W210 E55 AMG -00 käyttis

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Su 15.06.2008 13:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
ViestiLähetetty: To 03.08.2017 23:27
Tuli hommattua seuraavaa käyttistä, kokeillaan isompaa bensakonetta ja pistetään eflexfuelin muutossetti ja katotaan miten päästään ympäri vuoden :)

Kohteeksi tuli hommattua -00 facelift e55 amg väyskä :green:
Kuva
Kuva

Kyseinen yksilö muutaman kuukauden kerkesikin nettiautossa olemaan, rullattu 306tkm, koppa pari vuotta sitten ylimaalattu kun livennyt ojaan ja kuskin kylki ottanut naarmua yms (ei mitään suurta kuitenkaan). Perus varusteita, nahkat, penkinlämmittimet, sähkösäädöt, vakkari, ilmastointi, kattoluukku jne perus avantgarde settiä. Ajolleen on hyvä, leima juuri loppumassa johon tarvitsee taakse vaihtaa molemmat narinahelat (hyvin väljät) sekä etummaiset tunkin nostopaikat hitsata lattian puolelta (tää on kuitenkin vaan väyrynen :lol: ).

Näiden lisäksi tehdään perus huolto; tulpat, ilmansuodatin, raikkarit, ilmamassamittari, peräöljyt, vaihteistoöljyt huuhtomalla ja samalla uusi johdinlevy sekä kyb venttiili.

Tuo nykyinen käyttiksenä toiminut compound ahdettu 124 menee myyntiin piakkoin, joko kokonaisena ilman leimaa tai leimattuna tai osina, katsotaan.
Viimeksi muokannut Sultzi päivämäärä Ke 27.09.2017 18:49, muokattu yhteensä 1 kerran
Käyttis: W210 E55 AMG -00


Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Su 15.06.2008 13:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
ViestiLähetetty: Su 13.08.2017 21:45
Tunkin nostopaikat hiltsailtu kasaan
Kuva
Kuva

Pakoputkistoo hieman muutettu kun vuosi keskeltä liitoksesta, joten otin hyötykäyttöön harrasteautosta jääneen 2,5" rst putkiston ja se pilkottiin kaverin kanssa tähän sopivaksi. Samalla poistui takimmaiset katit ja resonaattori takapenkin alta. Äkkiseltään äänet vaikuttaisi hyviltä, mutta vielä joutuu etummaiset katit vaihtamaan kun lähti rojut niistä liikkeelle (helisee nyt putkessa). Todennäköisesti laitan jotkut 200cel "kisakatit" etummaisten tilalle.
Kuva
Kuva
Kuva
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1435
Liittynyt: Ma 28.09.2009 00:03
Paikkakunta: Toijala
ViestiLähetetty: Ma 14.08.2017 19:17
Komeeta! Näissä on kyllä hienot murinat hieman kun putkistoa muokkaa :thumbup:
W140 S350TD -94

Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Su 15.06.2008 13:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
ViestiLähetetty: Pe 25.08.2017 10:17
Nyt kun on autolla ajellut niin äänet kyllä onnistui tuolla muokkauksella erittäin hyviksi! Ei voisi olla tyytyväisempi, normiajossa hiljainen mutta täyskaasulla sopiva mekkala.

Nappasin katit irti, kuskin puoli oli jo tyhjennetty ja apparin puolen rojut makasi ulostuloputkea vasten.
Kuva

Tilalle tuli magnaflown 2,5" rst katit jollain 200cell kennolla, mukavan pienet
Kuva

Sinnehän ne sujahti kivasti, suihkasin vähän flameproofia suojaksi putkiin
Kuva
Kuva
Kuva

Myös tuli vaihdettua yksi rikkoontunut keinuvipu, samalla myös pyörittelin uuden jakoketjun paikalleen kera uuden kiristäjän.
Kuva

Myös asennettu eflexfuelin muutossarja ja käyty suorittamassa vuosikatsastus hyväksytysti, päästötkin oli viimeisen päälle!
Käyttis: W210 E55 AMG -00

Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Su 15.06.2008 13:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
ViestiLähetetty: La 26.08.2017 16:57
Tänään sai väykky Fussot pintaan talvea ajatellen, kyllä se ihan ok:lta näyttää jo (väyryseksi).
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3572
Liittynyt: Ke 15.09.2004 12:43
Paikkakunta: Salon seutu
ViestiLähetetty: Ma 28.08.2017 13:14
[quote="Sultzi"]Tänään sai väykky Fussot pintaan talvea ajatellen, kyllä se ihan ok:lta näyttää jo (väyryseksi).
Kui niin?
Paavohan on ihan sutjakan näköinen ja rauhallisen arvokkaasti muotoiltu peli. Oman aikansa tuote, joka ainakin minun silmääni ikääntyy ihan arvokkaasti. Tuolla alustan korkeudella ja alkuperäisin monoin ei kaipaa mitään kummempia thyyninkejä. AMG ja 55 lätkät takana ei ainakaan itseä haittaisi ollenkaan, vaikka ympäristöheräämisen aikoja vähän taas elelläänkin. Ai niin, eikös sulla ollut tässä se bio85-projekti menossa? Laitatko kommentteja tulemaan, jahka kokemuksia alkaa kertymään. Olisi mukava tietää, miten tuo pelittää, ja miten esim. vahvan kasin polttoainetalous reagoi. Eli paljonko oikeasti tulee kulutuslisää. Meneekö ihan kaavalla, vai yllättääkö voimamoottori :thumbup: .
Mersuton mies !!!

