W124 230E Katoslöydön kevätpesu
W124 230E Katoslöydön kevätpesu
Uusi käyttäjä esittäytyy ja aloittaa rohkeasti projektipuolelta kirjoittelun uudelle foorumille.
Opelien kanssa on tullut hääräiltyä enemmän ja nyt sattui käsiin kulkeutumaan ensimmäinen tähteä kantava kulkine. Tarkoitus olisi saada tästä leppoisa kesäkulkine tuon toisen harrastepelin rinnalle. (Opel - miehellä pitää aina olla varalla yksi toimiva kulkine... )
Autohan on on vuoden -91 W124 230E - moottorilla (oliko tyyppi M102?) ja nelivaihteisella manuaalilla.
Historiaa autosta on tiedossa sen verran että 2000 - luvun puolivälissä tuotu Suomeen Saksasta n. 100tkm ajettuna. Sen jälkeen kahdessa omistajalla Suomessa jonka jälkeen jäi seisomaan autokatokseen viideksi vuodeksi. Syy miksi auto oli jäänyt aikanaan seisontaan oli toisen auton hankinta perheeseen sekä mersun käynnistymättömyys. Hetken tuumailun jälkeen viaksi paljastui hapettunut virranjakakan kansi ja uusilla sytytyksen osissa auto hörähtikin iloisesti käyntiin. Alunperin oli tarkoitus hakea auto trailerilla omaan talliin mutta pienen koeajon jälkeen kävin hakemassa siirtokilvet konttorilta ja hurautin mersun kotitalliin jemmaan.
Edellinen omistaja oli alkanut purkamaan sisustaa pesua varten mutta urakka oli jäänyt kesken, kaikki osat kuuleman mukaan pitäisi kuitenkin löytymän laatikoista.
Tähän mennessä on lähinnä tutkailtu osakasaa sekä alettu siivoamaan sisustaa kasausta varten. Muutamiin paikkoihin tuli lisättyä äänieristeeksi STP Blackia.
Helmikuun puolivälissä on mahdollista hakea pitkä leima ja siihen mennessä olisi tarkoitus saada sisusta ja ulkokuori nippuun.
Koska projektkertomus ilman kuvia on tylsää luettavaa, laitetaan kansan nähtäväksi muutama Lumian pilaama ruutu.
Mersu lepopaikallaan odottamassa noutajaa
Tallissa. Kaipaa ehkä jotain liuotintakin pintaan..
Koriltaan onneksi suora ja aika lailla ruosteeton.
Ei sisältäkään pahalta näytä.
Kuskin penkki enne pesua.
Kysymyksiä varmasti tulee eteen jahka alkaa syvällisemmin tutustumaan auton sielunelämään, toivottavasti täältä löytyy hyviä neuvoja myös väärän merkin parissa kasvaneille.
Opelien kanssa on tullut hääräiltyä enemmän ja nyt sattui käsiin kulkeutumaan ensimmäinen tähteä kantava kulkine. Tarkoitus olisi saada tästä leppoisa kesäkulkine tuon toisen harrastepelin rinnalle. (Opel - miehellä pitää aina olla varalla yksi toimiva kulkine... )
Autohan on on vuoden -91 W124 230E - moottorilla (oliko tyyppi M102?) ja nelivaihteisella manuaalilla.
Historiaa autosta on tiedossa sen verran että 2000 - luvun puolivälissä tuotu Suomeen Saksasta n. 100tkm ajettuna. Sen jälkeen kahdessa omistajalla Suomessa jonka jälkeen jäi seisomaan autokatokseen viideksi vuodeksi. Syy miksi auto oli jäänyt aikanaan seisontaan oli toisen auton hankinta perheeseen sekä mersun käynnistymättömyys. Hetken tuumailun jälkeen viaksi paljastui hapettunut virranjakakan kansi ja uusilla sytytyksen osissa auto hörähtikin iloisesti käyntiin. Alunperin oli tarkoitus hakea auto trailerilla omaan talliin mutta pienen koeajon jälkeen kävin hakemassa siirtokilvet konttorilta ja hurautin mersun kotitalliin jemmaan.
Edellinen omistaja oli alkanut purkamaan sisustaa pesua varten mutta urakka oli jäänyt kesken, kaikki osat kuuleman mukaan pitäisi kuitenkin löytymän laatikoista.
Tähän mennessä on lähinnä tutkailtu osakasaa sekä alettu siivoamaan sisustaa kasausta varten. Muutamiin paikkoihin tuli lisättyä äänieristeeksi STP Blackia.
