Tutkiskelin vähän, ja näköjään siihen toiseen rullaan kiinnittyy tuulettimen visko.juusmo kirjoitti:Joo, on kyllä kieltämättä aika erikoinen häkkyrä. Ehkä se toinen rulla sitten selittää suunnilleen tuplahinnan alkuperäisenä M119:n pumppuun verrattunaMouTine kirjoitti:Ompas muuten jännän näkönen "tuplapumppu" vaikkakin toinen rulla onkin vaan ohjainrulla tms.
juusmon R129 SL600 -97
Re: juusmon R129 SL600 -97
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 67
- Liittynyt: To 27.04.2017 12:17
- Paikkakunta: Vantaa
Re: juusmon R129 SL600 -97
Sanoisin että ratapäivään osallistuminen oli fiksu veto. Löytyi heikot kohdat ennen Euroopan reissua. Jarrunesteiden vaihto voisi olla myös paikallaan ennen matkaa.
-- C200 4Matic 2019 --
Re: juusmon R129 SL600 -97
Just näin. Jarrunesteiden vaihdon tilasinkin tähän samaan yhteyteen jo, kun ilmeni että auto ei lähde pajalta ihan heti.Mustikka60 kirjoitti:Sanoisin että ratapäivään osallistuminen oli fiksu veto. Löytyi heikot kohdat ennen Euroopan reissua. Jarrunesteiden vaihto voisi olla myös paikallaan ennen matkaa.
Toivottavasti nyt ei muuta ilmene.
Tänään on lähtenyt matkaan Tallinnasta se pumppu. Joskohan se sitten alkuviikosta ehtisi asennukseen.
Re: juusmon R129 SL600 -97
Nyt on auto taas tien päällä. Pääsee lauantaina sitten mukaan klubin R129-letkaan.
Mutta se puhallin. Tänään hakiessani autoa Nummelasta laitoin uuden (kunnostetun) ilmastoinnin ohjausyksikön kiinni ja ajelin vähän pidemmän lenkin kautta. Ei parannusta - jossain kohtaa matkaa puhallus heikkeni kuten ennenkin. Matkan päätteeksi otin raitisilmasuodattimen irti jotta pystyin omin silmin näkemään, että flekti pyörii kunnolla. Kyllä pyörii. Alipainejärjestelmää tutkimaan sitten kai seuraavaksi. Alkaa vähän kesäreissun kannalta stressata tämä juttu.
Mutta se puhallin. Tänään hakiessani autoa Nummelasta laitoin uuden (kunnostetun) ilmastoinnin ohjausyksikön kiinni ja ajelin vähän pidemmän lenkin kautta. Ei parannusta - jossain kohtaa matkaa puhallus heikkeni kuten ennenkin. Matkan päätteeksi otin raitisilmasuodattimen irti jotta pystyin omin silmin näkemään, että flekti pyörii kunnolla. Kyllä pyörii. Alipainejärjestelmää tutkimaan sitten kai seuraavaksi. Alkaa vähän kesäreissun kannalta stressata tämä juttu.
Re: juusmon R129 SL600 -97
Nyt alkaa ratketa, toivottavasti. Jenkkifoorumilta sain vinkin, että jos ilmastoinnin höyrystimen lämpötila-anturi näyttää päin seiniä, höyrystin saattaa jäätyä, mikä johtaa samanlaisiin oireisiin. Kompura menee pois päältä kun höyrystimen anturi näyttää tarpeeksi matalaa lämpötilaa, mikä tavallisesti tietysti estää tämän.
Kävin äsken tutkailemassa ilmastoinnin diagnostiikasta anturien lämpötiloja. Kun ilmastointi oli ollut LO-moodissa muutaman hetken, auton sisälämpöanturi sanoi 18C, lämmönvaihtimen anturi sanoi 15C ja höyrystimen anturi sanoi 27C, mikä on kaiken järjen mukaan ihan liikaa. Otin vielä molemmat viimeksimainitut anturit irti ja mittasin niiden vastuksen yleismittarilla. Lämmönvaihtimen anturi näytti uskottavia lukemia vallitsevaan reilun 20 asteen lämpötilaan nähden, kun taas höyrystimen näytti yli 30 astetta.
En ottanut "projektista" kuvia, mutta molemmat on todella helppo irrottaa. Höyrystimen anturiin pääsee käsiksi kuskin jalkatilan verhoilun takaa oikealta seinustalta. Lämmönvaihtimen anturi on samalla suunnalla, mutta hieman eri puolella, nimittäin suoraan ilmastoinnin ohjausyksikön takana.
Nyt pitää vain keksiä mistä saisi varaosan nopeiten. Numero on A2108300772 (autossa oleva on vanhempi malli A2108300572) eikä sitä näy olevan Merteilin nettisivuilla ollenkaan, eikä KL:ssäkään hyllyssä. Merteilissä tosin on hyllyssä numeroltaan muutoin identtinen mutta A220-alkuinen osa joka käy uudempiin Mersuihin. Pitää huomenna soitella ja kysyä löytyykö tämäkin vaikkei netissä olekaan esillä. Alvadista saisi ensi viikoksi, mutta tulevan reissun vuoksi aika on käymässä sen verran vähiin, että haluaisin anturin käsiini niin pian kuin suinkin mahdollista. Sitten on vielä aikaa yhdelle arvaukselle ja osatilaukselle, jos tämäkään ei ratkaise ongelmaa... Eli jos jollain on tuollainen anturi ylimääräisenä, saa ottaa yhteyttä.
Edit: Jes, Merteililtä saan tuon osan huomenna perjantaina.
