiilto alustan osista häviää...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
HannuIk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: To 03.01.2008 21:49
Paikkakunta: Evijärvi

Re: Sampan c/w124:set

Viesti Kirjoittaja HannuIk »

Siittin näkösiä osia, noita on ilo ruuvata paikalleen. :P
Avatar
zahmuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 02.09.2003 16:16
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Sampan c/w124:set

Viesti Kirjoittaja zahmuli »

Nyt alkaa sitten niputus, osat saavat olla sen verran kuivia (kovia). Tänään uudet laakeradat prässätty paikalleen, sisempilaakeri ja steeffani paikallaan runsaan rasvan kera. Huomenna tukivartta ja uutta iskaria alle ja perjantaina viimeistään leimalle.
Mitenkä nämä hommat nyt tuntuu paljon helpommilta kuin edellisellä kerralla, silloin tuntui että vastaava homma oli hirveän työläs farkkuun ja nyt tämä on tälläistä kivaa pikku puuhastelua. Johtuneeko siitä että farkku oli pakko saada nippuun ja ajoon tietyssä ajassa, nyt on toinen auto jolla voi ajella eikä mitään hirveää painetta, paitsi toi leiman umpeutuminen. Ja onhan tämä tietysti toinen kerta kun tekee etupään remppaa samanlaiseen autoon :eh:
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
Avatar
zahmuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 02.09.2003 16:16
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Sampan c/w124:set

Viesti Kirjoittaja zahmuli »

c124 etutolpat.jpg
Etupää nipussa. Eiköhän toi leimasetälle kelpaa. Jarrusatula ja levy pitää vielä talvella maalata, samoin vasemman puolen kaikki osat ja kallistuksenvakaaja puhalluttaa ja maalata.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Sampan c/w124:set

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Hienon näköstä jälkeä. Eiköhän se leimasetä kuse housuunsa, kun näkee auton alle... :lol:

Mukava kasailla kun kaikki osat on puhtaita ja ehjiä. Melkeimpä harmittaa laittaa alle kun tietää että likaantuu. Saati sitten sotkea jollain ruosteenestolitkuilla ja alustamassoilla...:)
zahmuli kirjoitti:Mitenkä nämä hommat nyt tuntuu paljon helpommilta kuin edellisellä kerralla, silloin tuntui että vastaava homma oli hirveän työläs farkkuun ja nyt tämä on tälläistä kivaa pikku puuhastelua. Johtuneeko siitä että farkku oli pakko saada nippuun ja ajoon tietyssä ajassa, nyt on toinen auto jolla voi ajella eikä mitään hirveää painetta, paitsi toi leiman umpeutuminen. Ja onhan tämä tietysti toinen kerta kun tekee etupään remppaa samanlaiseen autoon :eh:
Toki jos toistamiseen tekee, niin helpottaa kummasti, mutta musta ainakin tuntuu, että tuo kiireettömyys vaikuttaa eniten. Jos se auto pitää saada tänään valmiiksi, niin pikkuhommakin menee ihan varmaan pieleen ja sitten taistellaan yötä myöten valmiiksi. Jos ei ole pakko saada ajoon, ei pieniä tai isompia hidasteita edes huomaa. Aina voi jatkaa seuraavalla kerralla. Tota omaa projektia on tullu tehtyä ku Iisakin kirkkoa, mutta eipä ole kertaakaan mennyt hermot mihinkään. Eikä sitä kautta ole tulu rikottua tai jätettyä jotain puolivillaisesti tehdyksi mitään. Yritys on tehdä hyvää jälkeä, eikä nopeusennätystä ja silloin se tuntuu mielekkäältä.
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
zahmuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 02.09.2003 16:16
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Sampan c/w124:set

Viesti Kirjoittaja zahmuli »

Jes. Kyllä se leimasetä joutu hakemaan tenat pöksyihin ja laittamaan leiman papereihin 8).

Viikonlopun jos ottais rennosti ja maanantaina sedan telakalle kannen irroitukseen. Mihinkäs se kansi kannattaa Lahdessa viedä koneistettavaksi?
Tiivisteet tilasin motonetista, kai ne on ihan kunnon tavaraa? Auto ei siis ole mikään superi, om602 turbo josta vähän syöttyö lisätty. Tarkoituksena laittaa joskus kevväämmällä ilma/vesi cooleri ja vähän isompi turbo (vaikka om606 vakio).
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
Avatar
zahmuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 02.09.2003 16:16
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Sampan c/w124:set

