S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1849
Liittynyt: Pe 30.03.2007 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä
ViestiLähetetty: Pe 22.06.2018 14:09
Ihan hyvin siihen istui uusi lokari, kait se tarvike on kun ei ainakaan mitään stanssausta löydy.. Eikä tosin ollut vanhassakaan. Lokarin alta ei löytynyt mitään ruoste ylläreitä.

Kuva

Puskuri täytyi irrottaa kanssa, koska pahimmat ruosteet on siinä takalokarista eteenpäin saumassa.
Huomasin tuossa samalla, että kummallakin puolella takakaarissa on muutamat pikku reiät ilmaantunut talven jäljiltä, täytyy nekin pikaisesti ottaa kiinni.

Kuva
w124 300tdt -93
w115 240 D 3.0 -75

V220cdi -99,W210 220d,w211 200cdi -03,W115 220d -73,W203 c180 Kompressor -02,W202 c180 -98,w202 c180 -93,w124 200d -92,w202 c180 -94, 230te -90,vito 110 2.3td-96,w126 280se -80,w124 200d -91,w126 300se -89, w124 200d -85, w201 2.0 -87, w202 C180 esprit -93, w124 200d -85, w124 300ce -91, w124 200d -86, w202 c180 esprit -94, w124 230 -91, w210 290td -97, w201 2.0 -89, w124 300 -86, w124 200d -90, w124 260 -86, w126 420se -89, w124 230ce -90, w202 c180 esprit -94, w123 220d -77, w126 260se -86

Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1849
Liittynyt: Pe 30.03.2007 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä
ViestiLähetetty: Ke 18.07.2018 19:58
Homma edennyt sen verran että auto saatu maalarilta vihdoin. Jouduin käyttämään toista maalaria kun vakio ukko ei kerennyt. Homma ei ensimmäisellä kerralla ihan putkeen mennyt. Järkyttävät valumat/rajaukset/roskat. Rehti tyyppi kuitenkin lupasi korjata ja loppujen lopuksi homma onnistui hyvin hintaansa nähden. Sävy eroja ei juuri ole jne. Ovet ja muut pinnat kun myllyttää kunnolla niin ei huomaa enään mitään.
Täytyy itse vielä valojen ala listat maalata ja paikkailla kivenhakkaumia pellistä ym pikku kolhuja muualta.
Autosta korjattiin ruosteet pois takaikkunoiden karmeista, perä luukusta, etulokarit molemmat, sekä toisen takakaaren ja puskurin saumasta. Vielä on naarmua ja ja kivenhakkaumaa ym pientä kolhua, mutta siisti se on jo. Yli maalauksen vaatisi jos viimesen päälle haluaisi.
Kuva

Keskikonsolin lokerikko tuli korjattua kun löytyi varaosa Boxi mistä sai osia. Tästä oli tuo etuosa irti liuku paneelista, mutta siihenkin sai näppärästi toisesta otettua muoviosia tuonne alle niin sai ehjättyä.
Kuva
w124 300tdt -93
w115 240 D 3.0 -75

V220cdi -99,W210 220d,w211 200cdi -03,W115 220d -73,W203 c180 Kompressor -02,W202 c180 -98,w202 c180 -93,w124 200d -92,w202 c180 -94, 230te -90,vito 110 2.3td-96,w126 280se -80,w124 200d -91,w126 300se -89, w124 200d -85, w201 2.0 -87, w202 C180 esprit -93, w124 200d -85, w124 300ce -91, w124 200d -86, w202 c180 esprit -94, w124 230 -91, w210 290td -97, w201 2.0 -89, w124 300 -86, w124 200d -90, w124 260 -86, w126 420se -89, w124 230ce -90, w202 c180 esprit -94, w123 220d -77, w126 260se -86
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1849
Liittynyt: Pe 30.03.2007 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä
ViestiLähetetty: Su 22.07.2018 08:33
Ostin tästä foorumin kautta bilstein Sprint b8 etu tolpat ja H&r jouset, ovat postissa tulossa. Ensviikolla vaihtaisi alle. Avari maski myös on tulossa. Laitetaan nyt kuvaa vielä kun tulee räpsittyä niitäkin :)
Poistin tuossa aiemmat jotkut tarvike sivuvilkut ja vaihdoin nuo alkup. Ongelmana kuitenkin apparin puolelle sorvattu isompi reikä, ettei orkkis vilkku pysy siinä omillaan. Onko kukaan laittanut mitään järkevän näköisiä vilkkuja mitkä olisi hieman isommat, vai liekkö pysyy jollain 3m teipillä reunoista kiinni..
Kuva

