mercedes W201 2.5 turbo diesel 1989

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 30.01.2017 20:50
ViestiLähetetty: Pe 05.05.2017 21:55
tulipahan ostettua alkuvuodesta tälläinen 190D 2.5 turbo diesel, myyty vehosta 1989 uutena, ja sama kaveri pitänyt autoa ilmeiseisti aika hyvin kun massattu tasaisesti 4 vuoden välein ;) sen jälkeen mersun harmiksi joutui resupetterin hoiviin 6 vuodeksi.
innostuin projektista koska meillä ollut tälläinen uutena ja eikä näitä liikaa ole markkinoilla. tarkoitus olisi rakentaa siten että saisi museoon muutaman vuoden päästä.
autolla ajettu 280tkm , meillä on koneistamo ja luonnollisesti kone käydään täysin läpi vaikka tuntuukin olevan kunnossa lukuun ottamatta tyyppivikaa, kuolaa öljyä kannen etu reunasta
projektin suunnittelu
- maalata täysin
-kone käydään läpi oetteu jo irti(uudet laakerit, männän renkaat, tiivisteet, jako- ja öljypumpun ketju, ym..)
-alusta uusitaan (uudet tukivarret, jouset, iskarit jarrut)
-sisustan lattia verhoilut värjätään alkuperäisella värillä
-kuskin nahkapenkki korjattu ja tarkoitus värjätä kaikki penkit
-lämmityslaitteen kenno vaihdettu jo uusi
-uusi tuulilasi
-vanteet puhallettu ja pulveri maalattu jo

kallistahan tästä tulee mutteihan tätä myynti tehdä

eli tässähän kuva josta aloitettiin
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.


Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: To 15.07.2004 11:35
ViestiLähetetty: La 06.05.2017 05:03
Kuulostaa muuten ok, mutta en käsitä noin vähän ajetun koneen avaamista, jos siinä ei ole mitään mekaanista vikaa. Vaikka on koneistamo itsellä, niin en minä ehjää konetta silti avaisi. Jos jotain olisi pakko tehdä, niin alipainepumppu uusiksi. Jos tulee museoautoksi, niin ei olisi tuohon tarvinnut alakertaa avata ikinä, kun kilsoja ei voi kertyä mitenkään. Maalaako maalaamonpitäjätkin ostamansa auton, vaikka siinä olisi ehjä maalipinta? Perustele nyt hieman tätä sinun alakerran laakeri ja männänrengasjumppaa. Onko koneessa muuta kuin tiivisteen hikoilu etupäästä? Tiedän, että alakerran laakerien ja männäntiivisteiden vaihto ei ole kummoinen homma eikä järin kalliskaan, mutta miksi ryhtyä moiseen, kun eivät vaikuta itse öljyvuotoon mitenkään. Tämän ei ole tarkoitus olla kettuiluviesti, ja sinulla voi ollakin joku pätevä syy tehdä ns.moottoriremontti, mutta viestissäsi se ei tule mitenkään esiin.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4265
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: La 06.05.2017 10:01
Samaa mietin. Lisäksi tuo auton maalaus, näyttää kuvissa ihan ruosteettomalle eli ei kannata missään tapauksessa maalata vaan puleerata maalipinta kuntoon. Tosin nuo kuvat on niin suttuiset että voihan sieltä pukata kukkaa listojen välistä ja kaarista. Tee yks homma valmiiksi ja aloita sitten toinen, äläkä pura koko autoa kerralla.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 30.01.2017 20:50
ViestiLähetetty: La 06.05.2017 20:41
Mersuhan näyttää kuvissa paremmalta kuin luonnossa, ostin laitteen kuvien perusteella ja tilasin Se Mäkiseltä kuljetuksen. soittelin ennen ostoa myyjälle ja kysyin maalipinnasta että onko pelastettavissa myllyytyksellä ja vastaus oli että JOO (no reilu myyjä myönsi virheensä ja palauttivat osan kauppa hinnasta) . Mersu on saanut jonkinlaisen pusun joskus ja sitä on maalattu konepelti, molemmat lokarit, apukuskin puoleiset ovet ja katto ja maalaus on epäonnistunut ja nykyään osassa maalatuissa pinnoissa on halkeamia.
Mersu pellit on ihan ok kunnossa muutamaa kohtaa lukuun ottamatta
-takahinaus silmukan kohdassa reikä
-jokaisen tunkinreijän ympärys pehu
-sekä etuikkunan alareunassa ruostetta ja sen takia otatan etuikkunan irti ja vaihdatan maalauksen jälkeen uuden, 200€ vaihdettuna, mun mielestä ei paha.
-takalokasuojan kaaressa orastava ruoste, muttei paha
-akun alustassa pintaruostetta joka on hiottavissa ja akun teline oli selvä ja uusiha maksoi n. 30€

