S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 942
Liittynyt: Pe 02.05.2003 14:40
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: To 16.08.2018 11:07
Sivuvilkuista olisin kyllä eri mieltä, mielestäni ne oli Veholta tullessaan oranssit myös E-sarjassa. Kirkkaat siihen toki paremmin sopii kun edessäkin on, mutta jos ihan pilkulleen mennään niin oranssia pitäisi lokarissa olla. Hankala löytää todisteita tosin, kun kaikki saksalaiset esitekuvat ovat luonnollisesti ilman koko sivuvilkkuja.
S213 E 220 d
W251 R 280 CDI

entisiä mersuja: S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D

Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3092
Liittynyt: Ma 16.08.2010 15:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa
ViestiLähetetty: To 16.08.2018 12:33
luokyio kirjoitti:Sivuvilkuista olisin kyllä eri mieltä, mielestäni ne oli Veholta tullessaan oranssit myös E-sarjassa. Kirkkaat siihen toki paremmin sopii kun edessäkin on, mutta jos ihan pilkulleen mennään niin oranssia pitäisi lokarissa olla. Hankala löytää todisteita tosin, kun kaikki saksalaiset esitekuvat ovat luonnollisesti ilman koko sivuvilkkuja.


Just näin se on mullekin esitetty, ja uskon, että pitää paikkansa. Mä kerran pengoin mm. Johtotähti Suomen teillä -kirjan läpi löytääkseni sen todisteen, mutta turhaan. Jostain ton aikakauden suomalaisesta leffasta tai TV-sarjasta sen melko varmaan pysytyisi toteamaan, jos jaksaisi vaivautua.
250 D -92
280 CE -81
E 300 Turbodiesel -94
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1849
Liittynyt: Pe 30.03.2007 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä
ViestiLähetetty: Pe 17.08.2018 07:00
Googlaamalla löytyy monesta valkoinen/oranssi yhdistelmää. Jokatapauksessa se on törkysen näköinen paketti. :) Kyllä eteen tuli nyt oranssit takasin ja nuo tummat sai jäädä sivuun. Valkoiset jää talteen, niin nopeestihan noita vaihtelee. Vanteista pitäisi kiillottaa Kantit ja ehkä maalata keskiöt korinväriin, niin ei näyttäis niin elottomalta noilla valkosilla.. :roll:.
Hitsaus hommia tosiaan tiedossa takakaariin ja laitan siis todennäköisesti umpeen ne reiät niin ei mätäne ihan pystyyn.
Auto oli korjaamolla kun tyhjäkäynti alkaa välillä risteyksiin tultaessa ryskäämään/tippuu viidelle. Kaasua polkasemalla tasoittuu. Esikammioiden tiivisteet vaihdettu, suuttimien pohjat/sekä penkissä katsottu ilmeisesti, että hyvä suihku kaikissa. Muutoinkin tutkittu ja käyty läpi ettei ole mitään enään.Vika ei silti korjaantunut.
Asentaja oli käynyt ajelemassa ja vika päällä availlut ilmeisesti suuttimia ja aineen kulku sinne asti huono siinä vaiheessa, eli epäilivät syöttöpumppua kun muutakaan ei oikein löydy. Pumpun huoltoon jo keväällä kyselin tammerdieseliltä hintoja ja muistaakseni 500-550e oli irroitettuna hintaa, mikä sisälti huollon ja säädön, sen voisi jossain vaiheessa teettää kun on muutenkin käyty läpi sen verran tämä laite.

Kuva
w124 300tdt -93
w115 240 D 3.0 -75

V220cdi -99,W210 220d,w211 200cdi -03,W115 220d -73,W203 c180 Kompressor -02,W202 c180 -98,w202 c180 -93,w124 200d -92,w202 c180 -94, 230te -90,vito 110 2.3td-96,w126 280se -80,w124 200d -91,w126 300se -89, w124 200d -85, w201 2.0 -87, w202 C180 esprit -93, w124 200d -85, w124 300ce -91, w124 200d -86, w202 c180 esprit -94, w124 230 -91, w210 290td -97, w201 2.0 -89, w124 300 -86, w124 200d -90, w124 260 -86, w126 420se -89, w124 230ce -90, w202 c180 esprit -94, w123 220d -77, w126 260se -86
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi
ViestiLähetetty: Pe 17.08.2018 18:19
Tohon vajaalla käymiseen, ni katoppa ettei suutinputki vuoda pumpun päältä. Se osaa murtua/katketa sinne mutterin sisään eikä näe päällepäin. Mulla 200d alko käymään kolmella tyhjäkäyntiä, kierroksilla toimi ja vikana oli murtunut suutinputki. Huomas kun tyhjäkäynnillä puski dieseliä putken juuresta pumpun päälle. Toki ovat varmaan korjaamolla katsoneet mutta helppo ja halpa todeta jos sieltä vuotaa.
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
Ja puoliksi tehty on kelvannut ennenkin
W124 E250DT -95
W124 E200D -95 vara-auto
W124 230E -87 hallituksen edustusauto
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1849
Liittynyt: Pe 30.03.2007 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä
ViestiLähetetty: Pe 17.08.2018 19:20
Joo aika tarkkaan ne on läpi käynyt,mutta huomenna katottava läpi vielä tuokin vaihtoehto.
w124 300tdt -93
w115 240 D 3.0 -75

