Jussin 230CE vm '90 (siis 124) *Maalipinta fiksarilla*

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ti 23.06.2015 20:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
ViestiLähetetty: Ke 05.08.2015 15:50
Erillisistä viestiketjuista tänne yhdistettyjä aiheita: KOJELAUDAN KESKISUULAKKEET JA KESKUSLUKITUS:

Eli tuommoinen murhe. Päätysuulakkeista ilmaa kyllä tulee. Suulakkeiden keskellä oleva säätöpyörä on veltompi kuin päätysuulakkeissa, mutta tuolla on joku sähköjuttukin? Sorkkimalla säleiden välistäkään ei sulkuläppiä saa kuin raolleen, ikään kuin olisi totaalisen jumissa. Ja kaikissa ilmanjaon asennoissa. Ja mitä kautta suulakkeisiin pääsee käsiksi?
Viimeksi muokannut Juhani Halmeenmäki päivämäärä Su 30.09.2018 18:04, muokattu yhteensä 16 kertaa
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...

Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ti 23.06.2015 20:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
ViestiLähetetty: Ke 05.08.2015 15:52
Miten keskuslukitusta 124'sessa ohjataan? Alipaineet ei vaikuta katoavan, koska toimii tosiaan takaluukun lukosta pidemmänkin seisonnankin jälkeen.
Takaluukun lukosta siis toimii kaikki lukot, ja apukuskin ovessa avainlukkopesä jumissa, eli siitä ei tietoakaan.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 803
Liittynyt: La 29.01.2005 12:25
Paikkakunta: Salo
ViestiLähetetty: Ke 05.08.2015 18:15
Muovit murtuilee vanhetessaan... Säleikön saa ulos avaamalla 4 jousta joidenka rekäiset päät näkyy säleikön ylä- ja alareunoissa.Rei'istä nostamalla jollain,esim ohuella meisselillä ja samanaikaisesti säleikköä ulospäin vetämällä lukitus aukenee. Hetken joutuu puurtamaan mutta kyllä se siitä... Sitten keskellä on kuusiokoloruuvi joka on kierrettävä auki jotta säleikön saa ulos. Näkyy syvemmällä kun esim lampulla valaiseen säleikön sisään. Takaisinsaaminen on hankalaampaa mutta kyllä sekin pienen kiroilun jälkeen onnistuu. Muovit murtuu ja halkeilee juu mutta itse olen korjannut säleikön mekanismia kolvilla sulattamalla kappaleet yhteen. Ja taas toimii. säleikön toiminta säädetään silläkuusiokoloruuvilla.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.


600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000- Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 803
Liittynyt: La 29.01.2005 12:25
Paikkakunta: Salo
ViestiLähetetty: Ke 05.08.2015 18:16
jsmaa kirjoitti:Muovit murtuilee vanhetessaan... Säleikön saa ulos avaamalla 4 jousta joidenka rekäiset päät näkyy säleikön ylä- ja alareunoissa.Rei'istä nostamalla jollain,esim ohuella meisselillä ja samanaikaisesti säleikköä ulospäin vetämällä lukitus aukenee. Hetken joutuu puurtamaan mutta kyllä se siitä... Sitten keskellä on kuusiokoloruuvi joka on kierrettävä auki jotta säleikön saa ulos. Näkyy syvemmällä kun esim lampulla valaiseen säleikön sisään. Takaisinsaaminen on hankalaampaa mutta kyllä sekin pienen kiroilun jälkeen onnistuu. Muovit murtuu ja halkeilee juu mutta itse olen korjannut säleikön mekanismia kolvilla sulattamalla kappaleet yhteen. Ja taas toimii. säleikön toiminta säädetään sillä kuusiokoloruuvilla.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.


600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000- Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Avatar
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 13005
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ke 05.08.2015 19:03
Onko säätöpyörän vieressä, säleiden takana oleva läpän kuusiokolosäätöruuvi irronnut läpästä?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1983 230 E Automatic
1982 230 E

Mersumies
Mersumies
Viestit: 4204
Liittynyt: Ke 10.05.2006 10:54
ViestiLähetetty: To 06.08.2015 05:53
Heeetkinen. Nyt vikakuvaus haiskahtaa sille että sulla on ilmastointi siinä? Jos on niin sitä raitisilmasulkuläppää ohjaa alipaine ja alipainekello aukoo ja sulkee sitä läppää riippuen siitä onko se keskimäinen ilmastoinnin nappula aktiivinen tai ei. Jos ilmastointia ei ole ni Timon neuvoma kuusiokoloruuvi ja sen mekanismi kannattaa tarkistaa.

