Googlaa KE-jet potentiometer.ChiEf kirjoitti:Viikko ja 400km takana. Melko letkeä on kyllä ajolleen, täytyy myöntää. Maantiellä työmatkaa ajelee ihan mielellään..
Tyhjäkäynti on nyt alkanut takerrella, kytkimen kun painaa pohjaan niin painuu kierrokset alas ja ajoittain sammuu.
Myös bensamittari on alkanut elää omaa elämäänsä, maantiellä tasa-ajolla näyttää oikein mutta esim. risteyksiin pysähdyttäessä painuu joko pohjaan tai alkaa seilaamaan.
Täältä lueskelin juttua tuosta yj - releestä ja sen vaikutuksesta kaikkeen autossa. Voiko vaikuttaa molempiin vikoihin aiheuttavasti vai suuntaanko katseen suoraan johonkin muualle.
W124 230E Katoslöydön kevätpesu
Re: W124 230E Katoslöytö
Re: W124 230E Katoslöytö
Eilen illasta ajoin auton talliin ja alettiin tutkailemaan. YJ- rele irti ja kolvaus, ei mainittavaa vaikutusta, kaasua tarjotessa alkoi tukehtumaan mitä ei mielestäni ole aiemmin tehnyt. Tyhjäkäyntiluisti irti ja pesu, ei vaikutusta. Viimeisenä irroitettiin tuo potentiometri, oli kulunut puhki yhdestä kohtaa. Puhdistin sen ja laitoin paikoilleen, nyt ei kestä kaasua juuri ollenkaan. "Heruttelemalla" saa kierrokset nousemaan mutta jos tyhjäkäynniltä yrittää ryntäyttää niin tukehtuu samantien.
Nyt tilailin uuden YJ-releen ja taidan kokeilla myös vaihtaa tuon hiilisillan, Monzassa ainakin tuon kuluminen tekee juuri samantyylistä tukehtumisen oiretta.
Jatketaan tutkailua..
Nyt tilailin uuden YJ-releen ja taidan kokeilla myös vaihtaa tuon hiilisillan, Monzassa ainakin tuon kuluminen tekee juuri samantyylistä tukehtumisen oiretta.
Jatketaan tutkailua..
-MB W124 230E -91
-Opel Monza 2.2E -86
-Opel Kadett 1.2S 4D Sedan -79
-Opel Vectra 2.0i 4x4 -89
-Opel Monza 2.2E -86
-Opel Kadett 1.2S 4D Sedan -79
-Opel Vectra 2.0i 4x4 -89
Re: W124 230E Katoslöytö
Sama ongelma piinaa omaa w124 E280 mersua. herkuttelemalla pitää kaasua painaa että päästään kierroksille toivottavasti vika löytyy (Y)
Re: W124 230E Katoslöytö
Voin sanoa lähes varmasti, että johtuu nuo potentiometristä. Ei sen puhdistaminen mitään auta jos kulunut, vaihtoon vaan. 50e saa hyvän saksasta. Nyt toimii varmaan huonommin sen takia kun entistä vähemmän kitkapintaa koska puhdistit.ChiEf kirjoitti:Eilen illasta ajoin auton talliin ja alettiin tutkailemaan. YJ- rele irti ja kolvaus, ei mainittavaa vaikutusta, kaasua tarjotessa alkoi tukehtumaan mitä ei mielestäni ole aiemmin tehnyt. Tyhjäkäyntiluisti irti ja pesu, ei vaikutusta. Viimeisenä irroitettiin tuo potentiometri, oli kulunut puhki yhdestä kohtaa. Puhdistin sen ja laitoin paikoilleen, nyt ei kestä kaasua juuri ollenkaan. "Heruttelemalla" saa kierrokset nousemaan mutta jos tyhjäkäynniltä yrittää ryntäyttää niin tukehtuu samantien.
Nyt tilailin uuden YJ-releen ja taidan kokeilla myös vaihtaa tuon hiilisillan, Monzassa ainakin tuon kuluminen tekee juuri samantyylistä tukehtumisen oiretta.
