SEC 560 -86 pelastetaan museoinnilta

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5225
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: SEC 560 -86 pelastetaan museoinnilta

Viesti Kirjoittaja S202 »

Kyllä putki taipuu ihan biltemasarjalla tai vastaavallakin, kun vaan on just oikeankokoiset lestit. Hiekalla täyttämällä ja lämmittämällä menee ruttuun.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: SEC 560 -86 pelastetaan museoinnilta

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Taipuu kyllä mutta ei vastaa jälki millään kunnon koneilla taivutettuja.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: SEC 560 -86 pelastetaan museoinnilta

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

laineracing kirjoitti:Taipuu kyllä mutta ei vastaa jälki millään kunnon koneilla taivutettuja.
ihan uteliaisuuttani kysyn, paljoko se kunnon taivutus kone maksaa (putken taivutin) :roll:
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: SEC 560 -86 pelastetaan museoinnilta

Viesti Kirjoittaja laineracing »

En mä tiä semmosen hintaa kun ei tosiaan tarvi itselle ostaa. Viimeksi tein smarttiin kaaret niin hain 10mm hytikka putkea ja taivutin ne hyttiin sopivaksi ja kiikutin ne naapurin Ukolle. Kai semmosen koneen miljoonalla saa.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5225
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: SEC 560 -86 pelastetaan museoinnilta

Viesti Kirjoittaja S202 »

Saahan niitä vaikkapa jostain ammattikoulun huutokaupasta. Jos lesti on putkelle oikean kokoinen niin millä tavalla sen huomaa onko se nytkytelty käsin kiinalaisella prässillä vai tehty jollain paremmalla koneella?
S124 300TE
S211 E500
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: SEC 560 -86 pelastetaan museoinnilta

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Meillä töissä käytössä kaksi digitaalisella mitta-asteikolla olevaa taivutinta, italialaista alkuperää olevat molemmat. Toisella onnistuu dn20-dn50 putket (26-60mm) toisella dn20-dn65 eli 26-76mm. Saa asetettettua haluamansa taivutus asteet eli pystyy valmistamaan lähes identtisiä taivutuksia. Pienempi kone varmaan hintaluokkaa 2000-3000€ alv0%
Viimeksi muokannut IiroS, Su 03.03.2019 20:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: SEC 560 -86 pelastetaan museoinnilta

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Tuli heräteostoksena hankittua tämmönen chevy ls gen IV ly5 moottoripaketti :D Eli kyseessä on ns. truck block eli valurautalohkoinen 5,3l reilu 300 heppanen moottori. Joutui nyt karsimaan alumiinilohkosta, kun tämä sattui kohdalle sopivasti, painoeroa on noin 50kg alumiinilohkoisen kanssa. Koneen mukana tuli johtosarja ja kaasupolkimet ym. Koneen perässä oleva laatikko tarkoitus hyödyntää irroittamalla siitä kytkinkoppa ja sovittaa se bmw:n vaihteistoon. Kuva
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: SEC 560 -86 pelastetaan museoinnilta

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Paikkailut jatkuu, akselin ylityksien runkokotelot on nyt uusittu molemmilta puolin, sekä helmojen takaosat. Sisäpyöränkaarien teko odottelee korisarjan asennusta ja teen ne sitten levityksiin sopiviksi. Takalasin alareuna oli päässyt todella huonoon kuntoon ja korjaaminen olisi ollut todella hankalaa ilman korjauspalaa, joka sattumalta löytyi täältä foorumin kautta, kiitokset pellistä karra:lle :thumbup: Takalasin pellin alkuperäinen osanumero on A 126 647 05 01 jos jollain tarvetta tiedustella vastaavan osan saatavuutta. Hattuhylly oli äänieristeiden alta puhkiruostunut, niin sekin menee uusiksi. Samalla saan umpeen ensiapupakkauksen reijän ja autosta tulee paloturvallisempi, kun kabiini tiiviisti erotettu bensatankista.
Kuva Kuva Kuva Kuva
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5225
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: SEC 560 -86 pelastetaan museoinnilta

Viesti Kirjoittaja S202 »

Saksassa ~70€ toi pelti, sillä hintaa kannattaa jo ostaa varastoon vaikkei tarvittisikkaan.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
IiroS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 227
Liittynyt: Ke 24.09.2014 19:22
Paikkakunta: Imatra/mikkeli

Re: SEC 560 -86 pelastetaan museoinnilta

Viesti Kirjoittaja IiroS »

Paloturvalisuuden nimissä tuli uusittua tuo hattuhyllykin. Samalla hattuhyllystä sai yksinkertaisemman näköisen, kun sen päälle ei enään verhoilua tule.
Kuva
Kuva
S203 200CDI -04 Käyttis
w123 300d rojekti -82 OM606
C126 560 SEC -> ls twin turbo?
ex w208 230 kompressor -00
ex w202 220d -97
W210 300TDT- puretaan
W123 1gen vm. -76 200d puretaan, kysy osia!
Vastaa Viestiin