W638 DEVIL

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Vitonraato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Vitonraato »

mulla on ainakin ihan perusjakkara ilman mitään lisähärpäkkeitä.... no perussäädöt on ja nekin manuaaliset.
Tuossa varaosaraadossa on penkinlämmitin.....
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Mulla on saksan-auto tai siis ostettu saksasta uutena joten ei oo penkinlämmittimiä.

Joo, ei mullakaan ole mitään sähköjakkaraa. Mutta on pehmeä ja hengittävä penkki. Etukulman ja takakulman säätö operaattorina toimivan henkilön vasemmalla puolella. Onko teillä samat kaffelit ?

Jouh ja sitten liimausta; pyyhin thinderillä takaluukun TIIVISTEEN, joku apina on sutannut siihen spray-maalia eikä ole teipannut sitä maalausta varten. Apina.. Pyyhin listan puhtaaksi ja pistin sen liimaukseen 2-k epoxyllä, mikä on ehkä upein liima ja joissain kohteissa tajuttoman hyvä pinnoite.

Tossa kun putsailin noita tiivisteitä, tuli mieleen tää kun ostin Viton..

Myyjän puhe on kivuliasta...sattuu korviin...mutta ei, ei anna luonne periksi kertoa enempää.
Ostin tämän koska perusrakenne ja kunto oli hyvä. Myyjän puhe täyttä ropakandaa.
Kuuntelin autoa ja itseäni, en myyjän paskanjauhanta-propagandaa. Eikö tuo voisi olla hiljaa jo ?
Se häiritsee todella paljon kun itse yrittää tutkia auton kuntoa ja myyjä puhuu paskaa niin paljon että korvia sattuu ja tekee mieli yrjötä. Mutta Focus pitää pitää. Ei tosin foorrddtti vaan tähtikeula. Kuulokkeet päähän kaikille jotka suunnittelette käytetyn auton ostoa..älkää potkiko renkaita, potkikaa myyjää jotta se ymmärtäisi olla hiljaa.

Pohjanmaalla on älyttömästi myytävänä vähän ajettuja pakettiautoja, siellä on hyörinyt joku jobbari joka on roudannut kilokaupalla ruuvattuja autoja ruotsista. Katsokaa esim. nettiautosta hämmästyttävän vähän ajettuja pakuja...kaikki pohjanmaalla... No mutta tämä yksilö oli sellainen että oli oikeasti hyvä aihio.

Ja nyt kuva tiivisteen liimauksesta kuva 2k-epoxylla (pika-epoxy)

PUSKUSAUMA.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Mika_Veee, Ti 04.09.2018 09:03. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Eli alustava kevyt kokeilu matonriekaleella että miltä näyttää.
--
No niin. Liimaus kuivui. Tuli pitävä ja hieno liitos 2k-epoxylla takaluukun tiivisteen yhtymiseen. Tietysti kaikken liittämisen tärkein juttu on puhtaus.
Huono liima liimaa hyvin putsatun alustan, hyvä liima/maali/hitsaus/tapetti/pinnoite/ ei tartu paskaan. Pyyhkikäää ! Paskat pois pohjalta.

Kokeilin vähän noin alustavasti että miltä tuleva matto näyttää/tuntuu, mutta edelleen, mielestäni tää matto-materiaali on loistavaa matskua..oikeestaan joka suhteessa. Laittanen tätä myös kabiiniin eli ohjaamoon eli ruoristamoon.

Äänitesti tulee seuraavaksi, kun peräkammarin matto on hakenut lopullisen paikkansa ja leikattu mittoihinsansa ja listat, peitteet, ym.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Vitollinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: La 07.11.2015 18:30
Paikkakunta: Lounais-Häme

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Vitollinen »

Mika_Veee kirjoitti:Juu tuota tosta kuskin penkistä. Tuossa on tuo mukavuus-penkki, mitä .löytyy tosta vin-listauksesta.

Yksi mukavimmista jakkaroista missä olen koskaan pitänyt istuntoa; tuntuu todella pehmeältä (jopa ranskalaiselta ! ), ja mukavat korkeus-säädöt.
Onko tuo normi vito bussia, vai extra juttu ? Löytyykö sama jakkara Vito pakusta ?
Oven puoleinen istuimen vasen puoli on hieman pehmentynyt ja lytistynyt.

Onko kukaan korjannut näitä ja millä/miten ?
Tässä Vitossa on kaiketi perusjakkara, jossa ne kaksi vipua vasemmassa reunassa; korkeus ja kallistus. Penkinlämmitin löytyy, ja kallistuva niskatuki.

Tuo vasen penkinreuna on tyypillistä vähän enemmän ajetuille Vitoille, ja usealle muullekin merkille. Tämän penkki ei ole kovin paha, koska mittarissa on vielä alle 200 tkm. Edellisen auton penkin verhoilun korjasin itse laittamalla vähän fylliä, ja tein uuden reunaverhoilun varaosapenkin selkänojan verhoilukankaasta (olen joskus verhoillut kavereitten harrasteautoja).

Tuo lattian ero edellieen pakuun ja tähän johtunee kai sitä, että nykyinen on tehtaan linjalla kai aloittanut MixTo-versiona, mutta mieli varmaan on linjalla muuttunut. Ja on tehtykin paku. Kattoverhoilun alla oli suurikokoinen kirkuvanpunainen tarra, jossa luki URGENT. Eli onko tullut hispaanoille kiirus.