Helmikuun puolivälissä on mahdollista hakea pitkä leima ja siihen mennessä olisi tarkoitus saada sisusta ja ulkokuori nippuun.
Koska projektkertomus ilman kuvia on tylsää luettavaa, laitetaan kansan nähtäväksi muutama Lumian pilaama ruutu.
Mersu lepopaikallaan odottamassa noutajaa
Tallissa. Kaipaa ehkä jotain liuotintakin pintaan..
Koriltaan onneksi suora ja aika lailla ruosteeton.
Ei sisältäkään pahalta näytä.
Kuskin penkki enne pesua.
Kysymyksiä varmasti tulee eteen jahka alkaa syvällisemmin tutustumaan auton sielunelämään, toivottavasti täältä löytyy hyviä neuvoja myös väärän merkin parissa kasvaneille.
Viimeksi muokannut ChiEf, Pe 21.04.2017 18:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-MB W124 230E -91
-Opel Monza 2.2E -86
-Opel Kadett 1.2S 4D Sedan -79
-Opel Vectra 2.0i 4x4 -89
-Opel Monza 2.2E -86
-Opel Kadett 1.2S 4D Sedan -79
-Opel Vectra 2.0i 4x4 -89
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: W124 230E Katoslöytö
Tervetuloa vain foorumille ja 124sen omistajaksi!
Moottori tosiaan tuo M102 joka huollettuna on aikalailla varma kone, kuten manuaali laatikko, perä jne ovat kestäviä normi käytössä.
Tuo KE-Jetti osasto taasen vaatiikin jo paneutumista jos käyttöautona pitää.
Kuvista sen verran, sisältähän tuo näyttää oikeinkin siistiltä, ei ilmeisesti ollut hometta paljoakaan, vaikka seissyt pitkään?
Mitäs muita varusteita tuossa on kattoluukku, karo sisusta nyt kuvissa näkyikin?
Moottori tosiaan tuo M102 joka huollettuna on aikalailla varma kone, kuten manuaali laatikko, perä jne ovat kestäviä normi käytössä.
Tuo KE-Jetti osasto taasen vaatiikin jo paneutumista jos käyttöautona pitää.
Kuvista sen verran, sisältähän tuo näyttää oikeinkin siistiltä, ei ilmeisesti ollut hometta paljoakaan, vaikka seissyt pitkään?
Mitäs muita varusteita tuossa on kattoluukku, karo sisusta nyt kuvissa näkyikin?
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: W124 230E Katoslöytö
Sisusta oli oikeinkin siisti, hometta ei löytynyt mistään kun tuota tallissa tutkailin.
Varusteiltaanhan tuo on hyvinkin täydellinen, lähes kaikki tarjolla ollut puuttuu.
Kattoluukku tosiaan löytyy ja ASR(?) - perä, siinäpä ne tärkeimmät.
Varusteiltaanhan tuo on hyvinkin täydellinen, lähes kaikki tarjolla ollut puuttuu.
Kattoluukku tosiaan löytyy ja ASR(?) - perä, siinäpä ne tärkeimmät.
-MB W124 230E -91
-Opel Monza 2.2E -86
-Opel Kadett 1.2S 4D Sedan -79
-Opel Vectra 2.0i 4x4 -89
-Opel Monza 2.2E -86
-Opel Kadett 1.2S 4D Sedan -79
-Opel Vectra 2.0i 4x4 -89
Re: W124 230E Katoslöytö
Hyvältä näyttää sisältä. Ja siistin näköinen kuskinpenkki, ei edes rikki vakipaikasta. Näähän on rikki järestään tosta selkänojasta oven puolelta. Vähäiset kilometrit voi siis pitää kutinsa.ChiEf kirjoitti:Sisusta oli oikeinkin siisti, hometta ei löytynyt mistään kun tuota tallissa tutkailin.
Varusteiltaanhan tuo on hyvinkin täydellinen, lähes kaikki tarjolla ollut puuttuu.
Kattoluukku tosiaan löytyy ja ASR(?) - perä, siinäpä ne tärkeimmät.
Oiskohan toi perä kuitenkin ASD? Eli siis hydraulinen lukkoperä. On ainakin huomattavasti yleisempi näissä kuin ASR. Vai liekkö edes saanut tän ikäiseen? Mittaristossa pitäs olla oma merkkivalo oikella alarivissä jossa lukee ASD jos siinä sellainen on.
