2x facelift: w212 + w115
Re: 2x facelift: w212 + w115
Onpa upeat vanteet!
Mitä tuollaiset noin suurinpiirtein kustantaa?
Mitä tuollaiset noin suurinpiirtein kustantaa?
Re: 2x facelift: w212 + w115
Enpäs laskenutkaan hintaa vielä..
Ostohinta 750€
Keskiöiden kiillotus 350€
Ulkokehät 500€
Pultit ja mutterit 150€
Keskimerkit 140€
Renkaat 100€
Sisäkehien puhallusta ja maalausta ei oikein voi laskea kun tarvikkeita meni muutamien eurojen edestä.
Yht. 1990€
Vastaavien hinta kiillottamattomilla keskiöillä pyörii jossain 1500-1700e paikkeilla.
Ostohinta 750€
Keskiöiden kiillotus 350€
Ulkokehät 500€
Pultit ja mutterit 150€
Keskimerkit 140€
Renkaat 100€
Sisäkehien puhallusta ja maalausta ei oikein voi laskea kun tarvikkeita meni muutamien eurojen edestä.
Yht. 1990€
Vastaavien hinta kiillottamattomilla keskiöillä pyörii jossain 1500-1700e paikkeilla.
Re: 2x facelift: w212 + w115
Tuo jäi vähän hämmentämään, että keskimutterit maalataan? Miksi ihmeessä? Miksei kiillotus?
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: 2x facelift: w212 + w115
Halusin ne kultaiseksi, mutta harkitsen kiillotusta edelleen. Paras olisi kiilotettu ja kultaisella candylakattu, mutta voi olla että kokeilen ensin perusmaalia ja jos ei ole hyvä niin sitten kiillotan ne.
Re: 2x facelift: w212 + w115
Olen aika tyytyväinen tämän päivän aikaansaannoksiin vaikka menikin tallilla melko myöhään.
Tein ilmajousille kiinnikkeet aiemmin mainitsemistani laipoista jotka teetätin 5mm teräksestä. Aikaavievin osa koko hommasta tulee tietysti kaavasta mittaa-leikkaa-sovita-toista.
Toiselle puolelle kumminkin saa tehtyä nopeasti kiinnikkeet kun ensimmäinen puoli on todettu toimivaksi, tai ainakin sinnepäin.
Takajousen yläkiinnike; tuon pultin tarkoitus on pitää jousen yläosa paikallaan, jos auto nostetaan ilman että jousissa on paine.
Takajousen alakiinnike. Hitsattuihin muttereihin tulee iskarin puoltit, eli ne toimii sekä iskarin että jousen kiinnityksenä. Jousi pultataan kiinnikkeeseen noista rei'istä ennen asennusta.
Etujousen kiinnikkeet. Alakiinnike on kalteva, jotta jousi olisi tyhjänä suoremmassa. Alapää pultataan suoraan tukivarren läpi jouseen kiinni 50mm pultilla.
Etujousi täydessä ulosjoustossa. Vaikka tuossa on kaarella niin ajossa tietysti aika paljon suoremmassa.
Kuvassa näkyy myös pieni reikä apurungossa kun piti tehdä jouselle tilaa.
Etujousi melkein täysin kasaan painettuna.
Koko sarja. Etujousien yläpäihin pitää tehdä vielä vastaavanlainen kiinnitys mitä taakse tuli
Kiinnikkeitä saa kyllä kommentoida, en pahastu
Otin myös huonon videon:
https://suomin3.kuvat.fi/kuvat/MB+W115/ ... 536259.MOV
Hieman on jotain ongelmaa takapään korkeuden kanssa.. Etupää laski juuri sille tasolle kuin halusinkin, mutta takaa jäi sen verran korkeaksi, että auto on etukenossa. Pitää saada noin 2cm alaspäin, jotta tulisi tarpeeksi hyvä balanssi. Luulen että sen saa kuntoon lyhentämällä takajousen yläkiinnikettä.
Videolla ei vielä ole iskarit paikallaan, mutta en usko että niissä ainakaan suurta murhetta tulee. Sen verran tiedän jo nyt että etuiskari on hieman liian pitkä. Täytyy jostain keksiä korvaava tilalle, käytännössähän melkein mikä vaan käy kun tekee alakiinnikkeen sille.
