W220 Japanista "valkoinen valas"

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2306
Liittynyt: Ke 04.08.2010 00:36
ViestiLähetetty: Ma 25.09.2017 17:47
Susiraja kirjoitti:
AK47 kirjoitti:Näitä on sit 285g 270g ja 320g päästöillä, riippuen kaiketi varustukseta. Japanin malleissa vastaavuustodistus lienee aina 285 tai 270g päästöillä. Euroversiossa 320g tämähän vaikuttaa käyttöverotukseen. Mutta ei itse autoveroon välttämättä.


Jos en pahasti valehtele, niin noissa japsituonneissa käyttöverot määräytyvät massan mukaan. Konttorilla vain sanoo ettei tähän hätään päästötietoja ole kun ei ole euromalli. Tällaista muistelin bemarifoorumin puolella kirjoitellun.

2000 mallisessa menee aina muutenkin painon mukaan. Uudemmista en sitten tiedä, jos ei ole tiedossa.

Mulla olisi 1999 malliseen 500:seen se alkuperäinen vastaavuustodistus, mutta se on langiin, joten painot väärin ja en tiedä voisiko sitä väärentää, kun alustanumeroonhan se on sidottu.
W163 ML 430 -00 (M113+722.6) (Talviauto)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) (Kesäauto)
+ Invataksi


Mersumies
Mersumies
Viestit: 2029
Liittynyt: Ti 10.08.2004 19:00
Paikkakunta: 08/09
ViestiLähetetty: Ma 25.09.2017 18:07
Susiraja kirjoitti:
AK47 kirjoitti:Näitä on sit 285g 270g ja 320g päästöillä, riippuen kaiketi varustukseta. Japanin malleissa vastaavuustodistus lienee aina 285 tai 270g päästöillä. Euroversiossa 320g tämähän vaikuttaa käyttöverotukseen. Mutta ei itse autoveroon välttämättä.


Jos en pahasti valehtele, niin noissa japsituonneissa käyttöverot määräytyvät massan mukaan. Konttorilla vain sanoo ettei tähän hätään päästötietoja ole kun ei ole euromalli. Tällaista muistelin bemarifoorumin puolella kirjoitellun.


No, ihan sama mistä tuotu, 2001 asti massan mukaan. Toihan olikin 2000. Jos sen valehtelee liian pieneksi menettää istumapaikkoja rekisteröintikatsastuksessa :D 2002 ja uudemmat päästöjen mukaan. Päästöt ei niikseen kiinnosta verottajaa nyt 2001 ja vanhemmissa, mutta sanoisin että haluavat sen mahdollista tulevaa varten. Päätetään että kaikki on käyttöverotettava päästöjen mukaan - tällaista voi tehdä SUOMESSA.

Sinäänsä tyypillistä tieliikenne ja vero laissa ettei se yleensä noudata logiikkaa. Jos autoa kohdellaan Japanin tietojen perusteella se onkin "keveämpi" ja saastuttaa vähempi mutta vaikka autolle ei tehdä yhtikäs mitään (no, vaihdetaan umpiot ja sumari kytketään suomalaisittain) niin pelkällä paperilla se onkin painavampi ja istumapaikkoja tulee lisää ja kirstuun kilahtaa anekolikoita päästöveron muodossa.

Kun kolikko kirstuun kilahtaa - niin mersu rekisteriin vilahtaa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08
ViestiLähetetty: Ti 26.09.2017 11:10
Susiraja kirjoitti:Unohdin tallilla ottaa kuvan faceliftin jatkojohdoista. Toista umpiota en kerennyt vielä paikoilleen laittamaan ja tuskin ihan heti oon laittamassakaan. Jos päädyt ostamaan facelift valot, niin voidaan vaikka tallilla pyörähtää katsomassa liitännät, niin näet livenä. Toinen jatkojohto on vielä nätisti irrallaan, kun ei umpiokaan oo paikoillaan.

Mie voin ne orkkishalogeenit tai tarvikexenonit myydä 300€ pari.
Joku foorumilainen miullekin kaupitteli joskus C36:seen yhtä sumaria asevelihintaan 460€. Halvemmaksi ois sentään parille jääny hintaa kuin 1500€ pari noista xenoneista. Mersussahan ei ikinä tuollaset osat kuin sumarit käy ristiin muista malleistakin :P


Hiukan tarviisin lisää rautalangan vääntöä.

LWR = leightweitereglierung tms. on ymmärtääkseni valojen korkeussäätö. Se voi olla manuaalinen (jossain päin kojelautaa on peukalopyörä), tai automaattinen (ei mitään namiskuukkelia).

Koska (1) mitään manuaalisäätöä ei löydy, (2) autossa on tehtaan Xenonit, ja (3) startatessa valot menevät ylös-alas, päättelen että autossa on automaattinen valojen korkeussäätö.

Onko nyt niin, että facelift-xenoneissa on aina 4 töpseliä, siinä missä pre-fl valoissa on 3?
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA
E39 530d, W220 S500, R1100RT
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08
ViestiLähetetty: Su 08.10.2017 16:34
Salaisuudet selviävät. Umpiomyyjä laskee ohjainboksin liittimen myös töpseliksi. Jos autossa on ABC-alusta, niin korkeudensäätömoottorin ohjaus tapahtuu ohjainboksin liittimestä. Tällöin kyseinen nelinapainen liitin (pre-fl neliö, fl suora) puuttuu umpion takaa. Joten ABC-alustattoman auton facelift bi-xenon umpiossa on 4 kpl töpseleitä. Tietenkin facelift bi-xenoneissa on omat ohjaimensa ja sytyttimensä.

