G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: Pe 17.04.2009 15:27
Paikkakunta: Manse, Riäväkylä
ViestiLähetetty: Su 07.10.2018 11:09
Autossa ei välttämättä ole mitään vikaa, pari tuumaa vähemmän joustavaa kumia ja ilmaa auton alla voi tuon tehdä. Autolehdistä löytyy silloin tällöin kritiikkiä, kun (esittely)autoihin on asennettu näyttävät matalaprofiiliset vanteet, jotka pilaavat ajo-ominaisuudet etenkin uraisilla teillä.

Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11722
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Pe 02.11.2018 18:25
Ostin tähän uuden akun, Bären 74 Ah joka on kuulemma FIAMMin tekemä. Kaksi vuotta sitten ostettu kohtuu kallis Yuasa AGM akku ei pidä jännitettä niin ylhäällä että Webasto toimisi, edes ylläpitolaturin lumihiutaleasennossa. Kun ennen webastoon käynnistämistä pari kertaa herättelee laturilla akkua niin sitten webasto lähtee tulille. Tämähän johtuu siitä että autoni ei osaa ladata AGM akkua...

Otan tuon AGM akun johonkin toiseen autoon sit, muutenhan se toimii.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 809
Liittynyt: La 15.06.2013 10:08
Paikkakunta: Sirius
ViestiLähetetty: La 03.11.2018 18:53
Miten AGM lataus eroaa?

Mulla oli joskus kau'an sitten TownCarissa AGM akku ja se pelitti kyllä ihan hienosti. Ai niin ja taisin vaihtaessa ottaa akun talteen laitoin sen sitten Mustangiin. Siinäkin toimi.
Nykyiset...
'04 SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'01 Maxima 3.0i V6

Ollut joskus...
'00 Passat 2.8i 4motion
'99 S80 2.9i I6
'00 300M 3.5 V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'00 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 Audi A8 4.2i V8
'00 CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11722
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: La 03.11.2018 19:05
MouTine kirjoitti:Miten AGM lataus eroaa?

Mulla oli joskus kau'an sitten TownCarissa AGM akku ja se pelitti kyllä ihan hienosti. Ai niin ja taisin vaihtaessa ottaa akun talteen laitoin sen sitten Mustangiin. Siinäkin toimi.


Sivulla 4 oli juttua. Toimiihan se wanhoissa jos ei käytä webastoa.

Autoilu on nykyään sen verran kallista että jos akkuja ostaa parin vuoden välein niin ei se konkurssia muuta. Minulla menee talvisin parisataa euroa kuussa tallikuluihin, kesäkaudella 120 euroa kuussa. Talvella yksi auto seisoo eli siinä säästää vähän...
Viimeksi muokannut karra päivämäärä Ti 06.11.2018 07:39, muokattu yhteensä 1 kerran
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11722
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 06.11.2018 07:39
Ajoin tänään eka kerta auudella akulla, se oli pari pv ylläpitolaturissa. Testasin ennen webaston käynnistystä, eli yllläpito hetkeksi irti ja takaisin jolloin se alkoi haistelemaan akun kuntoa ja lataus nousee siihen 4A virtaan, ja jännite lähtee myös nousemaan. Webaston hehkutuksen aikana jännite putosi 13,2 V kun taas pari vuotta vanhalla akulla se laski noin 12,4 V. Eli edes ylläpitolaturi ei riitä antamaan webaston hehkulle tarpeeksi virtaa, jos akku on nuupahtanut kunnolla.

