W638 DEVIL

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Vitonraato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Vitonraato »

Ja näyttää eri Vitot ruostuvan hieman eri tavalla ja eri kohdista.
Tuossa pihassa oleva vara-osaraato on jopa vielä pahemmin ruostunut esim. jalkatilojen kohdalta kuin tuo käytössä oleva.
Ja kilometreillä ei sinänsä ole merkitystä sillä tuolla käytössä olevalla on ajettu joku 330 tkm ja vara-osa härvelillä vain 162 tkm. Mutta helpottaa tuon käytössä olevan kunnostamista kun voi tehdä oven kerrallaan eikä tarvi sitä aikaa pitää pois käytöstä, muuta kuin sitten vaan vaihtaa.
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Avatar
Vitollinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: La 07.11.2015 18:30
Paikkakunta: Lounais-Häme

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Vitollinen »

Vitonraato kirjoitti:Ja näyttää eri Vitot ruostuvan hieman eri tavalla ja eri kohdista.
Tuossa pihassa oleva vara-osaraato on jopa vielä pahemmin ruostunut esim. jalkatilojen kohdalta kuin tuo käytössä oleva.
Ja kilometreillä ei sinänsä ole merkitystä sillä tuolla käytössä olevalla on ajettu joku 330 tkm ja vara-osa härvelillä vain 162 tkm. Mutta helpottaa tuon käytössä olevan kunnostamista kun voi tehdä oven kerrallaan eikä tarvi sitä aikaa pitää pois käytöstä, muuta kuin sitten vaan vaihtaa.
Tämä pitää hyvin paikkansa, olen aina Viton nähdessäni funtsinut sen ruostumista. Osa lähiseudun vitoista on tosin kyllä laitettu hienoon harrastelukuntoon. Yksi vähemmän tunettu latian kastelija on UV-valon haurastuttama tiivistemassa katon ja sivupellin saumassa. Tästä on ollut juttuakin saksankielisellä Vitofoorumilla.

Tein tähän projektiautooni uuden kynnyksen ja sisähelman, onneksi on pieni kanttikone käytössä. Olet tehnyt homman fiksummin kuin minä, tulin myyneeksi vanhemman vitoni pois (oli vielä samanvärinenkin). Olisi ovien korjauskin käynyt näppärämmin, onneksi takaluukku on aikoinaan mennyt takuukorjaukseen. Joten jotain tässä on hyvääkin.
Vito veturina, kunnes ruoste meidät erottaa.
Avatar
Vitonraato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Vitonraato »

No ei sattunut mulla olemaan tuo vara-osaraato samanvärinen, mutta maalia saa kaupasta.....
Ja nyt kun kesällä meni tuulilasi vaihtoon, niin oli muuten aika paljon ruostetta siellä tiivisteliiman välissä (joskus lasi varmaan vaihdettu ja liimattu ruosteen päälle). No siellä ei ole ruostetta vaan maali, johon sai helposti uuden lasin kiinni eikä varmasti vuoda.........
Paljonhan tuossakin katiskassa on vielä tekemistä, mutta siinä laitossa on sen verran järkeä kun Trafin maksut on 0€............ja kun tekee itse eikä tarvi teetättää kalliilla.
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Äärettömän tärkeätä ja hyvää infoa ruoste-onkkelmasta.

Itse huomasin että noi tuulilasin alareunan kaikki kolme vedenpoisto-pistettä olivat tukossa sateen iskiessä.
Päästin reilulla paineella paineilmaa ja sorkin rautalangalla niin "viemärit lähtivät vetämään.

En halua olla ilkeä, mutta sinkki kiipeää ruostepaikkoihin ja kuroo arpia kiinni. Myös sudilla vedelty tai spraylla suihkutettu.
Sutilla vaan tulee n. 10-kertainen kerros. No; ei tästä sen enempää. Olen nyt jakanut teille tämän faktan jota ei tarvitse koskaan käyttää.

Olen vähän varovaisesti yrittänyt etsiä jotain heppulia joka voisi puhallella viton pohjan puhtaaksi (no ei siellä oikeasti paljon olekkaan, muutakun pintaruosteet pois)... Onko kellään ideoita kuka voisi varovasti puhallella ?

