G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11264
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ke 23.11.2016 21:09
TLP kirjoitti:
Sharedoc kirjoitti:Tuo hopean värinen G-mese tuossa ketjussa ylempänä on sellaisella rengasvarustuksella ettei sillä oikeasti voi tai kannata ajaa maastossa tai huonoilla teillä.


Mutta kehä 3:n sisäpuolella saa arvostusta ja on muodikkaasti 'metsuriseksuaali' :D

Itse asiassa tuo mersuhan oli about viime joulusta asti Matin Renkaassa myynnissä. Tarjosin siitä käteisellä 27 t mutta ei irronnut :D . Ja se oli kesällä vielä Nettiautossa myydyissä, edellisen omistajan toimesta siis ja hän oli kait sen myynyt sitten liikkeeseen tai kenties vaihtanut.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver

Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 741
Liittynyt: La 15.06.2013 10:08
Paikkakunta: Sirius
ViestiLähetetty: Ke 23.11.2016 22:03
karra kirjoitti:
TLP kirjoitti:
Sharedoc kirjoitti:Tuo hopean värinen G-mese tuossa ketjussa ylempänä on sellaisella rengasvarustuksella ettei sillä oikeasti voi tai kannata ajaa maastossa tai huonoilla teillä.


Mutta kehä 3:n sisäpuolella saa arvostusta ja on muodikkaasti 'metsuriseksuaali' :D

Itse asiassa tuo mersuhan oli about viime joulusta asti Matin Renkaassa myynnissä. Tarjosin siitä käteisellä 27 t mutta ei irronnut :D . Ja se oli kesällä vielä Nettiautossa myydyissä, edellisen omistajan toimesta siis ja hän oli kait sen myynyt sitten liikkeeseen tai kenties vaihtanut.

36800 oli ainakin pyynti alkuvuodesta jossakin jonkun mukaan. Näyttää jenkkimallilta sidemarkkereineen.

Nastarenkaista en ymmärrä painavassa nelivedossa.
Nykyiset...
'04 SLK55 AMG Kleemann K2
'97 Chevy Lumina LTZ

Ollut joskus...
'05 CLK55 AMG
'94 Audi A8 4.2i V8
'00 CLK55 AMG Kleemann K2
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth
'77 Ford Capri 2.8i

...Ja pienet sille!
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1201
Liittynyt: La 29.10.2005 22:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
ViestiLähetetty: Ke 23.11.2016 22:56
MouTine kirjoitti:
Nastarenkaista en ymmärrä painavassa nelivedossa.


Nelikko lähtee kyllä liikkeelle huonommillakin tassuilla, mut pysähtyy samalla lailla kuin etu/takavetoinen. Kiskoin aikanaan edesmenneen Brevir-auton pihalla taka-akselittoman Belvedren raatoa kaljuilla kesänakeilla olevalla Plymoutmout Traildusterilla 20cm lumessa kuljetusauton kyytiin. Niinkauan meni hyvin, kunnes piti jarruttaa :-)
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Ti 14.04.2009 20:25
Paikkakunta: Sastamala
ViestiLähetetty: Pe 25.11.2016 16:53
karra kirjoitti: Kiitos neuvosta. Teemme tuon samalla kun vaihdetaan niitä moottorin kannatinkumeja sekä tarkistetaan etunapojen "suojarasvat" .


Jossain vaiheessa jos käytät etuakselin kääntöpäitä auki kannattaa katsoa myös etu vetonivelten suojakumien kunto ja vaihtaa niveliin rasvat samalla. Etuakselin rakenne on hiukan erikoinen kun perän sisään tökättävän vetoakselin ulkopäässä on vetonivel jossa on omat rasvansa ja suojakumi päällä. Tämä vetonivel sijaitsee akselin kääntöpäässä joka taas on täytetty vaseliinilla (mainitsemasi "suojarasva", 750g kummallekin puolelle). Omassani vetarin suojakumit olivat tällaisessa kunnossa ja itse niveletkin jo ehtoopuolella. Samalla vaihtuu kätevästi etuperän öljytiivisteet, kääntöpään laakerit jne jne jne jne jne.
Kuva

