S124 E300 TDT -94
S124 E300 TDT -94
Tuollainen E300 TDT käyttis tuli hommattua 7/2016 maatuvan Väykän tilalle. Kilometrejä on tällä hetkellä 633tkm ja lisää tulee päivittäin. Auto on muutoskatsastettu pakuksi.
Auto on ikäisekseen ja kilometreihin nähden hyvässä kunnossa. Toki pientä kukkaa löytyy eikä maalipinta ole ihan uudenveroinen. Tekniikka on vakio ja kaikki toimii suurinpiirtein kuten pitääkin. No ASD:n kolmiovalo syttyy 60km\h jälkeen, mutta siinäpä ne viat. Varusteita löytyy ihan kiitettävästi: Ilmastointi, kattoluukku, sähköpenkit\peilit, ASD, yms. Vakkarikin löytyy, mutta ei ole orkkis. Mitään suurempia remontteja tuolle ei ole tehty, mutta tarkoitus on keväällä vaihtaa kaikki takapään tukitangot, takakelkan etukumit, jouset, iskarit ja tasonsäädön typpipallot, kun rouvan perä on hieman levoton ja pomppiva Osat on jo odottelemassa asennusta. Autoa on madallettu edellisen omistajan toimesta. Tosin madallus on mallia rälläkkä ja takapää on laskettu säätämällä tasonsäätöä alemmaksi. Valkoiset etuvilkut tuohon vaihdoin jo viime vuonna, kun muistaakseni E-mallissa ei ole ollut porkkanoita.
Takavaloihin tuli tehtyä lievät tummennukset pakkivaloihin + vilkkuihin(kelpasivat suikkalakillekkin )
Ja pitihän se heittää projektoritkin keulalle. Tosin nuo vaihtunevat vielä kristalliumpioihin.
Vaihdelaatikko kaipailee vähän huomiota osakseen, kun 2-3 vaihto jää välillä mieteskelemään vaihtaako vaiko eikö. Heittää siis hetkeksi vapaalle (n.1sekunti) ennenkuin kytkee kolmosen. Ja tasaisessa kiihdytyksessä heittää suoraan 2-->4. Tai siis heittää kyllä kolmosen hetkeksi, mutta melkein suoraan 2-->4. Siinäpä ne tärkeimmät tällä erää. Lisäillään tarinaa sitä mukaa, kun tulee jotain tuolle tehtyä.
Auto on ikäisekseen ja kilometreihin nähden hyvässä kunnossa. Toki pientä kukkaa löytyy eikä maalipinta ole ihan uudenveroinen. Tekniikka on vakio ja kaikki toimii suurinpiirtein kuten pitääkin. No ASD:n kolmiovalo syttyy 60km\h jälkeen, mutta siinäpä ne viat. Varusteita löytyy ihan kiitettävästi: Ilmastointi, kattoluukku, sähköpenkit\peilit, ASD, yms. Vakkarikin löytyy, mutta ei ole orkkis. Mitään suurempia remontteja tuolle ei ole tehty, mutta tarkoitus on keväällä vaihtaa kaikki takapään tukitangot, takakelkan etukumit, jouset, iskarit ja tasonsäädön typpipallot, kun rouvan perä on hieman levoton ja pomppiva Osat on jo odottelemassa asennusta. Autoa on madallettu edellisen omistajan toimesta. Tosin madallus on mallia rälläkkä ja takapää on laskettu säätämällä tasonsäätöä alemmaksi. Valkoiset etuvilkut tuohon vaihdoin jo viime vuonna, kun muistaakseni E-mallissa ei ole ollut porkkanoita.
Takavaloihin tuli tehtyä lievät tummennukset pakkivaloihin + vilkkuihin(kelpasivat suikkalakillekkin )
Ja pitihän se heittää projektoritkin keulalle. Tosin nuo vaihtunevat vielä kristalliumpioihin.
Vaihdelaatikko kaipailee vähän huomiota osakseen, kun 2-3 vaihto jää välillä mieteskelemään vaihtaako vaiko eikö. Heittää siis hetkeksi vapaalle (n.1sekunti) ennenkuin kytkee kolmosen. Ja tasaisessa kiihdytyksessä heittää suoraan 2-->4. Tai siis heittää kyllä kolmosen hetkeksi, mutta melkein suoraan 2-->4. Siinäpä ne tärkeimmät tällä erää. Lisäillään tarinaa sitä mukaa, kun tulee jotain tuolle tehtyä.