Mitä suunnitelmissa tehdä autolle?
Re: W124 230E Katoslöytö
Se voi hyvinkin olla juuri tuo ASD mikä perässä on. Ainakin konehuoneesta löytyy hydrauliöljylle säiliö.
Minkälaista öljyä tuohon perään pitää laittaa? Normaali lukkoperäöljy vai joku oma aineensa?
Tarkoitus olisi nyt kasailla auto nippuun ja käydä leimaamassa kesää varten. Tarkoitus olisi pitää alkuperäisenä ja keskittyä lähinnä pesuun ja puunsiluun. Ehkä jarrut pitää aukaista ja tarlistella ennen leimaa, tosin ajamalla kävin tämän hakemassa ja ajossa ei ainakaan mitään hälyttävää esiintynyt.
Toisaalta vanteet ja alustahan olisi tarvittaessa helppo poistaa...
Minkälaista öljyä tuohon perään pitää laittaa? Normaali lukkoperäöljy vai joku oma aineensa?
Tarkoitus olisi nyt kasailla auto nippuun ja käydä leimaamassa kesää varten. Tarkoitus olisi pitää alkuperäisenä ja keskittyä lähinnä pesuun ja puunsiluun. Ehkä jarrut pitää aukaista ja tarlistella ennen leimaa, tosin ajamalla kävin tämän hakemassa ja ajossa ei ainakaan mitään hälyttävää esiintynyt.
Toisaalta vanteet ja alustahan olisi tarvittaessa helppo poistaa...
-MB W124 230E -91
-Opel Monza 2.2E -86
-Opel Kadett 1.2S 4D Sedan -79
-Opel Vectra 2.0i 4x4 -89
-Opel Monza 2.2E -86
-Opel Kadett 1.2S 4D Sedan -79
-Opel Vectra 2.0i 4x4 -89
Re: W124 230E Katoslöytö
Joo on se ymmärtääkseen oma öljynsä. En osaa nyt mitään luokituksia heittää, mutta esim tämä käy: https://kl-varaosat.fi/verkkokauppa/cli ... 65468/2787" onclick="window.open(this.href);return false;Minkälaista öljyä tuohon perään pitää laittaa? Normaali lukkoperäöljy vai joku oma aineensa?
Re: W124 230E Katoslöytö
Näin epäilinkin että joku oma aineensa sinne menee, täytyy kysäisät paikalliselta marmorilta samalla kun muutamia kiinnikkeitä täytyy kuitenkin hakea.
Mitenkäs ohjaustehostimen öljyt? Meneekö sinne normaali ATF vai onko sinne myös olemassa omat aineet?
Sisusta alkaa kohtapuoliin olla nipussa. Kaikki osat mitä irti on saatu on pesty irrallaan ja käsitelty suoja-aineilla.
Mitenkäs ohjaustehostimen öljyt? Meneekö sinne normaali ATF vai onko sinne myös olemassa omat aineet?
Sisusta alkaa kohtapuoliin olla nipussa. Kaikki osat mitä irti on saatu on pesty irrallaan ja käsitelty suoja-aineilla.
-MB W124 230E -91
-Opel Monza 2.2E -86
-Opel Kadett 1.2S 4D Sedan -79
-Opel Vectra 2.0i 4x4 -89
-Opel Monza 2.2E -86
-Opel Kadett 1.2S 4D Sedan -79
-Opel Vectra 2.0i 4x4 -89
Re: W124 230E Katoslöytö
Sisusta alkaa olla kasassa, pientä säätöä vielä vaatii istuvuuden kanssa.
Keskikonsoliin oli turattu jotain sikaliiman tyyppistä massaa puolesta välistä alkaen ja sille piti jotain keksiä.
Harmi kun en älynnyt kuvaa napata alkutilanteesta, ensimmäisessä kuvassa massa on jo raavittu puukolla pois. Tosin raja näkyy vielä hyvin.
Perinteisesti lakka oli myös halki useasta kohtaa.
Hiottuna ennen lakkausta.
Ensimmäinen kerros.
Olisiko kuusi kerrosta tässä vaiheessa pinnassa välihionnan kera tietenkin.
Vieressä verrokkina edellisen omistajan valmiiksi hankkina vaihto-osa joka väärän sävyisen viilun takia saa jäädä vielä hyllyyn.
Aivan priima tuosta korjatusta ei toki tullut mutta vielä pari kierrosta vesissä hiontaa ja myllytys niin eiköhän tuon ilkeä paikalleen laittaa. Lopputuloksesta lisää kuvia tulossa myöhemmin.
