Taivaansininen mölli
Taivaansininen mölli
Taas on kotiudittu Saksasta tuliaisten kera. Tällä kertaa tuomisina oli 120 litraa laadukasta olutta, vaimolle päkki siideriä, pullo lakushottia ja makeisia kakaroille. Kaiken tuon kuljetin Suomeen ML420CDI:llä.
Edellisen mersun myin aatonaattona, ja silloin tuli varattua reissu. 29.1. oli lento Stuttgartiin, ja sieltä vuokrakinnerillä Mynämäen yläpuolelle katsomaan ekaa vaihtoehtoa. Mobilesta olin muutama viikko aiemmin bongannut aivan järkyttävän värisen ML:n, mikä kuitenkin kiinnosti lähinnä valovuoden mittaisen varustelistan takia. Autossa ei paria miinusta lukuunottamatta ollut mitään sanomista, ajolleen helvetin hyvä ja tekniikka tuntui pelaavan joten tinkaamisen jälkeen kaupat tehtiin.
Ne muutama miinus tulee seuraavista asioista:
- Kuskin etupussi (venttiili tms.) vuotaa. Se ei kauppaa estänyt koska vuoto on satunnaista, ja ajaessa kulma pysyy ylhäällä. Näihin on uudet pussit kaikenlisäksi todella edullisia joten en antanut sen haitata.
- Värihän on aivan järkyttävä. Täytynee yliteippauttaa koko härveli. Muijahan tosta kyl diggaili.
- Ei ollut kuin yksillä renkailla. Kesäksi pitää katsella jotkut 26" cromispinnerighettoblinblauvanteet. Tai no jos ees jotkut 20-22" löytys.
Siinä ne huonot puolet. Hyviä puolia sitten onkin vitusti enemmän. Koneessa vedot tallella. Tollasessa v8 dieselissä voimaa vaan tuntuu riittävän. Kaveri osti samalla reissulla 350CDI CLS:n, mietittiin siinä että kuinkahan paljon ML jää kun lähtee kiihdyttämään satasesta. Ja vitut se mitään jääny. Ennemminkin päinvastoin. Ei mitään ongelmaa. Nopeusrajoittimelle asti vetää nätisti. Joku ohjelma olis kiva
Koskaan en oo ollu karvalakkien ystävä, joten volleja piti löytyä. Ja niitähän oli. Esim. Distronic ei ole todellakaan yleinen näky w164:ssa. Tossa koko lista:
WDC1641281A180095
PAINT1 349U LASURITE BLUE METALLIC PAINT
Interior color 201A LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
Engine 629912 40 001394
Gearbox 722903 00 829242
006 SPECIAL TEST VEHICLE mikä tää on?
200A LEATHER
201A LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
214 ADAPTIVE DAMPING SYSTEM
219 PROXIMITY-CONTROLLED CRUISE CONTROL
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
228 AUXILIARY HEATER
229L GERMANY
242 FRONT SEAT RH ELECTRIC ADJUSTABLE WITH MEMORY
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
293 SIDEBAG IN REAR LEFT AND RIGHT
299 PRESAFE
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
301 ASHTRAY PACKAGE
345 RAIN SENSOR
349U LASURITE BLUE METALLIC PAINT
386 UNIVERSAL TELEPHONY PACKAGE
401 FRONT SEAT CLIMATE CONTROL
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
405 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT RIGHT
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
438 CRASH-ACTIVE HEAD RESTRAINTS (CAK)
441 STEERING COLUMN, ADJUSTABLE
443 HEATED STEERING WHEEL
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
489 AIRMATIC DUAL CONTROL / AIR SUSPENSION SEMI-ACTIVE
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
524 VEHICLE PROTECTIVE COVER (FULL BODY COVER)
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
550 TRAILER COUPLING
