Jusin ässä: W220 320 CDI -03

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 983
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi
ViestiLähetetty: Ma 01.04.2019 05:21
Joskus vastaavaa herjaa ohjelmoidun viisipyttyisen kanssa.
Sitä tuli ja metsästettyä pitkään, lopulta syypää oli korkeapainepumppu.
Varmaan oletkin jo katellut starilla suuttimien korjausarvoja.
Onko o-renkaita ja polttoaineputkia uusittu milloin, tämä kun on vähän ajettu niin ennemmin voisi olla o-renkaitten ikääntyminen vikapaikkana.
Hyvä konsti nähdä onko järjestelmässä ilmaa on vaihtaa suodattimelle tuleva paluuletku kirkkaaksi.
CLS 350 cdi-11
GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic

Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ma 01.04.2019 14:30
Suutinten korjausarvot on ohjearvoissa, mutta se ei kai paljasta yleistä kulumaa.
1: 1.63
5: 0.73
3: 1.81
6: -1.88
2: -0.47
4: -1.79

Starin korkeapainetarkastus menee läpi, mutta siinä onkin maksimipaine vain 1400 bar. Ajossa kovalla rasituksella railpaine ei toteudu. Starilla luettu tapahtumamuistista esim. ohjearvo 1767, rail-paine 1445 (2460 rpm) ja toisella kertaa ohjearvo 1679, ja paine 1365.

Polttoaineputkia tai suutinten o-renkaita ei ole minun aikaan uusittu, eikä aiemmista remonteista ole tietoa. Suuttimien ulkopuolelle ei ole kertynyt "pikeä". Nyt en ole tehnyt muuta kuin vaihtanut uuden dieselsuodattimen.

Sain viikon päästä ajan Joutsenoon dieselkorjaamolle suutinten tarkastusta ja huoltoa varten. Onhan ne kuitenkin 16 vuotta vanhat, vaikka ajokilometreja ei paljon olekaan.
W220 320 CDI -03
S212 220CDI Avantgarde 7G-Tronic -12
ex: W208 320 Elegance -00

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2370
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Ma 01.04.2019 16:21
jusi kirjoitti:Suutinten korjausarvot on ohjearvoissa, mutta se ei kai paljasta yleistä kulumaa.
1: 1.63
5: 0.73
3: 1.81
6: -1.88
2: -0.47
4: -1.79

Starin korkeapainetarkastus menee läpi, mutta siinä onkin maksimipaine vain 1400 bar. Ajossa kovalla rasituksella railpaine ei toteudu. Starilla luettu tapahtumamuistista esim. ohjearvo 1767, rail-paine 1445 (2460 rpm) ja toisella kertaa ohjearvo 1679, ja paine 1365.

Polttoaineputkia tai suutinten o-renkaita ei ole minun aikaan uusittu, eikä aiemmista remonteista ole tietoa. Suuttimien ulkopuolelle ei ole kertynyt "pikeä". Nyt en ole tehnyt muuta kuin vaihtanut uuden dieselsuodattimen.

Sain viikon päästä ajan Joutsenoon dieselkorjaamolle suutinten tarkastusta ja huoltoa varten. Onhan ne kuitenkin 16 vuotta vanhat, vaikka ajokilometreja ei paljon olekaan.


Tuo ohjearvo 1767 vaikuttaa liian isolta olipa sitten kumpi systeemi vain max 1600 saati jos on 1350bar systeemi
Mökkillä
'
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ma 01.04.2019 17:21
On 1600 bar systeemi ja Tuikun ohjelma eli tarkoituksellisesti nuo pyynnöt.
W220 320 CDI -03
S212 220CDI Avantgarde 7G-Tronic -12
ex: W208 320 Elegance -00
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ti 09.04.2019 15:04
Suuttimet tuli kuntoon. Nelosessa, jossa ei näkynyt positiivista korjausarvoa, oli reilusti ohivuotoa. Ykkösen suutinkärjessä oli lisäksi sanomista. Molempiin vaihdettiin suutinkärjet ja tiivisteet.

Nyt railpaine pysyy 1800 barissa ja auto kulkee mukavasti.
W220 320 CDI -03
S212 220CDI Avantgarde 7G-Tronic -12
ex: W208 320 Elegance -00
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: To 09.05.2019 08:28
Katsastusmies löysi väljiä palloniveliä ässän keulasta. Lisäksi oikeassa olka-akselissa oli halkeama alhaalla. Tämä vaurio on syntynyt luultavasti, kun talvella ajoin monttuun ja sain toisen puolen vanteet soikeiksi.

