juusmon R129 SL600 -97

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: Ti 09.07.2013 07:17
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Pe 18.01.2019 14:45
juusmo kirjoitti:Asennussarja oli Boschin 1 987 474 338, mutta se ei ihan sopinut vaikka Trodo listasi sen tähän sopivaksi. Vähän epäilinkin kun listattu Mersun varaosakoodi oli 163-alkuinen.


Pitää muuten tähän väliin vielä vähän kehaista tuota Trodoa. Nyt on kolme tilausta sieltä tullut tehtyä, ja kaikki on tullut nopeasti ja lähtenyt matkaan silloin kun nettisivulla on luvattu. Eräät muut vastaavat sivustot tuntuvat toimivan niin, että kun sivuilla lukee "toimituksessa huomenna" tai jotain vastaavaa, oikeasti siinä menee useampi päivä ja välissä tulee muutama pahoitteluviesti. Eilen tilatut uudet jarrupalat lähtivät tänään Itellan kyytiin Latviasta, ja tilaus näkyy jo Postin seurannassa, joka sanoo että paketti on jo lähtenyt Riiasta eteenpäin. Firmalla on myös suomenkielinen asiakaspalvelu, ja tuon yllä mainitun asennussarjan palautus toimi täysin mutkattomasti. Aspa antoi osoitekortin, jonka tulostin ja liimasin paketin päälle ja vein postiin. Muutaman päivän päästä rahat palautuivat Paypalin kautta.
SL600 -97
ex: SL320 -96


Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: Ti 09.07.2013 07:17
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Ti 22.01.2019 17:10
Tänään oli sattumalta keskellä päivää luppoaikaa ja oli niin nätti talvipäivä, että ei voinut vastustaa maisemareittiä ja muutaman kuvan ottamista. Ei muuta tällä erää!

IMG_5089.jpeg

IMG_5090.jpeg

IMG_5093.jpeg

IMG_5096.jpeg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
SL600 -97
ex: SL320 -96
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 757
Liittynyt: La 15.06.2013 10:08
Paikkakunta: Sirius
ViestiLähetetty: Ke 23.01.2019 08:02
On se hieno. Poikkeuksellinen kuvausympäristö tekee vielä erikoimmat noista kuvista.
Nykyiset...
'04 SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'00 300M 3.5 V6

Ollut joskus...
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'00 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 Audi A8 4.2i V8
'00 CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: Ti 09.07.2013 07:17
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Ke 23.01.2019 09:19
Kiitos. Joo, kyllä aurinkoinen pakkaspäivä meren äärellä on aika herkkua. Harvoin sattuu niin, että sekä oma aikataulu että keli on kohdallaan :) Panoraamakin pääsee oikeuksiinsa.
SL600 -97
ex: SL320 -96

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: Ti 09.07.2013 07:17
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Su 27.01.2019 19:22
Eilen meni toistamiseen ESP-valo ja limp mode päälle hetki sen jälkeen, kun käynnistin auton lämpimänä. Poistuivat uudelleenkäynnistyksellä tälläkin kertaa. Moottorinohjauksen vikakoodina oli taas se moottorin oikean puoliskon kaasuläppään viittaava P1580, jälleen tuttu -40C imuilmalämpötila siellä kummitteli. Tajusin tällä kertaa katsoa ajatuksen kanssa ESP-yksikön puolelta, että sinne oli tallentunut "C1022-013 Fault in CAN communication with ME N3/10 right". Nyt teoriani on se, että oikeanpuoleisen ECUn tai sen liitoksien kanssa on jotain häikkää. Seuraavaksi meinasin kokeilla irrottaa ja putsata molempien moottorinohjausboksien ja muiden samasta lokerosta löytyvien purkkien liittimet. Jos tämä ei auta, pitänee ottaa oikeanpuoleinen ECU auki ja tutkia onko siellä jotain epäilyttävää juotoksissa tms.
SL600 -97
ex: SL320 -96

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: Ti 09.07.2013 07:17
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Ma 11.02.2019 15:16
Putsailin molemmat ECUt sisältä ja ulkoa (liittimestä) mutta vielä en pahemmin ole ehtinyt ajelemaan, kun olin reissussa ja nyt kelit ovat niin surkeat että SL pysyy piilossa.

