Kaverin kanssa alettiin puuhastelemaan sl600 v12 mesen kanssa. Aluksi vaihdettiin rikkonaiset ilmamäärä-mittarit sekä lamba anturit, sekä myöskin asentotunnistimet jokaiseen nurkkaan. Vielä olisi työn-alla bensapumppu sekä bensaletkut.
Vaihdettiinpas myöskin virran-jakaja kokonaisuudessaan oijealle puolelle koska kipuna oli kateissa siltäpuolelta. Tosin kipinä vieläkin puuttuu vaikka surullisenkuuluisat johtosarjat on vaihdettu. Virtaa tulee puolalle asti ihan ok. Ei auttanut vaikka vaihdettiin ristiin toimivalta puolelta sytty-osia. Pimeenä on ja pysyy. Näpit ei arvosta tätä touhua näin alkavilla pakkasilla . Vian metsästys on jatkunut nyt toista viikkoa ja epätoivo hiipii jo hiukan puseroon. Auto toimii kuitenkin 6 sylinterillä ja käy tasaisesti. Kaikki sytty-osat alkavat olemaan uusia kaikinpuolin. Jospa saataisiin ratsu vielä iskuun ennen lumia kun tallipaikka puuttuu ja pakkaset rajoittaa harrastusta
Sl600 1995
Re: Sl600 1995
Katsottiin myös että olisiko voinut käydä sellainenkin kämmi että virranjakajan pyöriä olisi väärin. Ihan oikeassa kohdassa oli sekin. Vikakoodin lukijat ei herjaa koodeja kun lueskeltiin niitä. Auto laitettu seisontaan kunnei uskalla vajailla kauheasti rälläillä moottorivaurion pelossa. Alettiin miettimään voisiko vika olla joku noista bokseista mitkä makailee oikealla puolella laatikossa. To be continued! Ehdotuksia saa heitellä ja kaikki vinkit otetaan avosylin vastaan
Re: Sl600 1995
Saatiin vehjes kummiskin jo lämpimään. Johtosarjojen tutkailua ja kummastelua. Mersun huoltoihinkin soiteltu ja kyselty niin sielläkin vain useampi vanhempi mekaanikko vain ihmetteli ääneen että onpas mysteerinen tapaus. En tiedä enää tarvitseeko toi auto korjausta vai pitääkö pappismies kutsua paikalle manaamaan henkiä pois. Käsissämme on siis mysteeri vekotin
Re: Sl600 1995
Onko tän ongelmat selvinny, 93..95 mallisissahan on ne biodegreable johtosarjat. ne kannattaa vaihaa ihan ensimmäisenä, pahimmillaan palaa koko kiesi.
500SL -90
500whp.net
500whp.net
Re: Sl600 1995
Erikoista, ettei vikakoodeja ole. Millä/miten niitä luit? M120 osaa katkaista sytytyksen ja polttoaineensyötön viallisesta sylinteristä tai lohkosta; moottorihan on tavallaan kaksi suoraa kuutosta yhdessä kampiakselissa.
Moottorin johtosarja on sairaan hintainen, jos semmoisen ylipäätään löytää. Murenevat johdot huomaa kyllä, kunhan niitä tutkii.
Merkkikorjaamoilla tuppaa olemaan näiden vanhempien Mersujen rutiineista tallella enää laskun kirjoittaminen. Itse veisin johonkin näitä autoja tuntevaan riippumattomaan korjaamoon. V12 on upea ja hyvämaineinen moottori, mutta saattaa tulla järkyttävän kalliiksi, jos jotain vikaantuu - siksi moni ne kiertää.
Moottorin johtosarja on sairaan hintainen, jos semmoisen ylipäätään löytää. Murenevat johdot huomaa kyllä, kunhan niitä tutkii.
Merkkikorjaamoilla tuppaa olemaan näiden vanhempien Mersujen rutiineista tallella enää laskun kirjoittaminen. Itse veisin johonkin näitä autoja tuntevaan riippumattomaan korjaamoon. V12 on upea ja hyvämaineinen moottori, mutta saattaa tulla järkyttävän kalliiksi, jos jotain vikaantuu - siksi moni ne kiertää.