Keskikonsoliin oli turattu jotain sikaliiman tyyppistä massaa puolesta välistä alkaen ja sille piti jotain keksiä.
Harmi kun en älynnyt kuvaa napata alkutilanteesta, ensimmäisessä kuvassa massa on jo raavittu puukolla pois. Tosin raja näkyy vielä hyvin.
Perinteisesti lakka oli myös halki useasta kohtaa.
Hiottuna ennen lakkausta.
Ensimmäinen kerros.
Olisiko kuusi kerrosta tässä vaiheessa pinnassa välihionnan kera tietenkin.
Vieressä verrokkina edellisen omistajan valmiiksi hankkina vaihto-osa joka väärän sävyisen viilun takia saa jäädä vielä hyllyyn.
Aivan priima tuosta korjatusta ei toki tullut mutta vielä pari kierrosta vesissä hiontaa ja myllytys niin eiköhän tuon ilkeä paikalleen laittaa. Lopputuloksesta lisää kuvia tulossa myöhemmin.
-MB W124 230E -91
-Opel Monza 2.2E -86
-Opel Kadett 1.2S 4D Sedan -79
-Opel Vectra 2.0i 4x4 -89
-Opel Monza 2.2E -86
-Opel Kadett 1.2S 4D Sedan -79
-Opel Vectra 2.0i 4x4 -89
Re: W124 230E Katoslöytö
Ainakin kuvien perusteella tuli tosi hyvän näköinen tosta paneelista? Minkälaisilla karheuksilla hioit ja millä lakkasit? Pensseli, spray, ruisku?
Re: W124 230E Katoslöytö
Ohjaustehostimeen 236.3
http://bevo.mercedes-benz.com/bevoliste ... ction=show" onclick="window.open(this.href);return false;
http://bevo.mercedes-benz.com/bevoliste ... ction=show" onclick="window.open(this.href);return false;
oulaistenliikenne.fi
Re: W124 230E Katoslöytö
Hiukan se hionnalla parani, kelpaa kun kaukaa katsoo.
Eli tuo on hiottu 400 paperilla ennen lakkausta ja samalla karkeudella lakkauksen välissä.
Lakan kuivuttua hionta 1000 ja 2000 paperilla vesissä ja myllytys Mequiarsin #105 ja #205 tahnoilla. Kiillotetulle pinnalle pyyhkäisin kaksi kerrosta Mothersin Carnauba vahaa.
Jäi siihen hiukan hiontajälkeä näkyviin jos oikein valoa vasten peilaa, mutta onneksi tulee tuonne pimeään ohjaamoon niin ei näy niin hyvin.
Kuvassa näkyvä huntu on karkeamman kiillotusaineen jäämää vielä pinnassa.
Ja paikallaan kabiinissa. Löytyi laatikosta vielä tyyliin kelvollisesti käypäinen soitin, varassuojat ja kaikki.
Mitkähän tekeleet lienee nuo lattiamatot?
Mallikohtaisilta vaikuttaavat koska istuvuus on todella hyvä, mutta alkuperäisiksi en uskoisi kuitenkaan tuon kuosin perusteella.. Vaikuttaavat siltä että joku muori olisi kutonut itse...
Eli tuo on hiottu 400 paperilla ennen lakkausta ja samalla karkeudella lakkauksen välissä.
Lakan kuivuttua hionta 1000 ja 2000 paperilla vesissä ja myllytys Mequiarsin #105 ja #205 tahnoilla. Kiillotetulle pinnalle pyyhkäisin kaksi kerrosta Mothersin Carnauba vahaa.
Jäi siihen hiukan hiontajälkeä näkyviin jos oikein valoa vasten peilaa, mutta onneksi tulee tuonne pimeään ohjaamoon niin ei näy niin hyvin.
Kuvassa näkyvä huntu on karkeamman kiillotusaineen jäämää vielä pinnassa.
Ja paikallaan kabiinissa. Löytyi laatikosta vielä tyyliin kelvollisesti käypäinen soitin, varassuojat ja kaikki.
Mitkähän tekeleet lienee nuo lattiamatot?
Mallikohtaisilta vaikuttaavat koska istuvuus on todella hyvä, mutta alkuperäisiksi en uskoisi kuitenkaan tuon kuosin perusteella.. Vaikuttaavat siltä että joku muori olisi kutonut itse...