Ostin tämän muuten pohjanmaalta, myyjä käski tutustumaan ihan rauhassa, "käy lenkillä ja tule sitten juttelemaan". Vähän ajettu 112 CDI automaatilla ja ilmastoinnilla + vakkarilla kyllä puhuu puolestaan... Hienohan tällä oli ajella, henkilöauton renkaille muutoskatsastettu (R17 225/55), ja pehmeästi vaihtava automaatti. Ainoa mikä mietitytti olivat ne korjattavat helmat (tukkeentuneet vedenpoistoreiät ovat syynä). Päätin kuitenkin aloittaa tämän eläkkeellejäämis-projektina (vaimo on vielä työelämässä).

Ne Espanjan Vitot (Marco Polo) kiinnostaisivat, valmiiksi kalustettuja näppäriä matkailuautoja.
Vito veturina, kunnes ruoste meidät erottaa.
Avatar
Vitonraato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Vitonraato »

Mika_Veee kirjoitti:
Tossa kun putsailin noita tiivisteitä, tuli mieleen tää kun ostin Viton..

Myyjän puhe on kivuliasta...sattuu korviin...mutta ei, ei anna luonne periksi kertoa enempää.
Ostin tämän koska perusrakenne ja kunto oli hyvä. Myyjän puhe täyttä ropakandaa.
Kuuntelin autoa ja itseäni, en myyjän paskanjauhanta-propagandaa. Eikö tuo voisi olla hiljaa jo ?
Se häiritsee todella paljon kun itse yrittää tutkia auton kuntoa ja myyjä puhuu paskaa niin paljon että korvia sattuu ja tekee mieli yrjötä. Mutta Focus pitää pitää. Ei tosin foorrddtti vaan tähtikeula. Kuulokkeet päähän kaikille jotka suunnittelette käytetyn auton ostoa..älkää potkiko renkaita, potkikaa myyjää jotta se ymmärtäisi olla hiljaa.
Mikä siinä auton ostossa on niin vaikeeta?
Itse ainakin kun hain tuon oman katiskan Hämeenlinnasta, ja myyjä tuli tuolla paikalle, niin totesin, että tehdään paperit! En ollut nähnyt autoa, muuta kuin keulasta. Myyjä yritti puhua jotain koeajolenkistä... totesin vaan, että ajamallahan tuo näytti tulleen paikalle. No hintapyynti oli järkevä ja tiesin, että noita Vitoja ei ole muuta kuin ryuosteisia, joten mikään ei sinällään yllättänyt!
No sitten taas kun tuota varaosaraatoa hain Vaasasta, soitin hemmolle lauantaina aamupäivästä.... tein tarjouksen puhelimessa ja sanoin että TULEN hakemaan, mutta sanoi, että joku oli tarjonnut siitä vähän enemmän, joten lupasi illasta soittaa hakeeko se sen vai ei.... kun ei kuulunut, niin soitin hemmolle ja sen piti varmistaa siltä toiselta kaverilta ottaako se sen vai ei... no ei se sitten uskaltanut sitä ostaakaan näkemättä!!! (Tuskin olis ostanut, jos olis nähnyt....) no ei muuta kuin sitten sunnuntaina hakemaan! Ja itseasiassa niiltä osin parempi, mistä tarvin osia (ovet ja luukut) tuohon omaan..... kun olin varautunut, että joka oveen joutuu vaihtaan korjauspalat helmoihin, niin nyt näyttää siltä että ei tarvikaan, vaan pääsee vähemmällä.
Juu ja kyllä näitä tarinoita riittäin enemmänkin, mutta antaa olla.... :lol:
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Katselin tossa tota ilmootusta. Takana on ilmajouset, hyvin varusteltu,
Ilmajouset on aina mukavat, varsinkin silloin kun niitä voi säätää.

Tuolla oli ruotsissa 600e takasetti, australialais-myyjä 800e, jne.



-----



Auton ostossa ainoa vaikea juttu on se että miten sulkee korvat. :D Oikeasti, mua ón aina häirinnyt aina se myyjien paskanjauhanta. Mikäli myyjä sanoo jotain, esim. että "juu tosiaan, autoa ei oo maalattu mistään muualta kun puskureista". Mitens etupelti (tästä mun pelti-projektissa toisaalla), ovet, ruoste-helmet, takaluukku, sivukylki, katto, ...lista on loputon. Mutta kun myyjä vannoo että autoa ei muualta ole maalattu ja tässä joku wanhana maalarina kyllä näkee kaiken...se paska on hankalaa. Se paska mitä myyjältä tulee suusta.

-- ilmastointilaite ei muuten toimi.
- auto on seissyt joitain vuosia tallissa, pelkkä täyttö riittää.
--mutta jos auto on seissyt vuosia tallissa käyttämättä ilmastointilaitetta, tiivisteet yleensä menevät paskaksi, ja se jos joku maksaa. Tiivisteiden vaihto joita voitelevat ilmastointi-nesteen.
- Olen käyttänyt moottoria kerran vuodessa, ilman ilmastoinnin päällelaittamista.
-- Mutta ne tiivisteet ? Ilmastointia pitää käyttää päällä monta kertaa vuodessa.
- Täyttö riittää ! Paskansi myyjä.

tässä yksi pieni esimerkki, koko auton läpikäyminen oli samaa sontaa.

