-58 190 pensa
-58 190 pensa
Ponttooniin laitettu kaikki jarruosat, verhoilut, katosta lattiaan, hitsattu ja maalattu, kone porattu ja männät ym saksasta, kansi tehty, jäähdytin kennotettu, uusi startti saksasta, jajaja,
Eilen käynnistys, starttikehässä matala paikka johon startti ei yletu, vanha startti oli ilmeisesti taunuksesta sovitettu,siis vääränlainen joka oli syönyt kehää mutta näyttti että hampaat ylettyis mutta ei. Senkin vielä sielu kestäis kun saksasta saa uusia kehiä alle 300€ mutta öljy oli harmaata minuutin käynnin jälkeen. Siis halki jostain kansi tai lohko, jäätyny tai jotain, kumpaakaan ei ole ponnistettu, kymppi€ on jo menny... tätä ei enää sydän kestä, eitod...
Eilen käynnistys, starttikehässä matala paikka johon startti ei yletu, vanha startti oli ilmeisesti taunuksesta sovitettu,siis vääränlainen joka oli syönyt kehää mutta näyttti että hampaat ylettyis mutta ei. Senkin vielä sielu kestäis kun saksasta saa uusia kehiä alle 300€ mutta öljy oli harmaata minuutin käynnin jälkeen. Siis halki jostain kansi tai lohko, jäätyny tai jotain, kumpaakaan ei ole ponnistettu, kymppi€ on jo menny... tätä ei enää sydän kestä, eitod...
121,211,213
Re: -58 190 pensa
Ei tuo kovin pahalta vielä kuulosta. Vauhtipyörän hammaskehän vaihto ei ole iso homma. Usein riittää hammaskehän kääntäminen toisin päin.
Vesivuoto öljytilaan: jos et laita pakkasnestettä jäähdytysveteen niin pystynet ajelemaan riippuen tietysti kuinka paha vuoto on.
Paikkausaineilla voi kokeilla tilkitä vesivuotoa. Kannattaa lämmityslaitteen kenno ohittaa paikkausaineita käyttäessä.
Vesivuoto öljytilaan: jos et laita pakkasnestettä jäähdytysveteen niin pystynet ajelemaan riippuen tietysti kuinka paha vuoto on.
Paikkausaineilla voi kokeilla tilkitä vesivuotoa. Kannattaa lämmityslaitteen kenno ohittaa paikkausaineita käyttäessä.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: -58 190 pensa
Tuli mieleen ettei ole mahdollisesti menny vaaranlainen kannentiiviste...
Re: -58 190 pensa
Kiitos kannustuksesta, sitä tarvitaan.. kannentiivistettäkin oon miettinyt, sekin tuli Niemöleriltä. , en ole kantta irrottanut vielä, vanha tiiviste saattaa löytyä jostain romukasasta ehkä.
Moottori seisoi n. 3 viikkoa pelkät vedet sisällä ja veden pinta jäähdyttimessä ei laskenut , kun kone kävi hetken niin pinta oli pudonnut pari senttiä. Tuokin voisi johtua hetkellisestä vesipumpun toiminnasta, kun tässä kaikkea miettii.. Pois laskemani vesi oli puhdasta, jos olisi yhteinen aukko esim kannentiivisteessä niin suurempi öljyn paine sotkisi jäähdytysveden.. tai jos vesi valuu oljypohjaan ilman vastapainetta.. tiedä..
Pensa ei ilmeisimmin tee moottoriöljystä harmaata, oljy ei mielestäni haise pensalta.
Lohkon tai kannen korjaaminen saattaa olla hankalaa, lämpö repii paikkauksen rikki jos halkeaman ylipätään mistään löytää.
Moottori seisoi n. 3 viikkoa pelkät vedet sisällä ja veden pinta jäähdyttimessä ei laskenut , kun kone kävi hetken niin pinta oli pudonnut pari senttiä. Tuokin voisi johtua hetkellisestä vesipumpun toiminnasta, kun tässä kaikkea miettii.. Pois laskemani vesi oli puhdasta, jos olisi yhteinen aukko esim kannentiivisteessä niin suurempi öljyn paine sotkisi jäähdytysveden.. tai jos vesi valuu oljypohjaan ilman vastapainetta.. tiedä..