Pallonivelten irroitukseen ja asennukseen tilasin tällaisen sarjan, saa nähdä, onko siitä mihinkään: http://tiny.cc/bhdf6y

Olka-akselin joutui myös tilaamaan eBaysta kotimaan purkamoiden hinnoittelun vuoksi. Käytetty olka-akseli napoineen maksoi Saksassa postikuluineen 80 euroa, kun täällä pyydetään 200-300 euroa samasta osasta.

Lisäksi vaihdelaatikko meni pari päivää sitten hätäkäytölle. Starilla löytyi vikakoodi P220A "Kierroslukutietojen vertailu tunnistimien Y3/6n2 ja Y3/6n3 välillä ei ole uskottava." Tarkistin laatikon öljymäärän (+80 c), joka olikin alle oikean tason. Minä hölmö en ole aiemmin tarkistanut öljymäärää, kun laatikko on toiminut oikein ja ammattilainen oli vaihtanut öljyt juuri ennen auton ostamista. Tässä mallissa vaihdelaatikon ohjausboksiin ei ilmeisesti voi kertyä öljyä, kun boksi on ylhäällä konehuoneessa. Saa nähdä, oliko tässä kyse vain öljymäärästä vai pitääkö seuraavaksi vaihtaa johdinlevy. Kierroslukutunnistimethan ovat johdinlevyssä. Ei kai tässä voi olla kyse laatikon luistosta... Onko jollakin tähän kommenttia?
W220 320 CDI -03
S212 220CDI Avantgarde 7G-Tronic -12
ex: W208 320 Elegance -00

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2370
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: To 09.05.2019 11:14
jusi kirjoitti:Katsastusmies löysi väljiä palloniveliä ässän keulasta. Lisäksi oikeassa olka-akselissa oli halkeama alhaalla. Tämä vaurio on syntynyt luultavasti, kun talvella ajoin monttuun ja sain toisen puolen vanteet soikeiksi.

Pallonivelten irroitukseen ja asennukseen tilasin tällaisen sarjan, saa nähdä, onko siitä mihinkään: http://tiny.cc/bhdf6y

Olka-akselin joutui myös tilaamaan eBaysta kotimaan purkamoiden hinnoittelun vuoksi. Käytetty olka-akseli napoineen maksoi Saksassa postikuluineen 80 euroa, kun täällä pyydetään 200-300 euroa samasta osasta.

Lisäksi vaihdelaatikko meni pari päivää sitten hätäkäytölle. Starilla löytyi vikakoodi P220A "Kierroslukutietojen vertailu tunnistimien Y3/6n2 ja Y3/6n3 välillä ei ole uskottava." Tarkistin laatikon öljymäärän (+80 c), joka olikin alle oikean tason. Minä hölmö en ole aiemmin tarkistanut öljymäärää, kun laatikko on toiminut oikein ja ammattilainen oli vaihtanut öljyt juuri ennen auton ostamista. Tässä mallissa vaihdelaatikon ohjausboksiin ei ilmeisesti voi kertyä öljyä, kun boksi on ylhäällä konehuoneessa. Saa nähdä, oliko tässä kyse vain öljymäärästä vai pitääkö seuraavaksi vaihtaa johdinlevy. Kierroslukutunnistimethan ovat johdinlevyssä. Ei kai tässä voi olla kyse laatikon luistosta... Onko jollakin tähän kommenttia?


On,
se on ihan sama vaikkka
se boxsi olisi katolla niin sinne voi kertyä öljyä niin kauan kuin se on johdolla kiinnin laatikossa

jos laatikossa on luisto tule tuo mutta yleensä sen lisäksi muutakin
Mökkillä
'
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: To 09.05.2019 11:37
FinlandMerceds kirjoitti:
jusi kirjoitti:Katsastusmies löysi väljiä palloniveliä ässän keulasta. Lisäksi oikeassa olka-akselissa oli halkeama alhaalla. Tämä vaurio on syntynyt luultavasti, kun talvella ajoin monttuun ja sain toisen puolen vanteet soikeiksi.

Pallonivelten irroitukseen ja asennukseen tilasin tällaisen sarjan, saa nähdä, onko siitä mihinkään: http://tiny.cc/bhdf6y

Olka-akselin joutui myös tilaamaan eBaysta kotimaan purkamoiden hinnoittelun vuoksi. Käytetty olka-akseli napoineen maksoi Saksassa postikuluineen 80 euroa, kun täällä pyydetään 200-300 euroa samasta osasta.