Viesti Kirjoittaja zahmuli »

c124 vielä on kesää jäljellä.jpg
Ai talviteloille? Vielä on kesää jäljellä....
hylsy.jpg
Toinen sedanin om602 jakoketjun kiskon tappi lähti tuolla hylsyllä ja ruuvilla, mutta toinen ei meinaa irrota millään. Huomenna kokeilen liukuvasaraa, josko sillä irtoisi. Muuten kansi on muutamaa pulttia vaille irroitettu ja menee oikasuun Lahden kansityöhön.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
Avatar
zahmuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 02.09.2003 16:16
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Sampan c/w124:set

Viesti Kirjoittaja zahmuli »

om602 kansi.jpg
Sain viime viikonloppuna kannen irti ja venttiilit purettua siitä. Ei nyt sitten mennyt pelkällä tiivisteen vaihdolla ja oikaisulla. Ohjurit tuntuivat sormilla todella väljiltä ja tästä on ilmeisesti kiittäminen Érkki Egr:rää. Neljään nostajaan oli alkanut tulla bemarin merkkiä pintaan, ei vielä mitään armotonta naputusta, mutta vaihdetaan samalla takapihan vehon hyllyltä käytettyihin vastaaviin.
Kansi on nyt Lahden kansityössä koneistuksessa=,esikammioiden purku uudet ohjurit, vanhojen venttiilien työstö, tason oikaisu ja kasaus uusilla venakumeilla. Maksaa, mutta sitten pitäisi moottori olla taas tikissä. Tuon Erkin likvidoin autosta ensi töikseni tai se oli kyllä tehnyt sen jo itsekseen, alipaine vuoto oli hoitanut homman niin että putki pakosarjalta imupuolelle oli karstoittunut tukkoon, mutta varmistin sen vielä peltilaipoilla molemmista päistä. Kansi tulee koneistamosta ensiviikolla niin ei ole silloinkaan sitten tylsää....
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
Avatar
zahmuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 02.09.2003 16:16
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Sampan c/w124:set

Viesti Kirjoittaja zahmuli »

Pitkään olen vatuloinut mitkä vanteet tuohon coupeen sopisi alle ja nyt sain ahaa elämyksen ispiriltä.
jante-alu-ispiri-csr1d-pol-gld-02.jpg
Vanteista ei löytynyt kuukelista kuvia joissa olisivat oikean merkkisen auton alla, mutta tässä oikean ikäluokan bemarissa.
e30.jpg
ja paintilla votosopattuna coupeen
coupe ispiri csr1d.jpg
Pitää vaan myydä nuo mugellot alta pois..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
Avatar
zahmuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 02.09.2003 16:16
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Sampan c/w124:set

Viesti Kirjoittaja zahmuli »

Miksi tuo vanne kuva ei näy kokonaan ? Kertokaas viisaammat..
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: Sampan c/w124:set

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Vois olla asialliset! on kait niin iso tuo kuva, että tulee toi "scrollaus"palkki tonne sivuun..
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Sampan c/w124:set

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei passaa ulkonäöllisesti yhtään coupeen. Liian kirkas kellertävä väri (no juu voi johtua photoshopista) , eikä vanteen tuuletinmuotoilu hivele silmää.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
zahmuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 02.09.2003 16:16
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Sampan c/w124:set

Viesti Kirjoittaja zahmuli »

Tässä mä näytän vanteet jotka ei passaa yhtään coupeen :D
James Polkuauto ja kurainen kupee pappa vanteilla.jpg
Jos nuo ispirit ei passaa coupeen niin laitan ne sitten sedaniin :angel:

Ja asiaan. Tohon autoon ei mun mielestä ole oikeen helppo löytää täydellistä vanne settiä. BBS rs tyylisiä on kaikilla, RH:n topline aa ja muita vastaavia, sopivan kokoisena ja levyisenä vähän heikosti tarjolla ja niissäkin hinnat kohdillaan :think: , viisipuolaiset keskinit kt1 niitäkin on kaikilla. Vanteet pitää tietyllä tapaa olla vähän rumat ja kunnon huulella, vähän poiketa massasta. Kokona mielellään 18".
Noita ispirejä ei olis ainakaan vielä juuri kellään.
Pitääpä laittaa poika tekemään paremmat shoppailut kuvalle...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
Avatar
zahmuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 02.09.2003 16:16
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Sampan c/w124:set

Viesti Kirjoittaja zahmuli »

