W166 ML350 2012
W166 ML350 2012
En tiedä on tämä nyt varsinaisesti "projekti" auto mutta pientä "tuunailua" ehkä luvassa. Pääasiassa pohdiskelua autosta ja siihen liittyvistä asioista.
Itselläni on ollut 8 kpl Volvoja (S80 ja V70) ja nyt sitten ostin kokeilun vuoksi ML:n. Odotellessa että uusi koppaisen XC90 hinta putoaa.
Ensikerran kun kävin koeajolla olin myyty pienistä puutteista/vioista huolimatta. Todella hiljainen ja mukava ajettava pikku pyöritys ajossa. Moottori on kohtuullisen voimakas. Tuntuu jopa ripeältä vaikka tämä painaa tankki täynnä ja ihmiset kyydissä lähes 2500kg. Moottori on tässä 3.0L V6 258hv ja 620nm. Huonona puolena pieni levottomuus maantie ajossa (vaeltelee jonkin verran). Volvot on vastaavassa tilanteessa todella vakaita menijöitä. Rengastuksena oli ostaessa 275/40 20" vanteet oli jo valmiiksi kierot. Nyt alla 255/50 19" kun nuo 20" on oidottavana. Tässä johtui pieni täristys joka nyt yritetään saada kuntoon. Lisäksi kävin tarkistuttamassa kulmat ja aurausta hieman säädettiin muutoin oli arvoissaan. Öljyä juoduin lisäämään kun hälytti alarajasta. Öljyn kulutuksesta en vielä osaa sanoa, mutta itse olen ajanut lähes 3tkm ja nyt jouduin lisäämään. Tämä oli kyllä itselle yllätys kun minun tietääkseni nämä koneet eivät yleensä syö öljyä.
Itselläni on ollut 8 kpl Volvoja (S80 ja V70) ja nyt sitten ostin kokeilun vuoksi ML:n. Odotellessa että uusi koppaisen XC90 hinta putoaa.
Ensikerran kun kävin koeajolla olin myyty pienistä puutteista/vioista huolimatta. Todella hiljainen ja mukava ajettava pikku pyöritys ajossa. Moottori on kohtuullisen voimakas. Tuntuu jopa ripeältä vaikka tämä painaa tankki täynnä ja ihmiset kyydissä lähes 2500kg. Moottori on tässä 3.0L V6 258hv ja 620nm. Huonona puolena pieni levottomuus maantie ajossa (vaeltelee jonkin verran). Volvot on vastaavassa tilanteessa todella vakaita menijöitä. Rengastuksena oli ostaessa 275/40 20" vanteet oli jo valmiiksi kierot. Nyt alla 255/50 19" kun nuo 20" on oidottavana. Tässä johtui pieni täristys joka nyt yritetään saada kuntoon. Lisäksi kävin tarkistuttamassa kulmat ja aurausta hieman säädettiin muutoin oli arvoissaan. Öljyä juoduin lisäämään kun hälytti alarajasta. Öljyn kulutuksesta en vielä osaa sanoa, mutta itse olen ajanut lähes 3tkm ja nyt jouduin lisäämään. Tämä oli kyllä itselle yllätys kun minun tietääkseni nämä koneet eivät yleensä syö öljyä.
Viimeksi muokannut systeemi, Ti 08.08.2017 20:19. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Re: W166 ML350 2012
No niin tämmöiset tilasin:
https://www.km-parts.fi/epages/kmparts. ... nlaudat%22" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.km-parts.fi/epages/kmparts. ... nlaudat%22" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W166 ML350 2012
Pientä päivitystä. Helmat on saatu paikoilleen jo aikoja sitten. Kuvia en ole vain saanut lisättyä (saamattomuutta). Öljyn kulutusta ei ole ollut, mistä ensimmäisessä viestissä olin hieman huolissani. 20" vanteet oidottu ja ostettu uudet renkaat päälle. Vieläkin tuntuu ihme täristystä välilä ja välillä täristystä ei ole. En ymmärrä kyllä mistä voi johtua. Ajossa pientä levottomuutta edelleen (vaeltelee).
Re: W166 ML350 2012
Kerron tähän pääkohdat astinlautojen asennukseen. Youtubesta löytyy asennusvideoitakin.
Vanhan helman irroitus tapahtuu irroittamalla päädyistä muovikiinnikkeet. Lisäksi pohjasta löytyy 10mm kannalla olevat pultit. Sen jälkeen ulkokuori lähtee pois. Tässä vaiheessa hyvä olla apukäsipari ettei naarmuta ovien alaraunaa.
Astinlaudan alla on muovitukirakenne joka pitää myös ottaa pois. Tämäkin on kiinni 10mm kannalla olevilla muttereilla.
Kuvassa vanha tukirunko maassa ja uuden astinlaudan runko vieressä.