Ilmastointi täytön jälkeen toimi hyvin, mutta maalaus seisonnan jälkeen ei tullut yhtään kylmää. 1-2pvän ajelun jälkeen taas puhaltaa viileetä..nyt on myös ollut ongelmana että lasi huurtuu ulkopuolelta Ilmastointi päällä ja pois päältä vetää sisäpuolen vielä enemmän huuruun. Onko tähän mitään konstia?
Kuva

Kuvassa ulkopuolelta Ilmastointi päällä..
w124 300tdt -93
w115 240 D 3.0 -75

V220cdi -99,W210 220d,w211 200cdi -03,W115 220d -73,W203 c180 Kompressor -02,W202 c180 -98,w202 c180 -93,w124 200d -92,w202 c180 -94, 230te -90,vito 110 2.3td-96,w126 280se -80,w124 200d -91,w126 300se -89, w124 200d -85, w201 2.0 -87, w202 C180 esprit -93, w124 200d -85, w124 300ce -91, w124 200d -86, w202 c180 esprit -94, w124 230 -91, w210 290td -97, w201 2.0 -89, w124 300 -86, w124 200d -90, w124 260 -86, w126 420se -89, w124 230ce -90, w202 c180 esprit -94, w123 220d -77, w126 260se -86
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 31.01.2008 06:49
Paikkakunta: Östrä Vanda
ViestiLähetetty: Su 22.07.2018 08:45
Huurtumisen kanssa voi olla ihan ulkoilman kosteus, nyt kun ollut ukkosia ja vettä tullut.
Huomasin itsekin tästä mökillä kun käytiin kaupassa eilen niin samanlainen ilmiö oli, vaikka ei mitään huurtumista ole ollut itsellä.
Raikkarin kunto tietenkin vaikuttaa huurtumiseen.
MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)

www.mtbracingteam.co.nr
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13103
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi
ViestiLähetetty: Su 22.07.2018 08:52
Oletko vaihtanut sisäilmasuodatinta, tai onko se edes paikallaan enää ?
...jo viidettätoista vuotta täällä saivartelemassa ;)
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi
ViestiLähetetty: Su 22.07.2018 14:11
Niin huurtui mullakin eilen satalankusta tuulilasi ja ulkopuolelta, kun kerran pyyhkijän pyyhkäisyllä lähti pois :shock:
Sisäpuolen huurtumisongelmaa aiheutti tuo raitisilmasuodatin, se on aika aralla paikalla pyyhkijän alapuolella.
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
Ja puoliksi tehty on kelvannut ennenkin
W124 E250DT -95
W124 E200D -95 vara-auto
W124 230E -87 hallituksen edustusauto
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3092
Liittynyt: Ma 16.08.2010 15:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa
ViestiLähetetty: Su 22.07.2018 21:53
JanneW124 kirjoitti:...
Sisäpuolen huurtumisongelmaa aiheutti tuo raitisilmasuodatin, se on aika aralla paikalla pyyhkijän alapuolella.


Juu, niin onkin, ja varsinkin näissä E-facelifteissä se tuulilasin alareunan tiivisteratkaisu on niin onneton, että aika hankala on saada vettä pysymään pois suodattimen päältä. Omassani ainakin aika usein auton pesun jälkeen hetken tulee vesihöyryä lasille, kun suuntaa puhalluksen tuulilasille. Siksipä se yleensä aina tuleekin pesun jälkeen laitettua käyntiin ja puhaltamaan siksi aikaa, että siihen lasille ei enää tule höyryä, jolloin filtteri ja kanavat oletettavasti ovat suunnilleen kuivat.


