w210 E280 4matic - mummin käyttis

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3438
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

w210 E280 4matic - mummin käyttis

Viesti Kirjoittaja jackie »

Nyt saa nettiauton selailu taas jäähä vähäks aikaa... Huomasin tässä eräänä päivänä, että "katotaas oisko tullu mitää mielenkiintosta tarjolle" rutiini oli äitynyt suunnilleen sille tasolle, että piti kesken unienkin herätä tarkistamaan ettei vaan oo tullu mitää herkullista myyntiin. Lähtökohtana oli, että ois ostanu w tai c 124:n (mieluiten kutos-) bensakoneella, automaattivaihteistolla, ilmastoinnilla ja persgrilleillä ja mieluiten vielä veluoureilla (etenkin coupessa ois toki pitänyt olla sähkölasit myös takana), nyt kun ne ei oo vielä maailmasta loppuneet ja hinnat ovat vielä luokkaa "näitähä saa tonnilla". Ja koska itellä ei akuuttia tarvetta moiselle keksinnölle oo, ois auto ollu menossa pääasiassa äitini käyttöön w168:n sijasta, piti sulkea sportlinet pois vaihtoehdoista, ettei vanhan ihmisen ois tarvinnu könytä liian matalaan autoon. Renkaitten potkimiseen ei myöskään oo ollu liikaa aikaa käytettävänä, joten kynnys lähteä kattomaan yhtään autoa yli varttitunnin ajomatkan päähän oli myös aika suuri. Annetuilla kriteereillä tuntuu olevan lähes tulkoon mahdotonta löytää autoa, joten sen sijaan että oisin pitänyt mersukassan koskemattomana ja antanu inflaation nakertaa setelipinoa kuin ruostepeikko mersurautaa, laajensin pikkuhiljaa kriteerejä kutakuinkin mihin tahansa tähtikeulaan.

Tossa ihan kunnanrajan toisella puolella terästehtaan kupeessa oli ollu jonkun aikaa myytävänä myyntikuvien perusteella jollain tapaa ryhtinsä säilyttänyt väyrys-maticki, ja tänään sain viimein aikasiks soittaa myyjälle - toki väyrysen ja ylipäätään 20-vuotiaan auton ollessa kyseessä odotukset ei ollu kovin korkeella, vaan lähinnä ajattelin et jos nään 200D:n kivenhakkaaman tuulilasin läpi et väykyn taustapeilissä roikkuu wunderbaum, ei miun ois tarvinnu ees nousta autosta pois. No eipä ollu wuntsikkaa, vaan auto oli sisältä siisti ja hajuton, eikä ulkokuorikaan ollut mersuksi kovin kurjassa kunnossa; kaarissa ja takakontin avausnapin ympärillä oli normaalia kukintaa, mutta mielummi mie kattelen tekemättömiä ruostekorjauksia kuin huonosti tehtyjä pakkelipaikkauksia.

Ulkokuoren syynäämisen jälkeen vilkaisin konehuoneeseen ja totesin nesteitten olevan kutakuinkin omilla osastoillaan, mitä nyt se joku lämmönvaihdin siinä koneen etuosassa normaaliin tapaan vähän vuoti öljyä. Myynti-ilmossa mainittiinki et ilmastointi vaatii täytön, mut kurkottelin kompuran hihnapyörää sen verran, et ainakaan jumiin se ei ollut vielä ehtinyt. Pari jarruputkeakin oli näköjään uusittu, ja huomio siitä että uudet putket oli taivuteltu hyvinkin nätisti alkuperäisten putkien kiinnikkeisiin sopiviksi kasvatti jo herännyttä kiinnostusta tätä yksilöä kohtaan. Myyjä kysäsi siinä vaiheessa, käynkö koeajolla, mihin vastasin "totta kai!" Myyjä antoi avaimet ja paineli itse tuvan puolelle kun mie jäin koittamaan et liekö se ees käynnistyy. Käynnistyihän se, jonkun pioneerin näytöllä luki Radio Rock ja siellä tais parhaillaan soida CMX.n Rautakantele, samalla kun kokeilin siinä pihassa sähkölasit läpi (ja niinhän se pikku pakkasella vasta pestyn väyrysen oikean takaoven lasinnostin päätti antautua, joten kävin kiskomassa lasin käsineen ylös ennen kuin kurvasin pihasta.) Ennen kuin pistin radion kiinni keskittyäkseni auton kuunteluun, tuumin et se myyjähän oli aikalailla äsken mainitun yhtyeen laulajan näköinen. Edelleen vahvistui tunne siitä et fengshuit taitaa olla kohdallaan.

