c124 300-24v kaksin kappalein

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
crikez
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi

c124 300-24v kaksin kappalein

Viesti Kirjoittaja crikez »

Tuli nyt sitten viimein hommattua pitkäaikainen haave eli 124 cupee mersu :thumbup: Kilometrejä on taulussa jo 424tkm mutta se ei taida muualla näkyä kuin mittaristossa, ei edes sisustassa. 300 24v käänteisellä manuaalilaatikolla, musta virheetön karo sisusta. Ylimaalattu pari vuotta sitten ja samalla tehty kansiremontti + jakopää. Jonkin verran on pientä vikaa mitkä ajattelin tässä topicissa selvitellä, teidän avulla tietenkin :D

Aloitetaan nyt vaikka tuosta eniten häiritsevästä käyntihäiriöstä, tyhjää käy todella tasaisesti 700-1000rpm riippuen moottorin lämpötilasta, vetää normaalisti eikä sen puoleen mitään ongelmia. Mutta kun vauhdista lyö kytkimen lattiaan ja laittaa huilaamaan niin kierrokset käy liian alhaalla (alle 500rpm) ja yleensä sammuu, ja jos ei sammu niin alkaa heittämään kierrokset ylös sieltä (n. 1500rpm) ja alkaa humpaamaan tätä väliä. Kaasulla saa tasoitettua ja onkin jo tottunut moottorijarrulla hidastamaan risteyksiin siten että kierrokset on jo alle 1000rpm kun painaa kytkimen pohjaan, tällöin ei käy liian alhaalla kierrokset. Mutta jos kytkimen painaa pohjaan vähintään 1500rpm kierroksilta niin sitten ne laskee liian alas.

Käynnistyksessä kyllä pyörähtää heti käymään mutta lähtee yleensä vähän putpuettaen käymään, muutaman sekunnin verran hytkyy startin jälkeen ennen ku kierrokset tasoittuu.

Virranjakajan hilut on edellinen omistaja vaihtanut, itse tein huollon viime viikolla (öljyt, suodattimet, tulpat). Edellinen omistaja oli myös vaihtanut ke jetille kaikki o renkaat mitä vaan löysi. Jostain jenkkifoorumilta oli ohjeet etsinyt.

Ovet säädin jo hyvin istuvaksi mutta ikkunat jää tiivisteen päälle kun oven lyö kiinni, jos nyt oikein muistan niin jossakin oli ohjeet ikkunan pystykallistuksen säätämiseen? :eh: kattoluukkua en ole uskaltanu vielä talviaikaan kokeilla että miten pelaa.

Polttoainemittari kans joskus alkaa väpättämään viimeisen pykälän kohdilla eestaas, alle puolen tankin alueella kuitenkin. Tuo vähän outo vika eiole itsellä tullut ennen vastaan että noin tekisi. Maa vai anturivika? Nopeusmittari kans kiihdyttäessä väpättää, oliko siihen joku tietty vika mikä sen teki, vaijerissa tai jossain?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut crikez, Ke 14.11.2018 22:49. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Avatar
acparma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ti 06.11.2012 18:14

Re: c124 300-24v -92 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja acparma »

Oma autoni röpötti lämpöisenä käynnistäessä pari sekuntia ennenkuin kaikki pytyt tuli mukaan. Vikana oli alkuperäiset 280tkm ajetut suuttimet :). Ja onkos nuo uudet sytkäosat boschin. Jos ei niin, sieltä vois vika löytyä. Tietenkin YJ-releen tinaus/vaihto. Imuvuodot aiheuttaa käyntiongelmia.

Ja onnea uudesta hienosta autosta ;). Itekki teki mieli ostaa kupee silloin kun 124 olin ostamassa, mutta ei tullu vastaan niin piti ostaa sedani.
W124 300 E -87 Aut.
Avatar
crikez
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: c124 300-24v -92 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja crikez »

Bremi osat kuulemma virranjakajassa, suuttimista ei tietoa mutta voi olla alkuperäiset vielä. Ja kiitos :D jotenkin tuo c124 koriprofiili vaan miellyttää silmää niin paljon :thumbup:
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Avatar
crikez
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: c124 300-24v -92 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja crikez »

Minkäs verran porukalla on nämä m104set kuluttaneet? Aika runsaasti tuntus vetävän ihan maantieajossakin, tarkkaa lukemaa enole vielä tankannut mutta arviolta 15-20l satkulle. Kaupunkiajoa ei kovin paljoa tule.