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
596 HEAT INSULATING+IR REFLECTG.SAFETY GLASS ALL-ROUND
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
615 BI-XENON HEADLICHT W.ACTVIE CURVELIGHT RIGHT-DRIVE
619 CORNERING ILLUMINATION
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
720 ROOF RAILING
723 TRUNK COVERING
731 TRIM PIECES - WOOD BURRED WALNUT VENEER
807 YEAR OF MODIFICATION
840 DARK TINTED GLASS
863 TV-TUNER DIGITAL TO ANALOG
864 REAR ENTERTAINMENT (2 SCREENS)
872 REAR SEAT BENCH HEATING LEFT UND RIGHT
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
876 INTERIOR LIGHT ASSEMBLY
889 KEYLESS - GO
890 AUTOMATIC REAR-END DOOR
900 EXTERIOR CHROME PACKAGE
911 MAJOR ASSEMBLIES FOR SPECIAL TEST VEHICLES
985 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W. REG. CERT. PART II
987 BATTERY ISOLATION SWITCH FOR SHIPMENT VEHICLES
989 IDENTIFICATION LABEL UNDER WINDSHIELD
A05 TRANSMISSION ALL-WHEEL CAPABLE
A21 SHIFT BY WIRE
A22 NEW CONVERTER GENERATION
A46 P-SHIFT PLATE WITH VGS2
J58 RIGHT BRACKET
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
M40 CAPACITY 4,0 LITRE
M629 V8 DIESEL ENGINE OM629
R02 ALL SEASON TYRES
R09 19" LIGHT ALLOY WHEEL 10-SPOKE DESIGN MIXED TIRES
U12 FLOOR MATS - VELOUR
U31 HEADPHONES F. REAR SEAT ENTERT. SYST. (AMOUNT 1) hukassa
U40 CARGO NET BEHIND FRONT SEATS hukassa
U61 LUXURY PACKAGE mikä?
U72 DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN
V35 SPEED+ - LOADINDEX 105 V
Siinähän niitä.
Autossa on täydellinen huoltokirja, ja aina mersun liikkeessä huollettu. Mitään muuta nyt ei heti tarvitse tehdä, kuin vaihtaa moottoriöljyt. Sitten kun on Suomen kilvissä, voi rueta suunnittelemaan muita juttuja, kuten yliteippaus. Mitään isoja muutoksia tähän ei ole tulossa, mersun insinöörit kun osaavat duuninsa niin hyvin tehdä, ettei siihen ole aihetta. Lasitkin tummat valmiiksi jne. Eli lähinnä tämä tulee toimimaan taas muistiona itselle, mitä tehnyt ja milloin. Ja saatte te muutkin haukkua tota väriä, ja vaikka muakin jos siltä tuntuu. Kauheesti oli asiaa mieles mitä piti kirjoittaa, puolet jo unohtuikin. Laitetaan sit lisää ku muistuu mieleen.
Ps. Koitan saada lisättyä jonkun kuvan.
Edellisen mersun myin aatonaattona, ja silloin tuli varattua reissu. 29.1. oli lento Stuttgartiin, ja sieltä vuokrakinnerillä Mynämäen yläpuolelle katsomaan ekaa vaihtoehtoa. Mobilesta olin muutama viikko aiemmin bongannut aivan järkyttävän värisen ML:n, mikä kuitenkin kiinnosti lähinnä valovuoden mittaisen varustelistan takia. Autossa ei paria miinusta lukuunottamatta ollut mitään sanomista, ajolleen helvetin hyvä ja tekniikka tuntui pelaavan joten tinkaamisen jälkeen kaupat tehtiin.
Ne muutama miinus tulee seuraavista asioista:
- Kuskin etupussi (venttiili tms.) vuotaa. Se ei kauppaa estänyt koska vuoto on satunnaista, ja ajaessa kulma pysyy ylhäällä. Näihin on uudet pussit kaikenlisäksi todella edullisia joten en antanut sen haitata.
- Värihän on aivan järkyttävä. Täytynee yliteippauttaa koko härveli. Muijahan tosta kyl diggaili.
- Ei ollut kuin yksillä renkailla. Kesäksi pitää katsella jotkut 26" cromispinnerighettoblinblauvanteet. Tai no jos ees jotkut 20-22" löytys.