----------

Vitollinen kirjoitti:
Mutta ei sitäkään voi vetää Viton ruosteiden päälle..... se on muutakin kuin vain vähäistä ruostetta.... :lol:
Ja totta, että varastomaali pitää poistaa ennen maalausta, koska siihen ei tahdo edes maali tarttua.
Haluan vielä kirjoittaa muutaman (?) rivin Viton ruosteprojektistani. Olen availlut tämän edeltäjän, sekä nykyisen harrasteautoni kotelorakenteita (en niinkään harrasta Vitoja, vaan ne palvelevat harrastuksissani). Ne ovat sisäpuolelta yllättävänkin hyväkuntoisia, ja jossain kotelosuojatussa osassa liki uudenveroista peltiä.
Todellinen ongelma on se muovimassa, jonka alle ruoste on hiipinyt piiloon tekemään tuhojaan. Hankalinta tällaisissa projekteissa on päällekkäisten peltien ruosteenturvottamat saumarakenteet, joita Vitoissakin on runsaasti.

Listaan tähän vielä lisäksi muutaman ongelmakohdan:

- lattian takanurkat lokasuojakotelon takaa
- lattia takaa lokasuojakotelon edestä, jousikuppien edestä ja sivuilta
- pitkittäispalkkien etupäät apurungon konsolien kohdalta
- helmat kohdassa, joissa on kolme peltiä päällekkäin (b-pilarin alapää ja helman takapää

Jos näitä entisöintimielessä haluaa korjata, on aukileikattavaa ja korvattavaa tiedossa paljon. Näitä kohtia kun ei muuten pääse suojaamaan, vaikka olisi kuinka hienot aineet. Se todella on muuta kuin vähäistä ruostetta.
Muuten, se musta väri ei kaikilla valmistajilla ole pelkkää varastointiväriä, vaan pohjamaalia. Asia selviää helposti tinneritestillä.

Alkupään Vitoissa ei ollut niitä vedenpoistoputkia tuulilasin alapuolen kaukaloossa, e tulivat ph2: myötä. Hieno idea sinänsä, mutta näiden tukkeutuminen aiheuttaa veden pääsyn etupään jousikuppien takan olevaan koloon. Reitin huomaa, jos lokasuojat ovat irti. Ja tästä taas seuraa aikaamyöten reikä, josta vesi pääsee lattiamaton alle. Kynnyskoteloissa on vedenpoistoreiät, jotka toivottavasti eivät ole tukossa...
Se selviää irrottamalla muovinen lista kynnyksen kohdalta (jos sinne uskaltaa kurkata).
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Hei tuota... !!

Mulla on thuuli-lasissa 1,5 m vaaka-halkeama ja on antanut ilmeisesti niin paljon periksi että tuulilasi vuotaa yläosastaan vettä suoraan sisäpuolen katon verhoukseen (sateella aina märkänä).

Nyt kun laite pitäisi ti-aamulla viedä tuulilasin vaihtoon niin pitäisikö se perua, korjata itse tuulilasin peltien ruostevauriot ?

Nyt vaan ideat sykkimään ja pitäisikö mun itse poistaa tuulilasi ja miten se tehdään ?

Lähinnä ne luultavasti-ruosteet alkoi juuri mietityttämään, tuulilasi-firmassa kun se hommeli on aina niin että vanha lasi pois ja uusi tilalle.

Ideoita/ajatuksia ?

Vitonraato kirjoitti:No ei sattunut mulla olemaan tuo vara-osaraato samanvärinen, mutta maalia saa kaupasta.....
Ja nyt kun kesällä meni tuulilasi vaihtoon, niin oli muuten aika paljon ruostetta siellä tiivisteliiman välissä (joskus lasi varmaan vaihdettu ja liimattu ruosteen päälle). No siellä ei ole ruostetta vaan maali, johon sai helposti uuden lasin kiinni eikä varmasti vuoda.........
Paljonhan tuossakin katiskassa on vielä tekemistä, mutta siinä laitossa on sen verran järkeä kun Trafin maksut on 0€............ja kun tekee itse eikä tarvi teetättää kalliilla.
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

ZZ..T

siiis sisäpuolelta tuulilasi varmaan irtoaa liimauksiltaan mattopuukolla, mutta miten ne ulkopuolen listat jne.. ?
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5232
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja S202 »

