c124 320 ce Käyttis/harraste projekti..

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 04.08.2016 14:29
ViestiLähetetty: Su 16.12.2018 14:40
Ei oo paskaa levyn alla ? Tai sitten napa tai laakeri ei oo nyt pohjassa...

Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Ma 04.04.2011 22:18
Paikkakunta: Pohjanmaa
ViestiLähetetty: Su 16.12.2018 19:49
Hei

Tuntematta nyt ollenkaan tuon 124 rakennetta, mutta kerran hain hätäpäissäni moponetista 123 mersuun takanapaan laakerit. Oli laakerissa pienempi pyöristys reijän suulla kun akselissa. Siinä olis jääny toistamilliä väärään kohtaan...
**********
W251 CDI 4-matic
W123 300CD
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ke 20.09.2017 16:08
Paikkakunta: raahe
ViestiLähetetty: Ti 01.01.2019 15:21
Pitkästä aikaa pääsi projektinkin kimppuun! Ensi töiksi kokeilin vanhoilla levyillä jotka vielä onneksi löytyivät ja samalla lailla ottavat kiinni niilläkin..
Käytin pyörännavan irti ja prässillä painoin että on ainakin varmasti pohjassa.Seuraavaksi putsasin huolellisesti kaikki pinnat ja heitin paikalleen ja vieläkin ottaa kiinni ulkoreunaan..
Laakereitakin mielestäni ennen asennusta vertailin että samanlaiset ovat.

Toisella puolen alapuoli on aika lailla keskellä mutta yläpuolelta ottaakin sisäreunaan kiinni :wtf:
Tuli mieleen seuraava vaihtoehto.. Firmassa jossa navat olivat puhallettavana/maalattavana olisivat osia paiskoneet tms ja tämän
takia korvakot vääntyneet?!

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ke 20.09.2017 16:08
Paikkakunta: raahe
ViestiLähetetty: La 23.03.2019 13:29
Hieman on taas projekti venähtynyt mutta taas on eteenpäin menty. Jarru ongelmassahan olikin syynä juurikin korvakkojen vääntyminen.
Pajavasaralla varovasti "sääti" niin johan osui levy kohdilleen!
Auton olen saanut jo hyvälle mallille eli apurungot ja kaikki on paikallaan. Tänään yritinkin jo käynnistää autoa mutta virta avaimesta kääntö ja naksahdus vain kuului..
Pitihän se arvata että tässäkin vastustaa kasaus vaiheessakin oli kaikkea ylimääräistä riittävästi.
Välillä vaan soisi että kerrasta hommat onnistuisi :D Tarkistin jo sulakkeet ja pyörittelin niitä hapettumien varalta myös maadoituspisteet tarkistin akun läheltä..

Kait se seuraavaksi olisi startti irrotettava jos se olisi seisonnasta ottanu itteensä.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ke 20.09.2017 16:08
Paikkakunta: raahe
ViestiLähetetty: Pe 29.03.2019 16:24
Rengas ja vanne asiaakin olen jo pohtinut ja käsittäkseni alle mahtuisi nämä
eteen 17" 8,5 225/40 et35 taakse 17" 10" 255/40 et 20

Kaarethan oli mankeloitu ja edessä oli se amg pusla levitys. Mahtuisikohan taakse vieläkin leveempää mitään järkeähän siinä ei ole pelkästään ulkonäkö asia :D

Autossahan on Eibachin pro madallus jouset olisiko olleet 35/30-35 MM
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2502
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18
ViestiLähetetty: Pe 29.03.2019 16:38
Mulla oli Sedani 124-ssa takana 9,5x17 ET17 + 235/40R17, nuo tuli 30mm madallussatsilla noin 30mm ulos kaaresta. 235:n pyöreäprofiilinen kumi venyi sen verta hyvin, ettei ongelmia muuten ollut.

Käytännössä tuo 10x17 ET20 varmaan menee sinne, mutta vaatinee camberin säätötangot. Tuo 255/40 sen sijaan on ihan liian iso. Pysyisin tuossa 235:ssa ja eteen 215/45R17, mitkä itselläkin oli. Tuossakin oli takakaaret mankeloitu, ilman mankelista raapi. Ei kuitenkaan sirpiksi asti vaan sisäpuolelta.

Kuva
MB C 180 CDI T Avantgarde -14
MB 190E 2.3-16 -85

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ke 20.09.2017 16:08
Paikkakunta: raahe
ViestiLähetetty: Pe 29.03.2019 17:22
Näyttää tulevan aika rajusti ulos jo 9 tuumasella.. Taitaa olla tyytyminen 8.5 tuumaseen kuinkahan leveetä rengasta siihen pystyisi laittaan.