Oon kirjoitellut omasta Geestä käyttö/remonttikokemuksia osoitteeseen http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=145198
Kyseinen yksilö edustaa hieman vanhempaa W463 kaartia ja osoittautui kunnoltaan valitettavan huonoksi. Geen ostoa harkitseville mainittakoon että esim. w124 mallisarjaan verrattuna kaikki auton kulut voi kertoa ainakin kahdella. Kannattaa ostaa mahdollisimman vähän ajettu (mahdollisimman uusi) ja hyväkuntoinen yksilö räpellettyjen ja loppuunajettujen sijaan koska kunnostus voi tulla todella kalliiksi ja varaosien metsästäminen aiheuttaa harmaita hiuksia. Tästäkin huolimatta nämä ovat kunnossa ollessaan todella pystyviä ja mukavia ajettavia sekä maantiellä että maastossa, ja kääntävät päitä mukavasti.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 06.10.2005 20:46
Paikkakunta: Satakunta
ViestiLähetetty: Ma 28.11.2016 22:35
kiitos karralle linkistä. Tilasin audin nivelet ebaystä. Täytyy kattella millai ne saa sopimaan paikalleen jahka saa ne kouraan. Ilmeisesti ei ole isosta kiinni kun viilalla pärjää...
T:MJ
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...

MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11264
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 29.11.2016 12:42
kekka kirjoitti:kiitos karralle linkistä. Tilasin audin nivelet ebaystä. Täytyy kattella millai ne saa sopimaan paikalleen jahka saa ne kouraan. Ilmeisesti ei ole isosta kiinni kun viilalla pärjää...
T:MJ

Hyvä juttu, eiku raporttia sitten tänne. Foorunmilla on ollut aika vähän juttua G-mersuista, varmnaankin niiden harvinaisuuden vuoksi.

Minulla vielä vaihtamatta moottorin kannakekumit ja vaihteiston takakannatin, oli tuossa sulan kelin aikaan pihan remontti missä vaihdettiin 32 tonnia huonoa maata murskeeseen... otetaan Gee työn alle kun kaveri ehtii jeesaamaan...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 433
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Ti 29.11.2016 20:42
Työtä näköjään teettää Gn kunnostaminen. Auto on niin kalliskin että se on pakko laittaa kuntoon jos siihen ryhtyy.
W123 300D -76 486tkm (mr)
S123 300TDT autom -82 649tkm
W124 260E autom -88 391tkm
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 593
Liittynyt: Ke 07.05.2003 12:46
Paikkakunta: Raahe
ViestiLähetetty: Ke 30.11.2016 06:28
Sharedoc kirjoitti:Työtä näköjään teettää Gn kunnostaminen. Auto on niin kalliskin että se on pakko laittaa kuntoon jos siihen ryhtyy.


Mutta toisaalta pitää kyllä hintansa ihan eri tyyliin kuin mikään muu normi auto.
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11264
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: To 01.12.2016 00:18
petri kirjoitti:
MouTine kirjoitti:
Nastarenkaista en ymmärrä painavassa nelivedossa.


Nelikko lähtee kyllä liikkeelle huonommillakin tassuilla, mut pysähtyy samalla lailla kuin etu/takavetoinen. Kiskoin aikanaan edesmenneen Brevir-auton pihalla taka-akselittoman Belvedren raatoa kaljuilla kesänakeilla olevalla Plymoutmout Traildusterilla 20cm lumessa kuljetusauton kyytiin. Niinkauan meni hyvin, kunnes piti jarruttaa :-)


jjruutiainen kirjoitti:Mielestäni ainoa oikea G Mersuun on nasta rengas jos joutuu enemmänkin ajella


Sattu tänään työterveysasemalla käteen TM 19/2016 ja siinä oli kerrottu juuri painavan auton vaativan kunnon rengasta.

Katumaastureiden talvirenkaat ovat kalliita, mutta Tekniikan Maailman (TM) uuden (19/2016) vertailun perusteella rahalle saa vastinetta.

Seitsemän nastarenkaan ryhmässä voiton vei Suomessa valmistettu Nokian Hakkapeliitta 8 SUV, joka sai neljä tähteä. Tiukasti perässä olivat saksalaismerkin Venäjällä tehty Continental IceContact 2 SUV ja amerikkalaismerkin Saksassa valmistettu Goodyear Ultragrip Ice Arctic SUV 4x4.

