s210 e430 -00 Käyttöauto.
s210 e430 -00 Käyttöauto.
Ensimmäinen mersu tuli hankittua kun sattui löytymään suomenmaalta vähän ajettu e430 farmari. Käytöauton tarve oli mutta mitään liian tavallista en halunnut harmaannuttamaan arkea.
Japaninmaalta tuotu suomeen 2013 alle 40tkm ajettuna. suomessa ajettu neljään vuoteen enemmän kuin japaniassa kolmeentoista vuoteen. Kellossa nyt 99tkm ja auton kunto ja dokumentit puoltaa tätä. Uskoisin että tekniikka kestää, kori on vaan huolehdittava kesällä öljyyn ja massaa ettei ruosteherkkä malli mätäne käsiin. Pientä kukkaa on takalasin alareunassa ja vasemman takalokarin kaaressa. Ne hoidetaan heti keväällä kuntoon.
Vaihteistoöljyt vaihdettu suomessa 77tkm kohdalla joten sekin puoli on hyvin hoidossa.
Lämmitintä ei ollut jote asensin 1000w tt-thermon moottorin/sisäkierron väliin ja lämpenee kyllä hyvin. Osa tuulilasista on sulana 2h lämmityksen jälkeen ja lämpömittarikin värähtää kun kääntää avaimesta virrat päälle.
Tilasin eteen ohkaisimmat jousikumit mitä saa ja katsotaan mihin se riittää. Takapää laskee käsittääkseni anturin säätämisellä. 19" vanteet näyttänee tyhmälle ilman maltillista madallusta.
Putkistolle on pientä modifikaatiota tehtävä että vähän edes kasi murahtaa. Aiemmin olen kaikkiin autoihini putkistot tehnyt uusiks mutta siihen ei nyt ehkä ole aikaa.
Liitteenä huono kuva, mutta lisää tulee kun ulkonäkö kehittyy.
Japaninmaalta tuotu suomeen 2013 alle 40tkm ajettuna. suomessa ajettu neljään vuoteen enemmän kuin japaniassa kolmeentoista vuoteen. Kellossa nyt 99tkm ja auton kunto ja dokumentit puoltaa tätä. Uskoisin että tekniikka kestää, kori on vaan huolehdittava kesällä öljyyn ja massaa ettei ruosteherkkä malli mätäne käsiin. Pientä kukkaa on takalasin alareunassa ja vasemman takalokarin kaaressa. Ne hoidetaan heti keväällä kuntoon.
Vaihteistoöljyt vaihdettu suomessa 77tkm kohdalla joten sekin puoli on hyvin hoidossa.
Lämmitintä ei ollut jote asensin 1000w tt-thermon moottorin/sisäkierron väliin ja lämpenee kyllä hyvin. Osa tuulilasista on sulana 2h lämmityksen jälkeen ja lämpömittarikin värähtää kun kääntää avaimesta virrat päälle.
Tilasin eteen ohkaisimmat jousikumit mitä saa ja katsotaan mihin se riittää. Takapää laskee käsittääkseni anturin säätämisellä. 19" vanteet näyttänee tyhmälle ilman maltillista madallusta.
Putkistolle on pientä modifikaatiota tehtävä että vähän edes kasi murahtaa. Aiemmin olen kaikkiin autoihini putkistot tehnyt uusiks mutta siihen ei nyt ehkä ole aikaa.
Liitteenä huono kuva, mutta lisää tulee kun ulkonäkö kehittyy.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: s210 e430 -00 Käyttöauto.
Wau! Itselläni myös tuollainen W210 Touring ollut n. kuukauden ja sillä OIKEALLA koneella, eli bensa V8
Hieno auto
Hieno auto
Re: s210 e430 -00 Käyttöauto.
Ihan ensimmäiseksi kannattaa ottaa kaikki suojamuovit irti pyöräkotelosta ja pohjasta ja hoitaa sinne tarvittavat aineet. Nämä lahoaa hoitamattomana Suomen luonnon käsittelyssä ihan joka paikasta. Hieno peli!
Re: s210 e430 -00 Käyttöauto.
Hienoo auto. Arvostan aina suuresti näitä täys'moottoreita.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: s210 e430 -00 Käyttöauto.
Eikös tuossa ole 2/3 täysmoottorista? Kelpaa siitäkin toki kateellinen olla, varsinkin tällaiset puolimoottorilla ajelevat.
Re: s210 e430 -00 Käyttöauto.
Saakohan ajotietokoneen asetuksia muutettua miten? Nyt kulutusnäyttö on ei niin eurooppalainen ja näyttää montako kilometriä pääsee litralla. Tutumpi olisi L/100km.
Huolto-osia tilailin ak24.fi nettikaupasta. Kannattaa budjettimersumiehen tilata kun suodattimetkin kolmasosaan motonetin hinnoista
Tehostimen suodatinta en ole mistään löytänyt tarvikkeena niin pitänee hakea orggis.
Huolto-osia tilailin ak24.fi nettikaupasta. Kannattaa budjettimersumiehen tilata kun suodattimetkin kolmasosaan motonetin hinnoista
Tehostimen suodatinta en ole mistään löytänyt tarvikkeena niin pitänee hakea orggis.
Re: s210 e430 -00 Käyttöauto.
Tuli satatonnia täyteen perjantaina. Tästä se alamäki alkaa?
Kesävanteita piti käydä sovittelemassa ja madaltaa saa kyllä, kuvissa nostettu tunkilla vastakulmasta ilmaan että näkee miten taittuu alle. Vanteet takana kuvissa 19x10 255/30 rengastuksella. et34 ja 20mm jaonmuutoslätyt välissä. Haters gonna hate.
Eikö kukaan osaa sanoa saako ajotietokoneen kulutussuureita muutettua?
Miten penkkien muistipaikat ohjelmoidaan Käyttöohjeet on japaniksi niin ei auta.
Kesävanteita piti käydä sovittelemassa ja madaltaa saa kyllä, kuvissa nostettu tunkilla vastakulmasta ilmaan että näkee miten taittuu alle. Vanteet takana kuvissa 19x10 255/30 rengastuksella. et34 ja 20mm jaonmuutoslätyt välissä. Haters gonna hate.
Eikö kukaan osaa sanoa saako ajotietokoneen kulutussuureita muutettua?
Miten penkkien muistipaikat ohjelmoidaan Käyttöohjeet on japaniksi niin ei auta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: s210 e430 -00 Käyttöauto.
Starilla ainakin onnistuu kulutusnäytön hienosäätö että saa pitämään paikkansa, en muista oliko mahdollisuutta mulkata miten näyttää arvon.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: s210 e430 -00 Käyttöauto.
Olikoha nuo iha samalla tapaa ku vaik radion kanavat, eli penkki mieleiseen asentoon ja sit pitää sitä numeroo pohjassa mihi hsluu tallentaa... En nyt oo iha varma et muistinko oikein, mut jotenki hyvi järkeenkäyvästi ne muistaakseni tallennetaanJaymz kirjoitti:Miten penkkien muistipaikat ohjelmoidaan Käyttöohjeet on japaniksi niin ei auta.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: s210 e430 -00 Käyttöauto.
"M" ja numero yhtäaikaa. Ulkopeilien ja ratin asento menee samalla kertaa muistiin.jackie kirjoitti:Olikoha nuo iha samalla tapaa ku vaik radion kanavat, eli penkki mieleiseen asentoon ja sit pitää sitä numeroo pohjassa mihi hsluu tallentaa... En nyt oo iha varma et muistinko oikein, mut jotenki hyvi järkeenkäyvästi ne muistaakseni tallennetaanJaymz kirjoitti:Miten penkkien muistipaikat ohjelmoidaan Käyttöohjeet on japaniksi niin ei auta.
Re: s210 e430 -00 Käyttöauto.
Kiitoksia vaan neuvoista!
Tänä aamuna huomasin ettei tt-thermo surissut eikä konepelliltä ollut mistään kuura sulanut. Lähempi kuulostelu ja vesiletkun kokeilu varmisti ettei ollut lämmitänyt enää. Harmi juttu että taitavat olla huonon maineensa ansainneet. Paras sähkölämmitin mitä minulla on autoissani ollut. Katsotaan miten takuu pelaa ja jos pelaa miten kauan toinen vastaava jaksaa toimia.
Tänä aamuna huomasin ettei tt-thermo surissut eikä konepelliltä ollut mistään kuura sulanut. Lähempi kuulostelu ja vesiletkun kokeilu varmisti ettei ollut lämmitänyt enää. Harmi juttu että taitavat olla huonon maineensa ansainneet. Paras sähkölämmitin mitä minulla on autoissani ollut. Katsotaan miten takuu pelaa ja jos pelaa miten kauan toinen vastaava jaksaa toimia.
Re: s210 e430 -00 Käyttöauto.
mitkäs noi vanteet on? jotku artecit? kyllä aina vähä madaltaa pitää ja laittaa vannetta alle
W210 E320cdi
Re: s210 e430 -00 Käyttöauto.
Leon Hardiritt Ritter, en tiedä onko suomessa myynnissä uutena. Ostin käytettynä samalla reissulla kun hain auton.
Nyt en kerkeä vanteille tekemään sen kummempaa, mutta jos aikaa ja innostusta riittää ensitalvena keskiöt voisi purkaa irti ja maalata. Samalla jos vaihtaisi pultit vaikka kultaisen värisiksi.
Nyt en kerkeä vanteille tekemään sen kummempaa, mutta jos aikaa ja innostusta riittää ensitalvena keskiöt voisi purkaa irti ja maalata. Samalla jos vaihtaisi pultit vaikka kultaisen värisiksi.
Re: s210 e430 -00 Käyttöauto.
Onko keskiöissä Hardirittin tapaan viimeisen päälle hyvällä englannilla kirjoitetut sloganit? Parissa ko vannesarjassa hymyillyt ääneen mukanatulleille keskiöille kun tekstit ovat luokkaa "Hardness and feel of a great knight in battle".
Edit: Tässä esimerkki
http://www.jdmeuro.com/images/for_sale/ ... ite/01.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit: Tässä esimerkki
http://www.jdmeuro.com/images/for_sale/ ... ite/01.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: s210 e430 -00 Käyttöauto.
Taitaa niissä keskiöissä jotain tuollaista lukea, en ole kerennyt niin tarkkaan katsomaan. Taattua Engrishiä.
Hyvää yksilöä yritän myös pitää vastaisuudessa hyvässä kunnossa. Vaihdoin tehostimelle öljyt. Febin tasosäädölle tarkoitettua öljyä viisi litraa läpi ja uusi suodatin vielä.
Samalla laitoin uuden tt-thermon vähän eri paikkaan kun takuuseen sain. Katsotaan miten kauan kestää.
Hyvää yksilöä yritän myös pitää vastaisuudessa hyvässä kunnossa. Vaihdoin tehostimelle öljyt. Febin tasosäädölle tarkoitettua öljyä viisi litraa läpi ja uusi suodatin vielä.
Samalla laitoin uuden tt-thermon vähän eri paikkaan kun takuuseen sain. Katsotaan miten kauan kestää.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: s210 e430 -00 Käyttöauto.
Penkkien muistipaikoista vielä sen verran, että oikeeoppisesti laitetaan muistiin painamalla hetki vihreää ja sen jälkeen jotakin numeronäppäintä hetki pohjassa, en tiedä mistä nämä muut "arvaukset" on kotoisin.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: s210 e430 -00 Käyttöauto.
Kevät lähestyy ja autonlaiton mahdollisuudet sekä into kiihtyy.
Alusta oli aika pintakova niin vaihdoin iskarit eteen ja taakse jousipallot. Samalla kokeilin ruuvata tasonsäätöä ylös ja alas. Kauhean paljon tuolla ei näemmä saa madallettua ilman muita modifikaatioita, mutta ehkä riittävästi. Takapään tuntuma ainakin pehmeni.
Eilen puhaltelin ekoja ruostekohtia puhtaaksi. Näytti ihan vaan pintasuosteelta, mutta reikiähän siellä oli
Näin herkästi ei ole läpi mennyt mistään aiemmin omistamastani autosta. Olkoon väykky maineensa veroinen tässä kohtaa... Silti hyvä auto on muuten ollut tähän asti.
Parin viikon päästä olisi kesälomaa ja ajattelin rakentaa ruostumattomasta ns. Catback putkiston. Onko kokemuksia ja vinkkejä millaisella setupilla tulisi hyvät mutta myös pitemmän päälle siedettävät äänet?
Alusta oli aika pintakova niin vaihdoin iskarit eteen ja taakse jousipallot. Samalla kokeilin ruuvata tasonsäätöä ylös ja alas. Kauhean paljon tuolla ei näemmä saa madallettua ilman muita modifikaatioita, mutta ehkä riittävästi. Takapään tuntuma ainakin pehmeni.
Eilen puhaltelin ekoja ruostekohtia puhtaaksi. Näytti ihan vaan pintasuosteelta, mutta reikiähän siellä oli
Näin herkästi ei ole läpi mennyt mistään aiemmin omistamastani autosta. Olkoon väykky maineensa veroinen tässä kohtaa... Silti hyvä auto on muuten ollut tähän asti.
Parin viikon päästä olisi kesälomaa ja ajattelin rakentaa ruostumattomasta ns. Catback putkiston. Onko kokemuksia ja vinkkejä millaisella setupilla tulisi hyvät mutta myös pitemmän päälle siedettävät äänet?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: s210 e430 -00 Käyttöauto.
Kuittaan. Seitsemän vuotta tämmöisen samanmoisen kanssa aikanaan elänyt. Aika aikaa kutakin, mutta vieläkin käy välillä mielessä, vaikka yli kolme vuotta sitten jo tuosta luopunut. Oli erityisen mukava biili, varsinkin reippaassa maantieajossa. Meni moottoribaanaa hyvällä marssivauhdilla käytännössä lähes yhtä pienellä bensan kulutuksella kuin nykyinen ekoihme tilaperheauto (jolla kyllä kerkiää, mutta pyydettäessä ei sitten enää kulje mihinkään ).124___ kirjoitti:Wau! Itselläni myös tuollainen W210 Touring ollut n. kuukauden ja sillä OIKEALLA koneella, eli bensa V8
Hieno auto
Re: s210 e430 -00 Käyttöauto.
Vihdoinkin kesärenkaat alle. Tulikin vähän leveämmät artecit alle.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: s210 e430 -00 Käyttöauto.
Voisiko kuvaa ottaa myös takaapäin ja lähes lattiantasosta, niin näkyisi leveys paremmin?
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: s210 e430 -00 Käyttöauto.
Siinäpä vielä pari kuvaa.
Saakohan perää säätämällä enää alemmas? Pyörän keskeltä kaareen 340mm.
Keulassa on matalimmat jousikumit ja korkeus pyörän keskeltä kaareen 350mm. Taidan raakasti vaan ottaa pätkän pois jousista. Mitenhän paljon tarvinnee ottaa että saa samaan tasoon perän kanssa?
Rosterikamat hommattu cat-back putkistoon. Ensiviikolla alkaa tiggailu.
Saakohan perää säätämällä enää alemmas? Pyörän keskeltä kaareen 340mm.
Keulassa on matalimmat jousikumit ja korkeus pyörän keskeltä kaareen 350mm. Taidan raakasti vaan ottaa pätkän pois jousista. Mitenhän paljon tarvinnee ottaa että saa samaan tasoon perän kanssa?
Rosterikamat hommattu cat-back putkistoon. Ensiviikolla alkaa tiggailu.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: s210 e430 -00 Käyttöauto.
Putki tehty.
Äänet tuli paremmiksi kun odotinkaan, ei mitenkään liian kovat normaaliajossa mutta tulee mukavasti nuottia kun polkaisee. Maantiellä varsinkin on kuin vakioputkella, yhtä hiljainen.
Alkavia ruosteita myös puhallettu pois.
Takaluukun sisäpuolen suojasin kotelovahalla. Samalla otin pois takalasinpyyhkimen, itse koen sen turhaksi, sivupeileistäkin näkee peruutella. Helpompi putsata auto talvella sekä pesu ja vahaus sujuvampaa peräpäässä.
Äänet tuli paremmiksi kun odotinkaan, ei mitenkään liian kovat normaaliajossa mutta tulee mukavasti nuottia kun polkaisee. Maantiellä varsinkin on kuin vakioputkella, yhtä hiljainen.
Alkavia ruosteita myös puhallettu pois.
Takaluukun sisäpuolen suojasin kotelovahalla. Samalla otin pois takalasinpyyhkimen, itse koen sen turhaksi, sivupeileistäkin näkee peruutella. Helpompi putsata auto talvella sekä pesu ja vahaus sujuvampaa peräpäässä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: s210 e430 -00 Käyttöauto.
Mitä nuo sukat on?
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: s210 e430 -00 Käyttöauto.
Pakoputkihan kulkee alunperin vasemmalta puolelta, oikealla puolella tilaa ei ole järjestelty putken taakse vientiä ajatellen + siellä on polttoainepumppu ja tankintäyttöputki. Ihan vaan varmuuskerrointa hain etten polta autoani.
Re: s210 e430 -00 Käyttöauto.
Alustaa tuli hierottua mieleiseen tasoon ja loputkin ruosteet paikkailtua.
Mittaristoon vaihdoin pikkunäyttöjen lattakaapelit ja samalla kromirenkaat. Yllätyin itsekin kun lähti kerrasta pelaamaan
Mittaristoon vaihdoin pikkunäyttöjen lattakaapelit ja samalla kromirenkaat. Yllätyin itsekin kun lähti kerrasta pelaamaan
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: s210 e430 -00 Käyttöauto.
Kannatti tilata 8e kolmijalka ebaystä niin sain videonkin kuvattua
https://youtu.be/HWfBqorD1cQ" onclick="window.open(this.href);return false;
https://youtu.be/HWfBqorD1cQ" onclick="window.open(this.href);return false;