Sonyn bluetooth asennettu, soi telkkarin audiosta todella hyvin eikä vinku tai rätise. Viidentoista euron peruutuskamera myös paikallaan telkkarin videosisääntulossa. Paikka löytyi avauspainikkeen vierestä. Comfort access autoissa tuossa on kait joku namiskuukkeli. Muovisen rekkarikilven taustapaneelin alla on pysty peltisauma, jonka reunaan valumavesi jää hengaamaan. Pienet pintaruosteet harjattu pois ja siistitty sinkkimaalilla ja massalla.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA
E39 530d, W220 S500, R1100RT
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08
ViestiLähetetty: La 04.11.2017 23:07
Lossi kilvissä ja ajossa. Mitään kalliita todistuksia ei ennen 1.1.2001 ensirekisteröity tarvinnut. Ainoa pieni ihmetys oli että mistä saadaan todistettua euromallin massat. Minulle olisi kelvannut japsimassat neljällä paikalla ihan hyvin, mutta laskennallinen paikkaluku olisi 3.6 joka katsurin matematiikalla pyöristyy kolmeen eikä neljään. Mulla oli aseistuksena Vehon varaosatiskin kuitti jossa auton runkonumero ja suomenkielisen manuaalin osanumero. Suomimanuskassa (€49) on lueteltuna kaikki tarvittavat massat. Siitä saa muutenkin huomattavasti paremmin selvää kuin japaninkielisestä. Japsimanuskassa ei teknisissä tiedoissa puhuttu mistään massoista mitään. Liekö sitten jokin kulttuurisesti sensitiivinen aihepiiri. Katsuri taisi ottaa massat lopulta runkonumeron alkuosan perusteella jostain trafin tietokannasta.

Ensimmäinen pitempi lomareissu meni japanilaisittain ilmaistuna 9.5 km/l keskikulutuksella. Ei paha, kaasujalka kun ei ollut mallia "höyhenen kevyt". Hyvin mahtui koko perheen rojut kyytiin. Tosin yksi iso kassi piti ängetä keskimmäiselle takapenkille. Pysyipähän jälkikasvu paremmin omissa karsinoissaan.

Muutamaan otteeseen kärry on ollut sitä mieltä että "sidelight":stä pitäisi tarkistaa polttimo. Mikä hiukan ihmetyttää koska noita sivuvaloja ei ole kuin jenkkimalleissa.

Alla Contin 16'' kitkat. Jotenkin nuo munkkirinkilät on liikuttavan näköiset. Mutta kesäksi pitäisi hankkia vanteet ja renkaat. Random nettihaulla löytyi halvat Monoblock kopiot: https://www.ebay.ie/itm/18-ALLOY-WHEELS ... SwHptY9hPC

Kuvissa pätevän näköiset, mutta liekö sitten jostain uudenvuoden jämätinoista valetut. Miten W220 sietää 18'' vanteita + matalia renkaita? Nouseeko rengasmelu ja veteleekö urissa? Mun E39:sta tuli rasittava uraohjus jo 17'' vanteilla. Tiedä sitten olisiko pitänyt pyöränkulmia viritellä eri malliin kuin vakkari 16'':lla.

Hiukan pistäisi vihaksi investoida kesäpyöriin €1500 jos lopputulemana on että klassisen kuuntelu autossa loppuu ja rattia pitää puristaa kaksin käsin näillä Etelä-Suomen pottupelloilla tai mitä nämä kehätiet nyt ovatkin.

Panin merkille että edellisestä AirMaticista oli jäänyt ärsyttävä neuroosi päälle. Joka kerta kun auton näkee parkissa niin pitää silmä kovana koittaa tiirata montakohan milliä mikin nurkka on laskenut. Noh edellisellä yksilöllä parhaimmillaan pääsi Vehon pihasta 50 metriä ennenkuin ikävä kotikorjaamolle iski uudelleen.

Heti kun olin vaihdatanut tulpat nesteet ja öljyt hoksasin että auton papereissa oli mukana semmoisia A3-kokoisia lakanoita joissa oli pieniä huoltokohteiden kuvia ja kuulakärkikynällä taiteiltuja rukseja. Niitä jos jaksaisi dekoodata (Google translate) niin saattaisi selvitä auton huoltohistoria hyvinkin yksityiskohtaisesti. Ainakin vaihdelootan öljyt on vaihdettu koskapa korkin väri oli vaihtunut punaiseksi.

Airmatikin tolppien suojahaitarit ovat ratkeilleet joka nurkassa. Siinäpä iltapuhdetta. Ajattelin soveltaa ensiavuksi Sitko Flex-teippiä. Sen liima kun tarttuu vaikka märkään ****in nuppiin.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA
E39 530d, W220 S500, R1100RT

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2029
Liittynyt: Ti 10.08.2004 19:00
Paikkakunta: 08/09
ViestiLähetetty: Ma 06.11.2017 21:03
harriba kirjoitti:Lossi kilvissä ja ajossa. Mitään kalliita todistuksia ei ennen 1.1.2001 ensirekisteröity tarvinnut. Ainoa pieni ihmetys oli että mistä saadaan todistettua euromallin massat. Minulle olisi kelvannut japsimassat neljällä paikalla ihan hyvin, mutta laskennallinen paikkaluku olisi 3.6 joka katsurin matematiikalla pyöristyy kolmeen eikä neljään. Mulla oli aseistuksena Vehon varaosatiskin kuitti jossa auton runkonumero ja suomenkielisen manuaalin osanumero. Suomimanuskassa (€49) on lueteltuna kaikki tarvittavat massat. Siitä saa muutenkin huomattavasti paremmin selvää kuin japaninkielisestä. Japsimanuskassa ei teknisissä tiedoissa puhuttu mistään massoista mitään. Liekö sitten jokin kulttuurisesti sensitiivinen aihepiiri. Katsuri taisi ottaa massat lopulta runkonumeron alkuosan perusteella jostain trafin tietokannasta.