Jatketaan tutkailua..
Re: W124 230E Katoslöytö
YJ - rele ja potentiometri tilattu tänään, katsotaan loppuviikosta jos alkaisi käymään kunnolla.
-MB W124 230E -91
-Opel Monza 2.2E -86
-Opel Kadett 1.2S 4D Sedan -79
-Opel Vectra 2.0i 4x4 -89
-Opel Monza 2.2E -86
-Opel Kadett 1.2S 4D Sedan -79
-Opel Vectra 2.0i 4x4 -89
Re: W124 230E Katoslöytö
Potentiometri tuli saksanmaalta ja asentui eilen paikalleen. Käynti tasoittui ja nypyttäminen väheni huomattavasti.
Vielä tuntuu 3000-4000 alueella pientä puutumista mutta ajellaan nyt pari tankillista tuoretta menovettä ja katsotaan sitten.
Vielä tuntuu 3000-4000 alueella pientä puutumista mutta ajellaan nyt pari tankillista tuoretta menovettä ja katsotaan sitten.
-MB W124 230E -91
-Opel Monza 2.2E -86
-Opel Kadett 1.2S 4D Sedan -79
-Opel Vectra 2.0i 4x4 -89
-Opel Monza 2.2E -86
-Opel Kadett 1.2S 4D Sedan -79
-Opel Vectra 2.0i 4x4 -89
Re: W124 230E Katoslöytö
Mitä kustansi? Ebaystäkö? Minkä valmistajan? Mulla olis potikan ja EHA:n tarvetta?ChiEf kirjoitti:Potentiometri tuli saksanmaalta ja asentui eilen paikalleen. Käynti tasoittui ja nypyttäminen väheni huomattavasti.
Vielä tuntuu 3000-4000 alueella pientä puutumista mutta ajellaan nyt pari tankillista tuoretta menovettä ja katsotaan sitten.
W203 C180 Kompressor A Sport -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Re: W124 230E Katoslöytö
Ebaysta tuli juu, nelisen kymppiä ol hintaa kuluineen. Valmstajasta ei ole tietoa, Boschilainen ois maksanut n. 210€ joten tämä merkitön alkoi tuntua ihan hyvältä idealta...
Edelleen tosin tekee tuota lämpimänä sammuilua, kytkimen kun painaa pohjaan esim. parkkipaikalle tullessa niin tuntuu kuin putoaisi joku pytty pois pelistä kun alkaa käymään todella raskaasti. Toisiaan saa korjattua käynnin ja nostaa normaaliin tyhjäkäyntiin mutta pääasiassa sammuu..
Edelleen tosin tekee tuota lämpimänä sammuilua, kytkimen kun painaa pohjaan esim. parkkipaikalle tullessa niin tuntuu kuin putoaisi joku pytty pois pelistä kun alkaa käymään todella raskaasti. Toisiaan saa korjattua käynnin ja nostaa normaaliin tyhjäkäyntiin mutta pääasiassa sammuu..
-MB W124 230E -91
-Opel Monza 2.2E -86
-Opel Kadett 1.2S 4D Sedan -79
-Opel Vectra 2.0i 4x4 -89
-Opel Monza 2.2E -86
-Opel Kadett 1.2S 4D Sedan -79
-Opel Vectra 2.0i 4x4 -89
Re: W124 230E Katoslöytö
Sääditkö sen potikan 0,7V kun asensin paikalleen?
Re: W124 230E Katoslöytö
0,712 tais olla tarkka luku mihin saatiin säädettyä. Pitää vielä hetki ajella ja tarkastaa säätö uudemman kerran.
Kohtuullsen tarkaa hommaa säätöön saamisen kanssa, kiristämällä jo heittää arvo aika paljon.
Kohtuullsen tarkaa hommaa säätöön saamisen kanssa, kiristämällä jo heittää arvo aika paljon.