V220cdi -99,W210 220d,w211 200cdi -03,W115 220d -73,W203 c180 Kompressor -02,W202 c180 -98,w202 c180 -93,w124 200d -92,w202 c180 -94, 230te -90,vito 110 2.3td-96,w126 280se -80,w124 200d -91,w126 300se -89, w124 200d -85, w201 2.0 -87, w202 C180 esprit -93, w124 200d -85, w124 300ce -91, w124 200d -86, w202 c180 esprit -94, w124 230 -91, w210 290td -97, w201 2.0 -89, w124 300 -86, w124 200d -90, w124 260 -86, w126 420se -89, w124 230ce -90, w202 c180 esprit -94, w123 220d -77, w126 260se -86
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1849
Liittynyt: Pe 30.03.2007 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä
ViestiLähetetty: La 15.09.2018 15:50
Jatketaan ton pystärin hieromista täällä samassa..
Ajokausi tuli taputeltua muutamia viikkoja sitten.Samantien alkoi auton purku osiin maalausta varten.Maalarille viety jo ovet luukut ym irtonainen maalattava.Kori maalataan karmeja myöden viimeisenä.Yllätysreikiä ym ruostevahinkoja ei löytynyt mistään purkaessa.Tosin edellinen kotimaalari on kasannut vähän millä ruuveilla sattuu,jos kaikkialle on edes ruuvia löytynyt.
16" Pentat maalataan myös korinväriin keski osistaan.
Koitin tuossa samalla maalailla roiskeläppien valkoiset osat uusiksi,täytyy mustat osiot hinkkailla puhtaaksi vielä ja rauta osat maalailla mustalla.
Tilat on hieman pienet,kun on lähinnä säilytykseen.Tekee tuossa silti purku ja kasaushomman suht hyvin.

Kuva
Kuva
w124 300tdt -93
w115 240 D 3.0 -75

V220cdi -99,W210 220d,w211 200cdi -03,W115 220d -73,W203 c180 Kompressor -02,W202 c180 -98,w202 c180 -93,w124 200d -92,w202 c180 -94, 230te -90,vito 110 2.3td-96,w126 280se -80,w124 200d -91,w126 300se -89, w124 200d -85, w201 2.0 -87, w202 C180 esprit -93, w124 200d -85, w124 300ce -91, w124 200d -86, w202 c180 esprit -94, w124 230 -91, w210 290td -97, w201 2.0 -89, w124 300 -86, w124 200d -90, w124 260 -86, w126 420se -89, w124 230ce -90, w202 c180 esprit -94, w123 220d -77, w126 260se -86
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1849
Liittynyt: Pe 30.03.2007 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä
ViestiLähetetty: La 06.10.2018 17:33
Katsastus kohta edessä,niin laiteltiin nuo reiät umpeen,samalla vakaajan pystytanko ja eteen uusi napa sekä laakerit,näköjään käytetyn navan yksi pyöränpultin reiän kierre mennyt.Noihin lienee saa tehtyä uutta kierrettä?

Tulppien ympärykset oli pehmennyt.
Kuva

Kaljalaatikkoa vastaan sai sinne jonkunnäköset paikatkin.
Kuva

Viimeisenä jotain pohjamaalia ja kiveniskua perään.
Kuva
w124 300tdt -93
w115 240 D 3.0 -75

V220cdi -99,W210 220d,w211 200cdi -03,W115 220d -73,W203 c180 Kompressor -02,W202 c180 -98,w202 c180 -93,w124 200d -92,w202 c180 -94, 230te -90,vito 110 2.3td-96,w126 280se -80,w124 200d -91,w126 300se -89, w124 200d -85, w201 2.0 -87, w202 C180 esprit -93, w124 200d -85, w124 300ce -91, w124 200d -86, w202 c180 esprit -94, w124 230 -91, w210 290td -97, w201 2.0 -89, w124 300 -86, w124 200d -90, w124 260 -86, w126 420se -89, w124 230ce -90, w202 c180 esprit -94, w123 220d -77, w126 260se -86
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1849
Liittynyt: Pe 30.03.2007 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä
ViestiLähetetty: Ke 10.10.2018 17:12
Tullut listaa pidettyä korjauksista farmarin kohdalla jos joskus myy pois,tosin ei lähivuosina jos omilleen haluaa päästä :shock: :D ,pystäristä en ole jaksanut listaa pitää.