Ylläpitolaturi on kytketty konehuoneen plus nastaan. En tiedä onko tehdaswebasto kytkettynä konehuoneen puolelle vai meneekö johtosarja taakse akulle asti...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11722
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ma 31.12.2018 16:43
Käytiin eilen sukuloimassa maalla. 75 km pääosin pikkuteillä ajoa; osa maantietä ja kulutus oli 16.0 l sadalla, eli hillitty ajonopeus pitää lukeman alhaisena, melkeinpä inhimillisenä :)
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11722
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Su 10.03.2019 19:22
Olen yrittänyt etsiä renkaita koossa 265/55 R19 mutta siinä koossa ei ole oikein runsasta tarjontaa. Paitsi, löysin ebaysta uusia bridgestoneja, kahta eri mallia. Jos kukaan ei tässä keväällä osta noita AMG vanteita pois hommaan niille uudet renkaat. Jos sentin kapeammat ja toisen merkkiset ei olisi niin uraherkät :roll:
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: To 05.04.2018 08:53
ViestiLähetetty: Su 10.03.2019 19:36
karra kirjoitti:Olen yrittänyt etsiä renkaita koossa 265/55 R19 mutta siinä koossa ei ole oikein runsasta tarjontaa. Paitsi, löysin ebaysta uusia bridgestoneja, kahta eri mallia. Jos kukaan ei tässä keväällä osta noita AMG vanteita pois hommaan niille uudet renkaat. Jos sentin kapeammat ja toisen merkkiset ei olisi niin uraherkät :roll:


Tästä https://www.rengas-online.com/cgi-bin/rshop.pl?dsco=136&kategorie=6&tabs=on&Breite=255&Quer=55&Felge=19&sowigan=So&suchen=Rengashaku löytyy aika paljon... Valintakriteereitä tosin lienee muitakin kuin pelkkä koko. SORI, tulikin hakuun väärä koko :think: :think:
Jos mies puhuu, eikä yksikään nainen ole kuulemassa, niin onko mies silti väärässä?
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11722
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Su 10.03.2019 20:14
DV6 kirjoitti:
karra kirjoitti:Olen yrittänyt etsiä renkaita koossa 265/55 R19 mutta siinä koossa ei ole oikein runsasta tarjontaa. Paitsi, löysin ebaysta uusia bridgestoneja, kahta eri mallia. Jos kukaan ei tässä keväällä osta noita AMG vanteita pois hommaan niille uudet renkaat. Jos sentin kapeammat ja toisen merkkiset ei olisi niin uraherkät :roll:


Tästä https://www.rengas-online.com/cgi-bin/rshop.pl?dsco=136&kategorie=6&tabs=on&Breite=255&Quer=55&Felge=19&sowigan=So&suchen=Rengashaku löytyy aika paljon... Valintakriteereitä tosin lienee muitakin kuin pelkkä koko. SORI, tulikin hakuun väärä koko :think: :think:

Juu noi perinteiset saiti koluttu ja kallis on tuo koko. Ebayssa oli sarja siis reilu 500 plus rahti, tosin Bulgariassa... ja sit oli yksityisellä saksassa samaan hintaan molemmat siis bridgestonet.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 171
Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
ViestiLähetetty: Ma 11.03.2019 07:41
MouTine kirjoitti:Miten AGM lataus eroaa?

Mulla oli joskus kau'an sitten TownCarissa AGM akku ja se pelitti kyllä ihan hienosti. Ai niin ja taisin vaihtaessa ottaa akun talteen laitoin sen sitten Mustangiin. Siinäkin toimi.


niinkuin jossain muussakin thredissä sanoin. AGM ei toimi jos latausjännite on esim 14. liian vähän. akku on aina väsynyt eikä tule täyteen. Pitää olla 14.7.

ja joissain autoissa latausjännite ei ehjänäkään ole kovin korkea. Tällöin parempi ostella perus lyijyakkuja. Huomasin tämän joskus moottoripyörässä ja ihmettelin kun ostaa ns parasta, mutta ei toimi. Lopulta vaihdoin siihen lataussäätimen uudemmasta pyörästä jossa on AGM tasoinen jännitteenhallinta ja sillä voi käyttää nyt AGM akkua kun latausjännite on korkeampi. Tämän tietysti voisi tehdä autossakin, kun tietäisi mikä AGM akkuja suosittelevan mallin lataussäädin / laturi sopisi helposti. Mutta menee jo aika säädöksi, jos ei muutenkin ole aika vaihtaa laturia.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: To 05.04.2018 08:53
ViestiLähetetty: Ma 11.03.2019 08:25
karra kirjoitti:
DV6 kirjoitti:
karra kirjoitti:Olen yrittänyt etsiä renkaita koossa 265/55 R19 mutta siinä koossa ei ole oikein runsasta tarjontaa. Paitsi, löysin ebaysta uusia bridgestoneja, kahta eri mallia. Jos kukaan ei tässä keväällä osta noita AMG vanteita pois hommaan niille uudet renkaat. Jos sentin kapeammat ja toisen merkkiset ei olisi niin uraherkät :roll:


Tästä https://www.rengas-online.com/cgi-bin/rshop.pl?dsco=136&kategorie=6&tabs=on&Breite=255&Quer=55&Felge=19&sowigan=So&suchen=Rengashaku löytyy aika paljon... Valintakriteereitä tosin lienee muitakin kuin pelkkä koko. SORI, tulikin hakuun väärä koko :think: :think:

Juu noi perinteiset saiti koluttu ja kallis on tuo koko. Ebayssa oli sarja siis reilu 500 plus rahti, tosin Bulgariassa... ja sit oli yksityisellä saksassa samaan hintaan molemmat siis bridgestonet.


Tietysti voi ajatella jotakin korvaavaa rengaskokoa. Täältä https://www.vannetukku.fi/rengasinfo.php löytyy aika paljon tietoa renkaista, niiden sopivuudesta ja merkinnöistä.
Tuo kokolaskuri on aika mukava. Siitä saa mm. tiedon mitä kokovaihtoehdot vaikuttavat nopeuteen.
Jos mies puhuu, eikä yksikään nainen ole kuulemassa, niin onko mies silti väärässä?
Avatar
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 18.10.2006 17:04
ViestiLähetetty: Ma 11.03.2019 08:35
https://www.1001renkaat.com/renkaat-aut ... 09v-932854
W638 112cdi A -03
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11722
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ma 11.03.2019 18:07
ceebbari kirjoitti:https://www.1001renkaat.com/renkaat-auto/bridgestone/dueler-a-t-693-ii/265-55-r19-109v-932854

Tuo oli vielä tsekkaamatta, kiitti muistutuksesta. 265 leveenä on itse asiassa just oikea halkaisija. Jos saan lottovoiton ostan sitten Hutchinsonin beadlockit kolmansiksi :P
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11722
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Pe 22.03.2019 19:17
G hyytyi sohjoon. Tarttee ostaa harrastekäyttöön willysjeep, tojota taikka lantikka. Ei voi ku ihmetellä.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 12.09.2017 15:02
ViestiLähetetty: Pe 22.03.2019 19:40
karra kirjoitti:G hyytyi sohjoon. Tarttee ostaa harrastekäyttöön willysjeep, tojota taikka lantikka. Ei voi ku ihmetellä.


Millaiseen paikkaan jäi? Tuskin aivan parkkkipaikalle kuitenkaan :D
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11722
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Pe 22.03.2019 20:55
merzuE kirjoitti:
karra kirjoitti:G hyytyi sohjoon. Tarttee ostaa harrastekäyttöön willysjeep, tojota taikka lantikka. Ei voi ku ihmetellä.


Millaiseen paikkaan jäi? Tuskin aivan parkkkipaikalle kuitenkaan :D

Kyllä, parkkipaikalle hyytyi.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 12.09.2017 15:02
ViestiLähetetty: Pe 22.03.2019 21:32
karra kirjoitti:
merzuE kirjoitti:
karra kirjoitti:G hyytyi sohjoon. Tarttee ostaa harrastekäyttöön willysjeep, tojota taikka lantikka. Ei voi ku ihmetellä.


Millaiseen paikkaan jäi? Tuskin aivan parkkkipaikalle kuitenkaan :D

Kyllä, parkkipaikalle hyytyi.


Joku anturi kaputt vai bensapuolella vika? Tuskin virran vähyyttä.
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11722
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: La 23.03.2019 09:50
merzuE kirjoitti:
karra kirjoitti:
merzuE kirjoitti:
karra kirjoitti:G hyytyi sohjoon. Tarttee ostaa harrastekäyttöön willysjeep, tojota taikka lantikka. Ei voi ku ihmetellä.


Millaiseen paikkaan jäi? Tuskin aivan parkkkipaikalle kuitenkaan :D

Kyllä, parkkipaikalle hyytyi.