Viimeksi muokannut marco, To 04.05.2017 12:04. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
W163 320 -98
Exät:
S124 E300 TDT -94
W208 230K -98
S210 E290TD -97
W201 2,0D -87
S210 E270 CDI -01
W201 2,3 -87
W126 300SE -86
W124 300D -92
S124 300TE -86
S124 250 (3,0) -86
W124 300D -86
Exät:
S124 E300 TDT -94
W208 230K -98
S210 E290TD -97
W201 2,0D -87
S210 E270 CDI -01
W201 2,3 -87
W126 300SE -86
W124 300D -92
S124 300TE -86
S124 250 (3,0) -86
W124 300D -86
Re: S124 E300 TDT -94
Tuon näköistä ilmettä olisi tarkoitus keulaan saada:
Viimeksi muokannut marco, Pe 07.04.2017 08:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W163 320 -98
Exät:
S124 E300 TDT -94
W208 230K -98
S210 E290TD -97
W201 2,0D -87
S210 E270 CDI -01
W201 2,3 -87
W126 300SE -86
W124 300D -92
S124 300TE -86
S124 250 (3,0) -86
W124 300D -86
Exät:
S124 E300 TDT -94
W208 230K -98
S210 E290TD -97
W201 2,0D -87
S210 E270 CDI -01
W201 2,3 -87
W126 300SE -86
W124 300D -92
S124 300TE -86
S124 250 (3,0) -86
W124 300D -86
Re: S124 E300 TDT -94
Tyylikäs farmari
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 16
- Liittynyt: To 14.04.2016 19:28
Re: S124 E300 TDT -94
Ittellä laatikko teki samanmoista empimistä ja siihen autto paineiden radikaali nosto.
W124 om606 Turbo
W211 270cdi
W211 270cdi
Re: S124 E300 TDT -94
Paineita on jo nostettu ja vaihteet vaihtuu äkäisesti. 2-3 vaihto toimii välillä ok, mutta useimmiten jää aski miettimään 2-3 välille, että vaihtasko vaiko eiköRajanpeikko kirjoitti:Ittellä laatikko teki samanmoista empimistä ja siihen autto paineiden radikaali nosto.
W163 320 -98
Exät:
S124 E300 TDT -94
W208 230K -98
S210 E290TD -97
W201 2,0D -87
S210 E270 CDI -01
W201 2,3 -87
W126 300SE -86
W124 300D -92
S124 300TE -86
S124 250 (3,0) -86
W124 300D -86
Exät:
S124 E300 TDT -94
W208 230K -98
S210 E290TD -97
W201 2,0D -87
S210 E270 CDI -01
W201 2,3 -87
W126 300SE -86
W124 300D -92
S124 300TE -86
S124 250 (3,0) -86
W124 300D -86
Re: S124 E300 TDT -94
Laatikkoon on saatavana korjausjousisarja 2-3välin vaihtoon. Sijaitsee laatikon öljypohjan "sisällä" venttiilikoneistossa. Öljynvaihdon yhteydessä näppärä vaihtaa.marco kirjoitti:Paineita on jo nostettu ja vaihteet vaihtuu äkäisesti. 2-3 vaihto toimii välillä ok, mutta useimmiten jää aski miettimään 2-3 välille, että vaihtasko vaiko eiköRajanpeikko kirjoitti:Ittellä laatikko teki samanmoista empimistä ja siihen autto paineiden radikaali nosto.
Siisti peli. Ite en noista tuning umpioista paljoa perusta, mutta tohon mustaan väriin ja E-mallin keulaan noi kristalliumpiot sopii hyvin.
Re: S124 E300 TDT -94
Jos K1 kittiä meinaat, niin se on jo viime syksynä lootaan vaihdettu. Hieman parantui vaihdot, mutta ei kuitenkaan merkittävästi.JanneW124 kirjoitti:marco kirjoitti:Rajanpeikko kirjoitti:Ittellä laatikko teki samanmoista empimistä ja siihen autto paineiden radikaali nosto.
Laatikkoon on saatavana korjausjousisarja 2-3välin vaihtoon. Sijaitsee laatikon öljypohjan "sisällä" venttiilikoneistossa. Öljynvaihdon yhteydessä näppärä vaihtaa.