-MB W124 230E -91
-Opel Monza 2.2E -86
-Opel Kadett 1.2S 4D Sedan -79
-Opel Vectra 2.0i 4x4 -89
-Opel Monza 2.2E -86
-Opel Kadett 1.2S 4D Sedan -79
-Opel Vectra 2.0i 4x4 -89
Re: W124 230E Katoslöytö
Hyvin onnistui tuo paneelin kunnostus. Itse en uskaltanut käydä omaan W116 projektiini tekemään kun ajattelin että pilalle mennessä ei löydy sopivaa helposti tilalle. Matot vaikuttaa tarvikematoilta, niitä on kait aika hyvin saanut noihin lankkuihin.
Mutta, kylllä radio pitäs olla mersun orkkis , ei kun beckeriä sinne tilalle, vaikka tästä: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=180135" onclick="window.open(this.href);return false; taikka sitten vähän uudempaa kuosia oleva Becker tai Alpine .
Mutta, kylllä radio pitäs olla mersun orkkis , ei kun beckeriä sinne tilalle, vaikka tästä: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=180135" onclick="window.open(this.href);return false; taikka sitten vähän uudempaa kuosia oleva Becker tai Alpine .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W124 230E Katoslöytö
Tänään oli kelien puolestta mahdollisa pestä autoa pihalla niin pitihän se vanhusta ulkoiluttaa hetkellisesti.
Pesuaineina perinteisesti Bilt Hamber Auto Foam painepullolla pintaa ja huuhtelun jälkeen Motoxin Tehopesua ämpäriin ja kintaalla auto ympäri.
Likainenhan tuo oli viiden vuoden seisonnan jäljiltä eikä kaikki varmastikaan lähtenyt vielä pinnasta pois. Sen verta kuitenkin että ilkeää leimalla käyttää.
Antaa nyt kuivaa tallissa yön yli ja huomenna pitää vetäistä vahaa pintaan suojaksi.
Pesun jälkeen käyttelin pihalla tyhjäkäynnillä konetta lämpöiseksi niin huomasin valojen vilkkuvan. Sisävalot ja parkit "väpättävät" tyhjäkäynnillä ja ajovalojen kirkkaus näyttäisi olevan suoraan riippuvainen moottorin kierroksista. Liekkö jännitteensäädin entinen vai vaatineeko kokonaan uuden laturin?
Pesuaineina perinteisesti Bilt Hamber Auto Foam painepullolla pintaa ja huuhtelun jälkeen Motoxin Tehopesua ämpäriin ja kintaalla auto ympäri.
Likainenhan tuo oli viiden vuoden seisonnan jäljiltä eikä kaikki varmastikaan lähtenyt vielä pinnasta pois. Sen verta kuitenkin että ilkeää leimalla käyttää.
Antaa nyt kuivaa tallissa yön yli ja huomenna pitää vetäistä vahaa pintaan suojaksi.
Pesun jälkeen käyttelin pihalla tyhjäkäynnillä konetta lämpöiseksi niin huomasin valojen vilkkuvan. Sisävalot ja parkit "väpättävät" tyhjäkäynnillä ja ajovalojen kirkkaus näyttäisi olevan suoraan riippuvainen moottorin kierroksista. Liekkö jännitteensäädin entinen vai vaatineeko kokonaan uuden laturin?
-MB W124 230E -91
-Opel Monza 2.2E -86
-Opel Kadett 1.2S 4D Sedan -79
-Opel Vectra 2.0i 4x4 -89
-Opel Monza 2.2E -86
-Opel Kadett 1.2S 4D Sedan -79
-Opel Vectra 2.0i 4x4 -89
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: W124 230E Katoslöytö
Kuulostaa jännitteen säätimen lähinnä hiilien loppuun kulumiselta, vaan eipä nuo vaihto laturitkaan ole pahan hintaisia. Tosin mittaa tyhjäkäynnillä ja kierroksilla latausjännite..
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: W124 230E Katoslöytö
Hyvän näköistä touhua, mutta viimeisessä kuvassa paljastuu kiusallinen moka... Eli oranssit vilkut takaisin!
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: W124 230E Katoslöytö
Latausjännite tyhjäkäynnillä 14V joten sen puolesta ok.
Jännitteensäädin haettu tänään ja pitänee huomenna kokeilla paikalleen, toivottavasti vilkunta loppuisi.
Arvasin että joku puuttuu noihin vilkkuihin. Saapi nyt olla hetken ainakin paikallaan nuo kirkaat, vakiot oranssit löytyvät kyllä hyllystä jos mieli muuttuu.