Tässä farmarin korjaua/osa lista tällä hetkelle,vuoden kohta omistanut;
-Amg Vanteet / Kumit
-Jarruletku + Nesteet
-Muutoskatsastus 5hklö
-Iskarin yläpää
-Hydrauliöljy
-Hydrauliputket,paineakut korjaamolla
-Tasonsäätöventtiili + asennus korjaamolla
-Tuhkakuppi
-Jarruvalokytkin
-Etupuskurin maalaus
-Uudet letkut tehostajalle/hydr.säiliölle
-Apparin takaovi
-Monitoimirele
-Moottoriöljyt
-Becker Mexico
-vaihdelaatikkoon jousi
-Etujarrulevyt,palat
-Laatikko,perä ja moottoriöljyjen vaihto pajalla
-Etulokari
-Ilmastointihuolto,hihnankiristin,moniuahihna,kampiakselin stefa korjaamolla
-Valkoiset kilvet
-Bilstein Sprint B8 / H&R
-Ruosteiden korjaukset/maalaus
-Etujarrusatula
-Hehkut 6kpl
-Avari maski
-Etujarrusatula tiivisteet ym
-Esikammiotiivisteet 6kpl,Suuttimien pohjaprikat 6kpl,Hehkut 6kpl
-Jarrupääsylinteri+vaihto korjaamolla
-Takakaaren ruostekorjaukset,vakaajan pystytanko,etupyörännapa,laakeri...

Vielä tällähetkellä on tiedossa tunkinkohtien hitsaus,ehkä ens kesänä,nelipyöräsuuntaus,pyyhkijä toimii hitailla eikä ykkös asento ollenkaan..
w124 300tdt -93
w115 240 D 3.0 -75

V220cdi -99,W210 220d,w211 200cdi -03,W115 220d -73,W203 c180 Kompressor -02,W202 c180 -98,w202 c180 -93,w124 200d -92,w202 c180 -94, 230te -90,vito 110 2.3td-96,w126 280se -80,w124 200d -91,w126 300se -89, w124 200d -85, w201 2.0 -87, w202 C180 esprit -93, w124 200d -85, w124 300ce -91, w124 200d -86, w202 c180 esprit -94, w124 230 -91, w210 290td -97, w201 2.0 -89, w124 300 -86, w124 200d -90, w124 260 -86, w126 420se -89, w124 230ce -90, w202 c180 esprit -94, w123 220d -77, w126 260se -86
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1849
Liittynyt: Pe 30.03.2007 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä
ViestiLähetetty: To 11.10.2018 10:22
Laittelin muuten öljyiksi kesällä tuon Teboil Diamond dieselin ja on ruvennut säksättämään huomattavasti enemmän,ennen piti tyhjäkäynnillä välillä ääntä ja nyt useasti ja joskus jopa ajossa vielä..Tosin voi olla tuurissaan että nostajaremppaa huutelee,mutta tuo ilmaantui silloin heti öljyjen vaihduttua.Tikusta kun pyyhkäisin ja paperille tippui tippa niin onhan tuo aika vetelän oloista ainetta? Ihanan kuin olisi vesiväri tippa tippunut paperille..Ilmeisen hyvin muilla tämä on toiminut kun kaksi taisi ainakin suositella :?: :)
w124 300tdt -93
w115 240 D 3.0 -75

V220cdi -99,W210 220d,w211 200cdi -03,W115 220d -73,W203 c180 Kompressor -02,W202 c180 -98,w202 c180 -93,w124 200d -92,w202 c180 -94, 230te -90,vito 110 2.3td-96,w126 280se -80,w124 200d -91,w126 300se -89, w124 200d -85, w201 2.0 -87, w202 C180 esprit -93, w124 200d -85, w124 300ce -91, w124 200d -86, w202 c180 esprit -94, w124 230 -91, w210 290td -97, w201 2.0 -89, w124 300 -86, w124 200d -90, w124 260 -86, w126 420se -89, w124 230ce -90, w202 c180 esprit -94, w123 220d -77, w126 260se -86
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi
ViestiLähetetty: To 11.10.2018 10:32
No perskeles, itse taisin olla yksi suosittelijoista :oops: Ja jouduimpa minäkin vaihtamaan nostajat hetki sitten, en kylläkään voi julistaa että vika olisi ollut öljyssä. Ja samalla öljyllä olen jatkanut. Harmi juttu, jos öljymerkin vaihdosta johtuu.

