mb e 320 cdi w210 om648 viritys
mb e 320 cdi w210 om648 viritys
MB 320 CDI viritys. Ajatuksena oli aloittaa tämä viestiketju sen takia, kun en itse löytänyt nopeasti infoa 320 cdi:n virittämisestä. Listaan nyt alle mitä olen jo kerennyt hommata. Päivitän listaa sitä mukaa kun joudun jotakin laittamaan lisää.
- Turbona Ebayn HX40W Diesel T3 Super Drag Turbo Charger FOR Dodge Ram Cummins 6CTAA T3 Flange
- Coolerina Ebayn 50 psi universal intercooler kit for mb e
- 52mm mittareita ostin 3 kpl voltti, öljynpaine ja öljyn lämpö * aliexpress
- 60mm mittarit 2 kpl ahtopaine ja pakolämmöt * aliexpress
- Turbon pakosarja, pakoputkisto, imusarja, coolerin alumiini putkitus ja asennus on RAAK racing käsialaa
Dyno paikan kyselyä ja säätöpaikkaa etsimässä. Pikainen vajaan viikon soitto rumba ympäri Suomea ja sieltä nousi esiin nimi Tuikkala Kari Kajaani (dyno ja cdi säädöt). Soitto sinne ja tarvike lista kasvaa.
Eli mitä vielä tarpeessa.
MB 400 cdi:stä pitäisi seuraavat hommata:
- Korkeapainepumppu
- common rail paineanturi
- ahtopaineanturi
- ja 3 bar ja tai 4 bar MAP
--- 3 bar MAP = MAP A006 153 9928
--- 4bar MAP = MAP A007 153 0028
MUTTA MISTÄ VUOSIMALLISTA TÄMÄ PUMPPU JA MUUT KILKKEET KÄY LÄHELLEKKÄÄN ???
korjatkaa jos väärässä jostaikin ja mitä osia vielä uupuu
- Turbona Ebayn HX40W Diesel T3 Super Drag Turbo Charger FOR Dodge Ram Cummins 6CTAA T3 Flange
- Coolerina Ebayn 50 psi universal intercooler kit for mb e
- 52mm mittareita ostin 3 kpl voltti, öljynpaine ja öljyn lämpö * aliexpress
- 60mm mittarit 2 kpl ahtopaine ja pakolämmöt * aliexpress
- Turbon pakosarja, pakoputkisto, imusarja, coolerin alumiini putkitus ja asennus on RAAK racing käsialaa
Dyno paikan kyselyä ja säätöpaikkaa etsimässä. Pikainen vajaan viikon soitto rumba ympäri Suomea ja sieltä nousi esiin nimi Tuikkala Kari Kajaani (dyno ja cdi säädöt). Soitto sinne ja tarvike lista kasvaa.
Eli mitä vielä tarpeessa.
MB 400 cdi:stä pitäisi seuraavat hommata:
- Korkeapainepumppu
- common rail paineanturi
- ahtopaineanturi
- ja 3 bar ja tai 4 bar MAP
--- 3 bar MAP = MAP A006 153 9928
--- 4bar MAP = MAP A007 153 0028
MUTTA MISTÄ VUOSIMALLISTA TÄMÄ PUMPPU JA MUUT KILKKEET KÄY LÄHELLEKKÄÄN ???
korjatkaa jos väärässä jostaikin ja mitä osia vielä uupuu
Re: mb e 320 cdi w210 om648 viritys
.........
Viimeksi muokannut Bomber4, Su 19.03.2017 16:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Star
Re: mb e 320 cdi w210 om648 viritys
.
Onko tässä nyt mikä auto lopulta kyseessä ?
400cdi,n korkeapainepumppu.
1600bar järjestelmän railpaineanturi ja OM648,n määränsäädin.
4bar map.
Mörkösuuttimet.
Iso cooleri.
Joku järkevä ahdin, nelikymppinen holsetti ei sitä ole, toiminta-alue jää liian kapeaksi.
Haluttu tehomäärä määrittää ahtimen koon.
Laatikon vahvistaminen, lukkoperä.
Alustan, sekä jarrujen päivitys.
Onko tässä nyt mikä auto lopulta kyseessä ?
400cdi,n korkeapainepumppu.
1600bar järjestelmän railpaineanturi ja OM648,n määränsäädin.
4bar map.
Mörkösuuttimet.
Iso cooleri.
Joku järkevä ahdin, nelikymppinen holsetti ei sitä ole, toiminta-alue jää liian kapeaksi.
Haluttu tehomäärä määrittää ahtimen koon.
Laatikon vahvistaminen, lukkoperä.
Alustan, sekä jarrujen päivitys.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: mb e 320 cdi w210 om648 viritys
Tämä nyt on ensinmäinen räpistely cdi puolella, kuten mainitsin, että tietoa ei kauheasti ollut tarjolla.
Tai sitten en sitä vain osannut etsiä.
Ai niin. tosiaan pohjana on mb e 320 cdi sedan vm. 2001. onko osissa joku joka ei käy keskenään yhteen? muutakin kuin se turbo.
Laatikkoa en rupea vahvistamaan, jos ja kun se paukkuu, niin nostan tallin nurkasta suorakytkentä laatikon tilalle. Leikkii tällä aikansa ja kattoo mitä keksii.
