c124 300-24v -91 kaksin kappalein

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 355
Liittynyt: Ti 06.11.2012 18:14
ViestiLähetetty: La 26.05.2018 16:48
Hieno homma että tuli kuntoon ;). Itellä kans teki suuttimet tota huonoa käyntiä varsinkin kuumina kesäpäivinä.
W124 300 E -87 Aut.

Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 535
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi
ViestiLähetetty: Ti 05.06.2018 21:21
Kukahan tuntis tuon 717.450 dogleg laatikon hyvin? :D minun käsittääkseni ZF loota kaksoismassa setupilla? Kuinkahan kestävä loota loppu peleissä on jos turbohommiin joskus rupeaa :wink:
c124 300ce-24v -91 x2
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230 kompressor -96
ex w202 c220 -94

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: La 26.06.2004 14:16
ViestiLähetetty: Ke 06.06.2018 21:30
Mitä itellä noita ollu niin ongelma niinkun bemarin vastaavissakin,ja myös getragin(cossu mese esim) laatikoissa,on kakkosvaihteen päälle meno ilman rusahdusta vanhemmiten ja Rupee varmasti olemaan ongelma,toinen on saman vaihteen päältä pomppiminen.
Ei ole huono laatikko,ennemminkin hyvä,ite oon kuitenkin sitä mieltä ettei se hirveitä kestä.Tiiä sitte mikä ois parempi,mutta eihän se mikää kestä mitä tahansa :)
717.450 on kaksoismassa vauhtipyörällä.
Talossa:
300ce 24v -90
r170 slk -99
sl 500 -96
Murheen murtamana kaivaten,
syrän verta vuotaen
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
korilla(Ostin korollan kesällä kerran,sitten tulin järkiini)
+parit bertta asconat
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 535
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi
ViestiLähetetty: La 09.06.2018 23:12
Tänään saapui SilverProjectin camber säätösarja eteen ja taakse. Nätisti istuivat paikalleen mutta huomasin kotimatkalla että etuiskarit kolisee aivan perkeleesti pikku montuissakin, kumisia yläpäitä kun ei enää ole, rengas parkissa linkkuun ja vilkuilemaan niin siellähän ta technixin kepakot makaa liki pohjassa koko ajan... toinen iskari oli muutenkin löystynyt aika selvästi, vissiin soosit tulleet sieltä jo pihalle vaikka 2 vuotta vanhat iskarit. Eli, lyhyemmät etuiskarit pitäisi saada.. ehdotuksia?
c124 300ce-24v -91 x2
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230 kompressor -96
ex w202 c220 -94
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1229
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa
ViestiLähetetty: Su 10.06.2018 09:46
Bilstein sprint, se on kohtuu varma valinta. Vai onko sekin liian pitkä?

Mulla on kohta joutilaana koko spax kryptonite alusta, jouset ja säädettävät iskarit. Ei ole juuri ajettu kun laski liian matalaksi omaan makuun ja menee eibachit alle.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
x164 -07
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Triumph legend 900 Cafe Racer

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1494
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
ViestiLähetetty: Su 10.06.2018 10:11
crikez kirjoitti:ABS valo rupesi varoittelemaan, uudelleenkäynnistyksessä katoaa mutta n. 10km ajon jälkeen syttyy taas tauluun, muita oireita eiole. Onko yj rele viassa jotain tyypillisiä oireita että palaisi esim. koko ajan? :think:

Itsellä teki SEC ihan samaa, välillä pystyi ajamaan pitkäänkkin ettei valo syttynyt. ABS anturi oli rikki.
Perheessä:
W208 CLK 320 -99
S 212 E 200 CDI -11
C126 500 SEC-89
ex
W211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 535
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi
ViestiLähetetty: Su 10.06.2018 13:28
Joo tuo abs ongelma on melko varmasti renkaiden syytä, aiemmin oli 215 40 & 225 40 eikä syttynyt koskaan mutta nyt kun on nuo 35set edessä niin onjo enempi heittoa, maantievauhtia n.10km niin syttyy abs taululle.