Lisäksi vaihdelaatikko meni pari päivää sitten hätäkäytölle. Starilla löytyi vikakoodi P220A "Kierroslukutietojen vertailu tunnistimien Y3/6n2 ja Y3/6n3 välillä ei ole uskottava." Tarkistin laatikon öljymäärän (+80 c), joka olikin alle oikean tason. Minä hölmö en ole aiemmin tarkistanut öljymäärää, kun laatikko on toiminut oikein ja ammattilainen oli vaihtanut öljyt juuri ennen auton ostamista. Tässä mallissa vaihdelaatikon ohjausboksiin ei ilmeisesti voi kertyä öljyä, kun boksi on ylhäällä konehuoneessa. Saa nähdä, oliko tässä kyse vain öljymäärästä vai pitääkö seuraavaksi vaihtaa johdinlevy. Kierroslukutunnistimethan ovat johdinlevyssä. Ei kai tässä voi olla kyse laatikon luistosta... Onko jollakin tähän kommenttia?


On,
se on ihan sama vaikkka
se boxsi olisi katolla niin sinne voi kertyä öljyä niin kauan kuin se on johdolla kiinnin laatikossa

jos laatikossa on luisto tule tuo mutta yleensä sen lisäksi muutakin


Kiitos kommentista. Katsoin kyllä että ohjausboksissa ei ole öljyä.

Tältä pohjalta, jos vika ilmenee uudelleen, vaihdan siis johdinlevyn (+huuhteluöljynvaihto, suodatin, pistoke ja ehkä KYB)
W220 320 CDI -03
S212 220CDI Avantgarde 7G-Tronic -12
ex: W208 320 Elegance -00

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Ti 28.06.2016 14:05
ViestiLähetetty: To 09.05.2019 15:54
Tuohon päälle vielä laatikon adaptaatio starilla.
C124 M103 -90
W201 M102 -91
W211 OM646 -07

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2370
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: To 09.05.2019 19:43
anselmi123 kirjoitti:Tuohon päälle vielä laatikon adaptaatio starilla.


Siis se nollaus rittää 5v laatikon kohdalla
Mökkillä
'
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: To 16.05.2019 21:27
Kyllä asia on näin, että laatikon vikakoodi P220A toistuu kun autolla ajetaan pitempään pedaali pohjassa. Normaali ajo, ohitukset ja perävaunun veto sujuvat kuitenkin ongelmitta.

Mitään tärinöitä tai nykimisiä ei ole onneksi käsillä joten tuskinpa tässä on mekaaninen vika kyseessä. Laatikon käytös on lisätehon ja Tuikun ohjelmoinnin myötä hyvä. Vaihde ei vaihdu ihan herkästi pienempään, kun vääntöä on tarjolla.

Paikoiltaan tämä ei tosin lähde kovin kiivaasti. 0-100 km/h väli menee useamman toiston perusteella 6,7 s. Kolmosvaihteella 80-120 km/h väli 3,8 s.

Mutta, vaihteiston oireilun takia kävin tänään Moponetissä kyselemässä, minkä merkkinen heidän myymänsä johdinlevy on. Kaveri kiikutti tiskille Febi Bilstein -pahvilaatikon, joten ostin johdinlevyn korjaussarjoineen saman tien matkaan. Hintaa oli vaivaiset 199 euroa. Kyb-venttiili pitää vielä tilata jostakin ja tietysti iso pönttö vaihteistoöljyä.

Ilmeisesti pari sataa pitää maksaa 20 l pöntöstä MB 236.14 -speksattua vaihteistoöljyä? Vai tietääkö joku vielä edullisempaa laadukasta vaihtoehtoa? IKH näyttää myyvän Mobil ATF134:ää vajaan 200 euron hintaan.

Ennen vaihteistojumppaa on kuitenkin pakko saada auton leimaa jatkettua joten viikonlopun ohjelmana on keulan pallonivelten vaihto. Tilaamani palloniveltyökalu tuli kotiin ja ehdin jo kokeilla sitä yhteen palloniveleen. Vehje on todellakin hintansa väärti, sen verran helppoa tuntuu olevan pallonivelen poisto ja asennus.
W220 320 CDI -03
S212 220CDI Avantgarde 7G-Tronic -12
ex: W208 320 Elegance -00
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Ma 30.07.2007 08:41
Paikkakunta: Satakunta
ViestiLähetetty: To 16.05.2019 23:25
jusi kirjoitti:Ilmeisesti pari sataa pitää maksaa 20 l pöntöstä MB 236.14 -speksattua vaihteistoöljyä? Vai tietääkö joku vielä edullisempaa laadukasta vaihtoehtoa? IKH näyttää myyvän Mobil ATF134:ää vajaan 200 euron hintaan.