Tuli eilen nostettua jousikumeilla tuota keulaa reilu 10mm kun huomasin että renkaat räpsii välillä kaareen, ja myös etulokasuojan listaan vastannut välissä. On ne mersun puristimet kyllä uskomattoman helpot, 10min per puoli meni kun jousikumit vaihtoi :thumbup:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Avatar
acparma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ti 06.11.2012 18:14

Re: c124 300-24v -92 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja acparma »

Kyllähän tämän pitäis vähä alle 10L/100Km kuluttaa matkaajossa manuaalina.
W124 300 E -87 Aut.
Avatar
Häksä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 575
Liittynyt: Su 27.03.2011 10:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: c124 300-24v -92 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja Häksä »

Viimeiset 38 500 km 11,3 L/100 km, automaatilla.

Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
crikez
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: c124 300-24v -92 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja crikez »

Hmm niin arvelinkin että parhaimmillaan alle kympin, mistähän voisi reilu kulutus johtua? :problem: kaasujalka ei mikään kovin raskas ole :D
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Avatar
acparma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ti 06.11.2012 18:14

Re: c124 300-24v -92 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja acparma »

Kulutukseen vaikuttavat suodattimet ja sytytystulpat oletkin jo vaihtanut. Entäs lambdan kunto?
W124 300 E -87 Aut.
Avatar
crikez
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: c124 300-24v -92 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja crikez »

Katsastusaika alkaa huhtikuussa, käyä tossa koululla polkemassa päästöt niin näkee samalla sitten onko lambda ok
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Avatar
crikez
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: c124 300-24v -92 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja crikez »

Jännästi keskuslukitus ja turvavyönojentajat heittää toimimasta kun pakkanen kiristyy yli -20 :D kulutus bensavalon syttymisestä laskettuna 616km/117litraa :shh:
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Avatar
crikez
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: c124 300-24v -92 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja crikez »

Eilen tuli levin reissu käytyä kun kaverille kelkka hajettiin, sievää matka-ajoa kärry perässä 18l satkulle :D oiskohan se lambda sitten tiensä päässä, noh katsastus näyttää... vai kusiskohan ne suuttimet, pitää selvittää päästöt ensin, tulpat oli aivan mustat sillon kun ne vaihdoin eli rikkaallahan se käy tai ainakin on käynyt
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Avatar
crikez
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: c124 300-24v -92 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja crikez »

Ovien ikkunoiden pystykallistuksen säätö, kuskin ikkunan kiskoja säädin melkeen täysin toiseen laitaan ja ikkuna jää siltikin välillä tiivisteen päälle kun lyö oven kiinni. Kauhee sivuklappi ikkunassa kun heiluttaa, joten pääsee sitten heilumaan ettei aina istu tiivisteuraansa. Mikä on oven päädyssä olevan säätöpalan tarkoitus?
IMG_20180318_184333.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Avatar
crikez
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: c124 300-24v -92 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja crikez »

Kuskin oven kylkilista on nyt irti kun pitää klstä hakea uusia kiinnikkeitä, enkä sitä laita paikalleen ennen kun saa ton ikkunan säädettyä kunnolla. Onko täällä coupen ikkunoita säädellyt kukaan?
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Avatar
crikez
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: c124 300-24v -92 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja crikez »

Oven/ikkunan säätö edelleen kesken, listaan haettu uudet kiinnikkeet. Lambda vaihdettu, uusi Delphin tarvikelambda, alkuperäinen olisi ollu klssä 150e mutta tuo tarvike nyt oli kolme kertaa halvempi niin kokeillaan sillä. Kaikki käyntihäiriöt hävisi ja käy todella tasaista tyhjäkäyntiä, pitää tota kulutusta laskeskella nyt vielä. Ennen lambdan vaihtoa kävin päästöjä koululla polkemassa muttei toivoakaan että olisi menny läpi, aivan hirveän rikkaalla kävi. Nyt voi olla kondiksessa uudella lambdalla, aika näyttää.
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Avatar
crikez
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: c124 300-24v -92 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja crikez »