Ensimmäinen pitempi lomareissu meni japanilaisittain ilmaistuna 9.5 km/l keskikulutuksella. Ei paha, kaasujalka kun ei ollut mallia "höyhenen kevyt". Hyvin mahtui koko perheen rojut kyytiin. Tosin yksi iso kassi piti ängetä keskimmäiselle takapenkille. Pysyipähän jälkikasvu paremmin omissa karsinoissaan.

Muutamaan otteeseen kärry on ollut sitä mieltä että "sidelight":stä pitäisi tarkistaa polttimo. Mikä hiukan ihmetyttää koska noita sivuvaloja ei ole kuin jenkkimalleissa.

Alla Contin 16'' kitkat. Jotenkin nuo munkkirinkilät on liikuttavan näköiset. Mutta kesäksi pitäisi hankkia vanteet ja renkaat. Random nettihaulla löytyi halvat Monoblock kopiot: https://www.ebay.ie/itm/18-ALLOY-WHEELS ... SwHptY9hPC

Kuvissa pätevän näköiset, mutta liekö sitten jostain uudenvuoden jämätinoista valetut. Miten W220 sietää 18'' vanteita + matalia renkaita? Nouseeko rengasmelu ja veteleekö urissa? Mun E39:sta tuli rasittava uraohjus jo 17'' vanteilla. Tiedä sitten olisiko pitänyt pyöränkulmia viritellä eri malliin kuin vakkari 16'':lla.

Hiukan pistäisi vihaksi investoida kesäpyöriin €1500 jos lopputulemana on että klassisen kuuntelu autossa loppuu ja rattia pitää puristaa kaksin käsin näillä Etelä-Suomen pottupelloilla tai mitä nämä kehätiet nyt ovatkin.

Panin merkille että edellisestä AirMaticista oli jäänyt ärsyttävä neuroosi päälle. Joka kerta kun auton näkee parkissa niin pitää silmä kovana koittaa tiirata montakohan milliä mikin nurkka on laskenut. Noh edellisellä yksilöllä parhaimmillaan pääsi Vehon pihasta 50 metriä ennenkuin ikävä kotikorjaamolle iski uudelleen.

Heti kun olin vaihdatanut tulpat nesteet ja öljyt hoksasin että auton papereissa oli mukana semmoisia A3-kokoisia lakanoita joissa oli pieniä huoltokohteiden kuvia ja kuulakärkikynällä taiteiltuja rukseja. Niitä jos jaksaisi dekoodata (Google translate) niin saattaisi selvitä auton huoltohistoria hyvinkin yksityiskohtaisesti. Ainakin vaihdelootan öljyt on vaihdettu koskapa korkin väri oli vaihtunut punaiseksi.

Airmatikin tolppien suojahaitarit ovat ratkeilleet joka nurkassa. Siinäpä iltapuhdetta. Ajattelin soveltaa ensiavuksi Sitko Flex-teippiä. Sen liima kun tarttuu vaikka märkään ****in nuppiin.


Monoblokit ei ehkä sovi kuin 124 ja 201, 202 ja 210 koriin.

Mulla ois kyllä amg halkaistuilla puolilla vanteet s55 alta ja s600 segin vanteet 18" ja ihan hyvä oli 18 rengastus. Mitä nyt takakumit oli tehty huokoisesta kumista kun lähti pinnasta puolet pois.

Vannekauppoja voidaan sorvata. On toki monoblokeja myös mutta ne on aidot ja 17"
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08
ViestiLähetetty: La 11.11.2017 20:22
Airmatic-tolppien pölysuojista oli jäljellä lähinnä kaunis(?) muisto. Muovi oli sekä kovettunut että hapertunut. Laadin joutessani lvi-mieheltä yli jääneestä kumikalvosta etutolpille kumisaappaat. Näyttää kuvassa oikein professionaalilta, erityisesti kun sitkoteippisauma on käännetty korin puolelle eikä pyörällä ole painoa. Saas nähdä miten toimii. Luulen että konsepti on toimiva mutta teippisauma saattaa pettää. Jos näin niin ohuempi kalvo ja polyuretaaniliima. Jos sekään ei auta niin alhaalta tolppa irti ja prätkän sisäkumista sopiva pätkä sukaksi.

Arkistot tiesivät kertoa että Audio10-mankan saa toimimaan Bosen kanssa. Audio10:iin voi myös tinata aux inin kasettisoittimeen. Siitä saisi ulkoisesti kliinin euroratkaisun.

Mutta joka tapauksessa nuo putkiradiot pitäisi purkaa takakontista. Ilmeisesti starilla pitää ensin disabloida navi, telefooni sekä cd vaihtaja. Sitten D2B-väylää pitäisi säätää niin että lenkkiin jää vain pääyksikkö sekä Bose. Telkkari ei tainnut olla kuituväylässä. Jossain näytti olevan D2B terminaattorilenksuja myynnissä, niitä ilmeisesti tarvitaan.