Tuulilasi irrotetaan sellaisella langalla, jolla kaverin kanssa "sahataan" se liima. Kai se yksinkin onnistuu. Nyt en minäkään halua olla ilkeä, mutta jos se pelti on tuulilasin alta ruosteessa, niin käy nyt jostain automaaliliikkeestä tai jostain kysymässä että miten ja millä se maalataan.
Tuommoiset sinkin kiipeämiset ja umpeenkuromiset on niin höpöhöpöjuttuja kuin olla ja voi. Kyllä mä tiedän miten sinkitys toimii, mutta tämä zinga ei valitettavasti vastaa oikeaa sinkitystä vaan on tälläinen ostos-tv tyylinen tuote.
S124 300TE
S211 E500
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Ok, juu eli joo. Olen joskus yksikseni "sahaillut" noita liimoja pois, mattopuukolla useemmin. mutta tietty kaverin kanssa se ehkä on/ehkä ei helpompaa.
Kaikista haastavinta on täysin suoran tuulilasin poisto (mikä on perinteisellä gummi-huulella, OT :). Haeskelin lähinnä kysymystä noiden tuulilasia ympäröivien listojen poistoon.

Mä luovutan tän sinkityksen suhteen, tämä on kuin yrittäisi ihmisille...tai joillekkin ihmisten kaltaisille kertoa että auto lähtee helpommin käymään kun vääntää virta-avaimesta. TV-shoppi ? Siis oikeasti ? Mä haluaisin kyllä kerran elämässäni nähdä että pashaa rojua myyvä tv-shop myisi sinkki-maalia.

Mulla on harraste-ajoneuvon vanteet jotka hiekkapuhallettiin n. 25 vuotta sitten. Vedin päälle pari kierrosta sinkki-maalia RUISKULLA ja sen päälle pohja-maalit ja pinta-kerros. Suola eikä mikään muu niihin pysty.

Sinkkikerros kuroo teräksen päällä umpeen, tahdot sitä itse tai et. Heitä mulle suoraan päin naamaa todisteet että niin ei käy. Siis tämä on samanlainen fakta kuin että maapallo on pyöreä. Jos ajattelet että maapallo on litteä, mä en sun ajatus-maailmallesi mitään voi.

Ja haastan sinut ja KAIKKI täällä todistamaan että sinkki ei toimi niin kuin pitäisi. Todisteita nyt sitten pöytään ja rajusti.

Mutta kerro omat sinkkimaali-kokemuksesi ja miten ne ovat pettäneet sinut ? Enkä puhu Zingasta, vaan sinkkimaalista/sinkityksestä yleensä.

Itseasiassa ehkä sun pitäisi olla yhteyttä merenkulkulaitokseen, laivanrakennus-telakoille (esim. Meyer Tku tms) ja saada heiltä pitävä todiste että sinkkkikerros on turhaa. Siellä ei käytetä upotus-galvanointia eikä sähkösinkitystä.
TOSIN KAIKISSA TERÄSRUNKOISISSA VENEISSÄ/LAIVOISSA 2-1000 metriä on runko täynnä sinkki-anodeita. MIKSI ? Koska se vaan on hauska olla siellä mutta ei ne mitään ruostetta torju ? Täh ? Se sinkki-anodi vaan lätkäistään sinne. Ei se sun tietämyksen mukaan kuro itseänsä umpeen eikä kulkeudu mihinkään. Miten helekatussa koko LAIVATEOLLISUUSKIN on täysin väärässä ??

Häh ? Täh ? Mitäh ?

https://fi.wikipedia.org/wiki/Uhrimetalli" onclick="window.open(this.href);return false;

Kerro nyt että koko maapallo on väärässä ja SINÄ ainoana olet oikeassa tv-shoppisi kanssa.

Tai kaikki autonvalmistajat. Miksi kaikki autot sinkitään ennen maalausta ?

En ymmärrä. Itseasiassa minä ymmärrän, SINÄ et.