Kulutus oli tosiaan aiemmin 18l satkulle kärry perässä, nyt mittasin 13l satkulle kärry ja kelkka perässä. Tippuihan se, mutta entiedä tippuiko tarpeeksi. Jonkun aikaa kun on seisonut niin lähtee putputtaen käyntiin, muutaman sekunnin putputtaa kunnes käynti tasoittuu. Vuotavat suuttimet voisi tähän olla kait syynä.
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Avatar
pikkukankkunen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Su 22.12.2013 22:49
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: c124 300-24v -92 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja pikkukankkunen »

crikez kirjoitti:Kulutus oli tosiaan aiemmin 18l satkulle kärry perässä, nyt mittasin 13l satkulle kärry ja kelkka perässä. Tippuihan se, mutta entiedä tippuiko tarpeeksi. Jonkun aikaa kun on seisonut niin lähtee putputtaen käyntiin, muutaman sekunnin putputtaa kunnes käynti tasoittuu. Vuotavat suuttimet voisi tähän olla kait syynä.
Suuttimet on onneksi helppo testata, nostaa suuttimet reijistään ja laittaa suihkimaan turvalliseen suuntaan. bensapumpulle hyppyvirta ja painelee määräjakajaa. Pitää tulla täysin tasainen sumu eikä saa jäädä _yhtään_ tipluttamaan. Aika yleistä että kuseksivat.. :oops:
w124 -88 300E
w201 -92 1.8
w202 -95 1.8
w123 -86 300D "1 paikka helmaan ja leimalle"
w210 -96 300D
+Loput raadot ja unohdetut aihiot
___________________________
-Jos harrastus ei vie kaikkia rahoja, on harrastus väärä-
___________________________
Avatar
crikez
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: c124 300-24v -92 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja crikez »

Melkeen ennemmin tilaan suoraan jossain vaiheessa ebayn kautta Saksasta uudet Boschin suihkut, olisikohan ollut jtn 40e kpl. Kun eiole tietoa onko tuohon suihkuja koskaan vaihdettu.
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Avatar
crikez
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: c124 300-24v -92 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja crikez »

Tuntuu että lambdan irroituksen jälkeen toimii täydellisesti ehkä päivän, ennen kun rupee noita käyntioireita taas ilmenemään. Tyhjäkäynti kyllä täysin virheetöntä mutta välillä meinaa risteyksiin huilatessa kierrokset laskea liian alas ja jos ei suoraan siitä sammu niin alkaa nakkomaan kierroksia sammumispisteestä reilun 1000rpm väliä, kaasulla tasoittuu.
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Re: c124 300-24v -92 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

crikez kirjoitti:Kulutus oli tosiaan aiemmin 18l satkulle kärry perässä, nyt mittasin 13l satkulle kärry ja kelkka perässä. Tippuihan se, mutta entiedä tippuiko tarpeeksi. Jonkun aikaa kun on seisonut niin lähtee putputtaen käyntiin, muutaman sekunnin putputtaa kunnes käynti tasoittuu. Vuotavat suuttimet voisi tähän olla kait syynä.


Jos lämpösenä vähän seisseenä lähtee "putputtaen" käyntiin niin vois sanoa omasta kokemuksesta, että suuttimet kusee varmasti.
Kylmänä pelaa hyvin ja lämpösenä on ongelmia = kuluneet suuttimet.
Toisekseen tarvike lambdaa en suosittele.
Pelaa muutaman kuukauden ja sit on ostettava orkkis.

Oma aikoinaan söi matkassa 28,5L/100km matkassa, kun lambda meni rikki. Eikä kakostellu yhtään. :lol:
Sit noi tulpanjohdot/virranjakajan kansi on aika hyvä olla kunnossa.
Viimeksi muokannut Manu300cea24, Ke 28.03.2018 20:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Re: c124 300-24v -92 käyttöauto

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

acparma kirjoitti:Kyllähän tämän pitäis vähä alle 10L/100Km kuluttaa matkaajossa manuaalina.
Puhutaan mekaanisesta ruiskumoottorista jolla on menty jo aika pitkä pätkä. Sähköruutta vehkeet on erikseen.
Uskallan väittää, että ei mennä alle kympin.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
pikkukankkunen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Su 22.12.2013 22:49
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: c124 300-24v -92 käyttöauto (käyntiongelmia)

Viesti Kirjoittaja pikkukankkunen »

veljen 300CE, automaatti, asdilla ja todella kattavalla varustelistalla = painaa riittävästi. Meni n.8.5-9l/100 matkassa, jos ajeli semmosta tasasta 110-130km/h.
Siskolla menee rikkinäisellä johtosarjalla, yj releellä ja kaasuläpällä varustettu 280 S124 8.8-9.5L/100 (uusi OE-lambda).

Alle kympin pitäs ehottomasti mennä, jollei kikkarilla potki kokoajan. Veljen M103 n.350-400tkm ajettu, siskon M104 310tkm ajettu...

