Jussin 230CE vm '90 (siis 124) *Sisustan vaihto jatkuu*

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3748
Liittynyt: Ke 15.09.2004 12:43
Paikkakunta: Salon seutu
ViestiLähetetty: La 22.09.2018 20:51
Mitä Philipsit kustansi?
Itse sortunut tässä ostamaan viime aikoina kokonaisia autoja noiden valojen ympärille :wink: , joten aika lailla kalliimmaksi käynyt kyllä. Tykkään myös tuosta ledien valkoisesta kirkkaasta valosta. Puolikkaat on erityisesti hyvät leveine tasaisine valokiiloineen, mutta molemmat autot kyllä huutaisi lisää kantamaa pitkille, halvempi enempi, siinä kun sama valo näyttää sekä puolet että pitkät. Kalliimmassa sentään syttyy rinnalle lisää valoja ja kantamaakin on enempi.
1998-2002; 2004-2018:
W123 200D
S124 E220T
W124 200D
W124 E200D
W202 C220
S210 E430T
W169 A150
W210 E320CDI
S211 E500T 4-M
2019:
A208 CLK430

Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 838
Liittynyt: Ti 23.06.2015 20:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
ViestiLähetetty: Su 23.09.2018 08:21
RH kirjoitti:Mitä Philipsit kustansi?


H4 pyörii verkkokaupoissa 150 € pari ympärillä. Enkä suosittelisi ostamaan sitä melkein samannäköistä mutta paljon halvempaa, etenkään venäläisestä nettikaupasta :lol:
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 838
Liittynyt: Ti 23.06.2015 20:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
ViestiLähetetty: Su 30.09.2018 18:07
Kun maalausta ei saatukaan järjestymään tänä vuonna, niin päätin sitten kokeilla maalipinnan fiksausta tutulla, joka on noita tehnyt. Tuossa oli erittäin paljon isoja syviä naarmuja, tod näk ilkivaltaa, ja paljon pientä, kuin auton päällä olisi ollut jotain roinaa usein.
No ihan kaikkea ei saanut pois lähtemään, mutta niin paljon kutenkin, että tilanne parani surkeasta liki hyvään.
Eli kannattaa kysyä ensin fiksausta ennen kuin maalaria :wink:

kiilto1.jpg


kiilto2.jpg


Nyt pitä seuraavaksi sitten saada nuo leveät alalistat istumaan paremmin...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11726
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Su 30.09.2018 19:37
Vau, tulipa hieno :thumbup: . Oma 500E kesti kesti myllytettynä vain pari kk siistinä, sitten tuli laikut takasin. Tänä kesänä vedettiin hiomapaperilla lakka auki ja joku erikoispinnoite siihen laitettiin, kokeeksi... edukkaasti... eka helteet ja aurinko kun tuli niin taas se korkkas läpi. Ei voinu muuta kun viedä maalamolle se...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 838
Liittynyt: Ti 23.06.2015 20:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
ViestiLähetetty: Su 30.09.2018 20:19
No saman kaverin tekemiä muita on nähty ja pitäneet, saas nähdä, kehu kyllä Mesen orkkispinnan kestävän :silent:
Ja on tossa vielä pari lommoa kun pitäisi saada pois, jos käyttäisi ovipaffin irti ja koettaisi poksauttaa :P
Ihmeen hyvin kyllä pari muuta hankalasti oikaistavaa ei enää erotu kun ympäristö on kelpo :shh:
Ja jollei pysy, niin sitten koetetaan maalaria, 2020-jotain :shifty:
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11726
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Su 30.09.2018 22:32
Juhani Halmeenmäki kirjoitti:No saman kaverin tekemiä muita on nähty ja pitäneet, saas nähdä, kehu kyllä Mesen orkkispinnan kestävän :silent:
Ja on tossa vielä pari lommoa kun pitäisi saada pois, jos käyttäisi ovipaffin irti ja koettaisi poksauttaa :P
Ihmeen hyvin kyllä pari muuta hankalasti oikaistavaa ei enää erotu kun ympäristö on kelpo :shh:
Ja jollei pysy, niin sitten koetetaan maalaria, 2020-jotain :shifty:

Joo kyllähän tuo siis kestää, minulla oli vaan ihan selvä maalivaurio jota yritettiin saada pois. Oma W116 onnistui hyvin eli vaurioituneen näköinen pinta elvytettiin ammattilaisella. Ja SECciin tehtiin myllytys jo muutama vuosi sitten, nyt kun maalattiin niin sai sävyt kohdilleen. Sama järjestys myös W116 osalla, ja tässä 500E ssä myös itse asiassa.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 838
Liittynyt: Ti 23.06.2015 20:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
ViestiLähetetty: Su 04.11.2018 19:50
Tuossa tuskaillut jo jonkin aikaa auton alle pissapojan kulmaan jäävää mietoa lätäkköä.
Ensimmäinen toimenpide oli vaihtaa pöntön/pumpun tiiviste, joka olikin melkoisen hapero.
No, vaiva väheni, muttei loppunut kokonaan.
Seuraava huomio oli, että pumppu on kostea jo letkunlähdönkin yläpuolelta. Perskule, se siis vuotaa pumpun puoliskojen saumasta.
En ostanut uutta kiinalaista kopiota, vaan liettualaiselta ebay-myyjältä käytetyn 202-alkuisen orkkispumpun, huimalla 7 €uron hinnalla, postareineen.
Ja johan toppasi lirutus. Toki se valkea VDO oli kivan näköinen retro, mutta ei tuokaan huonosti satakaksneloseen istu näöltään.

Kuva
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 409
Liittynyt: Ti 09.07.2013 07:17
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Ma 05.11.2018 08:34
Täsmälleen samasta jutusta tuli kirjoitettua juuri tuonne oman R129-ketjun puolelle, ilmeisen tyypillinen murhe siis. Eivät nuo uutenakaan paljoa maksa. Merteilissä Febin valmistamana tuo A2028690021 (joka lienee sinulla?) 19,5 euroa ja omaani sopiva vähän erilaisella liittimellä varustettu A2108690921 15,5e. Halvimmillaan tämä jälkimmäinen löytyi Fixpartsista 3,48 eurolla...
SL600 -97
ex: SL320 -96
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 838
Liittynyt: Ti 23.06.2015 20:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
ViestiLähetetty: Ma 05.11.2018 10:04
Ja kun FeBiä saa nykyisin alle kympillä niin lasken senkin halpoihin kiinankopioihin :oops:
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 409
Liittynyt: Ti 09.07.2013 07:17
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Ma 05.11.2018 14:25
No, montaa kymppiä ei maksa marmoriltakaan. Edelliseenkin SL:ään tuli vaihdettua tuo pumppu, koska vanha kuoli. Tuolloin 2015 maksoi näköjään 38,6 euroa, ja silloin oli kyseessä juuri tuo 202-alkuinen.
SL600 -97
ex: SL320 -96
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 838
Liittynyt: Ti 23.06.2015 20:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
ViestiLähetetty: Ma 25.02.2019 19:11
Se on kevät, ja CE otettu tallista. Joskin nastarenkailla, jotta päästään viikonloppuna Talviajoihin :D
Kaikki (luonnollisesti?) OK hibernaation jälkeen.
Ja nyt alkoi sitten samalla myös varustelu, ensimmäiseksi syksyllä ostetut kuraläpät:

läpät.jpg


Taakse ihan simppeli juttu, mutta eteen en sitten saanutkaan laitettua, joku ääliö on kaarimankeloinut reunat :evil:
No, takana nuo tärkeämmät onkin. Pistetään etuläpät myyntiin, kyllä niille ostaja varmasti löytyy :roll:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 13288
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ma 25.02.2019 21:01
Juhani Halmeenmäki kirjoitti:Se on kevät, ja CE otettu tallista. Joskin nastarenkailla, jotta päästään viikonloppuna Talviajoihin :D
Kaikki (luonnollisesti?) OK hibernaation jälkeen.
Ja nyt alkoi sitten samalla myös varustelu, ensimmäiseksi syksyllä ostetut kuraläpät:

läpät.jpg


Taakse ihan simppeli juttu, mutta eteen en sitten saanutkaan laitettua, joku ääliö on kaarimankeloinut reunat :evil:
No, takana nuo tärkeämmät onkin. Pistetään etuläpät myyntiin, kyllä niille ostaja varmasti löytyy :roll:


Eikös ne edessäkin tule kiinni muovikylkeen, jos etuläpät ovat samanlaista sarjaa kuin takaläpät?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1983 230 E Automatic
1982 230 E
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 838
Liittynyt: Ti 23.06.2015 20:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
ViestiLähetetty: Ma 25.02.2019 22:20
Siitä on höylätty viisto siivu pois, vain alareunaan saisi kiinnikkeen enää :oops:
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 838
Liittynyt: Ti 23.06.2015 20:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
ViestiLähetetty: Ti 26.02.2019 19:31
Sitten piti hieman parantaa tuota bassoköyhää toistoa.
Eteen olikin jo vaihdettu kelvommat kaiuttimet, mutta taakse ei. Enkä ihmettele, kun lukee varoituksia siitä, miten herkkiä ritilät ovat rikkoutumaan...
Vanha tuttu kikka saada selvä parannus ilman ulospäin näkyviä modauksia on subbari penkin alle.
Ebaysta löytyi liki uusi Kenwood KSC-SW11 hyvään hintaan, ja semmoinenhan se tuli piilotettua jakkaran alle.
Lopputulos oli toivottu ja odotettu: ei se mikään teinirassi ole vieläkään, mutta sellainen kuin sen olisi pitänyt jo aikoinaankin olla, jos tehdas olisi käyttänyt kelvon isoja elementtejä...

Ai niin, pitihän tuossa tehdä yksi kunnostuskin. Eli putsata oikean ajovalon liitin, se pätki jo hieman syksyllä, ja nyt parkki syttyi enää vain nitkuttelemalla kiitintä. Hapettumaahan se vain, täyttäähän tuo seuraavaksi täydet 30 vuotta :D
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 838
Liittynyt: Ti 23.06.2015 20:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
ViestiLähetetty: Su 03.03.2019 18:47
Oho :shock:
Koko tämän neljän vuoden aikana ei ulkolämpömittarin näytössä ole ollut mitään eloa. Joten olen ajatellut, että suattaapi olla turha alkaa korjailemaan.
No nyt se yhtäkkiä alkoi näytää asteita, tosin noin 30 liikaa, tai sitten ns tapissa +54°.
Kunnes se tänään taas vaikeni.
Mutta selaillessa vanhoja topikkeja selvisi, että mitä ilmeisimmin siellä on nyt anturin johto poikki tai anturi viallinen :roll:
Kannattaako tuota edes alkaa kokeilla laittamalla anturin tilalle vastusta, vai suoraan vaan anturi vaihtoon?
Onko tietoa mikä on tämän päivän hinta, ja millä numerolla / mihin malliin listattu kannattaa ostaa?
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 91
Liittynyt: Pe 28.03.2008 11:54
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Ma 04.03.2019 07:24
Minä kolvailin omaan Ässään n. 3 kilo-ohmin vastuksen ja toimii. Saattaa muutamaa astetta näyttää pieleen, mutta eipä haittaa. Ja kun en vastusta sen kummemmin mihinkään väliaineeseen upottanut, heiluu lämpötila myös, esim. kesällä ruuhkassa nousee aina selvästi.
W 123 200D '84, classicweiss, MB-Tex blau, ~616 000 km (odottaa ruosteremontteja yms.)
W 126 300SE '90, anthrazitgrau, leder schwarz, > 635 000 km (oma, ajossa)
W 140 S320 '95, blauschwarz, leder schwarz, > 395 000 km (vaimon)
(ex W 210)
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: Ma 28.11.2011 20:24
Paikkakunta: Kokkola
ViestiLähetetty: Ma 04.03.2019 20:21
Tähän tarkennuksena:
Eikös se pidä olla sitten 3 kohm. NTC vastus.
C126 500 -88
S124 300 TDT -91
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 189
Liittynyt: La 27.08.2011 18:49
ViestiLähetetty: Ma 04.03.2019 20:33
Uusi anturi (A0015422618) oli viime syksynä Veholla 103 EUR ja KL:ssä 113 EUR. Veholla löytyi keskusvarastosta ja iltapäivällä osa oli noudettavissa Vantaalla, Airportissa.
Monissa kirjoituksissa on vika löytynyt anturista mutta myös LCD-näyttö voi olla rikki. Suurin epäilyksen kohde on kuivuneet kondensaattorit. Esim. YouTubessa on video konkkien vaihdosta: https://www.youtube.com/watch?v=CHpzMeb1L0c
Minulla oli näyttö rikki. Kesällä vielä näytti jotain lukemia vaihtelevasti laidasta laitaan. Syksyllä meni kokonaan "pimeäksi". Näyttöjä ei tietääkseni saa enää uutena. Netin kautta löytyy käytettyjä näyttöjä. Niitä ja siihen tulevan johtojen liittimiä on muutamia eri malleja joten ne kannattaa tarkistaa.
ex 600SL (R129)
ex B180CDI (W245)
ex A180BE A (W176)
ex SL500 (R230)
ex 300SEL (W126)
ex GLA180A (X156)
ex SL55 AMG (R230)
250SE (W108)
200E (W124)
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 838
Liittynyt: Ti 23.06.2015 20:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
ViestiLähetetty: Ma 04.03.2019 20:39
Joo, nyt voisi ensin kokeilla anturia, ja yksi halpa keino tsekata se on 3k3 NTC-vastuksella, jonka saa työmatkan varrella alle €urolla.
Se onkin sitten toinen asia saada tuommoinen yleiskomponentti suojattua riittävästi, mutta siinä vaiheessa voi jo sijoittaa oikeaan anturiinkin, kun vian syy on varmistettu :D
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 838
Liittynyt: Ti 23.06.2015 20:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
ViestiLähetetty: Ti 19.03.2019 19:30
Anturihan se oli, onneksi :thumbup:

mittari.jpg


Niin, ja miksi tuollaisen liki turhakkeen pitäisi toimia? No kun Fritz on siitä aikoinaan maksanut sievoisen lisäsumman, niin kyllähän sen - kuten auton kaikkien varusteiden - pitää toimia nytkin :D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 838
Liittynyt: Ti 23.06.2015 20:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
ViestiLähetetty: Ma 08.04.2019 05:23
Juhani Halmeenmäki kirjoitti:Erillisistä viestiketjuista tänne yhdistettyjä aiheita: KOJELAUDAN KESKISUULAKKEET JA KESKUSLUKITUS:

Eli tuommoinen murhe. Päätysuulakkeista ilmaa kyllä tulee. Suulakkeiden keskellä oleva säätöpyörä on veltompi kuin päätysuulakkeissa, mutta tuolla on joku sähköjuttukin? Sorkkimalla säleiden välistäkään ei sulkuläppiä saa kuin raolleen, ikään kuin olisi totaalisen jumissa. Ja kaikissa ilmanjaon asennoissa. Ja mitä kautta suulakkeisiin pääsee käsiksi?
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 838
Liittynyt: Ti 23.06.2015 20:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
ViestiLähetetty: Ma 08.04.2019 05:27
190402.jpg


Kevät keikkuen tulevi...
Tuommoista taidetta oli eräänä aaamuna lasilla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3198
Liittynyt: Ma 16.08.2010 15:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa
ViestiLähetetty: Ma 08.04.2019 08:07
Juhani Halmeenmäki kirjoitti:
Juhani Halmeenmäki kirjoitti:Erillisistä viestiketjuista tänne yhdistettyjä aiheita: KOJELAUDAN KESKISUULAKKEET JA KESKUSLUKITUS:

Eli tuommoinen murhe. Päätysuulakkeista ilmaa kyllä tulee. Suulakkeiden keskellä oleva säätöpyörä on veltompi kuin päätysuulakkeissa, mutta tuolla on joku sähköjuttukin? Sorkkimalla säleiden välistäkään ei sulkuläppiä saa kuin raolleen, ikään kuin olisi totaalisen jumissa. Ja kaikissa ilmanjaon asennoissa. Ja mitä kautta suulakkeisiin pääsee käsiksi?


...jos toi oli niinku kysymys eikä vain lainaus, niin:

- Ei ole keskisuulakkeissa mitään sähköjuttuja, paitsi rullan valo
- Päätysuulakkeissa on molemmissa neljä metallista jousiklipsiä, joita pitäisi suunnilleen samaan aikaan raottaa / vääntää auki, jotta saa suulakkeen vedettyä suoraan ulos. Klipsit näkyvät jokaisessa nurkassa suulakkeen ilmakanavan puolella / sisäpuolella / miten sen nyt voisi näppärästi ilmaista. Pienellä talttapääruuvarilla esim. pystyy niitä vääntämään ja vääntösuunta on yläklipseissä suoraan alaspäin ja alaklipseissä suoraan ylöspäin. Takaisin paikalleen suulake vain painetaan, niin se lukittuu.
- Keskisuulakkeessa on oikeassa päädyssä ruuvi, jonka saa näkyviin avaamalla hanskalokeron kannen (tai poistamalla matkustajan airbagin, jos sellainen on). Sitten toisessa päädyssä on kaksi samanlaista jousiklipsiä kuin päätysuulakkeissakin. En ole ihan satavarma, mutta muistaakseni siellä hanskalokeron puoleisessa päädyssä ei olisi noita klipsejä, koska on se ruuvi. Mutta ne tietysti ovat näkyvissä, jos siellä sellaiset olisi kuitenkin. Keskisuulakkeen avaus-/sulkumekanismi pitää irrottaa ennen suulakkeen poistamista ja se tapahtuu niin, että ruuvataan pitkällä kuusiokoloavaimella mekanismin liitos irti, jolloin läppä jää kojelautaan ja suulake vaan tulee pois. Samaisen mekanismin takaisinasennusta varten siinä ruuvin alla on reikä (ja vastaavasti ruuvin vastakappaleen alla on reikä), josta voi tuupata läpi esim. rautalangan, joka kohdistaa ja linjaa ruuvin ja ruuvinreiän kohdakkain, jotta asennus on helpompaa.
250 D -92
280 CE -81
E 300 Turbodiesel -94
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 838
Liittynyt: Ti 23.06.2015 20:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
ViestiLähetetty: Ma 08.04.2019 11:05
Juu kiitos, tuo oli jo ikivanha murhe jostain ekoilta sivuilta, jotka on pikkusen sekaisin, minun takiani, eli modet yhdisti sen miljoona viestiä tuohon alkuun. Tosin hyvä kertaus muille.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 838
Liittynyt: Ti 23.06.2015 20:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
ViestiLähetetty: Ti 09.04.2019 18:12
Varustelukierre kiihtyy kevään edetessä.
Nyt tuli Nääsvillestä tuotua tuollaisia tuliaisia :wave:

190409.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 838
Liittynyt: Ti 23.06.2015 20:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
ViestiLähetetty: To 04.07.2019 20:14
Pitkästä aikaa uutisoitavaa...

190627 (3).jpg


Löytyi sitten se pitkään etsitty lehmäinen sisustus, ja vapaat illat on menneet sen puunauksen & asennuksen kanssa.
Eikä vieläkään ole valmista, ovipahvien vaihto tekemättä. Ja tuossa kuvassa on vielä vanhat takaniskatuet paikallaan.

Samalla kun hain penkit niin tuli heitettyä noin 1.000 pitkä maantielenkki tuolla, ja kulutus himpun yli 8 litraa satasella.

PS: Kangas-sisustus on kaupan ;)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 838
Liittynyt: Ti 23.06.2015 20:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
ViestiLähetetty: To 18.07.2019 21:11
190718.jpg


No nyt sain vihdoinkin ratin vaihdettua, sekä löysän vilkkuviiksen parempaan
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 838
Liittynyt: Ti 23.06.2015 20:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
ViestiLähetetty: Su 21.07.2019 21:36
Jaahas, tulee sitten ikkunahissin moottorin vaihto...
Onnistuuko Coupeen purkamatta koko systeemiä?
Ja pitääkö moottorin olla jossain tietyssä asennossa asennettaessa, vai onko rajakytkimet vivustoissa?
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11726
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Su 21.07.2019 21:45
Juhani Halmeenmäki kirjoitti:Jaahas, tulee sitten ikkunahissin moottorin vaihto...
Onnistuuko Coupeen purkamatta koko systeemiä?
Ja pitääkö moottorin olla jossain tietyssä asennossa asennettaessa, vai onko rajakytkimet vivustoissa?

En usko et on mitään rajakytkimiä, olen vaan ässistä purkanut tosin. Jos siinä sellainen saksinostinsysteemi niin kannattaa ottaa koko roska irti. W124 takaovissa oli joku ihme vaijerilaitos, kerran jouduin ehjäämään sellaista...

Juutuubissa in hyvin ohjeita nykyään : :D
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 838
Liittynyt: Ti 23.06.2015 20:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
ViestiLähetetty: Ma 22.07.2019 05:22
karra kirjoitti:
Juhani Halmeenmäki kirjoitti:Juutuubissa in hyvin ohjeita nykyään : :D


Lasten moterneja kotkotuksia :lol:

Kiitos.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa







kl-varaosat.fi

nettikasinot