Kaken 230ce -88 stancekäyttisprokkis
Kaken 230ce -88 stancekäyttisprokkis
Nonii alotetaas itekkin elämäni ensimmäinen projekti topic, kun moinen on kiinnostanu jo tovin.
Otetaas pienet alkupuheet asentajasta ja asennettavasta. Nykysen mersun kun ostin viime kesänä ni totesin et täst tehdään itselle auto ja samalla ensimmäinen auto johon panostetaan enemmän kun perus öljynvaihdot. Aikasemmin siis ei oo tullu autoja sen koommin hierottua vaikka ikää jo/vast 25. Elämä lähinnä aina pyöriny prätkien kimpussa rakennellen ja tallissa touhuten. Joten tietotaitoa kyllä löytyy jonkun verran.
Autoks siis valikoitu ikiklassiko coupe, varmaan joillekkin kyseinen yksilö tuttukin. Tossa edellisen omistajan kuva.
Kuvan kerscerit ei kuulunu kauppaan. Syksyllä mentiin väliaikasilla aluilla ennenku löytyy oikeesti mieluisat. No nehän löyty muutama viikko sitte ja kusti polki Sloveniasta asti borbetit koossa 8,5x17 ja 10x17. Pikkusen täytyy hinkata ja puunata että on hyvät.
Tekemistä autossa on jonkun verran ennenkun täysin miellyttää silmää. Kuvia ja tarinaa tulee sitä mukaan kun jotain saa tehtyä. Tyylisuuntana tulee kuitenki olemaan stance/oem+.
Murheitahan tähä alko tulla lähinnä ruiskun kanssa jokunen kuukausi oston jälkeen. Ne kuitenki saatiin selvitettyä säädöllä ja imusarjan tiivisteen vaihdolla, sekä ke-jetin ollessa kyseessä myös pyhistä hengistä oli apua.
Turvavyön ojentajat tässä ei toiminu kummatkaan ostaessa mut niidenkin kanssa kun vietti todella monta iltaa ni löyty viatkin. Kuskin puolelta puuttu jännite kokonaan ja repsikalta oli muovirattaat sileänä. Löysin varaosa ojentajat joista sain rattaat ja jännite löyty katkenneesta piuhasta takakontin puolelta.
Sen kummemmin ei oo viel ollu aikaa hieroa mieleiseks ennenku nyt. Katsastuksesta kertaheitolla läpi tammikuussa, ainoo kehotus tuli kun katsuri napautti hakulla pienen reiän kuskin jalkatilaan. Noh siinä sit mietin että perhana, puretaan nyt sitte sisusta pois ja katotaan kunnolla et paljonko sitä mätää sitte on ja laitetaa kerralla kunnolla kuntoon. Noh, sitähän sitte alko löytymää enemmän ja vähemmän. Kuvia niistä lähipäivinä.
Palautetta otetaan erittäin mielellään vastaan nii risuja kuin ruusujakin. Sekä kehitysideoita niin asentamiseen kuin tähän kirjotuksenki puolelle!
Otetaas pienet alkupuheet asentajasta ja asennettavasta. Nykysen mersun kun ostin viime kesänä ni totesin et täst tehdään itselle auto ja samalla ensimmäinen auto johon panostetaan enemmän kun perus öljynvaihdot. Aikasemmin siis ei oo tullu autoja sen koommin hierottua vaikka ikää jo/vast 25. Elämä lähinnä aina pyöriny prätkien kimpussa rakennellen ja tallissa touhuten. Joten tietotaitoa kyllä löytyy jonkun verran.
Autoks siis valikoitu ikiklassiko coupe, varmaan joillekkin kyseinen yksilö tuttukin. Tossa edellisen omistajan kuva.
Kuvan kerscerit ei kuulunu kauppaan. Syksyllä mentiin väliaikasilla aluilla ennenku löytyy oikeesti mieluisat. No nehän löyty muutama viikko sitte ja kusti polki Sloveniasta asti borbetit koossa 8,5x17 ja 10x17. Pikkusen täytyy hinkata ja puunata että on hyvät.
Tekemistä autossa on jonkun verran ennenkun täysin miellyttää silmää. Kuvia ja tarinaa tulee sitä mukaan kun jotain saa tehtyä. Tyylisuuntana tulee kuitenki olemaan stance/oem+.
Murheitahan tähä alko tulla lähinnä ruiskun kanssa jokunen kuukausi oston jälkeen. Ne kuitenki saatiin selvitettyä säädöllä ja imusarjan tiivisteen vaihdolla, sekä ke-jetin ollessa kyseessä myös pyhistä hengistä oli apua.
