W638 DEVIL

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja S202 »

Mikset liimaa pohjalle bitumimattoa, ja jos se ei riitä niin päälle vielä kerros butyylimattoa?
S124 300TE
S211 E500
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

S202 kirjoitti:Mikset liimaa pohjalle bitumimattoa, ja jos se ei riitä niin päälle vielä kerros butyylimattoa?
Niin no siellä takana on niitä tehtaan mattoja ulkopelleissä ja sisälattiassa.
Haluaisin välttää sen että siellä on vettä kerääviä juttuja...

Nyt alkup. lattian matto/äänenvaimennin oli jo niin katastrofaalinen vedenkerääjä-sieni etten enää haluaisi sinne niitä lisää...

Tässä foto alkup. lattian levyistä eli siellä kyllä on noita värinän/äänenvaimennus-levyjä ja perällä tulevaa hengittävää mattoa missä on nappulat pohjassa.
Haluaisin ratkaisun ilman vedenkerääjiä...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Vitonraato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Vitonraato »

Mistähän se vesi on sinne tullut?
Joku vuotanut jostain? kannattaa selvittää se vuotokohta ennen minkäänlaisten eristyksien laittoa.....
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja S202 »

Niin joo näkyyhän sielä olevan alkuperäisenäkin bitumia. No sen allehan ei kosteus pääse jos se on hyvin kiinni, että melkein kannattais kuumailmapuhaltimella irrotella noi vanhat ja sitten maalauksen? jälkeen uutta 4mm paksua bitumimattoa. Sen kun huolellisesti kuumailmapuhaltimen ja sellaisen rullan kanssa painelee niin tarttuu tosi lujasti. Ja muuttuu tuon ohuen pellin ääni ihan erilaiseksi. Sitten sillä butyylillä saa ääntä hyvin vaimennettua, niitten äänenvaimennus perustuu eri juttuihin.
S124 300TE
S211 E500
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Mitä eroa on bitumi/bityylla, noin niinkun äänieristyksen ja -taajuuksien kannalta ? Onko niin että bitumilevy "rauhoittaa" peltiä ja resonanssiääniä/taajuuksia, ja bityyli on yleis-äänieriste (näyttää sisältävän toi motonetin mömmö uretaania, mikä on hyvä äänieriste)

Tuli mieleen tuollainen, että kun veneiden päällikansia maalataan eposilla, niihin laitetaan sitä nappula-jauhoa mukaan että pinnasta ei tulisi liukas. Mahtaisikohan nuo pikku nappulat myös lisätä ääni-eristystä, nehän kun lisäävät pinta-alaa huomattavasti.

Vesi on tullut taka-osaan takaluukun saranoiden alta. Saranoiden alle/ympärille meri-silikoonia, ei kastu lattia enää :o)
Kaikki materiaalit joita käytetään avaruudessa tai merellä, kestävät yleensä loistavasti kevyttä käyttöä autoissa.
Tuolla merillä missä on vedessä paljon suolaa, oli eräässäkin veneessä A2 ruostumattomasta teräksestä tehdyt veneen kaiteet maukkaassa pintaruosteessa. A4 Haponkestävä olisi kestänyt.

Buuhausista hain jälleen tota loistavaa lattia-mattoa, sattui vielä olemaan hyvän lähes oikean kokoinen edullinen "hukkapala".