S202 kirjoitti:Tuulilasi irrotetaan sellaisella langalla, jolla kaverin kanssa "sahataan" se liima. Kai se yksinkin onnistuu. Nyt en minäkään halua olla ilkeä, mutta jos se pelti on tuulilasin alta ruosteessa, niin käy nyt jostain automaaliliikkeestä tai jostain kysymässä että miten ja millä se maalataan.
Tuommoiset sinkin kiipeämiset ja umpeenkuromiset on niin höpöhöpöjuttuja kuin olla ja voi. Kyllä mä tiedän miten sinkitys toimii, mutta tämä zinga ei valitettavasti vastaa oikeaa sinkitystä vaan on tälläinen ostos-tv tyylinen tuote.
Viimeksi muokannut Mika_Veee, Pe 17.08.2018 21:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Siis oikeasti, tää on sulta varmaan maailman huonoin provo. Teetkö tämän tahallasi ?

Mua vaan harmittaa todella paljon niiden puolesta jotka lukee tätä palstaa ja opettelee/on vasta tekemässä ruosteensuojausta.

Laitan nyt tähän PROVOSOITUNA kuvan.

Tein n. 20 vuotta sitten talon ulkoseinään telineen, 5 mm teräksestä, putki lähti ylöspäin ja rumasti hitsasin sen. Putsasin ne ja vedin 2 sutikerrosta sinkkimaalia, oliskohan ollut joku motonetin 182, tms sutilla levitettävä sinkkimaali. Tuo on ollut vesisateessa, räntäsateessa, pakkasessa, jne jne. Eikä siinä ole mitään päällä. HEI, OSTINKOHAN TÄMÄN SINKKIPURKIN TV-SHOPISTA ??

Noh, uva piti yllättäen taas kääntää vaakaan jotta mahtuu tänne. Kuvaamista en osaa.

Tässä kuva mun yx kokemuksistani SUTI-sinkistä. Kerro toki omat kokemuksesi ja siitä miten hirveästi olet pettynyt kun olet tilannut sinkkimaalia...ehkäpä tv-shopista ? Oikeasti, nyt faktaa pöytään.

Sitä odotellessa...

Väitän että kirjoitat täyttä PAS*AA. Todista että olen väärässä. Fotoja vaikka merenkulkulaitokselta, laivanrakentajilta, autoteollisuudelta, jne jne..kaikki käy !



S202 kirjoitti:Tuulilasi irrotetaan sellaisella langalla, jolla kaverin kanssa "sahataan" se liima. Kai se yksinkin onnistuu. Nyt en minäkään halua olla ilkeä, mutta jos se pelti on tuulilasin alta ruosteessa, niin käy nyt jostain automaaliliikkeestä tai jostain kysymässä että miten ja millä se maalataan.
Tuommoiset sinkin kiipeämiset ja umpeenkuromiset on niin höpöhöpöjuttuja kuin olla ja voi. Kyllä mä tiedän miten sinkitys toimii, mutta tämä zinga ei valitettavasti vastaa oikeaa sinkitystä vaan on tälläinen ostos-tv tyylinen tuote.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Vitonraato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Vitonraato »

Mulla kävi lasiliikken kaveri ottamassa sen lasin pois yksi maanantai mun tallissa... itse toki olin ottanut kaikki tiellä olevat listat ja pyyhkimet ja konepellin (normi lasinvaihdossa ei tarvi ottaa) pois!
Sillä oli sellainen tuohon tarkoitukseen tehty käsityökalu. Se lasin irrotus ei montaa minuuttia vienyt.
No sitten porakoneeseen sellainen karkea karhunkielilaikka, jolla kaikki ruosteet pois (kun ei nyt ollut hiekkapuhalluslaitteita itsellä) ja sitten priomatia pohjaa (sitä kun oli jo valmiiksi) ja automaali pintaan (molemmat ruiskulla). Sitten se kävi keskiviikkona laittamassa uuden lasin paikoilleen.
loput kasasin itse!
Ne sivulistojen muovikiinnikkeet piti hommata uudet......
Helppoa kuin heinänteko!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Okidok, hieno vinkki. Pitää muuten kysyä tolta tuulilasi-maakarilta että kävisikö sellainen että hän ottaa lasin irti, ja jos siellä on ruostetta niin mä hoitelen ne ja tuon auton seur. päivänä takasin notta uuden klasin saa liimata paikalleen....