Sisustan irroitus:¨
kun auto tuli aikoinaan pihaan niin ilmeni heti että lämmityslaitteen kenno on vuotanut ja luonnollisesti lattia mattojen foamit oli kosteana joten irroitin kaikki lattia verhoilut ja onneksi lattia ilmeni super hyväksi, käytännössä uuden veroinen. ja samalla kun vaihdoin kennon niin tuli purettua koko koelauta.
Autoon oli asennettu alkuvaiheissa Defa varashälytin mutta purin sen pois ja se hoitui helposti kun sisusta on irti ja samalla lähti vanhan mobiran autopuhelin sarja joka oli vajaa.

purkaessa tein listan ja laitin osat tilaukseen
saksasta sain meidän tutultu koko putkiston alusta loppuun alkuperäisenä, katselin tarvikkeena mutta törmäsin vain IMASAF merkkiseen jolta löytyy täydellinen putki, eikä hinta ero ollut paha.

Moottori tosiaan laitetaan paloihin ja vaihdetaan osia, mutta vanhat kampiakselin laakerit saa jäädä. Kansi käydään läpi ja tehdään venttiilityöt sekä oikaistaan, Tässähän vaihessa ne osat on helppo vaihtaa.
suuttimet ja pumppu tarkistetaan sekä kaikki letkut vaihdetaan osa letkuista oli vuotanu tai kovettunut
sekä kaikki alumiini osat fiksataan
osat jotka vaihdetaan
-hehkut, täydellinen tiivistesarja, vesipummpu, termostaatti, kannenpultit, venttiilinvarren kumit, pako-ohjarit, jakoketju, kiristin ja laahurit, öljypumpunketju, kiertokangenlaakerit, männänkenkaat, hihna ja kiristin sekä laturin jännitteen säädin.
Moottorin molemmat kumityynyt oli ihan loppu ja ne tilasin uudet (Ruville)

jousituksen teen uusista osista iskarit on Sachs, jouset Lesjöfors, kaikki tukivarret ja nivelet Lemförder tai Ruville

liitteenä kuva kun tekniikka oli purettuna ja oli menossa ruosteenestolle alusta ja moottoritila pesuun. alla vanhat tykkivanteet jotka ei tule käyttöön.

kaikki muoviosta on viety jo maalaukseen eli pellien väri on 929 nautical blue ja muovien väri on 5301 andorblau

ajatus oon että sisusta ja perätila valmis kun saadaan maalauksesta, ovien paneelit tahtoo tuottaan hieman pään vaivaa kun tyyppivika kun vinyyli pinta kissahtaa ja nousee ikkunan reunasta irti ja samoin kuskin oven keskeltä vinyyli lähtenyt irti liimauksista. uusia kyseisen värin pahvia ei enää valmistetta Creme beige (nahka sisusta). ostin käytetyt hyvä kuntoiset mutta ne pitäisi värjätä. Teetin tosiaan Nahka ja kangas värit SP-automaaleilla Hyvinkäällä tuovat maahan SEM maalit ja ne pystyvät sävyttää toiveiden mukaan. Vein Niille malliksi palan verhoilua ja Niskatuen. Lattia verhoilun väri osui ainakin kohdin.