Mites vajaalla käyminen? Saitko selville/korjattua?
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
Ja puoliksi tehty on kelvannut ennenkin
W124 E250DT -95
W124 E200D -95 vara-auto
W124 230E -87 hallituksen edustusauto
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1849
Liittynyt: Pe 30.03.2007 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä
ViestiLähetetty: To 11.10.2018 11:16
Nojoo ei laiteta suosittelijoiden piikkiin jos auto säksättää :D.Täytyy vähän paksumpaa ainetta hommata,jos sillä saa säksätystä pienemmäksi kun ei ihan heti viittis nostajia laitella..jos talven yli pääsee.Joskus 3l bensa alkoi tuommosesta pikku säksätyksestä menemään hyvinkin nopeasti ilkeän kuuloiseksi.
Sen verran katselin että pumpun päällä yms. Missä sanoit että vuotoja voisi olla,kuivalta näyttää.Ainut kohta mikä konehuoneessa on edelleen märkä niin siinä pumpun ihan alin tiiviste käsittääkseni päästää välistä hieman.Edelleen tuo rynkytys korjaantuu heti kun vähän kaasua polkasee,sillon tällöin tulee kun liikennevaloihin pysähtyy.Täytyy sitä myös talven jälkeen tutkia enemmän tai lähettää koko pumppu tammerdieseliin,jos ei pahene tuosta.
w124 300tdt -93
w115 240 D 3.0 -75

V220cdi -99,W210 220d,w211 200cdi -03,W115 220d -73,W203 c180 Kompressor -02,W202 c180 -98,w202 c180 -93,w124 200d -92,w202 c180 -94, 230te -90,vito 110 2.3td-96,w126 280se -80,w124 200d -91,w126 300se -89, w124 200d -85, w201 2.0 -87, w202 C180 esprit -93, w124 200d -85, w124 300ce -91, w124 200d -86, w202 c180 esprit -94, w124 230 -91, w210 290td -97, w201 2.0 -89, w124 300 -86, w124 200d -90, w124 260 -86, w126 420se -89, w124 230ce -90, w202 c180 esprit -94, w123 220d -77, w126 260se -86
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1849
Liittynyt: Pe 30.03.2007 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä
ViestiLähetetty: Su 14.10.2018 12:17
Loppujen lopuksi tuohon keulalle löytyi jostain savuharmaat vilkut,jotka on nyt näköjään tullut jäädäkseen.Ovat hieman tummemmat kuin orkkis kirkkaat.

Kuva
w124 300tdt -93
w115 240 D 3.0 -75

V220cdi -99,W210 220d,w211 200cdi -03,W115 220d -73,W203 c180 Kompressor -02,W202 c180 -98,w202 c180 -93,w124 200d -92,w202 c180 -94, 230te -90,vito 110 2.3td-96,w126 280se -80,w124 200d -91,w126 300se -89, w124 200d -85, w201 2.0 -87, w202 C180 esprit -93, w124 200d -85, w124 300ce -91, w124 200d -86, w202 c180 esprit -94, w124 230 -91, w210 290td -97, w201 2.0 -89, w124 300 -86, w124 200d -90, w124 260 -86, w126 420se -89, w124 230ce -90, w202 c180 esprit -94, w123 220d -77, w126 260se -86
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1849
Liittynyt: Pe 30.03.2007 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä
ViestiLähetetty: Su 28.10.2018 14:00
Talvirenkaat tuli pyöräytettyä alle.Viimetalvena oli 16"
Et30 monoblokki kopiot,tälle talvelle tuli laiteltua ihan perus 15" kopsut.Sopii kyllä hyvin nuokin.
Kuva

Imurointi ja kuramattojen vaihto oli kanssa tähän väliin hyvä tehdä.Yhdestä ylimääräisestä matosta leikkasin tuohon kardaanitunnelin päälle palasen kun penskat aina polkee kurasilla kengillä siitä.Takakonttiin saa tarjoilla kumimattoa jos jollain jäänyt jouten.
Kuva
w124 300tdt -93
w115 240 D 3.0 -75

V220cdi -99,W210 220d,w211 200cdi -03,W115 220d -73,W203 c180 Kompressor -02,W202 c180 -98,w202 c180 -93,w124 200d -92,w202 c180 -94, 230te -90,vito 110 2.3td-96,w126 280se -80,w124 200d -91,w126 300se -89, w124 200d -85, w201 2.0 -87, w202 C180 esprit -93, w124 200d -85, w124 300ce -91, w124 200d -86, w202 c180 esprit -94, w124 230 -91, w210 290td -97, w201 2.0 -89, w124 300 -86, w124 200d -90, w124 260 -86, w126 420se -89, w124 230ce -90, w202 c180 esprit -94, w123 220d -77, w126 260se -86
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1849
Liittynyt: Pe 30.03.2007 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä
ViestiLähetetty: La 03.11.2018 13:07
Alkanut vesikeleillä näkyä dieseli vanaa auton alla parkiss ollessaan,aiemmin jos on ollut niin ei ainakaan niin paljoa.

Pumpun pohjalta se on itkenyt kokoajan,nyt se on ennen kuvaa putsattu,mutta välistä näkee kuinka märrkä on.Pumpun päältä ei näy vuotoja.Mitä huomioitavaa jos pumpun nostaa pois,sinkoaako sieltä mitään ylimääräistä?
Liekkö tuossa voisi olla syytä käyntihäiriöihin,saisko ilmaa tms välistä? Kerta tiivistekkin vuotaa..
Kuva

Suodattimelta lähtevä letku koko matkalta märkä,täytyy uusia jos tihkuaa jostain,ei ainakaan auto käynnissä näy mitään.
Kuva


Huomasin myös että takimmainen suutin oli täysin märkä,mutta ei ole tulvinut laidan yli ainakaan.Nämähän oli viimeksi liikkeessä auki kun vaihtoivat pohjaprikat näihin..kuivasin ja seurattava vieläkö kastuu.
Kuva

Muualta ei vuotoja oikein näy lampun kanssa tutkaillessa.Olisi varmaan tehtävä moottori pesu/pohjapanssari irti ja pesuun myös,jolloin näkisi paremmin vuoto paikkoja..
w124 300tdt -93
w115 240 D 3.0 -75

V220cdi -99,W210 220d,w211 200cdi -03,W115 220d -73,W203 c180 Kompressor -02,W202 c180 -98,w202 c180 -93,w124 200d -92,w202 c180 -94, 230te -90,vito 110 2.3td-96,w126 280se -80,w124 200d -91,w126 300se -89, w124 200d -85, w201 2.0 -87, w202 C180 esprit -93, w124 200d -85, w124 300ce -91, w124 200d -86, w202 c180 esprit -94, w124 230 -91, w210 290td -97, w201 2.0 -89, w124 300 -86, w124 200d -90, w124 260 -86, w126 420se -89, w124 230ce -90, w202 c180 esprit -94, w123 220d -77, w126 260se -86
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13103
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi
ViestiLähetetty: Su 04.11.2018 08:22
Viimeisessä suuttimessa näyttäisi vuotavan letkunpätkä jolla paluulähtö tulpattu ?
...jo viidettätoista vuotta täällä saivartelemassa ;)

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: To 01.03.2018 18:34
ViestiLähetetty: Su 04.11.2018 11:16
vk00 kirjoitti:Alkanut vesikeleillä näkyä dieseli vanaa auton alla parkiss ollessaan,aiemmin jos on ollut niin ei ainakaan niin paljoa.

Pumpun pohjalta se on itkenyt kokoajan,nyt se on ennen kuvaa putsattu,mutta välistä näkee kuinka märrkä on.Pumpun päältä ei näy vuotoja.Mitä huomioitavaa jos pumpun nostaa pois,sinkoaako sieltä mitään ylimääräistä?
Liekkö tuossa voisi olla syytä käyntihäiriöihin,saisko ilmaa tms välistä? Kerta tiivistekkin vuotaa..
[ [url=https://img.aijaa.com/m/00005/14632759.jpg] ][/url]

Suodattimelta lähtevä letku koko matkalta märkä,täytyy uusia jos tihkuaa jostain,ei ainakaan auto käynnissä näy mitään.
[ [url=https://img.aijaa.com/m/00844/14632762.jpg] ][/url]


Huomasin myös että takimmainen suutin oli täysin märkä,mutta ei ole tulvinut laidan yli ainakaan.Nämähän oli viimeksi liikkeessä auki kun vaihtoivat pohjaprikat näihin..kuivasin ja seurattava vieläkö kastuu.
[ [url=https://img.aijaa.com/m/00948/14632765.jpg] ][/url]

Muualta ei vuotoja oikein näy lampun kanssa tutkaillessa.Olisi varmaan tehtävä moottori pesu/pohjapanssari irti ja pesuun myös,jolloin näkisi paremmin vuoto paikkoja..