Muut jäivät melko selvästi taakse, hännänhuippuna eteläkorealainen Kumho Wintercraft Ice Wi31, jolle herui vain yksi tähti.

Renkaat olivat kokoa 235/65 R17 ja testiautona Audi Q5.


Ostin siis Venäjältä siellä tehdyt Contit mutta toki eri koossa.

Juttelin erään Veholla töissä olevan G-miehen kanssa viime vkl ja hän sanoi että tässä on ABS järjestelmä jotenkin askeettisempi kuin nykyautoissa/nykymersuissa. Liukkaalla saattaa jotenkin takapää vetää lukkoon ja aiheuttaa vaaratilannetta, silloin tai jos ehtii niin ennakoimalla voi laittaa keskitasauspyörästön lukon päälle niin se parantaa tilanteen hallittavuutta. Kokemuksesta ja asia tarkastettuna. Ja sama mies suositteli myös nastarengasta Geehen.

Kulutuksesta sen verran että viime täystankkauksen jälkeen bensavalo syttyi noin 330 km ajon jälkeen, ja varatankki oli näyttänyt vähän aiemmin noin 150 km. Eli noin 480 km ja tankissa 96 l bensaa. Mitä se nyt tekee, 20 l sadalla. Kulutusmittari tosin näytti jotain 21 l sadalla pitkällä seurannalla.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: Ke 15.09.2004 12:43
Paikkakunta: Salon seutu
ViestiLähetetty: To 01.12.2016 10:53
karra kirjoitti:bensavalo syttyi noin 330 km ajon jälkeen
Mitä se nyt tekee, 20 l sadalla.

:clap: :lol:
Mersuton mies !!!

1998-2002; 2004-2018:
W123 200D
S124 E220T
W124 200D
W124 E200D
W202 C220
S210 E430T
W169 A150
W210 E320CDI
S211 E500T 4-M
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11264
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: To 01.12.2016 11:53
RH kirjoitti:
karra kirjoitti:bensavalo syttyi noin 330 km ajon jälkeen
Mitä se nyt tekee, 20 l sadalla.

:clap: :lol:

8) :thumbup: joo oma öljylähde ois hyvä omistaa mutta tyydytään tuohon venäjän rajan läheisyyteen...

Kuten kerroin auton hankinnan perusteissa niin en aja kovinkaan paljoa, itse asiassa tänään Gee oli ollut ajamatta kuusi vuorokautta. Kesällähän minulla akku meni tyhjäksi 2 viikossa ja nyt siellä on uusi AGM akku ja jonkun valopään sulaketestipistokkeeseen jättämä sulake poistettu joten sen testilaitteen merkkivalokaan ei enää pala jatkuvasti. Kokeilin äsken webastoa ja se lähti päälle eli jännitteet ok, lämmitin sillä 10 min ja käytin autoa 10 min, että lämpeni melkein normaaliin.

Nyt tietää että 6 pv menee hyvin, toivottavasti kauemminkin voi seisottaa jos on tarvis mutta jos pidempään jättää ajamatta niin laitan irrallisen ylläpitolaturin, en ole vielä ihan valmis siihen että laittaisiko sen kiinteän, katsotaan miten talvi sujuu.

Rhino ajoneston ei pitäis juurikaan virtaa viedä:

MŰSZAKI ADATOK:

Méret (a legszélesebb pontokon mérve): 115 x 86 x 34 mm
Tápfeszültség: 12V =
Tömeg: kevesebb, mint 0.5 kg
Tápfeszültség: 10,0 ... 15,8 V DC

Áramfelvétel:
Kódolvasáskor 60 mA
Élesített állapot: 25 mA
Menetben : 200 mA
Élesedési idő gyári beállított értéke: 15 sec. a gyújtás elvétele után


Elikkä Googlen kääntäjän mukaan koodin luennassa kuluu 60 mA, järjestelmä viritettynä 25 mA ja joku "kierros", mikähän se on, pulssimainen kulutus kenties 200 mA.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: La 13.02.2010 19:48
ViestiLähetetty: To 01.12.2016 18:27
Moro,

