W220 Japanista "valkoinen valas"

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2270
Liittynyt: Ke 04.08.2010 00:36
ViestiLähetetty: Ma 25.09.2017 17:47
Susiraja kirjoitti:
AK47 kirjoitti:Näitä on sit 285g 270g ja 320g päästöillä, riippuen kaiketi varustukseta. Japanin malleissa vastaavuustodistus lienee aina 285 tai 270g päästöillä. Euroversiossa 320g tämähän vaikuttaa käyttöverotukseen. Mutta ei itse autoveroon välttämättä.


Jos en pahasti valehtele, niin noissa japsituonneissa käyttöverot määräytyvät massan mukaan. Konttorilla vain sanoo ettei tähän hätään päästötietoja ole kun ei ole euromalli. Tällaista muistelin bemarifoorumin puolella kirjoitellun.

2000 mallisessa menee aina muutenkin painon mukaan. Uudemmista en sitten tiedä, jos ei ole tiedossa.

Mulla olisi 1999 malliseen 500:seen se alkuperäinen vastaavuustodistus, mutta se on langiin, joten painot väärin ja en tiedä voisiko sitä väärentää, kun alustanumeroonhan se on sidottu.
W220 S320 CDI -01 (OM613+722.6) EX: S320, S500L ja S600L
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)



Mersumies
Mersumies
Viestit: 1655
Liittynyt: Ti 10.08.2004 19:00
Paikkakunta: 08/09
ViestiLähetetty: Ma 25.09.2017 18:07
Susiraja kirjoitti:
AK47 kirjoitti:Näitä on sit 285g 270g ja 320g päästöillä, riippuen kaiketi varustukseta. Japanin malleissa vastaavuustodistus lienee aina 285 tai 270g päästöillä. Euroversiossa 320g tämähän vaikuttaa käyttöverotukseen. Mutta ei itse autoveroon välttämättä.


Jos en pahasti valehtele, niin noissa japsituonneissa käyttöverot määräytyvät massan mukaan. Konttorilla vain sanoo ettei tähän hätään päästötietoja ole kun ei ole euromalli. Tällaista muistelin bemarifoorumin puolella kirjoitellun.


No, ihan sama mistä tuotu, 2001 asti massan mukaan. Toihan olikin 2000. Jos sen valehtelee liian pieneksi menettää istumapaikkoja rekisteröintikatsastuksessa :D 2002 ja uudemmat päästöjen mukaan. Päästöt ei niikseen kiinnosta verottajaa nyt 2001 ja vanhemmissa, mutta sanoisin että haluavat sen mahdollista tulevaa varten. Päätetään että kaikki on käyttöverotettava päästöjen mukaan - tällaista voi tehdä SUOMESSA.

Sinäänsä tyypillistä tieliikenne ja vero laissa ettei se yleensä noudata logiikkaa. Jos autoa kohdellaan Japanin tietojen perusteella se onkin "keveämpi" ja saastuttaa vähempi mutta vaikka autolle ei tehdä yhtikäs mitään (no, vaihdetaan umpiot ja sumari kytketään suomalaisittain) niin pelkällä paperilla se onkin painavampi ja istumapaikkoja tulee lisää ja kirstuun kilahtaa anekolikoita päästöveron muodossa.

Kun kolikko kirstuun kilahtaa - niin mersu rekisteriin vilahtaa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08
ViestiLähetetty: Ti 26.09.2017 11:10
Susiraja kirjoitti:Unohdin tallilla ottaa kuvan faceliftin jatkojohdoista. Toista umpiota en kerennyt vielä paikoilleen laittamaan ja tuskin ihan heti oon laittamassakaan. Jos päädyt ostamaan facelift valot, niin voidaan vaikka tallilla pyörähtää katsomassa liitännät, niin näet livenä. Toinen jatkojohto on vielä nätisti irrallaan, kun ei umpiokaan oo paikoillaan.

