MB w107 SLC electric

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 579
Liittynyt: Su 14.08.2011 21:56
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: To 09.02.2017 22:23
Tarina takapään ilmajousista. Laskin painojakauman siten, että peräpäälle tulisi hieman enemmän painoa verrattaessa etupäähän ja minulle oli jo aiemmin tulleet tutuksi w220 korin ilmajouset, niiden rakenne sekä huoltaminen. Vaikka porukka niitä manaileekin mutta omasta mielestä ne on huollettuna todella pitkäikäiset ja jämäkät. Lisäksi nissä oleva iskunvaimennin on erittäin hyvä projektiini, koska niissä on iskunvaimentimen säätöventtiili vakiona.

laikkasin alkuperäiset lautaset takarungon kohtaa pois ja mittailin, kuinka ylös nämä uudet tulisivat ja erittäin ylöshän ne myös tulivat. Mankeloin 3mm sinkitystä pellistä putken jonka hitsasin alapäästä alkuperäisen lautasen kiinnityskohtiin sekä ylempää hitsasin runkopalkkiin kiinni. Hatuiksi tuli w220 korisesta kolariautosta nuo alkuperäiset yläpäät.

Yläpäässä näkyvä sauma johtuu mitoitusvirheestä, jonka tein aluksi. Meinasin, että otan alapäätä hieman alatukivarren alapuolelle jonne tein pienen kupin. Tämä kuppi oli kuitenkin katsastusinssillekin jo liikaa, oli kyllä omaankin silmään melko mauttoman näköinen. Tämän takia nostin yläpäitä 6cm ylöspäin.

Kuva

Alapään kiinnikkeenä toimii pallonivel. Pallonivelelle on tehty alatukivarsiin kiinnityskohdat.

Kuva


Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää
ViestiLähetetty: Pe 10.02.2017 19:22
Olisko tuo iskarin alapää käynyt alkuperäiseen paikkaan?
mb W115 240D-75
mb sl 450-73
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 579
Liittynyt: Su 14.08.2011 21:56
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: Pe 10.02.2017 20:22
slsl77 kirjoitti:Olisko tuo iskarin alapää käynyt alkuperäiseen paikkaan?


Kyllä sitäkin koitin mutta toi alapää on jonkun verran paksumpi, kuin se alkuperäinen niin ei saanut sitä nivellystä mitenkään toimimaan ilman iskarin hitsailuja. Tuo pallonivelen tappi on sorvattu oikean paksuiseksi ja lovettu, että menee tuon iskarin sisään ja kiristys kummaltakin sivulta. Orkkiksessa on kiristys kuusiokoloilla mutta itse laitan nuo perus kuuskulmapultit niin ne saa joskus vielä aukikin.


[edit] Aivan, ja tuli sellainen vielä mieleen, että se iskarin alapää sijoittui hieman ohi alkuperäisestä kiinnityskohdasta säilyttääkseen luonnollisen liikkeen, jonka takia myös hylkäsin alkuperäisen kiinnityksen.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 579
Liittynyt: Su 14.08.2011 21:56
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: Pe 10.02.2017 23:51
Alkuperäinen ohjausjärjestelmä simpukoineen ja rattiakseleineen sai väistyä b-corsan sähköavusteisen rattiakselin tieltä, itse rattiakselin ja tehostimen asennus meni melko pitkälti alkuperäisiin paikkoihin. kyseisessä tehostajassa on kolme avustustasoa jotka määräytyvät ajoneuvon nopeuden mukaan. Syötän siis corsan alkuperäiseen ohjausyksikköön kanttiaaltoa taajudella, tämä taajuus muuttuu aina nopeuden mukaan jolloin tehostus mukautuu tähän.

Kuva


Hammastanko on myös corsasta peräisin. Sen olen kiinnittänyt apurunkoon käyttäen 8mm lattarautaa josta on tehty tukeva kehto.

Kuva

Tässä kohtaa tuli suurimmaksi ongelmaksi se, että renkat kääntyivät aivan liian vähän, niinpä koneistin napaan lyhyemmät kalikat, että sain työntöpisteen lähemmäs navan kiertopistettä.

