W202 C180 Esprit 1998

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Hapsiainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 25.07.2017 13:30

W202 C180 Esprit 1998

Viesti Kirjoittaja Hapsiainen »

Ugh!

Kirjoittelenpa nyt tämänkin, kun siitä tuolla uhosinkin.

Kyseessä siis isältä, energian ja ajanpuutteen johdosta saatu C180. Vaimon mielestä kauhee laitos, mutta ite oon aina tykänny hurjasti, joten vaimo sai vaihtaa oman -12 2.0TDI 4Motion Golffinsa kanssa vieraspaikalle :D

Autoon on kesällä -16 vaihdettu koko jarrujärjestelmä, putkineen kaikkineen. Takaripustuksesta uusittiin kaikki mahdollinen kuluva, ja samalla keikalla alusta sai ruostesuojauksen. Myös takakontin kansi sai vaihtua uuteen, kun touhutessaan tiputti sen päälle lekan.. Ei, en todella tiedä miksi uusi koko kannen :D Auto ylimaalattiin orkkisvärillä syksyllä -16, samalla nuo alla näkyvät vanteet sai pulveria pintaan. Vannevalinta oli kieltämättä omaan silmään vähän outo, mutta kyllä noilla ajelee uusia etsiessä. Alusta vaihdettiin uuteen, joskin iskareina toimii jotkut helvetin pintakovat kiinanihmeet. Ei sellaista mersumaista fiilistä ajella kun montut kolisee, prkl.

Kaikenkaikkiaan autoa on pidetty kuin kukkaa kämmenellä, ja isäni olikin auton toinen omistaja. Kai se tekee musta sit kolmannen. Aiemmin auto oli maatalon isännällä Lappeenrannassa. Ajokilometrejä vanhuksella on 235tkm.

Omissa suunnitelmissa seuraavaa:
-Madaltaa tuo perä ja saada auto vaateriin. En ole tarkistanut vielä, mutta tuo lienee kumeilla nostettu niin ylös kun saa? Korjatkaa fiksummat.
-Vaihtaa alle pintapehmeyttä iskareiden muodossa, auto kun ei ole mikään sportti, vaan rauhalliseen ajoon tarkoitettu sohva jossa on pyörät.
-Pientä tummentumaa takapään lasiosastoon. Tämän kanssa vähän kahden vaiheilla vielä.
-Päivitellä ajovalot tälle vuosisadalle, mahdollisuuksien mukaan fiksummalla kannalla kuin H1. Ideoita otetaan vastaan!
-Bensapumpun uusiminen, alla orkkis. Vaihdan vaikka vielä toimiikin, 235tkm lienee kiitettävä ikä ko. härvelille.
-Uusia koko alustan sisämatto
-Päivittää somistelistat omaan makuun sopivammaksi
-Vaihtaa laatikon öljyt, ja samalla huuhdella pariin kertaan. Lodjuun ei ole ikinä vaihdettu öljyjä :D :lol:
-Perän öljyt uusiin.

Tästä vielä kuva sellaisia tahtoville, kuvaan härvelin paremmin kunhan ehdin ja kerkeen! :) Napattu nopeesti kännykällä parkkiksella :D

Kuva

Teknistä tietoa VIN:llä revittynä:
Ident. number (FIN) WDB2020181F707308
VIN WDB2020181F707308
Baumuster 202018
Sales name C 180
Order number 0 7 290 96508 (Destination: Company employees)
Delivery date 06 02 1998
PAINT1 269 MODEL ID 600 SE/SEL/SEC ON GLOVE BOX
Interior color 781A CLOTH BLACK
Engine 111921 12 050836
Gearbox 722602 00 765594

SA codes:
058 AEJ. 97/2
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
269 MODEL ID 600 SE/SEL/SEC ON GLOVE BOX
292 SIDEBAG
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
780A FABRIC, HERAKLION
781A CLOTH BLACK
808 AEJ 06/1/M/X
808 *1 111.9__ 19951204 AEJ 06/1/M/X
808 *2 722.6__ 19960119 YOM 17/1
923 OUTPUT INCREASE OF ENGINES
959 EQUIPMENT PACKAGE ESPRIT
988 REG. DOC. AND COC CERTIFICATE WITH EC TYPE LABEL
Lights units VALEO

Ilmastointiahan tässä ei siis ole, mutta onneks nää suomen kesät ei sitä kovin montaa päivää huudakkaan vuodessa :D

Ajatuksen tän projektisivun luomisesta sai aikaan vekottimen käyntiongelmat, joihin löytyi ratkaisu kampiakselin asentotunnistimesta, siitä seikkailusta lisää TÄÄLTÄ.
Vastaa Viestiin