-MB W124 230E -91
-Opel Monza 2.2E -86
-Opel Kadett 1.2S 4D Sedan -79
-Opel Vectra 2.0i 4x4 -89
-Opel Monza 2.2E -86
-Opel Kadett 1.2S 4D Sedan -79
-Opel Vectra 2.0i 4x4 -89
Re: W124 230E Katoslöytö
Potentiometrin säätö tarkastettiin nyt parin sadan kilometrin jälkeen ja säädettiin kohdilleen. Kaasuun vastaa kyllä iloisesti ja kestää vedättää kierroksilla ilman nykimistä.
Hidas ryömintäajo tuntuu olevat myrkkyä koneelle; esim. jonossa jos joutuu liiraamaan matalilla kierroksilla (1000-1500rpm.) niin tahtoo sammua kytkimen polkemisen jälkeen.
Pieni lenkki hieman kovemmilla kierroksilla korjaa taas tilanteen hetkeksi...
Tuon sammuilun kun vielä saisi kitkettyä pois niin olisi vallan mukavan tuntuinen laite ajella.
Hidas ryömintäajo tuntuu olevat myrkkyä koneelle; esim. jonossa jos joutuu liiraamaan matalilla kierroksilla (1000-1500rpm.) niin tahtoo sammua kytkimen polkemisen jälkeen.
Pieni lenkki hieman kovemmilla kierroksilla korjaa taas tilanteen hetkeksi...
Tuon sammuilun kun vielä saisi kitkettyä pois niin olisi vallan mukavan tuntuinen laite ajella.
-MB W124 230E -91
-Opel Monza 2.2E -86
-Opel Kadett 1.2S 4D Sedan -79
-Opel Vectra 2.0i 4x4 -89
-Opel Monza 2.2E -86
-Opel Kadett 1.2S 4D Sedan -79
-Opel Vectra 2.0i 4x4 -89
Re: W124 230E Katoslöytö
Selasin noita potikoita ja melko huonosti tarjolla. Omani on # 3430591017 ja jonkun tiedon mukaan myös #3437 224 035 olis sopiva.ChiEf kirjoitti:Ebaysta tuli juu, nelisen kymppiä ol hintaa kuluineen. Valmstajasta ei ole tietoa, Boschilainen ois maksanut n. 210€ joten tämä merkitön alkoi tuntua ihan hyvältä idealta...
Edelleen tosin tekee tuota lämpimänä sammuilua, kytkimen kun painaa pohjaan esim. parkkipaikalle tullessa niin tuntuu kuin putoaisi joku pytty pois pelistä kun alkaa käymään todella raskaasti. Toisiaan saa korjattua käynnin ja nostaa normaaliin tyhjäkäyntiin mutta pääasiassa sammuu..
Ostitko jostakin firmasta vai yksityiseltä ebay:ssä?
W203 C180 Kompressor A Sport -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Re: W124 230E Katoslöytö
Mersun on nyt toimittanut pääasiallisen käyttöauton virkaa reilun kuukauden päivät. Vikoja on ollut tarkoitus ajaa ulos kesää kohti ja siinä on ilmeisesti onnistuttu vallan hyvin.
Tyhjäkäynti heikkenee koko ajan, aiemmin ongelma oli vain lämpimällä koneella mutta nyt tahtoo olla hankaluuksia jo hetki käynnistyksen jälkeen.
Maantieajon jälkeen löytää hienosti tyhjäkäynnin mutta hiljaa ryömittämisen jälkeen tahtoo sammua kun kytkimen polkee pohjaan. Kerran kun polkee kaasun pohjaan niin tasoittuu taas tyhjäkäynnnille mukavasti.
Lisäksi eilen kelkkareissun päätteeksi huomasin mittarivalojen pimentyneen, tähän ilmeisesti auttaa mittariston takaa löytyvän sulakkeen uusinta?
Koska kuvat on kivoja, niin laitetaan vielä kuvaa Mersusta työn touhussa.
Tyhjäkäynti heikkenee koko ajan, aiemmin ongelma oli vain lämpimällä koneella mutta nyt tahtoo olla hankaluuksia jo hetki käynnistyksen jälkeen.
