c124 320 ce Käyttis/harraste projekti..

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 20.09.2017 16:08
Paikkakunta: raahe
ViestiLähetetty: Ma 02.10.2017 21:43
Tulipa hankittua tuollanen coupe harraste/käyttö kiesiksi! Oli haussa hieman ”järkevämpi” auto 7 sarjan bemarin jälkeen ja isot pojat puhuivat että pitäähän se ”auto”miehen lankku mersu kerran elämässään omistaa :)
Monenmoista autoa on kyllä tullut omistettua mutta ensimmäinen mersu kyseessä..
Siksi olisikin kysymyksiä että onko tuo star softa samankaltainen kuin bmw:n inpa?
Onko siitä hyötyä näin vanhan pelin kanssa ilmeisesti joku alkeellinen vikakoodi systeemi näissä on?
Bmw:hen löyty helposti tis eli tavallaan korjaamo käsikirja ja wds=sähkökaaviot sähköisenä onko mersulle vastaavia?

Sitten itse autosta..Vuosimallihan oli 1995 ja mittarin mukaan ajettu 260 000.
Varustelistalta oli jonkinverran optioita ruksittu.
221 LEFT FRONT SEAT, ELECTRICALLY ADJUSTABLE
222 RIGHT FRONT SEAT, ELECTRICALLY ADJUSTABLE
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
261A LEATHER BLACK
289 WOOD-/LEATHER STEERING WHEEL (リ 390MM) AND LEATHER GEARSHIFT
291 AIRBAG FOR FRONT PASSENGER
300 STORAGE BOX IN FRONT TRAY
340 ADDITIONAL 3RD STOP LAMP
341 ADDITIONAL LAMP
412 ELECTRIC SLIDING ROOF WITH TILTING DEVICE
425 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
430 HEADRESTS IN THE REAR
440 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
481U BORNITE METALLIC
538 AUTOMATIC ANTENNA AND FRONT LOUDSPEAKER - WITHOUT RADIO SET
540 ROLLER BLIND, ELECTRIC, FOR REAR WINDOW
551 ANTI-THEFT WARNING SYSTEM
570 FOLDING ARMREST FRONT
580 AIR CONDITIONER/TEMPMATIC
592 HEAT-INSULATING GLASS, ALL-AROUND, HEATED REAR WINDOW PANE (LAMINATED GLASS), BAND FILTER
600 HEADLAMP WIPER/WASHER
620 EMISSION CONTROL SYSTEM
645 M+S TIRES
653 SPORTS CHASSIS WITH 8-HOLE LIGHT ALLOY RIMS
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
814 ACTIVE BASS LOUDSPEAKER SYSTEM
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
885 LOCKING SYSTEM WITH INFRARED REMOTE CONTROL AND IMMOBILIZER
980 VEHICLE REGISTRATION BOOK

Storage box on jäänyt matkan varrella jonnekin..olisi kyllä tarpeellinen kun eihän tässä ole edes tuota hanskalokeroakaan!
Lisäksi on ilmeisesti uutena laitettu jo brabuksen vaimennin ja ratti tuli jotain dokumenttejä mukana.

Väyrys mese tauti vaivaa tätäkin yksilöä eli ruostetta löytyy.On pitäny noita vesivärejä sotkia vielä näihin 124:siinkin. Olisivat saaneet suosiolla jättää ne vaan lasten värityshommiin..
Halusin uudemmalla kutosella olevan niin sen kanssa on vaan elettävä.

Muutakin fiksattavaa löytyy..
Vakkari ei toimi siihenkin on varmaan monta syytä mutta onko näissä vielä se ohjausboksi josta ilmeisesti konkat menee huonoksi?
Yllätäen ilmastointi ei toimi vuotaa jostain..
Kuskin niskatuen säätö ei toimi.
Sisävalot ei syty kun oven avaa vaikka kytkin oikeassa asennossa?
Puoltaa oikealle ja hieman rauhaton maantienopeuksissa.Alusta olisi pikkuhiljaa uusiksi tarkoitus muutenkin laittaa.
Jarrut täristää levyissä heittoa jonkin verran kun tänään kattelin..
Kulutus korkeahko? 9.5 meni matkassa ja seka ajossa 11.
Ovet ei sulkeudu aina suosiolla saranatapit kulahtaneet?vai onko nämä ne kuuluisat mersun ovet :roll:
Muuten sähköt tuntuisi pelaavan peräti turvavyön ojentajatkin toimii :shock:

Sisusta tulikin jo siivottua ja nahat pestyä/suojattua.Sisusta on tässä autossa säilynyt yllättävän siistinä ainoastaan tuo ratti on aika kulunut.
Eikä edes haissu tuhkakupille lietkö koskaan poltettu ei edes katto ole mustunu :shock:

Öljytkin vaihdoin moottoriin ja perään. Ilmansuodatin ja raitisilmasuodatinkin vaihtui uuteen oli kohtuu musta ei varmaankaan vähään aikaan vaihdettu..
Loputkin litkut/suotimet vaihdella kun ehtii..

Laitanpa pari huonoa kuvaakin autosta.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut metalman779 päivämäärä Ke 08.11.2017 17:53, muokattu yhteensä 6 kertaa


Avatar
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 12793
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ti 03.10.2017 10:55
Tervetuloa foorumille!

Kuvat eivät ikävä kyllä linkeissä näy.

Starilla ei oikeastaan tee mitään tuonikäisen värkin kanssa.
Mersun korjaamokäsikirja sähköisessä muodossa on WIS ja varaosaluettelo on EPC. Edullisimmin näihin pääsee käsiksi liittymällä Suomen M-B Klubi ry:n jäseneksi, jonka jäsenetuihin nuo kuuluvat. Jäsenhakemus: http://suomi.mercedes-benz-clubs.com/Kl ... 171/en/001 . Käsittääkseni tämä vuosi on nyt niin pitkällä ettei vuosimaksua enää peritä, pelkkä liittyminen tai toisinpäin.
Yrityskäyttöönkin myydään lisenssejä Daimlerin toimesta, mutta kustannukset ovat eri luokkaa. Klubin puolella joutuu odottamaan jonkun aikaa tunnuksia.

Koodeja näkyy olevan pitkä rimpsu, mutta EPC ei vanhempiin anna aina selityksiä. Ne pitää poimia itse luettelosta esim. täältä: http://www.bekkoame.ne.jp/~mtor/mbcodedsc.html . Huomioi ajankohta, koodeissa on päällekäisyyksiä.

221 No code designation available
222 No code designation available
240 No code designation available
261A musta nahka
289 No code designation available
291 No code designation available
300 STORAGE BOX IN FRONT TRAY
340 No code designation available
341 No code designation available
412 No code designation available
425 No code designation available
430 No code designation available
440 No code designation available
481U bornit metallic
538 No code designation available
540 No code designation available
551 No code designation available
570 No code designation available
580 No code designation available
592 No code designation available
600 No code designation available
620 No code designation available
645 No code designation available
653 No code designation available
673 No code designation available
814 No code designation available
873 No code designation available
885 No code designation available
980 No code designation available

Vakkarin boksi löytyy kun irroittaa kuskin polvisuojan, alumiininvärinen boksi rattipylvään lähellä. Tarkista kaikki juotokset miel. mikroskoopilla.
Liekö ollut väriainetta systeemissä? Omista autoistani vuotoja on ollut jäähdytinkennossa, kompressorissa sekä paisuntaventtiilissä tuulilasin alla.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1989 300 CE
1989 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1983 230 E Automatic
1982 230 E

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 20.09.2017 16:08
Paikkakunta: raahe
ViestiLähetetty: Ti 03.10.2017 14:36
Kiitoksia vinkeistä! pitääpä harkita tosiaan tuohon klubiin liitymistä.

Prrkle näemmä photobucketti alakanu ahneeksi pitäs maksaa usiampi satanen vuodessa että satunnaisesti vaan lisäilee kuvia foorumeille..
Olisiko suosituksia mikä olisi hyvä palvelu ko tarkoitukseen ja tietysti ilmainen.
Avatar
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 12793
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ti 03.10.2017 18:45
Foorumille voit lisätä kuvia liitetiedostona, ks. viestinkirjoituskentän alta.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1989 300 CE
1989 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1983 230 E Automatic
1982 230 E

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 20.09.2017 16:08
Paikkakunta: raahe
ViestiLähetetty: Pe 06.10.2017 18:25
Piti aloitella jo ruostesavottaakin..