Matto kestää aikaisempien näkemyksieni mukaan älyttömän hyvin kulutusta (hushållin/eteisen/käytävien lattiaoilla), syö ääntä hyvin (paljon pinta-alaa), hengittää/päästää veden ja kosteuden läpi eikä kerää vettä, vihreät nappulat pohjassa eli matto ei ole kiinni pellissä, vaan on irti siitä. Ja on vielä kivan näköinenkin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Mika_Veee, Ma 27.08.2018 14:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja S202 »

Mika_Veee kirjoitti:Mitä eroa on bitumi/bityylla, noin niinkun äänieristyksen ja -taajuuksien kannalta ? Onko niin että bitumilevy "rauhoittaa" peltiä ja resonanssiääniä/taajuuksia, ja bityyli on yleis-äänieriste (näyttää sisältävän toi motonetin mömmö uretaania, mikä on hyvä äänieriste)

Joo just noin, bitumi lisää pellin massaa ja butyyli vaimentaa ääntä muuttamalla sen värinäksi=lämmöksi. Sitten on kaikenlaisia solumuovieristeitä mitä voi vielä liimata päälle, näitä on autohifiliikkeet pulloollaan eli näissä ei kannata ruveta pyörää keksimään uudestaan. Hintakin noissa on tässä 10 vuoden aikana tippunu reippaasti. Kannattaa sen silikonin kanssa olla varovainen, jotkut laadut ruostuttaa rautaa todella nopeasti.
S124 300TE
S211 E500
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

S202 kirjoitti:
Joo just noin, bitumi lisää pellin massaa ja butyyli vaimentaa ääntä muuttamalla sen värinäksi=lämmöksi. Sitten on kaikenlaisia solumuovieristeitä mitä voi vielä liimata päälle, näitä on autohifiliikkeet pulloollaan eli näissä ei kannata ruveta pyörää keksimään uudestaan. Hintakin noissa on tässä 10 vuoden aikana tippunu reippaasti. Kannattaa sen silikonin kanssa olla varovainen, jotkut laadut ruostuttaa rautaa todella nopeasti.
Juuh, omasta mielestäni paras äänieriste on sellainen missä on paljon pinta-alaa, itse materiaalilla ei ole niin suurta merkitystä. Materiaalin valinta sitten vaan vaikuttaa muihin juttuihin; ulkonäköön, käytettävyyteen, kuluvuuteen, kosteuden keräämiseen jne jne.

Mutta juu, tuli väärä sana, ei tullut silikoonia vaan saumatiivistettä vene/merikäyttöön. Mikäli aine on tehty täysi-suolaiseen merikäyttöön, se kestää aivan takuuvarmasti niin kevyttä käyttöä autoissa. Vaikkapa Atlantilla rautaveneet/laivat lilluvat kosteassa suola-meri-ilmastossa ja todella suolaisessa vesi-suolaluoksessa 24h/vrk, 365p/v. Noihin verrattuna suomen talviset ja vähäsuolaiset autoilu-olot ovat lasten leikkiä materiaaleille.

Yleensäkin esim. korikitti autojen peltisaumoissa on niin kauan hyvä, kunnes ne lopulta kovettuvat ja alkavat vuotaa. Ensimmäisen korikitin vuotokohdan synnyttyä vesi menee sitten sinne kahden pellin väliin, mutta ei pääse enää pois. Siitä alkaa sitten korroosio-orgiat :wtf:

https://www.motonet.fi/fi/tuote/387691/ ... sta-300-ml" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut Mika_Veee, Ma 27.08.2018 14:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja S202 »

Noniin, tuo aine on varmasti passelia. Tuoteselosteessakin lukee että ei sisällä silikonia, jota ei autoon saa laittaa.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
Vitonraato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Vitonraato »

Ainut paikka missä silikonia voi käyttää on kylpyhuone........
Mitään silikoneja ei lähellekään autoa...
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Vitonraato kirjoitti:Ainut paikka missä silikonia voi käyttää on kylpyhuone........
Mitään silikoneja ei lähellekään autoa...
Eikä lähellekkään naisia :)
Avatar
Vitonraato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Vitonraato »

Mika_Veee kirjoitti:
Vitonraato kirjoitti:Ainut paikkamissä silikonia voi käyttää on kylpyhuone........
Mitään silikoneja ei lähellekään autoa...
Eikä lähellekkään naisia :)
Mutta kun ollaan autofoorumilla niin jätin tuon mainitsematta, mutta kuului tuohon ensimmäiseen lauseeseen
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Noniin, kerron nyt erään hölön näkemyksen ja vuosikymmenien kokemuksen korikitistä ja muista ruosteen keräävistä -ja piilottavista systeemeistä.