Tein ilmajousille kiinnikkeet aiemmin mainitsemistani laipoista jotka teetätin 5mm teräksestä. Aikaavievin osa koko hommasta tulee tietysti kaavasta mittaa-leikkaa-sovita-toista.
Toiselle puolelle kumminkin saa tehtyä nopeasti kiinnikkeet kun ensimmäinen puoli on todettu toimivaksi, tai ainakin sinnepäin.
Takajousen yläkiinnike; tuon pultin tarkoitus on pitää jousen yläosa paikallaan, jos auto nostetaan ilman että jousissa on paine.
Takajousen alakiinnike. Hitsattuihin muttereihin tulee iskarin puoltit, eli ne toimii sekä iskarin että jousen kiinnityksenä. Jousi pultataan kiinnikkeeseen noista rei'istä ennen asennusta.
Etujousen kiinnikkeet. Alakiinnike on kalteva, jotta jousi olisi tyhjänä suoremmassa. Alapää pultataan suoraan tukivarren läpi jouseen kiinni 50mm pultilla.
Etujousi täydessä ulosjoustossa. Vaikka tuossa on kaarella niin ajossa tietysti aika paljon suoremmassa.
Kuvassa näkyy myös pieni reikä apurungossa kun piti tehdä jouselle tilaa.
Etujousi melkein täysin kasaan painettuna.
Koko sarja. Etujousien yläpäihin pitää tehdä vielä vastaavanlainen kiinnitys mitä taakse tuli
Kiinnikkeitä saa kyllä kommentoida, en pahastu
Otin myös huonon videon:
https://suomin3.kuvat.fi/kuvat/MB+W115/ ... 536259.MOV
Hieman on jotain ongelmaa takapään korkeuden kanssa.. Etupää laski juuri sille tasolle kuin halusinkin, mutta takaa jäi sen verran korkeaksi, että auto on etukenossa. Pitää saada noin 2cm alaspäin, jotta tulisi tarpeeksi hyvä balanssi. Luulen että sen saa kuntoon lyhentämällä takajousen yläkiinnikettä.
Videolla ei vielä ole iskarit paikallaan, mutta en usko että niissä ainakaan suurta murhetta tulee. Sen verran tiedän jo nyt että etuiskari on hieman liian pitkä. Täytyy jostain keksiä korvaava tilalle, käytännössähän melkein mikä vaan käy kun tekee alakiinnikkeen sille.
Re: 2x facelift: w212 + w115
cool Ihan asialliset on kiinnikkeet.
Onko katsastuksessa mitään probleemaa noilla ilmajousilla? jos vaikka joskus omaa pystylyhtyyn........
Onko katsastuksessa mitään probleemaa noilla ilmajousilla? jos vaikka joskus omaa pystylyhtyyn........
W115 220 -70
S204 200cdi -08
ex.W639 115cdi-08
ex:S211 270cdi -03
ex:W210 290tdt-98
ex:W202 250tdt-98
ex:W123 230TE-82
ex:W123 220D-77
S204 200cdi -08
ex.W639 115cdi-08
ex:S211 270cdi -03
ex:W210 290tdt-98
ex:W202 250tdt-98
ex:W123 230TE-82
ex:W123 220D-77
Re: 2x facelift: w212 + w115
Uusissa autoissa vaativat tuv-todistusta, mutta näin vanha pitäisi mennä ilmajousien kantavuustodistuksilla. Ja varmaan haluaa katsoa että kiinnitys on kunnollinen. Eiköhän leimasta selvitä
Tein taka yläkiinnikkeen uusiksi, nyt sinne tuli levy joka pitää yläpään kohdallaan huomattavasti paremmin kuin pelkkä pultti. Ja madalsin sitä myös. Tietenkään ei tullut kuvattua.. Mutta perä laski pari senttiä sillä ja kokeilin alustaa myös iskareiden kanssa, toimii
Etu @100psi
Etu @0psi
Taka @100psi
Taka @0psi
Tein taka yläkiinnikkeen uusiksi, nyt sinne tuli levy joka pitää yläpään kohdallaan huomattavasti paremmin kuin pelkkä pultti. Ja madalsin sitä myös. Tietenkään ei tullut kuvattua.. Mutta perä laski pari senttiä sillä ja kokeilin alustaa myös iskareiden kanssa, toimii
Etu @100psi
Etu @0psi
Taka @100psi
Taka @0psi
Re: 2x facelift: w212 + w115
Hyvä kun toimii takapää, kun sielä ei varmasti ole liikaa tilaa iskarille.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: 2x facelift: w212 + w115
Joo, ainakin noin koekäytössä toimii. Eri asia kun lähtee ajamaan, mutta ohuempaa iskaria sitten..