Navigaatioyksikön kello ei enää aseta itseään Tokion aikaan kun nypin navin antennin irti. Eipä se toisaalta pysy ajassakaan. Navin kun disabloi niin ilmeisesti jostakin muualta ilmestyy kello joka ei jätätä kymmentä minuuttia parissa vuorokaudessa. Tai ehkä auto vaan on yksinkertaisesti niin nopea että kyseessä on jokin relativistinen ilmiö.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA
E39 530d, W220 S500, R1100RT

Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 9417
Liittynyt: Pe 25.07.2008 20:26
Paikkakunta: Finland Proper
ViestiLähetetty: La 11.11.2017 20:49
220-koriseenhan saa nuo suojapalkeet erillisinä varaosinakin, toisin kuin moniin muhin malleihin (taitaa olla isot markkinat, toisaalta 211-korisessa oli aluksi samaa tarvetta mutta vasta joskus mallisarjan loppumisen jälkeen tullut varaosaksi). Mersun hinnastossa esim. etupään suojapalkeet € 56.36 pari, tässä Mercteilin hinta: https://mercteil.com/en/vin?q=A2203300085

Sen suojapalkeen asennus vaan sen verran työlästä että tuo yllä kuvattu ratkaisu vaikuttaa paljon järkevämmältä.
Viimeksi muokannut DBFI päivämäärä Ma 13.11.2017 09:15, muokattu yhteensä 1 kerran

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2029
Liittynyt: Ti 10.08.2004 19:00
Paikkakunta: 08/09
ViestiLähetetty: Ma 13.11.2017 00:24
harriba kirjoitti:Airmatic-tolppien pölysuojista oli jäljellä lähinnä kaunis(?) muisto. Muovi oli sekä kovettunut että hapertunut. Laadin joutessani lvi-mieheltä yli jääneestä kumikalvosta etutolpille kumisaappaat. Näyttää kuvassa oikein professionaalilta, erityisesti kun sitkoteippisauma on käännetty korin puolelle eikä pyörällä ole painoa. Saas nähdä miten toimii. Luulen että konsepti on toimiva mutta teippisauma saattaa pettää. Jos näin niin ohuempi kalvo ja polyuretaaniliima. Jos sekään ei auta niin alhaalta tolppa irti ja prätkän sisäkumista sopiva pätkä sukaksi.

Arkistot tiesivät kertoa että Audio10-mankan saa toimimaan Bosen kanssa. Audio10:iin voi myös tinata aux inin kasettisoittimeen. Siitä saisi ulkoisesti kliinin euroratkaisun.

Mutta joka tapauksessa nuo putkiradiot pitäisi purkaa takakontista. Ilmeisesti starilla pitää ensin disabloida navi, telefooni sekä cd vaihtaja. Sitten D2B-väylää pitäisi säätää niin että lenkkiin jää vain pääyksikkö sekä Bose. Telkkari ei tainnut olla kuituväylässä. Jossain näytti olevan D2B terminaattorilenksuja myynnissä, niitä ilmeisesti tarvitaan.

Navigaatioyksikön kello ei enää aseta itseään Tokion aikaan kun nypin navin antennin irti. Eipä se toisaalta pysy ajassakaan. Navin kun disabloi niin ilmeisesti jostakin muualta ilmestyy kello joka ei jätätä kymmentä minuuttia parissa vuorokaudessa. Tai ehkä auto vaan on yksinkertaisesti niin nopea että kyseessä on jokin relativistinen ilmiö.


A2203300085
A2203500237

Vajaa 60eurublaa kipale.

Nuilla numeroilla löytyy haitareita jotka sopii ja on nättejä ja kauniita.

Autolle voisi koettaa kertoa ettei kääntele kelloa japanin aikaan. Asetuksista pois nousevan auringon maa ja tilalle eurostoliiton itäraja.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1515
Liittynyt: To 15.05.2003 10:00
Paikkakunta: Espoo
ViestiLähetetty: Ma 13.11.2017 11:11
DBFI kirjoitti:220-koriseenhan saa nuo suojapalkeet erillisinä varaosinakin, toisin kuin moniin muhin malleihin (taitaa olla isot markkinat, toisaalta 211-korisessa oli aluksi samaa tarvetta mutta vasta joskus mallisarjan loppumisen jälkeen tullut varaosaksi). Mersun hinnastossa esim. etupään suojapalkeet € 56.36 pari, tässä Mercteilin hinta: https://mercteil.com/en/vin?q=A2203300085

Sen suojapalkeen asennus vaan sen verran työlästä että tuo yllä kuvattu ratkaisu vaikuttaa paljon järkevämmältä.

Sopiikohan nuo suojapalkeet suoraan myös ABC-tolppiin? Tai onko niille saatavissa omat palkeet varaosina? En ole itse mistään löytänyt.
Matti
Mersut nyt: S500 -04, 560SL -87
Entiset mersut: 320 T -94, 500SL -91, 280S -70, 300CE -88, 230EA-82, A140 A -01, E320 T -03, 350SL 4.5 -71
Fiat 124 Sport Spider -72

Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 9417
Liittynyt: Pe 25.07.2008 20:26
Paikkakunta: Finland Proper
ViestiLähetetty: Ma 13.11.2017 12:23
Matti R kirjoitti:Sopiikohan nuo suojapalkeet suoraan myös ABC-tolppiin? Tai onko niille saatavissa omat palkeet varaosina? En ole itse mistään löytänyt.


On ne eri malliset eikä ABC:lle ole mersun omana varaosana pelkkiä suojapalkeita.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08
ViestiLähetetty: Ma 13.11.2017 15:22
Kiitos haitarivinkeistä. Olin siinä uskossa ettei noita varaosana saa ilman että tulee koko tolppa kaupan päälle. Jos/kun noihin tolppiin joutuu koskemaan niin sitten viimeistään voisi laittaa oikeat haitarit. Kumppareiden hinta €7 (klemmarit) ja asennusaika vartti per kulma. Samalla tuli todettua että ruostetta ei löydy pyöräkaarista eikä lokarien takaa. Muoviset kynnyskotelot pitäisi jaksaa vielä irrottaa ja suojata alla olevat pellit ja nostokohtien ympäristöt. Astinlaudan ja kynnyskotelon väliset tiivistelistat ovat hapertuneet taivaan tuuliin. Ehkä siihen voisi soveltaa mustaa tiivistenauhaa. Tai kysäistä mitä maksaa varaosana.

