Tuli sitten vaihdettua toisenlaiseen käyttöautoon.
285tkm ajettu farkku väyrynen, 606 turbokoneella.
Auto on sisältä niin pirun siisti, ulkokuoressa parit ruostekukat, pohjassa ei kuitenkaan ole mitään reikiä. mm. tunkin paikat vielä orkkis maaleissa ja ehjät.
Etuikkunat ja peilien säätö/peilien lämmitys temppuilee aina välillä. (voisiko olla ohjainlaite paskana vai ovenpiuhat kulunut puhki )
Auto ei vedä aina kunnolla, vauhti ja kierrokset nousevat pirun hitaasti. +100 vauhdissa kun painaa kaasun pohjaan ylämäessä, ei vauhti nouse minnekkään kuin vasta tasasen tullen. (egr puhdistuksella mennään ensin.)
Laatikko ei vaihda aina muutakuin kaasun nostaessa. (öljynlauhdutinvuotaa, liian vähän öljyä? vai millaista oiretta tulee öljysestä ohjausboxista?)
Muuten auto pelaa hyvin ja leppoisa ajaa.
Mitenkäs tuon EGR poisto? ohjeita löysin täältä forumilta mutta kuvia ei enää näkynyt. osaisiko joku neuvoa sen kanssa?
saa nähdä mitä kevät tuo tullessaan. ainakin talvi ajetaan vakiona, jos vaikka saisi st nimen käyttöön
s210 3L turbo käyttöauto
Re: s210 3L turbo käyttöauto
Noniin, käytiin tutkimassa autoa kun mahdollisuus lämpimään, ettei tarvinnut lumisateessa pulata. Imusarja irti yms. Ei mitään paskaa imusarjassa, egr oli poistettu käytöstä, oliko sitten oikein? tulpattu vain letku. Nyt laitettiin takaisin kiinni, ja käytettiin ahtoputket yms irti eli voi olla ollut tukosta välijäähdyssäkin. Mitään selkeetä vikaa ei saatu mistä johtuisi autonlaiskuus.
Nyt ei ole laatikkokaan temppuilut noiden jälkeen, ja selvisi ettei ollutkaan laatikon öljynlauhdutin vaan moottorin. putken ja lauhduttimen välistä vuotaa. varmaan täytyy vaihtaa joku perus jäähdytin tilalle.
ikkunoiden säätö ei pelannut, käytin piuhan päässä tänään app-autokorjaamolla (erikoistunut mersuun). virtalukon ja etuovienohjainlaitteiden välillä katkos, varmaankin ovista piuhat poikki kun auto seissyt 1v ja nyt availlut ovia. (alkuun toimi kyllä)
eli loppujen lopuksi hyvä ostos, ei mitään isompaa tiedossa kuin tuo öljynlauhdutin ja piuhat kuntoon nyt alkuun.
vanteet ovat nyt väykyn orkkikset, joihin piti hommat uudet renkaat.
Vikakoodeja ei ollut muualta. Jos jollakin tiedossa joku hyvä valmis setti tuolle öljynlauhduttimelle/putkille niin yv:tä vain.
Nyt ei ole laatikkokaan temppuilut noiden jälkeen, ja selvisi ettei ollutkaan laatikon öljynlauhdutin vaan moottorin. putken ja lauhduttimen välistä vuotaa. varmaan täytyy vaihtaa joku perus jäähdytin tilalle.
ikkunoiden säätö ei pelannut, käytin piuhan päässä tänään app-autokorjaamolla (erikoistunut mersuun). virtalukon ja etuovienohjainlaitteiden välillä katkos, varmaankin ovista piuhat poikki kun auto seissyt 1v ja nyt availlut ovia. (alkuun toimi kyllä)
eli loppujen lopuksi hyvä ostos, ei mitään isompaa tiedossa kuin tuo öljynlauhdutin ja piuhat kuntoon nyt alkuun.
vanteet ovat nyt väykyn orkkikset, joihin piti hommat uudet renkaat.
Vikakoodeja ei ollut muualta. Jos jollakin tiedossa joku hyvä valmis setti tuolle öljynlauhduttimelle/putkille niin yv:tä vain.
Re: s210 3L turbo käyttöauto
Ei noilla ekoilla liukkailla sitten huomannutkaan. auto ei vetänyt kunnolla vieläkään. Itseltä ideat loppu mistä voi johtua, Facebookin mersuforumin ryhmästä onneksi tuli apuja ja vika oli ilmanmäärämittarissa.
Ei muutakun varaosaliikkeeseen ja uutta tilalle, tuli pierburgin anturi. Nyt pelaa kuin unelma
Näillä mennään nyt taas hetken aikaa.
Ei muutakun varaosaliikkeeseen ja uutta tilalle, tuli pierburgin anturi. Nyt pelaa kuin unelma
Näillä mennään nyt taas hetken aikaa.