Tässä kuva, kun on raaputeltu päältäpäin täysin ehjän näköistä korikitti-saumaa.

Mitä löytyykään alta korikitin kauneimman..

No juu. Korikitti on wanhan auton peltien/saumojen syöjä. Kovettuu, kerää vedet alleen eikä koskaan sitä luovuta pois...tai tietty ruosteen ja kadonneen pellin muodossa.

Tuon korikitti-pashan saa irroitettua puukolla, mattopuukolla ja porukoneen teräs-pyöröharjalla melko nopeasti.

Ja puhtaus on kaiken A ja O, eli raapimisen jälkeen puhallus paineilmalla/imurointi imurilla, sen jälkeen pyyhkäisy lievästi kohteahkolla tinnerillä kostutetulla rätillä. Mikään ei tartu paskan päälle. Paitsi paska.

Itse en oikein pysty elämään ajatuksen kanssa vehkeeseeni tulisi liimattua vaakatason peltien päälle jotain mattoa, ellei ole 110% taattu että sinne ei väliin missään vaiheessa pääse vettä.
Viimeksi muokannut Mika_Veee, Ma 27.08.2018 21:21. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

augh
Viimeksi muokannut Mika_Veee, Ma 27.08.2018 21:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Vitonraato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Vitonraato »

No tehtaallahan tuo korikitti yleensä laitetaan ennen mitään maaluksia (pohjamaali), joten selvähän se on että sinne väliin pääsee helposti ennemmin tai myöhemmin kosteus kondensoitumaan, mutta ei pois........
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

EDIT: Voi kun sais jostain ruostesuojaus-kartan niin sais tietoo että mistä mömmöjä kannattaa ruiskutella ja minne..nyt kun toistaiseksi on vielä jotain suojattavaa.
- --------
EDIT2: Noi venäläiset on muuten tehneet älyttömän paljon W638 vito videoita tonne juutuubiin. Vaikka ei mitään ymmärräkkään mitä veli venäläinen puhuu, mutta videoista saa kuitenkin hyvän käsityksen...



Hui kauheeta tätä viitioo. Saattaa tulla painajaisia ens yönä joillekkin..

Katselin hirveän kauhuleffa-pätkän juuri, keltainen lehdistö sanoisi tässä kohtaa että "sisältää pahoinvointia aiheuttavaa materiaalia", "ei heikoille", ja mitä muuta ne nyt keksivätkin :crazy: :crazy:

https://www.youtube.com/watch?v=lUrRhGBnAnQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Vitonraato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Vitonraato »

Ei taideta yhtä usein katsastaa Venäjällä kuin suomessa? Ja kun ajaa suolatuilla teillä niin noinhan siinä käy................ pientä pintaruostetta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

APM.--

Mistä sen saa helpoimmin liitettyä ?
Viimeksi muokannut Mika_Veee, Ma 27.08.2018 21:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Pitää ottaa yhteyttä tähteen
Viimeksi muokannut Mika_Veee, Ma 27.08.2018 21:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Vitonraato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Vitonraato »

Star on ainoa oikea laite tutkia näitä katiskoja........ Muilla kun yrittää lukea vikakoodeja, niin voi olla joskus vähän huonosti ymmärrettäviä "selityksiä" noissa lukijoissa.... jopa muissa testereissä (Delphi/autocom)
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Avatar
Vitollinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: La 07.11.2015 18:30
Paikkakunta: Lounais-Häme

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Vitollinen »

Vitonraato kirjoitti:No tehtaallahan tuo korikitti yleensä laitetaan ennen mitään maaluksia (pohjamaali), joten selvähän se on että sinne väliin pääsee helposti ennemmin tai myöhemmin kosteus kondensoitumaan, mutta ei pois........
Itseasiassa auton raakakori matkaa ensin happokäsittelyyn. Ja sieltä elektrolyysialtaaseen, jossa koria lisäksi käännellään jottei jäisi ilmataskuja ja pinnoite pääsisi joka koloon. Tämän vuoksi koteloissa on runsaasi reikiä (joista osa tulpataan kuivatuksen jälkeen).