Mutta, ei se ulkopuolelta ole kyllä koskaan huurustunut, kun ilmastointi on päällä. Onko sulla siis puhallus tuulilasille, kun autoa on tarkoitus viilentää? Ite en ole sellaista koskaan kokeillutkaan, kun oikeastaan sen lasin viilentäminen ei ole tavoiteltavaa. Aurinko ja ulkoilma sitä kuitenkin lämmittävät jatkuvasti, jolloin viilennysteho menee niiltä osin hukkaan, jos sen käyttää lasin kylmentämiseen (ja niinpä itse tapaan pitää ilmastointia viilentämässä niin, että joko kaikki ilma tulee kojelaudan ritiläsuuttimista tai sitten melkein kaikki niistä ja ihan vähän jaloille, jos ne tuntuvat viilennystä kaipaavan). Kostealla kelillä vielä jos lasia viilentää selvästi viileämmäksi kuin ulkoilma on, niin varmasti siihen kylmimpään kohtaan tiivistyy ulkopuolelle kosteutta. Vähän kuin talvella kun tulee ulkoa pakkasesta rillit päässä sisälle, niin huurussahan ne ovat saman tien niin kauan, että lämpeävät.

Niin päin olen kyllä joskus käyttänyt, että kun ei-niin-kuumalla sadekelillä on lasi ruvennut sisältä huurustumaan, niin olen pitänyt puhallusta lasille ja laittanut ylimmästä ilmastoinnin nappulasta kuivauksen päälle. Sillä yleensä huurut katoavat todella nopeasti.
250 D -92
280 CE -81
E 300 Turbodiesel -94
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1849
Liittynyt: Pe 30.03.2007 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä
ViestiLähetetty: Ma 23.07.2018 21:08
Laitoin suodattimen tilaukseen, ei olekaan minun aikana ainakaan ikinä vaihdettu, muistelisin kyllä että edellinen puhui jotain siitä. Tosiaan mulla on varmaan epähuomiossa ollut ylös ja osittain jaloille silloin kun olen halunnut jaloille viileätä. Muuten pidän yleensä ritilä asennolla, täytyypä ensikerran vääntää ritilä/jalka asentoon.

Tänään tuli postissa Bilsteinit ja H&R setti. Kävin samantien ruuvailemassa alle kun tässä lomilla olen. Tuli kyllä mukava ajettava, eron huomaa ihan perus ajossa. Eipä niitä näköjään turhaan ole kehuttu.Aiempi alusta tosiaan oli vakio iskarit ja rälläköidyt jouset.Korkeus pysyi aikalailla samoissa, ehkä pikkasen matalampi mutta järkevän näköinen vielä.
Rälläköidyssä alustassa oli eri vahvuiset etujousetkin joten auto ei ollut vaaterissa poikki suunnassa aiemmin.

Lisää vaan kuvia
Kuva
w124 300tdt -93
w115 240 D 3.0 -75

V220cdi -99,W210 220d,w211 200cdi -03,W115 220d -73,W203 c180 Kompressor -02,W202 c180 -98,w202 c180 -93,w124 200d -92,w202 c180 -94, 230te -90,vito 110 2.3td-96,w126 280se -80,w124 200d -91,w126 300se -89, w124 200d -85, w201 2.0 -87, w202 C180 esprit -93, w124 200d -85, w124 300ce -91, w124 200d -86, w202 c180 esprit -94, w124 230 -91, w210 290td -97, w201 2.0 -89, w124 300 -86, w124 200d -90, w124 260 -86, w126 420se -89, w124 230ce -90, w202 c180 esprit -94, w123 220d -77, w126 260se -86
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1849
Liittynyt: Pe 30.03.2007 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä
ViestiLähetetty: La 28.07.2018 23:04
Mites tuo tasonsäätö elämä oikein menee.. Aina kun auto on nosturilla ja alas laskettua takakaaret jää juuri renkaan reunan tasolle.. Vähän aikaa ajeltua se nousee hieman ylemmäs kuten vaikka edellisessä kuvassa. Siinä se pysyykin sitten normaalisti, mutta heti kun on kuormaa enemmän ja perän painuessa sehän nostaa itsensä ilmeisesti tuohon kuvien tasolle oikein toimiessaan.Nyt vaan huomasin, kun kyytiläiset olivat lähtenyt ja n. 15min ajo kauppaan, oli perä jäänyt nyt vielä hieman ylemmäs, eli kuinka nopeasti järjestelmän pitäisi laskea takaisin normaalin kuormituksen jälkeen? Auto oli vielä kauppareissulta palatessa takapää normaalia enemmän ylhäällä..
w124 300tdt -93
w115 240 D 3.0 -75