Maa-asetuksia en ole vielä löytänyt autosta (kielen voi toki vaihtaa rattinapeilla englanniksi) enkä japsicomandista. Ehkä asetus löytyy starilla.

Star-toivelistaa tähän mennessä:

- cd-vaihtaja, navigaattori ja puhelin disabloidaan (kellonajan asetus rattinappeihin)
- vilkkuun toiminto jossa pieni nykäys tuottaa kolme vilkutusta
- kuskin turvavyön pimpelipompeliäänet pois
- mitä star on mieltä olemattomista sidelighteistä (joskus tulee kehotus tarkastaa polttimot)
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA
E39 530d, W220 S500, R1100RT
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08
ViestiLähetetty: Pe 24.11.2017 13:41
Sitten navigaattorin asennus. Garmin 51 tuikattu ylempään ilmaritilään. Virtajohto ritilän läpi ja ilmakanavan kautta grammarin taakse ja sieltä tupakansytkälle, kokonaan siis piilossa. Navi on magneettikiinnikkeellä paikallaan, eli sen voi nykäistä hanskalokeroon ilman johtojen kanssa sähläystä. Menee itse päälle ja pois tupakansytkän 12 voltin perässä. Amazon.de:stä refurbished yksilö €277. Puheohjaus tunnisti jopa suomenkielisen kadunnimen. En uskaltanut kokeilla toista kertaa ettei vaan mene rikki.

Garminiinkin saisi langattoman peruutuskameran. Telkkarin videossa on nyt kiinni €15 ebay-ihme, joka ajaa myös asiansa. Audiossa bt. Pieni kauneusvirhe on että kun pakki ei ole päällä niin tyhjä ruutu välillä räpsyy. Joku poimii häiriöitä vaikka videotulo on pienellä vastuksella maadoitettu.

Pitäisi olla semmoinen pakkikamera jossa linssi on kannen alla piilossa, kuvassa linssi on loskan seassa jolloin kuvan laatu on mitä on. Parkkitutkia en ole kaivannut.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA
E39 530d, W220 S500, R1100RT

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Su 21.05.2006 11:26
Paikkakunta: Iisalmi
ViestiLähetetty: Ke 06.12.2017 12:32
Pakko kysyä silläkin uhalla että kuulostaa kuittailulta, tarvitseeko tällaisessa harrastevehkeessä nyt oikeasti tuollaista navia? On vaan ruman näkönen ja saa tusata karttapäivitysten yms. kanssa. Joku google maps ajaa saman asian 1000x paremmin ja sen luurin voi lätkästä samanlailla konsoliin sitten jos tarvitsee, eikä tarvitse nähdä asentamisen vaivaa.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08
ViestiLähetetty: To 07.12.2017 17:24
Taski kirjoitti:Pakko kysyä silläkin uhalla että kuulostaa kuittailulta, tarvitseeko tällaisessa harrastevehkeessä nyt oikeasti tuollaista navia? On vaan ruman näkönen ja saa tusata karttapäivitysten yms. kanssa. Joku google maps ajaa saman asian 1000x paremmin ja sen luurin voi lätkästä samanlailla konsoliin sitten jos tarvitsee, eikä tarvitse nähdä asentamisen vaivaa.


Mjoo, ideaalitilanteessa ei tarviisi :) Tällä hetkellä lotja on perheen ainoa käyttis. Sitten kun toivottavasti pian lossi jää pelkkään fiilistelykäyttöön niin tuon voi purkaa ilman mitään päälle näkyviä jälkiä.

En ole keksinyt miten kännykän saisi toimivasti konsoliin näkyviin. Ne mustekalavarrella tms. olevat kännytelineet mitä olen nähnyt on aika kauhean näköisiä. Bonuksena kännykkään saa käsin vielä viritellä virtajohdon. Tuo garmin on oikeasti hyvä käyttää ja on aina valmiina ja näkyvillä.

Jokin magneettiteline + langaton lataussysteemi voisi olla toimiva juttu. Tai sitten huomaamaton telakka. Nekään ei oikein toimi jos/kun kännykkä on semmoisessa lompsakotelossa.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA
E39 530d, W220 S500, R1100RT

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Su 21.05.2006 11:26
Paikkakunta: Iisalmi
ViestiLähetetty: Pe 08.12.2017 21:25
MJoo, ehkä en vaan osaa samaistua. Itsellä tulee sellainen 35tkm vuoteen ja ne harvat kerrat mitä navia käyttää niin yleensä se google mapsi kännykästä kummasti aukeaa vaikka autossa navi olisikin. Ymmärrän toki jos tulee kokoajan mentyä navin perässä johonkin niin ehkäpä tuollainen on mukavampi.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08
ViestiLähetetty: Pe 26.01.2018 13:01
5t km täynnä, keskikulutus tietokoneen mukaan 12l/100km keskinopeudella 46 km/h. Homma rokkaa hienosti.

Muuan outo detalji tuli fiksattua. Huollossa aikoinaan näkyi vikakoodi sisätilalämppärin kennon oikeanpuolen anturista. En jaksanut paneutua ennenkuin -10 pakkasella käytös oli hiukan mielenkiintoista. Ilmastoinnin paneeli osaa näköjään kertoa vaikka mitä mielenkiintoista (google "w220 acc diagnostics"). Kyseinen anturi näytti vakaasti -30 asteen lämpötilaa. NTC:n kyseessä ollessa siis katkos. Anturit on heti Comandin takana, comand irti ja anturit mittariin. Kitinän kohteena oleva anturi näyttää olevan toimiva, antaa samoja lukemia kuin vasurikin ja muuttuu kun siihen puhaltelee. Katkos siis johtosarjassa -> lievä hajoaminen. Mutta takaisin laittaessa sieltä löytyikin kahdelle anturille 3 johtotöpseliä. Oikean puolen anturi oli väärässä töpselissä kiinni. Tämä kolmas ja väärä töpseli oli johtosarjassa 220 540 68 05 joka menee töhkikselle. Noh ilmastoinnin anturivika nyt korjattu ja tuo mysteeritöpseli on irrallaan.