1998-2002; 2004-2018:
W123 200D
S124 E220T
W124 200D
W124 E200D
W202 C220
S210 E430T
W169 A150
W210 E320CDI
S211 E500T 4-M

Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Su 15.06.2008 13:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
ViestiLähetetty: La 02.09.2017 18:05
Omaan silmään paavo ei ole parhaimman näköinen, mutta sedani mallisena menettelee :)

Tuli vähän hierottua alustaa alemmas, omaan silmään ollaan siinä mitä itse haen.
Kuva
Kuva

Tällä hetkellä kolmas tankki menossa e85:llä, ei ongelmia. Yhteiskulutus laskettuna n. 14.4l/100km, infoan tätä myöhemmin lisää kun kilometrejä kertyy :)
Käyttis: W210 E55 AMG -00

Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Su 15.06.2008 13:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
ViestiLähetetty: Ke 27.09.2017 18:49
~2500km ajettu etanolilla ja yhteenlaskettu kulutus 14,2l/100km :)
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3572
Liittynyt: Ke 15.09.2004 12:43
Paikkakunta: Salon seutu
ViestiLähetetty: To 28.09.2017 12:48
Ihan uteliaana:
Mitäs se hintaero bensan ja E85 välillä nyt sitten on?
Bensaa menisi vanhalla AMG:llä varmaan jotain 12,? litraa noin vertailulukuna...?
Mitäs kaikkea se muutos vaatikaan/kustansi?
...Eli pientä säästöä polttoainekuluissa sentään saanee, mutta onko oikeasti kannattavaa?
Kulkuhalut E85:llä?
Sillai :thumbup:
Mersuton mies !!!

1998-2002; 2004-2018:
W123 200D
S124 E220T
W124 200D
W124 E200D
W202 C220
S210 E430T
W169 A150
W210 E320CDI
S211 E500T 4-M

Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Su 15.06.2008 13:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
ViestiLähetetty: To 28.09.2017 18:58
Äkkiä laskettuna 11l kulutuksella 95 (sama asema 1.414e/l ja e85 0.973e/l) ja 14,4l kulutuksella 85 tulee per 100km 1,5e säästöä, ei siis paljoa. Eli vuodessa 20000km ajomäärällä ~300e ja tästä pois hankintahinta reilu 400e ja itsekin olen käyttänyt joka tankillisella redlinen lisäainetta joka on jotain 17e purkki ja tämä riittää 400l polttoainetta eli vuodessa menee lisäainetta 20000km ajomäärällä 122e:lla.

Mutta tuntuu henkisesti paremmalta tankilla tankata e85 alle eurolla vaikka siellä tuleekin käytyä useemmin :lol:

Kaikki on suhteellista, itse vertaan tätä edelliseen superturbovehkeeseen jolla meni vähintään 10l/100km dieseliä (sama asema 1,234e/l). Eli vuodessa 20000km ajomäärällä 2468e vs. 2802e etanolia. Ero siis melko plus miinus nolla verojen jälkeen, joten eroa ei edelliseen käyttikseen juurikaan ole.

Ja päällimäisenä kysymyksenä, so what? Kaikki menee silti mitä tankkaa.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3572
Liittynyt: Ke 15.09.2004 12:43
Paikkakunta: Salon seutu
ViestiLähetetty: Pe 29.09.2017 09:47
Sultzi kirjoitti:Ja päällimäisenä kysymyksenä, so what? Kaikki menee silti mitä tankkaa.

No juu. Siinähän tuo pähkinänkuoressa. Ehkä se henkinen hyvinvointi saa tuosta itsetunnolle kuitenkin kummasti kohotusta. Itsekin jo viimeksi ykkösautoa vaihtaessani pyörittelin puolitosissani ajatusta lataushybridistäkin, mutta semmoista käyttötarkoitukseeni sopivaa ei sitten vielä ollut tarjolla.
Ei minua kyllä ne pienet kilometrit mitenkään ole hävettänyt ajaa bensakasillakaan :D
Mersuton mies !!!