Kansi.JPG
Kansi haettu Lahden kansityöstä.
Lohkon tiivistepinta vetästy mirkan hiomapaperilla ja imuriin liitetyllä hiomatuella puhtaaksi, sekä kierteet jengatapilla putsailtu. Huomenna kannen asennusta isänpäivän kunniaksi.
Monesti olen lukenut porukan kommentteja että motonetin tiivisteet on huonoja. Ihmettelen sitä kun motonet ei mielestäni valmista yhtään mitään tivisteitä ja esim. om602 tiiviste sarja oli viktor reinzin tekemä!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
Avatar
zahmuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 02.09.2003 16:16
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Sampan c/w124:set

Viesti Kirjoittaja zahmuli »

kansi paikallaan.JPG
Ja siellä lepää!!
Kaikki meni muuten hyvin mutta momenttiavaimen kara katosi. Kannen sain kyllä vedettyä momenttiin.
Etsin pikku nippeliä pelipaikoilta mutta kun ei löydy, katsoin netistä enkä Suomesta löytänyt.. Onko tietoa mistä löytyisi tällainen osa, kokoa 1/2".
kara.PNG
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
Jonessi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Ti 05.04.2011 20:44
Paikkakunta: Kivijärvi

Re: Sampan c/w124:set

Viesti Kirjoittaja Jonessi »

Googlasin ja sivulta http://www.ak24.fi" onclick="window.open(this.href);return false; löysin tuon. Nimellä momenttiavaimen tappi 1/2".
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Sampan c/w124:set

Viesti Kirjoittaja RH »

zahmuli kirjoitti:Tässä mä näytän vanteet jotka ei passaa yhtään coupeen :D
James Polkuauto ja kurainen kupee pappa vanteilla.jpg
Jos nuo ispirit ei passaa coupeen niin laitan ne sitten sedaniin :angel:

Ja asiaan. Tohon autoon ei mun mielestä ole oikeen helppo löytää täydellistä vanne settiä. BBS rs tyylisiä on kaikilla, RH:n topline aa ja muita vastaavia, sopivan kokoisena ja levyisenä vähän heikosti tarjolla ja niissäkin hinnat kohdillaan :think: , viisipuolaiset keskinit kt1 niitäkin on kaikilla. Vanteet pitää tietyllä tapaa olla vähän rumat ja kunnon huulella, vähän poiketa massasta. Kokona mielellään 18".
AMG monoblockit. Ei kyllä poikkea massasta, mutta pitääkö edes, jos sopii kuin nenä otsaan.
Avatar
zahmuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 02.09.2003 16:16
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Sampan c/w124:set

Viesti Kirjoittaja zahmuli »

Sedani läjässä ja ajossa jo hetken. Venakopantiiviste oli oppipojalta mennyt väärin, korjasin sen mutta vieläkin tipuuttaa öljyä ja jostain tulee myös naftaa aikalailla lattialle.
Dieseliä vuotoa ainakin syöttöpumpun sammutusvivun juuresta, mutta ei niin paljoa että on lammikko alla. Toinen mahdollinen vuotaja on diesel termari. Tiivisteitä tilailtu kl:ästä samalla uudet pa-letkut, josko siinä olis tämä huolto...

Ja mikä parasta sprinteri on tullut maalaamosta. Laitetaan kuvia kun saan ne kännykästä.
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
Avatar
zahmuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 02.09.2003 16:16
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Sampan c/w124:set

Viesti Kirjoittaja zahmuli »

Ja rintteri kuvaa
IMG_5315.JPG
Vanhus vuodelta 1997 sanoi sopivasti sopimuksen irti. Startille menevä virtajohto suli poikki ja siinä samassa kaikki moottorin johdot. Hommasin purku johdot, mutta saataapi olla että on muutakin kärvähtänyt.
IMG_5355.JPG
IMG_5354.JPG
Uudempi suoraan maalaamosta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
Avatar
zahmuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 02.09.2003 16:16
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Sampan c/w124:set

Viesti Kirjoittaja zahmuli »

Työt on häirinnyt harrastamista marras- joulukuun urakalla, mutta on sitä jotain saanut puuhasteltua.
ämerikan meisselin sähkövikoja fiksattu. Yj rele vaihdettu sekä maadoituspisteitä rassailtu:
-palaneiden polttimiden varoitus valo pelittää.
-nappuloiden valot eivät vilku tyhjäkäynnillä
-kiekkamittari ei sammahtele
-abs valo ei syty ajossa
-tyhjäkäynti ei nouse lämpimänä 3000 kierrokseen

Öljyn tiputtelua yritetty tukkia vaan vieläpä sitä jostain tulee.
-venakopan tiiviste vaihdettu
-automaatin öljynjäähdytys letku tilattu, mutta ei ole vielä saapunut.
-polttoaine letkut vaihdettu
-diesel termarin o-rengas vaihdettu
ruiskutuspumppu vuotaa sammutus vivusta. Mistä saa tiivisteitä? Kysytty kl:lästä = ai olla..

laatikko ei vaihda kylmällä neloselle muuta kuin käyttämällä välillä vapaalla?? Voisko johtua siitä kun vaihde vivun säädössä on jotain häikkää ei ihan ole vaihde kohdillaa kun keppi on kolosessa? Miten tota säädetään. Laatikoon vaihdoin myös just öljyt ja suodattimen mutta ei auttanut.