Turvavyön ojentajat tässä ei toiminu kummatkaan ostaessa mut niidenkin kanssa kun vietti todella monta iltaa ni löyty viatkin. Kuskin puolelta puuttu jännite kokonaan ja repsikalta oli muovirattaat sileänä. Löysin varaosa ojentajat joista sain rattaat ja jännite löyty katkenneesta piuhasta takakontin puolelta.
Sen kummemmin ei oo viel ollu aikaa hieroa mieleiseks ennenku nyt. Katsastuksesta kertaheitolla läpi tammikuussa, ainoo kehotus tuli kun katsuri napautti hakulla pienen reiän kuskin jalkatilaan. Noh siinä sit mietin että perhana, puretaan nyt sitte sisusta pois ja katotaan kunnolla et paljonko sitä mätää sitte on ja laitetaa kerralla kunnolla kuntoon. Noh, sitähän sitte alko löytymää enemmän ja vähemmän. Kuvia niistä lähipäivinä.
Palautetta otetaan erittäin mielellään vastaan nii risuja kuin ruusujakin. Sekä kehitysideoita niin asentamiseen kuin tähän kirjotuksenki puolelle!
Ex; w124 200D, w202 220d, w124 250D, c124 200D
Nyk; c124 230ce
Nyk; c124 230ce
Re: Kaken 230ce -88 stancekäyttisprokkis
Katos täähä on elossa
Kaveri tän sillo ehosteli. Harmi kun et noita kärssereitä ostanut, sopivat nimittäin just eikä melkein tuon coupen alle ja värimaailmaan. Lassi teki aika työn sillo tuon maalipinnan kanssa että sai noinki hyvän siitä, sehän oli jo edellisen maalaama
Inffoilehan hyvin tulevista/tehdyistä/työnalla olevista muutoksista ja kunnon kuvien kera!
Kaveri tän sillo ehosteli. Harmi kun et noita kärssereitä ostanut, sopivat nimittäin just eikä melkein tuon coupen alle ja värimaailmaan. Lassi teki aika työn sillo tuon maalipinnan kanssa että sai noinki hyvän siitä, sehän oli jo edellisen maalaama
Inffoilehan hyvin tulevista/tehdyistä/työnalla olevista muutoksista ja kunnon kuvien kera!
Re: Kaken 230ce -88 stancekäyttisprokkis
Niinhän se joo puhu et oli muutaman hetken hieronu tota maalipintaa Onhan nuo kyllä pirun hyvännäköset vanteet mut oli Lassi vähän liikaa rahaa vailla budjettiin nähden. Ulkosia muutoksia ei pahemmin oo tulossa, jotain ihan pientä. Aika näyttää! Ja noita a borbetteja on tullu kuolattua aina, saa nähä miten ne tähän istuu.
Joo juttua ja kuvia tulee kyllä kunhan saa jotain näkyvää aikaseks!
Joo juttua ja kuvia tulee kyllä kunhan saa jotain näkyvää aikaseks!
Ex; w124 200D, w202 220d, w124 250D, c124 200D
Nyk; c124 230ce
Nyk; c124 230ce
Re: Kaken 230ce -88 stancekäyttisprokkis
Millaset renkaat 8,5 ja 10x17 borbeteille? auto tulee melko kenttään, ei kuitenkaan mitään överi venyjä oo tarkotus laittaa. Ajatus oli laittaa 205/45 ja 225/45 goodridet, mut onks kuitenki vähän sit taas liian miedot? Renkaina tulee jokatapauksessa olemaan jotkut hinnatalkaen mallit. Onks noi goodridet miten venyvät?
Ex; w124 200D, w202 220d, w124 250D, c124 200D
Nyk; c124 230ce
Nyk; c124 230ce
Re: Kaken 230ce -88 stancekäyttisprokkis
Kaketsu- kirjoitti:Millaset renkaat 8,5 ja 10x17 borbeteille? auto tulee melko kenttään, ei kuitenkaan mitään överi venyjä oo tarkotus laittaa. Ajatus oli laittaa 205/45 ja 225/45 goodridet, mut onks kuitenki vähän sit taas liian miedot? Renkaina tulee jokatapauksessa olemaan jotkut hinnatalkaen mallit. Onks noi goodridet miten venyvät?
Leveydet on iha ookoo jos tosiaan ei reilua venyä halua. Mut ite ostaisin kyllä 40 profiilia. Tahtoo tolla 45 mennä aika munkiksi renkaat.