Siinä ne huonot puolet. Hyviä puolia sitten onkin vitusti enemmän. Koneessa vedot tallella. Tollasessa v8 dieselissä voimaa vaan tuntuu riittävän. Kaveri osti samalla reissulla 350CDI CLS:n, mietittiin siinä että kuinkahan paljon ML jää kun lähtee kiihdyttämään satasesta. Ja vitut se mitään jääny. Ennemminkin päinvastoin. Ei mitään ongelmaa. Nopeusrajoittimelle asti vetää nätisti. Joku ohjelma olis kiva
Koskaan en oo ollu karvalakkien ystävä, joten volleja piti löytyä. Ja niitähän oli. Esim. Distronic ei ole todellakaan yleinen näky w164:ssa. Tossa koko lista:
WDC1641281A180095
PAINT1 349U LASURITE BLUE METALLIC PAINT
Interior color 201A LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
Engine 629912 40 001394
Gearbox 722903 00 829242
006 SPECIAL TEST VEHICLE mikä tää on?
200A LEATHER
201A LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
214 ADAPTIVE DAMPING SYSTEM
219 PROXIMITY-CONTROLLED CRUISE CONTROL
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
228 AUXILIARY HEATER
229L GERMANY
242 FRONT SEAT RH ELECTRIC ADJUSTABLE WITH MEMORY
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
293 SIDEBAG IN REAR LEFT AND RIGHT
299 PRESAFE
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
301 ASHTRAY PACKAGE
345 RAIN SENSOR
349U LASURITE BLUE METALLIC PAINT
386 UNIVERSAL TELEPHONY PACKAGE
401 FRONT SEAT CLIMATE CONTROL
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
405 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT RIGHT
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
438 CRASH-ACTIVE HEAD RESTRAINTS (CAK)
441 STEERING COLUMN, ADJUSTABLE
443 HEATED STEERING WHEEL
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
489 AIRMATIC DUAL CONTROL / AIR SUSPENSION SEMI-ACTIVE
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
524 VEHICLE PROTECTIVE COVER (FULL BODY COVER)
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
550 TRAILER COUPLING
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
596 HEAT INSULATING+IR REFLECTG.SAFETY GLASS ALL-ROUND
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
615 BI-XENON HEADLICHT W.ACTVIE CURVELIGHT RIGHT-DRIVE
619 CORNERING ILLUMINATION
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
720 ROOF RAILING
723 TRUNK COVERING
731 TRIM PIECES - WOOD BURRED WALNUT VENEER
807 YEAR OF MODIFICATION
840 DARK TINTED GLASS
863 TV-TUNER DIGITAL TO ANALOG
864 REAR ENTERTAINMENT (2 SCREENS)
872 REAR SEAT BENCH HEATING LEFT UND RIGHT
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
876 INTERIOR LIGHT ASSEMBLY
889 KEYLESS - GO
890 AUTOMATIC REAR-END DOOR
900 EXTERIOR CHROME PACKAGE
911 MAJOR ASSEMBLIES FOR SPECIAL TEST VEHICLES
985 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W. REG. CERT. PART II
987 BATTERY ISOLATION SWITCH FOR SHIPMENT VEHICLES
989 IDENTIFICATION LABEL UNDER WINDSHIELD
A05 TRANSMISSION ALL-WHEEL CAPABLE
A21 SHIFT BY WIRE
A22 NEW CONVERTER GENERATION
A46 P-SHIFT PLATE WITH VGS2
J58 RIGHT BRACKET
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
M40 CAPACITY 4,0 LITRE
M629 V8 DIESEL ENGINE OM629
R02 ALL SEASON TYRES
R09 19" LIGHT ALLOY WHEEL 10-SPOKE DESIGN MIXED TIRES
U12 FLOOR MATS - VELOUR
U31 HEADPHONES F. REAR SEAT ENTERT. SYST. (AMOUNT 1) hukassa
U40 CARGO NET BEHIND FRONT SEATS hukassa
U61 LUXURY PACKAGE mikä?