Kävin äsken tutkailemassa ilmastoinnin diagnostiikasta anturien lämpötiloja. Kun ilmastointi oli ollut LO-moodissa muutaman hetken, auton sisälämpöanturi sanoi 18C, lämmönvaihtimen anturi sanoi 15C ja höyrystimen anturi sanoi 27C, mikä on kaiken järjen mukaan ihan liikaa. Otin vielä molemmat viimeksimainitut anturit irti ja mittasin niiden vastuksen yleismittarilla. Lämmönvaihtimen anturi näytti uskottavia lukemia vallitsevaan reilun 20 asteen lämpötilaan nähden, kun taas höyrystimen näytti yli 30 astetta.
En ottanut "projektista" kuvia, mutta molemmat on todella helppo irrottaa. Höyrystimen anturiin pääsee käsiksi kuskin jalkatilan verhoilun takaa oikealta seinustalta. Lämmönvaihtimen anturi on samalla suunnalla, mutta hieman eri puolella, nimittäin suoraan ilmastoinnin ohjausyksikön takana.
Nyt pitää vain keksiä mistä saisi varaosan nopeiten. Numero on A2108300772 (autossa oleva on vanhempi malli A2108300572) eikä sitä näy olevan Merteilin nettisivuilla ollenkaan, eikä KL:ssäkään hyllyssä. Merteilissä tosin on hyllyssä numeroltaan muutoin identtinen mutta A220-alkuinen osa joka käy uudempiin Mersuihin. Pitää huomenna soitella ja kysyä löytyykö tämäkin vaikkei netissä olekaan esillä. Alvadista saisi ensi viikoksi, mutta tulevan reissun vuoksi aika on käymässä sen verran vähiin, että haluaisin anturin käsiini niin pian kuin suinkin mahdollista. Sitten on vielä aikaa yhdelle arvaukselle ja osatilaukselle, jos tämäkään ei ratkaise ongelmaa... Eli jos jollain on tuollainen anturi ylimääräisenä, saa ottaa yhteyttä.
Edit: Jes, Merteililtä saan tuon osan huomenna perjantaina.
Re: juusmon R129 SL600 -97
Uusi anturi on paikallaan. Hellan valmistama anturi maksoi klubialennuksella roimat 15 euroa. Nyt antaa oikeita arvoja. Ilmastoinnin ollessa käynnissä tuon höyrystimen anturin pitäisi raportoida n. 2-12 asteen lämpöjä.
Sen verran hätähousu olen, että anturi vaihtui Merteilin pihalla. Niin helppo se tosiaan on vaihtaa. Kuskin jalkatilan verhoilu putoaa pois 5 ruuvia irrottamalla (3 yläosassa joista 2 esillä ja 1 seisontajarrun kahvan alla, ja 2 verhoillun osan alapäässä), ja anturi sitten irtoaa ihan vetämällä.
Tämän uudemman (97+) mallin ilmastointilaitteen diagnostiikkatietoihin pääsee käsiksi näillä ohjeilla. Sieltä näkee mm. kaikkien lämpötila-anturien arvot. Myös vikakoodit saa luettua suoraan ilmastoinnin ohjausyksiköstä. Vanhemman mallin ohjeet vastaavasti täällä. Tuolla MBUSA:n ylläpitämällä STAR TekInfo -sivustolla on tosiaan muutenkin kaikenlaista mielenkiintoista näistä (pääosin) 90-luvun Mersuista: http://manual.startekinfo.com/manual/JSP/index.jsp. Paikoin tiedot koskevat vain jenkkimalleja, mutta suurin osa pätee kaikkiin.
Sen verran hätähousu olen, että anturi vaihtui Merteilin pihalla. Niin helppo se tosiaan on vaihtaa. Kuskin jalkatilan verhoilu putoaa pois 5 ruuvia irrottamalla (3 yläosassa joista 2 esillä ja 1 seisontajarrun kahvan alla, ja 2 verhoillun osan alapäässä), ja anturi sitten irtoaa ihan vetämällä.
Tämän uudemman (97+) mallin ilmastointilaitteen diagnostiikkatietoihin pääsee käsiksi näillä ohjeilla. Sieltä näkee mm. kaikkien lämpötila-anturien arvot. Myös vikakoodit saa luettua suoraan ilmastoinnin ohjausyksiköstä. Vanhemman mallin ohjeet vastaavasti täällä. Tuolla MBUSA:n ylläpitämällä STAR TekInfo -sivustolla on tosiaan muutenkin kaikenlaista mielenkiintoista näistä (pääosin) 90-luvun Mersuista: http://manual.startekinfo.com/manual/JSP/index.jsp. Paikoin tiedot koskevat vain jenkkimalleja, mutta suurin osa pätee kaikkiin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: juusmon R129 SL600 -97
Oletko edelleen tulossa? Minä tulen 500E:llä, suoraan Porvooseen noin puoli kaksitoista. Äsken hain leiman, suoraan talvisäilöstäjuusmo kirjoitti:Nyt on auto taas tien päällä. Pääsee lauantaina sitten mukaan klubin R129-letkaan.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: juusmon R129 SL600 -97
Juu! Senkin takia pitää lähteä että tulee tämä korjaus testattua Siellä sitten nähdään.karra kirjoitti:Oletko edelleen tulossa? Minä tulen 500E:llä, suoraan Porvooseen noin puoli kaksitoista. Äsken hain leiman, suoraan talvisäilöstäjuusmo kirjoitti:Nyt on auto taas tien päällä. Pääsee lauantaina sitten mukaan klubin R129-letkaan.