Vähän takapalkeet hankaa tyhjentyessä viimeisillä senteilllä johonkin. Luultavasti runkoon pohjaanlyöntikumin vieressä, mutta siitä kyllä hioo vähän pois nopeasti.
Vähän takapalkeet hankaa tyhjentyessä viimeisillä senteilllä johonkin. Luultavasti runkoon pohjaanlyöntikumin vieressä, mutta siitä kyllä hioo vähän pois nopeasti.
Re: 2x facelift: w212 + w115
Harmillisen hitaasti etenee kun kevätkin alkaa olla pitkällä..
Sisäkaton maalailin, muuten hyvä mutta se kattoverhoilu meni jonkun verran kuprulle maalista. Luulin että olisi kestänyt sen ilman venymistä.. No parempi se on siltikin mitä ennen, ja näytti vähän oikenevan kun maali kuivui. Voi aamulla olla taas parempi..
Renkaat laitettu päälle ja vaikkei venytykselle ole edes tarvetta niin laitoin nämä kun tosiaan halvalla tuli vastaan. Omasta mielestä ihan järkevän näköinen verrattuna siihen miten kiinankumit venyy. Nämä on Hankook Ventus prime 3.
Sitten vanteet alle ja auto pihalle. Madalluksesta tuli sopiva, kori on balanssissa ja eikä eteen jää turhaa tilaa.
Nyt kun se sisäkatto on maaleissa niin meinasin laitella kojelautaa ja ovia kohta paikalleen.
Sisusta vielä verhoilijalla, ei tietoa koska valmistuu.
Sisäkaton maalailin, muuten hyvä mutta se kattoverhoilu meni jonkun verran kuprulle maalista. Luulin että olisi kestänyt sen ilman venymistä.. No parempi se on siltikin mitä ennen, ja näytti vähän oikenevan kun maali kuivui. Voi aamulla olla taas parempi..
Renkaat laitettu päälle ja vaikkei venytykselle ole edes tarvetta niin laitoin nämä kun tosiaan halvalla tuli vastaan. Omasta mielestä ihan järkevän näköinen verrattuna siihen miten kiinankumit venyy. Nämä on Hankook Ventus prime 3.
Sitten vanteet alle ja auto pihalle. Madalluksesta tuli sopiva, kori on balanssissa ja eikä eteen jää turhaa tilaa.
Nyt kun se sisäkatto on maaleissa niin meinasin laitella kojelautaa ja ovia kohta paikalleen.
Sisusta vielä verhoilijalla, ei tietoa koska valmistuu.
Re: 2x facelift: w212 + w115
Aijai ko tullee hieno vehje tästä
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: 2x facelift: w212 + w115
Onkos tää nyt mallia sleeper.? Hieno on.
Re: 2x facelift: w212 + w115
Kiitos kommenteista!
Tosiaan se sisäkaton maalaus näytti ensin menneen ihan pilalle, mutta aamulla verhoilu oli kiristynyt takaisin muotoonsa. Aika erikoinen ilmiö..
Heti maalauksen jälkeen:
12 tunnin päästä:
Omasta mielestä tuli aika hyvä, ehdottomasti kuitenkin parempi kuin vanha likainen beige
Mittaristo ja kojelauta tuli kasattua osittain. Osien kiinnittely on melko hidasta kun täytyy putsailla niitä ja irrotella + kiillottaa kromit.
Tuo ratti on aivan karmea joten ostin ebaystä 1 sarjan ratin. Toivottavasti on yhtä hyvä livenä kuin kuvissa!
Tosiaan se sisäkaton maalaus näytti ensin menneen ihan pilalle, mutta aamulla verhoilu oli kiristynyt takaisin muotoonsa. Aika erikoinen ilmiö..
Heti maalauksen jälkeen:
12 tunnin päästä:
Omasta mielestä tuli aika hyvä, ehdottomasti kuitenkin parempi kuin vanha likainen beige
Mittaristo ja kojelauta tuli kasattua osittain. Osien kiinnittely on melko hidasta kun täytyy putsailla niitä ja irrotella + kiillottaa kromit.