Sama paska jatkui koko auton oston ajan. Myin tossa wanhan pakuni ja kerroin ostajalle kaikki viat mitkä vehkeessä oli. Ostaja oli todella, todella tyytyväinen. Tosin käsissä oli tajuttoman hyväkuntoinen wanha pakettiauto.

Tollasia helmiä löytyy epsanjasta, ne on helppo ostaa, siirtokilvittää, nakata suomeen ja maksaa sumeen pienet jutut.
Espanjassa on muuten yllättävän tarkka ja hieno rekisteröinti-katsastus. (myös siirtokilville, claro que si !). Mä en tosin niistä mitään tiedä.

https://www.autoscout24.es/anuncios/mer ... ?cldtidx=3" onclick="window.open(this.href);return false;

Epsanjassa kun eräskin henkilö osti biilian saksasta ja rekisteröi benzin sinne etelämpmmpään, homma kävi helpohkosti, ja oli hienoa puhua paikallista kieltä.

Timantteja löytyy vielä, mutta tuskin saksasta.

https://www.autoscout24.es/anuncios/mer ... ?cldtidx=3" onclick="window.open(this.href);return false;

Siirtokilvet suomeen..
Ei
Vitonraato kirjoitti:
Mika_Veee kirjoitti:
Tossa kun putsailin noita tiivisteitä, tuli mieleen tää kun ostin Viton..

Myyjän puhe on kivuliasta...sattuu korviin...mutta ei, ei anna luonne periksi kertoa enempää.
Ostin tämän koska perusrakenne ja kunto oli hyvä. Myyjän puhe täyttä ropakandaa.
Kuuntelin autoa ja itseäni, en myyjän paskanjauhanta-propagandaa. Eikö tuo voisi olla hiljaa jo ?
Se häiritsee todella paljon kun itse yrittää tutkia auton kuntoa ja myyjä puhuu paskaa niin paljon että korvia sattuu ja tekee mieli yrjötä. Mutta Focus pitää pitää. Ei tosin foorrddtti vaan tähtikeula. Kuulokkeet päähän kaikille jotka suunnittelette käytetyn auton ostoa..älkää potkiko renkaita, potkikaa myyjää jotta se ymmärtäisi olla hiljaa.
Mikä siinä auton ostossa on niin vaikeeta?
Itse ainakin kun hain tuon oman katiskan Hämeenlinnasta, ja myyjä tuli tuolla paikalle, niin totesin, että tehdään paperit! En ollut nähnyt autoa, muuta kuin keulasta. Myyjä yritti puhua jotain koeajolenkistä... totesin vaan, että ajamallahan tuo näytti tulleen paikalle. No hintapyynti oli järkevä ja tiesin, että noita Vitoja ei ole muuta kuin ryuosteisia, joten mikään ei sinällään yllättänyt!
No sitten taas kun tuota varaosaraatoa hain Vaasasta, soitin hemmolle lauantaina aamupäivästä.... tein tarjouksen puhelimessa ja sanoin että TULEN hakemaan, mutta sanoi, että joku oli tarjonnut siitä vähän enemmän, joten lupasi illasta soittaa hakeeko se sen vai ei.... kun ei kuulunut, niin soitin hemmolle ja sen piti varmistaa siltä toiselta kaverilta ottaako se sen vai ei... no ei se sitten uskaltanut sitä ostaakaan näkemättä!!! (Tuskin olis ostanut, jos olis nähnyt....) no ei muuta kuin sitten sunnuntaina hakemaan! Ja itseasiassa niiltä osin parempi, mistä tarvin osia (ovet ja luukut) tuohon omaan..... kun olin varautunut, että joka oveen joutuu vaihtaan korjauspalat helmoihin, niin nyt näyttää siltä että ei tarvikaan, vaan pääsee vähemmällä.
Juu ja kyllä näitä tarinoita riittäin enemmänkin, mutta antaa olla.... :lol:
Viimeksi muokannut Mika_Veee, Ma 03.09.2018 19:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Vitonraato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Vitonraato »

Mika_Veee kirjoitti:Aiai, upea tarina !! Tällaisia lisää !

Auton ostossa ainoa vaikea juttu on se että miten sulkee korvat. :D Oikeasti, mua ón aina häirinnyt aina se myyjien paskanjauhanta. Mikäli myyjä sanoo jotain, esim. että "juu tosiaan, autoa ei oo maalattu mistään muualta kun puskureista". Mitens etupelti (tästä mun pelti-projektissa toisaalla), ovet, ruoste-helmet, takaluukku, sivukylki, katto, ...lista on loputon. Mutta kun myyjä vannoo että autoa ei muualta ole maalattu ja tässä joku wanhana maalarina kyllä näkee kaiken...se paska on hankalaa. Se paska mitä myyjältä tulee suusta.
Joskus parikymmentä vuotta sitten olis myymässä sellaista vanhaa Fiestan raatoa (tai silläkin olla melkein sen verran ikää) kun yks ostaja kyselee puhelimessa:
Onko maalattu?
-On
Onko alkuperäisellä värill?
-Ei taida olla....
En Mä sitten jos ei ole alkuperäinen väri.........