Koeajolenkillä ei ilmennyt juurikaan ylimääräisiä kolinoita ja revennyt ohjausakselin läpivientikumi piti huolen siitä, että veekutosen äänet kantautu vienosti kabiiniin ja selkeesti vaihdon tarpeessa olevan sisäilmansuodattimen tukkoisuus ei aiheuttanut happivajetta. Pietin Korvenkylässä nimimerkki PTI:n pihaan, ja hän kävi tottuneempana väyrystelijänä tekemässä pikaisen "ei kai tää iha paska voi olla" arvion. Matickointiaki kävin sen verran koittamassa, et kyllä tuo väykky samoista paikoista auraamattomilla peltoteillä meni ku mitä w124 maticki sillo ku lunta oli vaaksan verran enemmän...

Päästyäni myyjän pihaan, tsekkasin kesärenkaiden kunnon ja varmistin et niiten tarvikevanteiden pulteista ei myyjällä ollu mitään tietoa. Huolto-avainkin oli tallessa, joten en ihan hirveesti keksiny tinkimiseen aihetta, muuta ku sen et mihinköhä mie tätä tarviin, joten tarjosin vähä pyyntihintaa vähemmän ja myyjä tarttui siihen.

Koska näistä väyrys-matickeista ei ihan hirveesti juttua foorumilla ole, ajattelin avata tälle autolle oman ketjun. Toivotaan et päivitykset jää vähäisiksi :mrgreen:

"Tärkein" muutostyö tuli tehtyä jo illalla, eli kiskasin sen pioneerin mäkeen kojelaudasta ja istutin tilalle Becker Grand Prixin.

Kuvia ei oo ehtiny vielä räpsimään, joten laitetaan nyt alkuun linkki nettiauton ilmotukseen: https://m.nettiauto.com/mercedes-benz/e/8549436" onclick="window.open(this.href);return false;
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3438
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: w210 E280 4matic - mummin käyttis

Viesti Kirjoittaja jackie »

Talvi sujui väyrysmaatilla melko kivuttomasti. Sain vihdoin viime viikolla aikasiks viiä auton ilmastointihuoltoon, ja positiivinen yllätys oli että siellä oli kylmäainetta vielä jälelläkin. En nyt muista et kui paljo sitä tavaraa sieltä puuttu, mut joka tapauksessa laitos alko täytön jälkeen toimimaan normaalisti. Vaihoin raitisilmasuodattimenki samalla, mikä tosin ois pitäny tehä jo heti talvella, koska puhallusteho oli kurja ja ikkunat tuppas huurtumaan herkästi.

Tänään hain Karralta 7"x16" Toliman vanteet kesärenkaitten karkeitten tarvikevalssien tilalle, joten rengastuksen puolesta tää alkaa koht olee ryhdissään. Näitten päällä sattu olee 225/55 saksan kitkat, joten antaa noitten pyöriä alla hetken aikaa. Saman kokoset kohtuullisella kulutuspinnalla olevat Hankookit on myös noilla tarvikevanteilla, joten pitää kattoo siirtääkö ne gummit sit noille Tolimaneille. Mieli tekis kyllä ostaa kapeemmat ja korkeemman profiilin renkaat, mut ehkä pitää nuukuuksissaan ajaa nää olemassa olevat loppuun.