V220cdi -99,W210 220d,w211 200cdi -03,W115 220d -73,W203 c180 Kompressor -02,W202 c180 -98,w202 c180 -93,w124 200d -92,w202 c180 -94, 230te -90,vito 110 2.3td-96,w126 280se -80,w124 200d -91,w126 300se -89, w124 200d -85, w201 2.0 -87, w202 C180 esprit -93, w124 200d -85, w124 300ce -91, w124 200d -86, w202 c180 esprit -94, w124 230 -91, w210 290td -97, w201 2.0 -89, w124 300 -86, w124 200d -90, w124 260 -86, w126 420se -89, w124 230ce -90, w202 c180 esprit -94, w123 220d -77, w126 260se -86
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1849
Liittynyt: Pe 30.03.2007 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä
ViestiLähetetty: Ti 31.07.2018 13:49
Jarrusatula tuli vaihdeltua eteen, sen verran oli jumissa. Olisi varmaan saanut putsaamalla ja uusimalla tiivisteet vielä ehjättyäkin, mutta ei ollut nyt mielenkiintoa. Alempi liuku tappi oli kanssa aivan jumissa.

Kuva
w124 300tdt -93
w115 240 D 3.0 -75

V220cdi -99,W210 220d,w211 200cdi -03,W115 220d -73,W203 c180 Kompressor -02,W202 c180 -98,w202 c180 -93,w124 200d -92,w202 c180 -94, 230te -90,vito 110 2.3td-96,w126 280se -80,w124 200d -91,w126 300se -89, w124 200d -85, w201 2.0 -87, w202 C180 esprit -93, w124 200d -85, w124 300ce -91, w124 200d -86, w202 c180 esprit -94, w124 230 -91, w210 290td -97, w201 2.0 -89, w124 300 -86, w124 200d -90, w124 260 -86, w126 420se -89, w124 230ce -90, w202 c180 esprit -94, w123 220d -77, w126 260se -86
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1255
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa
ViestiLähetetty: Ke 01.08.2018 09:06
Tasonsäätö on hieman hidas liikkeissään, joskus se tosiaan jättää painetta/perää korkealle. Taitaa olla ominaisuus jota vaikea saada parannettua.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
x164 -07
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Triumph legend 900 Cafe Racer
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2963
Liittynyt: To 14.10.2004 15:08
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Ke 01.08.2018 09:37
vk00 kirjoitti:eli kuinka nopeasti järjestelmän pitäisi laskea takaisin normaalin kuormituksen jälkeen? Auto oli vielä kauppareissulta palatessa takapää normaalia enemmän ylhäällä..



olen siinä uskossa, että tämäkin järjestelmä toimii kuten kaikki tuollaiset automaattiset, mekaaniset järjestelmät. Eli systeemissä on auton korkeudesta mitattuna muutaman sentin toleranssialue, jonka sisällä systeemi ei muuta tilaansa. Nyt kun auto on ollut lastattuna ja perä nousee kuorman poistuttua liian ylös, niin auto laskeutuu toleranssialueen toiseen laitaan. Sitten kun auton perä on käynyt korkealla esim. perää on nostettu tunkilla ylös ja paineet on järjestelmästä poistuneet, nousee perä taas paineiden palautuessa toleranssialueen toiseen laitaan. Sitten tuurista, tien kunnosta ja ajotavasta riippuen auto on sitten enemmän jommassa kummssa toleranssin laidassa.

Mikäli toleranssialuetta ei olisi, sahaisi perä ylös ja alas koko ajan.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90. Peugeot 205 GTI 1.9 -91
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1849
Liittynyt: Pe 30.03.2007 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä
ViestiLähetetty: Ke 01.08.2018 17:21
Kävin nosturilla ja sain kun sainkin auki vielä säätötangon, vaikka toivottoman ruosteiselta näytti. Säädin pituuden tappiinsa,nyt perä laski hieman tuosta nosturilla alas tullessa, kuormasin reilusti painoa ja kävin lenkin tekemässä,otin painot pois kyydistä ja perä edelleen jää ylemmäksi, mutta kun tanko on säädetty matalemmalle niin ei minusta nouse enään niin kiihdytys auto asentoon. Varmaan olette oikeassa että sen kuuluu olla noin, en vaan koskaan ole huomannut aiemmissa farmareissa samaa.. Liekkö niissä sitten koko tasonsäätö edes toiminut.
Kuva
w124 300tdt -93
w115 240 D 3.0 -75