Mie voin ne orkkishalogeenit tai tarvikexenonit myydä 300€ pari.
Joku foorumilainen miullekin kaupitteli joskus C36:seen yhtä sumaria asevelihintaan 460€. Halvemmaksi ois sentään parille jääny hintaa kuin 1500€ pari noista xenoneista. Mersussahan ei ikinä tuollaset osat kuin sumarit käy ristiin muista malleistakin :P


Hiukan tarviisin lisää rautalangan vääntöä.

LWR = leightweitereglierung tms. on ymmärtääkseni valojen korkeussäätö. Se voi olla manuaalinen (jossain päin kojelautaa on peukalopyörä), tai automaattinen (ei mitään namiskuukkelia).

Koska (1) mitään manuaalisäätöä ei löydy, (2) autossa on tehtaan Xenonit, ja (3) startatessa valot menevät ylös-alas, päättelen että autossa on automaattinen valojen korkeussäätö.

Onko nyt niin, että facelift-xenoneissa on aina 4 töpseliä, siinä missä pre-fl valoissa on 3?
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA
E39 530d, W220 S500, R1100RT
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08
ViestiLähetetty: Su 08.10.2017 16:34
Salaisuudet selviävät. Umpiomyyjä laskee ohjainboksin liittimen myös töpseliksi. Jos autossa on ABC-alusta, niin korkeudensäätömoottorin ohjaus tapahtuu ohjainboksin liittimestä. Tällöin kyseinen nelinapainen liitin (pre-fl neliö, fl suora) puuttuu umpion takaa. Joten ABC-alustattoman auton facelift bi-xenon umpiossa on 4 kpl töpseleitä. Tietenkin facelift bi-xenoneissa on omat ohjaimensa ja sytyttimensä.

Sonyn bluetooth asennettu, soi telkkarin audiosta todella hyvin eikä vinku tai rätise. Viidentoista euron peruutuskamera myös paikallaan telkkarin videosisääntulossa. Paikka löytyi avauspainikkeen vierestä. Comfort access autoissa tuossa on kait joku namiskuukkeli. Muovisen rekkarikilven taustapaneelin alla on pysty peltisauma, jonka reunaan valumavesi jää hengaamaan. Pienet pintaruosteet harjattu pois ja siistitty sinkkimaalilla ja massalla.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA
E39 530d, W220 S500, R1100RT
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08
ViestiLähetetty: La 04.11.2017 23:07
Lossi kilvissä ja ajossa. Mitään kalliita todistuksia ei ennen 1.1.2001 ensirekisteröity tarvinnut. Ainoa pieni ihmetys oli että mistä saadaan todistettua euromallin massat. Minulle olisi kelvannut japsimassat neljällä paikalla ihan hyvin, mutta laskennallinen paikkaluku olisi 3.6 joka katsurin matematiikalla pyöristyy kolmeen eikä neljään. Mulla oli aseistuksena Vehon varaosatiskin kuitti jossa auton runkonumero ja suomenkielisen manuaalin osanumero. Suomimanuskassa (€49) on lueteltuna kaikki tarvittavat massat. Siitä saa muutenkin huomattavasti paremmin selvää kuin japaninkielisestä. Japsimanuskassa ei teknisissä tiedoissa puhuttu mistään massoista mitään. Liekö sitten jokin kulttuurisesti sensitiivinen aihepiiri. Katsuri taisi ottaa massat lopulta runkonumeron alkuosan perusteella jostain trafin tietokannasta.

Ensimmäinen pitempi lomareissu meni japanilaisittain ilmaistuna 9.5 km/l keskikulutuksella. Ei paha, kaasujalka kun ei ollut mallia "höyhenen kevyt". Hyvin mahtui koko perheen rojut kyytiin. Tosin yksi iso kassi piti ängetä keskimmäiselle takapenkille. Pysyipähän jälkikasvu paremmin omissa karsinoissaan.

Muutamaan otteeseen kärry on ollut sitä mieltä että "sidelight":stä pitäisi tarkistaa polttimo. Mikä hiukan ihmetyttää koska noita sivuvaloja ei ole kuin jenkkimalleissa.