W163 320 -98
Exät:
S124 E300 TDT -94
W208 230K -98
S210 E290TD -97
W201 2,0D -87
S210 E270 CDI -01
W201 2,3 -87
W126 300SE -86
W124 300D -92
S124 300TE -86
S124 250 (3,0) -86
W124 300D -86
Exät:
S124 E300 TDT -94
W208 230K -98
S210 E290TD -97
W201 2,0D -87
S210 E270 CDI -01
W201 2,3 -87
W126 300SE -86
W124 300D -92
S124 300TE -86
S124 250 (3,0) -86
W124 300D -86
Re: S124 E300 TDT -94
marco kirjoitti:Jos K1 kittiä meinaat, niin se on jo viime syksynä lootaan vaihdettu. Hieman parantui vaihdot, mutta ei kuitenkaan merkittävästi.JanneW124 kirjoitti:marco kirjoitti:Rajanpeikko kirjoitti:Ittellä laatikko teki samanmoista empimistä ja siihen autto paineiden radikaali nosto.
Laatikkoon on saatavana korjausjousisarja 2-3välin vaihtoon. Sijaitsee laatikon öljypohjan "sisällä" venttiilikoneistossa. Öljynvaihdon yhteydessä näppärä vaihtaa.
Joo just sitä meinasin. Itellä tuo autto vähäks aikaa, luisto ja välivapaa jäi hetkeks kokonaan pois. About 30....40tkm jälkeen alko taas huononee.
Re: S124 E300 TDT -94
Loota pöydälle ja täyshaalaus. Loppupeleis aika simppeli itse vaihteiston mekaniika. Samalla kaikki tiivisteet vaihtoon pakkojen männistä, mantien pesien pohjista yms. Niin ja samalla kitkoja lisää pakkoihin . Näihin löytyy ihan hyvä manuaali netistä, jossa purku/kasausjärjesty, välykset yms. Venapöytä onkin melko sykkyrä...
TJ
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: S124 E300 TDT -94
Tuo on käynyt mielessä, mutta kun auto on ajossa koko ajan, niin ei pysty pitkään seisottamaan. Täytyy kattoa, josko löytys jostain toinen loota tai sitten sovittelee koneen jatkoksi 722.6 lootaa tanskan pojan ohjainlaitteen kanssaMaastis kirjoitti:Loota pöydälle ja täyshaalaus. Loppupeleis aika simppeli itse vaihteiston mekaniika. Samalla kaikki tiivisteet vaihtoon pakkojen männistä, mantien pesien pohjista yms. Niin ja samalla kitkoja lisää pakkoihin . Näihin löytyy ihan hyvä manuaali netistä, jossa purku/kasausjärjesty, välykset yms. Venapöytä onkin melko sykkyrä...
TJ
W163 320 -98
Exät:
S124 E300 TDT -94
W208 230K -98
S210 E290TD -97
W201 2,0D -87
S210 E270 CDI -01
W201 2,3 -87
W126 300SE -86
W124 300D -92
S124 300TE -86
S124 250 (3,0) -86
W124 300D -86
Exät:
S124 E300 TDT -94
W208 230K -98
S210 E290TD -97
W201 2,0D -87
S210 E270 CDI -01
W201 2,3 -87
W126 300SE -86
W124 300D -92
S124 300TE -86
S124 250 (3,0) -86
W124 300D -86
Re: S124 E300 TDT -94
Eipä ole tällä vielä mitään tullut tehtyä, kun ei ole tallissa tilaa rassata ja piha vielä jäinen. Kevättä odotellessa tullut tilattua uudet narinat ja takakelkan etukumit. Ja pitihän Ebaysta tilata narinan vaihtotyökalukin ja Mersun jousipuristin. Nyt olis kaikki takapään osat valmiina odottelemassa inspiraatiota. Typpipallot pitää varmaan ensimmäisenä vaihtaa, kun alkaa peräpään pomppiminen käymään selän päälle
W163 320 -98
Exät:
S124 E300 TDT -94
W208 230K -98
S210 E290TD -97
W201 2,0D -87
S210 E270 CDI -01
W201 2,3 -87
W126 300SE -86
W124 300D -92
S124 300TE -86
S124 250 (3,0) -86
W124 300D -86
Exät:
S124 E300 TDT -94
W208 230K -98
S210 E290TD -97
W201 2,0D -87
S210 E270 CDI -01
W201 2,3 -87
W126 300SE -86
W124 300D -92
S124 300TE -86
S124 250 (3,0) -86
W124 300D -86
Re: S124 E300 TDT -94
Oma TDT -91 tekee TÄSMÄLLEEN samoin, se jousisarja vaihdettu, mutta eipä juuri vaikutusta. Parempaan suuntaan olen saanut laatikon painetta nostamalla.marco kirjoitti:
Vaihdelaatikko kaipailee vähän huomiota osakseen, kun 2-3 vaihto jää välillä mieteskelemään vaihtaako vaiko eikö. Heittää siis hetkeksi vapaalle (n.1sekunti) ennenkuin kytkee kolmosen. Ja tasaisessa kiihdytyksessä heittää suoraan 2-->4. Tai siis heittää kyllä kolmosen hetkeksi, mutta melkein suoraan 2-->4. Siinäpä ne tärkeimmät tällä erää. Lisäillään tarinaa sitä mukaa, kun tulee jotain tuolle tehtyä.