U72 DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN
V35 SPEED+ - LOADINDEX 105 V
Siinähän niitä.
Autossa on täydellinen huoltokirja, ja aina mersun liikkeessä huollettu. Mitään muuta nyt ei heti tarvitse tehdä, kuin vaihtaa moottoriöljyt. Sitten kun on Suomen kilvissä, voi rueta suunnittelemaan muita juttuja, kuten yliteippaus. Mitään isoja muutoksia tähän ei ole tulossa, mersun insinöörit kun osaavat duuninsa niin hyvin tehdä, ettei siihen ole aihetta. Lasitkin tummat valmiiksi jne. Eli lähinnä tämä tulee toimimaan taas muistiona itselle, mitä tehnyt ja milloin. Ja saatte te muutkin haukkua tota väriä, ja vaikka muakin jos siltä tuntuu. Kauheesti oli asiaa mieles mitä piti kirjoittaa, puolet jo unohtuikin. Laitetaan sit lisää ku muistuu mieleen.
Ps. Koitan saada lisättyä jonkun kuvan.
E350CDI&A180CDI
Re: Taivaansininen mölli
Se ny jäi ainakin mainitsematta, että tällä on rullailtu 279000km. Joo kauheen paljolta voi kuulostaa jonku porilaisen mielestä, mutta mua ei kilometrit pelota, ku auto pelaa. Lisäksi tuo vaikuttaa positiivisesti tulevaan veropäätökseen.
E350CDI&A180CDI
Re: Taivaansininen mölli
E350CDI&A180CDI
Re: Taivaansininen mölli
"homotaivaansininen" Eivaan ihan pirtee ja harvinainen väri. Miltäs se 700nm vääntöä tuntuu perseen alla?
W210 E320cdi
Re: Taivaansininen mölli
Kyllä näin ekan 3000km (sen verran siis tuli reissussa mittariin) jälkeen edelleen voimaa tuntuu olevan mukavasti. Oon aiemmin ajanut samaa koria 280 ja 320-dieselkoneilla, ja molemmat totesin liian nuhaisiksi. Tästä ei voi sanoa samaa. Todella vaivattomasti liikuttaa tuo moottori ML:ää. Silloin tällöin tulee tarve vetää isoa kärryäkin, toi 700nm ei ainakaan huonolta tunnu siinä vaiheessasimoks kirjoitti:"homotaivaansininen" Eivaan ihan pirtee ja harvinainen väri. Miltäs se 700nm vääntöä tuntuu perseen alla?
E350CDI&A180CDI
Re: Taivaansininen mölli
Mun mielestä tuo ei edes ole niin pahan värinen kun miltä kuvauksesta kuulosti Mut ei voi kyl sanoo et ton väristä olis tullu vastaan, ainakaan mersua
98 Ford Puma -> 06 Civic -> 04 CLK 200 -> 07 CLK 500
Re: Taivaansininen mölli
Ton värinen w211 koppanen kävi tässä viimeviikolla testerissä. Oli kyllä luonnossa hienomman värinen kuin kuvissa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Taivaansininen mölli
Kyl toikin parempi luonnossa on ku kuvissa, mut ei siltikään meikäläisen silmää miellytä. Hyvä kuulla ettei se kaikkien mielestä niin kauhea ole, kehtaa siis ajellaarska10 kirjoitti:Ton värinen w211 koppanen kävi tässä viimeviikolla testerissä. Oli kyllä luonnossa hienomman värinen kuin kuvissa
E350CDI&A180CDI
Re: Taivaansininen mölli
Mun mielestä tuo on aika fiksu väri
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Taivaansininen mölli
Eikös tuo Tuikku ole tähän naputellut ihan riittävästi ilman mainittavia mekaanisia muutoksia.ssuvik kirjoitti:Joku ohjelma olis kiva
Mitattu 430/1000Nm... http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... start=2190" onclick="window.open(this.href);return false;
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: Taivaansininen mölli
Juu kyllä. Myös tossa naapuripitäjässä on yks seppä joka on vastaavat lukemat taikonu tosta koneesta.TLP kirjoitti:Eikös tuo Tuikku ole tähän naputellut ihan riittävästi ilman mainittavia mekaanisia muutoksia.ssuvik kirjoitti:Joku ohjelma olis kiva
Mitattu 430/1000Nm... http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... start=2190" onclick="window.open(this.href);return false;
E350CDI&A180CDI
Re: Taivaansininen mölli
Hyvä väri! Tänää juttelin lounaalla vientiasentajamme kanssa jolla musta veekasi W211, luulin että se oli bensakone mutta olikin diisseli. Kehui vääntöä! Mikäs on tuon Möllin vuosimalli?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Taivaansininen mölli
Värihän on huippu. Meiltä löytyy pihasta 355, 930 ja 348, jotka ovat saman sävyn vanhempia vuosikertoja. En olis avannut koko topicia, jos väriä ei olisi mainittu .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Taivaansininen mölli
Tää on 2007. Tai no valmistettu 2006 puolella, mut kaikissa noissa virallinen vuosimalli on 2007.karra kirjoitti: Mikäs on tuon Möllin vuosimalli?
E350CDI&A180CDI
Re: Taivaansininen mölli
ssuvik kirjoitti: 807 YEAR OF MODIFICATION
Re: Taivaansininen mölli
Delivery date oli joku 11/06. Onko se sit tilattu sillon vai?Obnoxio kirjoitti:ssuvik kirjoitti: 807 YEAR OF MODIFICATION
E: Delivery date 30 11 2006
E350CDI&A180CDI
Re: Taivaansininen mölli
Hieno auto. Tehopimppausta odotellessa...
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Taivaansininen mölli
Kyselin jo tosta paikalliselta, että saako alkamaan nelosella teholukeman. Ei kuulemma mikään ongelma. Tota 430 en aatellut pyytää, on edes pieni psykologinen turvallisuuden tunne takaraivossa, kun ihan kaikkea ei ole revitty irti.MouTine kirjoitti:Hieno auto. Tehopimppausta odotellessa...
Yksi kappale uusia etujousia tuli tilattua. 107€ posteineen eBaysta. Huvittaa kun jotkut vieläkin pelottelee Airmaticin kalleudesta. Taitaa rautajouset olla pian kalliimpia Ja onhan toi ihan saatanan letkeä ajettava. Ei mikään löysä lössykkä niinkuin jenkit, muttei liian jäykkäkään. Juuri sopiva. Niinkuin ylemmäs jo kirjoitin, kyllä mersun insinöörit duuninsa osaa. Sen takia me kaikki kai täälläkin kirjoitellaan? Stuttgartin pojat osaa suunnitella maailman parhaat autot, ja me ollaan hoksattu se
E350CDI&A180CDI
Re: Taivaansininen mölli
Kyllä ja mikä hienointa, 10-12 vuotta vanhat Mersut on vielä hienoja mutta halpoja.ssuvik kirjoitti:Niinkuin ylemmäs jo kirjoitin, kyllä mersun insinöörit duuninsa osaa. Sen takia me kaikki kai täälläkin kirjoitellaan? Stuttgartin pojat osaa suunnitella maailman parhaat autot, ja me ollaan hoksattu se
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Taivaansininen mölli
Siis pelkkä pussukka? Muutaman kokonaisen etutolpan tuohon omaan tilannut 400-600e hintaan ja molemnmat on ollut ihan paskojassuvik kirjoitti:Yksi kappale uusia etujousia tuli tilattua. 107€ posteineen eBaysta. Huvittaa kun jotkut vieläkin pelottelee Airmaticin kalleudesta.
Onko tuo 420
Onko 420 tullut sitten 2007 mallivuoteen? 806 koodilla on oma 320 ja valmistettu 12/2005 tämä auto.ssuvik kirjoitti:Tää on 2007. Tai no valmistettu 2006 puolella, mut kaikissa noissa virallinen vuosimalli on 2007.
Tuo värihän on ihan siistin oloinen, taitaa foorumilla yksi W220 ässä olla tuolla värillä, jonka olen livenä nähnyt...