Käytä pumppu vaan remontissa..ittellä kun joskus oli samanlainen lankku ja kävi tyhjää silleen klipsuttamalla ja oli voimaton...mää hain vikkaa laitoin suuttimet,tarkistin esikammiot,sääsin ennakkoo ja ei ruvennu käymään silleen kun tollasen kuuluu porista..no lopulta otin pumpun pöydälle ja rupesin tutkimaan..pumpun nokkaakselin toisen pään rullalaakerissa oli pieni välys..saa todettua ihan paikallaankin kun ottaa siirtopumpun pois ja varovasti raudalla painattaa sitä nokkaakselia ylöspäin..siirtopumpun alla on paperi tiiviste,pohjaluukun ja sivukannen välissä on kuminen..ja niiden takana on vain moottori öljyä..sieltä se ei ilmaa hörpi.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1849
Liittynyt: Pe 30.03.2007 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä
ViestiLähetetty: Pe 09.11.2018 23:57
Joo,pumppu irti kun joutaa..oliko siinä irroituksessa mitään ihmeellistä,muutakun ruuvaa pois vaan?

Katsastuksessa tuli käytettyä,hyväksytty sieltä tuli..muutama korjauskehoitus polttimoista.Alustasarjastakin pientä keskustelua käytiin kun ei ole muutoskatsastettu,mutta antoi mennä läpi.
Kauaan ei nuo 15" talvipyörät kerennyt,olla kun bongailin 17" monoblock kopiot nastarenkailla,niin olihan ne ostettava ja vaihdetttu alle jo.Sopii kyllä hyvin tuo 17 myös.Voisi jopa harkita laittaa kesärenkaatkin niille.
w124 300tdt -93
w115 240 D 3.0 -75

V220cdi -99,W210 220d,w211 200cdi -03,W115 220d -73,W203 c180 Kompressor -02,W202 c180 -98,w202 c180 -93,w124 200d -92,w202 c180 -94, 230te -90,vito 110 2.3td-96,w126 280se -80,w124 200d -91,w126 300se -89, w124 200d -85, w201 2.0 -87, w202 C180 esprit -93, w124 200d -85, w124 300ce -91, w124 200d -86, w202 c180 esprit -94, w124 230 -91, w210 290td -97, w201 2.0 -89, w124 300 -86, w124 200d -90, w124 260 -86, w126 420se -89, w124 230ce -90, w202 c180 esprit -94, w123 220d -77, w126 260se -86
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1255
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa
ViestiLähetetty: La 10.11.2018 00:06
Kyllä 124 on 17" mukava ajaa, 18" oli liian kova tuon auton muuhun alustaan nähden. Tai ainakin omaan makuun :) ja näyttävät kuitenkin jo joltakin alla tuossa korissa :thumbup:
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
x164 -07
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Triumph legend 900 Cafe Racer

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: To 01.03.2018 18:34
ViestiLähetetty: La 10.11.2018 15:27
[quote="vk00"]Joo,pumppu irti kun joutaa..oliko siinä irroituksessa mitään ihmeellistä,muutakun ruuvaa pois vaan?

Eihän siinä muutakun kierrät koneen 14 jykkiä ja katot pumpun kyljestä et on oikeella kierroksella..Helpottaa takasin laittoa.ja sit kun muistaa et ennakonsäätimen pultti on vääränkätisel kierteel eli ku avaa ni kiertää kiinni päin.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1849
Liittynyt: Pe 30.03.2007 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä
ViestiLähetetty: Su 11.11.2018 15:11
joop79 kirjoitti:Kyllä 124 on 17" mukava ajaa, 18" oli liian kova tuon auton muuhun alustaan nähden. Tai ainakin omaan makuun :) ja näyttävät kuitenkin jo joltakin alla tuossa korissa :thumbup:


Joo kyllä siitä tuli jämäkän tuntuinen ajaa,tosin ei se 18" minusta niin kauhean jäykkä ollut silti. Ainut että näissä on 225/45 niin kääntäessä kynnyksen yli ottaa kaareen kiinni keulasta, jos ei aja poikittain niin että takarengas tulee kanssa yli jonka jälkeen kääntää. Pykälää pienemmät kumit jos kesäksi laittaa niin veikkaan että tulee tosi mukava. 18" vanteillekkin löytyy vielä käyttöä jatkossa varmaan jos tässä saa yhden hankinnan toteutumaan jossain välissä. 8)