Joku anturi kaputt vai bensapuolella vika? Tuskin virran vähyyttä.

Tänne kirjoitin asiasta: viewtopic.php?f=2&t=198503

Eli auto on edelleen halvaantuneena kun runkopalkkien välissä ei näy muuta kun jäätä. Vaikka plussaa ollut pitkin viikkoa niin pakkasyöt on pitäneen jään siellä kovana.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 731
Liittynyt: Ma 25.08.2003 13:55
Paikkakunta: lappeen Ranta
ViestiLähetetty: La 23.03.2019 10:02
Aggregaatti ja kuumailmapuhallin voisi olla hyvä yhdistelmä?
Exät mersut: C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11722
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: La 23.03.2019 17:44
Avantgarde kirjoitti:Aggregaatti ja kuumailmapuhallin voisi olla hyvä yhdistelmä?

No meillä on töissä ihan siinä vieressä lämmintä 5 metrin päässä hallitilaa ja kolme isoa ovea.Kysyn lupaa jos sais työnnettyä sinne ensi viikonlopuksi sulamaan. Löytyy vielä aika iso trukki jolla sitä voi vetää vaikka koukusta liinalla ja miksei vaikka työntääkin jos laittas vaika jotain lankkuja väliin Jakovaihteiston kun saa vapaalle.

Näillä näkymin olen työmatkalla ma-pe ja autohan on nyt poistettu liikenteestä.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 254
Liittynyt: Ti 14.04.2009 20:25
Paikkakunta: Sastamala
ViestiLähetetty: Ma 25.03.2019 21:16
Mulla teki Gee justiinsa tuon saman, laatikkona on tosin vanhempi nelilovinen 722.3. 15km vetisellä loskakelillä ja perille päästessä en saanu vaihdetta pois päältä enkä valitsinta mihinkään suuntaan. Tottakai olin sammuttanut auton ajatuksissani, joten se ei lähtenyt enää edes käyntiin kun starttaaminen ei onnistu kuin N ja P asennoissa. Jotenkin noissa on tuo laatikon kylki runkopalkin vieressä just semmoisella hollilla että sopivalla kelillä junttaa sinne kunnolla loskaa, jolloin vaihteenvalitsin ei liiku (rakenne samanlainen sekä mekaanisessa 722.3 että sähköohjatussa 722.6 laatikoissa). Tähän auttoi sulatteleminen.
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11722
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ma 25.03.2019 21:28
lauri a. kirjoitti:Mulla teki Gee justiinsa tuon saman, laatikkona on tosin vanhempi nelilovinen 722.3. 15km vetisellä loskakelillä ja perille päästessä en saanu vaihdetta pois päältä enkä valitsinta mihinkään suuntaan. Tottakai olin sammuttanut auton ajatuksissani, joten se ei lähtenyt enää edes käyntiin kun starttaaminen ei onnistu kuin N ja P asennoissa. Jotenkin noissa on tuo laatikon kylki runkopalkin vieressä just semmoisella hollilla että sopivalla kelillä junttaa sinne kunnolla loskaa, jolloin vaihteenvalitsin ei liiku (rakenne samanlainen sekä mekaanisessa 722.3 että sähköohjatussa 722.6 laatikoissa). Tähän auttoi sulatteleminen.

Kiitos jakamisesta. Ajattelin tosiaan että ei stn miten noita outoja hommia aina tulee. Antaa kapineen vaan sulaa, nyt itse kun olen reissun päällä, ensi viikon puolelle varmaan menee josko alkais olla sulanut siloin jo.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1398
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa
ViestiLähetetty: Ti 26.03.2019 10:49
Säästyy bensaa kun seisoo :D

Mutta harmillinen juttu kun alla on G ja jää parkkiin kun duster mies lähtee normaalisti kotia :? Eli kyllä itselläkin käsitys on ollut, että sulla nimenomaan on se oikea maasturi alla.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
x164 -07
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Triumph legend 900 Cafe Racer
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11722
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 26.03.2019 20:22
joop79 kirjoitti:Säästyy bensaa kun seisoo :D

Mutta harmillinen juttu kun alla on G ja jää parkkiin kun duster mies lähtee normaalisti kotia :? Eli kyllä itselläkin käsitys on ollut, että sulla nimenomaan on se oikea maasturi alla.