Kuva

Hieman on päässyt ryöstäytyyn..Välinpitämättömyys ja vesivärit on huono yhdistelmä :twisted:

Kuva

Korkea aika oli alkaa ehostamaan kohta olisi ollut jo läpi asti...Aika paljon kuraa oli kertynyt tuonne lokarin väliin :o

Kuva

Kuva

Lähtökohtaan nähden jo hieman siedettävämmän näkönen.


Kuva

Oli luonto alkanut pesiytyyn tuonne sähköboksien taakse!

Kuva

Ruostettahan tuolta nurkastakin löyty..on tuo fosforihappo kohtuu kätevää ainetta ei taida tarvia hiekkaa näyttää tuonne ollenkaan!

Kuva

Kuva

Kohtuu ikäviin paikkoihin ruoste jo levinny..

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ke 25.06.2014 16:30
Paikkakunta: oulun lähettyvillä
ViestiLähetetty: Su 08.10.2017 07:47
[img]Normi%20paikat%20mistä%20noi%20124%20ruostuu.%20Hienoa%20jälkeä%20ja%20tervetuloa%20Mersujen%20maailmaan.[/img]
Avatar
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 12793
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Su 08.10.2017 10:43
Mikä tuon auton vuosimalli on? Onko siis 320 CE faceliftattuna vai oikea E 320 Coupe, kuten ulkonäön perusteella voisi päätellä?

320 CE oli mallimerkintänä 6/93 saakka - voihan olla että joku on lätkäissyt vaan vanhanmallisen mallimerkinnän takaluukkuun. Kesän 1993 jälkeen ne ovat irtokirjaimina ja siellä lukee pelkästään "E 320".
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1989 300 CE
1989 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1983 230 E Automatic
1982 230 E

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 20.09.2017 16:08
Paikkakunta: raahe
ViestiLähetetty: Ma 09.10.2017 09:32
95 vuodelta tuo on unohtui tosiaan laittaa aloitus postaukseen..Jälkikäteen ilmeisesti väärät merkit laitettu?
Avatar
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 12793
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ma 09.10.2017 10:25
metalman779 kirjoitti:95 vuodelta tuo on unohtui tosiaan laittaa aloitus postaukseen..Jälkikäteen ilmeisesti väärät merkit laitettu?


Näin on tehty.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1989 300 CE
1989 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1983 230 E Automatic
1982 230 E

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 20.09.2017 16:08
Paikkakunta: raahe
ViestiLähetetty: Ti 10.10.2017 19:48
Kuva

Projekti laajenee..lokasuojan alueelle jo maalia sain sudittuu ja jälki sen mukaista :D Ruiskulla aluksi oli tarkoitus mutta eihän sillä mahdu moneenkaan paikkaan ja olisi pitänyt suojatakkin paremmin.
Toisaalta tuleepa ainakin paksusti maalia ja piilonhan suurin osa jää.
Maalina käytin hyväksi havaittua temacoattia ja jos sen päälle temaduria vielä laittaisi.

Kuva

Oven sisältä löytyi irtonaisena tuollainen pyöreä liitin mihin lie kuulunut?(jep kuva epäonnistui)
Ovi vaikutti yllättävänkin hyväkuntoiselta jotain positiivistakin onneksi löytyy ruosteitten osalta :D
Ovea purkaessa pääsi muutama kirosana kun havaitsin että sähköpiuhoille ei olekkaan töpseliä oven juuressa..Auton ikä näkyy ilmeisesti tässä uudemissa autoissa mitä olen purkanut niin niissä kyseinen ominaisuus on.
Kohtuu työläs homma ujuttaa joka hemmetin johto eriksee ovesta irti :roll: Seuraava kikka helpotti hommaa aika paljon eli tukevalla tunkilla kannatteli ovea alta ruuvasi saranat irti ja pikkasen otti etäisyyttä autoon että mahtui kiskoon johdot oven sisältä irti.
Elikkä ei tarvinnut sieltä jalkatilan hemmetin ahtaasta raosta vetää niitä ulos.