Tota meinasin itse seuraavaksi tilailla:

https://www.ebay.de/itm/Fuchs-Titan-ATF ... SwpDdVdoV1
S300
300GD
E320
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Su 19.05.2019 10:49
Oisko kenelläkään vinkkiä raidetangon pään irroitukseen olka-akselilta? Ei tahto lähteä perinteisellä ulosvetäjällä mihinkään eikä viitsi rikkoa paikkoja tai työkaluja. Kumpaan suuntaan ratti pitäisi kääntää ja kannattaa jousitolppaa tyhjentää vai täyttää?
W220 320 CDI -03
S212 220CDI Avantgarde 7G-Tronic -12
ex: W208 320 Elegance -00
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Su 19.05.2019 13:26
jusi kirjoitti:Oisko kenelläkään vinkkiä raidetangon pään irroitukseen olka-akselilta? Ei tahto lähteä perinteisellä ulosvetäjällä mihinkään eikä viitsi rikkoa paikkoja tai työkaluja. Kumpaan suuntaan ratti pitäisi kääntää ja kannattaa jousitolppaa tyhjentää vai täyttää?


Nyt pääsin vastaamaan itselleni. Ei tarvittu kuin kärsivällisyyttä. Vähän lämpöä, irroitusainetta, ulosvetäjä jännitykseen, muutama pamaus olka-akseliin pajavasaralla. Sitten muutaman tunnin odottelu, jonka jälkeen raidetangon pää pamahti ulosvetäjällä ihan nätisti. Ratti on keskiasennossa, en tiedä lähtisikö helpommin jommassa kummassa äärilaidassa.
W220 320 CDI -03
S212 220CDI Avantgarde 7G-Tronic -12
ex: W208 320 Elegance -00
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ke 26.06.2019 22:09
Mersun harrastaminen on ollut vähän aikaa hiljaisempaa. Pallonivelet tuli vaihdettua ja auto sai katsastusleiman. Valitettavasti keula narisee nyt kummaltakin puolelta. Uusintakatsastuksessa yritin saada katsastusmieheltä vastauksen siihen, mikä siellä narisee. Mutta katsastusukko ei löytänyt väljää ja eihän autoa tietenkään nosturilla saanut narisemaan. Voikohan vakaajatankojen yläpään puslat pitää nyt meteliä kun vakaajan pallot on uusittu? Vai olisiko todennäköinen syypää alatukivarsien puslat?

Vaihteiston johdinlevy odottaa edelleen uusimista. Aika on mennyt töissä sekä uuden täysjousitetun sähköavusteisen maastopyörän parissa (addiktoiva ja järjettömän vauhdikas laite). Mutta ehkä heinäkuussa olisi vaihteistohuollolle aikaa, kun on tarkoitus pitää kesälomaa. Vaihteisto ei ole mennyt nyt ajossa vikatilaan, mikä on tietysti positiivinen asia.

Harmillisesti riittämättömästä railpaineesta on taas tullut pari kertaa vikakoodi. Ehkä myös loput 4 suutinta on kunnostettava vai olisikohan viisainta vaihtaa ne AMG-suutinkärjet ja vaikka laskea railpainetta? Nopea kaasun pohjaanpainaminen on ongelmaton, mutta joskus hitaammin kaasua matalilta kierroksilta painaessa railpaine ei aina vastaa pyyntiä ja EPC syttyy.
W220 320 CDI -03
S212 220CDI Avantgarde 7G-Tronic -12
ex: W208 320 Elegance -00
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 983
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi
ViestiLähetetty: To 27.06.2019 07:25
Joskus W210:ssä piti etupää häiritsevän voimakasta narinaa, etenkin jarrutuksen loppuvaiheessa.
Hankala oli paikantaa, mutta keula ilmassa kun väänteli alatukivarsia niin pelkääjän puolen etummaiset puslat aivan loppu.
CLS 350 cdi-11
GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: To 27.06.2019 19:30
Tämä narisee pienemmissäkin montuissa. Laatuauton leima kärsii jos kuuntelee ulkopuolella :D

Hassua, että oikea puoli oli äänetön ennen vakaajan pallonivelen ja taaemman alapallon vaihtoa. Epäilyttää, että olen kiristänyt jotain väärin. Mutta yritin seurata tarkkaan WIS:n ohjetta.