Alla Contin 16'' kitkat. Jotenkin nuo munkkirinkilät on liikuttavan näköiset. Mutta kesäksi pitäisi hankkia vanteet ja renkaat. Random nettihaulla löytyi halvat Monoblock kopiot: https://www.ebay.ie/itm/18-ALLOY-WHEELS ... SwHptY9hPC

Kuvissa pätevän näköiset, mutta liekö sitten jostain uudenvuoden jämätinoista valetut. Miten W220 sietää 18'' vanteita + matalia renkaita? Nouseeko rengasmelu ja veteleekö urissa? Mun E39:sta tuli rasittava uraohjus jo 17'' vanteilla. Tiedä sitten olisiko pitänyt pyöränkulmia viritellä eri malliin kuin vakkari 16'':lla.

Hiukan pistäisi vihaksi investoida kesäpyöriin €1500 jos lopputulemana on että klassisen kuuntelu autossa loppuu ja rattia pitää puristaa kaksin käsin näillä Etelä-Suomen pottupelloilla tai mitä nämä kehätiet nyt ovatkin.

Panin merkille että edellisestä AirMaticista oli jäänyt ärsyttävä neuroosi päälle. Joka kerta kun auton näkee parkissa niin pitää silmä kovana koittaa tiirata montakohan milliä mikin nurkka on laskenut. Noh edellisellä yksilöllä parhaimmillaan pääsi Vehon pihasta 50 metriä ennenkuin ikävä kotikorjaamolle iski uudelleen.

Heti kun olin vaihdatanut tulpat nesteet ja öljyt hoksasin että auton papereissa oli mukana semmoisia A3-kokoisia lakanoita joissa oli pieniä huoltokohteiden kuvia ja kuulakärkikynällä taiteiltuja rukseja. Niitä jos jaksaisi dekoodata (Google translate) niin saattaisi selvitä auton huoltohistoria hyvinkin yksityiskohtaisesti. Ainakin vaihdelootan öljyt on vaihdettu koskapa korkin väri oli vaihtunut punaiseksi.

Airmatikin tolppien suojahaitarit ovat ratkeilleet joka nurkassa. Siinäpä iltapuhdetta. Ajattelin soveltaa ensiavuksi Sitko Flex-teippiä. Sen liima kun tarttuu vaikka märkään ****in nuppiin.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA
E39 530d, W220 S500, R1100RT

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1655
Liittynyt: Ti 10.08.2004 19:00
Paikkakunta: 08/09
ViestiLähetetty: Ma 06.11.2017 21:03
harriba kirjoitti:Lossi kilvissä ja ajossa. Mitään kalliita todistuksia ei ennen 1.1.2001 ensirekisteröity tarvinnut. Ainoa pieni ihmetys oli että mistä saadaan todistettua euromallin massat. Minulle olisi kelvannut japsimassat neljällä paikalla ihan hyvin, mutta laskennallinen paikkaluku olisi 3.6 joka katsurin matematiikalla pyöristyy kolmeen eikä neljään. Mulla oli aseistuksena Vehon varaosatiskin kuitti jossa auton runkonumero ja suomenkielisen manuaalin osanumero. Suomimanuskassa (€49) on lueteltuna kaikki tarvittavat massat. Siitä saa muutenkin huomattavasti paremmin selvää kuin japaninkielisestä. Japsimanuskassa ei teknisissä tiedoissa puhuttu mistään massoista mitään. Liekö sitten jokin kulttuurisesti sensitiivinen aihepiiri. Katsuri taisi ottaa massat lopulta runkonumeron alkuosan perusteella jostain trafin tietokannasta.

Ensimmäinen pitempi lomareissu meni japanilaisittain ilmaistuna 9.5 km/l keskikulutuksella. Ei paha, kaasujalka kun ei ollut mallia "höyhenen kevyt". Hyvin mahtui koko perheen rojut kyytiin. Tosin yksi iso kassi piti ängetä keskimmäiselle takapenkille. Pysyipähän jälkikasvu paremmin omissa karsinoissaan.