Maantieajon jälkeen löytää hienosti tyhjäkäynnin mutta hiljaa ryömittämisen jälkeen tahtoo sammua kun kytkimen polkee pohjaan. Kerran kun polkee kaasun pohjaan niin tasoittuu taas tyhjäkäynnnille mukavasti.
Lisäksi eilen kelkkareissun päätteeksi huomasin mittarivalojen pimentyneen, tähän ilmeisesti auttaa mittariston takaa löytyvän sulakkeen uusinta?
Koska kuvat on kivoja, niin laitetaan vielä kuvaa Mersusta työn touhussa.
-MB W124 230E -91
-Opel Monza 2.2E -86
-Opel Kadett 1.2S 4D Sedan -79
-Opel Vectra 2.0i 4x4 -89
-Opel Monza 2.2E -86
-Opel Kadett 1.2S 4D Sedan -79
-Opel Vectra 2.0i 4x4 -89
Re: W124 230E Katoslöytö
En kyllä älynnyt edes numeroita verrata, tilasin suoraan kun luvattiin sopivan M102 - koneeseen.Vesa T kirjoitti:Selasin noita potikoita ja melko huonosti tarjolla. Omani on # 3430591017 ja jonkun tiedon mukaan myös #3437 224 035 olis sopiva.ChiEf kirjoitti:Ebaysta tuli juu, nelisen kymppiä ol hintaa kuluineen. Valmstajasta ei ole tietoa, Boschilainen ois maksanut n. 210€ joten tämä merkitön alkoi tuntua ihan hyvältä idealta...
Edelleen tosin tekee tuota lämpimänä sammuilua, kytkimen kun painaa pohjaan esim. parkkipaikalle tullessa niin tuntuu kuin putoaisi joku pytty pois pelistä kun alkaa käymään todella raskaasti. Toisiaan saa korjattua käynnin ja nostaa normaaliin tyhjäkäyntiin mutta pääasiassa sammuu..
Ostitko jostakin firmasta vai yksityiseltä ebay:ssä?
http://www.ebay.com/itm/LMM-Poti-Merced ... 2327395569" onclick="window.open(this.href);return false;?
Tuossa on linkki samalla myyjällä kaupan olevaan kohteeseen. Suosittelen kyllä myyjää, nopea toimitus (pl. Posti...) ja vähintään selkeät asennus - ja säätöohjeet tulivat mukana paketissa.
-MB W124 230E -91
-Opel Monza 2.2E -86
-Opel Kadett 1.2S 4D Sedan -79
-Opel Vectra 2.0i 4x4 -89
-Opel Monza 2.2E -86
-Opel Kadett 1.2S 4D Sedan -79
-Opel Vectra 2.0i 4x4 -89
Re: W124 230E Katoslöytö
Mittariston valot jos pimenivät, niin sulakkeen vaihto mittariston takaa ei auta siihen. Se kun on vain keskikonsolin valoille (eli ei mittaristolle).
Sen sijaan aika yleinen syyllinen on himmennin. Joskus kokonaan rikki (mutta usein korjattavissa juottamalla) ja joskus taas sen verran ryytynyt, että kun sitä ruuvailee edestakaisin, niin valot taas syttyvät. Sekin on siellä mittariston takana ja helppo irrottaa, kun vaan mittaristo on ensin irti. Ja ainakin siinä yhdessä, jota itse olen kerran juottanut, niin vika näkyi päälle päin täysin selkeästi; ei tarvinnut ihmetellä, että missä voisi olla vika, kun yksi juotos oli kokonaan irronnut ja johdinliuska sojotti toisesta päästä irtonaisena.