Tänään vahailin puolet autosta ja näyttää kovasti siltä että kyllähän tuo myllyä kaipaa. Täytyy paneutua siihen jahka kevät koittaa ja kelit lämpiää.
Reilun parin viikon päästä saisi leimalle vielä, vielä ei ole vastaan tullut mitään erikoista etteikö läpi menisi.
Jännitteensäädin haettu tänään ja pitänee huomenna kokeilla paikalleen, toivottavasti vilkunta loppuisi.
Arvasin että joku puuttuu noihin vilkkuihin. Saapi nyt olla hetken ainakin paikallaan nuo kirkaat, vakiot oranssit löytyvät kyllä hyllystä jos mieli muuttuu.
Tänään vahailin puolet autosta ja näyttää kovasti siltä että kyllähän tuo myllyä kaipaa. Täytyy paneutua siihen jahka kevät koittaa ja kelit lämpiää.
Reilun parin viikon päästä saisi leimalle vielä, vielä ei ole vastaan tullut mitään erikoista etteikö läpi menisi.
-MB W124 230E -91
-Opel Monza 2.2E -86
-Opel Kadett 1.2S 4D Sedan -79
-Opel Vectra 2.0i 4x4 -89
-Opel Monza 2.2E -86
-Opel Kadett 1.2S 4D Sedan -79
-Opel Vectra 2.0i 4x4 -89
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 53
- Liittynyt: Pe 04.04.2014 14:17
- Paikkakunta: Oulu
Re: W124 230E Katoslöytö
Hienon näköistä työtä ja komea auto!
Itsellä olisi tarkotus ehostaa omasta mersusta zebrano kuvioiset jalopuut jossain vaiheessa. Mitä lakkaa käytit omaasi? Itsellä on kyllä keskikonsolin puu sen verran californian auringossa päässyt haalistumaan että en tiedä tuleeko pelkällä lakkauksella hyvä vai vaatiiko esim petsauksen lisäksi.
Omaan silmään olisi vielä muutaman vuosi sitten sopinut ehdottomasta nuo kirkkaat vilkut mutta nykyään kannatan kyllä oransseja, myös usa- versiot sopivat 124 hyvin,
-Jaakko
Itsellä olisi tarkotus ehostaa omasta mersusta zebrano kuvioiset jalopuut jossain vaiheessa. Mitä lakkaa käytit omaasi? Itsellä on kyllä keskikonsolin puu sen verran californian auringossa päässyt haalistumaan että en tiedä tuleeko pelkällä lakkauksella hyvä vai vaatiiko esim petsauksen lisäksi.
Omaan silmään olisi vielä muutaman vuosi sitten sopinut ehdottomasta nuo kirkkaat vilkut mutta nykyään kannatan kyllä oransseja, myös usa- versiot sopivat 124 hyvin,
-Jaakko
Re: W124 230E Katoslöytö
Kiitosta kaikille, tässähän vallan hämmentyy kehuista.
Tuohon paneeliin laitoin ihan normaalia 1k lakkaa spray-pullosta. Motonetistä ostin, merkkiä en tähän hätään muista. Voisi kokeilla vielä 2k lakkaa jos noita muita paneeleja tulisi korjailtua.
Tuohon paneeliin laitoin ihan normaalia 1k lakkaa spray-pullosta. Motonetistä ostin, merkkiä en tähän hätään muista. Voisi kokeilla vielä 2k lakkaa jos noita muita paneeleja tulisi korjailtua.
-MB W124 230E -91
-Opel Monza 2.2E -86
-Opel Kadett 1.2S 4D Sedan -79
-Opel Vectra 2.0i 4x4 -89
-Opel Monza 2.2E -86
-Opel Kadett 1.2S 4D Sedan -79
-Opel Vectra 2.0i 4x4 -89
Re: W124 230E Katoslöytö
Leima lähenee ja hyvin näyttää aikataulu pitävän.
Perushuoltoa on tullut tehtyä nyt kun alkaa muuten olla kulkine kasassa.
Tähän mennessä tehtyä:
- moottoriöljyt + suodatin
- jäähdytysnesteet
- tehostinöljyt + suodatin
- tulpat, virranjakan kansi sekä pyörijä
- laturin jännitesäädin
- moniurahihna
- pesua ja puunausta
Vielä olisi edessä laatikkoöljyn, peräöljyn sekä pa-suodattimen vaihto.