Tuo ratti on aivan karmea joten ostin ebaystä 1 sarjan ratin. Toivottavasti on yhtä hyvä livenä kuin kuvissa!
Re: 2x facelift: w212 + w115
Hyvältä näyttää! Olen törmännyt tuohon samaan ominaisuuteen vinyylin kanssa, eli venyy kun saa hieman liuotinta mutta palautuu kuivuttuaan. Voi olla jopa että kiristyy hieman verrattuna alkuperäiseen, mutta sehän on hyvä asia. Tuo ratin muutos on kyllä todella hyvä idea. Tuo uudempi karjalanpiirakkaratti on kyllä törkeä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: 2x facelift: w212 + w115
Tuo vanhempi ratti on hieno. Meinaatko päivitellä takalamput ja etulasit/peilit? Kyllä tästä tulee hieno vehje!!!
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: 2x facelift: w212 + w115
Onhan tässä jo kuukausi ehtinyt taas vierähtää.. Tein asuntoremonttia vaan niin jäi tuo harrastelu tauolle, mutta nyt viikonloppuna ehti hiukan jatkaa. Viikon päästä olisi lyhyt loma jonka otin tarkoituksella autohommia varten.
Toisen puolen ovet on paikoillaan, samoin seisontajarrupolkimen runko.
Mittaristokin paikallaan. Ehdin hiukan kasata kuskinovea jo.
Taksiin pistin ilmajouset takaisin, se oli kuukauden verran hylättynä jäähdytinnestevuodon takia. Muovinen jakoblokki/polttoainesuodattimen jalka oli lohjennut, vissiin tyyppiviasta kyse. Nyt ajossa taas.
Nyt pitäisi tilata läjä osia lomaa varten. Alumiinilistojen entisöinti pohdinnan alla, josko löytyisi joku firma joka pystyisi anodisoimaan uudelleen nuo naarmuiset listat. Tutulta niklaamoyrittäjältä kysyin jos tietää alan toimijoita, sanoi että kannattaa kysyä Pinnoitus Heliniltä.
Toisen puolen ovet on paikoillaan, samoin seisontajarrupolkimen runko.
Mittaristokin paikallaan. Ehdin hiukan kasata kuskinovea jo.
Taksiin pistin ilmajouset takaisin, se oli kuukauden verran hylättynä jäähdytinnestevuodon takia. Muovinen jakoblokki/polttoainesuodattimen jalka oli lohjennut, vissiin tyyppiviasta kyse. Nyt ajossa taas.
Nyt pitäisi tilata läjä osia lomaa varten. Alumiinilistojen entisöinti pohdinnan alla, josko löytyisi joku firma joka pystyisi anodisoimaan uudelleen nuo naarmuiset listat. Tutulta niklaamoyrittäjältä kysyin jos tietää alan toimijoita, sanoi että kannattaa kysyä Pinnoitus Heliniltä.
Re: 2x facelift: w212 + w115
Tähän unohtui vastata.. Vanhemmasta tulee vain ratti. Kaksiosaiset etuovien lasit kyllä löytyy, mutta en laita niitä ainakaan vielä. Voi olla että jossain vaiheessa Takavaloista mielestäni uritetut on paremmat.joop79 kirjoitti:Tuo vanhempi ratti on hieno. Meinaatko päivitellä takalamput ja etulasit/peilit? Kyllä tästä tulee hieno vehje!!!
Tajusin nyt kasailuvaiheessa että kyllä inhottavin osa vanhan auton kanssa tekemistä on osien hankinta. Ei meinaa oikein löytyä edes saksaksi.. Muut pikku tilpehöörit on jo oikeastaan hankittu, mutta vielä puuttuu:
- Kojelaudan päädyn ilmasuuttimen vipu. Rikoin toisen vahingossa.
- Oville menevät läpiviennit/tiivisterenkaat. Yhden varaosanumero on 1099970181, loput oli niin haperoita/palasia irronnut ettei saanut selvää.
- A-pilareiden verhoilulevyjen kiinnitysklipsut
- Valokatkaisijan kehys, jossa lukee "lights" ja on merkattu ne eri asennot katkaisijalla
- Virtalukon kehys
- Lämmönsäätimien suorakulmaiset nupit, hukkasin ne.
- Kattovalo
- Takaovien tiivisteiden "ohjauskiskot" tai ne peltisuikaleet.