1998-2002; 2004-2018:
W123 200D
S124 E220T
W124 200D
W124 E200D
W202 C220
S210 E430T
W169 A150
W210 E320CDI
S211 E500T 4-M

Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Su 15.06.2008 13:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
ViestiLähetetty: Pe 29.09.2017 20:30
Life is too short to drive boring cars :thumbup:

Näytti tulleen uusi versio eflexfuelin purkista, pienempi ja yksi purkki riittää v8:lle (tää mikä mulla on vaatii kaks erillistä purkkia v8:lle) ja hinta näytti olevan 349e.
Käyttis: W210 E55 AMG -00

Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Su 15.06.2008 13:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
ViestiLähetetty: La 04.11.2017 11:50
Talven lähestyessä ruuvattu hankookin kitkat samoille vanteille alle sekä asennettu Eberspächer Remucin kännykkäohjaimella :)

Kilometrejä liki 5000km etanolilla, ei ongelmia sen suhteen.
Käyttis: W210 E55 AMG -00

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Su 06.01.2013 21:04
ViestiLähetetty: Ke 13.12.2017 10:24
Moi.
Tuli hommattu E 430 ja tätä E85-ajoa miettinyt myös. Kuinka usein vaihtelet öljyt? Entäs suodattimet, nehän liuottaa etanoliajossa tankista myös sontaa.

Toimiikohan miten hyvin tämä M113-motti ilman viinaboksia jos ajelee jollain 50/50 -seoksella?

Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Su 15.06.2008 13:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
ViestiLähetetty: La 13.01.2018 12:49
Öljyjä tulee vaihdeltua max 5000km välein, näin talvella vähän useamminkin.

P-suodattimen vaihdoin kun olin hetken ajellut etanolilla, voisi vaikka piakkoin vaihtaa uudelleen kun kilometrejä on jo reilu 9000km etanolilla, rupeaa varmaan loputkin paskat irronneet järjestelmästä.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 11084
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Su 04.03.2018 17:19
Mites kun aina puhutaan että on oppiva ECU eli sitä etanoliseosta pitäisi lisätä asteittain sinne maksimiin, tai siihen millä aikoo ajaa. Mitä se oppii ja missä ajassa se oppii? Mitä se mittaa, lambdallako vaan?

Jos ajatellaan suomibensoja 95E10 ja 98E5 niin eikös se ole niin että etanolia voi olla vähemmän kuin tuo 5 ja 10%, kunhan ei ole yli? Ja samalla lailla oktaanit eli 95 on oltava vähitään 95, se voi olla enemmänkin, ja sama 98, no se on varmaan harvemmin yli 98. Eli jos tankkailee vuoronperään niin eikös ECU ole oppimiskäyrällä koko ajan :D

Olen ollut laiska käymään Venäjällä tankkaamassa talven aikana niin olen "jatkanut" tuota bensaa Re85:lla, enkä ole huomannut muuta kun kulutuksen nousua... auto G500 - M113.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver

Mersumies
Mersumies
Viestit: 847
Liittynyt: Su 15.06.2008 13:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
ViestiLähetetty: Ma 05.03.2018 10:14
Kyllähän se boxi oppii kokoajan, mutta pelkällä re85:llä ei turvarajat riitä vakioboxissa, taitaa antaa vikakoodin laihasta seoksesta jossain 20% lambdakorjauksen kohdalla (lyhytaikainen sekä pitkäaikainen). Tämän lisäboxin kanssa toimii kyllä ajossa hienosti eikä ole nyt sytytellyt vikavaloja seoksen takia, katitkin toimii hyvin. Asteittain lisääminen ei auta kun tuo pitkäaikainen säätö on muistissa kuitenkin kokoajan, jos esim akun irroittaa ja nollaa sopeutukset tällä tavalla niin alkaa taas alusta. Eikä tuo anna mahdollisuutta ajaa flexfuelina kauhean hyvin, minkä tämä lisäpurkki mahdollistaa anturin takia.

Ainoa minkä ilmeisesti tekee ettei tuo lisäboxi opi kylmäkäynnistystä kunnolla tällä mersun virtalukkosysteemillä, kun vaatisi ilmeisesti virtojen päälle jäämisen epäonnistuneen käynnistysyrityksen jälkeen että boxi osaisi säätää enemmän ruokaa. Tässähän joutuu käytännössä kääntämään virrat pois että voi lopettaa startin itse. Aina on vielä lähtenyt käymään kyllä, toki pakkasella ilman lämmitystä vaatii startin pari. Mutta lähes aina auto on lämmityksessä eberillä ennen ajoonlähtöä joten ei ole sinänsä häirinnyt.

Kilometrejä kertynyt nyt 12000km etanolilla, kulutus näin talvella pyörii matalimmillaan 15l/100km jos ei tule lyhyttä ajoa, muuten nousee 19-20l/100km :mrgreen:
Käyttis: W210 E55 AMG -00

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa




AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

https://Www.AutoDoc.fi

lukitusturva.fi

www.merteil.fi

cron