Kuva

Saumasta oli jo ruoste päässyt kiipeään kohtuu ylös. Autohan on maalattu ilmeisesti ihan yli asti jo joskus ja tuolta ala osasta löytyi koritinaa. Kolaroitu ja oiottu joskus? vai onko ihan tehtaalla jo käytetty.
Sisäpuolellakin on sitten savottaa joutuu purkaan turvavyönojentajan ja sähköikkuna hässäkän että näkee kunnolla tuonne taakse.Tuleepa samalla nekin sitten puhdistettua ja rasvattua kunnolla.
Takaselkänojaa pois ottaessani piti taas kiitellä itseäni kun unohdin niskatuet ylös ja autoa ei kovin helpolla käyntiin nyt saa :)
Eikun takakonttiin sellälleen ja ihmetteleen ko mekanismia..tovin aikaa meni että uskalsi käyttää voimaa tarpeeksi. Yllätävän lujaa joutuu vetään että kaatuvat.

Kuva

Kuva

Kovin suuri yllätys ei ollut että tunkkaus kohdat vaativat työtä mutta helmat sen sijaan ovat hyvin säilyneet mitä sisälle tiirailin niin hyvässä maalissa ovat!
Avatar
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 10762
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 10.10.2017 21:22
Liitin vaikuttaa olevan tehdasasenteisen hälyttimen pistoke. Jos ne on irti niin häly ei aktivoidu kun avaimesta sulkee. Yhdessä edellisessä mersussani oli irroitettu kun alkoi soida sitten itsestään, eli häly oli sillä tapaa deaktivoitu...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1980 450 SEL 6.9 museoauto
1987 560 SEC pelastetaan museoimalla
1992 500E kesäauto
2000 G500 daily driver
Avatar
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 12793
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ti 10.10.2017 21:38
karra kirjoitti:Liitin vaikuttaa olevan tehdasasenteisen hälyttimen pistoke. Jos ne on irti niin häly ei aktivoidu kun avaimesta sulkee. Yhdessä edellisessä mersussani oli irroitettu kun alkoi soida sitten itsestään, eli häly oli sillä tapaa deaktivoitu...


OK, tämä oli hyvä tietää. Itse veikkasin ovikaiuttimien liittimeksi, mutta ne varmaankin toimivat..?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1993 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1989 300 CE
1989 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1983 230 E Automatic
1982 230 E

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 20.09.2017 16:08
Paikkakunta: raahe
ViestiLähetetty: Ke 11.10.2017 08:32
Joku hifisti on vetänyt tuonne ihan erikseen kaiutin piuhat saattaisi liittyä äänentoistoonkin?
Toisaalta tuonne lukollekkaan ei menny muita piuhoja..
olisi hyvä vaan jos häly olisi poistettu vanhemmiten kun alkavat toimiin miten sattuu! Yhdessä bemarissa oli kyseistä vaivaa huuteli itsekseen ja oli ikävä yllätys töistä lähtiessä kun akku olikin tyhjä...

Mersumies
Mersumies
Viestit: 3727
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Ke 11.10.2017 12:26
Tuo b-pilarin pystysauma näyttäis olevan coupe-malleissa joskus ruosteessa. Aika hankala korjatakin, tai niin ettei ruoste puske läpi parin kk päästä. Kun saat korjattua niin reilulla kädellä vaikka dinitrolin ml koteloihin niin kestää.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 255
Liittynyt: Su 27.03.2011 09:47
Paikkakunta: Vantaa
ViestiLähetetty: Ke 11.10.2017 13:10
https://www.datamb.com/vin/a987L0ElzQMAN1Kkp Pitääkö tämä paikkansa? Toi on aika hyvä osoite, vaikka saattaa näyttää myös vähän mitä sattuu.
300 E-24 -92
500 SEC -85
200 quattro 20V -90

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 20.09.2017 16:08
Paikkakunta: raahe
ViestiLähetetty: Ke 11.10.2017 20:11
Oikealtahan tuo varustelista näyttää

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 20.09.2017 16:08
Paikkakunta: raahe
ViestiLähetetty: Ke 11.10.2017 20:41
Kuva