Jotain muutakin varmasti puuttuu, mutta ainakin nämä on tiedossa. Jos joltakin löytyy jotain noista niin ilmoitelkaa
Edit: Kaivelin etulasien osat esille, näköjään kaikki muu tarvittava löytyy paitsi isojen ikkunoiden tiivisteet ja sivupeili. Isot ikkunat on myös vaikkei näy kuvissa. Totesin että kuntokin on ihan hyvä, pitänee tosiaan fiksata ja asentaa joskus.
Re: 2x facelift: w212 + w115
Rapsuttelin lauantaina kaaret puhtaiksi ja massailin ne. Samalla tuli laitettua helmojen alaosiin. Täytyy kyllä ensi talvena putsata pohjakin kunnolla niin tulee siistin näköistä.
Etenee.. Takapuskurin runko oli ihan romu niin korjasin sen. Nyt pitäisi mennä seuraavat 40 vuotta..
Pikkuikkunat tuli nyt sitten kumminkin laitettua. Sopi suoraan faceliftin oviin, ovipahveissakin oli valmiiksi paikat mitkä piti vain puhkaista noita kulmavaihteiden kääntöpyöriä varten.
Pitää vielä ostaa uusi kuskin ikkuna, oli tosi huonossa kunnossa tuo mikä tuli sarjan mukana. Muuten osat ok, putsasin kaikki kromiosat ja tiivisteet.
Sisustaa:
Ilmajousituksen ohjaukset.. Tein tuon 3mm muovilevystä ja liimasin alkuperäiseen kiinni. Tuli oikein hyvä omasta mielestä. Koko roska verhoillaan vielä samalla ruskealla nahalla kuin penkit.
Periaatteessa tehtävä enää ajokuntoa varten:
- Iskunvaimentimien hankinta ja asennus
- Tuulilasin hankinta
- Loput kromilistat paikalleen
- Ilmalinjojen veto
- Sisustan kasaus loppuun
Takaluukun teen myöhemmin kuntoon, ennen elokuuta kuitenkin kun silloin pitäisi auto viedä näytille.
Edit: tekniikasta; olisiko aivan järjetöntä harkita om604 turbotettuna? Tekniikanluovuttajia saa halvalla, kelpaa leimalla pienen vakiotehon ansiosta ja mahtunee hyvin konehuoneeseen.
Etenee.. Takapuskurin runko oli ihan romu niin korjasin sen. Nyt pitäisi mennä seuraavat 40 vuotta..
Pikkuikkunat tuli nyt sitten kumminkin laitettua. Sopi suoraan faceliftin oviin, ovipahveissakin oli valmiiksi paikat mitkä piti vain puhkaista noita kulmavaihteiden kääntöpyöriä varten.
Pitää vielä ostaa uusi kuskin ikkuna, oli tosi huonossa kunnossa tuo mikä tuli sarjan mukana. Muuten osat ok, putsasin kaikki kromiosat ja tiivisteet.
Sisustaa:
Ilmajousituksen ohjaukset.. Tein tuon 3mm muovilevystä ja liimasin alkuperäiseen kiinni. Tuli oikein hyvä omasta mielestä. Koko roska verhoillaan vielä samalla ruskealla nahalla kuin penkit.
Periaatteessa tehtävä enää ajokuntoa varten:
- Iskunvaimentimien hankinta ja asennus
- Tuulilasin hankinta
- Loput kromilistat paikalleen
- Ilmalinjojen veto
- Sisustan kasaus loppuun
Takaluukun teen myöhemmin kuntoon, ennen elokuuta kuitenkin kun silloin pitäisi auto viedä näytille.
Edit: tekniikasta; olisiko aivan järjetöntä harkita om604 turbotettuna? Tekniikanluovuttajia saa halvalla, kelpaa leimalla pienen vakiotehon ansiosta ja mahtunee hyvin konehuoneeseen.
Re: 2x facelift: w212 + w115
Ei etene.. Verhoilumatskut saapui ja sanoin verhoilijalle että heinäkuun alkupuolella olisi hyvä saada kuntoon.
Keskikonsoliin laitoin verhoilut, tuli omasta mielestä aika hyvä. Pitää vielä kiinnitellä tuo nahanpalanen kunnolla.