Kaveri se nyt ostaa nuot säätöyläpäät multa ja antaa vaihdossa ihan orkkis 4matikin yläpäät, kokeilen nyt ensin niillä miten keula pelaa. Voi olla että menee omaan makuun myös liian matalaksi... katsotaan. Ei alunperin ollut kyllä tarvetta camber säädölle kuin taakse, mutta pakettina sai sieltä silverprojectilta halvemmalla niin tuli sitten tilattua koko setti. Takana on niin reilusti camberia että sieltä pitää säätää, varmaan nelipyöräsuuntaukseen vien ettei ala auraamaan.
c124 300ce-24v -91 x2
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230 kompressor -96
ex w202 c220 -94

Mersumies
Mersumies
Viestit: 508
Liittynyt: Ti 30.10.2012 19:26
ViestiLähetetty: Su 10.06.2018 13:53
Tätä on kiva lukea kun tuollainen coupe maistuisi itsellekin.
Tuli luettua alusta asti kerralla. Hyvä että mystiset käyntiongelmat ratkesivat lopulta!
Minulla meni yksi auto myyntiin kun ei keksitty suuttimien aiheuttavan autossa olleita ongelmia.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 535
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi
ViestiLähetetty: Su 10.06.2018 17:17
Mukava että kiinnostaa, 124 coupe ollut itsellä jo pitkään haaveena mutta nyt vasta sai asialle tehtyä jotain :D
c124 300ce-24v -91 x2
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230 kompressor -96
ex w202 c220 -94
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 535
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi
ViestiLähetetty: Ke 20.06.2018 00:36
Tuli nyt sadekelillä huomattua että jostain tulee vesi sisälle vänkärin etujalkatilaan, enole vielä tutkinut mutta potkumuovin a-pilarin laidasta tippasee ja kerää pikku lätäkköä jalkatilan matolle, onko siellä joku tyypillinen paikka mistä rupee kusemaan? Kattoluukkukin kyllä on että oliskos poistoputki tukossa.. :think:
c124 300ce-24v -91 x2
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230 kompressor -96
ex w202 c220 -94

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: La 26.06.2004 14:16
ViestiLähetetty: Ke 20.06.2018 20:39
siinä yläpuolellahan on läpivientikumi kaapeleille,joskus aikanaa ku noita poppeja piti edellisee coupee laittaa ni virtakaapelin sitä kautta nakertelin.
Tsekkaappa se ensin. Tyyppivikoja ei kyl tohon asiaan ole.Mut villi veikkaus että sieltä vois tulla..näet sen kumin konehuoneen puolelta,akku pois muistaakseni piti ottaa.
Talossa:
300ce 24v -90
r170 slk -99
sl 500 -96
Murheen murtamana kaivaten,
syrän verta vuotaen
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
korilla(Ostin korollan kesällä kerran,sitten tulin järkiini)
+parit bertta asconat
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 535
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi
ViestiLähetetty: Ke 20.06.2018 21:00
Joo sisätilanpistokkeen kaapeli on siitä vedetty, haiskahtaa vähän nyt siltä. Pitää vklp imuroida konehuoneen puolelta kaikki paskat rännien pohjilta samalla pois kun sen tsiikaa.
c124 300ce-24v -91 x2
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230 kompressor -96
ex w202 c220 -94

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: La 26.06.2004 14:16
ViestiLähetetty: Ke 20.06.2018 21:03
Juu,samalla pääset kattomaan akkutelineen,ne välillä meinaa hapertua..halpa osa
Talossa:
300ce 24v -90
r170 slk -99
sl 500 -96
Murheen murtamana kaivaten,
syrän verta vuotaen
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
korilla(Ostin korollan kesällä kerran,sitten tulin järkiini)
+parit bertta asconat
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 535
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi
ViestiLähetetty: To 21.06.2018 21:51
Sieltähän oli kun olikin sisätilanpistokkeen kaapelin läpiviennin kumi revitty riekaleiksi eikä näin ollen ollut vesitiivis, vaihdoin kokonaan uuden läpiviennin :thumbup: pyyhkijän ja puhaltimen ympäriltä käytin myös kaikki muovit veke ja puhaltelin paineilmalla kaikki paskat pois ja sitähän riitti, imurin pölypussinkin sai täyteen niillä :D