9/10 ei olis edes sävyeroa huomannut, mutta itse tiesin, kun väri oli sekoitettu eri purkeista... mutta niin lähellä alkuperäistä, että itsekin hämmästyin...... :lol:

Ja joskus aikoinaan -80 luvulla kävi yhdelle kaverille, kun meni yhtä autoo kattomaa, oli kysynyt puhelimessa, että onko ruosteessa... oli myyjä sanonut puhelimessa että pientä pintaruostetta...... Lokasuojassa oli... sen nyrkin mentävän reiän ympärillä... oli liki ettei myyjä saanut nenäänsä.....
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Moi Keltuainen !

Miten käytännössä sä teit ton operaattorin penkin ehostuksen ja millä materiaalilla ? Mulle tulee parin viikon päästä nahka/alcantara penkinpäälliset, mutta toi vas puolelta pikkasen väsähtänyt kuskin penkki pitäisi saada ryhtiin sitä ennen !
--
Vitollinen kirjoitti:
Mika_Veee kirjoitti:Juu tuota tosta kuskin penkistä. Tuossa on tuo mukavuus-penkki, mitä .löytyy tosta vin-listauksesta.

Yksi mukavimmista jakkaroista missä olen koskaan pitänyt istuntoa; tuntuu todella pehmeältä (jopa ranskalaiselta ! ), ja mukavat korkeus-säädöt.
Onko tuo normi vito bussia, vai extra juttu ? Löytyykö sama jakkara Vito pakusta ?
Oven puoleinen istuimen vasen puoli on hieman pehmentynyt ja lytistynyt.

Onko kukaan korjannut näitä ja millä/miten ?
Tässä Vitossa on kaiketi perusjakkara, jossa ne kaksi vipua vasemmassa reunassa; korkeus ja kallistus. Penkinlämmitin löytyy, ja kallistuva niskatuki.

Tuo vasen penkinreuna on tyypillistä vähän enemmän ajetuille Vitoille, ja usealle muullekin merkille. Tämän penkki ei ole kovin paha, koska mittarissa on vielä alle 200 tkm. Edellisen auton penkin verhoilun korjasin itse laittamalla vähän fylliä, ja tein uuden reunaverhoilun varaosapenkin selkänojan verhoilukankaasta (olen joskus verhoillut kavereitten harrasteautoja).

Tuo lattian ero edellieen pakuun ja tähän johtunee kai sitä, että nykyinen on tehtaan linjalla kai aloittanut MixTo-versiona, mutta mieli varmaan on linjalla muuttunut. Ja on tehtykin paku. Kattoverhoilun alla oli suurikokoinen kirkuvanpunainen tarra, jossa luki URGENT. Eli onko tullut hispaanoille kiirus.

Ostin tämän muuten pohjanmaalta, myyjä käski tutustumaan ihan rauhassa, "käy lenkillä ja tule sitten juttelemaan". Vähän ajettu 112 CDI automaatilla ja ilmastoinnilla + vakkarilla kyllä puhuu puolestaan... Hienohan tällä oli ajella, henkilöauton renkaille muutoskatsastettu (R17 225/55), ja pehmeästi vaihtava automaatti. Ainoa mikä mietitytti olivat ne korjattavat helmat (tukkeentuneet vedenpoistoreiät ovat syynä). Päätin kuitenkin aloittaa tämän eläkkeellejäämis-projektina (vaimo on vielä työelämässä).

Ne Espanjan Vitot (Marco Polo) kiinnostaisivat, valmiiksi kalustettuja näppäriä matkailuautoja.
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Vitolliselle ehdotus. Tehtäisiinkö vaihtokaupat ?
Korjaisitko mun kuskin caufföörin ruorimiehen jakkaran ryhtiin ?
Siis sisäelimet jos korjaisit, päälle tulee kohta tavaraa eli penkinpäälliset.

Annan vaihdossa ton puu-muovisarjan. mitä kyselit.. ? !
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Parhaat tarinat katoaa maisemaan
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Pikkasen maton tynkää alulle.
Listat on puzsattu peräkammari on raaputettu ruosteesta vapaaksi ja sinkkimaalia paljon pälle pikku tartuntakerros ja väri päälle... Matto on hyvä.
A4 haponkestäviä ruuveja saa nykyään hyllystä Buuhaussista..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Mika_Veee, Ti 04.09.2018 08:53. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Oikeasti keljuttaa katsoa noita espanjan vitoja. Jos mulla olisi rahaa niin hakisin jonkun tällaisen.
Mitä tossa kattelin epsanjan kielellä niin melko täyteen ladattu varusteita, koriltaan ...no...katsokaa ite.
Malagan konttorilla rekisteröinti-hommat käy helposti.