Sitten on vuorossa saumaus/massaruiskutus, osa saumoista on massattu jo ennen korin kokoamista pistehitsaukseen soveltuvalla aineella.

Vastaavanlaista, pyöräkoteloihin yms. paikkoihin soveltuvaa ruiskutettavaa tuotetta on Sikaflex 527 AT, sile on oma ruiskunsakin.
Vito veturina, kunnes ruoste meidät erottaa.
Avatar
Vitollinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: La 07.11.2015 18:30
Paikkakunta: Lounais-Häme

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Vitollinen »

Mika_Veee kirjoitti:EDIT: Voi kun sais jostain ruostesuojaus-kartan niin sais tietoo että mistä mömmöjä kannattaa ruiskutella ja minne..nyt kun toistaiseksi on vielä jotain suojattavaa.
- --------
EDIT2: Noi venäläiset on muuten tehneet älyttömän paljon W638 vito videoita tonne juutuubiin. Vaikka ei mitään ymmärräkkään mitä veli venäläinen puhuu, mutta videoista saa kuitenkin hyvän käsityksen...



Hui kauheeta tätä viitioo. Saattaa tulla painajaisia ens yönä joillekkin..

Katselin hirveän kauhuleffa-pätkän juuri, keltainen lehdistö sanoisi tässä kohtaa että "sisältää pahoinvointia aiheuttavaa materiaalia", "ei heikoille", ja mitä muuta ne nyt keksivätkin :crazy: :crazy:

https://www.youtube.com/watch?v=lUrRhGBnAnQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei näiden takia kannata yöuniaan menettää...
Minäkin tiedän käyväni ruostetta vastaan vain viivytystaistelua. Kuitenkin olen katsellut noita videoita opetusmateriaalina, niiden avulla olen nähnyt miten Vitot on teknisessä mielessä tehty (kotelorakenteet ym.).

Monelle Viton omistajalle on varmasti yllätys nähdä autonsa altapäin... Pientä laittoa tarvitsee...

Olet onnenpekka jos olet löytänyt suht.koht. ehjän yksilön
Vito veturina, kunnes ruoste meidät erottaa.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja S202 »

Vitollinen kirjoitti:
Vitonraato kirjoitti:No tehtaallahan tuo korikitti yleensä laitetaan ennen mitään maaluksia (pohjamaali), joten selvähän se on että sinne väliin pääsee helposti ennemmin tai myöhemmin kosteus kondensoitumaan, mutta ei pois........
Itseasiassa auton raakakori matkaa ensin happokäsittelyyn. Ja sieltä elektrolyysialtaaseen, jossa koria lisäksi käännellään jottei jäisi ilmataskuja ja pinnoite pääsisi joka koloon. Tämän vuoksi koteloissa on runsaasi reikiä (joista osa tulpataan kuivatuksen jälkeen).

Sitten on vuorossa saumaus/massaruiskutus, osa saumoista on massattu jo ennen korin kokoamista pistehitsaukseen soveltuvalla aineella.