Re: juusmon R129 SL600 -97
No niin. Kuulin just että toinenkin tänään iltapäivällä katsastettu musta 500E tulossa seiskatietä pitkin paikallejuusmo kirjoitti:Juu! Senkin takia pitää lähteä että tulee tämä korjaus testattua Siellä sitten nähdään.karra kirjoitti:Oletko edelleen tulossa? Minä tulen 500E:llä, suoraan Porvooseen noin puoli kaksitoista. Äsken hain leiman, suoraan talvisäilöstäjuusmo kirjoitti:Nyt on auto taas tien päällä. Pääsee lauantaina sitten mukaan klubin R129-letkaan.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: juusmon R129 SL600 -97
No siellähän niitä viissatkuja taitaa olla sitten ihan vaivaksi asti Jos olisi aikaa ja paikka niin tuo sinun yksilösi kiinnostaisi kyllä kovasti. Vaan eipä ole.karra kirjoitti:No niin. Kuulin just että toinenkin tänään iltapäivällä katsastettu musta 500E tulossa seiskatietä pitkin paikallejuusmo kirjoitti:Juu! Senkin takia pitää lähteä että tulee tämä korjaus testattua Siellä sitten nähdään.karra kirjoitti:Oletko edelleen tulossa? Minä tulen 500E:llä, suoraan Porvooseen noin puoli kaksitoista. Äsken hain leiman, suoraan talvisäilöstäjuusmo kirjoitti:Nyt on auto taas tien päällä. Pääsee lauantaina sitten mukaan klubin R129-letkaan.
Re: juusmon R129 SL600 -97
Tänään oli tosiaan MB-klubin letka-ajoretki Veho Airportista Porvoon Speedhookediin. Keli ei varsinaisesti suosinut, mutta osanotto oli siti hyvä, sekä R129:n että muiden osalta. Kiva reissu!
Reissun aikana paljastui että anturin vaihto korjasi ongelman. Ilmastointi puhalsi hienosti sekä Speedhookediin saapuessa että sieltä kotiin Helsinkiin päästessä. Huh. Tässä vaiheessa voi muuten todeta myös, että taannoin suorittamani ECUjen kontaktien puhdistus tuntuu korjanneen ne imuilman lämpötila-anturiin liittyvät vikakoodit, joista olen mussuttanut varmaan puolessa viesteistäni tässä ketjussa. Pitää koputtaa vielä puuta, mutta nyt ei ole yhtään vikakoodia näkynyt yli 3 kuukauteen. Tammikuun lopussa ne liittimet putsailin.
Tämän päivän tapahtumassa oli melkoisen monta SL:ää ja muuta. Mielestäni erityisen kiinnostavia olivat ruotsalaisen Lars-Gunnarin -01 SL500 Silver Arrow -erikoismalli sekä kotimaisen klubilaisen AMG 500 SL 6.0 -90, eli SL60 ajalta jolloin AMG oli vielä itsenäinen. Toki liikkeellä oli varsinkin näin R129-fanin näkökulmasta muutenkin erinomaisen hienoa kalustoa! Ja tietysti muitakin toinen toistaan hienompia eri mallisarjojen edustajia
Yksi asia, joka näkyi tänään ja näkyy myös esim. Nettiauton tarjonnasta, on se että Suomessa tuntuu olevan suhteellisen vähän facelift-R129:jä eli mallivuotta 96 tai myöhempiä. Olen miettinyt tätä epäsuhtaa jo pidempään, ja tänään kehittämäni teoria on, että tämä kenties johtuisi jossain määrin siitä, miten ihana isänmaamme verottaa autoja. Alkupään mallivuosien verot ovat jo aika alhaisella tasolla, kun taas loppupään vuosien verotus on lähempänä alkupään R230-mallien lukemia. Eli jos ei ole erityisesti juuri tähän korimalliin kajahtanut kuten minä, tulee tämän seurauksena facelift R129:ää todennäköisemmin hankittua modernimpi R230, jossa (monelle) bonuksena löytyy vieläpä taittuva kovakatto. Kuulostaako teoria uskottavalta?
Oli miten oli, alla muutamia kuvia päivän koitoksesta.
.
Reissun aikana paljastui että anturin vaihto korjasi ongelman. Ilmastointi puhalsi hienosti sekä Speedhookediin saapuessa että sieltä kotiin Helsinkiin päästessä. Huh. Tässä vaiheessa voi muuten todeta myös, että taannoin suorittamani ECUjen kontaktien puhdistus tuntuu korjanneen ne imuilman lämpötila-anturiin liittyvät vikakoodit, joista olen mussuttanut varmaan puolessa viesteistäni tässä ketjussa. Pitää koputtaa vielä puuta, mutta nyt ei ole yhtään vikakoodia näkynyt yli 3 kuukauteen. Tammikuun lopussa ne liittimet putsailin.
Tämän päivän tapahtumassa oli melkoisen monta SL:ää ja muuta. Mielestäni erityisen kiinnostavia olivat ruotsalaisen Lars-Gunnarin -01 SL500 Silver Arrow -erikoismalli sekä kotimaisen klubilaisen AMG 500 SL 6.0 -90, eli SL60 ajalta jolloin AMG oli vielä itsenäinen. Toki liikkeellä oli varsinkin näin R129-fanin näkökulmasta muutenkin erinomaisen hienoa kalustoa! Ja tietysti muitakin toinen toistaan hienompia eri mallisarjojen edustajia
Yksi asia, joka näkyi tänään ja näkyy myös esim. Nettiauton tarjonnasta, on se että Suomessa tuntuu olevan suhteellisen vähän facelift-R129:jä eli mallivuotta 96 tai myöhempiä. Olen miettinyt tätä epäsuhtaa jo pidempään, ja tänään kehittämäni teoria on, että tämä kenties johtuisi jossain määrin siitä, miten ihana isänmaamme verottaa autoja. Alkupään mallivuosien verot ovat jo aika alhaisella tasolla, kun taas loppupään vuosien verotus on lähempänä alkupään R230-mallien lukemia. Eli jos ei ole erityisesti juuri tähän korimalliin kajahtanut kuten minä, tulee tämän seurauksena facelift R129:ää todennäköisemmin hankittua modernimpi R230, jossa (monelle) bonuksena löytyy vieläpä taittuva kovakatto. Kuulostaako teoria uskottavalta?
Oli miten oli, alla muutamia kuvia päivän koitoksesta.
.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: juusmon R129 SL600 -97
Mikäs paikka tämä Speedhooked oikein on? Yksityinen kokoelma?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: juusmon R129 SL600 -97
http://www.speedhooked.com/. Paikka on vanha TVH:n varikko, jonka pari tyyppiä osti huutokaupasta. Siitä on rakennettu paikka autotapahtumien pitämistä varten, mutta lisäksi siellä on omistajien toinen toistaan kiinnostavampia autoja näytillä, ravintola napolilaisella pizzauunilla, kahvipaahtimo, autojen detailing-palvelua (maalipintakäsittelyitä jne) ja tulevaisuudessa muutakin laittoa, sekä harrasteautojen välitysmyyntiä. Aika mielenkiintoinen kattaus. Itselleni ihan uusi tuttavuus.
Re: juusmon R129 SL600 -97
Sääli kun ilmat oli mitä oli ja tämä jäi väliin! Toukokuu nyt ei ole kyllä muutenkaan mikään avoautokelien primetime.
R129:n faceliftit on juu kiven alla. Jos vielä haluat vielä tietyn koneen + FL:n niin alkaa olemaan aika vaikee pieti löytää Härmän tarjonnasta mieleinen ja hyväkuntoinen. R230 (ja R231) ovat pahimmillaan eräänlaisia väliinputoajamalleja tulevaisuudessa. Harharetkiä peltikaton maailmaan ja lopulta paluuta taas rättiin.
R129:n faceliftit on juu kiven alla. Jos vielä haluat vielä tietyn koneen + FL:n niin alkaa olemaan aika vaikee pieti löytää Härmän tarjonnasta mieleinen ja hyväkuntoinen. R230 (ja R231) ovat pahimmillaan eräänlaisia väliinputoajamalleja tulevaisuudessa. Harharetkiä peltikaton maailmaan ja lopulta paluuta taas rättiin.
Autotalli:
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist
-66 Cadillac Coupe de Ville
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist
-66 Cadillac Coupe de Ville
Re: juusmon R129 SL600 -97
Hieman lainaan ketjua..
Onko -95 faceliftissä ilmastointi vakiona? Automaattia kai vaan saanut?
https://www.datamb.com/vin/NmJWG2pJDRgdxnkB7" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko -95 faceliftissä ilmastointi vakiona? Automaattia kai vaan saanut?
https://www.datamb.com/vin/NmJWG2pJDRgdxnkB7" onclick="window.open(this.href);return false;
R107 500 SL
W111 220 SEb coupe
W111 220 SEb coupe
Re: juusmon R129 SL600 -97
Näin taitaa olla. Ainakaan tämän nykyisen auton tai edellisen, myöskin loppuvuonna 95 tehtaalta rullanneen SL320:n varustelistassa ei mainita ilmastointia erikseen, mutta molemmissa se on automaattinen.timunen kirjoitti:Hieman lainaan ketjua..
Onko -95 faceliftissä ilmastointi vakiona? Automaattia kai vaan saanut?
https://www.datamb.com/vin/NmJWG2pJDRgdxnkB7" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: juusmon R129 SL600 -97
Jännitys ennen reissuunlähtöä ei sitten ota loppuakseen... Perjantaina on siis lähtö, ja tänään pamahti mökiltä palatessa ADS:n varoitusvalo palamaan. Mitään muita oireita ei ollut.
Oli muutenkin asiaa motonettiin, joten mentiin sellaisen parkkikselle ja koska Star-läppäri oli kontissa, lukaisin vikakoodit. Siellä oli ADS:n koodi C1326, joka viittaa katkoon tai oikosulkuun oikean takanurkan vaimennusventtiilin ykkössolenoidissa (niitä on 2 per nurkka). Kyseinen vaimennusventtiili on hydrauliikassa tasonsäätöiskarin ja paineakun välissä, ja hanskaa nimensä mukaisesti vaimennuksen tasoa. Vaimennushan on tosiaan adaptiivinen ja säätyy tienpinnan mukaan sekä sport/comfort-napin säädön mukaan. Järjestelmässä tosin on ollut kyllä aina jotain häikkää, koska tuo sport-nappi ei mielestäni tee yhtään mitään. Googlailujen mukaan ilmeisen yleinen ongelma, mutta en usko että se välttämättä liittyy tähän.
Nollasin vikakoodit, mutta heti seuraavalla startilla vikavalo syttyi taas. Ajeltiin parikymmentä kilometriä kotiin, ja kun auto oli purettu ja lähdin hakemaan evästä, valo ei syttynyt uudestaan. Eikä syttynyt myöskään matkalla King Kebabista kotiin. Päätin kuitenkin tehdä jotain. Vääntäydyin auton alle sen verran, että sain tuon kyseisen venttiilin sähköliittimen irti, ja putsasin sen elektroniikkapuhdistusaineella. Samoin otin ADS:n tietokoneen irti, ja mittasin lopuksi solenoidien vastuksen sieltä päästä, ja ne olivat ohjearvojen mukaiset (sekä oikealla että vasemmalla molemmat solenoidit n. 11.8 ohmia, ohjearvon ollessa välillä 10-16). Tietokoneen ja sen liittimen putsailin jo tässä taannoin. Sitä on tietysti vaikea sanoa, onko johdoissa tietokoneen ja venttiilin välillä jotain häikkää, joka ilmenee vain joskus.
Saa nähdä, palaako vikakoodi uudestaan. Se ei tosiaan nyt ainakaan aiheuttanut mitään tuntuvaa muutosta ajossa, joten en usko että se meidän matkaamme vaikuttaa, mutta onpahan taas ylimääräinen jännitysmomentti.
Lisäksi tuli tehtyä tarratuningia, kun ei noita EU-kilpiä ole. Onneksi Motonetistä sentään sai pienikokoisen FIN-tarran. Ja onneksi auto on valkoinen.
.
Oli muutenkin asiaa motonettiin, joten mentiin sellaisen parkkikselle ja koska Star-läppäri oli kontissa, lukaisin vikakoodit. Siellä oli ADS:n koodi C1326, joka viittaa katkoon tai oikosulkuun oikean takanurkan vaimennusventtiilin ykkössolenoidissa (niitä on 2 per nurkka). Kyseinen vaimennusventtiili on hydrauliikassa tasonsäätöiskarin ja paineakun välissä, ja hanskaa nimensä mukaisesti vaimennuksen tasoa. Vaimennushan on tosiaan adaptiivinen ja säätyy tienpinnan mukaan sekä sport/comfort-napin säädön mukaan. Järjestelmässä tosin on ollut kyllä aina jotain häikkää, koska tuo sport-nappi ei mielestäni tee yhtään mitään. Googlailujen mukaan ilmeisen yleinen ongelma, mutta en usko että se välttämättä liittyy tähän.
Nollasin vikakoodit, mutta heti seuraavalla startilla vikavalo syttyi taas. Ajeltiin parikymmentä kilometriä kotiin, ja kun auto oli purettu ja lähdin hakemaan evästä, valo ei syttynyt uudestaan. Eikä syttynyt myöskään matkalla King Kebabista kotiin. Päätin kuitenkin tehdä jotain. Vääntäydyin auton alle sen verran, että sain tuon kyseisen venttiilin sähköliittimen irti, ja putsasin sen elektroniikkapuhdistusaineella. Samoin otin ADS:n tietokoneen irti, ja mittasin lopuksi solenoidien vastuksen sieltä päästä, ja ne olivat ohjearvojen mukaiset (sekä oikealla että vasemmalla molemmat solenoidit n. 11.8 ohmia, ohjearvon ollessa välillä 10-16). Tietokoneen ja sen liittimen putsailin jo tässä taannoin. Sitä on tietysti vaikea sanoa, onko johdoissa tietokoneen ja venttiilin välillä jotain häikkää, joka ilmenee vain joskus.
Saa nähdä, palaako vikakoodi uudestaan. Se ei tosiaan nyt ainakaan aiheuttanut mitään tuntuvaa muutosta ajossa, joten en usko että se meidän matkaamme vaikuttaa, mutta onpahan taas ylimääräinen jännitysmomentti.
Lisäksi tuli tehtyä tarratuningia, kun ei noita EU-kilpiä ole. Onneksi Motonetistä sentään sai pienikokoisen FIN-tarran. Ja onneksi auto on valkoinen.
.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: juusmon R129 SL600 -97
Huikean hieno auto ja todella arvokasta tietoa tämmöistä ja vastaavia harrastaville!
Toivottavasti reissu onnistuu ilman isoja vastoinkäymisiä.
Toivottavasti reissu onnistuu ilman isoja vastoinkäymisiä.
Re: juusmon R129 SL600 -97
Oliko jokin erityinen mieltymys tohon FIN tarraan? Ei noita ainakaan ole koskaan kysytty rajoilla tai minkään maan viranomaisen toimesta.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: juusmon R129 SL600 -97
No ei tosiaan ole mieltymystä Ei ole minultakaan ennen kyselty, mutta päätin sen nyt varmuuden vuoksi kuitenkin asentaa. Eiköhän sen saa sitten reissun jälkeen revittyä pois.MouTine kirjoitti:Oliko jokin erityinen mieltymys tohon FIN tarraan? Ei noita ainakaan ole koskaan kysytty rajoilla tai minkään maan viranomaisen toimesta.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 67
- Liittynyt: To 27.04.2017 12:17
- Paikkakunta: Vantaa
Re: juusmon R129 SL600 -97
Ranskalaiset arvostavat, kun olet merkinnyt auton peräpään oikeinjuusmo kirjoitti:No ei tosiaan ole mieltymystä Ei ole minultakaan ennen kyselty, mutta päätin sen nyt varmuuden vuoksi kuitenkin asentaa. Eiköhän sen saa sitten reissun jälkeen revittyä pois.MouTine kirjoitti:Oliko jokin erityinen mieltymys tohon FIN tarraan? Ei noita ainakaan ole koskaan kysytty rajoilla tai minkään maan viranomaisen toimesta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-- C200 4Matic 2019 --
Re: juusmon R129 SL600 -97
Minä olen aina naureskellut tuota loppu-merkitystä. Se vielä puuttuisi, että lomamatkalla ranskalaisella kielialueella suomalaisen Mercedes-autoilijan silmäterä etenisi paksun sinisen savun ja palaneen öljyn hajun saattelemana...
Re: juusmon R129 SL600 -97
Hah
Noniin, asiaan taas palatakseni, vikavalo meni taas eilen päälle ja alusta meni kovaksi, kuten se vikatilassa yleensä tekee. Tuolloin järjestelmä sulkee kuhunkin nurkkaan liittyvän vaimennusventtiiliyksikön molemmat venttiilit, jolloin öljyä menee iskarille mahdollisimman vähän.
Kiskaisin eilen ADS-ohjausyksikön irti moottoritilan puolelta ja mittasin taas solenoidien vastukset, ja tämän kyseisen kohdalta paljastui että piiri totta tosiaan on auki. Otin venttiilin puolelta sähköjohdon taas irti, ja lattialla ryömien yritin oikosulkea liittimen päästä johtimia keskenään todetakseni, ovatko johto ja liittimet ehjiä. Sen perusteella näyttäisi, että piiri on jostain kohtaa poikki, mutta en ole vielä ihan vakuuttunut onnistuinko kokeessa, koska autoa nostamatta lattialla ryömiminen ja käytännössä yhdellä kädellä sohiminen on aika hankalaa. Huomenna saan auton nosturille, joten katsotaan sitten uudestaan.
Nyt alkaa reissun osalta näyttää aika kehnolta... Jos vika on liittimissä tai johdossa, se lienee vielä ratkaistavissa ennen reissua, mutta jos itse solenoidissa, peli alkaa olla menetetty. Ainakin nyt varmistui sen verran, että vika ei ole ohjausyksikön päässä.
Pitää soitella Finnlinesille ja kysellä onnistuuko auton rekisterinumeron vaihto, ja jos niin millä varoitusajalla.
Noniin, asiaan taas palatakseni, vikavalo meni taas eilen päälle ja alusta meni kovaksi, kuten se vikatilassa yleensä tekee. Tuolloin järjestelmä sulkee kuhunkin nurkkaan liittyvän vaimennusventtiiliyksikön molemmat venttiilit, jolloin öljyä menee iskarille mahdollisimman vähän.
Kiskaisin eilen ADS-ohjausyksikön irti moottoritilan puolelta ja mittasin taas solenoidien vastukset, ja tämän kyseisen kohdalta paljastui että piiri totta tosiaan on auki. Otin venttiilin puolelta sähköjohdon taas irti, ja lattialla ryömien yritin oikosulkea liittimen päästä johtimia keskenään todetakseni, ovatko johto ja liittimet ehjiä. Sen perusteella näyttäisi, että piiri on jostain kohtaa poikki, mutta en ole vielä ihan vakuuttunut onnistuinko kokeessa, koska autoa nostamatta lattialla ryömiminen ja käytännössä yhdellä kädellä sohiminen on aika hankalaa. Huomenna saan auton nosturille, joten katsotaan sitten uudestaan.
Nyt alkaa reissun osalta näyttää aika kehnolta... Jos vika on liittimissä tai johdossa, se lienee vielä ratkaistavissa ennen reissua, mutta jos itse solenoidissa, peli alkaa olla menetetty. Ainakin nyt varmistui sen verran, että vika ei ole ohjausyksikön päässä.
Pitää soitella Finnlinesille ja kysellä onnistuuko auton rekisterinumeron vaihto, ja jos niin millä varoitusajalla.
Re: juusmon R129 SL600 -97
Hieno ketju ja paljon mielenkiintoista tarinaa hienosta autosta, kiitokset !
Toivottavasti pääsisit 600:lla reisuun ja saat räpsittyä paljon kuvia jotka sitten laitat tänne
Minulla ja MouTinella on naapurifoorumilla noita matkajuttuja kuvineen, myös Kroatia on siellä mukana.
Kerran vaihdatin Viking Linella rekkarin vasta satamassa laivaan ajettaessa, ei ollut sille laivayhtiölle ongelma.
Hyvää matkaa joka tapauksessa !
Toivottavasti pääsisit 600:lla reisuun ja saat räpsittyä paljon kuvia jotka sitten laitat tänne
Minulla ja MouTinella on naapurifoorumilla noita matkajuttuja kuvineen, myös Kroatia on siellä mukana.
Kerran vaihdatin Viking Linella rekkarin vasta satamassa laivaan ajettaessa, ei ollut sille laivayhtiölle ongelma.
Hyvää matkaa joka tapauksessa !
W 123 200D '84, classicweiss, MB-Tex blau, ~635 000 km (ajossa 03/13 - 01/16; 12/22 - 08/23)
W 140 S320 '95, blauschwarz, leder schwarz, ~ 465 000 km (ajossa 02/21 - 12/22; aiemmin vaimolla)
W 126 300SE '90, anthrazitgrau, leder schwarz, ~693 000 km (ajossa 05/09 - 02/21; ajossa 05/23 alkaen)
(ex W 210, rouvalla S203 ´07)
W 140 S320 '95, blauschwarz, leder schwarz, ~ 465 000 km (ajossa 02/21 - 12/22; aiemmin vaimolla)
W 126 300SE '90, anthrazitgrau, leder schwarz, ~693 000 km (ajossa 05/09 - 02/21; ajossa 05/23 alkaen)
(ex W 210, rouvalla S203 ´07)
Re: juusmon R129 SL600 -97
Kiitoksia vain kannustuksesta ketjun ja reissun suhteen kaikille Reissu nyt ainakin onnistuu, selvitin Finnlinesiltä, että onnistuu rekkarin vaihto vaikka lähtöselvityksessä. Vara-autona avovaimon RCZ, jolla viimekin vuonna menestyksekkäästi suhattiin Unkariin ja takaisin.
Siltä varalta että sähkövika saadaan huomenna hoidettua ja jää vielä aikaa, käyn poimimassa Merteilistä uudet takapään hydraulipallot, kun niitä sattuu olemaan siellä varastossa. Kun kerran nosturille pääsee, niin sama hoitaa tuokin pois. Etupää onnistuu ilman nosturiakin. Pallojen historia kun on tuntematon, ja kilsat tai ainakin vuodet lienevät kohta täynnä, niin vaihtamalla ne etukäteen ostan vähän mielenrauhaa. Jos vaimennusventtiili päädytään irrottamaan tutkimuksia varten, pitää nesteet joka tapauksessa valuttaa pois, ja pallojen vaihtaminen on pienehkö lisätyö. Toivottavasti!
Siltä varalta että sähkövika saadaan huomenna hoidettua ja jää vielä aikaa, käyn poimimassa Merteilistä uudet takapään hydraulipallot, kun niitä sattuu olemaan siellä varastossa. Kun kerran nosturille pääsee, niin sama hoitaa tuokin pois. Etupää onnistuu ilman nosturiakin. Pallojen historia kun on tuntematon, ja kilsat tai ainakin vuodet lienevät kohta täynnä, niin vaihtamalla ne etukäteen ostan vähän mielenrauhaa. Jos vaimennusventtiili päädytään irrottamaan tutkimuksia varten, pitää nesteet joka tapauksessa valuttaa pois, ja pallojen vaihtaminen on pienehkö lisätyö. Toivottavasti!
Re: juusmon R129 SL600 -97
Toivottavasti pääset tällä reissuun. On todella mahtavan hieno auto ja ylläpidosta päätellen täysin oikealla omistajalla! Hyvää reissua joka tapauksessa!
Re: juusmon R129 SL600 -97
Tuo FIN-tarrattomuus ja pikkukilvet on hyvä kombo sotkemaan tietulli- ja nopeuskameroita.juusmo kirjoitti:No ei tosiaan ole mieltymystä Ei ole minultakaan ennen kyselty, mutta päätin sen nyt varmuuden vuoksi kuitenkin asentaa. Eiköhän sen saa sitten reissun jälkeen revittyä pois.MouTine kirjoitti:Oliko jokin erityinen mieltymys tohon FIN tarraan? Ei noita ainakaan ole koskaan kysytty rajoilla tai minkään maan viranomaisen toimesta.
Minnepäin matka? Olishan se nyt aikamoinen pettymys jos et tällä omalla pulkallasi pääsisi liikenteeseen. Vedä vaikka parikaapelilla väliaikainen johdotus sisäkautta tms.
PS. Myös minä olen tehnyt lautta- ja hotellivarauksia tulevalle kesäkuulle.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: juusmon R129 SL600 -97
Kiitos!
No niin, nyt voi huokaista (ainakin tämän ongelman osalta) helpotuksesta. Nostettiin auto ylös ja kytkettiin jumpperipiuhalla liittimen karvoja yhteen kunnes onnistuttiin toteamaan että yksi niistä tosiaan on poikki jostain kohtaa. Seuraavaksi otettiin varapyörä pois, jotta päästiin kyseiseen johtoon kiinni auton sisäpuolelta. Johtojen värikoodaus on onneksi sama alusta loppuun, joten oikean johdon löytäminen ei ollut ongelma. Hieman eristettä auki ja mittaus, tuleeko kyseisestä kohdasta ohjausyksikön liittimen oikeaan nastaan mitään. Ei tullut. Varmistimme vielä olevamme oikeassa paikassa ottamalla muut kaksi tälle kyseiselle venttiiliyksikölle tulevaa johdinta. Olimme oikeassa paikassa, joten vika oli jossain takakontin ja moottoritilan välillä.
Seuraavaksi sitten matkustajan puolen kynnyksen alla kulkeva kaapelikanava auki ja sama harjoitus.
Tätä sitten jatkoin, kunnes pääsin siihen tulokseen että katko on jossain tämän kaapelikanavan ja moottoritilasta tulevan läpiviennin välillä. Matkustajan jalkatilan päädyn olin ottanut ennenkin auki useampaan kertaan, koska siellä on vaihteiston ohjausyksikkö, jonka liittimen öljyyntymistä olen joskus tarkkaillut (sehän on 722.6:n tyyppivika josta tässäkin ketjussa on puhuttu - vaihteistoöljy hiipii kapillaari-ilmiöllä johtimia pitkin ylös, koska vaihteiston pään liitin on huono). Noh, jalkatilan mattoa raotettuani ja sen alla olevan muovikannen irrotettuani homma ei olisi voinut olla enää yhtään selvempi:
Siellä oli liitin, joka oli täysin irti. Saman liittimen läpi menivät mm. muutkin kaksi tälle vikailevalle venttiiliyksikölle menevää johdinta, ja niiden läpi sähkö kyllä kulki vielä hetkeä aiemmin. Liitin oli siis ollut aivan huulilla ja irtosi, kun otin kannen pois päältä. Plugi kiinni ja kaikki toimii taas kuten pitääkin. Sekä tämän valkoisen että sen alla näkyvän vihreän liittimen pitäisi olla kiinni takana näkyvässä mustassa muovissa, mutta siinä olevat reiät ovat halki, joten liittimet eivät pysy siinä. Todennäköistä on, että olen sohinut tätä liitintä tarkistaessani vaihteiston ohjausboksia.
Pallot jäivät nyt vaihtamatta kun diagnoosiin meni sen verran kauan aikaa, eikä öljyjä tarvinnut valuttaa pois diagnoostiikan nimissä. Palkkatöihinkin piti ehtiä joskus. Jääkööt nyt varastoon, ehkä hommaan etupään pallot ja hoidan kaikki kerralla joku kerta.