Toki jos yhtään poleksii/ajelee kaupungissa niin M103 hörppää sen 15-18L/100 ja M104 13-16L/100... minun ajotyylillä, eli kikkarilla kaikista ohi ja valoista lappu lattiassa...
w124 -88 300E
w201 -92 1.8
w202 -95 1.8
w123 -86 300D "1 paikka helmaan ja leimalle"
w210 -96 300D
+Loput raadot ja unohdetut aihiot
___________________________
-Jos harrastus ei vie kaikkia rahoja, on harrastus väärä-
___________________________
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: c124 300-24v -92 käyttöauto (käyntiongelmia)

Viesti Kirjoittaja karra »

Tuossa virallisia kulutuksia, aikasta samanlaisia:

300CE-24
Forbruk per 10 km
-ved 90 km/t manuelt: 0,81 liter
4-tr. automat: 0,89 liter
5-tr. automat: 0,83 liter
-ved 120 km/t manuelt: 1,00 liter
4-tr. automat: 1,08 liter
5-tr. automat: 0,99 liter
-ved bykjøring manuelt: 1,48 liter
4-tr. automat: 1,40 liter
5-tr. automat: 1,46 liter

280 TE
Forbruk per 10 km
-ved 90 km/t manuelt: 0,83 liter
4-tr. automat: 0,89 liter
5-tr. automat: 0,87 liter
-ved 120 km/t manuelt: 1,03 liter
4-tr. automat: 1,09 liter
5-tr. automat: 1,07 liter
-ved bykjøring manuelt: 1,48 liter
4-tr. automat: 1,36 liter
5-tr. automat: 1,44 liter

Eikäs tuo 280 ole jo suorasytkä ja uudempi ruisku tosiaan... mutta ei kait se lambdaohjattu KE-jettikään paharuokainen ole toimiessaan, kuten tuo taulukkokin osoittaa :roll:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
crikez
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: c124 300-24v -92 käyttöauto (käyntiongelmia)

Viesti Kirjoittaja crikez »

Ajo on enimmäkseen tuota työmatka-ajoa maantiellä, kaupunkiajoa ei juurikaan tule. Joo kyllä ne suuttimet pitää jossain vaiheessa uusia, mutta se nyt eikai tuohon huilailu ongelmaan vaikuta joka pitäisi saada ehdottomasti nyt pois. Minulla on käytetty oem lambda joka on ehjästä m103sesta, sitä kokeilin ensin ennen kun vaihdoin uuden Delphin anturin, samallalailla toimi molemmilla. Täydellisesti alkuun kunnes sitten alkoi oireita taas ilmestymään.
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Avatar
pikkukankkunen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Su 22.12.2013 22:49
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: c124 300-24v -92 käyttöauto (käyntiongelmia)

Viesti Kirjoittaja pikkukankkunen »

karra kirjoitti:
Eikäs tuo 280 ole jo suorasytkä ja uudempi ruisku tosiaan... mutta ei kait se lambdaohjattu KE-jettikään paharuokainen ole toimiessaan, kuten tuo taulukkokin osoittaa :roll:
280 on kolmella hykkasytkäpuolalla. Harvinainen, mutta on myös olemassa suorasytkämalli.



Muttapajoo huono YJ-rele nostaa myös kulutusta.. ja kulunut määräjakaja ym, peruspaikat. M102/103 Ei sit toimi ainakaan sytkäpuolella muut, kuin Beru/bosch/hella. nimin. kokemus.. Lambdaakaan en kyllä laittas mitään muutakuin boschia, jota mm.ebaysta saa edullisesti.
w124 -88 300E
w201 -92 1.8
w202 -95 1.8
w123 -86 300D "1 paikka helmaan ja leimalle"
w210 -96 300D
+Loput raadot ja unohdetut aihiot
___________________________
-Jos harrastus ei vie kaikkia rahoja, on harrastus väärä-
___________________________
Avatar
crikez
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: c124 300-24v -92 käyttöauto (käyntiongelmia)

Viesti Kirjoittaja crikez »

Joo näytti olevan tuo sama Boschin oem lambda saman hintainen ebayssa kun täällä tarvike, eli 50-60e. Mutta mistä lähtis tsekkaileen tuota sammumishommaa kytkin pohjassa huiliessa risteyksiin? Lisäilmaluistin silloin puhdistin ja rasvasin, ja koska tyhjäkäynti itsessään on niin tasaista niin tuskin on tyhjäkäyntimoottorissa mitään vikaa? Mitäs muuta?