Pyhäinhäpäisy jatkuu navin asentamisen jälkeen kattotelineillä ja peräkoukulla. Kattotelineet orkkikset, kaikista maailman roinaverkkokaupoista teline löytyi yllättäen tori.fi.stä. Mukaan tulleet suksi/lumilautatelineet on erityisen reteät. Koukku ei ole orkkis mutta sentään irroitettava :)

Lossista on vaivihkaa tullut perheen ainoa käyttöauto. Kaikki tykkäävät. Runkopatja tuli kattotelineillä ja 55'' telkkari meni bokseineen päivineen takapenkille. Vuotuiset kilometrit jää sinne 12-15t km tuntumaan, joten kahden auton ylläpitoon ei oikein ole "järki"perusteita. Ehkä sitten kun Suomi vihdoin liittyy EU:hun ja Saksan tavoin joku Polo/Fabia/i20/Fiesta kustantaa €100-€150/kk yksityisliisarilla. Suomalaisen autotullimuurin kustannuksen näkee koko karmeudessaan noissa liiserihinnoissa, joskaan siinä "uusi vuodeksi" härdellissä ei enää ole Suomilisää tuhansia euroja per kausi. Tai oikeastaan voisi harkita äkillistä rikastumista ja sähköautoa kauppakassiksi.

Sitä odotellessa ässä saa kilometrejä, telineitä ja koukkuja.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA
E39 530d, W220 S500, R1100RT
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 741
Liittynyt: La 15.06.2013 10:08
Paikkakunta: Sirius
ViestiLähetetty: La 27.01.2018 10:57
Kyllä kännykkä navikoinnissa on vain ja ainoastaan vieraassa kaupungissa baarista hotellille suunnistamista varten. Autokäytössä täysin turha. Näyttö liian pieni, satelliitit katoilee, vähän kun luuri liikahtaa niin ei se tiedä mihin suuntaan ollaan menossa, Ja parhaimpana, entäs kun joku soittaa tai viestittää? Jopa hiukan ajastaan jälkeenjäänyt auton orkkis navikin on parempi.

Mutta siinä kyllä ollaan oikeassa että noi kojetaulusta irallaan sojottavat näytöt on vähän klohmon näköisiä. Käisttämättömän näkösiä ne uusien Mersujen orkkis näytöt, kuin lätkästy vähän kiireessa siihen päälle.

Mutta minkkäs teet täälä saatanan sarvikuonojen poliisi-kehitysmaassa. Navi tolppakannalla on pakollinen muiden "lisälaitteiden" kera.

Takaisin itse aiheeseen... Auto on edelleen upea.
Nykyiset...
'04 SLK55 AMG Kleemann K2
'97 Chevy Lumina LTZ

Ollut joskus...
'05 CLK55 AMG
'94 Audi A8 4.2i V8
'00 CLK55 AMG Kleemann K2
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth
'77 Ford Capri 2.8i

...Ja pienet sille!

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Su 21.05.2006 11:26
Paikkakunta: Iisalmi
ViestiLähetetty: Ma 29.01.2018 22:22
Kannattaa ostaa parempi puhelin jos noin on. Itse tuli tehtyä 5-10 työreissua vuoteen pitkin eurooppaa ja sen isoimpia kaupunkeja ja aina kummasti se kännykän navi oli se parhaiten toimiva vaikka autotkaan ei varsinaisesti mitään heikompaa ainesta olleet.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 942
Liittynyt: Pe 02.05.2003 14:40
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ti 06.02.2018 12:19
Osui haaviin viime yönä tännekin vastaava laite, tosin epäjapanilaisittain ei valkoisena. Nyt meni yöunet muutamaksi kuukaudeksi. :D



Main data
Ident. number (FIN) WDB2201751A206357
VIN WDB2201751A206357
Baumuster 220175
Sales name S 500
Permanent link http://carinfo.kiev.ua/cars/vin/merc...u=_gi-0j651_z5
Order number 0 1 839 36308 (Destination: Japan)
Delivery date 12 03 2001
PAINT1 189U GREEN BLACK METALLIC
Interior color 231A LEATHER BLACK
Engine 113960 30 282100
Gearbox 722633 02 790220
General data for model code 220175

220175 S-class W220 S500 L Бензин
113.960 АКП
722.633
722.635
722.901 4

220175 S-class W220 S500 L Бензин
113.986 АКП
722.633
722.635
722.901 4

SA codes
189U GREEN BLACK METALLIC
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
223 REAR BACK REST ADJUSTMENT AND HEAD RESTRAINTS, ELE
230A LEATHER, 2-COLOR
231A LEATHER BLACK
247 SEAT ADJUSTMENT ELEC. ALSO OPERABLE FROM REAR
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
284 SELECTOR LEVER, WOOD
289 WOOD/LEATHER STEERING-WHEEL
349 PREP. FOR EMERGENCY CALL SYSTEM
352 COMAND
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
498 JAPAN VERSION
524 PAINTWORK - PRESERVATION
540 ROLLER BLIND, ELECTRIC, FOR REAR WINDOW
582 AIR CONDITIONER IN THE REAR
596 HEAT INSULATING+IR REFLECTG.SAFETY GLASS ALL-ROUND
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
617 XENON HEADLAMPS, LEFT-HAND TRAFFIC
668 PACKAGING FOR SHIPPING VEHICLES W/ TIE-DOWN HOOKS
671 LIGHT-ALLOY-WHEEL 7-SPOKE-DESIGN
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
731 WOOD TRIM BURRED WALNUT ROOT
761 RADIO RC W. REDUCED RANGE W/O PANIC (315 MHZ)
801 AEJ 00/1 R 170 AEJ 99/2
810 SOUND SYSTEM
819 CD CHANGER
860 TV-TUNER ANALOG
872 REAR SEAT BENCH HEATING LEFT UND RIGHT
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
883 POWER CLOSING SYSTEM
987 BATTERY ISOLATION SWITCH FOR SHIPMENT VEHICLES
M113 V8-GASOLINE ENGINE M113