Laitetaas tähä vielä talvelta perinteiset nelivetoääliön autonupotuskuvat :oops: Ois se muute tuolta noussu, mutta ku pilkkimiehet on kulkenu tien keskellä ni siihe oli päässy polkeutuu niin kova polanne et mahastaan jäi sen päälle keikkumaa :roll:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: w210 E280 4matic - mummin käyttis

Viesti Kirjoittaja karra »

Kas oli tää jäänyt huomaamatta eikä edes ole siis tapaistasi tällaisia topikkeja avata :D . Hyvä että sai ne Tolimanit suoraan lähetyspakkauksissaan sinulle; kauppa on ollut aika hiljaista eli ei tarvinnu niitä ees alkaa ilmoitteleen. Ja Ufuk Mutlu oli jättänyt ne kohtuukuntoiset kumitkin vanteille, paljonkohan se rahti oikein oli maksanut... kannattaa muuten sovittaa eteen vannetta, muistelen että oliko nuo Tollit sellaisia että ne ei mene megakokoisille jarruille; millaisethan tuossa V. Kutvosessa on?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: w210 E280 4matic - mummin käyttis

Viesti Kirjoittaja dealer »

c 124:n (mieluiten kutos-) bensakoneella, automaattivaihteistolla, ilmastoinnilla ja persgrilleillä ja mieluiten vielä veluoureilla (etenkin coupessa ois toki pitänyt olla sähkölasit myös takana)
Just myin moisen laitoksen. Persgrillit ja sähkölasit puuttuivat, muuten täsmää.

Nelivedoista, voi kun olisi tehty jotain fiksua cdi-nelikkoa ja sellaiseen hintaan (verrattuna takapotkuun) että niitä olisi käytettyinä tarjolla kohtuullisesti.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3438
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: w210 E280 4matic - mummin käyttis

Viesti Kirjoittaja jackie »

dealer kirjoitti:
c 124:n (mieluiten kutos-) bensakoneella, automaattivaihteistolla, ilmastoinnilla ja persgrilleillä ja mieluiten vielä veluoureilla (etenkin coupessa ois toki pitänyt olla sähkölasit myös takana)
Just myin moisen laitoksen. Persgrillit ja sähkölasit puuttuivat, muuten täsmää.
Just siks se oliki nii vaikeeta, ku aina puuttu jotain :!: Lajulassaha ois (ollu, vai jokoha se meni?) kans oivallinen coupe myynnissä, mut persgrillit puuttu (ja sehä tais lisäks olla sportline, mikä oli oikeestaa poissuljettu vaihtoehto mataluutensa takia...)

Ruuvasin tänään Tolimannit alle. "Barokki-pultit" on aavistuksen liian pitkät, mutta eivät ottaneet takana jarrukilkkeisiin kiinni. Sen sijaan suuri yllätys oli se, että nuo oli eteen liian pitkät. En tiiä onko tää ainoastaan nelimatikin murhe, että etunavan keskiosa on sen verran paksu, et jos pultti menee yli navan otsapinnan paksuuen, niin se alkaa viistää navan keskiosan poskea. Mittasin peltivanteitten pultit ja totesin niitte yltävän 8mm pituuelta kierteelle, joten laitoin pyörät niillä kiinni.

Mutta sit taas asiaan. Radio kuuluu raivostuttavan huonosti! Just Telemessä huollettu ja Timperin radion kuuluvuutta ylistävien kommenttien saattelemana noudettu GrandPrix ei kuulu tässä autossa, eikä muutkaan radiot. Tuossa on katolla sellane matkapuhelinpiiska ja joku Nokian autosarja kojelaudassa. EPC antaa vaihtoehdoiks kattoantennin ja toisaalta takalasin antennilla. En oo ehtiny tutkimaan asiaa yhtään tarkemmin, mut tuoho pitää alkaa perehtyä seuraavaks...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3438
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: w210 E280 4matic - mummin käyttis