Pitää varmaan pyytää kaveri kuuntelemaan äänen lähdettä samalla kun painelee etupäätä maahan.

Kumma, että katsastusmies ei löytänyt myöskään äänen lähdettä vaikka oikein pyysin etsimään. Merkkiliikkeessä varmaan löytäisivät, mutta se tietää rahanmenoa.
W220 320 CDI -03
S212 220CDI Avantgarde 7G-Tronic -12
ex: W208 320 Elegance -00

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2370
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: To 27.06.2019 21:17
jusi kirjoitti:Tämä narisee pienemmissäkin montuissa. Laatuauton leima kärsii jos kuuntelee ulkopuolella :D

Hassua, että oikea puoli oli äänetön ennen vakaajan pallonivelen ja taaemman alapallon vaihtoa. Epäilyttää, että olen kiristänyt jotain väärin. Mutta yritin seurata tarkkaan WIS:n ohjetta.

Pitää varmaan pyytää kaveri kuuntelemaan äänen lähdettä samalla kun painelee etupäätä maahan.

Kumma, että katsastusmies ei löytänyt myöskään äänen lähdettä vaikka oikein pyysin etsimään. Merkkiliikkeessä varmaan löytäisivät, mutta se tietää rahanmenoa.


Kiristihän osat ajo asennossa eikä niin että pyörät roikkuvat vappaasti ilmassa
Mökkillä
'
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: To 27.06.2019 23:45
Juu kiristyksen tein vasta pyörät maassa.
W220 320 CDI -03
S212 220CDI Avantgarde 7G-Tronic -12
ex: W208 320 Elegance -00
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: La 24.08.2019 22:00
Sain viimein vaihdettua vaihteiston johdinlevyn, suodattimen, pistokkeen, TCC-solenoidin ja öljyt. Homma sujui mukavasti kaverin montulla. Teimme huuhteluvaihdon noin 15 litralla.

Venttiilipöydän päällä oli joissain kohdin aavistuksen verran mustaa likaa. Öljypohjan magneetissa ei ollut onneksi metallihiluja, mutta rätti tummui kun pyyhin magneetin.

Fuchsin 20 litran öljypönttö maksoi ak24.fi-kaupassa postikuluineen noin 120 euroa. Kävin kesällä tarkastamassa myös Viipurin vaihteistoöljyvalikoimat, mutta tarjolla oli vain 1 litran Febi-purkkeja suunnilleen Suomen hintaan. Missään ei ollut esim. BeVon mukaista Lukoilin ATF Synth M14 -öljyä.
W220 320 CDI -03
S212 220CDI Avantgarde 7G-Tronic -12
ex: W208 320 Elegance -00
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Su 25.08.2019 12:31
Tänään oli aikaa tehdä kunnon testiajo. Harmillisesti laatikko antaa edelleen vikakoodia P220A eli nopeustunnistimen 2 ja 3 nopeusvertailu epäuskottava.

Vikatilan saa päälle 2. vaihteella, kun lyödään kaasu pohjaan noin 40 km/h nopeudessa. Muita vikakoodeja ei ole. Uusi johdinlevy on Febi Bilstein, joten ei luulisi olevan siitäkään kiinni. Vaihteiston öljymäärä on 80 asteen asteikolla noin puolessa välissä. Mittatikku on ostettu Motonetista.

Kolmosvaihteella auto toimii täysin normaalisti vastaavilla kierroluvuilla. Myös täyskaasukiihdytykset kickdownilla sujuvat normaalisti, kun kakkosvaihteella kierroksia on enemmän. Ilman kickdownia tämä ei enää vaihda kovin herkästi pienempää. Vaihdot ovat muutenkin tosi siistejä.

Alkaakohan viisain ratkaisu olla muuttaa ohjelmaa vähän kesymmäksi? Tämä vaikuttaisi järkevältä, jos vaihtoehto on isompi vaihteistoremontti. Vai kannattaako tässä vielä kikkailla jotakin, tehdä adaptaatioita tms?
W220 320 CDI -03
S212 220CDI Avantgarde 7G-Tronic -12
ex: W208 320 Elegance -00

Mersumies
Mersumies
Viestit: 694
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Su 25.08.2019 16:15
Onhan siinä se kaasupoljin millä voimaa saa säädeltyä, onko se pakko sitten kakkosella 40 vauhdissa runttaa lappua lattiaan?
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Su 25.08.2019 17:07
MJPfin kirjoitti:Onhan siinä se kaasupoljin millä voimaa saa säädeltyä, onko se pakko sitten kakkosella 40 vauhdissa runttaa lappua lattiaan?