Uuden astinlaudan runko tulee kiinni sivusta ja alta samoilla 10mm kannalla olevilla pulteilla kuin mitkä irroitettiin vanhaa helmaa irroittaessa.
Uuden astinlaudan ulkokuori pukataan kiinni muovisiin kiinnikkeisiin. Tässä tarvitsee lähes pakosta kaveria ettei naarmuteta ovia ja saadaan kerralla kaikki muovi kiinnikkeet oikeisiin kohtiin. Ensimmäistä puolta kun laitoin niin yksi kiinnike meni väärin. Irroitus ja uudelleen laittaminen otti oman aikansa. Lopuksi laitetaan molempiin päihin muovikiinnikkeet takaisin. Ensimmäisessä kuvassa irroitettiin. Lpuksi astinlautojen päällä oleviin "koloihin" laitetaan peitelevyt.
Vanhan helman irroitus tapahtuu irroittamalla päädyistä muovikiinnikkeet. Lisäksi pohjasta löytyy 10mm kannalla olevat pultit. Sen jälkeen ulkokuori lähtee pois. Tässä vaiheessa hyvä olla apukäsipari ettei naarmuta ovien alaraunaa.
Astinlaudan alla on muovitukirakenne joka pitää myös ottaa pois. Tämäkin on kiinni 10mm kannalla olevilla muttereilla.
Kuvassa vanha tukirunko maassa ja uuden astinlaudan runko vieressä.
Uuden astinlaudan runko tulee kiinni sivusta ja alta samoilla 10mm kannalla olevilla pulteilla kuin mitkä irroitettiin vanhaa helmaa irroittaessa.
Uuden astinlaudan ulkokuori pukataan kiinni muovisiin kiinnikkeisiin. Tässä tarvitsee lähes pakosta kaveria ettei naarmuteta ovia ja saadaan kerralla kaikki muovi kiinnikkeet oikeisiin kohtiin. Ensimmäistä puolta kun laitoin niin yksi kiinnike meni väärin. Irroitus ja uudelleen laittaminen otti oman aikansa. Lopuksi laitetaan molempiin päihin muovikiinnikkeet takaisin. Ensimmäisessä kuvassa irroitettiin. Lpuksi astinlautojen päällä oleviin "koloihin" laitetaan peitelevyt.
Re: W166 ML350 2012
Hieno peli!
Omassa ML:ssä oli ostettaessa 20" ET35, 265 leveet renkaat ja ei vaan ole suomen tiet sellaisessa kunnossa että noilla olisi viitsinyt ajella. Veteli joka suuntaan ja vähän vetelee nykyiset 18" ET44, 255 leveetkin. Alkuperäisillä 17" ET 56, 235 renkailla ei esiinny vetelyä.
Nuo sinun vanteet näyttää kanssa olevan jollain ET:llä 35 (jos tuossakin korissa samaa ET-luokkaa vakiona, kun vanhemmassa), kun tulee kaaren ulkopuolelle. Ehkä hienon näköistä, mutta ei meinaa asettua uriin mitenkään, varsinkaan leveellä renkaalla
Nuo helmat on kassa koristeena ihan hienot, mutta yhdessä autossani tuollaiset oli ja "pukuhommia" kun silloin tein, oli housunlahkeet aina kurassa, ei hyvä (nykyään ihan sama kuinka paskassa on lahkeet )
Omassa ML:ssä oli ostettaessa 20" ET35, 265 leveet renkaat ja ei vaan ole suomen tiet sellaisessa kunnossa että noilla olisi viitsinyt ajella. Veteli joka suuntaan ja vähän vetelee nykyiset 18" ET44, 255 leveetkin. Alkuperäisillä 17" ET 56, 235 renkailla ei esiinny vetelyä.
Nuo sinun vanteet näyttää kanssa olevan jollain ET:llä 35 (jos tuossakin korissa samaa ET-luokkaa vakiona, kun vanhemmassa), kun tulee kaaren ulkopuolelle. Ehkä hienon näköistä, mutta ei meinaa asettua uriin mitenkään, varsinkaan leveellä renkaalla
Nuo helmat on kassa koristeena ihan hienot, mutta yhdessä autossani tuollaiset oli ja "pukuhommia" kun silloin tein, oli housunlahkeet aina kurassa, ei hyvä (nykyään ihan sama kuinka paskassa on lahkeet )
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: W166 ML350 2012
Mutta lasten kanssa on hyvät nuo astinlaudat. Ei tule niin paljon kynnyksen polkemista yms.
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: W166 ML350 2012
Hei.Omassani oli ohjauksessa myös tärinää välillä.Hain vikaa kauan.Ohjaus vaihteen kuskin puoleisessa päässä ,lievä välys.Kl-varaosasta korjaussarja,noin 50€.Ei tärise enää.Alumiini/teflon holkki,tulee ohjausvaihteeseen.