Tuota 8.5 tuumasta oli 35et:lläkin tarjolla jäisiköhän jo liian sisään vai ottaisi suosiolla 20:llä..
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2502
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18
ViestiLähetetty: Pe 29.03.2019 18:17
Nuo on siis 9,5” tossa kuvassa. 9” ET30-35 vois olla aika optimi.
MB C 180 CDI T Avantgarde -14
MB 190E 2.3-16 -85

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ke 20.09.2017 16:08
Paikkakunta: raahe
ViestiLähetetty: Pe 29.03.2019 20:47
Katos tuli lukihäiriö..tuota vanne mallia vaan ei saa 9tuumasena hyppää 8.5:sta suoraan kymppiin..
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2502
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18
ViestiLähetetty: La 30.03.2019 09:10
Eikö sitä saa isommalla ET:llä?
MB C 180 CDI T Avantgarde -14
MB 190E 2.3-16 -85

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ke 20.09.2017 16:08
Paikkakunta: raahe
ViestiLähetetty: La 30.03.2019 09:29
Ei saa 20 oli ainoa vaihtoehto..
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1368
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa
ViestiLähetetty: La 30.03.2019 09:36
Voikohan sorvata keskiön sisältä? Vaikka paras ois löytää suoraan passelit.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
x164 -07
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Triumph legend 900 Cafe Racer

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ke 20.09.2017 16:08
Paikkakunta: raahe
ViestiLähetetty: La 30.03.2019 11:34
Ei nuita tinavanteita paljo uskalla sorvailla :D Muutenkin olisi mukava tosiaan saada sellaset mitkä menee heittämällä.

Eikä tarvitsisi spacereita tai muuta säätöä.
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2502
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18
ViestiLähetetty: La 30.03.2019 13:03
Mulla on monessa lankussa ollut noi W202 orkkis monoblockit edessä 7,5x17 ET35 + 215/45R17 ja takana 8,5x17 ET30 + 215/45R17. Ne on olleet just sopivasti kaarella olematta mitenkään tökeröt.

Kuva

Kuva
MB C 180 CDI T Avantgarde -14
MB 190E 2.3-16 -85

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1368
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa
ViestiLähetetty: La 30.03.2019 16:07
Nuo on aina toimivat, varsinkin kuvien mukaisella madalluksella.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
x164 -07
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Triumph legend 900 Cafe Racer

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ke 20.09.2017 16:08
Paikkakunta: raahe
ViestiLähetetty: Su 31.03.2019 08:21
Talvivanteiksi olenkin suunnitellut tuota monoblockkia! Sehän kyllä sopii todella hyvin satakaksneloseen :thumbup:

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ke 20.09.2017 16:08
Paikkakunta: raahe
ViestiLähetetty: Ke 03.04.2019 17:29
Starttia irrallaan testailin ja kerran vain solenoidi toimi ja sen jälkeen ei mitään eli jotain häikkää oli.
Hiiletkin oli loppu joten tilasin korjaus sarjan ja uuden startin.
Onpa varallakin sitten yksi kunnostettu startti..

Oli positiivinen yllätys kun paketin avasin niin oli alkuperäinen boschin startti vaikka tarvikkeena myytiin..
Olihan siinä tarvike valmistajan tarra :D taisi olla joku pykälä että tarvike myyjät eivät saa myydä alkuperäisiä osia tms..

Ähräsin uuden startin paikalleen ja toiveikkaana käänsin virta avaimesta ja.. ei mitään vieläkään :twisted:
Mikähän perskeles siellä nyt voisi olla vikana ihan ajamalla se tuohon on jätetty.
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2502
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18
ViestiLähetetty: Ke 03.04.2019 18:42
Mulla olleessa 320-coupes oli joku johto tai anturi vaihdelaatikon päästä tehnyt ton saman. En vaan enää muista mitä siellä nyt oli ollut ongelma kun se oli siis tapahtunu edellisen omistajan aikana. Samalla tavoin oli startti ehditty vaihtamaan vaikka se vika oli siellä laatikon päässä. Joku siis ihan pikkuhomma se kuulemma oli ja halpa.
MB C 180 CDI T Avantgarde -14
MB 190E 2.3-16 -85

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1368
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa
ViestiLähetetty: Ke 03.04.2019 19:15
Luuleeko se nyt, että on vaihde päällä koko ajan?
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
x164 -07
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Triumph legend 900 Cafe Racer