Pensa ei ilmeisimmin tee moottoriöljystä harmaata, oljy ei mielestäni haise pensalta.
Lohkon tai kannen korjaaminen saattaa olla hankalaa, lämpö repii paikkauksen rikki jos halkeaman ylipätään mistään löytää.
121,211,213
Re: -58 190 pensa
Jos kone oli seissyt vanhat öljyt sisällä kauan ulkotiloissa jossa lämpötila vaihtelee, niin kampikammioon on saattanut kondensoitua vettä joka voi tehdä vanhat öljyt harmaaksi kun kone laitetaan käyntiin.
Jos olisin itse housuissasi niin laittaisin uudet öljyt ja puhtaat vedet sisään ja kävisin ajamassa pieni lenkki. Tutkisin sitten nesteiden mahdollinen sekoittuminen tarkemmin. Tähän sisältyy kuitenkin riskejä joten mieti itse asia.
Jos olisin itse housuissasi niin laittaisin uudet öljyt ja puhtaat vedet sisään ja kävisin ajamassa pieni lenkki. Tutkisin sitten nesteiden mahdollinen sekoittuminen tarkemmin. Tähän sisältyy kuitenkin riskejä joten mieti itse asia.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: -58 190 pensa
Kone on tehty kokonaan , alakerta kasattu hiomolla, eka käynnistys ja kävi alle minuutin. Kone on nyt kokonaisena pöydällä, laitan jäähdyttimen koneeseen kiinni ja suljen lämppärin syötöt, vesi sisään ja paineilmaa jostain letkusta, jäähdyttimen korkki toimii ylipainesuojana, öljypohjasta pitäis tai siis ei pitäis tullla vesi.....
121,211,213
Re: -58 190 pensa
ed kokeiltu, pidetty kompuralla painetta niin paljon kun jäähdyttimenkorkki antoi muttei tullu vesi öljyn tyhjäys reiästä eli ilmeisemmin reikä ei ole iso, siis ei todnäk kannentiivisteen tehdasreikä..?
121,211,213
- Vitonraato
- Vakiokalustoa
- Viestit: 315
- Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
- Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä
Re: -58 190 pensa
Kokeilepas laittaa sinne sisälle mahdollisimman kuuma vesi ja sama vielä uudelleen!eekoo59 kirjoitti:ed kokeiltu, pidetty kompuralla painetta niin paljon kun jäähdyttimenkorkki antoi muttei tullu vesi öljyn tyhjäys reiästä eli ilmeisemmin reikä ei ole iso, siis ei todnäk kannentiivisteen tehdasreikä..?
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Re: -58 190 pensa
Tuli tuossa mieleen että autaisko ponnistuksia jos laittais pakkasnestettä sekaan. Pienempi pintajännitys kun pelkällä vedellä. Saattaisi löytyä vuoto helpommin.
Re: -58 190 pensa
Hankala on vuotoa löytää , jos kannen ottaa pois niin miten paineistaa? Jos en löydä soivaa moottoria sopuisasti niin kokeilen jäähdyttimen korjaus aineella....
121,211,213
Re: -58 190 pensa
Vastaavaa moottoria ei löydy..
uusi starttikehä tilattu Möelleriltä. Vois tehdä moottorille telineen jossa käynnistää, olis vähemmän jumppaa jos vuoto ei tukkeudu aineilla.
uusi starttikehä tilattu Möelleriltä. Vois tehdä moottorille telineen jossa käynnistää, olis vähemmän jumppaa jos vuoto ei tukkeudu aineilla.
121,211,213
Re: -58 190 pensa
Pari vuotta sitten kokeilin kaikenlaisia paikkausaineeita yhteen alkupään BMW dieselmoottoriin vm 1993. Siinä oli muovinen vesipumppu hajonnut lohkossa ja vääntänyt välikannen mutkalle. Muistaakseni silloin paras tiivistystulos oli STP tökötti joka oli sinisessä korkeassa muovipullossa. Homma kannattaa aloittaa ensin puhdistamalla jäähdytysjärjestelmä kattilakivestä puhdistustökötillä.
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561