Edellinen omistaja oli ke jetin käyttänyt irti ja käynyt sen läpi, tiivisteitä uusinut ja säädellyt kaiken ohjearvojen mukaan, tuosta on nyt n. vuosi.
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Avatar
pikkukankkunen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Su 22.12.2013 22:49
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: c124 300-24v -92 käyttöauto (käyntiongelmia)

Viesti Kirjoittaja pikkukankkunen »

crikez kirjoitti:Joo näytti olevan tuo sama Boschin oem lambda saman hintainen ebayssa kun täällä tarvike, eli 50-60e. Mutta mistä lähtis tsekkaileen tuota sammumishommaa kytkin pohjassa huiliessa risteyksiin? Lisäilmaluistin silloin puhdistin ja rasvasin, ja koska tyhjäkäynti itsessään on niin tasaista niin tuskin on tyhjäkäyntimoottorissa mitään vikaa? Mitäs muuta?

Edellinen omistaja oli ke jetin käyttänyt irti ja käynyt sen läpi, tiivisteitä uusinut ja säädellyt kaiken ohjearvojen mukaan, tuosta on nyt n. vuosi.
Jetronicin säätöönhän tarviaa oikeaoppisesti sen ihme kulmanmittaus-asennollisen ylkyn. Ekana lähtisin pilotilla testaamaan, onko imuvuotoja, sitten kolvaisin/vaihtaisin yj-releen ja sitten testaisin mekaanisesti nostaa tyhjäkäynnin tyhjäkäyntiruuvista (jos on, osassa uudemmissa ei ole). Parissa tenavassa auttanut kun ruuvilla säätänyt ikäänkuin minimi tyhjäkäynnin, tämä toki ei korjaa itse vikaa.. mutta auttaa kummasti, eli tyhjäkäyntisäätö jos lähtee pelistä niin silti pyörii tyhjää..
w124 -88 300E
w201 -92 1.8
w202 -95 1.8
w123 -86 300D "1 paikka helmaan ja leimalle"
w210 -96 300D
+Loput raadot ja unohdetut aihiot
___________________________
-Jos harrastus ei vie kaikkia rahoja, on harrastus väärä-
___________________________
Avatar
crikez
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: c124 300-24v -92 käyttöauto (käyntiongelmia)

Viesti Kirjoittaja crikez »

En saanut ladattua tänne videota, joten latasin tubeen tämän pätkän piilotettuna. Kylmällä koneella ei oireita esiinny. Tässä siis videona mitä käynti tekee kun lyö maantievauhdista kytkimen pohjaan ja huilaamaan, välillä myös sammuu suoraan tuosta. https://www.youtube.com/watch?v=8hYqpyf ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Tyhjäkäynti itsessään on todella hyvä, tasainen 700-800rpm eikä katko yhtään. Videon lopussa näkyy kun käynti tasoittuu lopulta siihen 700-800rpm korville.
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Avatar
crikez
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: c124 300-24v -92 käyttöauto (käyntiongelmia)

Viesti Kirjoittaja crikez »

Oikea etupyöränlaakeri sanoi viikonloppuna sopimuksen irti, sisempi laakeri oli muusina, ulompi ehjä. Vaihdoin oem laakeripaketin ja nyt rullaa nätisti. Pitää kuskin puolellekkin vaihtaa jossain vaiheessa kun eipä tuo maksanut kuin 35e sarja.

Tuntuu nyt lauhalla kelillä siltä että ei tarvi olla edes sammuneena seissyt, vaan nyt putputtaa alkuun ihan hetken tyhjäkäynninkin jälkeen. Pitää vissiin tilata se uusi suihkusarja ennemmin kuin suunnittelin.
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
asdf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 487
Liittynyt: La 26.06.2004 15:16

Re: c124 300-24v -92 käyttöauto (käyntiongelmia)

Viesti Kirjoittaja asdf »

Minulla oli 2v sitten sama vika,korjaantu uudella ilmamäärämittarin potikalla,toinen yhtä tod näkönen on tosiaan tää suutin vika
sellaset ite just vaihoin mutta tän tein ton sammuilun takia,tääkin vika ihan samalainen kun ite kirjotat.
en osaa sanoa oliko siinä vika kun tein samassa remotissa paljon muutakin,esim kaikki alipaine letkut
T;Janne
Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96

ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
Avatar
crikez
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: c124 300-24v -92 käyttöauto (käyntiongelmia)

Viesti Kirjoittaja crikez »

Ja ilmamäärämittarilla tarkoitat? Tässähän ei siis ilmamassamittaria imuputkessa ole, ainoastaan imuilman lämpöanturi.
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Vastaa Viestiin