Tämän aamun isänpäivä kortti oli taiteiltu isommassa muodossa,mutta eihän tästä nyt voinut vihainenkaan olla. :D Tullut tuota maalipintaa hierottua ja hinkattua niin eiköhän tuostakin tulleet naarmut vielä pois saada.
Kuva
w124 300tdt -93
w115 240 D 3.0 -75

V220cdi -99,W210 220d,w211 200cdi -03,W115 220d -73,W203 c180 Kompressor -02,W202 c180 -98,w202 c180 -93,w124 200d -92,w202 c180 -94, 230te -90,vito 110 2.3td-96,w126 280se -80,w124 200d -91,w126 300se -89, w124 200d -85, w201 2.0 -87, w202 C180 esprit -93, w124 200d -85, w124 300ce -91, w124 200d -86, w202 c180 esprit -94, w124 230 -91, w210 290td -97, w201 2.0 -89, w124 300 -86, w124 200d -90, w124 260 -86, w126 420se -89, w124 230ce -90, w202 c180 esprit -94, w123 220d -77, w126 260se -86
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1849
Liittynyt: Pe 30.03.2007 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä
ViestiLähetetty: Pe 23.11.2018 17:04
Hommat etenee pystärin kanssa.Irto osat maalailtu ja kori lähti vielä maalarille.Tuulilasin tilasin uuden,vielä tiivisteet saksasta laiteltava tilaukseen.Ovia ym tässä pääseekin sitten kasailemaan..

Tallista ulos pitkästä aikaa,kuvassa näkyy farmarikin "uusilla" 17" vanteilla.
Kuva


Kori lähti
Kuva

Uutta pintaa
Kuva

Kyllä kelpaa..
Kuva
w124 300tdt -93
w115 240 D 3.0 -75

V220cdi -99,W210 220d,w211 200cdi -03,W115 220d -73,W203 c180 Kompressor -02,W202 c180 -98,w202 c180 -93,w124 200d -92,w202 c180 -94, 230te -90,vito 110 2.3td-96,w126 280se -80,w124 200d -91,w126 300se -89, w124 200d -85, w201 2.0 -87, w202 C180 esprit -93, w124 200d -85, w124 300ce -91, w124 200d -86, w202 c180 esprit -94, w124 230 -91, w210 290td -97, w201 2.0 -89, w124 300 -86, w124 200d -90, w124 260 -86, w126 420se -89, w124 230ce -90, w202 c180 esprit -94, w123 220d -77, w126 260se -86
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1118
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää
ViestiLähetetty: Pe 23.11.2018 18:06
:thumbup:
mb W115 240D-75
mb sl 450-73
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1849
Liittynyt: Pe 30.03.2007 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä
ViestiLähetetty: La 24.11.2018 16:27
Tänään tuli hinkattua ovien ja etulokareiden kromit ja muovi/kumi osat.Ensiksi putsasin bräkkisellä ja sitten vaan hinkkasin tuolla mothers alumin polish ja olikin yllättävän hyvä aine.Muovi ja kumiosia käsittelin jollain turtlewaxin aineella.
Kuva tietysti hämää hieman kun näyttävät aivan virheettömiltä,mutta kyllä noissa vielä käyttönaarmua ym on..
Kuva
w124 300tdt -93
w115 240 D 3.0 -75

V220cdi -99,W210 220d,w211 200cdi -03,W115 220d -73,W203 c180 Kompressor -02,W202 c180 -98,w202 c180 -93,w124 200d -92,w202 c180 -94, 230te -90,vito 110 2.3td-96,w126 280se -80,w124 200d -91,w126 300se -89, w124 200d -85, w201 2.0 -87, w202 C180 esprit -93, w124 200d -85, w124 300ce -91, w124 200d -86, w202 c180 esprit -94, w124 230 -91, w210 290td -97, w201 2.0 -89, w124 300 -86, w124 200d -90, w124 260 -86, w126 420se -89, w124 230ce -90, w202 c180 esprit -94, w123 220d -77, w126 260se -86
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1849
Liittynyt: Pe 30.03.2007 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä
ViestiLähetetty: Su 25.11.2018 16:45
Muutama ovi tuli kasailtua tänään