Projekti taas hieman edistynyt! Sain purettua takaikkunan seudunkin olihan sinnekin kohtuu paljon osaa ahdettu.
Yritin huolella suojata sisustan niin ei tarvitsisi tehdä ilmoitusta että ostetaan hyväkuntoinen coupen nahkasisusta :D

Kuva

Kuva

Aika hyvässä hapessa oli tuolta takaa katsottuna onkohan tuo musta tökötti tehtaan jäljiltä vai joku jälkikäteen turannut?
Oli jo alkanut lohkeileen irti paikoitellen ja todella lujassa kiinni toisaalla..
Tuo pilari ei ole ruosteessa vaan jotain liimaa siihen sotkettu että se suoja muovi pysyisi kiinni..
Pitänee tuonnekin paikotellen epoksit/pinnotteet vetää ja lopuksi kotelosuojaa tarpeeksi!

Kuva

Kuva

pahimmoilleen tuli myöhässä ruosteenpoisto suojankaareen joutuupi hitsaileen.. Hyvänä puolena ettei ennen ole korjailtu ei tarvi mitään ratsu paikkoja tms korjailla tulee niin hyvä kuin itse tekee :roll:
Nuo reiätkin on turhia paitsi tuo koteloon menevä taidanpa nekin hitsata umpeen. Ovat varmaan olleet jotain tyhjennys aukkoja kun koria tehtaalla käsitelty?

Kuva

Kuuluisiko tuon pokkauksen suojankaaressa olla liimattu yhteen vai onko jälkikäteen taottu?

Kuva

Ovenkin pesasin liuottimella ja ehjähän tuo pohjakin peräti on!

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 20.09.2017 16:08
Paikkakunta: raahe
ViestiLähetetty: To 12.10.2017 19:37
Kuva

Kuva

Tänään otin tuon oven työn alle ja saumojen välistähän sitä ruostetta löyty ja hieman alapuoleltakin.
etummaisesta saumasta ei edes päälle päin näkynyt että on ruosteessa! Kokeilin kuitenkin meisselillä hieman avata ja tarkistaa niin helpostippa lähti kuoriutuun tuo saumamassa..
Avasin saumat kunnolla jos päältä vain olisi puhallellu ja maalannu niin sama vaikutus kuin housuun kusemisella eli auttaa vain hetken :D
Peräti ei satanut niin pysty hiekkapuhaltelleen ruosteet pois ja laitoin vielä fosforihappoakin pintaan.
Olen vielä laittanu talliin "rakennus"lämmittimen puhaltaan yön ajaksi niin happo toimii tehokkaammin näin olen ymmärtänyt että mitä lämpimämpi sen parempi.
Kuivaapa ainakin nopeampaa..

Kuva

Kuva

Iskarin kiinnitys kohdallakin löytyi alkavaa mätää..Joku panostanut joskus alustaankin kait ihan hyvät iskarit?


Kuva

Tuonne väliinkin oli ruoste jo noussut.. Viimeinkin tuli hankittua tuo pistehitsi pora on sekin työkalu joka olisi pitänyt hankkia jo aikoja sitten helpottaa elämää huomattavasti :roll:
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1733
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02
ViestiLähetetty: Ma 16.10.2017 20:36
Ei se vesivärin syytä ole että ruostuu, kävin tuota kesällä katsomassa, eipä siinä montaa minuttia menny kun totesin että auto on koriltaan niin epämääräinen ja kitistä veistetty että ei kannata sotkeentua.
Onneksi meni hyviin ja osaaviin käsiin! :thumbup:
Seurataan mielenkiinnolla, varusteet on kivat ja värikin on parhaimpia mitä mersuun on saanu.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 20.09.2017 16:08
Paikkakunta: raahe
ViestiLähetetty: Ma 16.10.2017 21:11
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Melko palapelin tekoa tämä mersun kunnostaminenkin välillä :D

Kuva

Kuva

Oli ruoste alkanut jo tukirakenteisiinkin leviään..

Kuva

Kuva

Reiät ummessa aika ahtaahko tuo pyörakotelo oli, onko näihin saanut sisälokasuojiakin tuonne?