Off Road pakettia tuossa ei näytä olevan, mutta sehän on makuasia tarviiko niitä lukkoja mihinkään. Muuten on varusteita riittävästi
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: Taivaansininen mölli
Joo pelkkä jousi, ei iskaria. Koko hoitoa löyty ~300€noroljan kirjoitti: Siis pelkkä pussukka? Muutaman kokonaisen etutolpan tuohon omaan tilannut 400-600e hintaan ja molemnmat on ollut ihan paskoja
Onko 420 tullut sitten 2007 mallivuoteen? 806 koodilla on oma 320 ja valmistettu 12/2005 tämä auto.
Tuo värihän on ihan siistin oloinen, taitaa foorumilla yksi W220 ässä olla tuolla värillä, jonka olen livenä nähnyt...
Off Road pakettia tuossa ei näytä olevan, mutta sehän on makuasia tarviiko niitä lukkoja mihinkään. Muuten on varusteita riittävästi
Aivan oikein, 420 tuli vasta 2007-mallivuoteen. 6/06 valmistettiin ekat, mutta olen niellyt rapalan koukkuineen, siimoineen ja vapoineen sen suhteen että kaikki on silti 07-mallivuotta.
Väristä mä oon jo oman mielipiteeni antanut Mutta pitää pari kk katsella tottuuko silmä, vai onko edelleen yhtä kauhea.
Ei ole offroad-pakettia. Mä oon ihan oikeiden, jäykkäakselisten maasturien kanssa sen verran harrastanut että tiedän ettei tämä ole muuta kuin korotettu nelivetoinen farkku. Tästä ei lukoilla maasturia saa, ja niihin paikkoihin mihin lukkoja tarvii, on ihan toinen kalusto. Offroad-paketti ei ML:stä maasturia tee.
Katoin ny esikatselulla tätä, ja näytti kauheen aggressiviselta toi viimeinen kappale. Ei siis ole mikään hyökkäys sua kohtaan. Annoit vaan hyvän aasinsillan kertoa oma mielipide siitä onko ML maasturi vai ei.
E350CDI&A180CDI
Re: Taivaansininen mölli
Kyllä se nyt lähempänä maasturia on tolla paketilla, kun suurin osa katumaastureista. Itse ainakin tykkään kun luistonesto ei estä menemistä jarruttamalla, kun se yritää "auttaa". Ainakin 163 korisessa toimii tolleen.
Pitäisi olla myös paremmat perät tässä offipaketilisessa, öljyä menee ainakin kolminkertanen määrä. mutta kait ne perusmallitkin kestää, kun tuollaisia tehoja tuosta haaveilet repivän Eikä tuo vakionakaan ihan puhditon näytä olevan.
Ei se tietenkään maasturiharrastajan silmin ole maasturi (Olen nähnyt kuvia niistä sun toyotoista?), mutta jos nyt teillä pysytään, eikä mennä umpi mettään, niin hyvin pärjää. Usein tulee ajettua auraamatonta pikkutietä.
Tarvisi taas ostaa uusi etutolppa. Noi halvat ei näköjään kestä kun 10 tkm. 700€ olisi arnnotti pitää varmaa sellasta kokeilla seuraavaksi. ja omalla 9 vuoden kokemuksella Airmaticista noi iskarit niistä meinaa loppua ennen ilmapusseja. Toimitettuna n. 400€ maksaa nää halvimmat (sellaset jossa on ADS), mutta en taida kolmatta enää uskaltaa kokeilla:
http://www.ebay.de/itm/1x-FEDERBEIN-VOR ... OSwGIRXamE~" onclick="window.open(this.href);return false;
Pitäisi olla myös paremmat perät tässä offipaketilisessa, öljyä menee ainakin kolminkertanen määrä. mutta kait ne perusmallitkin kestää, kun tuollaisia tehoja tuosta haaveilet repivän Eikä tuo vakionakaan ihan puhditon näytä olevan.