Vastaavanlaista, pyöräkoteloihin yms. paikkoihin soveltuvaa ruiskutettavaa tuotetta on Sikaflex 527 AT, sile on oma ruiskunsakin.
Se ruiskutettava on 529 AT. Eka pohjamaali, sitten korikitti. Nehän on nykyään huomattavasti parempia mitä ennen.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
Vitollinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: La 07.11.2015 18:30
Paikkakunta: Lounais-Häme

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Vitollinen »

S202 kirjoitti:
Vitollinen kirjoitti:
Vitonraato kirjoitti:No tehtaallahan tuo korikitti yleensä laitetaan ennen mitään maaluksia (pohjamaali), joten selvähän se on että sinne väliin pääsee helposti ennemmin tai myöhemmin kosteus kondensoitumaan, mutta ei pois........
Itseasiassa auton raakakori matkaa ensin happokäsittelyyn. Ja sieltä elektrolyysialtaaseen, jossa koria lisäksi käännellään jottei jäisi ilmataskuja ja pinnoite pääsisi joka koloon. Tämän vuoksi koteloissa on runsaasi reikiä (joista osa tulpataan kuivatuksen jälkeen).

Sitten on vuorossa saumaus/massaruiskutus, osa saumoista on massattu jo ennen korin kokoamista pistehitsaukseen soveltuvalla aineella.

Vastaavanlaista, pyöräkoteloihin yms. paikkoihin soveltuvaa ruiskutettavaa tuotetta on Sikaflex 527 AT, sile on oma ruiskunsakin.
Se ruiskutettava on 529 AT. Eka pohjamaali, sitten korikitti. Nehän on nykyään huomattavasti parempia mitä ennen.
Molemmat ovat ruiskutettavia (AT). Minusta 527 on myös pyöräkoteloihin yms. soveltuva.

https://fin.sika.com/content/finland/ma ... 02101.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuolta etsin tietoa itsekin sopivaa etsiessäni.

Selvää kuitenin kaikille lienee, ettei näilläkään päällystetä ruostetta piiloon. Pohjatyöt on kuitenkin tehtävä kunnolla, jos tavoitteena on hyvä lopputulema.
Vito veturina, kunnes ruoste meidät erottaa.
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Joo eipä tässä yöunet ole menneet, jaksaa vaan hämmästyttää noiden vitojen pellittömyys, en oikeastaan edes tiennyt että vitoissa tämä pellin häviämisen onkkelma on näin iso.

Näistä tosiaan voi oppia paljon,

Esim. tuossa videossa 12.00 minsan jälkeen kun moottori on poistettu..melko hurjan näköistä runkopalkkia..
https://www.youtube.com/watch?v=Z3JHrvHA5Fs" onclick="window.open(this.href);return false;



----------------


Ei näiden takia kannata yöuniaan menettää...
Minäkin tiedän käyväni ruostetta vastaan vain viivytystaistelua. Kuitenkin olen katsellut noita videoita opetusmateriaalina, niiden avulla olen nähnyt miten Vitot on teknisessä mielessä tehty (kotelorakenteet ym.).

Monelle Viton omistajalle on varmasti yllätys nähdä autonsa altapäin... Pientä laittoa tarvitsee...

Olet onnenpekka jos olet löytänyt suht.koht. ehjän yksilön[/quote]
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Vitoon on ollut saatavanta ilma-takajousitusta.

Sopiiko tuollaiset ilmapalkeet suoraan tavallisten takajousien tilalle, ja paljonko kompuran kytkeminen tarvitsisi sähköhommeleita ?

https://aerosus.net/mercedes/v-class-vi ... e37hko6fv3" onclick="window.open(this.href);return false;
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Miten hei Vitollinen ja muut kaikki...onko kellään ruosteensuojaus-karttaa W638 vitoon, eli siis mistä kannattaisi suihkutella mömmöjä rakenteiden sisään ?

Se olisi kyllä todella hieno juttu, voisi alkaa toden teolla Viton suojaukseen.

Wanha pakuni kävi tectyllillä ruosteenesto/suojauskäsittelyllä, mutta käsittelyn jälkeen helmapelteihin puskenut ruoste viikon päästä käsittelyn jälkeen ei oikein vakuuttanut. (joo, helmapeltien päällipuolelle oli vedetty vaan röpelömassaa...ruosteet piiloon pieneksi hetkeksi).