Re: Kaken 230ce -88 stancekäyttisprokkis
Okei. Toinen vaihtoehto mikä kävi mielessä ois 195/45 ja 215/40. Tuleeko jo liikaa venyä noilla? Tyrestretsistä katteli mut näyttää vaikuttavan tosi paljo eri merkkien renkaat.
Ex; w124 200D, w202 220d, w124 250D, c124 200D
Nyk; c124 230ce
Nyk; c124 230ce
Re: Kaken 230ce -88 stancekäyttisprokkis
Tässä nyt vähä kuvasatoa siitä missä mennään...
Perus nostopaikat mätiä kaikki. Noiden lisäks viel muutama pikkupaikka, saattaishan joku sanoo et paaliin joutais mutta mä en!
Perus nostopaikat mätiä kaikki. Noiden lisäks viel muutama pikkupaikka, saattaishan joku sanoo et paaliin joutais mutta mä en!
Ex; w124 200D, w202 220d, w124 250D, c124 200D
Nyk; c124 230ce
Nyk; c124 230ce
Re: Kaken 230ce -88 stancekäyttisprokkis
Laita eteen 195/40 ja taakse 225/35. Itellä on saman levyisillä vanteilla tuommoset renkaat ja on sopivat venyt. Ja saa mersun myös tarpeeksi matalaksi.Kaketsu- kirjoitti:Okei. Toinen vaihtoehto mikä kävi mielessä ois 195/45 ja 215/40. Tuleeko jo liikaa venyä noilla? Tyrestretsistä katteli mut näyttää vaikuttavan tosi paljo eri merkkien renkaat.
Re: Kaken 230ce -88 stancekäyttisprokkis
Paljon paremmannäköset noi Borbetit on kun nuo kersserit mitkälie Itellä on aina ollu venykumeina 9,5":lla 215/40 eli varmaan 225/40 tohon 10" ja 205/40 8" - luulis että tulee aika moponrengas jo jollain 195:lla?
W210 E320cdi
Re: Kaken 230ce -88 stancekäyttisprokkis
Tänään näin livenä 8,5" vanteella 195/40 ja näytti kyl just sopivalta joten kallistun kyl noihin 195/40 ja 225/35. Katotaan mitä tulee. Ja joo omaankin silmään on borbetit ehkä vähä paremman näköiset.
Ex; w124 200D, w202 220d, w124 250D, c124 200D
Nyk; c124 230ce
Nyk; c124 230ce
Re: Kaken 230ce -88 stancekäyttisprokkis
No hyvä että molempia arvostavia löytyy. Ei nuo borbetit huonot todellakaan ole. Renkaista ollaan kyllä samalla aaltopituudella.simoks kirjoitti:Paljon paremmannäköset noi Borbetit on kun nuo kersserit mitkälie Itellä on aina ollu venykumeina 9,5":lla 215/40 eli varmaan 225/40 tohon 10" ja 205/40 8" - luulis että tulee aika moponrengas jo jollain 195:lla?
Aika perusmätää noi.. luulin kyllä et noi tunkin reijät ois jo auton maalannu korjannu
Re: Kaken 230ce -88 stancekäyttisprokkis
No niinhän sitä joo luulis. Tänään aletaan laittaa mätäpaikkoja umpeen.
Ex; w124 200D, w202 220d, w124 250D, c124 200D
Nyk; c124 230ce
Nyk; c124 230ce
Re: Kaken 230ce -88 stancekäyttisprokkis
Hoxhox! Kuinkas paljon uskaltaa helmaa avata pohjan puolelta ennenku kori nitkahtaa?
Ex; w124 200D, w202 220d, w124 250D, c124 200D
Nyk; c124 230ce
Nyk; c124 230ce
Re: Kaken 230ce -88 stancekäyttisprokkis
Eipä se auto siitä mihinkään nitkahda. Ohan noissa projekteissa irrotettu koko helmakin. Tietty kannattaa vähän miettiä miten auton laittaa pukeille kun alkaa paikkoja aukomaan.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Kaken 230ce -88 stancekäyttisprokkis
Auto on nosturilla.
Ex; w124 200D, w202 220d, w124 250D, c124 200D
Nyk; c124 230ce
Nyk; c124 230ce
Re: Kaken 230ce -88 stancekäyttisprokkis
Komee koppanen mersu ei muutako uutta peltiä ja paljon kuvia tänne et nähdään miten edistyy
Re: Kaken 230ce -88 stancekäyttisprokkis
Ex; w124 200D, w202 220d, w124 250D, c124 200D
Nyk; c124 230ce
Nyk; c124 230ce
Re: Kaken 230ce -88 stancekäyttisprokkis
Tähän jäätiin tänää. Massan alta löyty muutama mätäpaikka lisää ni päätin repii massat kokonaa pois et löytyy sit kerral kaikki.