Ei se tietenkään maasturiharrastajan silmin ole maasturi (Olen nähnyt kuvia niistä sun toyotoista?), mutta jos nyt teillä pysytään, eikä mennä umpi mettään, niin hyvin pärjää. Usein tulee ajettua auraamatonta pikkutietä.
Tarvisi taas ostaa uusi etutolppa. Noi halvat ei näköjään kestä kun 10 tkm. 700€ olisi arnnotti pitää varmaa sellasta kokeilla seuraavaksi. ja omalla 9 vuoden kokemuksella Airmaticista noi iskarit niistä meinaa loppua ennen ilmapusseja. Toimitettuna n. 400€ maksaa nää halvimmat (sellaset jossa on ADS), mutta en taida kolmatta enää uskaltaa kokeilla:
http://www.ebay.de/itm/1x-FEDERBEIN-VOR ... OSwGIRXamE~" onclick="window.open(this.href);return false;
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: Taivaansininen mölli
Voiko 164:sta kutsua mölliksi vai onko se varattu 163:selle?
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: Taivaansininen mölli
En jankkaa tästä asiasta tämän jälkeen enempää, mutta se on ihan sama millä paketilla ML on, kaukana maasturista liikutaan. Jokainen rengas erillisjousitettu=ei kovin hyvä lähtökohta. Kun alustan joustovarat ovat ihan onnettomat, pitäisi autossa olla isot renkaat kompensoimassa puuttuvia joustoja. Lisäksi huolettaisi mm. alustan panssarointi. Eikä tuollaisella uskaltaisi ajaa mihinkään, kun jännittäisi tuleeko naarmuja.noroljan kirjoitti:Kyllä se nyt lähempänä maasturia on tolla paketilla, kun suurin osa katumaastureista. Itse ainakin tykkään kun luistonesto ei estä menemistä jarruttamalla, kun se yritää "auttaa". Ainakin 163 korisessa toimii tolleen.
Pitäisi olla myös paremmat perät tässä offipaketilisessa, öljyä menee ainakin kolminkertanen määrä. mutta kait ne perusmallitkin kestää, kun tuollaisia tehoja tuosta haaveilet repivän Eikä tuo vakionakaan ihan puhditon näytä olevan.
Ei se tietenkään maasturiharrastajan silmin ole maasturi (Olen nähnyt kuvia niistä sun toyotoista?), mutta jos nyt teillä pysytään, eikä mennä umpi mettään, niin hyvin pärjää. Usein tulee ajettua auraamatonta pikkutietä.
Tarvisi taas ostaa uusi etutolppa. Noi halvat ei näköjään kestä kun 10 tkm. 700€ olisi arnnotti pitää varmaa sellasta kokeilla seuraavaksi. ja omalla 9 vuoden kokemuksella Airmaticista noi iskarit niistä meinaa loppua ennen ilmapusseja. Toimitettuna n. 400€ maksaa nää halvimmat (sellaset jossa on ADS), mutta en taida kolmatta enää uskaltaa kokeilla:
http://www.ebay.de/itm/1x-FEDERBEIN-VOR ... OSwGIRXamE~" onclick="window.open(this.href);return false;
Jokunen vuosi takaperin Tampereelle oli MMC:n ajopäivät, autot jettiin neljään ryhmään sen mukaan miten haastavaa maastoa haluaa ajella. "Lällyryhmä" on yleensä tarkoitettu täysin vakioautoille, sinne saa tulla kokeilemaan millaista hommaa offroadin ajaminen on. Maastotkin melko helppoja. No letkan perään ilmestyi ML. Kyllähän sitä ihmeissään katsottiin, että mitä tuo meinaa tehdä. Selvisihän sekin, autossa oli kuskina ja apparina kaksi pitkän linjan harrastajaa, jotka halusivat ihan huvikseen kokeilla miten se ML menee metsässä. Aika nihkeää se meneminen oli. Ajoivatkohan edes koko reittiä loppujen lopuksi? Totesivat vain että siihen käyttöön ei mölliä ole tehty. Hommaa itsesi jonkun oikean maasturin kyytiin, tutustu sen tekniikkaan ja alustaan ja heitä vaikka lenkki metsässä. Sen jälkeen myönnät itsekin ettei ML:ää maasturiksi voi sanoa. Vakiokorkuinen Hilux riittää hakemaan ML:n pois sieltä, mihin joku hölmö on sen ajanut jumiin lukot päällä ja alusta ylhäällä. Auraamaton pikkutie ei varsinaisesti kerro auton maasto-ominaisuuksista mitään. Pahoittelut jos kuulostaa kärkkäältä. En vain mitenkään osaa mieltää ML:ää maasturiksi. Siinä olet oikeassa, että suurin osa katumaastureista on vielä kauempana oikeaa maasturia kuin ML. Voit vastata vielä jos haluat, minun puolesta keskustelun tästä aiheesta voi jättää tähän, molemmat kun on mielipiteensä kertonut.
Perien eroista ei ole tietoa. Äkkiseltään tuo kolminkertainen määrä kuulostaa melko hurjalta, olisikohan perän parempi jäähdyttäminen ajatuksena? Jossain topicissa taannoin ihmeteltiin tuota tekniikan kestävyyttä, ja todettiin että kyllä se kestää. Oliskohan ollut ihan Tuikun topic. Nelivetoisen uskoisin kestävän takavetoista (w211 ja w221) paremmin ohjelmoidun v8:n voiman. Onhan siellä enemmän akseleita ja rattaita jakamassa voimaa.
Saa nähdä millaisen shown tuo Airmatic tässä autossa aiheuttaa. Rupeaako joku olemaan heikko paikka vai ei. Ilmankuivaimen ryynit ainakin vaihdan tässä lähiaikoina.
Niin tuo lempinimi on sitten ihan makuasia. Kai tälle voi jonkun oman nimen keksiä jos haluaa.
E350CDI&A180CDI
Re: Taivaansininen mölli
Hieno peli!
ML ei tietenkään ole maasturi vaan SUV eli farmari vähän isommalla maavaralla
Ja itse aina olen kuvitellut että "mölli" on väännös tuosta ML:stä eli 163/164 kumpi vaan on M (öl) L (i)...
ML ei tietenkään ole maasturi vaan SUV eli farmari vähän isommalla maavaralla
Ja itse aina olen kuvitellut että "mölli" on väännös tuosta ML:stä eli 163/164 kumpi vaan on M (öl) L (i)...
Re: Taivaansininen mölli
Näin minäkin ajattelen.egyptian kirjoitti:
Ja itse aina olen kuvitellut että "mölli" on väännös tuosta ML:stä eli 163/164 kumpi vaan on M (öl) L (i)...
E350CDI&A180CDI
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
- Paikkakunta: seinäjoki
Re: Taivaansininen mölli
Tää uureehan vois olla vaikka MUULI?noroljan kirjoitti:Voiko 164:sta kutsua mölliksi vai onko se varattu 163:selle?
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
Re: Taivaansininen mölli
Moottoriöljyt (Teboil Diamond Diesel 5w-40), öljynsuodatin, ilmapussi vasemmalle eteen ja vetarin ulompi suojakumi vasemmalle eteen vaihdettu. 280000km. Ilmansuodattimet ja raikkari jäi vaihtamatta kun yksinkertaisesti unohdin ostaa ne No ompahan ens viikollakin hyvä syy painella akkaa pakoon talliin.
E350CDI&A180CDI
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Taivaansininen mölli
Ei, vaan "natsitaivaansininen"...simoks kirjoitti:"homotaivaansininen"
Harvinainen väri on aina plussaa. Mustia ja hopeita on se 13 tusinassa.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Taivaansininen mölli
Hopeinen on helppo väri, musta ehkä paskin mahdollinen... näyttää aina likaselta jo heti parin ajetun kilometrin jälkeenPakardinen kirjoitti:Ei, vaan "natsitaivaansininen"...simoks kirjoitti:"homotaivaansininen"
Harvinainen väri on aina plussaa. Mustia ja hopeita on se 13 tusinassa.
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149