Olisi hienoa käsitellä vito KUNNOLLA.
Avatar
Vitonraato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Vitonraato »

Ammattiliikkeiillä voi olla oikein "karttojakin", mutta pääperiaatteenahan on, että joka ikiseen koteloon ja saumaan (missä kaksi tai useampi pelti kohtaa toisensa) pitää saada riittävästi kotelosuoja-ainetta. Ja nyt kun sulla näyttää ainakin takaa olevan verhoilut irti, niin sitä kautta on helppo niihin koteloihin laittaa suojaus. Alapuolen helmakoteihin voi laittaa joko ottamalla sisäpuolelta ne tehtaan koritulpat pois tai sitten poraamalla sinne pienempiä reikiä joihin löytyy autovara-osa liikkeistä niihin tulppia! Kannattaa ostaa niitä tulppia riittävästi ja kun on tulpat valmiina, niin sitten on helppo tehdä sopivan kokoinen reikä... niitä kun on useampaa eri kokoa.... Osaan muista koteloista joutuu ainakin tekemään reikiä.
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Juuh, ammattiliikkeillä saattaa olla karttoja, mutta kun kyselin esim. Tectyliltä näitä, ne on heidän päissään.

Tietty jokaseen saumakohtaan ja jokapuolelle pitäisi saada kotelomassaa, mutta juuri se että missä ne kaikki saumat, monikertaiset pellit jne sijaitsevat, on vähän salapoliisi-työtä. Tulppia tietty on hyllyssä vaikka kuinka. Porakoneita, teriä, kotelonsuoja-aineita, mömmöjä vaikka kuinka.

Yhteen vehkeeseen kun tein ruosteenesto-käsittelyä, siellä oli parhaimmillaan/pahimmillaan n. 4-5 kpl peltejä päällekkäin. Älkää kysykö enempää :)

Mutta vaikka nyt esim. helmaa alapuolelta pruiskuttaessa, pitää porata reiät sekä pohjan sisä- että ulkopuolelta, jne. Se vaan on pientä arvontaa.

Hyvänä esimerkkinä tästä on tuo mun peräkammarin päällipelti. Sinne lattiaan pitäisi tehdä reiät että voisi rakenteisiin pistää ruosteelle haitallisia juttuja.

Ehkä vaan sitten täytyy mennä sillä että liikaa on parempi kuin liian vähän pruiskutus-reikiä, mikäli kellään ei ole tosiaan tarkkoja karttoja tarjota.
Avatar
Vitonraato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Vitonraato »

Sen verran tiedän, että ainakin siinä liukuoven takana helman yläpuolella on välissä kolmas pelti.... ai mistäkö tiedän? Just viime viikolla otin tuosta purkuautosta siitä kohtaa peltiä..... omaan on jo helma vaihdettu, mutta pitäis siitä vähän ylempää vielä pala vaihtaa... ei tarvinnut ostaa kun otti tuosta.
Mutta todennäköisesti kun itse suojaat, niin teet paremmin kuin liikkeet!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Hienoa !

Näitä ehdottomasti lisää, kertokaa kaikki vitolliset mikäli tiedätte ongelmakohtia/suojattavia paikkoja !

Näin sen pitää mennä...

Niin ja jos on kuvia piilo-rakenteista niin aina parempi !!!

JK lisäys: tuntuu nämät Vitot olevan veli-venäläisille kultti-autoja...ei voi kun hämmästyä kun näitä (opetus)videoita katselee.

Ei oikein voi kun ihailla tätä venäläisten menttaliteettiä että kaikki on korjattavissa, kaikki on hitsattavissa ja kaikki korjataan.
Sekä että vito on loistava pakettiauto/bussi.

Tuolta näkyy ainakin videon alussa lisää suojattavaa...

https://www.youtube.com/watch?v=QB0EbgIDhIY" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin