S210 E55 AMG
S210 E55 AMG
Aika paljon saanut korjatuksi, lähinnä alustaa nivelien osalta ja jarrut eteen sekä tuulilasi. Ei mitään ihmeellistä siis.
Kattoluukku ainakin jumissa, nostaa ainoana toimintonaan toista nurkkaa tuuletusasentoon mutta siinä se.. Näihin oli kai jokin korjausohjeen tapainen videokin olemassa, en vain löytänyt moista. Olisiko linkkiä tallessa kenelläkään mahdollisesti? Ja tuo nahkaverhoilu. Hieman rakkautta vaatisi kuskin penkki. Haluaisin kokeilla siihen nahankorjaus pakettia ja maalata uudestaan, samoin kun kuluneen ratin yläosan mutta tuon vaalean sävyn nimi tai koodi on ihan hakusessa.. Design nahoilla tilattu, maininta papereissa sävystä sandstone mutta ainakaan vielä en ole sävyä suoraan löytänyt mistään.. Kuulostaako kenellekkään sävy tutulta? Anthrasit/sandstone designo leather pitäisi olla papereiden mukaan. Kyselyn mukaan ei tunnistettu vain tuota vaaleaa, siksi kyselen hassuja.
Ja ulkokuoren sävykin näyttäisi olevan erikoistilauksena..
Eihän tämä nyt ihan tylsä olekkaan
Tätä olisi tarkoitus ehostella enemmänkin, taitaa maalaus olla seuraavana vuorossa. Eteen vasemman puolen lokasuoja pitäisi löytää sitä ennen, taitaa vain purkuosat olla yhtä huonoja kaikki. Saakohan näihin uusia orginaaleja vielä? Tai kenelläkään kokemuksia hyvästä tarvikemallista, Onko sellaisia edes?
Ja 18" monoblockit pitäisi löytää..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Norman, La 13.01.2018 14:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: W210 E55 AMG
Sisustan kuva, toinen otto...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: S210 E55 AMG
Koko omistusajan on alustassa ollut enemmän ja vähemmän korjattavaa, nyt pitäisi parantua viimeisimmän remontin johdosta huomattavasti, innolla odotan millaiseksi muodostuu. Ainakin voisi kuvitella että tälläisen pitäisi vauhtivarojensakin puolesta olla aavistuksen vakaamman oloinen kun tähän asti.
Kaikkea hienoahan auto pitää sisällään, kuten esim öljyn tason tarkastus toiminnon... Mistä sen saa hyväksyttyä kun kysyy tarkastetaanko.. Jenkkifoorumilla oli ohjeena ratin nappuloista hyväksymällä mutta minulta moiset puuttuvat, sekä ymmärrettävällä kielellä oleva käyttöohje kirjanen..
Autohan on '98 jos sillä asiassa merkitystä.
Kaikkea hienoahan auto pitää sisällään, kuten esim öljyn tason tarkastus toiminnon... Mistä sen saa hyväksyttyä kun kysyy tarkastetaanko.. Jenkkifoorumilla oli ohjeena ratin nappuloista hyväksymällä mutta minulta moiset puuttuvat, sekä ymmärrettävällä kielellä oleva käyttöohje kirjanen..
Autohan on '98 jos sillä asiassa merkitystä.
Re: S210 E55 AMG
No niin..
Mekaanikolle sattui pieni hama, liukatapit poikki satulan kannakkeeseen ja.. No, sellainen kiinnikerauta pitäisi löytää nyt, silleen vaikka nopeasti. Veholta saa uutta mutta mukana tulee jotain pientä kuten jarrusatula, hintaakin on hieman enemmän sitten kun oli ajatusta. Taitaa olla ihan omansa näissä vai onko tietoa sopiiko mistään muusta mallista? E50, E430, E500?
Tai mikä parasta, kenelläkään tälläistä purkuosana.. Näitähän on tottakai ja tietenkin kaikilla.
Voi pers....
Edit. Tämä löytyi, suuret kiitokset Mb Porin suuntaan!