Viesti Kirjoittaja jackie »

Huoletonta ajoa :mrgreen: Vaihoin eile öljyt tähä ekaa kertaa, ja nyt vasta huomasin, ku auton alla könysin, et tässähä on eessä iha täysin erilaiset alatukivarret ku takavetosessa; nää ei ehkä ruostu puhki :D

Paikallinen rengasliike lopettaa meijän kylää lähinnä olevan toimipisteensä, ja sain sieltä hyvän (?) tarjouksen PointS (Contin tälle ketjulle valmistama rengas) kesärenkaista koossa 205/60-16. 65 profiililla tuota ei ollu, ja 215/60 kokoa ei ollu varastossa ku kaks kappaletta, joten piti nyt sit tyytyä "pieniin" renkaisiin. Käyn syyskuun loppuun mennessä vaihattamassa nuo alle, mut suttaillaan nyt noita kitkoja sileiks...

Pongasin täältä myyntipalstalta kaytetyt, hyväkuntosiks kehutut etuiskarit. Tässä on kuulunu koko ajan pientä kolketta oikeesta etukulmasta, joten ostin nuo varoiks. Tai siis maksoin, ja Pirkanmaalta oleva myyjä käy viskaamassa nuo Tampereelle velipojan postilaatikkoon, mistä ne ehkä joskus kulkeutuu tähä maakuntaan.
karra kirjoitti:Kas oli tää jäänyt huomaamatta eikä edes ole siis tapaistasi tällaisia topikkeja avata :D
Miul on nii tylsää kalustoa, et ei oo aikasemmi viittiny alkaa muita vaivaamaa, mut nyt piti ku pääs vihdoin käsiks tällasee herkkuu :lol: Eikös ne sano et tää w210 oli se viimene kunnon mersu :!: :!: :!:
Viimeksi muokannut jackie, La 26.08.2017 14:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Pertti K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: To 13.07.2017 13:18

Re: w210 E280 4matic - mummin käyttis

Viesti Kirjoittaja Pertti K »

jackie kirjoitti:Just Telemessä huollettu ja Timperin radion kuuluvuutta ylistävien kommenttien saattelemana noudettu GrandPrix ei kuulu tässä autossa, eikä muutkaan radiot.
Tähän täytyy takertua. Onko siis Väyrysen alkuperäinen radio vai joku vanhempi? Nimittäin tunti sitten soittelin Telemeen ja kyselin apuja '93 radion korjaukseen, niin sanoivat etteivät tee niin uusia!
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3438
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: w210 E280 4matic - mummin käyttis

Viesti Kirjoittaja jackie »

Pertti K kirjoitti:
jackie kirjoitti:Just Telemessä huollettu ja Timperin radion kuuluvuutta ylistävien kommenttien saattelemana noudettu GrandPrix ei kuulu tässä autossa, eikä muutkaan radiot.
Tähän täytyy takertua. Onko siis Väyrysen alkuperäinen radio vai joku vanhempi? Nimittäin tunti sitten soittelin Telemeen ja kyselin apuja '93 radion korjaukseen, niin sanoivat etteivät tee niin uusia!
Ööööö... Ei oo orkkis, mut silti 90-luvun loppupuolelta. Liekö nyt sattunu joku väärinkäsitys, ja kuka siel lie ollu langan päässä...
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3438
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: w210 E280 4matic - mummin käyttis

Viesti Kirjoittaja jackie »

Seuraavaks ois tiiossa etu vetoakseliin tutustuminen, ku näyttää suojakumi olevan päreinä ja vähän tuo kuivuuttaan kitiseekin... :(

Vetoakselin kumit korjaussarjana maksaa KL:ssä näemmä 108€, ja (Veholla eli) Auto-Sunilla klubialennuksen jälkeen saman verran. Kummassakaan paikassa ei oo varaosaa tässä maassa (Veholle tulossa kaks sarjaa, mutta sitä ei järjestelmä osannu sanoo, olivatko menossa jonneki vai jäämässä hyllyyn), joten laitettiin Sunilta Saksan tilaukseen. Pitäis, ehkä, olla tän viikon lukuun täällä.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Pertti K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: To 13.07.2017 13:18