Tänään tallissa puuhaillessa pyyhkäisin samalla pölyt noista komeista alkuperäisistä pölykapseleistakin. Kelpaa laittaa vanteita peittämään.
Tuolta se nyt näyttää.
Tuollaiset vanteet ilmestyi talliin, renkaita vaille valmiit kesään.
Mitenkä lie, kannattaako leventää rengasta ja ottaa koossa 205/60/15 vai pitäydynkö vakiossa 195:ssa?
Perushuoltoa on tullut tehtyä nyt kun alkaa muuten olla kulkine kasassa.
Tähän mennessä tehtyä:
- moottoriöljyt + suodatin
- jäähdytysnesteet
- tehostinöljyt + suodatin
- tulpat, virranjakan kansi sekä pyörijä
- laturin jännitesäädin
- moniurahihna
- pesua ja puunausta
Vielä olisi edessä laatikkoöljyn, peräöljyn sekä pa-suodattimen vaihto.
Tänään tallissa puuhaillessa pyyhkäisin samalla pölyt noista komeista alkuperäisistä pölykapseleistakin. Kelpaa laittaa vanteita peittämään.
Tuolta se nyt näyttää.
Tuollaiset vanteet ilmestyi talliin, renkaita vaille valmiit kesään.
Mitenkä lie, kannattaako leventää rengasta ja ottaa koossa 205/60/15 vai pitäydynkö vakiossa 195:ssa?
-MB W124 230E -91
-Opel Monza 2.2E -86
-Opel Kadett 1.2S 4D Sedan -79
-Opel Vectra 2.0i 4x4 -89
-Opel Monza 2.2E -86
-Opel Kadett 1.2S 4D Sedan -79
-Opel Vectra 2.0i 4x4 -89
Re: W124 230E Katoslöytö
Hyvän näköstä puuhastelua, autokin erittäin siistin näköinen!
-w211 220CDI Facelift.
-W208 200-Kompressor Facelift.
-W203 180-Kompressor Facelift.
-W202 180-Esprit.
-W124 230E.
-W208 200-Kompressor Facelift.
-W203 180-Kompressor Facelift.
-W202 180-Esprit.
-W124 230E.
Re: W124 230E Katoslöytö
Tyylikäs Mersu, nyt kun noin priimat ufopölärit sai allensa niin huutaa oransseja vilkkuja enemmänkin. Renkaista sanoisin että 196/65/15 on kyllä hyvät ajaa 124:ssa ja jos 205 niin sit mieluusti jo 16" vannetta kehiin.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: W124 230E Katoslöytö
Jussia kyllä komppaan tuossa rengas asiassa, okei nuo porkkana vilkut kyllä sopii tyylin hyvin, mutta auton väri kombo on sellainen, että kirkkaat vilkut on myös aikas mukavan näköiset tuossa!
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: W124 230E Katoslöytö
Millä lakalla nuo puuosat on lakattu ja hioitko ihan puupinnalle asti? Omassa w124:sa pitäisi toteuttaa sama projekti, siitä on kyllä lakka jo lohkeillut irti.
Hienon näköinen peli kuoriutunut katoksesta
Hienon näköinen peli kuoriutunut katoksesta
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
Re: W124 230E Katoslöytö
Mersu alkaa olla valmis leimalle; huomiselle aamulla on aika varattuna. Saas nähdä kuis käy..
Soitin päivittyi Alpinen 9884 - malliin kun kuulemma istuu paremmin kojelautaan.. On kyllä äänessäkin aikamoinen ero edelliseen.
Kaituttiminahan tässä on takakontista löytyneet, kovasti jo retro - ikäiset kaksoiskartiot.. On ne alkuperäisiä paremmat kuitenkin.. Kovasti himoinnut Rainbow:n koaksiaaleja mutta antaa vielä hetken himon yltyä...
Nuo paneelit on lakattu ihan Motonetistä ostetulla 1K - lakalla ja hiottu sen jälkeen. Vanhasta lakasta hiottiin pintaa auki niin paljon että halkeamat tasoittuivat. Ei uskallettu hioa lakkaa kokonaan pois ettei viilu kärsi vaurioita.
Soitin päivittyi Alpinen 9884 - malliin kun kuulemma istuu paremmin kojelautaan.. On kyllä äänessäkin aikamoinen ero edelliseen.
Kaituttiminahan tässä on takakontista löytyneet, kovasti jo retro - ikäiset kaksoiskartiot.. On ne alkuperäisiä paremmat kuitenkin.. Kovasti himoinnut Rainbow:n koaksiaaleja mutta antaa vielä hetken himon yltyä...