Sen sijaan aika yleinen syyllinen on himmennin. Joskus kokonaan rikki (mutta usein korjattavissa juottamalla) ja joskus taas sen verran ryytynyt, että kun sitä ruuvailee edestakaisin, niin valot taas syttyvät. Sekin on siellä mittariston takana ja helppo irrottaa, kun vaan mittaristo on ensin irti. Ja ainakin siinä yhdessä, jota itse olen kerran juottanut, niin vika näkyi päälle päin täysin selkeästi; ei tarvinnut ihmetellä, että missä voisi olla vika, kun yksi juotos oli kokonaan irronnut ja johdinliuska sojotti toisesta päästä irtonaisena.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: W124 230E Katoslöytö
Erikoista jos sama potikka sopii M102 ja M103:een. Eikös näissä pitänyt olla jotain eroavaisuuksia?ChiEf kirjoitti:En kyllä älynnyt edes numeroita verrata, tilasin suoraan kun luvattiin sopivan M102 - koneeseen.
http://www.ebay.com/itm/LMM-Poti-Merced ... 2327395569" onclick="window.open(this.href);return false;?
Tuossa on linkki samalla myyjällä kaupan olevaan kohteeseen. Suosittelen kyllä myyjää, nopea toimitus (pl. Posti...) ja vähintään selkeät asennus - ja säätöohjeet tulivat mukana paketissa.
W124 300 E -87 Aut.
Re: W124 230E Katoslöytö
Eroista en sen suuremmin tiedä mutta tuohan kertoo ainoastaan läpän asennon eteenpäin joten en usko että suuria heittoja noissa voi olla.
-MB W124 230E -91
-Opel Monza 2.2E -86
-Opel Kadett 1.2S 4D Sedan -79
-Opel Vectra 2.0i 4x4 -89
-Opel Monza 2.2E -86
-Opel Kadett 1.2S 4D Sedan -79
-Opel Vectra 2.0i 4x4 -89
Re: W124 230E Katoslöytö
Onkohan tässä minkälainen virranjakaja? itellä teki samanlaista sammumista, kun kytkimen laitto pohjaan. Virranjakajasta oli kalvo rikki siitä osasta mihin tullee alipaineletkun tapainen letku.
Re: W124 230E Katoslöytö
Ei mielestäni ole alipaineohjausta virranjakajalla tässä mallissa. Ainakaan letkua tai sen liitosta en ole löytänyt.
Onko näissä miten toteutettu lämpötilan seuranta? Onko eculle oma lämpöanturinsa vai pelkästään tuo imuilmaa haisteleva tappi tuossa kotelon kyljessä?
Onko näissä miten toteutettu lämpötilan seuranta? Onko eculle oma lämpöanturinsa vai pelkästään tuo imuilmaa haisteleva tappi tuossa kotelon kyljessä?
-MB W124 230E -91
-Opel Monza 2.2E -86
-Opel Kadett 1.2S 4D Sedan -79
-Opel Vectra 2.0i 4x4 -89
-Opel Monza 2.2E -86
-Opel Kadett 1.2S 4D Sedan -79
-Opel Vectra 2.0i 4x4 -89
Re: W124 230E Katoslöytö
Koneen imusarjan puolella on lämpöantureita. Termostaattikotelon lähellä taitaa olla flektin lämpöanturi ja siitä hieman hyttiin päin pitäisi olla anturi johon tulee kaksi liitintä. Näistä toisen ainakin luulisin menevän eculle. Joskus löysin jostain mittausohjeet ja vastusarvoja näille antureille, mutta eipä tullu tallennettua mihinkään...
Re: W124 230E Katoslöytö
Mittarivalot korjattu; käänsin nupista lisää valoa. Joko oli himmennin nollille pyörähtänyt tai kosketushäiriötä sisällä, pelaa kuitenkin.
Tänään vaihtelin vielä ilmanputsarin ja laitoin tiivisteen paikoilleen imuilman lämpöanturiin, oli hapristunut kokonaan pois. Ilmanputsarin kopasta oli väännetty yksi klipsi kannen väliin ja kansi kantamaan. Nyt istuu sekin kohdilleen.
Tänään vaihtelin vielä ilmanputsarin ja laitoin tiivisteen paikoilleen imuilman lämpöanturiin, oli hapristunut kokonaan pois. Ilmanputsarin kopasta oli väännetty yksi klipsi kannen väliin ja kansi kantamaan. Nyt istuu sekin kohdilleen.