Re: w210 E280 4matic - mummin käyttis

Viesti Kirjoittaja Pertti K »

jackie kirjoitti:
Pertti K kirjoitti:
jackie kirjoitti:Just Telemessä huollettu ja Timperin radion kuuluvuutta ylistävien kommenttien saattelemana noudettu GrandPrix ei kuulu tässä autossa, eikä muutkaan radiot.
Tähän täytyy takertua. Onko siis Väyrysen alkuperäinen radio vai joku vanhempi? Nimittäin tunti sitten soittelin Telemeen ja kyselin apuja '93 radion korjaukseen, niin sanoivat etteivät tee niin uusia!
Ööööö... Ei oo orkkis, mut silti 90-luvun loppupuolelta. Liekö nyt sattunu joku väärinkäsitys, ja kuka siel lie ollu langan päässä...
Joku täti siellä oli puhelimessa, nimeä en muista. Sanoi kyllä että voi soittaa myöhemmin kun heidän huoltomies on tavattavissa, mutta enpä soitellut jos eivät kerta tee. Vein paikalliselle kaverille, mutta hänkin totesi että CD-soitin on korjaamisen tuolla puolen, varaosasoitin pitäisi saada.
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3438
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: w210 E280 4matic - mummin käyttis

Viesti Kirjoittaja jackie »

Aika juoksee kuin hirvi. Paitsi että ku muistin et viimenen katsastuspäivä on 17.11. ni sehä oiski ollu vast 27. päivä
jackie kirjoitti:Seuraavaks ois tiiossa etu vetoakseliin tutustuminen, ku näyttää suojakumi olevan päreinä ja vähän tuo kuivuuttaan kitiseekin... :(

Vetoakselin kumit korjaussarjana maksaa KL:ssä näemmä 108€, ja (Veholla eli) Auto-Sunilla klubialennuksen jälkeen saman verran. Kummassakaan paikassa ei oo varaosaa tässä maassa (Veholle tulossa kaks sarjaa, mutta sitä ei järjestelmä osannu sanoo, olivatko menossa jonneki vai jäämässä hyllyyn), joten laitettiin Sunilta Saksan tilaukseen. Pitäis, ehkä, olla tän viikon lukuun täällä.
Loppujen lopuks sitä varta vasten miulle tilattua osaa ei tullu "ajallaan", mutta noita Veholle aiemmi tilattuja oli jouten, joten sain niistä toisen.

Auto jouti olee pois ajosta pari viikkoa, oottamassa et tekee ton vetarirempan. Kuinka ollakaan, tuo muistelemani viimenen katsastuspäivä oliki yhtäkkiä käsillä, joten menin sit tänää varman vikalistan hakuun. Sanoin kyllä heti alkuu katsastusmiehelle, et älä sit suotta kääntele liian jyrkästi, et etuvetari on vähä huonona :D Koska aikaa varsinaisten remonttien tekoon ei ollut, niin otin tänää päivällä sentaan vuorotellen kummankin kylen ilmaan ja pyörät pois, ja pesin kesän kurat ja savet veks, niin oli katsastuksessa mukavampi tutkia alustaa.
jackie kirjoitti:Pongasin täältä myyntipalstalta kaytetyt, hyväkuntosiks kehutut etuiskarit. Tässä on kuulunu koko ajan pientä kolketta oikeesta etukulmasta, joten ostin nuo varoiks. Tai siis maksoin, ja Pirkanmaalta oleva myyjä käy viskaamassa nuo Tampereelle velipojan postilaatikkoon, mistä ne ehkä joskus kulkeutuu tähä maakuntaan.
Eipä ollut iskareissa vikaa, mutta molemmin puolin etu ylätukivarren pallot on väljät.
Kysäsin Imatran AutoUrheilusta tukivarsia; rekisterinumeron perusteella etsi ja Lemförder oli ainoo merkki mitä heiän kautta on saatavana, eikä näyttäny systeemi sen kummempaa tietoa siitä, et ois erityisesti 4matic -osa. Hinta alle satasen kappaleelta. Seuraavaksi soitto Auto-Sunille; hinta alkuperäisosalle 320€/kpl, eikä tullu puheeks onko nelimatikille oma osansa. Kattelin nyt ite EPC:stä, ja niinhä ne on eri osia taka- ja nelivetosen ylätukivarret.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: w210 E280 4matic - mummin käyttis