Tyyninki osastolle menee uusi maskin muoviosa jaka maalattu mustaksi ja america style vilkut keltaisella teipillä toteutettuna.
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
GrapL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 83
Liittynyt: To 30.10.2014 21:05

Re: Sampan c/w124:set

Viesti Kirjoittaja GrapL »

zahmuli kirjoitti: america style vilkut keltaisella teipillä toteutettuna.

tästä kiinnostais saada kuva!
Avatar
zahmuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 02.09.2003 16:16
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Sampan c/w124:set

Viesti Kirjoittaja zahmuli »

w124 vilkut.jpg
Äämeerica style vilkut teipillä. Teippi pitäisi olla vaan hieman oranssimpi..
Kuvassa näkyy myös kuinka hyvin vanha finkilpi sopi koloonsa. :think:
w124 us taka usakilpi.jpg
Tilasin usakilvet uusien pikkukilpien pohjiksi.
w124 us etukilpi.jpg
etukilpi pitää siirtää ylemmäs niin että sen alapuolen tekstit tulee näkyviin.
w124 us takakilpi.jpg

Muita fixailuja w124:
-keskuslukitus pelittää. Vaihdoin uuden pumpun varaosa vehkeestä
-laatikon vaihdot lakkas luistamasta kun vaihdoin pumpun kylkeen alipaine säätimen = 100€

Öljyä tulee vielä laatikon lauhdutusputkista. Letku saapui mutta putkea syylärille en vielä ole saanut, tilasin sen marmoritiskiltä kun ei muuten tuntunut löytyvän.

Kaasu tuntuu vapaalla ollessa jäävän vähän jumiin ja kiekat laskee aika hitaasti. Vivusto palautuu kyllä, mutta kierrokset ei?? Ajossa pelaa ihan hyvin.

Sedanissa rupeaa suurin osa vioista olla korjattu, vielä jäljellä:
-vakionopeuden säädin
-takaniskatuet ei pysy ylhäällä.
-pientä sisä fixausta.
-ilmastoinnista ei vielä tietoa. Täytin sen syksyllä, mutta ei ole ollut kelejä testailla toimintaa. Käyttääkö automaatti ilmastointi tuulilasi toiminnolla kompuraa päällä, kun tuntuu kosteus katoavan aika nopeasti?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
Avatar
zahmuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 02.09.2003 16:16
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Sampan c/w124:set

Viesti Kirjoittaja zahmuli »

Ja taas pientä kivaa on tullut puuhasteltua.
IMG_5694.JPG
Pakko on paras motivaattori. Pakoputkeen paukahti sen kokoinen reikä ettei enää kehdannut lyödä taistelulaivaa tulille klo 3:30 ja lipua ylämäkeen naapuri talon ohi töihin...
siispä keulan tähti kohti motonettia ja biltemaa. Mukaan tarttui 3" rst putkea ja mutkaa sekä yksi jousto, joista askartelin migillä kasaan putken. Lankana oli ydintäyte rst lankaa, sillä sai kyllä muhvilliset putket liitettyä yhteen mutta saumasta tuli "ilmavaa", asia korjaantuu myöhemmin kun pääsen tigillä vetelemään saumat kunnolla.
Putken suhteen tuli kyllä paha mitoitus virhe, kun tuo orkkis turbo uppoisi tuon 3" röörin sisään :shock: . Ongelman joutuu korjaamaan ostamalla isompaa ahdinta autoon :thumbup:

Samalla selvis tuo vaihdekepin välys. Tangossa auton alla ei ole lainkaan puslia jäljellä :wtf:

Öljyn tiputusta paikkoja tukittu: laatikonlauhduttimen putki ja letku vaihdettu uusiin. Ja vieläkin sitä jostain tippuu :cry: ,nyt tulee enää moottoriöljyä koneen oikealta puolelta, paikantamatta vielä. turbon paluu? öljypohjan kylkipahka? Onko tuo öljypohjan laajennus patti vakiona turbokoneissa?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
Vastaa Viestiin