Seuraavaksi olis edessä collinite vahan hinkkaus coupen pintaan :clap:
c124 300ce-24v -91 x2
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230 kompressor -96
ex w202 c220 -94
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 535
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi
ViestiLähetetty: La 23.06.2018 15:15
Tullut pohdittua tuota rengasfitmenttiä jo jonkin aikaa w124sissa, ainakin näissä madalletuissa, miten edessä rengas asettuu niin taakse pyöräkotelossa, ja takana sitten taas niin eteen :think: edessä on renkaan etupuolella huomattavasti enemmän tilaa kuin takapuolella, takarenkaalla on sitten toistepäin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
c124 300ce-24v -91 x2
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230 kompressor -96
ex w202 c220 -94
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 535
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi
ViestiLähetetty: Su 24.06.2018 16:00
Eilen sai coupe colliniten vahat niskaansa :thumbup:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
c124 300ce-24v -91 x2
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230 kompressor -96
ex w202 c220 -94

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ti 28.06.2016 14:05
ViestiLähetetty: Ma 25.06.2018 18:28
Hieno laite! Onko sulla minkänmoinen madallus setuppi?
C124 M103 -90
W201 M102 -90
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 535
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi
ViestiLähetetty: Ma 25.06.2018 19:57
Kiitos! Siellä on edellisen omistajan toimesta vaihdettu ta technixin iskarit ja vogtlandin jouset, takana camber säätötangot. Eteen tulee vielä 4matikki yläpäät ennen kun vien nelipyöräsuuntaukseen.
c124 300ce-24v -91 x2
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230 kompressor -96
ex w202 c220 -94
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 535
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi
ViestiLähetetty: Ke 27.06.2018 20:23
4matikki yläpäitä ei nyt sitten tullutkaan vaan laitoin uudet vakio yläpäät, vanhat oli aika halkeilleen näköiset. Tosiaan ei ole edessä camberin suhteen ollut missään välissä mitään ongelmaa niin sinne en säätömahdollisuutta tarvikaan, huomenna menee coupe nelipyöräsuuntaukseen niin takaa camberit saisi samalla oikeisiin arvoihin :thumbup:

Nuo säädettävät yläpäät myös myynnissä jos joku tarvii, 100e + posti.
c124 300ce-24v -91 x2
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230 kompressor -96
ex w202 c220 -94

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1494
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
ViestiLähetetty: Ke 27.06.2018 22:03
Hieno! Vetokoukku vielä pois.....
Perheessä:
W208 CLK 320 -99
S 212 E 200 CDI -11
C126 500 SEC-89
ex
W211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 535
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi
ViestiLähetetty: Ke 27.06.2018 22:26
Kiitos! Koukku vaan nyt jäänyt paikalleen kevään jäljiltä kun kelkkaa kuskaili :D
c124 300ce-24v -91 x2
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230 kompressor -96
ex w202 c220 -94
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 535
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi
ViestiLähetetty: To 28.06.2018 16:53
Nelipyöräsuuntaus tehty ja arvot saatiin ongelmitta, takacamberit oli -3.42 ja lopulta ohjearvon sisällä -1.24. Aurausta joutui edestä vähän säätämään. Takana kääntyi renkaatkin sopivasti kaarelle ettei spacereita enää tarvi :thumbup:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
c124 300ce-24v -91 x2
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230 kompressor -96
ex w202 c220 -94
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 535
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi
ViestiLähetetty: Ti 03.07.2018 19:08
Mersuun haettu puhdas leima konttorilta kehujen kera :thumbup: latviasta saapui myös oem boschin lambda kun sieltä sellaisen 70e sai niin pitihän se tarvikelambdan tilalle laittaa tilaukseen :D
c124 300ce-24v -91 x2
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230 kompressor -96
ex w202 c220 -94