Hmm...hieno juttu hei !
Vitonraato kirjoitti:Mulla kävi lasiliikken kaveri ottamassa sen lasin pois yksi maanantai mun tallissa... itse toki olin ottanut kaikki tiellä olevat listat ja pyyhkimet ja konepellin (normi lasinvaihdossa ei tarvi ottaa) pois!
Sillä oli sellainen tuohon tarkoitukseen tehty käsityökalu. Se lasin irrotus ei montaa minuuttia vienyt.
No sitten porakoneeseen sellainen karkea karhunkielilaikka, jolla kaikki ruosteet pois (kun ei nyt ollut hiekkapuhalluslaitteita itsellä) ja sitten priomatia pohjaa (sitä kun oli jo valmiiksi) ja automaali pintaan (molemmat ruiskulla). Sitten se kävi keskiviikkona laittamassa uuden lasin paikoilleen.
loput kasasin itse!
Ne sivulistojen muovikiinnikkeet piti hommata uudet......
Helppoa kuin heinänteko!
Avatar
Vitonraato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Vitonraato »

Etkös maininnut, että lasi vuotaa..... silloin siellä on ruostetta sen lasiliiman ja pellin välissä.... todennäköisesti jo joskus lasi ainakin kertaalleen vaihdettu (ellei useammankin)
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Kyllä juuri näin, lasi vuotaa ylhäältä, on varmaan antanut periksi kun tuulilasin alareunassa on niiiiin pitkä vaaka-halkeema.
Mutta toi ruoste pitää kyllä hoitaa ennenkun uusi lasi laskeutuu paikalleen.
Vitonraato kirjoitti:Etkös maininnut, että lasi vuotaa..... silloin siellä on ruostetta sen lasiliiman ja pellin välissä.... todennäköisesti jo joskus lasi ainakin kertaalleen vaihdettu (ellei useammankin)
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Jaahah, seuraavaksi käsittelyyn menee 1-osanen takaluukku, mitens se sisämuovi lähtee irti ? Ruuvit pois ja nostaa ylöspäin ?
Avatar
Vitonraato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Vitonraato »

Samanlaisilla "nastoilla" se on kiinni kun kaikki muutkin ovi "pahvit" (muovit/verhoilut)..... eli suoraan "vetämällä"
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Juubaduuba. Kiitoksia jälleen ZZ-Top miehelle.

-----------

Sitten jotain aivan muuta; meikun yhden miehen monologia ja propagandaa tms.

Tässä kuva entisestä pakustani. Persluukku oli melkoisessa pintaruosteessa. Rapsutin ruosteita vähän puhtaammaksi ja vedin putsatun ruosteen päälle ruostekohdat sudilla 3 kierrosta zingaa.

6 vuotta ne on siellä olleet ja on vieläkin. Päälle en ole laittanut mitään. Ovat olleet 6 talvea suolakylvyssä ja kesäisin vain sateessa.

Tuon voi tietysi testata millä pohjamaaalilla vaan ja yrittää samaa.

Terv. TV zhoppailija Zingamies :) Nyt menee jo mauttomaksi.

Joo ja nyt loppu meikäläisen lätinät sinkkimaalista. Takaisin itse asiaan..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Vitonraato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Vitonraato »

Mika_Veee kirjoitti:Juubaduuba. Kiitoksia jälleen ZZ-Top miehelle.
Tuo kyllä muistuttaa enemmän Transporteria kuin Vitoa.......... :lol: :lol:
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

juuh, painotus sanalla ENTINEN. :D

Kyseessä ei silti ole Transporter.
Avatar
Vitollinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: La 07.11.2015 18:30
Paikkakunta: Lounais-Häme

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Vitollinen »

Mika_Veee kirjoitti:juuh, painotus sanalla ENTINEN. :D

Kyseessä ei silti ole Transporter.
Vaan portteriksi naamioitus Vito? :shock:
Vito veturina, kunnes ruoste meidät erottaa.
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Juu siis ENTINEN paku. Entisestä hukkaanheitetystä elämästä ilman Vitoa :D

V-sarjassakin oli Vitoa ja Vaneoa.