V220cdi -99,W210 220d,w211 200cdi -03,W115 220d -73,W203 c180 Kompressor -02,W202 c180 -98,w202 c180 -93,w124 200d -92,w202 c180 -94, 230te -90,vito 110 2.3td-96,w126 280se -80,w124 200d -91,w126 300se -89, w124 200d -85, w201 2.0 -87, w202 C180 esprit -93, w124 200d -85, w124 300ce -91, w124 200d -86, w202 c180 esprit -94, w124 230 -91, w210 290td -97, w201 2.0 -89, w124 300 -86, w124 200d -90, w124 260 -86, w126 420se -89, w124 230ce -90, w202 c180 esprit -94, w123 220d -77, w126 260se -86
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1255
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa
ViestiLähetetty: Ke 01.08.2018 18:45
Se on joskus mielenkiintoista ja jopa ärsyttävää sahaamista että löytyy oikea säätö.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
x164 -07
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Triumph legend 900 Cafe Racer
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1849
Liittynyt: Pe 30.03.2007 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä
ViestiLähetetty: Ke 01.08.2018 19:32
Tuo tuntu nyt jäävän oikein mukavasti, vaikka tuossa vielä yhden rengas kuorman kuljetin niin perä ei noussut liikaa enään ylös, vielähän sen näkee kun vaikka kolme aikuista tulee taakse, että kuinka se siitä kohoilee.
Laitoin kyllä tuossa tallilla kaksi lihalaatikollista rautaromua ja yhden rengas sarjan päälle, niin ei se liikoja näyttänyt nousevan lastin purkamisen jälkeen ja tosiaan säätö on nyt ihan maximissa matalimmalla kohdalla. Auto pysyy linjassa kuitenkin, kun edestä on kanssa sopivasti matala.
Täytyy kyllä kehua vielä tota bilstein/H&r yhdistelmää, menee kyllä kaaria raapimatta pätkät missä ennen on maalin saanut kaarista rullalle vaikka keula on matalammalla ja muutenkin kyllä ottaa mutkat hyvin vastaan.
w124 300tdt -93
w115 240 D 3.0 -75

V220cdi -99,W210 220d,w211 200cdi -03,W115 220d -73,W203 c180 Kompressor -02,W202 c180 -98,w202 c180 -93,w124 200d -92,w202 c180 -94, 230te -90,vito 110 2.3td-96,w126 280se -80,w124 200d -91,w126 300se -89, w124 200d -85, w201 2.0 -87, w202 C180 esprit -93, w124 200d -85, w124 300ce -91, w124 200d -86, w202 c180 esprit -94, w124 230 -91, w210 290td -97, w201 2.0 -89, w124 300 -86, w124 200d -90, w124 260 -86, w126 420se -89, w124 230ce -90, w202 c180 esprit -94, w123 220d -77, w126 260se -86
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1849
Liittynyt: Pe 30.03.2007 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä
ViestiLähetetty: To 02.08.2018 20:36
Hommasin joku aika sitten jonkun alle satkun kiillotus koneen (Rotary).. Tää oli nyt kolmas auto kun tuli tehtyä, varmaan kun hommaan perehtyisi niin sais vielä enemmän naarmut kyytiä, mutta sai ne nytkin ihan hyvin. Hieroin ensin kovemmalla laikalla schollin s3 hieman leikkaavan aineen, sen jälkeen pehmeellä laikalla schollin s40, jonka pitäisi poistaa holoja ja syventää kiiltoa. Laittelen vahan vielä ensviikolla pintaan, 3vkoa maalauksen jälkeen kuulemma hyvä aika odotella ennen pinnoitusta.

Kuva
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut vk00 päivämäärä To 02.08.2018 20:48, muokattu yhteensä 1 kerran
w124 300tdt -93
w115 240 D 3.0 -75