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: La 26.06.2004 14:16
ViestiLähetetty: Pe 06.07.2018 14:07
Oikein!
Kunnon autossa ei kannata "mitä sattuu osia" pitää :)
Talossa:
300ce 24v -90
r170 slk -99
sl 500 -96
Murheen murtamana kaivaten,
syrän verta vuotaen
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
korilla(Ostin korollan kesällä kerran,sitten tulin järkiini)
+parit bertta asconat
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1229
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa
ViestiLähetetty: Pe 06.07.2018 18:05
On se kyllä hieno auto :thumbup:
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
x164 -07
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Triumph legend 900 Cafe Racer
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 535
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi
ViestiLähetetty: Pe 06.07.2018 19:23
Kiitoskiitos 8)
c124 300ce-24v -91 x2
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230 kompressor -96
ex w202 c220 -94
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 535
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi
ViestiLähetetty: Ma 09.07.2018 17:09
Putosi kulutus yli litralla kun vaihtoi oem lambdan, eilen Pellon reissulla maantiekulutus mitattu 8.8l/100km.
c124 300ce-24v -91 x2
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230 kompressor -96
ex w202 c220 -94
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 535
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi
ViestiLähetetty: Ma 09.07.2018 22:27
Sen verran voi jo paljastaa Pellon reissusta että tuli sovittua kaupat toisesta coupesta, pikku projekti käyttiksen kaveriksi 8) tämä myöskin -91 300-24v mutta automaattina ja varustelista on jo hieman eri kuin mustassa coupessa :wink: Pakki vaihde alkaa lämpimänä temppuilemaan ja moottori ei käynnisty, välissä saattaa käydä hetken ja välissä sitten vain hörähtelee tai sitten ei edes lupaile. Tutkittu on korjaamollakin ja ed. omistajan toimesta vaihdeltu osia, kokeillaan ite seuraavaksi :thumbup:

211 AUTOMATIC LIMITED SLIP DIFFERENTIAL (ASD)
236 SPECIAL LAMP SWITCHING - DAYTIME RUNNING LAMPS
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
265A LEATHER CREAM BEIGE - MUSHROOM / QUARTZ
265A *1 _______ 19960806 LEATHER CREAM BEIGE - MUSHROOM / QUARTZ
265A *2 _______ 19961112 LEATHER MUSHROOM
281 AMG PERFORMANCE STEERING WHEEL
341 ADDITIONAL BLINKER LAMPS
412 ELECTRIC SLIDING ROOF
412 *1 _______ 19951002 ELECTRIC SLIDING ROOF
412 *2 _______ 19980716 ELECTRIC SLIDING ROOF WITH TILTING DEVICE
425 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
430 HEADREST IN THE REAR, LEFT AND RIGHT
440 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
481 UNDERSHIELDS
524 PAINTWORK - PRESERVATION
537 MANL. ANTENNA AND SPEAKER, FRONT - WITHOUT
570 FOLDING ARMREST, FRONT
580 AIR CONDITIONING
592 ALL-ROUND WD-GREEN GLASS,HEATED REAR WINDOW-VSG
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
620 AIR POLLUTION CONTROL
630 ECE - WARNING TRIANGLE
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
801 AEJ 06/1/M/X
812 REAR-MOUNTED LOUDSPEAKER
825 VEHICLES FOR SWEDEN, ADDITIONAL PARTS
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
c124 300ce-24v -91 x2
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230 kompressor -96
ex w202 c220 -94
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1229
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa
ViestiLähetetty: Ti 10.07.2018 08:41
Mikä ulkoväri? Tuo sisusta on hyvän värinen.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
x164 -07
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Triumph legend 900 Cafe Racer
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 535
Liittynyt: Su 30.03.2014 01:39
Paikkakunta: Rovaniemi
ViestiLähetetty: Ti 10.07.2018 17:33
481 Bornit :thumbup:
c124 300ce-24v -91 x2
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230 kompressor -96
ex w202 c220 -94
EdellinenSeuraava

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: vaihtoperuna ja 10 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

https://Www.AutoDoc.fi

www.merteil.fi