CONDITION
Wear on the seats and steering wheel
Untidy interior
Dents with scratches on the body
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S213 E 220 d
W251 R 280 CDI

entisiä mersuja: S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08
ViestiLähetetty: Ke 07.02.2018 20:30
Onnea uudelle hankinnalle! :thumbup:
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA
E39 530d, W220 S500, R1100RT
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 741
Liittynyt: La 15.06.2013 10:08
Paikkakunta: Sirius
ViestiLähetetty: To 08.02.2018 07:27
En viitsi uutta topikkia avata, niin kysyn tässä.... Mitkä niitä hyviä ja toimivia treideireitä ja hakusivuja on noille Japanissa oleville euroautoille?
Nykyiset...
'04 SLK55 AMG Kleemann K2
'97 Chevy Lumina LTZ

Ollut joskus...
'05 CLK55 AMG
'94 Audi A8 4.2i V8
'00 CLK55 AMG Kleemann K2
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth
'77 Ford Capri 2.8i

...Ja pienet sille!

Mersumies
Mersumies
Viestit: 942
Liittynyt: Pe 02.05.2003 14:40
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: To 08.02.2018 08:56
JPC:tä käytin ja taitaa olla aika iso osuus Suomen tuonnista heillä muutenkin. http://www.jpctrade.com
S213 E 220 d
W251 R 280 CDI

entisiä mersuja: S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 741
Liittynyt: La 15.06.2013 10:08
Paikkakunta: Sirius
ViestiLähetetty: To 08.02.2018 13:17
luokyio kirjoitti:JPC:tä käytin ja taitaa olla aika iso osuus Suomen tuonnista heillä muutenkin. http://www.jpctrade.com
Vaatii rekisteröitymisen. Damnit. Ei jaksa alkaa kikkailemaan. Olisin vaan kurkannut millasta tarjontaa ja mihin hintaan olis ollu A8L:iä. Nopeella etsimisellä, mitä Googlesta noita traderhakuja löysin, niin moni auto on täkäläisittäin RHD mutta Mersut taas järjestäen LHD:itä.
Nykyiset...
'04 SLK55 AMG Kleemann K2
'97 Chevy Lumina LTZ

Ollut joskus...
'05 CLK55 AMG
'94 Audi A8 4.2i V8
'00 CLK55 AMG Kleemann K2
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth
'77 Ford Capri 2.8i

...Ja pienet sille!

Mersumies
Mersumies
Viestit: 942
Liittynyt: Pe 02.05.2003 14:40
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: To 08.02.2018 14:26
Jep, rekisteröitymällä näkee osan kalustosta, mutta valtaosa on "VIP only", eli pitää olla deposit sisässä että näkee kaiken.

Liitteenä lista tämän hetken A8-tarjonnasta, laita vaikka yv jos haluat nähdä tarkemmin niin ei sotketa threadia. :D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S213 E 220 d
W251 R 280 CDI

entisiä mersuja: S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08
ViestiLähetetty: La 03.03.2018 11:12
Sattumalta haaviin jäi kesänakeille "uudet" vanteet. Kyseessä maailmaa jo nähneet 18'' Intrat. Tässä mallissa koottavuus-optiikka. Nuo koristepultit ovat sentään oikeita rosteripultteja eikä mitään muovitappeja. Kehät hapettuneet ja hiukan naarmuilla mutta muuten varsin siistit, mitä nyt pientä lakkavikaa pultinreikien reunoilla. Reunoja on myös rouhittu kanttareihin. Mutta yllättävän suuri osa reunarosoista katosi jo 120:sellä paperilla käsin hiomalla. Näyttää että lamellilaikalla pärjää eikä täyttöjä tarvitse.

Seuraavaksi joko pintojen karhennus + hapettumien/lakkavikojen hionta + kilikalipullo + sama urakka vuoden päästä, tai sitten soodapuhallus + pulverimaalaus + €200-€500? lasku. Ajattelin iänikuisen vannehopean sijaan vetää jonkun kulta/kupari/pronssisävyn ja jättää nuo pultit rosterille.

Vanteen muoto on niin kaukana hunajakennosta tai jostain pinnahärdellistä että itse hionta + maalaus ei välttämättä ole täysin poissuljettu. Jokunen kuoppa tai valuma varmaan jää näkyviin jos 20cm etäisyydeltä tiiraa. Mutta siinä tapauksessa pitäisi muutenkin maailmasta löytyä paljon antoisampaa katsottavaa. Toimisikohan jokin ultraäänipesuri noihin pultteihin.

Hankookin Ventuksia lähtisi Saksasta €120 kappalehintaan tuossa 245/45 R18 koossa. Muistelin että tuon koon nakit käyvät, pitää vielä tarkistaa.