Kiinnostava auto, sinulla on kokemusta myös ameriikan serkuista, miten vertaisit ajettavuutta? Onko G hyvä ajaa, menee kuin kiskoilla ja ohjaus on tarkka? Miten äänieristys sisätiloissa, onko vielä moottoritiellä kohtuu hiljainen? G:llä en ole ajanut, mutta ameriikan vastineilla häiritsee ohjaus, lähinnä simpukan vapaaliike.
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11264
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 13.12.2016 15:09
bbow114 kirjoitti:Moro,

Kiinnostava auto, sinulla on kokemusta myös ameriikan serkuista, miten vertaisit ajettavuutta? Onko G hyvä ajaa, menee kuin kiskoilla ja ohjaus on tarkka? Miten äänieristys sisätiloissa, onko vielä moottoritiellä kohtuu hiljainen? G:llä en ole ajanut, mutta ameriikan vastineilla häiritsee ohjaus, lähinnä simpukan vapaaliike.


Mitä ajoin kaverin 5.4 Vortec 2000 mallista Tahoeta niin on sekin aika pirteän oloinen, ja suht hiljainen mitä nyt olen useamman kerran kyydissä ollut. Ja tilavampi. Oma 1995 edellinen kromallin Tahoe oli laiska mutta oli sekin hiljainen ja tilava. Mielestäni G on parempi ajaa maantiellä kun 1995 chevy, kaverin letukkaa en ole maantiellä ajanut mutta jenkin on toki lullamaisempia.

OE-rengasspekseillä G menee tiellä kuin juna, urista ei ole tietoa.

Mutta kaupunkiajoonkin G sopii aika hyvin, ei se ole mikään jyrä eikä kolossi, se on kapea ja ei niin pitkä ja ihan riittävän ketterä.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: Ke 15.09.2004 12:43
Paikkakunta: Salon seutu
ViestiLähetetty: Ti 13.12.2016 16:20
karra kirjoitti:
RH kirjoitti:
karra kirjoitti:bensavalo syttyi noin 330 km ajon jälkeen
Mitä se nyt tekee, 20 l sadalla.

:clap: :lol:

8) :thumbup: joo oma öljylähde ois hyvä omistaa mutta tyydytään tuohon venäjän rajan läheisyyteen...

Kuten kerroin auton hankinnan perusteissa niin en aja kovinkaan paljoa, itse asiassa tänään Gee oli ollut ajamatta kuusi vuorokautta.

Juu. Oma enempi arkinen nelikko, mutta vissiin samalla kasilla kuin sullakin, menee sentään reippaasti pienemmällä. Sekasähläys taitaa heilua tuolla 13 paikkeilla, mutta kärryä tulee kiskottua myös jonkin verran. Ei sitä yli 15 ole juuri saanut viemään millään ja maantiellä riittää kymppi.
Itse asiassa taannoin oltiin kaverin kanssa liikkeellä asioilla ja tehtiin reissu niin, että nollasin tietsikan lähteissä kaverin pihasta. Menomatka vajaan kymmenen asteen pakkasessa kantateitä nätisti rajoitusten mukaan ajaen n. 60km ja 10,1 taulussa. Lähteissä nollattiin taas ja palattiin siten, että moottoritietä 2/3 ja loput samoja pätkiä kuin tullessa. Näytti 10,3. Aika pieni ero, kun keskinopeudessa oli samalla kuitenkin heittoa reilusti yli 10kmh.
Pienellä ajolla tuo S211 minullakin on. Valitettavasti joutuu talveksi laittamaan seisontaan, kun ei siedä maksaa veroja, tarpeellista ajoa kun ei välttämättä tulisi talvella joka toinen viikkokaan. Sitten vaan järjestellään vaimon kanssa hänen auton käyttöään. Jotain tässä systeemissä on kyllä pahasti pielessä :? . Jos nimittäin pitäisin tuota "bensasyöppöä" liikennekäytössä koko vuoden, niin bensalasku nykyhinnoin ei paljoa poikkea vuotuisesta ajoneuvoverosta :evil: . Ja bensat ostetaan ihan kotimaan kamaralta :thumbdown: . Kyllä v*****aa kuulla pääkaupunkiseudulla asuvien tuttujen päivityksiä siitä, että pikkuauton kulutus sikäläisessä liikennesuoritteessa ei ole kauhean kaukana oman kasin kulutuksesta. Verot toki jotain ihan muuta normiarvoilla laskutettuna. Että sellainen "ympäristörikos" :x :mrgreen: .
Mersuton mies !!!