Kardaanitunneli oli pintaruosteessa sieltä täältä, eniten mietityttää toi kardaanin tukilaakerin kiinnike. Se tekis mieli saada myös ruosteettomaks kun ympäristökin tulee. Mitäs jos sipasen laikalla sen siististi pois ja siistin ja maalaan. Sen jälkeen hitsais takas. Kysymys kuuluuki et onks kuinka mikromillin tarkkaa saada se just eikä melkein oikeesee kohtaa? Se kumihan antaa laakerin ympärillä kuitenki vähä anteeks?
Kardaanitunneli oli pintaruosteessa sieltä täältä, eniten mietityttää toi kardaanin tukilaakerin kiinnike. Se tekis mieli saada myös ruosteettomaks kun ympäristökin tulee. Mitäs jos sipasen laikalla sen siististi pois ja siistin ja maalaan. Sen jälkeen hitsais takas. Kysymys kuuluuki et onks kuinka mikromillin tarkkaa saada se just eikä melkein oikeesee kohtaa? Se kumihan antaa laakerin ympärillä kuitenki vähä anteeks?
Ex; w124 200D, w202 220d, w124 250D, c124 200D
Nyk; c124 230ce
Nyk; c124 230ce
Re: Kaken 230ce -88 stancekäyttisprokkis
Vähän on vähälle jääny kuvien otto ja kertomukset. Tosin lähinnä ollu vaan hitsaamista hitsaamisen perään. Nyt kuitenki auton pohja olis valmis, peltiä meni noin 1,5-2m2 eli haperoa siis löyty jonkun verran. Samalla tosin tein uusiks jonkun muun tekemiä paikkojakin, koska-->
Nyt takakontin vasen kotelo näyttää tältä.
Oikealla puolella sama juttu.
Kuskin jalkatilassaki oli vähä mätää.
Repsikan jalkatila ei ollu ihan niin paha.
Kuskinpuolen takajalkatila/takapenkinalunen tuli kans aika isolta alueelta tehtyä uusiks.
Repsikan puoli oli takaantakin vähä terveempi.
Tänään tipahti takakelkka kokonaisuudessaan pois ni pääsee huomenna putsaamaa auton pohjan kelkan päältä. Siellä ei meinaan ruostesuojausta näy juuri yhtään.
Pohjaan on nyt tulossa ensin sinkkimaali ja sen jälkee maalataan pintavärillä(mattamusta) jotta pinta sulkeutuu eikä kosteus pääse niin helposti pellille. Sen jälkee kotelosuoja ja alustamassa. Sisälle jalkatiloihin tarkotus laittaa ohutta bitumilevyä, vai onko parempia ideoita?
Samalla tuli nyt huomattua että takakaaret on alkanu vähän kukkimaa maalin alla. Lueskelin netistä kaarihommista ja päädyin tilaamaan motonetistä golf mk1 takakaaret koska pitäs asettua ihan kohtuullisella työllä satakaksnelkkuun? Huomenna pitäs tulla ni pääsee mallailee.
Nyt takakontin vasen kotelo näyttää tältä.
Oikealla puolella sama juttu.
Kuskin jalkatilassaki oli vähä mätää.
Repsikan jalkatila ei ollu ihan niin paha.
Kuskinpuolen takajalkatila/takapenkinalunen tuli kans aika isolta alueelta tehtyä uusiks.
Repsikan puoli oli takaantakin vähä terveempi.
Tänään tipahti takakelkka kokonaisuudessaan pois ni pääsee huomenna putsaamaa auton pohjan kelkan päältä. Siellä ei meinaan ruostesuojausta näy juuri yhtään.
Pohjaan on nyt tulossa ensin sinkkimaali ja sen jälkee maalataan pintavärillä(mattamusta) jotta pinta sulkeutuu eikä kosteus pääse niin helposti pellille. Sen jälkee kotelosuoja ja alustamassa. Sisälle jalkatiloihin tarkotus laittaa ohutta bitumilevyä, vai onko parempia ideoita?
Samalla tuli nyt huomattua että takakaaret on alkanu vähän kukkimaa maalin alla. Lueskelin netistä kaarihommista ja päädyin tilaamaan motonetistä golf mk1 takakaaret koska pitäs asettua ihan kohtuullisella työllä satakaksnelkkuun? Huomenna pitäs tulla ni pääsee mallailee.