Aikaisemmin kompuran päälläoloon liittyväksi "diagnosoimani" ratissa asti tuntuva tärinä on tullut takaisin, nyt melko pysyvän oloisesti, ja ei tunnu liittyvän kompuraan. Kierrokset eivät humppaa tai mitään, ja kun konepelti auki kuuntelee ja tähyilee, niin mikään ei vaikuta oudolta. Ei mitään ääntelyä apulaitteiden tai hihnan suunnalta, ja kone käy nätisti. Värinä tuntuu vapaallakin, mutta selvästi enemmän vaihde päällä. Olisikohan tukikumien vuoro?

Minkähän valmistajan kumit ovat kelpoja? Alkuperäisten lisäksi näyttäisi löytyvän tuttuja merkkejä lähinnä Febiä ja Swagia.
SL600 -97
ex: SL320 -96

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: Ti 09.07.2013 07:17
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Pe 15.02.2019 13:02
Yritin säästää ja tilata Febin valmistamat moottorin kumit about 70e/kpl, mutta Fixpartsista ilmoitettiin että niitä ei saa ennen toukokuun loppua. Alkuperäisiä sitten vain, karvan verran alle 200e/kpl. Halpaa kuin saippua. Sen verran mitä nyt jenkkifoorumeilta vastaavasta aiheesta löysin tarinoita S/SL600:n osalta, niin aika yksimielisiä tunnuttiin olevan sen suhteen, että jos ei ole tiedossa milloin kumit on vaihdettu, ne on syytä vaihtaa. Sen verran kovassa kurituksessa mokomat kuitenkin ovat.
SL600 -97
ex: SL320 -96

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: Ti 09.07.2013 07:17
Paikkakunta: Helsinki
ViestiLähetetty: Su 17.02.2019 00:36
Tänään ei auto käynnistynyt. Hyvän tovin ehdin ihmetellä mikä piru sitä vaivaa, kunnes tajusin että avaimesta on lähtenyt ajoneston transponderisiru matkoihinsa. Kiva juttu. Tällä foorumilla sitä ei juuri ole puitu, mutta Mersuhan on jo vuoden-pari myynyt eioota tämän sukupolven ajonestoavaimille ja infrapunakaukosäätimille. Jotkut autolukkosepät osaavat tehdä sirun, mutta halpaa se ei ole. Ulkomaisten foorumien mukaan ilmeisesti osat ovat loppuneet varastosta aiemmin kuin MB arvasi, ja nyt tuotantoa ollaan aloittamassa uudestaan, mutta siihen liittyy vaikka mitä kilpailutus-, suunnittelu-, tuotanto- ja laadunvarmistusprosesseja ja odotus on pitkä.

Tuotanto ilmeisesti alkaa kuitenkin käynnistyä. Vehokin myi vielä viime kesänä pelkkää eioota kaikille avaimille tähän autoon. Muutama viikko sitten kuitenkin sain tilattua kaukosäätöavaimen. Kysyttäessä väittivät jokunen päivä myöhemmin että avain on tehty ja lähtee kohta matkaan, mutta sitten reilu viikko vierähti ja tilaus olikin edelleen avoin Saksan päässä. Nyt ei ole sen jälkeen yli viikkoon kuulunut mitään. Saa nähdä miten käy ja milloin. Autossani on siis vain kaksi sirullista rauta-avainta, ja nyt kun toisen siru on teillä tietymättömillä, olen yhden varassa. Aika kallis läjä metallia, jos toinenkin katoaa.

Mielestäni saisivat säätää lain, että omistajan pyynnöstä valmistajan olisi purettava ajonesto jollain tavalla, ainakin jos ajonestoavaimia tai muita osia ei enää saa. Ihan naurettavaa pelleilyä koko juttu tällaisten yli 20-vuotiaiden autojen kanssa. Moottorinohjaus-, ajonesto- ja ties mitkä yksiköt ovat niin naimisissa keskenään ja avaimien kanssa, että kun yksi hajoaa, autosta tulee verkonpaino.

E84C6AA8-5D03-431D-981E-06C5B210B97A.jpeg

B45DE6DC-C994-41E4-9AA1-4E3346A4D2C2.jpeg


Ylläolevaan liittymättä, tutkailin taskulampun kanssa yläkautta moottorin tukikumeja. Sen verran sain tihrustettua, että kuskinpuoleisen tyynyn kyljessä luki varaosanumeron jälkeen valmistusajankohta, joka oli armon vuodelta 97. Eiköhän se vaihto ole ajankohtainen!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
SL600 -97
ex: SL320 -96
Edellinen

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: melastinen ja 7 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

https://Www.AutoDoc.fi