Re: W166 ML350 2012
Kiitos tämmöistä vinkkiä toivoinkin!Oliko millainen homma vaihtaa?kuitim kirjoitti:Hei.Omassani oli ohjauksessa myös tärinää välillä.Hain vikaa kauan.Ohjaus vaihteen kuskin puoleisessa päässä ,lievä välys.Kl-varaosasta korjaussarja,noin 50€.Ei tärise enää.Alumiini/teflon holkki,tulee ohjausvaihteeseen.
Re: W166 ML350 2012
Mulla on tuossa omassa orggis AMG vanteilla talvipyörät koossa 275/40-20 ja se on oikeasti hyvä ajaa niillä, kesäpyörinä on AMG-replicat koossa 21" ja renkaina 295/35-21 Yokohamat ja niillä ajo on sanoisinko haastavaa, joka tapauksessa sellaista, mitä se ei tuossa autossa saisi olla. Katsotaan jos ensi kesäksi vaihtaisin rengasmerkkiä, saisi tuon kulkemaan myös tuolla kesärenkaalla kunnolla.noroljan kirjoitti:Omassa ML:ssä oli ostettaessa 20" ET35, 265 leveet renkaat ja ei vaan ole suomen tiet sellaisessa kunnossa että noilla olisi viitsinyt ajella. Veteli joka suuntaan ja vähän vetelee nykyiset 18" ET44, 255 leveetkin. Alkuperäisillä 17" ET 56, 235 renkailla ei esiinny vetelyä.
Nuo sinun vanteet näyttää kanssa olevan jollain ET:llä 35 (jos tuossakin korissa samaa ET-luokkaa vakiona, kun vanhemmassa), kun tulee kaaren ulkopuolelle. Ehkä hienon näköistä, mutta ei meinaa asettua uriin mitenkään, varsinkaan leveellä renkaalla
Muuten tuo on erittäin kiva auto niin matka-ajossa, kuin kaupunki pyörityksessäkin.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Re: W166 ML350 2012
Taidan ensi kesänä ostaa orkkis 17" niin jos sillä paranisi. Ajellaan nyt noilla siihen asti.Antti V kirjoitti:Mulla on tuossa omassa orggis AMG vanteilla talvipyörät koossa 275/40-20 ja se on oikeasti hyvä ajaa niillä, kesäpyörinä on AMG-replicat koossa 21" ja renkaina 295/35-21 Yokohamat ja niillä ajo on sanoisinko haastavaa, joka tapauksessa sellaista, mitä se ei tuossa autossa saisi olla. Katsotaan jos ensi kesäksi vaihtaisin rengasmerkkiä, saisi tuon kulkemaan myös tuolla kesärenkaalla kunnolla.noroljan kirjoitti:Omassa ML:ssä oli ostettaessa 20" ET35, 265 leveet renkaat ja ei vaan ole suomen tiet sellaisessa kunnossa että noilla olisi viitsinyt ajella. Veteli joka suuntaan ja vähän vetelee nykyiset 18" ET44, 255 leveetkin. Alkuperäisillä 17" ET 56, 235 renkailla ei esiinny vetelyä.
Nuo sinun vanteet näyttää kanssa olevan jollain ET:llä 35 (jos tuossakin korissa samaa ET-luokkaa vakiona, kun vanhemmassa), kun tulee kaaren ulkopuolelle. Ehkä hienon näköistä, mutta ei meinaa asettua uriin mitenkään, varsinkaan leveellä renkaalla
Muuten tuo on erittäin kiva auto niin matka-ajossa, kuin kaupunki pyörityksessäkin.
Näppäilin sitä jousitusnappulaa (soft/comfort) kuinka paljon noiden asetuksen välillä pitäisi olla eroa? Ainakaan näillä renkailla en juuri eroa havainnut. Ohjaus kuitenkin tuntui jonkin verran muuttuvan.
Re: W166 ML350 2012
Omassa GLKssa tuon malliset astinlaudat laitettu jo tehtaalla, ja on ihan suorakylkinen auto pihassa pitkästä aikaa. Ei yhtään parkkipaikkalommoa kyljissä.
Etuläppien kanssa vähentää myös kuraantumista jos vaikka joskus sattuu eksymään märälle hiekkatielle..
Etuläppien kanssa vähentää myös kuraantumista jos vaikka joskus sattuu eksymään märälle hiekkatielle..