V220cdi -99,W210 220d,w211 200cdi -03,W115 220d -73,W203 c180 Kompressor -02,W202 c180 -98,w202 c180 -93,w124 200d -92,w202 c180 -94, 230te -90,vito 110 2.3td-96,w126 280se -80,w124 200d -91,w126 300se -89, w124 200d -85, w201 2.0 -87, w202 C180 esprit -93, w124 200d -85, w124 300ce -91, w124 200d -86, w202 c180 esprit -94, w124 230 -91, w210 290td -97, w201 2.0 -89, w124 300 -86, w124 200d -90, w124 260 -86, w126 420se -89, w124 230ce -90, w202 c180 esprit -94, w123 220d -77, w126 260se -86
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1849
Liittynyt: Pe 30.03.2007 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä
ViestiLähetetty: To 02.08.2018 20:45
Nojoo, kahta päivää vajaa 3vkoa oli että saisi vahat laitella, joten käytin viimesen lomapäivän vahaukselle. Hieroin käsin poorboyssin blackhole pohjusteen ja päälle fusso 99 Black. Ihan kohtalainen tästä tuli amatöörin tekemäksi. Laitetaan nyt vielä pari kuvaa, kun kukaan ei ole sanonut että tulee liikaa kuvaa :).
Mites muuten, kuuluuko tässä olla alkuperäisesti nuo porkkana vilkut kun monessa E mallissa näkyy olevan vaaleat?


Kuva
Kuva
Kuva
w124 300tdt -93
w115 240 D 3.0 -75

V220cdi -99,W210 220d,w211 200cdi -03,W115 220d -73,W203 c180 Kompressor -02,W202 c180 -98,w202 c180 -93,w124 200d -92,w202 c180 -94, 230te -90,vito 110 2.3td-96,w126 280se -80,w124 200d -91,w126 300se -89, w124 200d -85, w201 2.0 -87, w202 C180 esprit -93, w124 200d -85, w124 300ce -91, w124 200d -86, w202 c180 esprit -94, w124 230 -91, w210 290td -97, w201 2.0 -89, w124 300 -86, w124 200d -90, w124 260 -86, w126 420se -89, w124 230ce -90, w202 c180 esprit -94, w123 220d -77, w126 260se -86
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1849
Liittynyt: Pe 30.03.2007 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä
ViestiLähetetty: Ma 06.08.2018 18:51
Kävin hakemassa motonetistä uudet hehkut, siellä kone antoi kahta eri varaosanumeroa näille. Nämä mitkä otin matkaan on 0 250 201 039 ja boschit.. Toiset näytti päällisinpuolin samanlaisilta ja taisi olla 50 tai 55 loppuinen. Osaako joku sanoa käykö tuo 39 loppuinen? Näytti kyllä varaosat24 antavan rekkarilla myös useamman eri numerosarjan.
w124 300tdt -93
w115 240 D 3.0 -75

V220cdi -99,W210 220d,w211 200cdi -03,W115 220d -73,W203 c180 Kompressor -02,W202 c180 -98,w202 c180 -93,w124 200d -92,w202 c180 -94, 230te -90,vito 110 2.3td-96,w126 280se -80,w124 200d -91,w126 300se -89, w124 200d -85, w201 2.0 -87, w202 C180 esprit -93, w124 200d -85, w124 300ce -91, w124 200d -86, w202 c180 esprit -94, w124 230 -91, w210 290td -97, w201 2.0 -89, w124 300 -86, w124 200d -90, w124 260 -86, w126 420se -89, w124 230ce -90, w202 c180 esprit -94, w123 220d -77, w126 260se -86

Mersumies
Mersumies
Viestit: 942
Liittynyt: Pe 02.05.2003 14:40
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ma 06.08.2018 19:22
Hienoa jälkeä! Etuvilkut iskee tosiaan silmään. Eteen kuuluu kirkkaat, sivulle porkkanat virallisesti.
S213 E 220 d
W251 R 280 CDI

entisiä mersuja: S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi
ViestiLähetetty: Ma 06.08.2018 22:08
Nomutta kylläpä kiiltää komeasti. Mun mielestä noi porkkanavilkut sopii tosi hyvin tohon mustaan väriin vaikka faceliftiin kirkkaat kuuluukin.
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
Ja puoliksi tehty on kelvannut ennenkin
W124 E250DT -95
W124 E200D -95 vara-auto
W124 230E -87 hallituksen edustusauto
Avatar
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 13043
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ma 06.08.2018 22:39
Kirkkaat vilkut keulalle niin kuin kuuluisi olla. Siisti on!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1983 230 E Automatic
1982 230 E
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1849
Liittynyt: Pe 30.03.2007 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä
ViestiLähetetty: Ti 07.08.2018 19:44
Yksi uusi kirkas oli tallissa ja toisen kävin hakemassa motonetistä, ei omaan silmään istunut porkkana sivuvilkut enään yhtään, joten laitoin semmoiset tummat, kun sattui löytymään tuosta yhdestä purku autosta.Samaiselta tontilta löytyi useampi varaosa auto ja yhdessä sattui olemaan irroitettava koukku, joka minulta ja varmaan monelta muultakin hukassa. Lekaa sille sai näyttää että irtosi, mutta lähti loppujelopuksi. Mielestäni 15€ ei ollut tuosta paha hinta, kun tuntuu aika kiven alla olevan. :)
w124 300tdt -93
w115 240 D 3.0 -75