Mekaanikolle sattui pieni hama, liukatapit poikki satulan kannakkeeseen ja.. No, sellainen kiinnikerauta pitäisi löytää nyt, silleen vaikka nopeasti. Veholta saa uutta mutta mukana tulee jotain pientä kuten jarrusatula, hintaakin on hieman enemmän sitten kun oli ajatusta. Taitaa olla ihan omansa näissä vai onko tietoa sopiiko mistään muusta mallista? E50, E430, E500?
Tai mikä parasta, kenelläkään tälläistä purkuosana.. Näitähän on tottakai ja tietenkin kaikilla.
Voi pers....
Edit. Tämä löytyi, suuret kiitokset Mb Porin suuntaan!
Re: S210 E55 AMG
Vm 2000 ässään sain suomenkielisen käyttöohjekirjan ihan Veholta, maksoi jotain €47 ja toimitusaikaa 4 tuntia.Norman kirjoitti:Koko omistusajan on alustassa ollut enemmän ja vähemmän korjattavaa, nyt pitäisi parantua viimeisimmän remontin johdosta huomattavasti, innolla odotan millaiseksi muodostuu. Ainakin voisi kuvitella että tälläisen pitäisi vauhtivarojensakin puolesta olla aavistuksen vakaamman oloinen kun tähän asti.
Kaikkea hienoahan auto pitää sisällään, kuten esim öljyn tason tarkastus toiminnon... Mistä sen saa hyväksyttyä kun kysyy tarkastetaanko.. Jenkkifoorumilla oli ohjeena ratin nappuloista hyväksymällä mutta minulta moiset puuttuvat, sekä ymmärrettävällä kielellä oleva käyttöohje kirjanen..
Autohan on '98 jos sillä asiassa merkitystä.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Re: S210 E55 AMG
Pitääkin kysäistä tuota Veholta! Liian yksinkertainen vaihtoehto kun ei käynyt mielessäkään...
Re: S210 E55 AMG
Hieno auto! Tyhmä kysymys kattoluukusta. Olethan yrittänyt normittaa kattoluukun ohjekirjan mukaisesti? Se pitää tehdä, kun auto on ollut virrattomana. Eli virrat 2-asentoon, paina luukun takareunan avausnappi pohjaan. Pidä pohjassa vielä sekunti sen jälkeen kun luukun takareuna on auennut.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: S210 E55 AMG
Tätä en ole tehnyt.. Auto on kyllä ollut virrattomana, kaikki lasit yms on saanut opettaa heti aluksi. Enemmän epäilen että on jo aiemminkin ollut vikaa kun katkaisijasta oli otettu johdot irti. Takaisin laitettuna moottorin testauksen tuloksena tuuletus asennon avaus ainoana toimintonaan toimi mutta niin että nosti vain toisesta kulmasta ja toinen pysyi kiinni. Ei sitten sulkenut enää, piti manuaalisesti sulkea. Tuon perusteella ajattelin enemmänkin jumiutuneita vaijereita... Mielelläni olisin tässä kyllä väärässä.jusi kirjoitti:Hieno auto! Tyhmä kysymys kattoluukusta. Olethan yrittänyt normittaa kattoluukun ohjekirjan mukaisesti? Se pitää tehdä, kun auto on ollut virrattomana. Eli virrat 2-asentoon, paina luukun takareunan avausnappi pohjaan. Pidä pohjassa vielä sekunti sen jälkeen kun luukun takareuna on auennut.
Re: S210 E55 AMG
Autoverot maksettu ja ensimmäinen katsastusyrityskin takana, yritys sikäli että jäi kiinni toisesta etuiskarista. Tasan nolla oli mittaustulos. Hups.
Katseltiin sitä nosturilla ja näyttäisi että on ihan jumissa koko iskari, selittäisi miksi ei ole tuntunut ajossa juuri yhtään että siellä olisi jotain vialla. Tässähän on jäykkyyssäädettävät iskarit edessäkin, oli jälleen ihanan kallista yllätys niiden hinta.
Luin jostain että näitä säädettäviä iskareita pystyisi huollattamaan jopa, pitääkö tämä paikkaansa, onko kenelläkään kokemusta? Muuten taitaa vaihtua iskari tyyppi edessä ihan normaaliksi, erotuksella kun saa ne himoitsemani 18" monoblock it tai bbs:sät...