1998-2002; 2004-2018:
W123 200D
S124 E220T
W124 200D
W124 E200D
W202 C220
S210 E430T
W169 A150
W210 E320CDI
S211 E500T 4-M
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 06.10.2005 20:46
Paikkakunta: Satakunta
ViestiLähetetty: To 15.12.2016 22:59
terveisia pajalta(ei kylläkään pukin)
pientä jumppaa kardaanin kanssa (noin 12t.). melko piukassa oli pultit. En sitten viitsynyt käyttää viilaa mutta jos takakannet haluu audin niveliin niin tarttee sorvata pikkuolake. myös suojakumit ovat karvan liian pitkät. no nyt on nivelet paikallaan ja tärinät helppas. Jos itselle laskee pienenkin tuntipalkan niin seuraavaksi tilaisin mersun omat nivelet sikäli kun sellaiset löytyy. Tosin osan murheista aiheutti pasca(l) merkkiset tuotteet. voi olla oheishilppeet paremmat jossain muissa merkeissä.
T:MJ
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...

MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 433
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Pe 16.12.2016 20:28
Jos ajot on talvella noin vähissä niin kannattaa ostaa museorekisteröity auto, siitä ei tarvitse maksaa veroa ja on halpa vakuutus.
W123 300D -76 486tkm (mr)
S123 300TDT autom -82 649tkm
W124 260E autom -88 391tkm
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: Ke 15.09.2004 12:43
Paikkakunta: Salon seutu
ViestiLähetetty: La 17.12.2016 07:27
Sharedoc kirjoitti:Jos ajot on talvella noin vähissä niin kannattaa ostaa museorekisteröity auto, siitä ei tarvitse maksaa veroa ja on halpa vakuutus.

Näinpä. Jotakin mätää siinä silti on, kun parhaimmillaan (vai pahimmillaan?) puhutaan kuitenkin 80-l. puolivälin ajopeleistä. Että oikeastiko muka tuommoisella? Turvavausteet nolla, tai no turvavyöt ja talvikeli, hmmm. Vertaa sitä sitten viime vuosikymmenen Eemeliin; espit, absit, kahdeksan turvatyynyä, turvavöiden kiristimet, korisuunnittelu kolaritilanteissa,...
Mutta nyt mennään jo ihan sivuraiteelle Karran G:n suhteen.
Mersuton mies !!!

1998-2002; 2004-2018:
W123 200D
S124 E220T
W124 200D
W124 E200D
W202 C220
S210 E430T
W169 A150
W210 E320CDI
S211 E500T 4-M
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11264
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Su 08.01.2017 16:41
Oli tuossa pakkasilla aika miehekkäät kulutuslukemat; nurkka-ajo eli 6 km töihin ja sieltä kotiin niin kolmisenkymmentä litraa sadalla vei. Kun tuli lounastunnilla ajoa, töiden jälkeen uimahallireissua ja kaupan kautta kotiin niin sinne 25 l sadalla jäi kun ajotietokone laski koko päivän ajot yhteen.

Taisin ajaa siivun jotain maantieajoa, en muista mihin niin silloin painui kulutus alle 20 litran.

Lähistön kansanhiihtoladulla kun ei ole lunta niin kekkasin tänään että vaihtelun vuoksi jos lähtis maastoon. Ajoin ensin sellaista epämääräistä tietä mikä oli aurattu ja siellä oli 30 km rajoitusmerkkikin, metsään jossa meni sähkölinjan alla ja pellon reunassa oleva kansanhiihtolatupohja, latua ei ole kun ei ole paljoa lunta. Sitä noin kilometri möngin keski-ja takalukko päällä, pari koiraseuruetta tuli vastaan ja ekat puudelit ei oleet moksiskaan mutta toisen isännä kultaiset noutajat alkoi riuhtomaan ja isäntä vei ne kuusikkoon piiloon että pääsin jytistämään ohi. Hauskaa oli vaikka ei ollut muuten pahoja kohtia kun pari melkoisen jyrkkää mäkeä. Matkalle sattui yksi laavu jota ei oltu tänään käytetty :P