Kuva
w124 300tdt -93
w115 240 D 3.0 -75

V220cdi -99,W210 220d,w211 200cdi -03,W115 220d -73,W203 c180 Kompressor -02,W202 c180 -98,w202 c180 -93,w124 200d -92,w202 c180 -94, 230te -90,vito 110 2.3td-96,w126 280se -80,w124 200d -91,w126 300se -89, w124 200d -85, w201 2.0 -87, w202 C180 esprit -93, w124 200d -85, w124 300ce -91, w124 200d -86, w202 c180 esprit -94, w124 230 -91, w210 290td -97, w201 2.0 -89, w124 300 -86, w124 200d -90, w124 260 -86, w126 420se -89, w124 230ce -90, w202 c180 esprit -94, w123 220d -77, w126 260se -86
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1849
Liittynyt: Pe 30.03.2007 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä
ViestiLähetetty: Pe 07.12.2018 18:40
Löytyi käyttämättömät roiskeläpät sekä toisesta paikkaa kivenisku suojat etupeltien eteen ja nuo suikaleet mistä en tiedä mihin kohtaan kuuluu? Myyjä muisteli että olivat uutena ostaneet pystylampun,jonka mukana oli tälläiset tulleet ja eivät menneet koskaan käyttöön.Tietääkö joku näistä enemmän? Jollain Mb klubilaisella taisi olla valkoisessa pystärissä punaiset tälläiset.
Kuva
Kuva
w124 300tdt -93
w115 240 D 3.0 -75

V220cdi -99,W210 220d,w211 200cdi -03,W115 220d -73,W203 c180 Kompressor -02,W202 c180 -98,w202 c180 -93,w124 200d -92,w202 c180 -94, 230te -90,vito 110 2.3td-96,w126 280se -80,w124 200d -91,w126 300se -89, w124 200d -85, w201 2.0 -87, w202 C180 esprit -93, w124 200d -85, w124 300ce -91, w124 200d -86, w202 c180 esprit -94, w124 230 -91, w210 290td -97, w201 2.0 -89, w124 300 -86, w124 200d -90, w124 260 -86, w126 420se -89, w124 230ce -90, w202 c180 esprit -94, w123 220d -77, w126 260se -86
Avatar
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 13043
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Pe 07.12.2018 19:01
Laitapa kuva klubin FB-ryhmään, jos joku tietäisi suikaleista.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1983 230 E Automatic
1982 230 E

Mersumies
Mersumies
Viestit: 4132
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Pe 07.12.2018 21:24
Noi kaikenmaailman suojat on kyllä aikoinaan olleet joutavia, paljon lohduttanut jotkut roiskeläpät kun koko pohja ruostunut pois :mrgreen:
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1849
Liittynyt: Pe 30.03.2007 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä
ViestiLähetetty: Pe 07.12.2018 23:10
S202 kirjoitti:Noi kaikenmaailman suojat on kyllä aikoinaan olleet joutavia, paljon lohduttanut jotkut roiskeläpät kun koko pohja ruostunut pois :mrgreen:


Nojoo,on niistä takana ajaville jotain apua ettei kivet sinkoile niin paljon,pohjathan näistä häviää ja paljon muutakin.Tosin tässä on melko hyväbä pysytty,ei oo kun helmat vaihdettu ja pohjaa hvähän paikattu :lol:

Maalarikin laitteli viestiä,oli kori vähän erinäkönen kun ennen
VID 94370608 171621 750
w124 300tdt -93
w115 240 D 3.0 -75

V220cdi -99,W210 220d,w211 200cdi -03,W115 220d -73,W203 c180 Kompressor -02,W202 c180 -98,w202 c180 -93,w124 200d -92,w202 c180 -94, 230te -90,vito 110 2.3td-96,w126 280se -80,w124 200d -91,w126 300se -89, w124 200d -85, w201 2.0 -87, w202 C180 esprit -93, w124 200d -85, w124 300ce -91, w124 200d -86, w202 c180 esprit -94, w124 230 -91, w210 290td -97, w201 2.0 -89, w124 300 -86, w124 200d -90, w124 260 -86, w126 420se -89, w124 230ce -90, w202 c180 esprit -94, w123 220d -77, w126 260se -86

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: To 20.05.2010 10:00
ViestiLähetetty: La 08.12.2018 18:34
"paljon lohduttanut jotkut roiskeläpät kun koko pohja ruostunut pois"

Ne oli ne roiskeläpät pakolliset aikanaan. Katsastuksessa mittailtiin hyvin herkästi oliko tarpeeksi pitkät. Siinä oli joku asteluku, joka piti olla.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1255
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa
ViestiLähetetty: La 08.12.2018 20:06
Mikäs tuo pystärin väri olikaan? Hyvin näyttää onnistuneen :thumbup:
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
x164 -07
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Triumph legend 900 Cafe Racer
EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

https://Www.AutoDoc.fi

www.merteil.fi