606 turbo käyntihäiriö

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
kivisto.pentti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 14.04.2014 10:38

606 turbo käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja kivisto.pentti »

missä vois olla vika 300 turbo diesel lähtee kylmästä hyvin käyntiin ja käy tasasesti mutta kun jälkihehku loppuu niin alkaa ontuun tyhjäkäynnillä sitten kun moottori lämpiää niin vaiva poistuu ja taas käy tasasesti
Avatar
Choke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ti 12.02.2013 18:57
Paikkakunta: Turku

Re: 606 turbo käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Choke »

Hitusen vajaat puristukset sopis kuvaan, kanki taittunut, venttiili valskaa, männän renkaat finito/jumissa?
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
mikaman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Su 03.04.2011 22:17

Re: 606 turbo käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja mikaman »

Onko pumpun ajoitus varmasti ok, onko pumppua esim. Käytetty irti jostain syystä? Onko suuttimet koska huollettu, jokusuutin "kusee"?
Avatar
Choke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ti 12.02.2013 18:57
Paikkakunta: Turku

Re: 606 turbo käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Choke »

Ja jatkona vielä et minkä väristä usvaa tulee putkesta sillä hetkellä kun käynti ontuu?
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
kivisto.pentti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 14.04.2014 10:38

Re: 606 turbo käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja kivisto.pentti »

sinistä sauhuttaa 3000 kun on kierroksia niin savu loppuu ja käy kakilla ja kun lämpömittari näyttää 60 niin vaiva poistuu suuttimet ja ilma anturit vaihettu päästöarvo 0,7
kivisto.pentti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 14.04.2014 10:38

Re: 606 turbo käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja kivisto.pentti »

kansirempan jälkeen ilmesty 420000 ajettu polttoaineputkiston o renkaat vaihettu ei oikeen ilmavaivalle vaikuttas kun lähtee tosi hyvin kylmänä käyntiin ja käy noin minutin tasaseen ja sitten ontuminen alkaa vaikuttaako imusarjan alla oleva lämpöanturi muuhun kuin mittarin toimintaan tässä koneessa 2 napanen liitin
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5308
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: 606 turbo käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Jos kerta hehkupäällä käy nätisti ni sitten vois koittaa paikallistaa mikä pytty lyyhää silleen että kun auto käy ja jälkihehku loppu ja alkaa lyyhätä ni sit ottaa hehkureleeltä tökkelin irti ja syöttää akulta virtaa kuhunkin pyttyn hehkuun kerrallaan noin 30s. Se mistä lyyhäys loppuu ni tietää mikä pytty ei pelaa oikein. Sit siitä pytystä kammio tarkasteluun ja vois sen suuttimenkin vaihtaa vaikka se oli jo vaihdettukin. Jos ei raaski vaihtaa suutinta uuteen ni sit vaihtaa toisesta pytystystä ristiin. Jos vikaa ei löydy kammiosta ja lyyhäävä pytty muuttuu on suutinvika.

Kannattaa siihen akulta tulevaan virtajohtoon laittaa sulake siltä varalta et jos se osuu paikkaan johon ei tarttis ni palaa sulake. 30A sulake kestää yhden hehkun ottaman virran.

Niin ja on niitä ollu nostajaviallisiakin 606:sia sellaisia et kumalla tai kylmällä tai puolilämpimällä lyyhää :wink:
pekkovee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ti 06.12.2011 20:13
Paikkakunta: Mäntsälä P

Re: 606 turbo käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Myöhäsellä. Eikä edes paljoa tarvi olla. Jälkihehkun loppuessa kalkattaa ja rökeltää ja puhkuu sinisiä renkaita. Lämmettyään käy virheettä.

-been there, done that-
Levannon We(l)ho

------------------------
W108 280 SE -70
Unimog 421 -70
Unimog 416 -78
W 124 300 D -86 iceuseonly slayride
Unimog U1700L -86
W 463 300 GD -91
A 124 300 E 24 -93
W 903 313 CDI -00
X 218 250 CDI -14
X 243 300 4Matic -21
Vastaa Viestiin