Muutamaan otteeseen kärry on ollut sitä mieltä että "sidelight":stä pitäisi tarkistaa polttimo. Mikä hiukan ihmetyttää koska noita sivuvaloja ei ole kuin jenkkimalleissa.

Alla Contin 16'' kitkat. Jotenkin nuo munkkirinkilät on liikuttavan näköiset. Mutta kesäksi pitäisi hankkia vanteet ja renkaat. Random nettihaulla löytyi halvat Monoblock kopiot: https://www.ebay.ie/itm/18-ALLOY-WHEELS ... SwHptY9hPC

Kuvissa pätevän näköiset, mutta liekö sitten jostain uudenvuoden jämätinoista valetut. Miten W220 sietää 18'' vanteita + matalia renkaita? Nouseeko rengasmelu ja veteleekö urissa? Mun E39:sta tuli rasittava uraohjus jo 17'' vanteilla. Tiedä sitten olisiko pitänyt pyöränkulmia viritellä eri malliin kuin vakkari 16'':lla.

Hiukan pistäisi vihaksi investoida kesäpyöriin €1500 jos lopputulemana on että klassisen kuuntelu autossa loppuu ja rattia pitää puristaa kaksin käsin näillä Etelä-Suomen pottupelloilla tai mitä nämä kehätiet nyt ovatkin.

Panin merkille että edellisestä AirMaticista oli jäänyt ärsyttävä neuroosi päälle. Joka kerta kun auton näkee parkissa niin pitää silmä kovana koittaa tiirata montakohan milliä mikin nurkka on laskenut. Noh edellisellä yksilöllä parhaimmillaan pääsi Vehon pihasta 50 metriä ennenkuin ikävä kotikorjaamolle iski uudelleen.

Heti kun olin vaihdatanut tulpat nesteet ja öljyt hoksasin että auton papereissa oli mukana semmoisia A3-kokoisia lakanoita joissa oli pieniä huoltokohteiden kuvia ja kuulakärkikynällä taiteiltuja rukseja. Niitä jos jaksaisi dekoodata (Google translate) niin saattaisi selvitä auton huoltohistoria hyvinkin yksityiskohtaisesti. Ainakin vaihdelootan öljyt on vaihdettu koskapa korkin väri oli vaihtunut punaiseksi.

Airmatikin tolppien suojahaitarit ovat ratkeilleet joka nurkassa. Siinäpä iltapuhdetta. Ajattelin soveltaa ensiavuksi Sitko Flex-teippiä. Sen liima kun tarttuu vaikka märkään ****in nuppiin.


Monoblokit ei ehkä sovi kuin 124 ja 201, 202 ja 210 koriin.

Mulla ois kyllä amg halkaistuilla puolilla vanteet s55 alta ja s600 segin vanteet 18" ja ihan hyvä oli 18 rengastus. Mitä nyt takakumit oli tehty huokoisesta kumista kun lähti pinnasta puolet pois.

Vannekauppoja voidaan sorvata. On toki monoblokeja myös mutta ne on aidot ja 17"
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08
ViestiLähetetty: La 11.11.2017 20:22
Airmatic-tolppien pölysuojista oli jäljellä lähinnä kaunis(?) muisto. Muovi oli sekä kovettunut että hapertunut. Laadin joutessani lvi-mieheltä yli jääneestä kumikalvosta etutolpille kumisaappaat. Näyttää kuvassa oikein professionaalilta, erityisesti kun sitkoteippisauma on käännetty korin puolelle eikä pyörällä ole painoa. Saas nähdä miten toimii. Luulen että konsepti on toimiva mutta teippisauma saattaa pettää. Jos näin niin ohuempi kalvo ja polyuretaaniliima. Jos sekään ei auta niin alhaalta tolppa irti ja prätkän sisäkumista sopiva pätkä sukaksi.