Nooh, jatketaan, eli pumppu löytyi auto-parts24, kunnostettu "uusi" suht järki hintaan.
Tai sitten en sitä vain osannut etsiä.
Ai niin. tosiaan pohjana on mb e 320 cdi sedan vm. 2001. onko osissa joku joka ei käy keskenään yhteen? muutakin kuin se turbo.
Laatikkoa en rupea vahvistamaan, jos ja kun se paukkuu, niin nostan tallin nurkasta suorakytkentä laatikon tilalle. Leikkii tällä aikansa ja kattoo mitä keksii.
Nooh, jatketaan, eli pumppu löytyi auto-parts24, kunnostettu "uusi" suht järki hintaan.
Re: mb e 320 cdi w210 om648 viritys
.
Eli moottori on OM613.
Moottorin toiminta on osiensa summa.
Kaikki laadukkaista, ehjistä osista rakennellut yleensä pelaa, mutta toiminnallinen mukavuus tai käyttökelpoisuus voi olla kehno.
Kehoittaisin vaihtamaan ahtimen hiukan pienempään, esim 35,seen holsettiin, suurennetulla pakosiivellä ja billetti imusiivellä + 10# pakopesällä saa jo hyvin vastetta kaasuun ja noin 500hv tehokestoa.
Eli moottori on OM613.
Moottorin toiminta on osiensa summa.
Kaikki laadukkaista, ehjistä osista rakennellut yleensä pelaa, mutta toiminnallinen mukavuus tai käyttökelpoisuus voi olla kehno.
Kehoittaisin vaihtamaan ahtimen hiukan pienempään, esim 35,seen holsettiin, suurennetulla pakosiivellä ja billetti imusiivellä + 10# pakopesällä saa jo hyvin vastetta kaasuun ja noin 500hv tehokestoa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: mb e 320 cdi w210 om648 viritys
Mitä tehdä ilmamassamittarille?
Koettaa löytää paikka ahtoputkesta, vai saako sen jollakin keinoa pois.
Koettaa löytää paikka ahtoputkesta, vai saako sen jollakin keinoa pois.
Re: mb e 320 cdi w210 om648 viritys
Sopivalla ohjelmanpätkällä se ei sitä enää kaipaile.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: mb e 320 cdi w210 om648 viritys
Käykö om606 imusarjanlaippa om613 ?
Löytyykö lyhyttä valmista imusarjaa kellään om613 tai seppää joka tinaisi sellaisen kohtuu hintaan?
Löytyykö lyhyttä valmista imusarjaa kellään om613 tai seppää joka tinaisi sellaisen kohtuu hintaan?
Re: mb e 320 cdi w210 om648 viritys
Suunnitelmat muuttuu, kun tuuli kääntyy.
Nyt olisi tarkoitus laittaa ison turbon lisäksi Eaton m90.
*Rakentaa compound turbo tyyliin.
Toiovttavasti saisi ala väännöt kohilleen.
Ajatuksia, ehdotuksia...
Nyt olisi tarkoitus laittaa ison turbon lisäksi Eaton m90.
*Rakentaa compound turbo tyyliin.
Toiovttavasti saisi ala väännöt kohilleen.
Ajatuksia, ehdotuksia...
Re: mb e 320 cdi w210 om648 viritys
No sanoppas siihen sit jotainManski kirjoitti:Suunnitelmat muuttuu, kun tuuli kääntyy.
Nyt olisi tarkoitus laittaa ison turbon lisäksi Eaton m90.
*Rakentaa compound turbo tyyliin.
Toiovttavasti saisi ala väännöt kohilleen.
Ajatuksia, ehdotuksia...
ML320cdi sport-07 EX. m-sport taas.
Re: mb e 320 cdi w210 om648 viritys
Väännöt pitäs saaha alkamaan pikku kiekoilla. Oisko toi m90 oikea?
Nyt ei meinaa saada ahtoja yli 0,5.
n.2700rpm 0,5 - ei mitään vliä vaikka vetää 5000rpm. ei silti nouse.
Laitetaanko viagraa tankkiin vai mitä tehdään
Nyt ei meinaa saada ahtoja yli 0,5.
n.2700rpm 0,5 - ei mitään vliä vaikka vetää 5000rpm. ei silti nouse.
Laitetaanko viagraa tankkiin vai mitä tehdään
Re: mb e 320 cdi w210 om648 viritys
€€€ Pohjois-Savo, Löytyykö imusarjan hitsaajaa??? Pitäs saada superi liikenteeseen. Tarvittavat muutokset: Imuläpät poistettu (tappi reikien tukkiminen), 3" putken hitsaus, reikä + kierre ahtomittarille. Cooleri on paikoillaan, mutta tarvii ulostulo putken imusarjaan. Turbolta coolerin ulostuloon on kaikki valmiina
Re: mb e 320 cdi w210 om648 viritys
Nyt kun tietäs miten lähettää kuvia ois ihan jeees
Re: mb e 320 cdi w210 om648 viritys
No ensinnä sinun täytyisi löytää ohjelman tekijä joka kykenee tekemään kaikki tarvittavat muutokset niin että ne jopa toimii. Käyttömukavuus on joka tapauksessa aika hirveä tuon ahtimen kanssa. Luulisin että 2500-3000rpm välillä kuitenkin nousee ahtopaine kun sen joku osaa paimentaa. Suuttimet täytyy olla isot.