Itseasiassa jos on ilmastointi ni siellä taitaa olla useampikin läppä mutta säleiköstä ei taida päästä sorkkimaan kuin yhtä ja se ei ole raitisilmaläppä vaan se joka laskee ilman läpi kennonkautta? Siinä läpässä on jousipalautus ja siksi sulkeutuu. Muokataan vielä. Eli jos on näin ni alipaine puuttuu tai se ohjauskello on rikki
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ti 08.09.2009 22:21
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: To 06.08.2015 07:48
Lisään vielä, että keskisuulakkeessa on noiden "jousien" lisäksi oikeassa reunassa myös ruuvi, mikä tulee avata.
Hanskalokero auki, ni jo löytyy :)
-03 CLK200K
-99 SLK230K
-89 300CE

Ex. -88 300E
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ti 23.06.2015 20:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
ViestiLähetetty: To 06.08.2015 21:02
Juu, ratkaistu 8)
Avaaminenhan oli näillä ohjeilla helpompaa kuin W201sen päätysuutin :D
Vika sitten aivan totaalisen idioottimainen :x
Läppä oli lukittu kiinni laittamalla sinne väliin pantteeseen ruuvi. Sen lisäksi on säädöstä heitetty huitsannevadaan joku välipala. Se kuusiokoloruuvi oli paikallaan, ja sen päässä valukappale, mutta se ei yhdisty säätöpyörään. Jotain uupuu välistä...
Eli tarvitaan uusi sydeemi :cry:

Ja se sähkö: ei tässä ole kylmäkonetta, sehän oli valaistuspiuhat :angel:
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...

Mersumies
Mersumies
Viestit: 630
Liittynyt: To 15.02.2007 19:31
Paikkakunta: Nurmijärvi
ViestiLähetetty: To 06.08.2015 21:37
Moi, löytyy klaukkalasta ehjä, 15eur
o5o 3322514
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ti 23.06.2015 20:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
ViestiLähetetty: La 15.08.2015 19:25
Kiitos sekä neuvoista että osasta, nyt pelittää, eikä ollut paha rasti lainkaan.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ti 23.06.2015 20:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
ViestiLähetetty: Ti 15.09.2015 19:47
Erillisistä viestiketjuista tänne yhdistettyjä aiheita: MITARISTON JA KONSOLIN POLTTIMOVAIHTOA:

Tulipa sitten tässäkin mittariremppaa.
W201sen ohjeella menin, eli vasen tuuletusgrilli irti ja sitä kautta ensin iso johtonippu irti ja seuraavaksi tönäisin mittariston irti kun ei ole koukkuja.
Jenkkisivuilta löydetty kikka ottaa mittarivaijeri irti lattiamaton yläpäässä olevan kiinnikkeen alta rattiputken vierestä on hyvä. Se antaa juuri tarvittavat sentit lisää varaa jotta varpin pääsee ruuvaamaan irti mittaristosta muutkin kuin gynekologit.
Reostaattihan se oli vika nro yksi olemattomiin valoihin. Juu, tyyppivika, ja käyttämättömyyttään muutenkin jo hapettumaviallinen. Kolvasin hyppylangan nastoihin, ei kesäautossa tarvita himmennellä valaistusta.
Mittariston valaistukseen tuli Osramin T10- eli W5W ledit, ei sulata muoveja mutta valaisee. Oli sitten ainoat jotka mahtui, onpa meinaan tehty ahdas reikä piirilevyyn.
Seuraavaksi sitten ihmettelemään miksei kojelaudassa pala mikään tuikku. No sehän on tietty se punainen lampunkannan näköinen sulake siellä mittariston takana. Se jota on vain näissä W124sissa. Enkä muuten ostanut marmorilta, vaan otin mini-laattasulakkeen joka meni sopivasti kannan ympärille. Kolvilla varmistettiin kontakti, ja ämpäreitä varoke kestää viisi. Kuva kertoo lisää...

150915.jpg


Sitten pääsi jo toteamaan, että valtaosa kojelaudan lampuista toimii sittenkin, saatuaan vihdoin virtaskaa :thumbup:
Pari uutta laitoin paikkoihin, joissa kiiltomato oli jo kuollut, ja osasin etsiä niistä puuttuvan valoa. Vielä peräti himmeälasisia mallejakin tuhlasin.