kaikillahan oma mielipiteensä miten projekti pitää tehdä, ja suurin osa joita ei autot kiinnosta ajattelee että mitä ketun järkiä laittaa vanhaan autoon rahaa ja aikaa.

mun ajatus kun teen tään auton niin teen sen sillä tyylillä ettei sitä toivon mukaan tarvi pitkään aikaan parsia,
ja keskitytään ajelemiseen ja kiillotteluun myöhemmin
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2240
Liittynyt: Ma 11.04.2005 11:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila
ViestiLähetetty: Su 07.05.2017 06:52
Kerralla kunnolla, kannatan.
W213 220d + W201 1.8e

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 30.01.2017 20:50
ViestiLähetetty: Ke 24.05.2017 18:53
no niin sisusta alka olla aika hyvässä mallissa, lattia verhoilut värjätty ja penkit käsitelty uudelleen (kuskin penkin nahat vaihtoi Design Eugen Tampere),
taka ovipahvit on vähän hakuusessa kun vinyyli on kutistunut, mutta eiköhän ne jossain vaiheessa löydy.
Sp-automaalit (hyvinkää) sävytti sisustan värit mallin mukaan, nahan väri otettiin hyvin säilyneestä niskatuesta ja kankaiden väri keskikonsolin karvasta. (SEM maali)
kangasmaali värjättiinn paukkupullolla ja sen päälle harjaus.
nahkamaali oli helppo levittää kunhan muistaa levittää ohuesti monta kertaa (5 kertaa / välissä puolen tunnin kuivuminen)
tässä muutama kuva nyt ja ennen (alemmassa kuvassa kellertävä väri johtuu valoista)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 13133
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ke 24.05.2017 20:00
Tervetuloa foorumille! Projekti on mielenkiintoinen, mielelläni seuraan auton museokuntoon laittamista. Väriyhdistelmä on näyttävä ja nahkaverhoilu W201:ssä, vielä suomiautossa tosi harvinainen. Löytyykö muita varusteita? Näkyy uutena rekisteröidyn johonkin tänne meille päin :-).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1983 230 E Automatic
1982 230 E

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 30.01.2017 20:50
ViestiLähetetty: Ke 24.05.2017 23:57
automaatti ja ilmastointi löytyy mutta muuten karvalakki malli, takaniskatuet olisi saanut olla, joo savonlinnaan myyty uutena ja ollut samalla kaverilla 2011 saakka, jos kaveri on vielä hengissä niin pitää laittaa postilla kuvia kun projekti on valmis.
liitteenä kuva samanlaisesta sisustasta. kuvan auton ovi pahvissa näköjään sama ongelma kuin mullakin ovipahvin vinyyli kutistunut myös oven keskeltä ja noussut irti oven kahvan /kyynärnojan pokkauksen kohdalta, korjaamaton paikka, koska koko nahka paneeleita vähän tarjolla niin teen sellaisesta jossa on myös kangasta ja värjään kankaan/vinyylin penkkien väriseksi
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 13133
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: To 25.05.2017 10:52
Teemu80 kirjoitti:automaatti ja ilmastointi löytyy mutta muuten karvalakki malli, takaniskatuet olisi saanut olla, joo savonlinnaan myyty uutena ja ollut samalla kaverilla 2011 saakka, jos kaveri on vielä hengissä niin pitää laittaa postilla kuvia kun projekti on valmis.
liitteenä kuva samanlaisesta sisustasta. kuvan auton ovi pahvissa näköjään sama ongelma kuin mullakin ovipahvin vinyyli kutistunut myös oven keskeltä ja noussut irti oven kahvan /kyynärnojan pokkauksen kohdalta, korjaamaton paikka, koska koko nahka paneeleita vähän tarjolla niin teen sellaisesta jossa on myös kangasta ja värjään kankaan/vinyylin penkkien väriseksi