V220cdi -99,W210 220d,w211 200cdi -03,W115 220d -73,W203 c180 Kompressor -02,W202 c180 -98,w202 c180 -93,w124 200d -92,w202 c180 -94, 230te -90,vito 110 2.3td-96,w126 280se -80,w124 200d -91,w126 300se -89, w124 200d -85, w201 2.0 -87, w202 C180 esprit -93, w124 200d -85, w124 300ce -91, w124 200d -86, w202 c180 esprit -94, w124 230 -91, w210 290td -97, w201 2.0 -89, w124 300 -86, w124 200d -90, w124 260 -86, w126 420se -89, w124 230ce -90, w202 c180 esprit -94, w123 220d -77, w126 260se -86
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1849
Liittynyt: Pe 30.03.2007 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä
ViestiLähetetty: Pe 10.08.2018 20:39
Kirkkaat vilkut ja Avari maski paikallaan, taidan laittaa porkkanat takaisin. Sopi mun mielestä paremmin.

Kuva
Viimeksi muokannut vk00 päivämäärä La 11.08.2018 07:20, muokattu yhteensä 1 kerran
w124 300tdt -93
w115 240 D 3.0 -75

V220cdi -99,W210 220d,w211 200cdi -03,W115 220d -73,W203 c180 Kompressor -02,W202 c180 -98,w202 c180 -93,w124 200d -92,w202 c180 -94, 230te -90,vito 110 2.3td-96,w126 280se -80,w124 200d -91,w126 300se -89, w124 200d -85, w201 2.0 -87, w202 C180 esprit -93, w124 200d -85, w124 300ce -91, w124 200d -86, w202 c180 esprit -94, w124 230 -91, w210 290td -97, w201 2.0 -89, w124 300 -86, w124 200d -90, w124 260 -86, w126 420se -89, w124 230ce -90, w202 c180 esprit -94, w123 220d -77, w126 260se -86

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 382
Liittynyt: Ke 10.03.2004 13:02
ViestiLähetetty: Pe 10.08.2018 20:47
vk00 kirjoitti:Yksi uusi kirkas oli tallissa ja toisen kävin hakemassa motonetistä, ei omaan silmään istunut porkkana sivuvilkut enään yhtään, joten laitoin semmoiset tummat, kun sattui löytymään tuosta yhdestä purku autosta.Samaiselta tontilta löytyi useampi varaosa auto ja yhdessä sattui olemaan irroitettava koukku, joka minulta ja varmaan monelta muultakin hukassa. Lekaa sille sai näyttää että irtosi, mutta lähti loppujelopuksi. Mielestäni 15€ ei ollut tuosta paha hinta, kun tuntuu aika kiven alla olevan. :)


mulla on tuommoinen irroitettava oriksen koukku jos joku tuntee tarvetta..on yhtä puuta mutta eiköhän se irti lähde...

50eskoa ja vantaalla..

sorry topicin lainaus..mutta niin hyv mainostaa..
W201 190 E 2.0 Aut '90
W201 190 E 2.6 Aut '92
C126 560 SEC '90

Mersumies
Mersumies
Viestit: 942
Liittynyt: Pe 02.05.2003 14:40
Paikkakunta: Savonlinna
ViestiLähetetty: Ti 14.08.2018 19:19
vk00 kirjoitti:Kirkkaat vilkut ja Avari maski paikallaan, taidan laittaa porkkanat takaisin. Sopi mun mielestä paremmin.

