ajattelin koittaa päivitellä tänne jottai rojektista, muutama vuos takaperin tuli tehtyy escortti rojektista documenttia nii jospa sitä sais jottai tehtyä.
2015 joulukuussa tuli vaihettuu päikseen w124 230E farkku tämmöseen w123 300d 84vm mersuun.
oon vasta toinen varsinainen omistaja tällä autolla. auton alkuperäne omistaja oli joku lääkäri kuopiosta joka tällä ajo 84 vuojesta 2014 asti, sitte auto pyöri autokauppoje välillä ja tuli mulle.
autossa oli 5v loota mutta vaihoin sen käyttikseen jolla kulen töissä
piti tuohonki motti vaihtaa ko oli edelline yli miljoona ajettu ja puhals öljyä joka välistä
tosiaan pienellä kiirulla saaha nuot ruostehommat suurinpiirtein tehtyy tohon w123, koska talli jossa värkkään on vuokra talli ja kohtuu kallis vuokra.
siinä takapenkkien irrotusten jälkeen, revin samalla vanhat suppari johot ja rca:t pois kun niitä ei enään tähän autoon tule, penkkien päällä on ilmeisesti ihan alusta lähtien ollut penkinpäälliset, niiden alla oli penkit niiku ois tehtaalta tullu, kehtaiskohan ottaa nuita pois vai pitääkö vaan suojana
kaaret otti alkutalven loskapaska keleillä suolaliuos kylvyn valtatie 8:lla, kun s123 odotti moottorin vaihtoa niin piti tällä kulkea muutaman viikon töissä, ja nyt näkyy tulos.
ilmeisesti jälkeen päin oli asennettu manuaali peili, selvis syykin miksi keskikonsolissa oli vipu sähköpeilille
harvoin sitä rikastuu näitä rojekteja tehdessä
takapenkkien alle on kurkattu muutamaan otteeseen kun piti paikat hitsata syksyllä leimalle, pitää karvalaikalla hinkata pintaruosteet pois ja lyödä ruosteen esto maalit niskaan
pohjaan on edellinen omistaja hitsauttanu muutaman paikan, se on iha hyvä että ne on alhaaltapäin suojattu mutta päältäpäin bitumi palanu pois ja jääny paljaaksi ja päässyt ruostumaan
noh selvisi onneks karvalaikalla hinkkaamalla.
ensimmäinen reikä löytyi vänkärin jalkotilasta etupyörän takaa
ja toinen matkustajan jalkatilan kotelosta
vararenkaan alla oli myös pintaruostetta mutta ei mätää
ja sitten takapyörän takaa kotelosta löytyi kemiski paikkaus, eli läpi asti reikä ja kemiskillä täyttö ja massaa päälle
alkaa tallilla tilakin loppumaan kun sai purettua sisustan.
w123 300d -84 museointi
Re: w123 300d -84 museointi
Tervetuloa foorumille! Onhan tuossa työmaata. Oletko ottanut kynnyskoteloista matot irti? Voi olla että lattiapellin ja kynnyskotelon sauma voi vaatia huomiota myös. Omassa sedanissani oli myös etujalkatilassa kuppaa, vesi oli päässyt akkutelineen takaa ruostevauriosta jalkatilaan. Toinen mahdollisuus on tuulilasin huono tiiviste.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: w123 300d -84 museointi
joo on otettu kaikki matot irti, eipä tuosa onneks nii iso työmaa kun ei tarvi mitään kelkan kiinnikkeitä alkaa uusiman jne, pikku paikkoja sinne tänne. ainut mikä tuo työmaata on nyt tuo takaikkunan rakennus. pittää hiekkapuhaltaa pohjaki kesällä ku on kuivaaTimo L. kirjoitti:Tervetuloa foorumille! Onhan tuossa työmaata. Oletko ottanut kynnyskoteloista matot irti? Voi olla että lattiapellin ja kynnyskotelon sauma voi vaatia huomiota myös. Omassa sedanissani oli myös etujalkatilassa kuppaa, vesi oli päässyt akkutelineen takaa ruostevauriosta jalkatilaan. Toinen mahdollisuus on tuulilasin huono tiiviste.
Re: w123 300d -84 museointi
koteloon paikkaa
sopivasti loppu ydintäytekkin kun pääs vauhtiin, noh ei muutako uus rulla ostamaa
automaatti maski on kyllä hitsatessa kiva, välillä vaan tahtoo mennä visiiri paskaseks ydintäytteestä
ikkunan lippaa aloin hitsailemaan, otin itse lipan erikseen w123 vanhasta etukaaresta
talli on melko täynnä, tällä viikolla pitäisi saada viimeset paikat hitsailtua kii ja ruoste suojattuu ja sitten olisi tallin siivous ja luovutus, hommat jatkuu koto pihalla toistaseks. on liian kallis ylläpitää tuo vuokratalli :S
sopivasti loppu ydintäytekkin kun pääs vauhtiin, noh ei muutako uus rulla ostamaa
automaatti maski on kyllä hitsatessa kiva, välillä vaan tahtoo mennä visiiri paskaseks ydintäytteestä
ikkunan lippaa aloin hitsailemaan, otin itse lipan erikseen w123 vanhasta etukaaresta
talli on melko täynnä, tällä viikolla pitäisi saada viimeset paikat hitsailtua kii ja ruoste suojattuu ja sitten olisi tallin siivous ja luovutus, hommat jatkuu koto pihalla toistaseks. on liian kallis ylläpitää tuo vuokratalli :S
Re: w123 300d -84 museointi
Ite olisin kyllä lainannu joltain kaasupulloo, tai vaikka liimalla tehny paikat mieluummi ku ydintäytekoneella. Tulee niin huokosta ja likasta saumaa, että ruostuu samantien jollei puhalla ja hapota joka koloo kunnolla.
Re: w123 300d -84 museointi
Suosittelen kans että hommaat oikean langan ja kaasua. 0,6mm on helppo hitsata peltejä. Kuitenkin se sama tekemisen vaiva siinä on niin tekee kerralla kunnolla, tuossahan ei tosiaan ole kuin reikiä ja koloja kun tuon sauman hioo tasaiseksi.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: w123 300d -84 museointi
eipä oo aikasemmisakaa rojekteisa ollu ongelmia ydintäytteen kans muutako et on rumaa saumaa