Katseltiin sitä nosturilla ja näyttäisi että on ihan jumissa koko iskari, selittäisi miksi ei ole tuntunut ajossa juuri yhtään että siellä olisi jotain vialla. Tässähän on jäykkyyssäädettävät iskarit edessäkin, oli jälleen ihanan kallista yllätys niiden hinta.
Luin jostain että näitä säädettäviä iskareita pystyisi huollattamaan jopa, pitääkö tämä paikkaansa, onko kenelläkään kokemusta? Muuten taitaa vaihtua iskari tyyppi edessä ihan normaaliksi, erotuksella kun saa ne himoitsemani 18" monoblock it tai bbs:sät...
Re: S210 E55 AMG
Tähän sopivia etuiskareita saa tarjota jos jollain ylimääräisiä. . Sellaiset välttävät edes, uudet on tulossa mutta toimitusaika oli aika pitkä. Saisi ne suomen kilvet jo pikkuhiljaa tähän ja pääsisi nautiskelemaan autosta.
Re: S210 E55 AMG
Mitkä tilasit ja mistä? Ainakin noita ilman jäykkyys-säätöä saa ihan 80-90€ per kipale uusia Bilsteinejä.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: S210 E55 AMG
Bilsteinit pistin tilaukseen, valitsin b8:t siihen, jäykkyyssäätö jää nyt sitten pois. Kolmen viikon hujakoilla varmaan mennään toimituksen suhteen, oma tuurini siihen lisättynä väärät saapuvat viikossa ja oikeat jossain 1,5kk,, tietämillä
Kaverisuhteita hyväksikäyttäen tilailin maahantuojan kautta.
Aika kovana pidin kooällästä saatua hintaa niille jäykkyyssäädöllisille , mentiin yli tonnin kappale hintaluokkaan jo..
Kaverisuhteita hyväksikäyttäen tilailin maahantuojan kautta.
Aika kovana pidin kooällästä saatua hintaa niille jäykkyyssäädöllisille , mentiin yli tonnin kappale hintaluokkaan jo..
Re: S210 E55 AMG
Onko tämä ADS-jousituksella?
Mulla oli aikanaan omasta johto hinkkaantunut poikki ADS-iskarista.
Mulla oli aikanaan omasta johto hinkkaantunut poikki ADS-iskarista.
Re: S210 E55 AMG
Kannattaa tarkistaa sen iskarin johdot jos se muuten näyttää ehjältä.
Kun johto on poikki niin se iskari on ihan yhtäpuuta.
Josko fotobuketti toimis?
http://i573.photobucket.com/albums/ss18 ... G_0090.jpg
Kun johto on poikki niin se iskari on ihan yhtäpuuta.
Josko fotobuketti toimis?
http://i573.photobucket.com/albums/ss18 ... G_0090.jpg
Re: S210 E55 AMG
Pitääkin tarkastaa tuo jos kerran vaikutus on tuo jumiutuminen... Sellainen se nimittäin on. Kiitos vinkistä!!
Re: S210 E55 AMG
Eiks B8 ole vähän turhan kovat tämmöseen? Nehän on sprinttiin / radalle tehdyt pamput?
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: S210 E55 AMG
Omat kokemuksrt b8:sta on että on ihan ok sporttisempaan ajoon tielle ja satunnaisiin ratapäiviin, totisempaan kilpailuun ne ei taida riittää.
Re: S210 E55 AMG
Ei B8 kyllä mikään erityisen kova ole. Itsellä oli B8:t joku aika takaperin ja ihan normaaleilta sportti-iskareilta ne mielestäni tuntuivat. Erosivat siinä että vakio Sporttialustan pintakovuus säilyi, mutta sitten iskari toimi loogisesti myös kovemmassa ajossa. Normi sporttialustat kun yleensä ovat pintakovia mutteivät sitten kuitenkaan oikeasti mitään kovin jäykkiä alustoja jos vähän kovempaa haluat ajaa.