Se on aivan totta, eihän se ole mikään tavallinen ajotilanne. Mutta ei vaihteistoa haluaisi vikatilaan millään vaihteella millään kaasupolkimen asennolla. Jos kysymys on laatikon luistosta niin sitten varmaankin olisi viisasta pienentää vääntöä tai vahvistaa laatikkoa.
W220 320 CDI -03
S212 220CDI Avantgarde 7G-Tronic -12
ex: W208 320 Elegance -00

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2370
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Su 25.08.2019 21:12
jusi kirjoitti:Tänään oli aikaa tehdä kunnon testiajo. Harmillisesti laatikko antaa edelleen vikakoodia P220A eli nopeustunnistimen 2 ja 3 nopeusvertailu epäuskottava.

Vikatilan saa päälle 2. vaihteella, kun lyödään kaasu pohjaan noin 40 km/h nopeudessa. Muita vikakoodeja ei ole. Uusi johdinlevy on Febi Bilstein, joten ei luulisi olevan siitäkään kiinni. Vaihteiston öljymäärä on 80 asteen asteikolla noin puolessa välissä. Mittatikku on ostettu Motonetista.

Kolmosvaihteella auto toimii täysin normaalisti vastaavilla kierroluvuilla. Myös täyskaasukiihdytykset kickdownilla sujuvat normaalisti, kun kakkosvaihteella kierroksia on enemmän. Ilman kickdownia tämä ei enää vaihda kovin herkästi pienempää. Vaihdot ovat muutenkin tosi siistejä.

Alkaakohan viisain ratkaisu olla muuttaa ohjelmaa vähän kesymmäksi? Tämä vaikuttaisi järkevältä, jos vaihtoehto on isompi vaihteistoremontti. Vai kannattaako tässä vielä kikkailla jotakin, tehdä adaptaatioita tms?



Ei auta adptiot tuohon joko remonttia tai sitten vetoja vähemäksi sekin on vain tilapäis ratkisu
ja kyllä sen kuullu kaikissa ajotilanteissa(vaikka ei niin ajaisi) tai sitten on jotain rikki tai joku väärin
Mökkillä
'
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4422
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Su 25.08.2019 21:56
Vaihda 1 ja 2 vaihteen solenoidien paikkaa keskenään. Mulla oli joskus täsmälleen sama vika, koko laatikkokin avattiin kun se meni liikkeen piikkiin mutta ei vaan tullut kuntoon ennemmin kun käskin vaihtaa noiden paikkaa. Sen jälkeen huomas kun kepin siirti D:lle niin ykkönen kytkeytyi pienellä viiveellä, mutta toimi ilman vikatiloja.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic

Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4280
Liittynyt: La 24.04.2004 08:39
ViestiLähetetty: Su 25.08.2019 22:36
.
Uusi solenoidi muutaman kympin
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ma 26.08.2019 07:49
tuikku kirjoitti:.
Uusi solenoidi muutaman kympin


Kiitos tuikku, kiitos S202 ja FinlandMerceds. Laitanpa uudet solenoidit tilaukseen. Nyt tuntuu taas tyhmältä. Olisi ollut helppo vaihtaa vaikka kaikki solenoidit, kun venttiilipöytä oli kirjoituspöydällä.
W220 320 CDI -03
S212 220CDI Avantgarde 7G-Tronic -12
ex: W208 320 Elegance -00

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2390
Liittynyt: Ti 10.08.2004 19:00
Paikkakunta: 08/09
ViestiLähetetty: Ma 26.08.2019 21:15
vimakuus kirjoitti:
jusi kirjoitti:Ilmeisesti pari sataa pitää maksaa 20 l pöntöstä MB 236.14 -speksattua vaihteistoöljyä? Vai tietääkö joku vielä edullisempaa laadukasta vaihtoehtoa? IKH näyttää myyvän Mobil ATF134:ää vajaan 200 euron hintaan.



Tota meinasin itse seuraavaksi tilailla:

https://www.ebay.de/itm/Fuchs-Titan-ATF ... SwpDdVdoV1


Halvemmalla:

https://www.juingoil.de/Gear-Oils/ATF/F ... c2e6d1669f

Posti 18.50
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Edellinen

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa







kl-varaosat.fi