Ex; w124 200D, w202 220d, w124 250D, c124 200D
Nyk; c124 230ce
Nyk; c124 230ce
Re: Kaken 230ce -88 stancekäyttisprokkis
Älä sotke tähän mitään golffin kaaria. Nehän on ihan eri muotoiset kuin mersun omat kaaret.Kaketsu- kirjoitti: Samalla tuli nyt huomattua että takakaaret on alkanu vähän kukkimaa maalin alla. Lueskelin netistä kaarihommista ja päädyin tilaamaan motonetistä golf mk1 takakaaret koska pitäs asettua ihan kohtuullisella työllä satakaksnelkkuun? Huomenna pitäs tulla ni pääsee mallailee.
Re: Kaken 230ce -88 stancekäyttisprokkis
Ei noi loppupeleissä paljon edes oo erimuotoset. Pulleemmat kylläkin. Katotaan nyt kun alkaa veistelemää ja mallailemaa et mihin tuloksee päätyy.
Ex; w124 200D, w202 220d, w124 250D, c124 200D
Nyk; c124 230ce
Nyk; c124 230ce
Re: Kaken 230ce -88 stancekäyttisprokkia
Yllättävän paljon meni peltiä jos alussa oli vain yksi pieni reikä.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Kaken 230ce -88 stancekäyttisprokkis
Joo alussa oli katsurin lyömä sormen mentävä reikä, sen jälkee ite löin 3 pientä lisää ja loput löyty sit massan alta. Ei ollu edes massa menny pussille mätäpaikoista, eli oli aikamoisia ylläreitä.
Ex; w124 200D, w202 220d, w124 250D, c124 200D
Nyk; c124 230ce
Nyk; c124 230ce
Re: Kaken 230ce -88 stancekäyttisprokkis
Pohja olis nyt massattu ja alotettu kasaamaan eilen. Massaa tuli aika reipas kerros. Ensin tosiaa tuli sinkk, pintaväri, kotelosuoja ja sen jälkee 4 kerrosta massaa.
Viikonlopun homma oliski sit kaaret, tulee nyt sit noi golffin kaaret kuitenki.
Ei loppupeleissä paljoo eroa orkkiksista. Vähän pyöreemmät toki ja leveemmät. En ottanu tosin koko leveyttä käyttöö koska jää 10" ilman lättyjä todella sisään.
Viikonlopun homma oliski sit kaaret, tulee nyt sit noi golffin kaaret kuitenki.
Ei loppupeleissä paljoo eroa orkkiksista. Vähän pyöreemmät toki ja leveemmät. En ottanu tosin koko leveyttä käyttöö koska jää 10" ilman lättyjä todella sisään.
Ex; w124 200D, w202 220d, w124 250D, c124 200D
Nyk; c124 230ce
Nyk; c124 230ce
Re: Kaken 230ce -88 stancekäyttisprokkis
Tuleeko samaan väriin auto viellä?
Re: Kaken 230ce -88 stancekäyttisprokkis
Joo kyl se jää, taino katotaa kuinka ketuiks menee paikkamaalaus...
Ex; w124 200D, w202 220d, w124 250D, c124 200D
Nyk; c124 230ce
Nyk; c124 230ce
Re: Kaken 230ce -88 stancekäyttisprokkis
Pikkusen päivitystä taas, tosin ilman kuvia...
Mese alkaa mennä jo kasaanpäin pikkuhiljaa. Tänään asennettu taakse sähkölasit ja kytkimet. Sit pitäs viel löytää eteen pelkät nostajat moottoreineen, googlettelun tuloksena totesin että ei taida sedanin nostajat mennä coupeen? Kaaretkin olis myllytystä vaille ja sisusta pitäs viel kasata. Renkaat tuli tilattu camskilliltä briteistä, eteen 195/40 nankikanki ja taakse 225/35 falken.
Mese alkaa mennä jo kasaanpäin pikkuhiljaa. Tänään asennettu taakse sähkölasit ja kytkimet. Sit pitäs viel löytää eteen pelkät nostajat moottoreineen, googlettelun tuloksena totesin että ei taida sedanin nostajat mennä coupeen? Kaaretkin olis myllytystä vaille ja sisusta pitäs viel kasata. Renkaat tuli tilattu camskilliltä briteistä, eteen 195/40 nankikanki ja taakse 225/35 falken.
Ex; w124 200D, w202 220d, w124 250D, c124 200D
Nyk; c124 230ce
Nyk; c124 230ce