Ei tässä sen kummemmasta ole kyse...Transportteri oli köyhän miehen pakettiauto missä oli väliseinä matkustamon ja tavaratilan välissä, ja tavaratilassa oli vaneri-sisustus. En ole sellaista koskaan omistanut. :thumbup:

Vitollinen kirjoitti:
Mika_Veee kirjoitti:juuh, painotus sanalla ENTINEN. :D

Kyseessä ei silti ole Transporter.
Vaan portteriksi naamioitus Vito? :shock:
Avatar
Vitonraato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Vitonraato »

Olkoon sitten vaikka Caravelle... sama paska eri paketti..... :lol: :lol: :lol: :lol:
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Juh.

Nonni. Äänieristystä peräpään pyöräkoteloihin samalla kun laittaa oikeesti hyvän maton taakse. "akustiikkamattoa" tässä liimailen, heh heh..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Mika_Veee, Ti 21.08.2018 17:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Tähän tulee päälle oikea kunnon hengittävä matto.

Se alkuperäinen ihmeellinen jäykkä rimpula "märkine pohja-lumppuineen" takaa ikiruosteen tuonne pohjalle. Hyi helevata. Ei kelpaa mulle, orkkis lentää kaatopaikalle ja hengittävä ääntä syövä kulutuksen kestävä matto tilalle.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

On se jännää toi hiekan määrä. Onkohan tuo Epsanjan hiekkaa taltioitu tuleville sukupolville ?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Onkos kellään muuten ruosteensuojaus-karttaa vitoon ?

Se olisi kyllä hyvä juttu
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Jahah, toi maskin ja puskurin välinen pelti. Se on rankasti kitattu ja maalattu päälle.

Omituista. Bilteman maalinpoistoaine ei tehnyt tolle maalille mitään.

Nyt oon laittanut siihen 3 desiä nitmorssia, ei mitään. Onko nykynen nitmorssi tarkotettu vesiväreille, vai olenko törmännyt johonkin timantin kestävään imaaliin ?

Ei hiddo, kokeilin punasta laikkaa porakoneeseen, säälittävää. Teräsharja-terä porakoneeseen, sama tulos.


Lamellilaikalla rälläkällä sain pinnan vihdoin rikki ja pellin esiin, tavallinen karkee hiekkapaperi oli toivoton yritys.

Onpas kovaa maalia.
Viimeksi muokannut Mika_Veee, Pe 24.08.2018 16:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Vitonraato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Vitonraato »

Se pelti kyllä osaa ruostua ja kunnolla......
Eihän nykypäivän Nitromors ole enään samaa kuin joskus vielä -90 luvulla.
Mutta olikos se samanvärinen muun auton kanssa? Jos se on joskus maalattu jollain muulla kuin perinteisellä automaalilla, esim, epoxilla tmsv.
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Tervehdys ZZ-Top Mies !

Joo, on todellakin ruostepesä tuokapea pelti ja sen takia sitä aloinkin sitä hinkkaamaan puhtaaksi.

Sitä on jälkeenpäin maalattu, ja välistä löytyi paksu hiontakitti-kerros (ruosteet vedetty umpeen).

Toivottavasti saan koko pellin metalli-puhtaaksi tässä ennemmin tai myöhemmin, jotta sen sais pohjustettua kunnolla.

Niin siis eihän noi 2000-luvun alun vesiväri-maalit oikein jaksanut olla auton päällä. Konepellit aivan täynnä kivenhakkaumia, ja jos tuon aikaiselle pintamaalille vilauttaa tinneri-purkkia, maali juoksee kiireenvilkkaa karkuun.
Viimeksi muokannut Mika_Veee, Pe 24.08.2018 16:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Vitonraato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Vitonraato »

Tiedän ihan kokemuksesta... hätäseen itse omasta putsasin ja maalasin... menee vähän aikaa. No onneksi purkuautossa on parempi ja sen kun tekee sitten kunnolla, niin pitäisi kestää...............
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Noniin, nyt sitten viikonlopun katu-gallup.

Viton peräkammarin lattiaan voisi laittaa äänieriste-massaa, lattian pintaan; taikka sitten ei.
Jokatapauksessa se alkuperäinen muovikumi-vihreävedenkerääjä-matto oli aivan hirveä.

Onko kukaan käyttänyt tällaista (menin motonettiin etsimään noise-killeriä, mutta tällainen purkki löytyi),
onko tuo hyvä vai hyvin huono idea ? Kellään kokemuksia ?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Vastaa Viestiin