Kuinka halpaa on ostaa ruosteeton vito tänne ruostutettavaksi :D

Oikeesti, lento tonne ei juuri maksa mitään, ja hommelit/siirtokilvet saa sieltä konttorilta.


https://www.autoscout24.es/anuncios/mer ... -itemBased" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut Mika_Veee, Ti 04.09.2018 08:59. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Nyt lähtee. Alan oikeasti kamuttamaan... puusarja pussiin 50€. Jos se on hinnasta/pörssistä todellakin kiinni niin tehkää tarjous.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2#p1238022" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Vitollinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: La 07.11.2015 18:30
Paikkakunta: Lounais-Häme

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Vitollinen »

Mika_Veee kirjoitti:Oikeasti keljuttaa katsoa noita espanjan vitoja. Jos mulla olisi rahaa niin hakisin jonkun tällaisen.
Mitä tossa kattelin epsanjan kielellä niin melko täyteen ladattu varusteita, koriltaan ...no...katsokaa ite.
Malagan konttorilla rekisteröinti-hommat käy helposti.

Kuinka halpaa on ostaa ruosteeton vito tänne ruostutettavaksi :D

Oikeesti, lento tonne ei juuri maksa mitään, ja hommelit/siirtokilvet saa sieltä konttorilta.


https://www.autoscout24.es/anuncios/mer ... -itemBased" onclick="window.open(this.href);return false;
Niinpä. Muutama huomio tuli mieleen katsoessani linkittämääsi autoa. Ratti ja penkkien verhoilut olivat näillä markkina-alueilla käytössä -99 tai ennen (Ph1, eli ennen faceliftiä), tuossa kuitenkin ilmeisesti on CDI-kone (110). Ilmoituksen mukaan tuon mallivuosi olisi 2002. Otsikossa tuo on 112, ja esittelytekstissä on mainittu 110.

Lisäksi hispaniassa (Asterix Galliailaisen Hispania) nimetään näköjään ne mixtoiksi, jotka täällä myydään bussiversiona. Saksass mixto on malli, jossa väliseinä on sivuoven takana, joten se on ns. doppelkabiner. Siinä on sivuikkuna tai ovi myös oikealla puolella. Loppuosa autosta muodostaa sitten tavaratilan.

Vaikuttavat Vitot olevan melko moni-ilmeisiä. Ilmeisesti tehtaalla pidettiin ensiksi aamupalaveri, jossa todettiin etteivät tälle päivälle tilatut kaikki osat ole tulleet. "Noo, tehdään semmottis, mitä varastossa olevista osista saadaan...."
Vito veturina, kunnes ruoste meidät erottaa.
Avatar
Vitonraato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Vitonraato »

Vaikka ehkä näyttävät päällepäin siistiltä, niin totuus voi olla jotain ihan muuta!
Se suolainen meri-ilmasto voi syövyttää jopa paljon pahemmin autoja kuin tämä suomen teille levitettävä paska.... kas kun se on ympärivuoden olemassa!
Ja toinen paikka mistä autoa ei kannata suomestakaan ostaa on maatilat, joissa niitä on mahdollisesti säilytetty navetan vieressä.........
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Avatar
Vitollinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: La 07.11.2015 18:30
Paikkakunta: Lounais-Häme

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Vitollinen »

Vitollinen kirjoitti:
Mika_Veee kirjoitti:Oikeasti keljuttaa katsoa noita espanjan vitoja. Jos mulla olisi rahaa niin hakisin jonkun tällaisen.



https://www.autoscout24.es/anuncios/mer ... -itemBased" onclick="window.open(this.href);return false;
Niinpä. Muutama huomio tuli mieleen katsoessani linkittämääsi autoa. Ratti ja penkkien verhoilut olivat näillä markkina-alueilla käytössä -99 tai ennen (Ph1, eli ennen faceliftiä), tuossa kuitenkin ilmeisesti on CDI-kone (110/112). Ilmoituksen mukaan tuon mallivuosi olisi 2002. Otsikossa tuo on 112, ja esittelytekstissä on mainittu 110. Olisipa mukana kuva moottoritilasta.

Lisäksi mittaristo ja kojetaulu ovat PH1:stä, joita täällä myytiin esim. malleina Vito 110 tai Vito 110D
Vito veturina, kunnes ruoste meidät erottaa.
Avatar
Vitollinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: La 07.11.2015 18:30
Paikkakunta: Lounais-Häme

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Vitollinen »

Mika_Veee kirjoitti:Moi Keltuainen !

Miten käytännössä sä teit ton operaattorin penkin ehostuksen ja millä materiaalilla ? Mulle tulee parin viikon päästä nahka/alcantara penkinpäälliset, mutta toi vas puolelta pikkasen väsähtänyt kuskin penkki pitäisi saada ryhtiin sitä ennen !
--
Ostin joskus varapenkin eräältä Vito-harrastajalta, joka näitä korjailee :shock:
Siinä oli ihan kohtuulliset pehmusteet, keinonahkaosa vain oli murtunut pakkasen takia. Vaihdoin sen tyynyosan, johon lisäsin parisenttistä verhoiluvanua niihin sivupallukoihin istuimessa ja selkänojassa.
Varaosapenkin selkänojan taustasta sain ehjän keinonahan istuinosan sivuun; vähän ratkontaa ja ompelusta. Siinä se.
Samalla tein vaihdekepille uudet keinonahkahousun.

Nykyisessä autossa ei ole mokomaa housua ollenkaan.

Työhön ei tarvita kuin kärsivällisyyttä, vahvat näpit ja vahva ompelukone. Lisäksi jotain pientä: ratkoja tai joku askarteluveitsi, sakset, c-renkaita ja niihin joko niiden omat tai jotkut muut pihdit. En tiedä löytyykö alkuperäisiä tyynyjä vielä Veholta, porteriin oli niitä ainakin vielä joku aika sitten saatavilla.