Kuva

Pinnoitekkin tuli jo postissa ja olen päättänyt että massaa en autoihini enää sotke! Offroad harrastajatkin käyttävät ko tuotetta eli ilmeisen kestävää taitaa olla ja ilmeisesti toimii äänieristeenäkin.

Kuva

Ovi puhallettuna ja hapotettuna..Vaikka tarkasti puhalsin ihan harmaaksi niin silti ruostetta näemmä helposti jää (mustat pisteet hapotuksen jäljiltä)
Kannattaa happo vetää näemmä aina puhalletullekkin pinnalle.
Viimeksi muokannut metalman779 päivämäärä Ma 16.10.2017 21:27, muokattu yhteensä 1 kerran

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 20.09.2017 16:08
Paikkakunta: raahe
ViestiLähetetty: Ma 16.10.2017 21:22
EeKi kirjoitti:Ei se vesivärin syytä ole että ruostuu, kävin tuota kesällä katsomassa, eipä siinä montaa minuttia menny kun totesin että auto on koriltaan niin epämääräinen ja kitistä veistetty että ei kannata sotkeentua.
Onneksi meni hyviin ja osaaviin käsiin! :thumbup:
Seurataan mielenkiinnolla, varusteet on kivat ja värikin on parhaimpia mitä mersuun on saanu.



Tokihan se omistaja vaikuttaa eniten auton kuntoon ja pitihän tuota itsekkin vähän aikaa pähkäillä että kannattaako hankkia näin isoa työmaata :)
Kait sitä on sen verran masokistin vikaa että hankki uutta ruostetta kun vanhat on saanu korjattuu kohtuu hyvään kuosiin :lol:
Osaavista ja hyvistä käsistä nyt tiedä hyvää yritetään ja lopputulos on mitä on :roll:
Takakontin allahan oli pahan näköinen ruoste paikka ja siinä kittiä jostain syystä paksusti vaikkei lommoa tai muutakaan siinä äkkiseltään näy?
Jollakin ollu ylimäärästä kittiä ilmeisesti liikaa :D Autohan on joskus yli asti maalattu ja tuota vänkärin puolta ilmeisesti kevyesti kolaroitu?
Pieniä oikomisen merkkejä näkyi muttei mitään suurempaa.

Värikin ihan hyvä äkkiseltään näyttää tumman harmaalta mutta taittaa jotenkin violettiin? tai sitten värisokeutta itellä liikaa :D
Mustahan toimisi aina autossa kuin autossa :thumbup:

Varusteitakin ihan kohtuullisesti mutta puutteitakin on ehkä olisi tarvetta jälkiasennukselle..

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 20.09.2017 16:08
Paikkakunta: raahe
ViestiLähetetty: Ke 18.10.2017 19:03
Kuva

Kuva

Helmakin alkaa olemaan hyvällä mallilla silmämääräisesti näytti siistimmältä mutta salama paljastaa virheet :o
paksusti maalia päälle ja pinnote niin on siedettävämmän näkönen..

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 20.09.2017 16:08
Paikkakunta: raahe
ViestiLähetetty: Ti 31.10.2017 19:13
Tuli taukoa projektiin kun piti kävästä viikko Kyproksella.Paikallis liikenteestä tuli muutama yllättävän siisti 124:nen bongattua varsinkin kun joka kolmas auto saarella on aika kolhuilla :D

Kuva

Epoksitkin ehtivät hyvin kuivaa viikon aikana niin sai temadurin nakata pintaan..

Kuva

Kuva

Kuva

Ruostekuvathan kaikkia kovasti kiinnostaa niin sitäkin tuli taas kaivettua lisää esille 8) Kohtuu tympeä paikka kun on kolme peltiä päällekkäin..

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 29.10.2017 12:01
ViestiLähetetty: Su 05.11.2017 19:40
Terve
Itsellä samanhenkinen projekti käynnissä. Olisitko voinut ottaa kuvaa kuskinsähköpenkin johdoista. En löydä mistään kuvaa niistä.