No kyllä se kyrsii kun oikealla puolella on nelikko Octavia Scout ja etuveto Octavia RS. Ja vasemmalla puolella VW Arteon... ja kaikki tuli ajamalla ja lähti ajamalla toissa maanantaina...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11722
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ma 01.04.2019 19:38
Kevät tuli, Gee suli, kuski oli puli puli. Vaihteisto toimii ja auto on koeajettu, ei häiriöitä. Onnistuin vaan mählimään jarruvalokytkimen asennuksen koska jarruvalot palaa koko ajan. Yritin irroittaa uutta katkaisijaa mutta ei riitä sormivoimat. Sormenpäällä tuntee että katkaisijan tappi ei tapaa jarrupolkimen varteen, missäköhän vika?
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11722
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ke 03.04.2019 18:13
Tarpeeksi lujaa kun kiersin uutta Facet merkkistä jarruvalokytkintä aukipäin se hajosi. Itse mötikkä jäi käteen oksentaen tapin ja jousen ulos ja se kaulus jäi sinne reikään. Ei kovin laadukas siis. Löin sen kauluksen ruuvimeisselillä ja vasaralla palasiksi jotta sai reiän vapaaksi. Vanha kytkin asentui kivutta napsahtaen paikoilleen ja kaikki vaikuttaa toimivan.

Potkupahvi vaan ei suostui menemään paikoilleen, aina joku hiertää... no autolla voi nyt ajaa kumminkin...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 13279
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ke 03.04.2019 22:47
Kyllä nyt Karilla ahistaa! :lol: Ei vaan hyvä, että nyt auto on kotipihassa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1983 230 E Automatic
1982 230 E
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11722
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: To 04.04.2019 14:06
Timo L. kirjoitti:Kyllä nyt Karilla ahistaa! :lol: Ei vaan hyvä, että nyt auto on kotipihassa.
No ei oo kun työpaikan pihalla... ei saa ajaa kadulla vielä kun on poistettu liikenteestä. Ensi viikolla ehkä... viikonlopun hommaan pitää hakea isäpapan mersu, kun sen saisi vaan jäiseltä pihamaalta ylös...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL pikkuprojekti
1987 560 SEC museoauto
2000 G500 käyttöharraste
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 176
Liittynyt: Ma 25.07.2011 14:29
Paikkakunta: HKI-TKU
ViestiLähetetty: To 04.04.2019 15:21
Tämä sun G:n pohjan jäätyminen on kyllä aika erikoinen juttu ja paha takaisku "panssarivaunun" maineeseen. Toivotaan, että joku järkisyy tähän löytyy koska hullultahan tuo kuullostaa. Seuraavaksi auton lamaannuttaa sitten muta(?).

PS. Täällä SL:n kanssa tuli ajettua taas yksi talvi. Vielä jaksaa palvella päivittäin.

PS2. Mitä ovat octavia, scout ja arteon? Ikinä kuulutkaan... :D
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3748
Liittynyt: Ke 15.09.2004 12:43
Paikkakunta: Salon seutu
ViestiLähetetty: Pe 05.04.2019 10:00
E38 kirjoitti: Mitä ovat octavia, scout ja arteon? Ikinä kuulutkaan... :D

:lol: :lol: :lol: :wink:
Se octavia taitaa olla Suomen eniten myyty automalli viimesen kymmenen vuoden aikana tai ainakin sinne päin. Arteon iso volkkari ja Scout... Indian :roll:
Tosi harrastajan tunnistaa siis siitä, ettei tusinatuotteet kiinnosta tipan vertaa, vaikka ehdoton automies onkin :clap: .
1998-2002; 2004-2018:
W123 200D
S124 E220T
W124 200D
W124 E200D
W202 C220
S210 E430T
W169 A150
W210 E320CDI
S211 E500T 4-M
2019:
A208 CLK430
EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: vihiz ja 17 vierailijaa







kl-varaosat.fi