Kappas! En kyllä muista täällä tuollaista autoa, liekö sitten ollut lähikunnissa. Otapa yhteys K&L Partneriin Kalevi Kokkariseen Kuopion seudulle. Kysy tuota ovipahvivinyyliä. Oletko kysynyt myös Raptecilta tai http://www.mb-purkaamo.fi? Kaikissa 1.8:ssahan oli ovipahvit vinyyliä.
Jos jättää kangasverhoilun korjattuun paneeliin paikalleen, minä en sitä hyväksyisi museotarkastuksessa, koska kyseessä on kombinaatio jota tehtaalta ei ole saanut. Vai ymmärsinkö toimintatavan väärin?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1983 230 E Automatic
1982 230 E

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 30.01.2017 20:50
ViestiLähetetty: To 25.05.2017 22:35
kiitos neuvoista, pittää alata pyydystämään, niillä ei nyt ihan kauhea kiire ole kunhan jossain vaiheessa löytyy, saa laittaa infoa jos joku tietää mistä löytyis
laitoin muutamaan purkaamoon kyselyitä.
Avatar
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 13133
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Pe 26.05.2017 08:00
Jep. Venetmäelle ainakin kannattaa ihan soittaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1983 230 E Automatic
1982 230 E
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4265
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Pe 26.05.2017 08:08
Minkälainen rakenne tuossa on, eikö osaava verhoilija saisi korjattua? Monesti ne on kyllä tehty niin ettei niistä täysin alkuperäisiä saa :roll:
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1334
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa
ViestiLähetetty: Pe 26.05.2017 11:36
Hyvä projekti! Tekijä miehet tekkee ja muut miehet kommentoi täällä.

Hyvä aihio tuo on joka tapauksessa ja mie ainakin ymmärrän jos haluaa tehdä kunnolla kun alkaa tekemään.

Onko sulla kiinnostusta lorinserin tekemille 16x8 kaivonkansi vanteille. Mulla on semmoiset jouten ja olisivat tähän autoon sopivat. Menevät ymmärtääkseni museo miehillekin läpi kun on samaa ikäkautta.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
x164 -07
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Triumph legend 900 Cafe Racer

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 30.01.2017 20:50
ViestiLähetetty: Pe 26.05.2017 23:02
nuo alkuperäiset kaivonkannet 15" on puhallettu ja pulverimaalattu joten noilla vanteilla mennää, kiitos kumminkin
kävin ovipahvin kanssa eugen designillä ja kaveri tiesi että näiden tyyppivika että materiaali kutistuu ja alunperin tehtaalla vinyyli on painettu muotilla / valettu muottiin koska kyynärnojan kohdassa on koho kohta niin vinyyliä ei mitenkään voida venyttää riittävästi, toki voitais tehdä osista ja silloin tulisi ompele saumoja ja hinta olisi varmaan 600€/ kpl, joten tällä tyylillä ei saa alkuperäista ja hintakin on vähän overi.
ja muutenkin vinyylin ongelma on ettei se hengitä / esim jos nahkaa liimaa niin siihen on olevassa hyviä liimoja ja nahka hengittää ja mahdollistaa paremmin liiman kuivumisen. eli vastaava jos heität sadepuvun päälle niin kyllähän se kosteus sisällä pysyy eikä pääse poistumaan ulos. tais mennä vähän sepiitämiseksi mutta mun mielestä kuulostaa ihan loogiselta.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2049
Liittynyt: Ti 01.04.2003 10:40
Paikkakunta: Pirkanmaa
ViestiLähetetty: Pe 26.05.2017 23:44
Tosiaan kannattaa laittaa kyselyjä kaikkialle ja ostoilmoituksia noista vinyylisistä ovipahveista, uskon kyllä löytyvän hyviä ja ehjiä koska niitä on kaikissa 1,8 koneisissa ollut vakiona niinkuin Timo L jo mainitsikin. Esim nettivaraosassaki on väliin näkynyt 1,8 koneisia osina nii kyselee vaa ovipahveja. Saisit sitten värjätä orkkismallisista hyvät.

