Sl600 1995

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Makezi
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 01.12.2017 10:55

Sl600 1995

Viesti Kirjoittaja Makezi »

Kaverin kanssa alettiin puuhastelemaan sl600 v12 mesen kanssa. Aluksi vaihdettiin rikkonaiset ilmamäärä-mittarit sekä lamba anturit, sekä myöskin asentotunnistimet jokaiseen nurkkaan. Vielä olisi työn-alla bensapumppu sekä bensaletkut.
Vaihdettiinpas myöskin virran-jakaja kokonaisuudessaan oijealle puolelle koska kipuna oli kateissa siltäpuolelta. Tosin kipinä vieläkin puuttuu vaikka surullisenkuuluisat johtosarjat on vaihdettu. Virtaa tulee puolalle asti ihan ok. Ei auttanut vaikka vaihdettiin ristiin toimivalta puolelta sytty-osia. Pimeenä on ja pysyy. Näpit ei arvosta tätä touhua näin alkavilla pakkasilla :D. Vian metsästys on jatkunut nyt toista viikkoa ja epätoivo hiipii jo hiukan puseroon. Auto toimii kuitenkin 6 sylinterillä ja käy tasaisesti. Kaikki sytty-osat alkavat olemaan uusia kaikinpuolin. Jospa saataisiin ratsu vielä iskuun ennen lumia kun tallipaikka puuttuu ja pakkaset rajoittaa harrastusta
Makezi
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 01.12.2017 10:55

Re: Sl600 1995

Viesti Kirjoittaja Makezi »

Katsottiin myös että olisiko voinut käydä sellainenkin kämmi että virranjakajan pyöriä olisi väärin. Ihan oikeassa kohdassa oli sekin. Vikakoodin lukijat ei herjaa koodeja kun lueskeltiin niitä. Auto laitettu seisontaan kunnei uskalla vajailla kauheasti rälläillä moottorivaurion pelossa. Alettiin miettimään voisiko vika olla joku noista bokseista mitkä makailee oikealla puolella laatikossa. To be continued! Ehdotuksia saa heitellä ja kaikki vinkit otetaan avosylin vastaan
Makezi
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 01.12.2017 10:55

Re: Sl600 1995

Viesti Kirjoittaja Makezi »

Saatiin vehjes kummiskin jo lämpimään. Johtosarjojen tutkailua ja kummastelua. Mersun huoltoihinkin soiteltu ja kyselty niin sielläkin vain useampi vanhempi mekaanikko vain ihmetteli ääneen että onpas mysteerinen tapaus. En tiedä enää tarvitseeko toi auto korjausta vai pitääkö pappismies kutsua paikalle manaamaan henkiä pois. Käsissämme on siis mysteeri vekotin
jouniu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ti 16.07.2013 09:12
Paikkakunta: Kangasala

Re: Sl600 1995

Viesti Kirjoittaja jouniu »

Onko tän ongelmat selvinny, 93..95 mallisissahan on ne biodegreable johtosarjat. ne kannattaa vaihaa ihan ensimmäisenä, pahimmillaan palaa koko kiesi.
500SL -90
500whp.net
Avatar
pazo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ke 21.08.2013 17:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sl600 1995

Viesti Kirjoittaja pazo »

Erikoista, ettei vikakoodeja ole. Millä/miten niitä luit? M120 osaa katkaista sytytyksen ja polttoaineensyötön viallisesta sylinteristä tai lohkosta; moottorihan on tavallaan kaksi suoraa kuutosta yhdessä kampiakselissa.

Moottorin johtosarja on sairaan hintainen, jos semmoisen ylipäätään löytää. Murenevat johdot huomaa kyllä, kunhan niitä tutkii.

Merkkikorjaamoilla tuppaa olemaan näiden vanhempien Mersujen rutiineista tallella enää laskun kirjoittaminen. Itse veisin johonkin näitä autoja tuntevaan riippumattomaan korjaamoon. V12 on upea ja hyvämaineinen moottori, mutta saattaa tulla järkyttävän kalliiksi, jos jotain vikaantuu - siksi moni ne kiertää.
Vastaa Viestiin