Kuvassa palikka kera raidetangon pään. Akkukoneessa kiinni olevalla kartioterällä hoonasin kartion pohjan jonne olin jättänyt millin jäysteen. :shock:

Kuva
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1685
Liittynyt: La 16.10.2010 20:44
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: La 11.02.2017 20:52
Ilmaister kirjoitti:Hammastanko on myös corsasta peräisin. Sen olen kiinnittänyt apurunkoon käyttäen 8mm lattarautaa josta on tehty tukeva kehto.

Hieno muuvi :thumbup:

Miten laskit, että vältyt bump steerilta?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 579
Liittynyt: Su 14.08.2011 21:56
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: Su 12.02.2017 00:16
Hammastangon linjaus nivelestä raidetankoon ja kohti pyörän napaa on identtinen ylätukivarren kulmaan. bump steerin mittasin tunkin ja laserin avulla. En nyt arvoja muista mutta aika lailla sama ellei jopa pari milliä alkuperäistä pienempi.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1685
Liittynyt: La 16.10.2010 20:44
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Su 12.02.2017 11:04
Ammattimainen ote hommiin :)

Toi menee ilmeisesti ihan normaalin muutoskatsastuksen ohessa, vai mitä dokumentteja tulee konttorilla näyttää? Onko sulla tarkempia mittoja/speksejä miten rattiakseli/hammastangon toteutit?

Projekti osoittaa muutenkin hyvin korkeaa ambitiotasoa ja työn jälkeä :thumbup: Keep up the good work!
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 579
Liittynyt: Su 14.08.2011 21:56
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: Su 12.02.2017 12:51
hismajestics kirjoitti:Ammattimainen ote hommiin :)

Toi menee ilmeisesti ihan normaalin muutoskatsastuksen ohessa, vai mitä dokumentteja tulee konttorilla näyttää? Onko sulla tarkempia mittoja/speksejä miten rattiakseli/hammastangon toteutit?

Projekti osoittaa muutenkin hyvin korkeaa ambitiotasoa ja työn jälkeä :thumbup: Keep up the good work!



Ei sen enempää mitään mittoja ole enää paperilla. Lähinnä koitin mukailla alkuperäistä asennuslinjaa sekä tietysti sitä , että ratti tulisi hyvään kulmaan, kun ajattelee ajoasentoa. Hammastangon korkeudessa piti ottaa huomioon, ettei tule sähkömoottorin tielle tai, ettei se vastaavasti ole liian alhaalla kyntämässä maata. Laserlinjaimen olen todennut näissä nikkaroinneissa aika toimivaksi.

Tämän muutoskatsastus menee kaiken muun ohessa, periaatteessa hitsaamalla kiinnitetyt osat ovat aina vähän tulkinnanvaraisia ellei katsastusmies pysty varmasti toteamaan sauman/rakenteen kestävyyttä.

Minulla on aina välillä käynyt katsurituttava katsommassa rakenteita ja joko laittanut tekemään uusiksi tai sitten näyttänyt vihreää valoa.

Eilen tuli asennettua paikoilleen moottorinohjausyksikkö/invertteri/säädin vai mikä lie oikealta nimeltä onkaan. :lol: Mutta siitä kerron sitten myöhemmin, tästä puuttuu vielä monta tarinaa välistä. :thumbup:
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1685
Liittynyt: La 16.10.2010 20:44
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Ma 20.02.2017 11:49
Mites täällä sujuu :?:
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1138
Liittynyt: Su 22.08.2004 22:07
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: Ma 20.02.2017 23:04
Nyt vasta sattui silmään tämä projekti. Vaikuttaa todella mielenkiintoiselta, monessakin mielessä!
Toivottavasti tämän näkee jossain livenä, kun aikanaan valmistuu ajokuntoon.
:thumbup:
MB E 220 CDI -02 (W211)
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
Audi A8 3.0 TDI -04
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 579
Liittynyt: Su 14.08.2011 21:56
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: Pe 24.02.2017 11:51
Työt häiritsee harrastustoimintaa niin ei kerkeä sitä mukaa toteuttamaan, kuin olisi halu!