Ura päättyi sellaiseen risteyshässäkkään ja siinä oli rinne ennen metsää jossa lapset oli laskemassa pulkalla, muuten oisin mennyt siihen 8) . Koska olen hiihtänyt tuota latua niin äkkäsin siitä metsään menevän kohdan joka oli aivan umpihankea ja siihen oli tullut auravallikin. Laitoin vielä etulukon päälle ja suuntasin suoraan auravallin läpi sinne umpipellolle latupohjaa pitkin, hyvin kulki. Ihan hauskaa hommaa ja tiesinkin reitin käveltyäni syksyllä siellä mutta talvella ei passaa mennä tuntemattomille urille ettei riko autoa ja renkaita - tarttee miettiä mihin pääsis möyrimään oikein kunnolla :D
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2627
Liittynyt: Ma 21.06.2010 03:10
ViestiLähetetty: Su 08.01.2017 19:05
Hyviä lukemia ja unelma-auto sulla :thumbup: Kelpais mullekkin.

Vaan valaiskaas tyhmää kun en ymmärrä tuota keskilukon toimintaa, jos keskilukko lukittaa etu- ja takalukon niin miten etu- ja takalukon voi vielä lisäksi lukita?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 741
Liittynyt: La 15.06.2013 10:08
Paikkakunta: Sirius
ViestiLähetetty: Su 08.01.2017 19:29
Hage kirjoitti:Vaan valaiskaas tyhmää kun en ymmärrä tuota keskilukon toimintaa, jos keskilukko lukittaa etu- ja takalukon niin miten etu- ja takalukon voi vielä lisäksi lukita?
Siis jos olen oikein ymmärtänyt, niin... Keskilukolla ei ole mitään tekemistä etu-ja takalukonkanssa. Se vaan lukitsee etu- ja takapään voimanjaon kiinteäksi 50-50. Kuvittele että autossa olisi jäykkä taka-akseli keskellä pitkittäin jakamassa voimaa eteen ja taakse. Sitten voima jaetaan sekä edessä että takana vielä vasemmalle ja oikealle pyörälle. Korjatkaa toki jos olen väärässä.
Nykyiset...
'04 SLK55 AMG Kleemann K2
'97 Chevy Lumina LTZ

Ollut joskus...
'05 CLK55 AMG
'94 Audi A8 4.2i V8
'00 CLK55 AMG Kleemann K2
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth
'77 Ford Capri 2.8i

...Ja pienet sille!
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11264
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Su 08.01.2017 19:37
MouTine kirjoitti:
Hage kirjoitti:Vaan valaiskaas tyhmää kun en ymmärrä tuota keskilukon toimintaa, jos keskilukko lukittaa etu- ja takalukon niin miten etu- ja takalukon voi vielä lisäksi lukita?
Siis jos olen oikein ymmärtänyt, niin... Keskilukolla ei ole mitään tekemistä etu-ja takalukonkanssa. Se vaan lukitsee etu- ja takapään voimanjaon kiinteäksi 50-50. Kuvittele että autossa olisi jäykkä taka-akseli keskellä pitkittäin jakamassa voimaa eteen ja taakse. Sitten voima jaetaan sekä edessä että takana vielä vasemmalle ja oikealle pyörälle. Korjatkaa toki jos olen väärässä.

Juu, eli tässä edellisellä sivullakin olevassa kuvassa näkyy nuo lukkojen kytkentänapit, 3 päällekkäin. Niissä on merkit: I II III osoittamassa oikeaa kytkentäjärjestystä. Ensin keski-, sitten taka- ja viimeiksi etulukko. Otin poispäin ne sillei että etulukko ensin ja ajoin pätkän lumista hiekkatietä. Sitten vahingossa painoin takalukon pois niin se pudotti molemmat eli keski- ja takalukon samaan aikaan.