Arkistot tiesivät kertoa että Audio10-mankan saa toimimaan Bosen kanssa. Audio10:iin voi myös tinata aux inin kasettisoittimeen. Siitä saisi ulkoisesti kliinin euroratkaisun.

Mutta joka tapauksessa nuo putkiradiot pitäisi purkaa takakontista. Ilmeisesti starilla pitää ensin disabloida navi, telefooni sekä cd vaihtaja. Sitten D2B-väylää pitäisi säätää niin että lenkkiin jää vain pääyksikkö sekä Bose. Telkkari ei tainnut olla kuituväylässä. Jossain näytti olevan D2B terminaattorilenksuja myynnissä, niitä ilmeisesti tarvitaan.

Navigaatioyksikön kello ei enää aseta itseään Tokion aikaan kun nypin navin antennin irti. Eipä se toisaalta pysy ajassakaan. Navin kun disabloi niin ilmeisesti jostakin muualta ilmestyy kello joka ei jätätä kymmentä minuuttia parissa vuorokaudessa. Tai ehkä auto vaan on yksinkertaisesti niin nopea että kyseessä on jokin relativistinen ilmiö.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA
E39 530d, W220 S500, R1100RT

Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8801
Liittynyt: Pe 25.07.2008 20:26
Paikkakunta: Finland Proper
ViestiLähetetty: La 11.11.2017 20:49
220-koriseenhan saa nuo suojapalkeet erillisinä varaosinakin, toisin kuin moniin muhin malleihin (taitaa olla isot markkinat, toisaalta 211-korisessa oli aluksi samaa tarvetta mutta vasta joskus mallisarjan loppumisen jälkeen tullut varaosaksi). Mersun hinnastossa esim. etupään suojapalkeet € 56.36 pari, tässä Mercteilin hinta: https://mercteil.com/en/vin?q=A2203300085

Sen suojapalkeen asennus vaan sen verran työlästä että tuo yllä kuvattu ratkaisu vaikuttaa paljon järkevämmältä.
Viimeksi muokannut DBFI päivämäärä Ma 13.11.2017 09:15, muokattu yhteensä 1 kerran

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1655
Liittynyt: Ti 10.08.2004 19:00
Paikkakunta: 08/09
ViestiLähetetty: Ma 13.11.2017 00:24
harriba kirjoitti:Airmatic-tolppien pölysuojista oli jäljellä lähinnä kaunis(?) muisto. Muovi oli sekä kovettunut että hapertunut. Laadin joutessani lvi-mieheltä yli jääneestä kumikalvosta etutolpille kumisaappaat. Näyttää kuvassa oikein professionaalilta, erityisesti kun sitkoteippisauma on käännetty korin puolelle eikä pyörällä ole painoa. Saas nähdä miten toimii. Luulen että konsepti on toimiva mutta teippisauma saattaa pettää. Jos näin niin ohuempi kalvo ja polyuretaaniliima. Jos sekään ei auta niin alhaalta tolppa irti ja prätkän sisäkumista sopiva pätkä sukaksi.

Arkistot tiesivät kertoa että Audio10-mankan saa toimimaan Bosen kanssa. Audio10:iin voi myös tinata aux inin kasettisoittimeen. Siitä saisi ulkoisesti kliinin euroratkaisun.

Mutta joka tapauksessa nuo putkiradiot pitäisi purkaa takakontista. Ilmeisesti starilla pitää ensin disabloida navi, telefooni sekä cd vaihtaja. Sitten D2B-väylää pitäisi säätää niin että lenkkiin jää vain pääyksikkö sekä Bose. Telkkari ei tainnut olla kuituväylässä. Jossain näytti olevan D2B terminaattorilenksuja myynnissä, niitä ilmeisesti tarvitaan.

Navigaatioyksikön kello ei enää aseta itseään Tokion aikaan kun nypin navin antennin irti. Eipä se toisaalta pysy ajassakaan. Navin kun disabloi niin ilmeisesti jostakin muualta ilmestyy kello joka ei jätätä kymmentä minuuttia parissa vuorokaudessa. Tai ehkä auto vaan on yksinkertaisesti niin nopea että kyseessä on jokin relativistinen ilmiö.