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ke 20.09.2017 16:08
Paikkakunta: raahe
ViestiLähetetty: To 04.04.2019 16:11
Kävihän tuokin mielessä että tässäkin on jokin esto kytkin vaihteistossa.
Epc:tä tovin selailin ja ei oikein muuta kytkintä silmään osunut kuin tuo A0005454906
https://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa ... 05454906/0


Kl varaosilla meinaa että olisi peruutusvalo katkaisin mutta epc:ssä lukee että starter non repeat and back up light switch.
Eli taitaa samasta haistella että onko mikä vaihde päällä starttausta ajatellen?
Ihanan halpakin anturi :twisted: jos tuon joutunee ostaan ehkä pitänee vilkaista ulkomaan hintataso..


https://fuerst-carparts.com/detail/inde ... r/10235350
Tuolta sama osa tarvikkeena olisi hieman halvempi!
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2502
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18
ViestiLähetetty: To 04.04.2019 18:02
https://profiteile.de/catalogsearch/res ... 54906&sc=a

Toinen oli alta 7€ ja toinen reilu parikymppiä. Tuo on hyvä mesta, oon tilannu paljon osaa tenavaan.
MB C 180 CDI T Avantgarde -14
MB 190E 2.3-16 -85

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ke 20.09.2017 16:08
Paikkakunta: raahe
ViestiLähetetty: Ke 10.04.2019 17:51
Löysin uudet vanne ehdokkaatkin jotka olisi kokoa 7,5x17" ET25 9x17"ET20

Tuolla 235/40R17 215/45R17 rengastuksella varmaankin kohtuudella mahtuisivat pyöriin?!
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2502
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18
ViestiLähetetty: Ke 10.04.2019 19:26
metalman779 kirjoitti:Löysin uudet vanne ehdokkaatkin jotka olisi kokoa 7,5x17" ET25 9x17"ET20

Tuolla 235/40R17 215/45R17 rengastuksella varmaankin kohtuudella mahtuisivat pyöriin?!


Vaikuttaa ihan järkevältä setiltä ja renkaat kyllä toimii :thumbup:
MB C 180 CDI T Avantgarde -14
MB 190E 2.3-16 -85

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ke 20.09.2017 16:08
Paikkakunta: raahe
ViestiLähetetty: Ma 29.04.2019 18:11
Kuva

Katkaisijan vaihdon yhteydessä tuli havaittua että vaihteesiirtäjän puslastakaan ei ole enää kuin puolet jäljellä..
Siinä menikin toista viikkoa odotellessa tuota puslaa ja paria listankiinnikettä :P

Voisin väittää että melko ahtaassa paikassa on tuo anturi! Gynekologin kädentaidoista olisi taatusti apua!
Sainhan sen viimeinkin ährättyä paikalleen ja vaihdekepistäkin tuli napakampi uuden puslan ansiosta.
Viimein H-hetki käsillä ja käänsin virta-avaimesta ja.. ei mitään :twisted:

Hetken keräilin itseäni ja mietin kunnes sain ahaa elämyksen..
Löin oven kiinni ja käytin kaukosäätimestä niitä lukossa ja auki.
Sen jälkeen uusi yritys ja kas kummaa startti pyöri iloisesti! Kyllä hieman tunsi itsensä idiootiksi :D tässähän tosiaan on tuollainen vanhanaikainen ajonesto..
Mutta eihän se tietenkään noin helppoa voi olla..ei lähde vieläkään käyntiin hyvin pyörii mutta ei yritäkkään.

Käytin ruiskulle tulevan bensaputken liitosta auki ja bensaa tirskahti heti paineella ulos. Eli bensaa ainakin tulee koneelle asti?
Hieman vajaa 20litraa tuoretta bensaakin tankissa on että mikähän siellä nyt vittuilee :?
Kokeilin vara-avaimellakin ja ei vaikutusta.
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2502
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18
ViestiLähetetty: Ma 29.04.2019 18:34
No mites se perinteinen releiden koputtelu ja surullisen kuuluisa YJ rele akun takana? Onko se jo sun aikana kolvattu uudelleen? Virranjakajan kansi? Onko kipinä tarkistettu?
MB C 180 CDI T Avantgarde -14
MB 190E 2.3-16 -85

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ke 20.09.2017 16:08
Paikkakunta: raahe
ViestiLähetetty: To 09.05.2019 18:07
Tuo YJ rele tuntuu olevan sen verran yleinen outojen sähkö ongelmien aiheuttaja näissä niin ajattelin jos siitä nyt lähtisi liikkeelle.
Laitoin uuden releen paikalleen ja akku kiinni niin heti alkoi surina konehuoneesta.
Normaalisti tuo ääni kuului kun virrat päällä avaimen kautta? Seuraava havainto oli että keskuslukko ei toimi kaukosäädöstä?
Aukaisin sitten avaimella ja nykäisin oven auki ja eiköhän törrä rupea huutaan eli varashälytin toiminee :D
Akun kenkä irti että vaimeni ja uudestaan kiinni ja kokeilin startata ei pyöritä eli ajonesto päällä.