Painetta olen nostanut vain puolta kierrosta kerrallaan ja harvakseltaan että huomaa muutokset kaikissa tilanteissa.
Tuo 2-3 vaihto on parantunut koko ajan paineiden myötä, nyt enää jossain 1800-2400 kerroksen välillä huomaa venyttämisen.
Säätely jatkuu taas keväämmällä, hangessa kun ei oikein huvita tuusata.
Kakkoselta lähes suoraa neloselle tasaisella pikku kiihdytyksellä tämäkin menee, reippaammalla sitten normaalisti.
Aattelin seuraavassa laatikkoöljyn vaihdossa käyttää ATF 220 nykyisen 230:n sijaan (jos nyt oikein muistan)
Kerrohan sitten mikä auttoi jos saat tuon ominaisuuden pois.
C126 500 -88
855-T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
855-T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
Re: S124 E300 TDT -94
Tuli vaihdatettua autoon takajouset + tasonsäädön pallot. Ajomukavuus parani huomattavasti, kun perän pomppiminen loppui Vielä pitäs heittää kiinni avari-väykän takaiskarit ja vaihtaa kaikki tukitangot, kelkan etukumit ja narinat. Mutta ootellaan ensin pihan kuivumista. Siihen asti voikin jatkaa tuon kanssa väkertämistä:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W163 320 -98
Exät:
S124 E300 TDT -94
W208 230K -98
S210 E290TD -97
W201 2,0D -87
S210 E270 CDI -01
W201 2,3 -87
W126 300SE -86
W124 300D -92
S124 300TE -86
S124 250 (3,0) -86
W124 300D -86
Exät:
S124 E300 TDT -94
W208 230K -98
S210 E290TD -97
W201 2,0D -87
S210 E270 CDI -01
W201 2,3 -87
W126 300SE -86
W124 300D -92
S124 300TE -86
S124 250 (3,0) -86
W124 300D -86
Re: S124 E300 TDT -94
Väykän iskarit olis nyt paikoillaan. Ei mennyt ihan heittämällä, kun Väykän iskarissa on se yläpään kiinnitystappi muutaman millin pidempi. Ihmettelin ensin, että mikä mättää, kun yläpää lonksui vaikka pultti oli kiristetty. En jaksanut enää alapään pultteja irrotella vaan halkaisin yhden yläpään kumin kahtia ja heitin sen väliin. Pienet ilmaukset vielä, niin pääsee taas tien päälle. Aika korkeelle se perä nousee, kun irrottaa säätöventtiilistä tangon ja kääntää nupit kaakkoon Ei ihan viitti noin korkeelle jättää, kuin kuvassa. Tupakkiaskin verran maata kohti alkaa olemaan hyvä
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W163 320 -98
Exät:
S124 E300 TDT -94
W208 230K -98
S210 E290TD -97
W201 2,0D -87
S210 E270 CDI -01
W201 2,3 -87
W126 300SE -86
W124 300D -92
S124 300TE -86
S124 250 (3,0) -86
W124 300D -86
Exät:
S124 E300 TDT -94
W208 230K -98
S210 E290TD -97
W201 2,0D -87
S210 E270 CDI -01
W201 2,3 -87
W126 300SE -86
W124 300D -92
S124 300TE -86
S124 250 (3,0) -86
W124 300D -86
Re: S124 E300 TDT -94
Pitäsköhän vielä käyttää takajouset irti ja vaihtaa kakkosen kumit? Nyt siellä on kolmoset Eibachin jousien kanssa. Ei tosin liikaa viittis tonttiin laittaa, kun pitäs Kouvola-Konala väliä ajellakkin Ehkä se jää noin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W163 320 -98
Exät:
S124 E300 TDT -94
W208 230K -98
S210 E290TD -97
W201 2,0D -87
S210 E270 CDI -01
W201 2,3 -87
W126 300SE -86
W124 300D -92
S124 300TE -86
S124 250 (3,0) -86
W124 300D -86
Exät:
S124 E300 TDT -94
W208 230K -98
S210 E290TD -97
W201 2,0D -87
S210 E270 CDI -01
W201 2,3 -87
W126 300SE -86
W124 300D -92
S124 300TE -86
S124 250 (3,0) -86
W124 300D -86