A2203300085
A2203500237

Vajaa 60eurublaa kipale.

Nuilla numeroilla löytyy haitareita jotka sopii ja on nättejä ja kauniita.

Autolle voisi koettaa kertoa ettei kääntele kelloa japanin aikaan. Asetuksista pois nousevan auringon maa ja tilalle eurostoliiton itäraja.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1481
Liittynyt: To 15.05.2003 10:00
Paikkakunta: Espoo
ViestiLähetetty: Ma 13.11.2017 11:11
DBFI kirjoitti:220-koriseenhan saa nuo suojapalkeet erillisinä varaosinakin, toisin kuin moniin muhin malleihin (taitaa olla isot markkinat, toisaalta 211-korisessa oli aluksi samaa tarvetta mutta vasta joskus mallisarjan loppumisen jälkeen tullut varaosaksi). Mersun hinnastossa esim. etupään suojapalkeet € 56.36 pari, tässä Mercteilin hinta: https://mercteil.com/en/vin?q=A2203300085

Sen suojapalkeen asennus vaan sen verran työlästä että tuo yllä kuvattu ratkaisu vaikuttaa paljon järkevämmältä.

Sopiikohan nuo suojapalkeet suoraan myös ABC-tolppiin? Tai onko niille saatavissa omat palkeet varaosina? En ole itse mistään löytänyt.
Matti
Mersut nyt: S500 -04, 560SL -87
Entiset mersut: 320 T -94, 500SL -91, 280S -70, 300CE -88, 230EA-82, A140 A -01, E320 T -03, 350SL 4.5 -71

Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8801
Liittynyt: Pe 25.07.2008 20:26
Paikkakunta: Finland Proper
ViestiLähetetty: Ma 13.11.2017 12:23
Matti R kirjoitti:Sopiikohan nuo suojapalkeet suoraan myös ABC-tolppiin? Tai onko niille saatavissa omat palkeet varaosina? En ole itse mistään löytänyt.


On ne eri malliset eikä ABC:lle ole mersun omana varaosana pelkkiä suojapalkeita.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08
ViestiLähetetty: Ma 13.11.2017 15:22
Kiitos haitarivinkeistä. Olin siinä uskossa ettei noita varaosana saa ilman että tulee koko tolppa kaupan päälle. Jos/kun noihin tolppiin joutuu koskemaan niin sitten viimeistään voisi laittaa oikeat haitarit. Kumppareiden hinta €7 (klemmarit) ja asennusaika vartti per kulma. Samalla tuli todettua että ruostetta ei löydy pyöräkaarista eikä lokarien takaa. Muoviset kynnyskotelot pitäisi jaksaa vielä irrottaa ja suojata alla olevat pellit ja nostokohtien ympäristöt. Astinlaudan ja kynnyskotelon väliset tiivistelistat ovat hapertuneet taivaan tuuliin. Ehkä siihen voisi soveltaa mustaa tiivistenauhaa. Tai kysäistä mitä maksaa varaosana.

Maa-asetuksia en ole vielä löytänyt autosta (kielen voi toki vaihtaa rattinapeilla englanniksi) enkä japsicomandista. Ehkä asetus löytyy starilla.

Star-toivelistaa tähän mennessä:

- cd-vaihtaja, navigaattori ja puhelin disabloidaan (kellonajan asetus rattinappeihin)
- vilkkuun toiminto jossa pieni nykäys tuottaa kolme vilkutusta
- kuskin turvavyön pimpelipompeliäänet pois
- mitä star on mieltä olemattomista sidelighteistä (joskus tulee kehotus tarkastaa polttimot)
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA
E39 530d, W220 S500, R1100RT
Edellinen

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa

   








AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

eurovanne.fi

lukitusturva.fi

https://Www.AutoDoc.fi