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Re: W166 ML350 2012
Mä uskoisin, että kun on todellakin oikea ET ja kulmat sen mukaisesti kohdallaan, niin kuten mullakin, toi 20 " on todella hyvä ajaa, joskin 21" mennee jo liian suureksi. Mulla on tuossa se AMG-paketti, niin ulko- kuin sisätila ja voi olla, että siinä on pikkuisen eri kulmat, kuin normi 17"-19" tuumaisille pyörille. Mutta juu, ens kesäks mulle tullee joko toiset kesäpyörät, tai sitten kokonaan pienemmät vanteet.systeemi kirjoitti:Taidan ensi kesänä ostaa orkkis 17" niin jos sillä paranisi. Ajellaan nyt noilla siihen asti.
Näppäilin sitä jousitusnappulaa (soft/comfort) kuinka paljon noiden asetuksen välillä pitäisi olla eroa? Ainakaan näillä renkailla en juuri eroa havainnut. Ohjaus kuitenkin tuntui jonkin verran muuttuvan.
Tuo ilmajousituksen säätö ei noilla 21" juuri tee mitään, mutta 20" sen huomaa, sillä noissa isommissa se kumin runko on jo kohtuullisen jäykkä, eikä edes ilma-alusta sitä mukavaksi tee.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Re: W166 ML350 2012
Etuläpät odottaa kontissa asennusta, ei vaan ole saanut aikaiseksi. Takaläpät pitää leikata sopivaksi kun tilasin vääränlaisetkilander kirjoitti: Etuläppien kanssa vähentää myös kuraantumista jos vaikka joskus sattuu eksymään märälle hiekkatielle..
Re: W166 ML350 2012
Hyvä tietää että ilmasäätö ei juuri vaikuta tuolla rengaskoolla. ET tuo tosiaan ulospäin noita renkaita, enpä ollut aiemmin edes ajatellut. Syytin suoraan tuota renkaan leveyttä. Kulmat on tosiaa kertaalleen säädetty, mutta taidan viedä Niemelään ja käsken säätää heidän mielestään kohdilleen. Yhä enemmän vaikuttaa siltä että pienet vanteet alle. Perhana kun muuten hyvän auton ajettavuus pilataan vanteilla.Antti V kirjoitti:Mä uskoisin, että kun on todellakin oikea ET ja kulmat sen mukaisesti kohdallaan, niin kuten mullakin, toi 20 " on todella hyvä ajaa, joskin 21" mennee jo liian suureksi. Mulla on tuossa se AMG-paketti, niin ulko- kuin sisätila ja voi olla, että siinä on pikkuisen eri kulmat, kuin normi 17"-19" tuumaisille pyörille. Mutta juu, ens kesäks mulle tullee joko toiset kesäpyörät, tai sitten kokonaan pienemmät vanteet.systeemi kirjoitti:Taidan ensi kesänä ostaa orkkis 17" niin jos sillä paranisi. Ajellaan nyt noilla siihen asti.
Näppäilin sitä jousitusnappulaa (soft/comfort) kuinka paljon noiden asetuksen välillä pitäisi olla eroa? Ainakaan näillä renkailla en juuri eroa havainnut. Ohjaus kuitenkin tuntui jonkin verran muuttuvan.
Tuo ilmajousituksen säätö ei noilla 21" juuri tee mitään, mutta 20" sen huomaa, sillä noissa isommissa se kumin runko on jo kohtuullisen jäykkä, eikä edes ilma-alusta sitä mukavaksi tee.
Re: W166 ML350 2012
Kun Corvette ei ole vielä ajokunnossa niin kävimpä Ranualla Proboostin järjestämillä 1/4 maili ajoissa mersulla. Alla dokumenttiä mihin tämä möhkäle pystyy vartilla.
Re: W166 ML350 2012
Voi perkele!
Selvisi se epämääräinen nypytys mitä esiintyi aina silloin tällöin. Joku urvelo oli laittanut väärät pultit renkaisiin kun kesärenkaat oli vaihdettu alle!! No pääasia että vika löytyi!
Selvisi se epämääräinen nypytys mitä esiintyi aina silloin tällöin. Joku urvelo oli laittanut väärät pultit renkaisiin kun kesärenkaat oli vaihdettu alle!! No pääasia että vika löytyi!
Re: W166 ML350 2012
Onko teillä vielä käsitystä W166 luotettavuudesta yleisesti? Nyt mennyt puolitoista vuotta Audin ratissa, tuommoinen W166 alkanut vähän persottaa
Re: W166 ML350 2012
Tämä lähtee nyt myyntiin, ei jaksa kun taas palaa moottorihäiriövalo. 10kk saldo adblue lämmitys, NoX-anturi,ABS-anturi, peräkontin mikro kytkin, vilkunviiksi antaa vikakoodia toimii toki vielä. Peruutustutka ei pelaa, palaa punaisena ja peräkontin luukku nousee sähköllä mutta ei mene kiinni sähköllä.
Ajettu 122tkm ja hintaa 41K€
Ajettu 122tkm ja hintaa 41K€