Etu ja takalasien kanssa heitän hanskat tiskiin kohta, todella kettumainen asentaa kun uusi tiiviste ei ole millään tavalla muodossaan vielä. Eikä tuulilasiin saanut edes kromilistaa laitettua ennen ikkunan asennusta. Takalasiin se meni onneksi..
Ikkunoiden asennusta yritän varmaan juhannuspyhinä.
Vielä pari kuvaa romuista
Keskikonsoliin laitoin verhoilut, tuli omasta mielestä aika hyvä. Pitää vielä kiinnitellä tuo nahanpalanen kunnolla.
Etu ja takalasien kanssa heitän hanskat tiskiin kohta, todella kettumainen asentaa kun uusi tiiviste ei ole millään tavalla muodossaan vielä. Eikä tuulilasiin saanut edes kromilistaa laitettua ennen ikkunan asennusta. Takalasiin se meni onneksi..
Ikkunoiden asennusta yritän varmaan juhannuspyhinä.
Vielä pari kuvaa romuista
Re: 2x facelift: w212 + w115
Asiallinen keskikonsoli.
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: 2x facelift: w212 + w115
Yksi askel eteen, kaksi taakse. Kuskin lokari meni uudelleen maalaukseen kun auto oli pressun alla juhannuksen ja kovan tuulen takia pressu oli hakannut maalipinnan rikki lokarista.
Ei toisaalta mikään suuri murhe, äkkiäkös tuo on taas kiinnitetty kunhan maalari saa sen kuntoon.
Etu- ja takalasit laitettiin paikoilleen veljen kanssa. MK1,5 sähköjohto oli oikein hyvä tiivisteen vetoon, ei tullut suurta kitkaa ja tarpeeksi lujaa sekä ohkaista tavaraa.
Tuulilasi oli hankala, tehtiin viiteen kertaan ennen kuin onnistui, eikä kromilistakaan ole paikallaan. Tiesin jo etukäteen että sen laittaminen jälkeenpäin on lähes mahdotonta, mutta yritettävä on. Uusi tiiviste ei ollut lasin nurkista yhtään muotoutunut niin oli jo työläs saada se pysymään paikallaan kiinnityksen ajan.
Myös ovet kasasin loppuun mutta siitä ei ole kuvaa.
Pikkuikkunoiden vuoksi piti hankkia uusi peili, täysin priima.
Ilmajousituksen paneelin letkut aiheutti huolta etukäteen, mutta loppujen lopuksi ihan siististi ne taipui. Tein venttiileille tuollaiset pellisoirot niin pysyy hyvin paikoillaan.
Kuva vielä ulkona. Lasien kiinnitys mahdollisti auton pesemisen, ja onkin aika kivan näköinen kun ei ole enää sentin pölykerrosta auton päällä..
Jos jotakin näistä löytyy, ilmoitelkaa
Ei toisaalta mikään suuri murhe, äkkiäkös tuo on taas kiinnitetty kunhan maalari saa sen kuntoon.
Etu- ja takalasit laitettiin paikoilleen veljen kanssa. MK1,5 sähköjohto oli oikein hyvä tiivisteen vetoon, ei tullut suurta kitkaa ja tarpeeksi lujaa sekä ohkaista tavaraa.
Tuulilasi oli hankala, tehtiin viiteen kertaan ennen kuin onnistui, eikä kromilistakaan ole paikallaan. Tiesin jo etukäteen että sen laittaminen jälkeenpäin on lähes mahdotonta, mutta yritettävä on. Uusi tiiviste ei ollut lasin nurkista yhtään muotoutunut niin oli jo työläs saada se pysymään paikallaan kiinnityksen ajan.
Myös ovet kasasin loppuun mutta siitä ei ole kuvaa.
Pikkuikkunoiden vuoksi piti hankkia uusi peili, täysin priima.
Ilmajousituksen paneelin letkut aiheutti huolta etukäteen, mutta loppujen lopuksi ihan siististi ne taipui. Tein venttiileille tuollaiset pellisoirot niin pysyy hyvin paikoillaan.
Kuva vielä ulkona. Lasien kiinnitys mahdollisti auton pesemisen, ja onkin aika kivan näköinen kun ei ole enää sentin pölykerrosta auton päällä..
Jos jotakin näistä löytyy, ilmoitelkaa
Re: 2x facelift: w212 + w115
Hieno projekti, jokos oot päässy ajeleen vai miten etenee??