Kuva

Noita pitäis kai käyttää, jonkin aikaa kesti (ehkä vajaa minuutti) kahdessa lukossa ennen kun aktivoituivat, etummainen aktivoitui aika saman tien. Ja ihan senkin takia että "mönkiminen" on hauskaa!
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ma 30.07.2007 08:41
Paikkakunta: Satakunta
ViestiLähetetty: Su 08.01.2017 20:12
On kyllä erittäin hieno auto :thumbup:

Ite kattelin oman G:n kulutusta, olisko tripissä ollut noin 60km ja sinne meni jotain 25-30l dieseliä :D
Tosin se on ollut nyt metsätyökäytössä, joten tunteja tulee kilometrejä enemmän :)

Lukkoja käytettäessä kannattaa katsoa, ettei toinen pyörä lyö tyhjää hillittömästi kytkettäessä.
S300
300GD
E320
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11264
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ke 08.02.2017 07:07
Sellainen ilmiö on että kabiiniin ei tuile ihan kuumaa ilmaa jos Webasto ei ole päällekytketty. Tulilla sen ei tarvitse olla koka sehän ei käynnistykään jos moottorinlämmöt on normaalissa. Webastossa ei varmuudella ole tuli päällä, senhän kuulee kun koneen sammuttaa niin kuuluu vaan hiljaista hurinaa kun webastossa joku surisee.

Webaston kun kytkee ajossa niin alkaa tulla heti kuumempaa, ja jos tarkkaan kuuntelee silloin kun on auto parkissa sammuksisssa niin joku lorahtaa siellä kojetaulussa. Onkohan siellä joku vesiventtiili, toinen kenno vai kiertovesipumppu joka lähtee päälle?
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 741
Liittynyt: La 15.06.2013 10:08
Paikkakunta: Sirius
ViestiLähetetty: Ke 08.02.2017 07:25
karra kirjoitti:Sellainen ilmiö on että kabiiniin ei tuile ihan kuumaa ilmaa jos Webasto ei ole päällekytketty. Tulilla sen ei tarvitse olla koka sehän ei käynnistykään jos moottorinlämmöt on normaalissa. Webastossa ei varmuudella ole tuli päällä, senhän kuulee kun koneen sammuttaa niin kuuluu vaan hiljaista hurinaa kun webastossa joku surisee.

Webaston kun kytkee ajossa niin alkaa tulla heti kuumempaa, ja jos tarkkaan kuuntelee silloin kun on auto parkissa sammuksisssa niin joku lorahtaa siellä kojetaulussa. Onkohan siellä joku vesiventtiili, toinen kenno vai kiertovesipumppu joka lähtee päälle?
Voisiko auton oma kiertovesipumppu olla kaput ja Webaston toiminnassa. Nyt kun laitat härvelin päälle, niin vesi alkaa kiertaa kuin sen pitäisikin, mutta väärän pumpun voimin.
Nykyiset...
'04 SLK55 AMG Kleemann K2
'97 Chevy Lumina LTZ

Ollut joskus...
'05 CLK55 AMG
'94 Audi A8 4.2i V8
'00 CLK55 AMG Kleemann K2
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth
'77 Ford Capri 2.8i

...Ja pienet sille!
Avatar
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 13045
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ke 08.02.2017 07:41
karra kirjoitti: - tarttee miettiä mihin pääsis möyrimään oikein kunnolla :D


Tervetuloa, auraamatonta(kin) metsätieverkkoa sekä soramonttua löytyy :-).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1983 230 E Automatic
1982 230 E
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11264
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Su 12.02.2017 19:16
MouTine kirjoitti:
karra kirjoitti:Sellainen ilmiö on että kabiiniin ei tuile ihan kuumaa ilmaa jos Webasto ei ole päällekytketty. Tulilla sen ei tarvitse olla koka sehän ei käynnistykään jos moottorinlämmöt on normaalissa. Webastossa ei varmuudella ole tuli päällä, senhän kuulee kun koneen sammuttaa niin kuuluu vaan hiljaista hurinaa kun webastossa joku surisee.

Webaston kun kytkee ajossa niin alkaa tulla heti kuumempaa, ja jos tarkkaan kuuntelee silloin kun on auto parkissa sammuksisssa niin joku lorahtaa siellä kojetaulussa. Onkohan siellä joku vesiventtiili, toinen kenno vai kiertovesipumppu joka lähtee päälle?
Voisiko auton oma kiertovesipumppu olla kaput ja Webaston toiminnassa. Nyt kun laitat härvelin päälle, niin vesi alkaa kiertaa kuin sen pitäisikin, mutta väärän pumpun voimin.