Moottorin kiinnityt on melko simppeli, moottorin takapään kiinnitys itsetehdyllä kannakkeella alkuperäisen bensiinimoottorin kumityynyihin ja etukiinnikke muokattuun vaihdelaatikon kannakkeeseen. Kardaanitunnelin korkeutta piti kasvattaa 5cm, ettiei moottori jäänyt liian alas ja akselilinja pysyi tarpeeksi ylhäällä.

Kuva

Kuva


Linjauksessa käytin taas apuna laseria. Perämurikan virkaa ajaa Toyota Hiacen 4,333 välityssuhteella oleva kitkalukollinen perä, joka on istutettu apurunkoon, tekemällä uudet kiinnityspisteet perän taaemmille kiinnikkeille. Hiacen, kuten slc vakiossa perässä on takakannake, jolla tuetaan apurunkopaketti auton runkoon. Tämä onnistui hiacen alkuperäisellä peräkannakkeella melko kätevästi. Lisäilen tästä kuvia jossain kohtaa.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ke 18.08.2010 22:56
ViestiLähetetty: La 25.02.2017 00:38
Aikaisemmin oli rakentelusäännöissä, että ohjauksen osat(ja muutkin) pitää olla vähintään alkuperäisen painoisesta tai painavammasta autosta, onko tämä muuttunut? Simpukan vaihto hammastankoon, ellei mallisarjasta löydy molempia, myös kyseenalaista? Aiheista tullu konttorilla keskusteltua. :lol: Poikkeusluvalla tietty voi onnistua mikä vaan.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 579
Liittynyt: Su 14.08.2011 21:56
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: La 25.02.2017 09:39
Range.mies kirjoitti:Aikaisemmin oli rakentelusäännöissä, että ohjauksen osat(ja muutkin) pitää olla vähintään alkuperäisen painoisesta tai painavammasta autosta, onko tämä muuttunut? Simpukan vaihto hammastankoon, ellei mallisarjasta löydy molempia, myös kyseenalaista? Aiheista tullu konttorilla keskusteltua. :lol: Poikkeusluvalla tietty voi onnistua mikä vaan.


Tämä seikka on otettu huomioon tehtäessä muutosta ja käyty läpi katsastusinsinöörin kanssa.

Ohjausvaihteen vaihtaminen tyyppiin kuulumattomaan on seuraavin edellytyksin sallittu:

b) ajoneuvoon asennettava ohjausvaihde on tarkoitettu akselimassaltaan tai valmistajan sallimalta
akselimassaltaan vähintään muutoksen kohteena olevaa ajoneuvoa vastaavaan ajoneuvoon;

c) ajoneuvoon asennettava ohjausvaihde kiinnitetään ruuviliitoksella ajoneuvon korissa, runkopalkissa
tai muussa riittävän lujuuden omaavassa rakenteessa olevaan alkuperäiseen kiinnityspisteeseen
taikka johonkin näistä kiinnitettyyn tähän tarkoitukseen valmistettuun kiinnikkeeseen;
omavalmisteisten kiinnikkeiden lujuudesta, mahdollisista hitsauslisäaineista sekä
hitsaustyöstä on esitettävä selvitys;
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 579
Liittynyt: Su 14.08.2011 21:56
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: La 25.02.2017 10:01
Moottorilta säätimelle tulevat johtimet oli speksattu 35mm2 mutta koska moottoria ei ole tarkoitus aja ihan normi teholla niin johtimien kooksi valikoitui 50mm2 ja pituudeksi 1m per vaihe. Johtimien päätyihin perus puristettavat lenkkiliitokset jonne laitoin reilusti fluksia ennen puristamista, tämän jälkeen oli helppo juottaa tinalla täytökset. Kaapelina toimii radaflex joka on spekattu 750V, kokoonpanon käyttöjännite jää alle 700V. Johtimien päälle tulee vielä joustavaa sähköasennusputkea, joka säännösten mukaan oltava oranssia. Sitähän ei luonnollisesti mistään muualta saa, kuin alan liikkeistä 20e/m joten ostin normaalia valkoista putkea jonka maalasin oranssiksi.

