190E lisäilmaluisti

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
pekis456
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ti 02.05.2017 12:44

190E lisäilmaluisti

Viesti Kirjoittaja pekis456 »

Elikkäs ongelmaani on käsitelty eri foorumeilla paljonkin, mutta en oikein löytänyt siihen sopivia ratkaisuja. Kyseessä vm -90 190E W201 automaatti/ruisku. Tyhjäkäynti hukassa kylmänä, jalkaa ei kestä nostaa pois kaasulta, lämpimänä käy hyvin, lisäilmaluistin piuhan jos ottaa irti, niin käynnistyy kylmänäkin ok. Piuhan jos laitan kiinni, niin käynti ei muutu, mutta jos sammutan niin ei taaskaan käynnisty. Lisäilmaluistissa rako auki n. 3mm ja kiinnippäin sulkeutuu, muttei aukea suuremmallekkaan, olisko luisti sokö? Miten sen tulee toimia? Letkut ok luistissa.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: 190E lisäilmaluisti

Viesti Kirjoittaja AK47 »

pekis456 kirjoitti:Elikkäs ongelmaani on käsitelty eri foorumeilla paljonkin, mutta en oikein löytänyt siihen sopivia ratkaisuja. Kyseessä vm -90 190E W201 automaatti/ruisku. Tyhjäkäynti hukassa kylmänä, jalkaa ei kestä nostaa pois kaasulta, lämpimänä käy hyvin, lisäilmaluistin piuhan jos ottaa irti, niin käynnistyy kylmänäkin ok. Piuhan jos laitan kiinni, niin käynti ei muutu, mutta jos sammutan niin ei taaskaan käynnisty. Lisäilmaluistissa rako auki n. 3mm ja kiinnippäin sulkeutuu, muttei aukea suuremmallekkaan, olisko luisti sokö? Miten sen tulee toimia? Letkut ok luistissa.

On jo vuosisotalla aikaa kun selailin ke-jetin manuskoita. Mutta muistelen jotain mitä tulee mieleen. Jos vaikka johtaisi vahingossa vian äärelle.

Eiköhän tohon vaikuta seuraavat asiat:

- Se lisäilmaluisti ( laita pakastimeen ja katso miten se toimii kun lämpenee huoneen lämpöön), luistia voi koettaa putsata jollain jarrucleanerilla tms jos on paskanen. Saattaapa joutua vaihtamaan. Esim. Saabeissa olen nähnyt ihan samanlaisia...

- Lisäilmaluistilta lähtevän kumiputken (menee siihen ilmanputsarille) kuristin. Kuristin on ilmanputsarin ja venakopan ahtaimmalla kohdalla - putsarin kotelossa on kevennys säätöavainta varten ( iso lattameisseli ). Tällä voi säätää tyhjäkäyntiä.

- Edellämainittujen välinen kumiputki (onko ehjä ja ylipäätään paikallaan)

- Lisärikastus-suutin.

- ECU ja ecua virroittava ylijänniterele (10A sulake, jos autossa abs kuten -92 lienee niin toinen niistä sulakkeista)

- Ke-jetin lämpimäksikäynti bi-metalliliuskainen lämpö/aikakytkin. Tämä saa virtaa joka alkaa lämmittää itse kytkintä jos on liian kylmä tai sitten se on lämpimällä jo valmiiksi auki. Tästä ohjaus lisärikastukselle tarvittaessa.


Äh... ei jaksa muistella katso itse esim svu 14 on periaatekaavio. löytyi googlella alle minuutissa:

http://en.calameo.com/read/00241407746ff3c060f00
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Vastaa Viestiin