Viesti Kirjoittaja karra »

jackie kirjoitti:Aika juoksee kuin hirvi. Paitsi että ku muistin et viimenen katsastuspäivä on 17.11. ni sehä oiski ollu vast 27. päivä
Tänään juteltiin Lampussa Janne K:n kanssa elämän menosta; vuosiloman alottajaiset tänään, kun ei jaksa edes lähteä pubiin katsomaan bändiä kun pelkästä valvomisesta tulee krapula.

Nii sitä vaan että itse haluan katsastaa auton heti vaan kun sen saa viedä leimalle, niin on tehty alta pois. Kun siinä välissä voi auto hajota, tai saada itse sydärin tai muun slaagin tms yms mums syy ettei eii pääse jouda viitti ...

Kuha sie Jaakko pääset tähään ikään...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3438
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: w210 E280 4matic - mummin käyttis

Viesti Kirjoittaja jackie »

karra kirjoitti: Nii sitä vaan että itse haluan katsastaa auton heti vaan kun sen saa viedä leimalle, niin on tehty alta pois. Kun siinä välissä voi auto hajota, tai saada itse sydärin tai muun slaagin tms yms mums syy ettei eii pääse jouda viitti ...

Kuha sie Jaakko pääset tähään ikään...
.... niin miullaki on toivottavasti kalusto - todennäkösesti tää nykynen+N - siinä kunnossa et auton voi vaa viiä leimalle, ilman et pitää joka vuos etukäteen iha kauheesti parsia :mrgreen: :mrgreen: Vaikka suht vähällähä noitten kanssa on päässy, mut toki mielellää laittas jo valmiiks sellaset paikat mitkä tietää olevan huonona. Joskus on toki käyny niinkin, et oon kassalla kysyny, saako alennusta, ku miul on omasta takaa vikalista (eli edellisen katsastuksen korjauskehotukset) :D :D
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3438
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: w210 E280 4matic - mummin käyttis

Viesti Kirjoittaja jackie »

jackie kirjoitti:Eipä ollut iskareissa vikaa, mutta molemmin puolin etu ylätukivarren pallot on väljät.
Kysäsin Imatran AutoUrheilusta tukivarsia; rekisterinumeron perusteella etsi ja Lemförder oli ainoo merkki mitä heiän kautta on saatavana, eikä näyttäny systeemi sen kummempaa tietoa siitä, et ois erityisesti 4matic -osa.

Kattelin nyt ite EPC:stä, ja niinhä ne on eri osia taka- ja nelivetosen ylätukivarret.
Kävin eile viel AutoUrheilussa ja verrattiin toho matikkiin tarjottua ja sit ton miun 290 faikun rekkarilla tarjottuja tukivarsia. Faikkuun tuli tarjolle toi sama Lemförder ja sit liuta muita vaihtoehtoja, mukaan lukien eri halpisosat. Pähkäiltii sit et jospa se 4maticin tukivarsi on vaa vahvempi, ja toi Lemförder ois tarvikkeista ainut mikä ois olevinaan riittävän luja, joten laitoin nuo tilaukseen. Täytyy raportoia oliko osa käypänen, jahka ehtii noita vaihtamaan.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Vastaa Viestiin