No niin, nyt voi huokaista (ainakin tämän ongelman osalta) helpotuksesta. Nostettiin auto ylös ja kytkettiin jumpperipiuhalla liittimen karvoja yhteen kunnes onnistuttiin toteamaan että yksi niistä tosiaan on poikki jostain kohtaa. Seuraavaksi otettiin varapyörä pois, jotta päästiin kyseiseen johtoon kiinni auton sisäpuolelta. Johtojen värikoodaus on onneksi sama alusta loppuun, joten oikean johdon löytäminen ei ollut ongelma. Hieman eristettä auki ja mittaus, tuleeko kyseisestä kohdasta ohjausyksikön liittimen oikeaan nastaan mitään. Ei tullut. Varmistimme vielä olevamme oikeassa paikassa ottamalla muut kaksi tälle kyseiselle venttiiliyksikölle tulevaa johdinta. Olimme oikeassa paikassa, joten vika oli jossain takakontin ja moottoritilan välillä.
Seuraavaksi sitten matkustajan puolen kynnyksen alla kulkeva kaapelikanava auki ja sama harjoitus.
Tätä sitten jatkoin, kunnes pääsin siihen tulokseen että katko on jossain tämän kaapelikanavan ja moottoritilasta tulevan läpiviennin välillä. Matkustajan jalkatilan päädyn olin ottanut ennenkin auki useampaan kertaan, koska siellä on vaihteiston ohjausyksikkö, jonka liittimen öljyyntymistä olen joskus tarkkaillut (sehän on 722.6:n tyyppivika josta tässäkin ketjussa on puhuttu - vaihteistoöljy hiipii kapillaari-ilmiöllä johtimia pitkin ylös, koska vaihteiston pään liitin on huono). Noh, jalkatilan mattoa raotettuani ja sen alla olevan muovikannen irrotettuani homma ei olisi voinut olla enää yhtään selvempi:
Siellä oli liitin, joka oli täysin irti. Saman liittimen läpi menivät mm. muutkin kaksi tälle vikailevalle venttiiliyksikölle menevää johdinta, ja niiden läpi sähkö kyllä kulki vielä hetkeä aiemmin. Liitin oli siis ollut aivan huulilla ja irtosi, kun otin kannen pois päältä. Plugi kiinni ja kaikki toimii taas kuten pitääkin. Sekä tämän valkoisen että sen alla näkyvän vihreän liittimen pitäisi olla kiinni takana näkyvässä mustassa muovissa, mutta siinä olevat reiät ovat halki, joten liittimet eivät pysy siinä. Todennäköistä on, että olen sohinut tätä liitintä tarkistaessani vaihteiston ohjausboksia.
Pallot jäivät nyt vaihtamatta kun diagnoosiin meni sen verran kauan aikaa, eikä öljyjä tarvinnut valuttaa pois diagnoostiikan nimissä. Palkkatöihinkin piti ehtiä joskus. Jääkööt nyt varastoon, ehkä hommaan etupään pallot ja hoidan kaikki kerralla joku kerta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: juusmon R129 SL600 -97
Reissun varsinainen kohde on kutakuinkin keskellä Istrian niemeä Kroatiassa, eli Pulan lähistöllä. Meillä on muodostunut kaveriporukalla perinne vuokrata n. 10 hengen porukalla huvila jostain päin Eurooppaa viikoksi. Muut lentävät, mutta meidän talouteemme ilmestyi vajaat pari vuotta sitten koira, jonka vuoksi päätimme tehdä nämä retket maata pitkin, joten meidän reissustamme tulee kolmiviikkoinen. Menomatkalla pyyhkäistään Saksan läpi kahdessa ajopäivässä (laiva myöhään Lyypekissä joten siellä yksi yö, ja maan keskivaiheilla toinen), 3 yötä Itävallan Alpeilla ja 2 Triestessä Italiassa. Paluumatka Itä-Euroopan ja Baltian läpi, sinne mahtuu yöpymisiä enimmäkseen Sloveniassa ja Tsekissä, josta pyyhkäistään kahdella yhden yön pysähdyksellä kotiin.MouTine kirjoitti:Minnepäin matka?
Re: juusmon R129 SL600 -97
Kuulostaa hyvältä reissulta ja onneksi pääset Mersulla matkaan.juusmo kirjoitti:Reissun varsinainen kohde on kutakuinkin keskellä Istrian niemeä Kroatiassa, eli Pulan lähistöllä. Meillä on muodostunut kaveriporukalla perinne vuokrata n. 10 hengen porukalla huvila jostain päin Eurooppaa viikoksi. Muut lentävät, mutta meidän talouteemme ilmestyi vajaat pari vuotta sitten koira, jonka vuoksi päätimme tehdä nämä retket maata pitkin, joten meidän reissustamme tulee kolmiviikkoinen. Menomatkalla pyyhkäistään Saksan läpi kahdessa ajopäivässä (laiva myöhään Lyypekissä joten siellä yksi yö, ja maan keskivaiheilla toinen), 3 yötä Itävallan Alpeilla ja 2 Triestessä Italiassa. Paluumatka Itä-Euroopan ja Baltian läpi, sinne mahtuu yöpymisiä enimmäkseen Sloveniassa ja Tsekissä, josta pyyhkäistään kahdella yhden yön pysähdyksellä kotiin.MouTine kirjoitti:Minnepäin matka?
Ajoin itse vuonna 2017 Croatiaan Lovraniin. Käytiin myöskin Triestessä. Suttuinen kaupunki mun mielestä, mutta toisaalta poikettiinkin vaan jossain lähiökuppilassa ja äkkiä pois.
https://moutine.kuvat.fi/kuvat/Croatia+2017/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!