Tämmöinennen tuunaus olisi vielä edessä: käsinojan hankinta ja asennus selkänojan runkoon.
Vito veturina, kunnes ruoste meidät erottaa.
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Aika jännä juttu. Tosta sun viimesestä kommentistasi tuli jotenkin mieleen 50 vuotta wanha ranskalainen autotehdas, missä pistettiin patonkia huuleen ja punkkua perään... :D
Vitollinen kirjoitti:
Mika_Veee kirjoitti:Oikeasti keljuttaa katsoa noita espanjan vitoja. Jos mulla olisi rahaa niin hakisin jonkun tällaisen.
Mitä tossa kattelin epsanjan kielellä niin melko täyteen ladattu varusteita, koriltaan ...no...katsokaa ite.
Malagan konttorilla rekisteröinti-hommat käy helposti.

Kuinka halpaa on ostaa ruosteeton vito tänne ruostutettavaksi :D

Oikeesti, lento tonne ei juuri maksa mitään, ja hommelit/siirtokilvet saa sieltä konttorilta.


https://www.autoscout24.es/anuncios/mer ... -itemBased" onclick="window.open(this.href);return false;
Niinpä. Muutama huomio tuli mieleen katsoessani linkittämääsi autoa. Ratti ja penkkien verhoilut olivat näillä markkina-alueilla käytössä -99 tai ennen (Ph1, eli ennen faceliftiä), tuossa kuitenkin ilmeisesti on CDI-kone (110). Ilmoituksen mukaan tuon mallivuosi olisi 2002. Otsikossa tuo on 112, ja esittelytekstissä on mainittu 110.

Lisäksi hispaniassa (Asterix Galliailaisen Hispania) nimetään näköjään ne mixtoiksi, jotka täällä myydään bussiversiona. Saksass mixto on malli, jossa väliseinä on sivuoven takana, joten se on ns. doppelkabiner. Siinä on sivuikkuna tai ovi myös oikealla puolella. Loppuosa autosta muodostaa sitten tavaratilan.

Vaikuttavat Vitot olevan melko moni-ilmeisiä. Ilmeisesti tehtaalla pidettiin ensiksi aamupalaveri, jossa todettiin etteivät tälle päivälle tilatut kaikki osat ole tulleet. "Noo, tehdään semmottis, mitä varastossa olevista osista saadaan...."
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

No se mitä joku siellä on hillunut niin autot on helppo tarkistaa. Etelä-epsanjassa ei oikeasti ruosteisia autoja ole.
Tai Mikäli saatuu sieltä sellaisen oikeasti löytämään niin todella huono zäkä (elis sumalainen rekisterikipi, auto on tullut suomesta). Mutta sitten vaan seuraavaan kohteeseen...
Vitonraato kirjoitti:Vaikka ehkä näyttävät päällepäin siistiltä, niin totuus voi olla jotain ihan muuta!
Se suolainen meri-ilmasto voi syövyttää jopa paljon pahemmin autoja kuin tämä suomen teille levitettävä paska.... kas kun se on ympärivuoden olemassa!
Ja toinen paikka mistä autoa ei kannata suomestakaan ostaa on maatilat, joissa niitä on mahdollisesti säilytetty navetan vieressä.........
Viimeksi muokannut Mika_Veee, Ke 05.09.2018 23:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Vitollinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: La 07.11.2015 18:30
Paikkakunta: Lounais-Häme

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Vitollinen »

Vitonraato kirjoitti: Ja toinen paikka mistä autoa ei kannata suomestakaan ostaa on maatilat, joissa niitä on mahdollisesti säilytetty navetan vieressä.........
Tuo on muuten ihan tosi juttu. Viimeisimmät 10 työvuotta olin sähkö- ja automaatioasentajana. Eräällä vikakeikalla olin venäjänviennin karenssinavetalla, ongelmana oli lantaraapan toimimattomuus. Erääseen lantakasaan näkyi päättyneen kolaan kuuluva peukalonpaksuinen terästanko, joka oli sitten ruostunut teräväksi piikiksi. Toinen hydraulisylinteriin liitetty pää sensijaan teki logiikan ohjaamaa edestakaista liikettä :lol:

Navettaolosuhteissa, jossa vaikuttavat lämpö, kosteus ja ammoniakki sekä metaani ovat teräksetkin kovilla. Edes rosteri ei kestä kauaakaan hyvännäköisenä, vaan tarvitaan hapokasta.
Vito veturina, kunnes ruoste meidät erottaa.
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Noniin !

Thuulilasi vahdathettu. Ei varmaan ole/ollut halvin liike, mutta oli todella todella todella ammattitaitoista väkeä. Ja asentaja itse oli perfektionisti, kuinka hienosti hän järjestää/järjesti kaikki purnukat/työkalut pöydälle, ja pöydällä ei saanut säilyttää yhtään rättiä. Lattia putsattiin heli. Toiminta oli melkein kuin F1-tallissa.