Mutta ilmeisesti on vielä jokunen polttimo vaihdettavaksi, ainakin olettaisin näihin kuuluvan valoa:
-Ajovalokytkin: W201 oli kuidulla, tässä en ainakaan nähnyt mittaristosta lähtevän kuitua? Onko siis polttimo, ja mistä kautta käsiksi?
-Automaagin lattiavalitsin, mitä kautta käsiksi ja mikä polttimo?
-Lämmön rullat, ei liene valoa kun ei näytä läpinäkuviltä?
-Flektin ja ilmansuunnan asteikot, onko niissäkään valoa? Hellannnappuloissahan on hehkut.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Juhani Halmeenmäki päivämäärä Ma 23.10.2017 16:14, muokattu yhteensä 1 kerran
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3035
Liittynyt: Ma 16.08.2010 15:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa
ViestiLähetetty: Ti 15.09.2015 21:32
Njooh:

- Ajovalokytkin: Itse kytkin ei ole valaistu muuten kuin että takasumarin ollessa päällä, keskellä olevaan oranssiin nuppiin tulee valo. Kytkimen ympärystä on valaistu yhdellä 0,4W lasikannalla. Sen saa esiin, kun vetää ajovalonupin pois, ruuvaa (muistaakseni 22mm tai 24mm) hylsyllä mutterin pois ja nostaa sen katkaisijan kehyksen pois. Se on siinä kehyksessä sen kanta - ei voi olla huomaamatta, kun siihen menee johto.

- Automaatin taustavalo: Muistelisin, että 3W lasikanta, mutta en ole tästä varma. Saattaa olla se pienempikin lasikanta... Sen saa esiin irrottamalla puun keskikonsolista kepin ympäriltä. Ja sen taas saa, kun avaa ensin ruuvin sen puun takareunasta maton alta (paitsi jos on kannellinen tavaralokero istuinten välissä, niin se irti). Sitten tuhkakupista varsinaisen kupin alta kaksi ruuvia ainakin löysälle ja vaihdekepin ympäriltä muovikehys ylös nostamalla pois. Sen jälkeen puupaneelin saa pois kepin ympäriltä ja lamppu tulee näkyviin.

- Lämmön rullat: 0,4W lasikanta. Saa esiin, kun ensin vetää kiertonupit pois, avaa mutterit pois ja vanhemmissa satakaksnelosissa avaa kaksi ruuvia kyseisen puupaneelin alareunan alta (siis radion yläpuolelta). Uudemmissa ei ole noita kahta ruuvia. Sitten saa alareunastaan käännettyä sen puupaneelin pois. Seuraavaksi kangotetaan valojohtimet irti, ja lamput ovat näkyvissä. (Tai kyllä ne näkyvät jo heti, kun puun ottaa pois, mutta ei niitä saa vaihdettua ilman, että ottaa ne valojohtimet veks.) Niitä on yksi per puoli ja valaisevat valorullan lisäksi myös kiertokytkimien symbolit.

- Ilmasuuttimissa on 0,4W lasikannat myös, yksi per rulla. Ulommat rullat saa irti niin, että neljää kappaletta kiinnikkeitä käännetään esim pienen pienellä ruuvarilla. Yläreunasta väännetään alaspäin ja alareunasta ylöspäin ja samalla kun niitä kaikkia neljää kiinnikettä vääntää, niin suulaketta vedetään ulos. Siellä johdon päässä on lamppu.
Keskisuuttimessa on vastaavia kiinnikkeitä muistaakseni 2kpl kuskin puolella ja oikeassa reunassa ruuvi joko hanskalokeron kannen takana tai sitten airbagin reunan takana. Ja lisäksi siinä keskisuuttimessa on kuusiokoloruuvi, joka pitää avata. Sillä kytketään rullan vipu kiinni läppään (tai siis avatessa se kytketään irti läpästä).

EDIT: Se keskisuuttimen kuusiokoloruuvin asennus takaisin on merkittävästi helpompaa, kun ensin tuuppaa ruuvin yläpuolella olevasta pienestä reiästä jonkun tapin (esim. riittävän pienen kuusiokoloavaimen) läpi niin, että se menee läpi myös läpän puolella olevaan osaan, ja sitä kautta kohdistaa ruuvin ja kierrereiän toisiinsa nähden asiallisesti ja samalla estää niitä luiskahtamasta irti toisistaan niin helposti, kun yrittää saada ruuvia lähtemään kierteelle.
250 D -92
280 CE -81
E 300 Turbodiesel -94
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ti 23.06.2015 20:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
ViestiLähetetty: Ke 16.09.2015 06:06
Kiitos!
Eli harjoitus jatkuu vielä etsimällä lisää.
Keskikonsolin alemman puun irrotus onkin tuttua, tuli jo vaihdettua ehjempi puu siihen. Silloin oli vaan kaikki valot pimeitä niin ei osannut laitella niitä samalla.
Ne dash vent ilmasuuttimet on kanssa jo tuttua, keskimmäisen säätö kun oli ostettaessa rikki, joten senkin vaihto on harjoiteltu jo :D
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ti 23.06.2015 20:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
ViestiLähetetty: Ke 16.09.2015 18:34
Taisipa noihin 20 minsaa mennä yhteensä kun vaihdoin loput viisi polttimoa, on kyllä ihan fiksusti toteutettu kunhan tietää mitä tekee 8)