Autosta tosiaan että hieno projekti ja pitää kans seurata tätä topikkia. Itsellänihän on käyttöautona 190D automaatti -91... :thumbup:
Maailma tarvitsee esikuvia

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 30.01.2017 20:50
ViestiLähetetty: Ma 21.08.2017 18:06
Projektin kanssa ollut hieman hissutuista kesän ajan kun ollut muuta hommaa,
hääautona toimi -52 mersu, oli kyllä viimmeisen päälle laitettu.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 30.01.2017 20:50
ViestiLähetetty: Ma 21.08.2017 18:25
moottori on nyt tosiaan laitettu atomeiksi, kansi on jo lasikuulapuhallettu, lohkon puhallus jäi vaiheeseen viikon loppuna kun imuri sanoi työsopimuksen irti, muutamia kuvia osista lakkauksen jälkeen. osat lasikuula puhallettu, vesihiottu, 800R primeri pohjille ja sen jälkeen kirkas 2K lakka päälle, vaikka primeri oli väriton niin hieman tummensi alumiinin väriä. kansi olisi tarkoitus seuraavaksi kevyesti vesihioda ja sen jälkeen maalata hopealla 2k maalilla ei normi 2k maali (raskas kaluston pohja / pintamaali, ostin tutulta tarvikekolmio.fi, sain ohjeet Ppg:ltä (cora väri oy), kuulemma pysyy hyvin ja kestää lämpöä, tärkeintä että pinnan tulee olla täysin puhdas.
kaikki ulkopuoliset muoviosat maalama on saanut jo maalattua, pitää laittaa niistä kuvia myöhemmin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 958
Liittynyt: Ma 28.07.2008 18:07
Paikkakunta: Espoo
ViestiLähetetty: Ti 22.08.2017 19:33
Hienoa nähdä että tämä auto meni oikeisiin käsiin. Arvostan suuresti tuon kunnostamista alkuperäseksi !
Tsemppiä projektiin.
Dodge Charger 440 R/T 1969

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 30.01.2017 20:50
ViestiLähetetty: Ti 31.10.2017 23:34
kunnostus projekti etenee hiljalleen, mutta varmasti. eli tarkoitus tehdä etupää valmiiksi eli maalata kaikki osat ja vaihtaa paljon uutta
-uudet nivelet
-uudet jarrulevyt ja palat
-kaikki kumipuslat
-uudet iskarit ja jouset
-pyörän laakerit
-jarruletjut
päänvaimaa aiheuttaa runsas alustamassa jonka pitää poistaa rungosta ja maalattavista osista, mutta onneksi ei ole ruostetta juurikaan.
eli seuraavaksi pitää tehdä pieniä paikka korjauksia etupyörän koteloihin ja jousen kuppiin, tämä on huippu kone wurth DBS 3500.
https://www.youtube.com/watch?v=kxRjHabJLFU
maalauksen jälkeen ja ennen osien kiinnitystä massaan jousien ja tukivarsien ympäristöt jottei jouset ym. ole massan rähmässä.
laitan kuvat kun osat on pintavärissä
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 30.01.2017 20:50
ViestiLähetetty: Ke 22.11.2017 21:12
tässä hieman päivityksiä
jarrukilvet ja navat maalattu Dupli-color alkyton polyuretaanimaalilla,ja jarruosat maalattu selemix maalilla https://www.corarefinish.fi/maalaamo/pr ... uusmaalit/
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 30.01.2017 20:50
ViestiLähetetty: Ma 16.04.2018 21:52
projekti etenee hitaasti, mutta kone alkaa olla kasausta vaille valmis, kaikki osat on käynyt keltapassivoinnissa sekä suurimman osan ruuveista ostin uudet mittojen perusteella ja käytin nekin keltapassivoinnissa. mm. suutinputket ja kaasuvivut on myös keltapassivoitu, tässä muutamia kuvia projektista
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 30.01.2017 20:50
ViestiLähetetty: Ma 16.04.2018 21:57
tässä myös kuva valmiista kannesta
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 30.01.2017 20:50
ViestiLähetetty: Ti 15.01.2019 21:03
PROJEKTI ETENEE HILJAKSEE, VÄLILLÄ TUNTUU ETTÄ TAIS TULLA ELÄMÄN TYÖ :)
TÄSSÄ MUUTAMIA KUVIA SYKSYLTÄ.
KONE ALKAA OLLA NIPUSSA, TAKA- JA ETUAKSILA JA HILPEET ON PUHALLETTU JA MAALATTU POHJILLE LAITOIN TIKKURILAN TEMACOAT GPL-S PRIMERIN JA PINTAVÄRIKSI TULI DUPLICOLOR ALKYTON URETAANIPOHJAINEN MAALI.
POHJA TULI PESTYÄ JA RUOSTE PAIKKOJA LÖYTYI TUNKINREIKIEN KOHDALTA SEKÄ TAKAKONTISTA VETOSILMUKAN KOHDILTA, MUTTA PITÄÄ ETSI EHJÄ VARARENKAAN KOTELO JA LEIKATA UUSI KORJAUS PALA.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1334
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa
ViestiLähetetty: Ti 15.01.2019 23:52
Jämäkkä entisöinti proggis tuli tästä. Tsemiä että jaksat tehdä loppuun :thumbup:
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
x164 -07
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Triumph legend 900 Cafe Racer
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2429
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18
ViestiLähetetty: Ke 16.01.2019 08:37
Hyvää duunia! Kyllä se tuossa vaiheessa kun kori on grillissä alkaa olla lähtenyt lapasesta :lol: Tekis hyvää vastaava operaatio tuolle omalle tenavallekin, mutta itse olen vetänyt kyseisen projektin rajan juurikin tekniikan irroittamiseen.. projektissa kuitenkin tärkeintä on sen valmistuminen. Eräs edellinen projekti kun vietti aikaansa sen 3-4 vuotta hylsynä pukkien päällä, niin en enää halua siihen tilanteeseen.