Omassani on penkin johtoja alettu purkamaan. Laitoin kuvia omista kysymysmerkeistäni.

viewtopic.php?f=27&t=188755

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 20.09.2017 16:08
Paikkakunta: raahe
ViestiLähetetty: Ke 08.11.2017 17:52
Kuvaa ei tähän hätään pysty liittimistä ottaan koska penkki etu asennossa ja virtaa ei saa autoon vähään aikaan vielä kytkettyä..
Mutta tuolla foorumin tekniikka osiossa oli linkkejä esim http://www.w124performance.com/service/ ... matrix.htm
http://www.w124performance.com/service/ ... TM/ETM.pdf
Tuolta löytyy penkkien kytkentäkaaviot ja muuta hyödyllistä korjaus tietoa.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 20.09.2017 16:08
Paikkakunta: raahe
ViestiLähetetty: Ke 08.11.2017 18:32
Kuva

Pinnoitettakin sain pintaan ruutattua..Mukana tulleella ruiskulla tulee massatun näköstä pintaa ruma mutta luja periaattella mennään :D
Hyvä puolihan tuossa on että tulee ainakin paksu kerros ja aika lujan oloista ainetta on..jospa ruoste nyt tovin tuolta pois pysyisi..
Tuotahan pystyy levittään pensselistä maaliruiskuun eli monipuolista ainetta sinänsä.
Jousen ympäristö pitänee ottaa myöhemmin työn alle kun alustan palikoita vaihtelee..

Kuva

Pensselisetä oli iskenyt massoineen pyöräkoteloon ja oli massalla suojannut ruosteitakin :P
Helposti loput massat pölisivät irti teräsharja laikalla ja loput oli luonnostaan kuluneet pois mihin renkaasta tavarat lentää..
Tuosta pistehitsien yläpuolelta oli tuo tehtaalla vedetty pinnoitekkin jo ruvennut murtumaan..

Kuva

Takanurkkan korjattuihin paikkoihinkin sain jo ekan maalikerroksen vedettyä.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 29.10.2017 12:01
ViestiLähetetty: Ke 08.11.2017 21:18
metalman779 kirjoitti:Kuvaa ei tähän hätään pysty liittimistä ottaan koska penkki etu asennossa ja virtaa ei saa autoon vähään aikaan vielä kytkettyä..
Mutta tuolla foorumin tekniikka osiossa oli linkkejä esim http://www.w124performance.com/service/ ... matrix.htm
http://www.w124performance.com/service/ ... TM/ETM.pdf
Tuolta löytyy penkkien kytkentäkaaviot ja muuta hyödyllistä korjaus tietoa.

Ok. Pitää kurkkia, kiitos vinkistä/linkistä!

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 20.09.2017 16:08
Paikkakunta: raahe
ViestiLähetetty: Ti 14.11.2017 19:20
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Alkaa vasen kylki olemaan hyvällä mallilla! Tuli kiiltävä temadur ruiskutettua vielä pinnoitteen päälle niin tulee pinnasta liukkaampi.

Kuva

Sain aika hyvin ruosteet pois noista tunkkaus putkista. Käytin "mulkku"mirkeliä pitkällä kovametalli terällä joka on kätevä tuossakin hommassa.
Tuolla vinguttelun jälkeen pistehiekkapuhallus pistoolia perään ja ruuvimeisseliin teippasin vaahtomuovia niin sillä sai levitettyä fosforihappoa pohjia myöten.
Vielä epoksi/kotelosuojaa perään kun happo kuivahtaa..
Pysynevät hyvänä kunhan niitä ei enää käytä eikä ole tarvettakaan kun helmoissa on hyvät nostopaikat kunnon tunkille vakionakin..

Mersumies
Mersumies
Viestit: 3727
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Ke 15.11.2017 22:08
Noniin sielähän on tullut hyvännäköistä jälkeä :thumbup: Minkälaista tavaraa tuo raptor on, jääkö se elastiseksi vai kovettuuko?
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 20.09.2017 16:08
Paikkakunta: raahe
ViestiLähetetty: To 16.11.2017 12:46
Aika kovaksihan tuo menee mutta luulisin että kestää paremmin kulutusta kuin massat tms..
Massoista itsellä lähinnä huonoja kokemuksia yhteenkin autoon mihin olin massat pyöräkoteloon pari vuotta sitten ruutannut niin lähes kokonaan olivat jo pois kuluneet..

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

   








AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

eurovanne.fi

lukitusturva.fi

https://Www.AutoDoc.fi