Kuva

Kuva



Ohjausyksikkönä toimii Scotts Driven SD300, joka on vasta valmistunut malli Scottyn sd-mallisarjaan ja jonka valmistuksessa olen ollut itse hieman mukana. 600V ajettaessa tällä ohjausyksiköllä pääsee 300Kw piikkitehoihin, joka tarkoittaisi tuolla minun moottorilla reilusti yli 1000Nm vääntöä 0rpm eteenpäin. Tarkoitus ei kuitenkaan ole polttaa moottoria heti vaan aloittaa maltillisilla 200Kw tehoilla ja tarkkailla lämpöjä sekä muita parametrejä.

Kuva
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1685
Liittynyt: La 16.10.2010 20:44
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: La 25.02.2017 10:23
Tyylikästä :!:
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: To 05.05.2011 20:14
Paikkakunta: Jämsänkoski
ViestiLähetetty: La 25.02.2017 10:34
Onko mitään arviota, minkälaisen toimintasäteen tämä värkki tulee valmiina omaamaan ?
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 579
Liittynyt: Su 14.08.2011 21:56
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: La 25.02.2017 11:34
TLP kirjoitti:Onko mitään arviota, minkälaisen toimintasäteen tämä värkki tulee valmiina omaamaan ?



Noin 200km rangella lähdetään alussa liikenteeseen, sitä on helppo kasvattaa lisäämällä akkumoduleja sitä mukaa kun saan niitä valmiiksi.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 579
Liittynyt: Su 14.08.2011 21:56
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: La 25.02.2017 12:02
Auton kojelauta ja keskikonsoli pysyyy muuten melko vakiona lukuunottamatta keskelle tulevaa kosketusnäyttöä sekä vaihteenvalitsinta.
Vaihteenvalitsimeksi laitan luultavasti uuden range roverin pyöritettävän vaihteenvalitsimen, joka sopii hyvin teemaan.

Auton aivoina toimii tuon sd300 lisäksi raspberry pi 2+, joka luultavasti vaihtuu vielä 3-versioon. Siihen on kytketty 14" kosketusnäyttö ja yksi arduino uno jolla on helppo lukea analogisia signaaleja. Auton mittaristo pystyy muodoiltaan vakiona, siihen asennan digitaalinäytöt näyttämään kaiken tarpeellisen kuten jännitteet, virran, nopeuden, moottorin kierrosluvun sekä vilkku ja valotiedot. Muut toiminnot tulee isoon kosketusnäyttöön.

Kuva

ylemmän kuvan ratti on vaihtunut luisiin sirompaan rattiin ja penkit vaihtui 124 sportin nahkajakkaroihin.

Kuva

Johtoa tämmöiseen teokseen on mennyt jo melkoinen määrä ja lisää tulee vielä menemään.
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1138
Liittynyt: Su 22.08.2004 22:07
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: La 25.02.2017 12:20
Näyttää todella hyvältä!

Tekisi mieli joskus itsekin toteuttaa vähän vastaavanlainen projekti. Tai jopa hybridi.
Oma osaaminen ei vain valitettavasti riitä moottorinohjauksen ja akkujen latausjärjestelmän toteuttamiseen :cry:
Talvikäyttöön soveltuvat regeneroivat jarrut sekä yhteistyö mahdollisen polttomoottorin kanssa askarruttavat. Ehkä range extenderi olisi toteutuksen kannalta helpompi ratkaisu.
Näiden lisäksi 700 voltin jännite vähän hirvittää... :?

Mutta ehkäpä vielä joku päivä... :)
MB E 220 CDI -02 (W211)
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
Audi A8 3.0 TDI -04
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 579
Liittynyt: Su 14.08.2011 21:56
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: La 25.02.2017 15:09
Valmiita ohjausyksikköpaketteja löytyy melkolailla joissa on bms-ominaisuudet. Myös tuossa SD300 on jarruenergian talteenotto sekä lataukseen ja akkuihin liittyviä toimintoja hurumykke. Myös laturi ja akkupaketteja löytyy markkinoilta, toki ne on järjettömän hintaisia ainakin omasta mielestäni.