Nuo paneelit on lakattu ihan Motonetistä ostetulla 1K - lakalla ja hiottu sen jälkeen. Vanhasta lakasta hiottiin pintaa auki niin paljon että halkeamat tasoittuivat. Ei uskallettu hioa lakkaa kokonaan pois ettei viilu kärsi vaurioita.
-MB W124 230E -91
-Opel Monza 2.2E -86
-Opel Kadett 1.2S 4D Sedan -79
-Opel Vectra 2.0i 4x4 -89
-Opel Monza 2.2E -86
-Opel Kadett 1.2S 4D Sedan -79
-Opel Vectra 2.0i 4x4 -89
Re: W124 230E Katoslöytö
Tänään se sitten koitti; katsastuspäivä.
Pitkän seisonnan jälkeen jännitystä aihettivat lähinnä jarrut sekä päästöt, molemmat kiitettävillä arvoilla läpi.
Pohjastaan näytti olevan terve, pientä pintaruostetta tarttunut kun sorapihalla seisonut aikansa.
Samointein otin liikennekäyttöön niin pääsee ajamaan vikoja ulos ennen kesää.
Päivälllee osui katsastus kohdilleen, saapi liki puolitoista vuotta ajella sen puolesta.
Pitkän seisonnan jälkeen jännitystä aihettivat lähinnä jarrut sekä päästöt, molemmat kiitettävillä arvoilla läpi.
Pohjastaan näytti olevan terve, pientä pintaruostetta tarttunut kun sorapihalla seisonut aikansa.
Samointein otin liikennekäyttöön niin pääsee ajamaan vikoja ulos ennen kesää.
Päivälllee osui katsastus kohdilleen, saapi liki puolitoista vuotta ajella sen puolesta.
-MB W124 230E -91
-Opel Monza 2.2E -86
-Opel Kadett 1.2S 4D Sedan -79
-Opel Vectra 2.0i 4x4 -89
-Opel Monza 2.2E -86
-Opel Kadett 1.2S 4D Sedan -79
-Opel Vectra 2.0i 4x4 -89
Re: W124 230E Katoslöytö
Komea mersu sulla Mutta kaipaa kyllä aikakauteen sopivaa soitinta
-W220 s320 lang
-W124 300d
-w211 200cdi
-w211 270cdi
Ex:
-w210 200cdi×2
-W124 300d
-w211 200cdi
-w211 270cdi
Ex:
-w210 200cdi×2
Re: W124 230E Katoslöytö
Hieno on peli, mutta sääli on viedä tuonne suolan-paskaan sotkettavaksi
W203 C180 Kompressor A Sport -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Re: W124 230E Katoslöytö
Viikko ja 400km takana. Melko letkeä on kyllä ajolleen, täytyy myöntää. Maantiellä työmatkaa ajelee ihan mielellään..
Tyhjäkäynti on nyt alkanut takerrella, kytkimen kun painaa pohjaan niin painuu kierrokset alas ja ajoittain sammuu.
Myös bensamittari on alkanut elää omaa elämäänsä, maantiellä tasa-ajolla näyttää oikein mutta esim. risteyksiin pysähdyttäessä painuu joko pohjaan tai alkaa seilaamaan.
Täältä lueskelin juttua tuosta yj - releestä ja sen vaikutuksesta kaikkeen autossa. Voiko vaikuttaa molempiin vikoihin aiheuttavasti vai suuntaanko katseen suoraan johonkin muualle.
Tyhjäkäynti on nyt alkanut takerrella, kytkimen kun painaa pohjaan niin painuu kierrokset alas ja ajoittain sammuu.
Myös bensamittari on alkanut elää omaa elämäänsä, maantiellä tasa-ajolla näyttää oikein mutta esim. risteyksiin pysähdyttäessä painuu joko pohjaan tai alkaa seilaamaan.
Täältä lueskelin juttua tuosta yj - releestä ja sen vaikutuksesta kaikkeen autossa. Voiko vaikuttaa molempiin vikoihin aiheuttavasti vai suuntaanko katseen suoraan johonkin muualle.
-MB W124 230E -91
-Opel Monza 2.2E -86
-Opel Kadett 1.2S 4D Sedan -79
-Opel Vectra 2.0i 4x4 -89
-Opel Monza 2.2E -86
-Opel Kadett 1.2S 4D Sedan -79
-Opel Vectra 2.0i 4x4 -89