-MB W124 230E -91
-Opel Monza 2.2E -86
-Opel Kadett 1.2S 4D Sedan -79
-Opel Vectra 2.0i 4x4 -89
-Opel Monza 2.2E -86
-Opel Kadett 1.2S 4D Sedan -79
-Opel Vectra 2.0i 4x4 -89
Re: W124 230E Katoslöytö
Pääsiäisen ACS - reissu heitetty Mersulla. Maantiellä kulkee kuin juna mutta jonottaessa sammuilee edelleen säännöllisen epäsäännöllisesti. Alkanut vissiin tottumaan jos siihen niin osaa ennakoida tilanteet pois.
Kulutus maantiellä näytti n. 8,5 L/100 km joka mielestäni on suht kohtuullinen tuon kokoiselle nelivaihteiselle kulkineelle. Kyydissä oli kuitenkin neljä aikaisen kokoista ukkoa tavaraoineen sekä Tallinan tuliaisineen.
Lomaviikon kunniaksi ajoin Mersun talliin ja pyyhkäisin maalipinnasta naarmut pois, oli kertynyt pesunaarmua aika tasainen huntu pintaan. Äkkiä vain aiemmin tuli vahattua auto niin hyvin paistoi naarmut alta auringossa.
Ei siitä virheetöntä tullut vieläkään, muutaman isomman naarmun siloittelin pois päiviltä ja sai naarmuhunnun veks.
Kyljen peilausta.
Toinen puoli.
Pihalla räntäsadetta odottamassa..
Työjärjestys oli seuraavanlainen:
- Esipesu Bilthamber Snowfoam 6% seoksella.
- Pienpoisto Bilteman Pienpoistoaineella (loppuun rasvan kylmäpoistoainetta kun pienpoisto loppui kesken.)
- Kinnaspesu Motox Tehopesulla
- Savestus Bilthamberin Medium - claylla ja vedellä
- Kiillotus Mequiairsin #205 tahnalla ja Flexipadsin valkoisella laikalla. Muutama pistekohta vaati kovempaa työstöä, näihin Mequn #105 ja Flexipadsin Oranssi laikka.
- Välipesu Motoxin tehopesulla
- Vahana Mequiairsin #26
Kulutus maantiellä näytti n. 8,5 L/100 km joka mielestäni on suht kohtuullinen tuon kokoiselle nelivaihteiselle kulkineelle. Kyydissä oli kuitenkin neljä aikaisen kokoista ukkoa tavaraoineen sekä Tallinan tuliaisineen.
Lomaviikon kunniaksi ajoin Mersun talliin ja pyyhkäisin maalipinnasta naarmut pois, oli kertynyt pesunaarmua aika tasainen huntu pintaan. Äkkiä vain aiemmin tuli vahattua auto niin hyvin paistoi naarmut alta auringossa.
Ei siitä virheetöntä tullut vieläkään, muutaman isomman naarmun siloittelin pois päiviltä ja sai naarmuhunnun veks.
Kyljen peilausta.
Toinen puoli.
Pihalla räntäsadetta odottamassa..
Työjärjestys oli seuraavanlainen:
- Esipesu Bilthamber Snowfoam 6% seoksella.
- Pienpoisto Bilteman Pienpoistoaineella (loppuun rasvan kylmäpoistoainetta kun pienpoisto loppui kesken.)
- Kinnaspesu Motox Tehopesulla
- Savestus Bilthamberin Medium - claylla ja vedellä
- Kiillotus Mequiairsin #205 tahnalla ja Flexipadsin valkoisella laikalla. Muutama pistekohta vaati kovempaa työstöä, näihin Mequn #105 ja Flexipadsin Oranssi laikka.
- Välipesu Motoxin tehopesulla
- Vahana Mequiairsin #26
-MB W124 230E -91
-Opel Monza 2.2E -86
-Opel Kadett 1.2S 4D Sedan -79
-Opel Vectra 2.0i 4x4 -89
-Opel Monza 2.2E -86
-Opel Kadett 1.2S 4D Sedan -79
-Opel Vectra 2.0i 4x4 -89