Täydennyksenä automaagin kepin polttimo on T5 eli pienempi lasikanta, mutta 1,2W eikä se himmeämpi joita nuo muut kytkinvalot on. Se löytyy tosiaan kun ottaa jalopuun pois päältä, mutta hivenen katveessa katseelta, eli P-asennon etupuolelta.

Ja onnistuin vaihtamaan lämmön rullien valot etukautta, kun otin päällä olevat prismarinkulat varovasti pois alareunasta kampeamalla.

Mutta nyt palaa, ja toivottavasti seuraava löytää tästä ohjeet.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ti 23.06.2015 20:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
ViestiLähetetty: La 06.02.2016 10:07
Erillisistä viestiketjuista tänne yhdistettyjä aiheita: VUOTAVA TERMOSTAATTIKOPPA:

Tuli tuossa käytyä tallilla lataamassa akut, ja huomastin termostaattikopan ylimmän pultin kannan kolossa vihreää pakkasnestettä.
Auto ei kesällä hukannut nestettä, joten isosta vuodosta ei ainakaan enne ollut kyse. Ja ajossa neste varmaankin lentäisi pois tuosta kuopasta viiman mukana.
Kestääkö nuo muovikopat, eli voiko koppa olla halki, vai tiivistettäkö epäillä? En nähnyt esim KL'n listoilla koppaa kaupan?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Juhani Halmeenmäki päivämäärä Ma 23.10.2017 16:14, muokattu yhteensä 2 kertaa
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 13005
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: La 06.02.2016 10:22
Ei kestä. Jännä, että autossasi vielä on sellainen. Valtaosaan vaihdettu metallinen kansi. Kannattaa siis vaihtaa. Siihenhän voi ostaa vaikka käytetyn pohjineen kaikkineen, ei ole kallis.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1983 230 E Automatic
1982 230 E
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ti 23.06.2015 20:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
ViestiLähetetty: Su 07.02.2016 11:15
Ja nyt kerkisin hieman selailemaan tarjontaa: noita muovisia myydään silti täysillä ja useammaltakin tarvikevalmistajalta. Kyllä niitä siis maailmalla tulee riittämään vaihdettaviksi :D
Metallisen FeBi'n alin hinta näyttää olevan 27 euroa postikuluineen.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ti 23.06.2015 20:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
ViestiLähetetty: Ke 10.02.2016 19:46
Kävin tallilla ja näpsäisin kuvan, orkkiskoppahan tuo on.
Kuva
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ti 23.06.2015 20:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
ViestiLähetetty: To 03.03.2016 18:37
Ja koppa vaihdettu. Oli muuten se tiivistettä vasten painautuva reuna ihan haperoa, ei ihmekään että vuosi. Orkkis 87° termari löytyi paikaltaan, tiivisteen uusin.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ti 23.06.2015 20:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
ViestiLähetetty: Ma 11.04.2016 17:49
Erillisistä viestiketjuista tänne yhdistettyjä aiheita: PA-PAINEENSÄÄTIMEN VUOTO:

Elikkäs alkoi tuntua kevyt bensan haju, ja tuon 2437020007 & jakajan välistä näyttää tihkuvan. Kosteus näkyy kuvassakin.
Ebayn kuvien perusteella tuossa olisi kaksi O-rengasta tiivistyksenä. Kannattaako toivoa, että olisi vain niissä & yrittää paraneeko niiden vaihdolla?
Vai alanko suoraan metsästää tuota paineensäätöventtiiliä?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Juhani Halmeenmäki päivämäärä Ma 23.10.2017 16:15, muokattu yhteensä 1 kerran
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 17699
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi
ViestiLähetetty: Ma 11.04.2016 19:32
Kyllä se viittaisi välistä tulevan...mutta siinä on juorureikiä useampi ja jos sieltä tulee on sisäinen vuoto ja tällöin koko osa vaihtoon.
otapa osa irti ja käännä o-renkaat toisinpäin....jos auttaisi...ota samalla mitat ja vihreät o-renkaat bensaa kestävät hyde liikkeestä jos epäilet sieltä vuotavan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 336
Liittynyt: Su 27.03.2011 09:47
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: Ti 12.04.2016 01:07
Juuri vaihdoin omaani ne vihreät O-renkaat. Löytyi KL:ltä muutamalla eurolla. Vaihto on simppeli, päästä pa-paineet viereisestä linjasta pois, sitten EHA:n sähköliitin ja torxit auki. Varmuuden vuoksi myös akun napa irti. EHA voi ilmeisesti vuotaa myös sisäisesti, mutta kannattaa ilman muuta vaihtaa ne O-renkaat ensin. Se palikka taitaa maksaa luokkaa parisataa € ja mikäli oikein ymmärsin niin uuden vaihto ei ole pelkkä plug and play vaan se pitää säätää kohdilleen toimiakseen ok.
500 SEC -85 kesäkäyttis
S8 quattro -97 talvikäyttis
300 E-24 -92 naftaliinissa
200 quattro 20V -90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ti 23.06.2015 20:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
ViestiLähetetty: Ti 12.04.2016 17:57
Kääntö auttoi hieman, eli toivoa on. Uudet tiipat on tulossa, ei ole KL'ssä niitä Suomessa.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Pe 28.03.2008 11:54
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Ke 13.04.2016 10:41
Itsellä mietityttää sama homma, vienoa bensan hajua parkissa tyhjäkäynnillä silloin tällöin...oli joku hyvä paikka mistä ostaa uusi jos uudet O-renkaat eivät auta ?
W 123 200D '84, classicweiss, MB-Tex blau, ~616 000 km (odottaa ruosteremontteja yms.)
W 126 300SE '90, anthrazitgrau, leder schwarz, > 635 000 km (oma, ajossa)
W 140 S320 '95, blauschwarz, leder schwarz, > 395 000 km (vaimon)
(ex W 210)
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11216
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ke 13.04.2016 11:06
seppola kirjoitti:Itsellä mietityttää sama homma, vienoa bensan hajua parkissa tyhjäkäynnillä silloin tällöin...oli joku hyvä paikka mistä ostaa uusi jos uudet O-renkaat eivät auta ?

Täältä tuli oma tilattua: http://www.partbob.com/pressure-regulat ... 002-1.html
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Pe 28.03.2008 11:54
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Ke 13.04.2016 14:45
Kiitos vinkistä, näytti olevan "Ausverkauft"...laitoin kyselyä menemään josko tulisi saataville joskus vielä.
W 123 200D '84, classicweiss, MB-Tex blau, ~616 000 km (odottaa ruosteremontteja yms.)
W 126 300SE '90, anthrazitgrau, leder schwarz, > 635 000 km (oma, ajossa)
W 140 S320 '95, blauschwarz, leder schwarz, > 395 000 km (vaimon)
(ex W 210)
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ti 23.06.2015 20:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
ViestiLähetetty: Ke 13.04.2016 16:21
ebayssa noita olisi alle satkun, tosin käytettyjä
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ti 23.06.2015 20:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
ViestiLähetetty: Pe 15.04.2016 16:30
Juhani Halmeenmäki kirjoitti:Kääntö auttoi hieman, eli toivoa on. Uudet tiipat on tulossa, ei ole KL'ssä niitä Suomessa.



Tiipat tuli, ja paikoilleen meni, nyt näyttää pitävän 8) :thumbup:
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ti 23.06.2015 20:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
ViestiLähetetty: Ti 05.07.2016 21:11
Erillisistä viestiketjuista tänne yhdistettyjä aiheita: SÄHKÖANTENNI:

Ei tuosta alkuperäisestä näytä enää toimivaa tulevan. Yksi pätkä ihan jumissa, ja toinenkin takertelee, vaikka purin ja putsasin ja voitelin koneiston :oops:
Mitäs korvaavat? Kokemusta toimiiko esim ebayn edulliset joissa luvataan olevan W124-sovite?
Entä kytkentä, orkkiksessa on enemmän piuhoja kuin korvikkeiden kaksi plus maa?
Vai pitääkö taantua mekaaniseen :shifty:
Viimeksi muokannut Juhani Halmeenmäki päivämäärä Ma 23.10.2017 16:18, muokattu yhteensä 2 kertaa
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 13005
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ti 05.07.2016 21:13
Toimiiko moottori? Takavuosina piirimyyjällä orkkispiiska ja -ruoto alle 50 e ja vaihto on tosi helppoa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1983 230 E Automatic
1982 230 E
Seuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: tas ja 16 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

https://Www.AutoDoc.fi

www.merteil.fi