2.5 DT onkin mukava kohde kun se on näistä ns. vakiomalleista se harvinaisin. Olikohan valmistusmäärä 19.000kpl eli näitä on tehty vähemmän kuin Coswortheja.
Sisusta prokkis näyttää hyvältä, ja siitä taisi olla jotakin puhetta tuolla viime kevään Classic motorshowssa, jos oletan että on sama auto kyseessä. Noista ovipahveista tosiaan kannattaa unohtaa ne kangasversiot, jos kerran projektin toteutuksen laatu on muilta osin tämä. Niistä vinyylisistä on jopa olemassa uustuotantoa, tosin ei alkuperäistä MB:tä,mutta todella siistin näköistä. Ja tuntuu, että nuo Cosworthin pahvit kestävät aikaa paljon paremmin. Ainakin itsellä on käytännössä virheettömät pahvit tuossa -85 autossa.

Ainut juttu mikä osui omaan silmään oli nuo jarrusatulat. Eli kun nyt sinkität ja keltapassivoit muutenkin osia, niin miksi satulat maalattiin?
MB C 180 CDI T Avantgarde -14
MB 190E 2.3-16 -85

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 30.01.2017 20:50
ViestiLähetetty: Ke 16.01.2019 16:07
hei, onko linkkiä mistä sais uus tuotanto pahveja, kysyin vanhojen verhoilua uusiksi niin pyysi 1000€
kuulemma ongelma verhoilla, alkuperäiset kuulemma muotti puristettu
joo nähtiin lahdessa, auto on seinäjoella
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2429
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18
ViestiLähetetty: Ke 16.01.2019 21:01
Ne tuli vastaan joskus kun selasin Googlesta. Olivat jenkkitavaraa. En löytänyt äkkiä mistä ne olis ollut.. ei tiedä vaikka olis lopetettu niidenkin teko. Ne on juu alipainemuovattuja alunperin. Tuo ongelma kun on melkoisen laaja niin kannattaisi alkaa kyselemään noilta firmoilta, jotka kunnostaa vastaavalla toimenpiteellä näitä jenkkien kojelautoja ja ovipahveja. Mun Cadillaciin teki uuden kojelaudan Ruotsalainen RD autoline.. mistä sitä tietää vaikka innostuisivat tekemään euroihin.
MB C 180 CDI T Avantgarde -14
MB 190E 2.3-16 -85

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Jeetzy ja 4 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

https://Www.AutoDoc.fi