Jarrut pysyvät tuossa autossa melko vakionoina, edessä jäähdytetyt levyt, takana yksiosaiset. Puristimet pysyvät kunnostettuina vakioina, pääsylinteri ja tehostaja ovat vakiot mutta alipainepumppu sekä säiliö tule volvosta. Alipaineen ohjauspiirinä toimii arduino uno joka valvoo alipainetta ja alipainemoottorin käyttöä. Jarrulinjat on kaikki tehty kupari-nikkelistä jonka korroosiokestävyys on huomattavasti parempi kun pelkän kupariputken. On myös jäykempää.

Jarrusatulat puhallettu.

Kuva

Maalattu

Kuva

Päät tein bilteman työkalulla, samalla työkalulla tein myös cl'än hydrauli ja jarrulinjat.

Kuva

Putket käyn vielä semmosella rullalla läpi, että linjat ovat siististi suorassa.

Kuva
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 579
Liittynyt: Su 14.08.2011 21:56
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: La 25.02.2017 18:12
Nyt on semmonen tilanne, että meikäläisellä on sormi sussa. Pitäisi saada yhdistetyä hiacen ja w107 kardaanin peräpätkät.
Eli alemmat pätkät, mesen kardaani menee tuon hiacen putken päälle tuohon viivaan asti mutta olisiko hyvä tehdä ristikkojen väliin kokonaan uusi putki?

Kuva

Kaikki mahdolliset vinkit on avuksi! Käytössä on sorvi sekä 3" saumatonta kaasuputkea 3mm seinämällä. (käsittääkseni kestävempää, kuin kardaaniputki)
Miten ristikkojen kohdistus toisiinsa pitääkö olla lomittain vai 90'C kiertokulmassa toisiinsa nähden. :crazy:
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää
ViestiLähetetty: Su 26.02.2017 07:19
Komet Espoossa tekee kardaanin muutoksen ja tasapainotuksen.
mb W115 240D-75
mb sl 450-73

Mersumies
Mersumies
Viestit: 3734
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Su 26.02.2017 14:55
Kartaanin molempien päiden pitää olla samassa linjassa, tai kulmassa miten se nyt sanotaan, ja silloin ristikot samassa suunnassa. Jos moottorin ja perän akselit ei oo samassa kulmassa, niin silloin sitä kai jossain on kompensoitu sillä että ne ristikot on vähän eri kulmassa. Se ristinivelhän tekee siitä akselin pyörimisestä nykivää, jonka toisen pään nivel kompensoi kun se on samassa kulmassa toiseen suuntaan, siis jos ne molemmat päät on samassa kulmassa mutta eri tasossa.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1243
Liittynyt: Ke 19.05.2010 22:23
Paikkakunta: Numminen
ViestiLähetetty: Su 26.02.2017 15:49
Juutuubista löytyy havainnollisia opetusvideoita kardaaneista.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 590
Liittynyt: La 15.06.2013 10:08
Paikkakunta: Sirius
ViestiLähetetty: Su 26.02.2017 20:08
MouTine kirjoitti:En tykkää! Jos ois ollut Fordin vanha OHC alunperin niin sitten ois saanut mennä. Mutta ei jumalainen V8.
Otan sanani osittain takaisin. Tämä onkin mielenkiintoinen projekti. Tällä hetkellä Projekti-osion mielenkiintoisin.
Nykyiset...
'04 SLK55 AMG
Ollut joskus...
'05 CLK55 AMG - '94 Audi A8 4.2i V8 - '00 CLK55 AMG Kleemann - '92 BMW 850i 5.0i V12 - '96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8 - '92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8 - '78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth - '77 Ford Capri 2.8i - '90 Ford Sierra 2.0i DOHC - '87 Renault 21 GTX Nevada 2.0i
...Ja pienet sille!
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 579
Liittynyt: Su 14.08.2011 21:56
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: Ti 28.02.2017 20:43
Käytössä on siis Toyota Hiacen -97 kitkalukollinen irtoperä 4,333 välityssuhteella. Perän välitys ja moottorin maksimi (10 000rpm) kierrosluku tarjoaa 1,7m ympärysmitalla olevien takarenkaiden kanssa teoria-asteella noin 230km/h huippunopeuden. Vääntöä vetoakseleille tulee noin 4300Nm alkaen 0rpm ja se jatkuu aina 6000rpm asti jonka jälkeen se alkaa laskemaan. Perän kiinnittys tapahtui apurungon kautta alkuperäiseen tapaan. Apurungoon koneistin sisäkierteellä olevat olevat tapit, jotka painettiin apurungon läpi ja hitsattiin kummaltakin puolelta kiinni. Apurungon ja perän takapään tuenta tapahtuu Hiacen omalla kannakeraudalla, joka osuu mukavasti poikkirunkopalkkiin jossa alkuperäinen kiinnitys on. Nyt kiinnityspisteet on hieman etäämpänä toisistaan joten se jämäköittää myös koko apurungon kiinnitystä. Takana on sorvatut nylonholkit ja Hiacen alkuperäiset kumityynyt antamassa hieman joustoa.