Tämä voi olla ihan totta. Tutkaillaan...

Timo L. kirjoitti:Tervetuloa, auraamatonta(kin) metsätieverkkoa sekä soramonttua löytyy


Itse asiassa tänään kävin ennen rajalle suuntautunutta tankkausmatkaa päivällä parissakin eri maastossa polttamassa tankista loppubensaa pois. Lähinnä loivia nousuja mutta osittain aika paljon lunta. Kivaa puuhaa :D

Joo tankkaamisista, otin tammikuussa tankkiin 30 l Re85 menovettä ja siellä oli varmaan se 65 l venäjän bensaa alla; tankki tuli siis melkein täyteen. Auto pelasi ihan hyvin 70/30 blandiksella mitä nyt kulutus nousi jonkun verran, ehkä 15-20% jopa, vaikea sanoa tarkkaan. Tänään tankkasin 85 litraa 92 oktaanista venäjällä, halusin kokeilla miten auto toimii ja ihan hyvin näyttää pelaavan. Olen kuullut että jotkut venäjällä tankkaajat ajavat uusiakin autoja 92:lla koska sillä saa parhaan hinta/kilometrisuhteen. Itse asiassa maantiekulutuskin laski alle 17 l sadalla kun poispäin ajelin, sinne mennessä ei mennyt alle 20l lukemaan olenkaan, tosin siihen korkeaan lukemaan vaikutti se maastossa tehty varttitunnin möyriminen varmaan. Litra sitä maksoi 36 ruplaa, 95 okt oli melkein 40 ruplaa; eurolla taisi saada tänään noin 62 ruplaa...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11264
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: To 23.02.2017 22:19
Piruuttani hain juutuubista G500 ääniänäytteitä ja tämä on aika lähellä omaani:



Talvellakin voi kiihdytellä, liukkaallakin :lol:
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11264
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: To 09.03.2017 21:32
Kyselin merkkiliikkeestä takaiskareiden hintaa; kappeleelta 633 euroa ja saksan tilaus. Luonnollisesti motonetista ei saa eikä edes KL-Varaosista, nettisivun mukaan. Leimasin auton tiistaina ja toinen takaiskari näytti vähän alempaa arvoa, ja suojaputki on ruostunut jo puhki... menee jossain vaiheessa takaiskarit uusiksi.

Autonvaraosat 24.fi sivulta saa KYBin tavallisen nestevaimentimen 44 eurolla ja kaasuiskarin 129 eurolla... aikamoinen ero marmorin hintoihin!

Luulin postanneeni jo nää kuvat mutta en ollut sitä tehnytkään:

Kuva

Kuva

Kuva
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11264
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: La 11.03.2017 20:20
Nonnii, ostin tähän BA9s-kantaiset LED polttimot parkkien tilalle niinku vähän päivävaloiksi. Tehoa en tiedä mutta niissä on 24 pientä lediä ja ovat suht kirkkaat, että varmaan menee ihan ok. En ottanut päivänvalossa kuvia kun kännykällä mutta en saa niitä nyt koneelle kun kaapeli on töissä, otin äsken digikameralla siis pimeässä kuvia. Kyllä nuo päivälläkin näkyy...

Tässä parkit salaman kanssa, loput ilman salamaa:

Kuva

Ilman salamaa parkit:

Kuva

Tässä ajovalot ja parkit:

Kuva

Vielä kerran pelkät parkit:

Kuva

Tehonkulutus varmaan kymmenyksen noista H4 valoista, ja maailma pelastuu... tai akku (...webasto käytössä) ...no onpahan jotain kokeiltu :D
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 741
Liittynyt: La 15.06.2013 10:08
Paikkakunta: Sirius
ViestiLähetetty: La 11.03.2017 21:47
Pistä vielä parkit tonne vilkku tötteröihin.
Nykyiset...
'04 SLK55 AMG Kleemann K2
'97 Chevy Lumina LTZ

Ollut joskus...
'05 CLK55 AMG
'94 Audi A8 4.2i V8
'00 CLK55 AMG Kleemann K2
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth
'77 Ford Capri 2.8i

...Ja pienet sille!
EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

https://Www.AutoDoc.fi

www.merteil.fi