Kokeile jenkkivilkkuja jos oranssia tekee mieli, ja vanhan mallin porkkanat ei istu silmään? Vähän houkuttaisi omaan laittaa moiset kun toisessa vilkussa on halkeama...
S213 E 220 d
W251 R 280 CDI

entisiä mersuja: S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1849
Liittynyt: Pe 30.03.2007 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä
ViestiLähetetty: Ti 14.08.2018 19:57
Niin, kyllä nuo porkkanat mun mielestä sopi. Laitoin kirkkaat kun ne on alkuperäiset, mutta ei mun mielestä niin hyvin sovi. Toisaalta tässä pikkuhiljaa alkanut silmä tottumaan..
w124 300tdt -93
w115 240 D 3.0 -75

V220cdi -99,W210 220d,w211 200cdi -03,W115 220d -73,W203 c180 Kompressor -02,W202 c180 -98,w202 c180 -93,w124 200d -92,w202 c180 -94, 230te -90,vito 110 2.3td-96,w126 280se -80,w124 200d -91,w126 300se -89, w124 200d -85, w201 2.0 -87, w202 C180 esprit -93, w124 200d -85, w124 300ce -91, w124 200d -86, w202 c180 esprit -94, w124 230 -91, w210 290td -97, w201 2.0 -89, w124 300 -86, w124 200d -90, w124 260 -86, w126 420se -89, w124 230ce -90, w202 c180 esprit -94, w123 220d -77, w126 260se -86
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1484
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki
ViestiLähetetty: Ti 14.08.2018 21:17
Porkkanat tuo mustaan kivasti kontrastia laita ne takaisin.
Diesel on puhtaampi.

ex. http://www.youtube.com/watch?v=myNfCjopy6Y

ex. http://www.youtube.com/watch?v=Z2OYaSClZH0
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1849
Liittynyt: Pe 30.03.2007 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä
ViestiLähetetty: Ke 15.08.2018 16:25
Onkos porukka mitä mieltä, kun takakaarissa on noita kumi tulppia.. Liene jotain poisto reikiä? On hapertunut ympäristö sen verran että joutuu hitsuutella ennen leimaa.. Jos ne vetäisi umpeen kokonaan tai ainakin huomattavasti pienemmän reiän jättäisi?
w124 300tdt -93
w115 240 D 3.0 -75

V220cdi -99,W210 220d,w211 200cdi -03,W115 220d -73,W203 c180 Kompressor -02,W202 c180 -98,w202 c180 -93,w124 200d -92,w202 c180 -94, 230te -90,vito 110 2.3td-96,w126 280se -80,w124 200d -91,w126 300se -89, w124 200d -85, w201 2.0 -87, w202 C180 esprit -93, w124 200d -85, w124 300ce -91, w124 200d -86, w202 c180 esprit -94, w124 230 -91, w210 290td -97, w201 2.0 -89, w124 300 -86, w124 200d -90, w124 260 -86, w126 420se -89, w124 230ce -90, w202 c180 esprit -94, w123 220d -77, w126 260se -86
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3092
Liittynyt: Ma 16.08.2010 15:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa
ViestiLähetetty: To 16.08.2018 00:35
Emmie tiiä, mutta mulla on sellainen käsitys, että niitä reikiä on koripelleissä useimmin siksi, että niiden avulla ne pellit on korin kokoonpanossa kohdistettu hitsausjigiin ja sen jälkeen, kun auto on kasassa, niin niillä ei ole mitään toiminnallista tarkoitusta. Erikseen toki ne reiät, joista tehtaan ruosteenestokylvyn jälkeen pitää saada nesteet valumaan pihalle ja sitten ne reiät, joissa on tyhjennystulppa (jollaisia esim. 124 sedaneissa on tavaratilan pohjassa vararenkaan alla ja tavaratilan sivujen pohjissa sivuverhouspaneelin alla).

Mielestäni ne lokasuojien sisäpuolella olevat reiät ovat tässä vaiheessa tarpeettomat ja ne voi vetää umpeen. Ymmärtääkseni monet ovat niin tehneetkin.
250 D -92
280 CE -81
E 300 Turbodiesel -94
Avatar
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2334
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18
ViestiLähetetty: To 16.08.2018 10:57
E-124:ssa etu ja sivuvilkut kuuluu olla kirkkaat, vanhemmissa 124:ssa oranssit. Jos ne vaihtelee suuntaan tai toiseen niin näyttää tyhmältä vakioautossa. Kyllä tuo sun farkkuskin näyttä noilla alkuperäisillä valkoisilla paremmalta, ja vaihda vaan ne sivuvilkutkin kirkkaisiin mitkä sinne kuuluu.
MB C 180 CDI T Avantgarde -14
MB 190E 2.3-16 Cosworth -85

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)
EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Jube, TuohkaRacing ja 10 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

https://Www.AutoDoc.fi

www.merteil.fi