Kokeilin vanhalla releellä ja oikein toimi vilkutti vihreetä valoa ovessa ja otin taas akun irti ja uus rele tilalle.
Nyt antoi uudella releelläkin käynnistää mutta ei yritäkkään käynnistyä.
Havaitsin myös että uudella releellä palaa latauksen ja abs:n valot mittaritaulussa vaikka ei avainta ole virtalukossa??!
Selittänee miksi sähköt heräili konehuoneessakin heti akun kytkettyäni?!

Vaikuttaa että taisi tulla vääränmallinen rele?

Kuva


Kuva


Varaosanumerotkin on eri mutta väitettiin että korvaa vanhan mutta onkohan näitäkin olemassa siltikin erilaisia.
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2502
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18
ViestiLähetetty: To 09.05.2019 23:28
Noita on varmaan kymmenen erilaista.. on yhdellä ja kahdella sulakkeella, punasta, valkosta, mustaa ym.. säkällä voi käydä ristiin, tai sitten ei. Ite oon aina vaan kolvannu ne uudelleen.
MB C 180 CDI T Avantgarde -14
MB 190E 2.3-16 -85

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ke 20.09.2017 16:08
Paikkakunta: raahe
ViestiLähetetty: To 30.05.2019 17:03
Taas on ehtinyt tapella auton kanssa ja yj relettä on tinailtu vaikka silmämääräisesti ehjältä kaikki näyttikin.
Sulakeboksin yläpuolelta käytin releitä irti eivätkä olleet hapettuneita.
Näillä toimenpiteillä ei mikään muuttunut.

Seuraavaksi väsäsin tuon ”hitech” vikakoodinlukijan napista,johdoista ja led valosta.
Tokihan tuo olisi ihan ensimmäisenä kannattanut tehdä :P
https://www.mbslk.de/files/artikel/r170_fehlercodes.pdf Tuolta sivulta kattelin että 16 pinnisessä 1ja8 yhdistämällä saadaan koodia ulos. Tuolta löytyi myös kattava lista noita vikakoodeja.
Välkyttelihän tuo 13 ja 20 koodit ulos. Seuraavaksi pitäisi arvata että kummasta listasta lukisi nuo koodit..


HFM Sequential Multiport Fuel Injection - Digital
13 Throttle valve potentiometer actual value too low.
20 O2 sensor (before/upstream of Cat. Conv.), open circuit

tai..
Diagnostic Module (DM) - Digital LH
13 Camshaft position sensor (CMP) signal, fault from Fuel/Ignition control system
20 Speed signal missing

Kummastahan nuo koodit nyt tulivat?
Toisaalta tuo Camshaft position sensor vika kuulostaisi sellaiselle joka estäisi käynnistymisen..
Jos tuolta kampiakselin anturilta ei tule signaalia niin käsittääkseni silloin ei anna käynnistää autoa?!
Eli tuo vaikuttaisi aika todennäköiseltä kohteelta!
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2502
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18
ViestiLähetetty: To 30.05.2019 18:59
Tossa 320:ssä molemmat on kyllä mahdollisia. Se biohajoava johtosarja ulottuu aina kaasuläpän sisuksiin, eli myös siellä voi olla kosketushäikkää.

Toisaalta tuon kampuran anturin saa vaikka motonetista, maksoiko 30€, joten se ei ole kova eikä kallis homma kokeilla.

Toi on kyllä yks murheenkryyni tuo M104 320/280.
MB C 180 CDI T Avantgarde -14
MB 190E 2.3-16 -85

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ke 20.09.2017 16:08
Paikkakunta: raahe
ViestiLähetetty: Pe 31.05.2019 14:58
Tähän on tehty johtosarja uusiksi oli peräti liittimiä myöten avattu! Kaasuläppää ei niin tarkasti ole tullut syynättyä eli siellä voi ihan hyvin olla tuota biohajoavaa johtosarjaa jäljellä..
Jos huolettoman mersun haluaisi kai se olisi nokileka oltava :twisted:
Kiitos suomen dieselverotuksen niin ei ole vaihtoehto..
EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Maratti ja 2 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

https://Www.AutoDoc.fi