Valintoja, valintoja. Onneksi sääennustuksen perusteella on vielä runsaasti aikaa spekuloida.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA
E39 530d, W220 S500, R1100RT
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08
ViestiLähetetty: Ma 26.03.2018 19:58
Kanttariruvet lähtivät pienellä viilaamisella piiloon, hitsauksia tai pakkelointeja ei tosiaan tarvittu. Vanteiden lipatkin sai yllättävän helposti hienoon kiiltoon. Hienolla karhunkielilaikalla lähti hapettumat ja vain hapettumat niin että heilahti. Toisin kuin sen päällä oleva lakkakerros jota piti liottaa urakalla (Nitromorssia päälle + jätesäkkiin häpeämään x 3 rundia). Keskiosat hioin 500:lla ja päälle Car-Repin paukkupullosta hopeaa. Ei riittänyt mun jonglöörintaidot, pinta jäi karkeaksi. Mutta 000-numeron villalla se mattaantui suht nätiksi. Car-Repin 2k-lakka taas toimi kuin tauti, täysin tasainen ja juuri sopivan kiiltävä pinta. Lopputulema jossain valossa hyvä, jossain valossa kirjava. Jos pistää vihaksi niin sit ensi talvena on aikaa puhallella.

Starilla otettu ensimmäinen erä:

Puolivahingossa jollain variant coding skandinavialla kulutusmittarin ulosanti on nyt litroja per 100km, ja se tuhannesti kirottu turvavyöpimputus loppui. Minulla on autojeni kanssa sopimus jossa minä pidän turvavyöt kiinni ja auto pitää turpansa kiinni jollei ole mitään erityisen painavaa sanottavaa.

Kello on ja pysyy Tokion ajassa, vielä ainakaan ei mitään keinoa vaihtaa kellonaika löytynyt. Kohta jossa DASsissa valitaan tuleeko kello Comandilta oli tinattu Comand-asentoon. Navissa voi vaihtaa kellonaikaa, mutta se palautuu sekunnin päästä ennalleen. DASsista en löytänyt mitään maavalikkoa tai aikavyöhykettä. En vielä koittanut disabloida koko navigaattoria.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA
E39 530d, W220 S500, R1100RT
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08
ViestiLähetetty: Ma 30.04.2018 10:12
Intrat alla Hankookin Ventus Prime^3:lla. Ei metelöi eikä vetele urissa.Yli metrin päästä vanteet näyttää ihan hyviltä, ja vähintään 100 kertaa paremmilta kuin ennen kunnostusta.

Höyryradiot eivät oikein millään halua lähteä takakontista lätkimään. Niillä on tv (jonka haluan pitää) panttivankinaan, eli jos nyppää japsipuhelimen tai navigaattorin irti, niin samalla voi sanoa tv:llekin hyvästit. Pieni erävoitto oli cd-vaihtaja, joka päästi irti Bosen vahvarista kun laitoin töpseliin D2B luupin. Pitänee joskus perehtyä asiaan *:lla.

Vetokoukun sain viimein asennettua. Hieman työläs urakka, pitää laskea takavaimentimia jotta saa pultit paikalleen. Koukku ei maksanut kuin pari sataa. Toki se on irrotettava, ts. mitään m*lkunvarsia ei normaalisti pistä puskurin alta silmään.

Sitten kun auton alla ähräsin, niin joutessani klippasin kuskin puolen takavaimentimen pois. Ajattelin että nyt varmaan soi tuomiopäivän pasuunat tai ainakin jokin vähäisempi möykkäorkesteri. Vielä mitä, meteli ei kasvanut juuri lainkaan, paitsi jo edellisen M113:sen kanssa kaihoisasti kaivatut matalat V8-murinat ilmaantuivat vihdoin äänimaailmaan. Ilman mitään räkimisiä, tuhinoita, pauketta, pärinöitä tai muitakaan ylimääräisiä hälyääniä. Ei herätä herkkäunisiakaan naapureita. Motarillakaan ei kuulu käytännössä mitään dronea. Kuskin puolella nyt siis änkkärin paikalla 60 asteen mutka, puoli metriä 2'' rööriä ja norsunkärsä jottei pakokaasut sytytä muovipuskuria palamaan. Mitään miranol-purkkeja ei puskurin alta pilkistä ts. ulkoisesti auto on vakio. Putkisto on keskeltä yhdessä putkessa, joten toisen puolen änkkärin poisto ei tarkoita että kuskin puolen V:ssä olisi eri pakopaine kuin apparin puolella. Kokonaiskustannus muutaman kympin, ja orkkispöntön saa takaisin viidessä minuutissa. Paras modi ikinä.

Tiedän ettei nämä ghettomodailut välttämättä puristeja viihdytä, mutta toisaalta samaan konkurssiin se menee lastenistuinten, kattotelineiden, navigaattoreiden ja vetokoukkujen kanssa :) Kieltämättä trendi on hiukan hälyyttävä, tämä porttiteoria kun pahimmillaan johtaa etuspoilereihin, huoranportaisiin ja takakontin päälle asennettuihin hirvieläinten ruokintatelineisiin.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA
E39 530d, W220 S500, R1100RT

Mersumies
Mersumies
Viestit: 942
Liittynyt: Pe 02.05.2003 14:40
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ma 30.04.2018 15:34
Tuosta listasta kävi kiinnostamaan eniten tuo "lastenistuimet". Saiko näihinkin siis integroituja lastenistuimia kuten Eemeleihin?
S213 E 220 d
W251 R 280 CDI

entisiä mersuja: S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08
ViestiLähetetty: Ma 30.04.2018 16:27
luokyio kirjoitti:Tuosta listasta kävi kiinnostamaan eniten tuo "lastenistuimet". Saiko näihinkin siis integroituja lastenistuimia kuten Eemeleihin?


Tietääkseni ei, mulla vain 7-vuotiaan buuster seatti.

WIS:istä sattui kyllä silmään maininta että ässään olisi saanut faksin. Se olisi melko päheä varuste.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA
E39 530d, W220 S500, R1100RT
Edellinen

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

https://Www.AutoDoc.fi

www.merteil.fi