Kuva

Kuva
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 579
Liittynyt: Su 14.08.2011 21:56
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: Ti 28.02.2017 20:48
Sitten pieni aikahyppy ja siirrytään nykyhetkeen. Tänään tuli töiden jälkeen hiottua lokarit ja konepelti 320paperilla ja todettua, että pohjat saa luvan riittää. Vedin harmaan sävyn pohjalle, joka toimii samalla kontrollivärinä jolloin mahdolliset virheet pohjissa näkyvät. Kyllähän sielä virheitä oli mutta saavat luvan kelvata.

Ruostekorjaukset, kittaukset ja ruosteenestomaalit vedettynä.
Kuva

Pohjasävy maalattuna lokariin.
Kuva

Konepelti ja lokarit kuivumassa.
Kuva

Torstaina olisi tarkoitus vetää pintaväri ja lakka päälle! :thumbup:
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ma 10.11.2003 21:30
Paikkakunta: Siilinjärvi
ViestiLähetetty: Ke 01.03.2017 18:07
Tuota niin. Johan on projekti. Nostan hattua valtavan korkealle!
Erinomaista työnjälkeä, ei muuta voi sanoa!
Ihtseäni myös nämä sähkökonversiot kiinnostaa.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: La 11.02.2017 22:53
Paikkakunta: Järvenpää
ViestiLähetetty: Ke 01.03.2017 18:39
Tuli juuri katseltua junaillessa Wheeler Dealers jakso, jossa sähköistävät -85 Maseratin. Oli todella kiinnostava jakso. Samalla pohdin, että kukahan tekisi saman Vanhalle Mersulle ja tadaa - tämä ketju pamahti silmille. Pointsit siitä että kaikkea ei haeta rahalla kaupan hyllystä.
W126 280SE 1982
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 579
Liittynyt: Su 14.08.2011 21:56
Paikkakunta: Turku
ViestiLähetetty: Ke 01.03.2017 21:02
Tänään jäi töiden jälkeen hieman aikaa niin päätin hioa 600 paperilla nuo lokarit ja konepellin, sekä siivota maalaustilan.
Siinä intoillessa päätin myös suihkuttaa vesivärin pintaan ja jättää kuivumaan niin saa huomenna vetää mattalakan pintaan. Värinä on Mercedes crystal antimon grey-met ja päälle tosiaan mattalakka.

Kuva

Kuva

Ainiin, eilen kun lähdin aamusta pääkaupunkiseudulle hommiin niin nakkasin kardaaninpalat autoon ja toimitin Ko-Metille. Ensiviikon alusta saa hakea pois. Ajattelin, että on ehkä väärä paikka säästää, jos kardaani jää vemputtamaan niin vaarana on, että perän tai moottorin laakerit vaurioituu. :wtf:
EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa

   








AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

eurovanne.fi

lukitusturva.fi

https://Www.AutoDoc.fi