Sovin etukäteen että tuulilasin yläosan ruosteet saan itse ruoputtaa paikanpäällä, ja tämähän heille sopi.
Eli tuulilasin irroituksen jälkeen, yläosassa, oli paikoittain pintaruostetta. Sain heidän liikkeessään ruoputtaa ruosteet pois, vetää putsatun pinnan päälle suti-sinkkimaalia, tartuntamaalia ja pintamaalia. Sen jälkeen kun kaikki nämä olivat kuivuneet, sanoin heille että he voivat jakaa hommiansa. Mestarit aloittivat hommansa.

Tässä kuva siitä kun olen oman osuuteni suorittanut heidän liikkeessään, eli tuulilasin yläosa-systeemin, tuossa oli tunti aikaisemmin ruostetta. Nyt siinä on thuulilasi :o)

Liikkeenä ***** tähteä. Kiroilevat paljon, mutta sitäkin enemmän ja paremmin, tarkemmin painavat duunia. Loistopaikka vaihtaa tuulilasi turun seudulla ! Myyvät lasitehtaan laseja, joita todella monet autoyhtiöt asentavat autotehtaillaan.

https://www.turuntuulilasimyynti.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Mika_Veee, Ke 05.09.2018 18:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Juu mä en tarvisi kun tota verhoiluvanua penkin istuinosaan.

Tässä eräskin muuten järjesti kimppatilauksen tässä joskus aikoinaan W126 jälkiasennus kyynärnojiin. Niitä taisi mennä jotain kymmenkunta tms ?

------------------------
Vitollinen kirjoitti:
Siinä oli ihan kohtuulliset pehmusteet, keinonahkaosa vain oli murtunut pakkasen takia. Vaihdoin sen tyynyosan, johon lisäsin parisenttistä verhoiluvanua niihin sivupallukoihin istuimessa ja selkänojassa.
Varaosapenkin selkänojan taustasta sain ehjän keinonahan istuinosan sivuun; vähän ratkontaa ja ompelusta. Siinä se.
Samalla tein vaihdekepille uudet keinonahkahousun.

Nykyisessä autossa ei ole mokomaa housua ollenkaan.

Työhön ei tarvita kuin kärsivällisyyttä, vahvat näpit ja vahva ompelukone. Lisäksi jotain pientä: ratkoja tai joku askarteluveitsi, sakset, c-renkaita ja niihin joko niiden omat tai jotkut muut pihdit. En tiedä löytyykö alkuperäisiä tyynyjä vielä Veholta, porteriin oli niitä ainakin vielä joku aika sitten saatavilla.

Tämmöinennen tuunaus olisi vielä edessä: käsinojan hankinta ja asennus selkänojan runkoon.
Viimeksi muokannut Mika_Veee, Ke 05.09.2018 18:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Vitonraato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Vitonraato »

Mika_Veee kirjoitti:Noniin !
Tässä kuva siitä kun olen oman osuuteni suorittanut heidän liikkeessään, eli tuulilasin yläosa-systeemin, tuossa oli tunti aikaisemmin ruostetta. Nyt siinä on thuulilasi :o)
Ei näy mitään kuvaa.. ennen eikä jälkeen ruosteiden....
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Avatar
Vitollinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: La 07.11.2015 18:30
Paikkakunta: Lounais-Häme

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Vitollinen »

Vitonraato kirjoitti:
Mika_Veee kirjoitti:Noniin !
Tässä kuva siitä kun olen oman osuuteni suorittanut heidän liikkeessään, eli tuulilasin yläosa-systeemin, tuossa oli tunti aikaisemmin ruostetta. Nyt siinä on thuulilasi :o)
Ei näy mitään kuvaa.. ennen eikä jälkeen ruosteiden....
Miten se on mahdollista? Minulle kuva tuli kyllä näkyville :clap:
Vito veturina, kunnes ruoste meidät erottaa.
Avatar
Vitonraato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Vitonraato »

Vitollinen kirjoitti:
Vitonraato kirjoitti:
Mika_Veee kirjoitti:Noniin !
Tässä kuva siitä kun olen oman osuuteni suorittanut heidän liikkeessään, eli tuulilasin yläosa-systeemin, tuossa oli tunti aikaisemmin ruostetta. Nyt siinä on thuulilasi :o)
Ei näy mitään kuvaa.. ennen eikä jälkeen ruosteiden....
Miten se on mahdollista? Minulle kuva tuli kyllä näkyville :clap:
Oli lisännyt sen jälkeen kun olin jo lainannut..... kuten huomaat milloin sitä on muokattu ja milloin oon lähettänyt tuon oman viestin..... aina kannattaa epäillä jotain jos viestiä on muokattu... :lol:
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Mä taidan olla liian vikkelä elohiiri. Pientä muokkaamista tulee aina.

Olen hätähousu ja kirjoitan nopeemmin kun aivot ehtii tajuta. Eikä ne tajua sittenkään. Sitten tulee aina pientä korjattavaa kuten tämä teksi. Epäilyttävää :mrgreen:


no mutta en tainnut tosiaan ottaa kuvia itse ruosteista, vain kuvan sen jälkeen kun olin niitä nyplännyt. Ja tossa ikkunaliiman kuivuessa kävelin hyvään ruokapaikkaan siinä lähellä, teboilin ruokapöytään. Takaisin *röyh*

Ja kun tulin takaisin, tämä herra täydellinen asentaja pyyhki lasin jälleen kerran ulkoa, sisältä, asensi taustapeilin paikalleen, sääti sen oikeaksi ja putsasi senkin ikkunanpuhdistus-aineella. Ihan vaan noin että oikeesti, tuolla tehdään helvatuon hienoa "old school" -duunia.