Re: S210 E55 AMG
Itse tilasin B4:set SLK:hon mutta ne lojuu vielä takaluukussa. En kaipaa yhtään kovempaa alustaa mitä auto nyt on orkkis kamoilla.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: S210 E55 AMG
Ei löytynyt vikaa johdoista eikä boschin testerillä päässyt näkemään sen enempää kuin että vikakoodia ei ainakaan antanut.. Olisikin ollut liian helppoa.
Bilsteineja odotellessa siis... Sitten voikin alkaa suunnittelemaan maalausta.
Bilsteineja odotellessa siis... Sitten voikin alkaa suunnittelemaan maalausta.
Re: S210 E55 AMG
No perskeles.
Pitkään mäkin vikaa ettin silloin omastani, pois myynnistä tosin jo 6,5 vuotta.
En nyt enää muista miten iskarin toiminta meni, mutta edelleen väitän jumimisen johtuvan sähkön puuttesta
tai jonkin moottorin/solenoidin jumista mikä voi tietysti olla hankala korjata.
Mutta toimiva ADS-jousitus on monta kertaa parempi kuin säädettävä sarja.
ADS pitää auton kurveissa suorassa estäen kallistelun ja lisäksi se pitää auton korkeuden säädetyssä tasossa kuormasta riippumatta,
myös etupään niin kuin perinteinen tasonsäätö takapään.
Lisäksi mun mielestä se vaikutti myös vaihdelaatikon toimintaan.(tämä persetuntuma, en voi todistaa.)
Ihan kuin olisi vaihtanut tiukemmin ADS-nappissa valon palaessa.
Pitkään mäkin vikaa ettin silloin omastani, pois myynnistä tosin jo 6,5 vuotta.
En nyt enää muista miten iskarin toiminta meni, mutta edelleen väitän jumimisen johtuvan sähkön puuttesta
tai jonkin moottorin/solenoidin jumista mikä voi tietysti olla hankala korjata.
Mutta toimiva ADS-jousitus on monta kertaa parempi kuin säädettävä sarja.
ADS pitää auton kurveissa suorassa estäen kallistelun ja lisäksi se pitää auton korkeuden säädetyssä tasossa kuormasta riippumatta,
myös etupään niin kuin perinteinen tasonsäätö takapään.
Lisäksi mun mielestä se vaikutti myös vaihdelaatikon toimintaan.(tämä persetuntuma, en voi todistaa.)
Ihan kuin olisi vaihtanut tiukemmin ADS-nappissa valon palaessa.
Re: S210 E55 AMG
Jos tuon joskus vain saa starin päähän niin yritän etsiä vielä tuon vian, jos saisi järjestelmän palautettua käyttöön vielä tulevaisuudessa. Eiköhän joku noita iskareita tai järjestelmää ole joskus korjannut, kunhan vain eteen tulee.. Siihen asti kokeillaan Bilsteineja.. En usko että mitenkään liian jäykät ovat kuitenkaan, kohtahan tuonkin tietää..karppov66 kirjoitti:No perskeles.
Pitkään mäkin vikaa ettin silloin omastani, pois myynnistä tosin jo 6,5 vuotta.
En nyt enää muista miten iskarin toiminta meni, mutta edelleen väitän jumimisen johtuvan sähkön puuttesta
tai jonkin moottorin/solenoidin jumista mikä voi tietysti olla hankala korjata.
Mutta toimiva ADS-jousitus on monta kertaa parempi kuin säädettävä sarja.
ADS pitää auton kurveissa suorassa estäen kallistelun ja lisäksi se pitää auton korkeuden säädetyssä tasossa kuormasta riippumatta,
myös etupään niin kuin perinteinen tasonsäätö takapään.
Lisäksi mun mielestä se vaikutti myös vaihdelaatikon toimintaan.(tämä persetuntuma, en voi todistaa.)
Ihan kuin olisi vaihtanut tiukemmin ADS-nappissa valon palaessa.
Re: S210 E55 AMG
Juu, toki jokainen tekee omille autoilleen kuten parhaaksi näkee.
Luulen että star auttaja löytyy läheltä kun huutelet missä asustelet.
Luulen että star auttaja löytyy läheltä kun huutelet missä asustelet.