Tällaisia pajoja ei enää paljon löydy.
Vitonraato kirjoitti:
Vitollinen kirjoitti:
Vitonraato kirjoitti:
Mika_Veee kirjoitti:Noniin !
Tässä kuva siitä kun olen oman osuuteni suorittanut heidän liikkeessään, eli tuulilasin yläosa-systeemin, tuossa oli tunti aikaisemmin ruostetta. Nyt siinä on thuulilasi :o)
Ei näy mitään kuvaa.. ennen eikä jälkeen ruosteiden....
Miten se on mahdollista? Minulle kuva tuli kyllä näkyville :clap:
Oli lisännyt sen jälkeen kun olin jo lainannut..... kuten huomaat milloin sitä on muokattu ja milloin oon lähettänyt tuon oman viestin..... aina kannattaa epäillä jotain jos viestiä on muokattu... :lol:
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Ei siinä. Jatketaan tällä että jos joskus kirjoitan jotain, ne tulee mun henilökohtaisena mielipiteenäni, ei faktana.

Tuo etumaskin-puskurin värinen rauta tuli vedettyä vahingossa inan liian vaalealla sävyllä.

Musta tulee vanha. Kun jotain kirjoitan niin se tulee aina olemaan mielipiteeni, ei fakta. Ainoa fakta nyt on että etupellin maalista tuli liian vaaleaa.

JK. mulla oli alun-alkaenkin pikkasen väärä-sävyistä matskua tohon eturautaan, mutta ny vaan ketuttaa.

Joku päivä meen ja ostan väri-kaupasta oikean sävyn.

jk2. Teistä kaikista muuten tulee vanhoja. Se vaan on niin yllättävää että miten se kolahtaa, puskee ja riipaisee. E minusta koskaan pitänyt tulla wanha.
Avatar
Vitonraato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Vitonraato »

Mika_Veee kirjoitti: Ainoa fakta nyt on että etupellin maalista tuli liian vaaleaa.

jk2. Teistä kaikista muuten tulee vanhoja. Se vaan on niin yllättävää että miten se kolahtaa, puskee ja riipaisee. E minusta koskaan pitänyt tulla wanha.
Mielipide se on vaan tuo maalin sävykin......... :lol:
Ruumis on juuri niin nuori kuin sen tuntee olevan... ikä on vaan numeroita! Jotkut on jo 20-vuotiaana vanhoja ja jotkut vasta yli 100-vuotiaana........
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Avatar
Vitollinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: La 07.11.2015 18:30
Paikkakunta: Lounais-Häme

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Vitollinen »

Vitonraato kirjoitti:
Mika_Veee kirjoitti: Ainoa fakta nyt on että etupellin maalista tuli liian vaaleaa.

jk2. Teistä kaikista muuten tulee vanhoja. Se vaan on niin yllättävää että miten se kolahtaa, puskee ja riipaisee. E minusta koskaan pitänyt tulla wanha.
Mielipide se on vaan tuo maalin sävykin......... :lol:
Ruumis on juuri niin nuori kuin sen tuntee olevan... ikä on vaan numeroita! Jotkut on jo 20-vuotiaana vanhoja ja jotkut vasta yli 100-vuotiaana........
En tunne itseäni vielä kovin vanhaksi, päivät pitkät makailen Viton alla rapsuttamassa, hitsaamassa, rälläköimässä...
No, harrastus se on tämäkin :P

Ei siitä vaaleasta sävystä kannata ottaa stressiä, siitä tulee uniikki Vito...
Vito veturina, kunnes ruoste meidät erottaa.
Mika_Veee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Pe 27.07.2018 12:48

Re: W638 DEVIL

Viesti Kirjoittaja Mika_Veee »

Moi keltuainen. Tehdäänkö diili, tuon ton mun viton sun käsiteltäväksi ja laitetaan se sellaiseen kuntoon tuo pohja että se kestää seuraavat kaxxxkymmentä vuotta ?

Tässä eräällä on vaan sellanen sydänvika ettei joku pysty eikä vaan jaksa oikeastaan tehdä mitään. Laiva YV:tä tms..


Vitollinen kirjoitti:
Vitonraato kirjoitti:
Mika_Veee kirjoitti: Ainoa fakta nyt on että etupellin maalista tuli liian vaaleaa.

jk2. Teistä kaikista muuten tulee vanhoja. Se vaan on niin yllättävää että miten se kolahtaa, puskee ja riipaisee. E minusta koskaan pitänyt tulla wanha.
Mielipide se on vaan tuo maalin sävykin......... :lol:
Ruumis on juuri niin nuori kuin sen tuntee olevan... ikä on vaan numeroita! Jotkut on jo 20-vuotiaana vanhoja ja jotkut vasta yli 100-vuotiaana........
En tunne itseäni vielä kovin vanhaksi, päivät pitkät makailen Viton alla rapsuttamassa, hitsaamassa, rälläköimässä...
No, harrastus se on tämäkin :P

Ei siitä vaaleasta sävystä kannata ottaa stressiä, siitä tulee uniikki Vito...
Vastaa Viestiin