TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
TimoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 251
Liittynyt: Ti 27.01.2015 22:17
Paikkakunta: Joensuu

TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Kirjaillaanpa tännekin:

Tulipa hommattua pikkuvikainen otsikonmukainen auto vuosimallia 2002 halvalla (sisäinen Sulo Vilen löytyi).

Melkoisen siisti yksilö, musta, ei ruostetta missään ja voima on koneessa tallella. Alusta, renkaat ja vanteet (kesä ja talvi) hyvässä kunnossa.

Sitten ne pikkuviat:
1. Vasen takaovi ei avaudu sisältä tai ulkoa. Salpamekanismi ilmeisesti jumissa.
-pitänee irrottaa verhoilu ja tehdä reikää sisäpuolelle että pääsee mekanismin vapauttamaan.
-idioottimainen suunnittelu tuossa kun salpamekanismi pääsee pölylle alttiiksi kun oven tiivisteet on mekanismin sisäpuolella.

2. Aamuisin kylmänä BAS/ATS, ETS, ABS, jarrujen kulumisvalo ja käsijarrun merkkivalo palavat.
- kun lähtee liikkeelle nopeusmittari ei toimi ja vaihde ei vaihdu
-auton lämmettyä uudelleen startatessa viat poistuvat

Star (HHTWIN) ei tällöin saa yhteyttä jarrujärjestelmään
Lämpimänä vikakoodeja tulee CAN-väylästä (liitin vikaa yms), samaan vaikuttaa vaihteistoon myös.
Pitänee käydä läpi johtoja ja liittimiä. Onko luistoneston ohjausboksi ABS-yksikön kyljessä vai muualla?

3. Polttoainettari oli pimeänä, heräsi eilen kun kävin läpi apparin jalkatilan sulakkeita. :shock:

4. Apukuskin peili ei säädy (parkkiasentoon kääntö toimii)
-tästäkin oli jotain vikakoodeja säätömoottorin pysty ja vaakasäädöistä. Tätä pitää vielä tarkastella lähemmin

5. Käynnistäessä kone vähän rilahtaa kylmänä ja koneesta kuuluu jotain kiertokangen laakerin äänen tapaista, mutta ääni tulee ylempää tai apulaitteista. N. 2000rpm:n kohdalla, tyhjäkäynnillä ei. Ohjaukset toimii Starilla ja puristukset on tasaiset.
Käynnissäollessa sammuttelin suuttimia ja ääni vaimeni kun kasipytyn suuttimen sammutti.
Nakutustunnistimet on äskettäin vaihdettu, näkeekö näitten toiminnassaolosta mistään Starilla (HHTWIN).
Pitänee käyttää venttiilikopat irti ja tsekata nostajat ja venttiilijouset.
Myyjä sanoi, että ääni on ollut autossa viimeisen satatonnia.
Öljynvaihtoa autoon en ole vielä tehnyt, että näkisin onko öljyssä metallia.

6. Alennusvaihteisto ei kytkeydy. Pitää käyttää kytkentämoottori irti ja putsata. Ei ole varmaan ikinä käytetty.


Katsastuksessa autossa ei ollut mitään vikaa. Ja käytiin siellä kunnolla läpi. Tuo kone vähän jänskättää :roll:


Auto oli kyllä halpa (melkein renkaiden ja vanteiden hinnalla), tuttava on autoa huoltanut jonkin verran.


Nuo jarruhommat ja moottori pitää saada setvittyä ensitilassa. Hyviä vinkkejä?
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)

W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Avatar
TimoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 251
Liittynyt: Ti 27.01.2015 22:17
Paikkakunta: Joensuu

Re: TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Tuossa nuo varustelistaukset

Ident. number (FIN) WDC1631741A386702
VIN WDC1631741A386702
Baumuster 163174
Sales name ML 55 AMG
Permanent link https://carinfo.kiev.ua/cars/vin/merced ... mr3v93r2zz" onclick="window.open(this.href);return false;
Order number 0 1 571 72649 (Destination: Switzerland)
Delivery date 14 10 2002
PAINT1 040U BLACK
Interior color 561A EXCLUSIVE LEATHER BLACK / ANTHRACITE
Engine 113981 60 038536
Gearbox 722666 03 857493
General data for model code 163174


Baumuster Модель Платформа Модель Двигатель КП Кол-во дверей Date From Date To
163174 ML-class W163 ML55 AMG Бензин
113.981 АКП
722.666
5
SA codes
Parameter Value
040U BLACK
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
241 FRONT SEAT LH ELECTRIC ADJUSTABLE WITH MEMORY
242 FRONT SEAT RH ELECTRIC ADJUSTABLE WITH MEMORY
245 ON-BOARD COMPUTER
249 AUTOMATICALLY DIPPING INSIDE REAR VIEW MIRROR
293 No code designation available
345 RAIN SENSOR
352 COMMAND
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
472 ELECTRONIC STABILITY PROGRAM (ESP)
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
500A LEATHER, EXCLUSIVE
524 PAINTWORK - PRESERVATION
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
561A EXCLUSIVE LEATHER BLACK / ANTHRACITE
571L SWITZERLAND
580 AIR CONDITIONING
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
614 No code designation available
723 BAGGAGE COMPARTMENT COVERING
791 AMG-WHEELS: 18 INCH ALL-ROUND
803 YOM 22/1
810 SOUND SYSTEM
819 CD CHANGER
840 DARK TINTED GLASS
848 ELEC. SIDE WINDOWS
854 PHONE "MOBILE", NOKIA 6150 (6210)
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
983 VEH. TITLE OF OWNERSHIP-OMITTED AND W/O COC PAPERS
E12 DOOR SILL PANELS, ILLUMINATED BLUE FRONT
E16 LOCKABLE WHEEL BOLTS
E55 OZONE AND ODOR FILTER
M113 V8-GASOLINE ENGINE M113
M55 CAPACITY 5,5 LITRE
U49 STYLING PACKAGE (M-CLASS)
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)

W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Avatar
Vitonraato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....

Viesti Kirjoittaja Vitonraato »

No riittää sulla siten ainakin vapaa ajalle puuhaa....... :lol:
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Avatar
TimoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 251
Liittynyt: Ti 27.01.2015 22:17
Paikkakunta: Joensuu

Re: TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Erittäin informatiivista, rakas Vitonraato - kiitos vain! :clap:

Ja:
Ekan postauksen kohtaa 2 ESP setvitty lisää.
-Välillä yhteysongelmia Starilla. Vikakoodeja ei anna nollata, joskus antaa.
-Auton pitää antaa lämmetä käyntilämpöön ja webasto päällä, niin viat lähtee uudelleen startatesa.
-Kävin ABS:n liittimen läpi, johtosarjan siitä paikasta missä yleisimmin kuluu - ei vikaa.
-Irrotin ESP:n ecun ja moottorin ecun ja kaikki sulakkeet ja releet, sekä liittimet sulakerasian alta. Ei vaikutusta
-ESP:n ecu avattu joskus, sinetöity mustalla silikonilla jälkikäteen
Vikakoodit:
-ESP:
- C1000-032 ' Ohjainlaite
- C1140-008 ' Ohjauskulma ant N49 Ei perusasetettu
- C1320-016 Säätyvän ohjaustehostimen venttiili -//-
-BAS:
-C1025 ' CAN-signaali. Ei vastaanottoa luistonetojärjest.

Siinäpä ne. Ajatuksia?
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)

W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Avatar
Vitonraato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....

Viesti Kirjoittaja Vitonraato »

Mites maadoitukset?
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Avatar
TimoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 251
Liittynyt: Ti 27.01.2015 22:17
Paikkakunta: Joensuu

Re: TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Vitonraato kirjoitti:Mites maadoitukset?
Konehuoneen puolella näytti ok. Kaikki on todella siistiä tuossa autossa. Kaikkialla.

Pitää käydä nuokin tarkemmin läpi.
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)

W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2014
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

TimoV kirjoitti:Erittäin informatiivista, rakas Vitonraato - kiitos vain! :clap:

-ESP:n ecu avattu joskus, sinetöity mustalla silikonilla jälkikäteen
Vikakoodit:
-ESP:
- C1000-032 ' Ohjainlaite
- C1140-008 ' Ohjauskulma ant N49 Ei perusasetettu
- C1320-016 Säätyvän ohjaustehostimen venttiili -//-
-BAS:
-C1025 ' CAN-signaali. Ei vastaanottoa luistonetojärjest.

Siinäpä ne. Ajatuksia?
Luultavasti vika ohjainlaitteessa.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Avatar
TimoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 251
Liittynyt: Ti 27.01.2015 22:17
Paikkakunta: Joensuu

Re: TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....

Viesti Kirjoittaja TimoV »

slsl77 kirjoitti:
Luultavasti vika ohjainlaitteessa.
Tämä kyllä vahvasti itselläkin mielessä - ainoa mikä ihmetyttää on, että miksi vika lähtee päältä kun sisätila lämpiää tarpeeksi? Esp-ohjain kun on konehuoneen puolella...
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)

W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Avatar
Vitonraato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....

Viesti Kirjoittaja Vitonraato »

Mites jos tarkistais kaikki liittimet vielä uudestaan, että jossain ei ole noussut joku pinni vähän ylemmäks ja välillä yhdistää ja välillä ei?
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Avatar
TimoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 251
Liittynyt: Ti 27.01.2015 22:17
Paikkakunta: Joensuu

Re: TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Aamupäivän käytin sisälämppäriä ja webastoa puolisen tuntia. Vikavalot pysyivät. Nyt moottoria ei käytetty.

Oisko sittenkin konehuoneen puolella? Yhdessä sulakerasiaboksissa olevassa liittimessä on joku pinni ylempänä ja aivankuin olisi ottanut lämpöä jossain vaiheessa. Paksuhkot johdot. Liittimen toisella puolella johto oli pinkki (olikohan valkoinen juova?) ja toisella harmaa. Pitäiskö tehdä hyppy yli?

Huomenaamulla ehtii penkomaan lisää matorasiaa jos ei sada.
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)

W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Ale.s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Ti 16.01.2018 00:29
Paikkakunta: Länsi-suomi

Re: TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....

Viesti Kirjoittaja Ale.s »

Missä kuvat :?: :?:
Jakeluvesimies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ti 09.01.2018 21:38

Re: TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....

Viesti Kirjoittaja Jakeluvesimies »

Missä kunnossa akku?
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....

Viesti Kirjoittaja AK47 »

TimoV kirjoitti:Erittäin informatiivista, rakas Vitonraato - kiitos vain! :clap:

Ja:
Ekan postauksen kohtaa 2 ESP setvitty lisää.
-Välillä yhteysongelmia Starilla. Vikakoodeja ei anna nollata, joskus antaa.
-Auton pitää antaa lämmetä käyntilämpöön ja webasto päällä, niin viat lähtee uudelleen startatesa.
-Kävin ABS:n liittimen läpi, johtosarjan siitä paikasta missä yleisimmin kuluu - ei vikaa.
-Irrotin ESP:n ecun ja moottorin ecun ja kaikki sulakkeet ja releet, sekä liittimet sulakerasian alta. Ei vaikutusta
-ESP:n ecu avattu joskus, sinetöity mustalla silikonilla jälkikäteen
Vikakoodit:
-ESP:
- C1000-032 ' Ohjainlaite
- C1140-008 ' Ohjauskulma ant N49 Ei perusasetettu
- C1320-016 Säätyvän ohjaustehostimen venttiili -//-
-BAS:
-C1025 ' CAN-signaali. Ei vastaanottoa luistonetojärjest.

Siinäpä ne. Ajatuksia?
Jostain syystä kaverin paavosta tuli lähes vastaavaa herjaa ja syyllinen oli bas kalvo tjsp kytkin tehostajassa.

Onko varma että lämpöongelma ei koske muksia vaan autoa?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
TimoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 251
Liittynyt: Ti 27.01.2015 22:17
Paikkakunta: Joensuu

Re: TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Lukee samalla johdolla w211:stä ongelmitta.
Jarruvalokytkimellä oli joku ohjaus joka ei muuten toiminut. Kolme ohjausta - ylimmässä ei yhdellä mittauskerralla on/off muuttunut.

Akku on ihan ok. 12,3V. Laturi lataa.

Kuvia? Pitää opetella miten täällä niitä laitellaan.
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)

W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Avatar
Vitonraato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....

Viesti Kirjoittaja Vitonraato »

AK47 kirjoitti: Jostain syystä kaverin paavosta tuli lähes vastaavaa herjaa ja syyllinen oli bas kalvo tjsp kytkin tehostajassa.

Onko varma että lämpöongelma ei koske muksia vaan autoa?
Bas kalvo antaa ihan oman herjansa... yleensä jostain liikeradasta...
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Vitonraato kirjoitti:
AK47 kirjoitti: Jostain syystä kaverin paavosta tuli lähes vastaavaa herjaa ja syyllinen oli bas kalvo tjsp kytkin tehostajassa.

Onko varma että lämpöongelma ei koske muksia vaan autoa?
Bas kalvo antaa ihan oman herjansa... yleensä jostain liikeradasta...
Ehkä yleensä. Paavossa herjasi sitäsuntätä kuten tässä. Välillä saattoi mennä joku testi läpi sitten ei. Herjasi myäs jarruvalokytkintä välillä. Oli siinä yhteysongelmaakin osin testerin johdon vika, mutta ei aina saanut yhteyttä edes virtalukkoon. Osien vaihdon ajaksi irroiteltiin yleensä akku, siitähän seurasi aina yleensä höpökoodeja.

Lopulta vasta BAS kytkin=koko tehostimen vaihto auttoi. Toki on mahdollista että vika oli siltikin johto/liitinvika. Vaihdettiin turhaan jarruvalokytkin ja bas relepohja, purettiin pumppu hiilien tarkistusta varten... Sivutettiin liian helposti bas herjat jotka oli että katkoksia ja oikosulku maahan... Kun ne vaihteli ja ei ne muissa mersuissa ole olleet välttämättä muuta kuin vikakoodi ilman toiminnan häiriintymistä...

Paavossa toki pikkuisen eri osat mutta periaate ei taida erota merkittävästi.

Meinaan tässä sitä että vika jossakin saa joskus testerinkin kertomaan ihan toista. Kyllähän tuossakin osat liittyivät toisiinsa kun sähkökuvaa katseli, vikadiagnostiikka ei voi kattaa kaikkia mahdollisuuksia 100% oikein.

Seuraan mielenkiinnolla tätäkin...
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
TimoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 251
Liittynyt: Ti 27.01.2015 22:17
Paikkakunta: Joensuu

Re: TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Jarruvalokytkimen vaihdoin. Ei vaikutusta.

Liikeradat kalvokytkimellä omalla starinkäyttötaidolla on ok. Mikä ei tietty merkkaa yhtään mitään :lol:

Edit. Pitää tarkastaa nuo tehostimella olevat kaksi liitintä kuitenkin.
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)

W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Avatar
Vitonraato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....

Viesti Kirjoittaja Vitonraato »

AK47 kirjoitti: Ehkä yleensä. Paavossa herjasi sitäsuntätä kuten tässä. Välillä saattoi mennä joku testi läpi sitten ei. Herjasi myäs jarruvalokytkintä välillä. Oli siinä yhteysongelmaakin osin testerin johdon vika, mutta ei aina saanut yhteyttä edes virtalukkoon. Osien vaihdon ajaksi irroiteltiin yleensä akku, siitähän seurasi aina yleensä höpökoodeja.


Seuraan mielenkiinnolla tätäkin...
Joskus noissa kiinan Stareissakin on vikoja, huono tinaus jossain tai johtovikaa joka jurikin esiintyy tuolla tavalla, että välillä saa yhteyden ja välillä ei....
Mutta vika voi myös olla auton päässä ja jostain ei ole liitin kunnolla kiinni/pohjassa asti.
Kerran mulla ainakin tuo oma Star teki syhden kuoma-auton kanssa, että välillä yhteys toimi hyvin ja taas välillä ei ja ei oikein saanut ohjainta toimimaan... kerkisin jo illasta purkaa tuon ohjausboxin ja vähän tinaillakin uudestaa joitakin liitoksia, mutta viaksi selvisi auton päässä (muutenkin paha paikka) oleva liitin ei ollut täysin lukittunut ohjainlaitteeseen ja se antoi muuallekin virheilmoituksia....... mutta enhän mä mitään tiedä, kunhan vaan höpisen....
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Avatar
Vitonraato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....

Viesti Kirjoittaja Vitonraato »

TimoV kirjoitti:Jarruvalokytkimen vaihdoin. Ei vaikutusta.

Liikeradat kalvokytkimellä omalla starinkäyttötaidolla on ok. Mikä ei tietty merkkaa yhtään mitään :lol:

Edit. Pitää tarkastaa nuo tehostimella olevat kaksi liitintä kuitenkin.
Kyllä se antaa heti vikakoodin sieltä, jos siellä vikaa on.. ei kannata epäillä heti omaa testerin käyttöä!
Mutta entäs kaikki muut auton liittimet???
Niin yleensä vika on siellä mistä on viimeksi korjattu.... eli onko autolle tehty mitä viimeaikoina ja olisiko siinä yhteydessä jäänyt joku liitin vähän löysälle eikä lukittunut kunnolla? Jos ei sitten jostain ole se pinni vähän noussu vastaavassa tilanteesssa....
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Avatar
TimoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 251
Liittynyt: Ti 27.01.2015 22:17
Paikkakunta: Joensuu

Re: TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Jepjep... Ei lähde vika pois liittimiä räpläämällä. Kopaisin ajaa vähän reippaammalla kaasulla - kivasti ruopii kun ei turhat luistoneston häiritse. Harmittavasti vaihde vaan ei vaihdu. Noh - huomasin pihaan ajettuani, että jostain kojelaudan uumenista oli tullut seisontajarrun polkimelle vähän vettä. Perinteinen vesivuotokohan tuon nyt aiheuttaa? Peitelevy irti ja jalkatilaan ahtautumaan.

Jostain ylhäältä vasemmasta reunasta vähän tulee. Eristeissä pisaroita, mutta läpimärkä ei ollut. Jossain kaukalossa siis seisonee vettä. Eikun purkamaan kunhan ehtii. Läpiviennit oli kuivia.
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)

W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Avatar
Vitonraato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....

Viesti Kirjoittaja Vitonraato »

Ja jos vesi on päässyt johonkin ohajainlaitteeseen, niin voi antaa mitä ihmeellisempia vikoja, kunnes ko. ohjainlaite särkyy kokonaan......
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Oliko kattoluukku? Mulla lähti w163 aikanaan se vedenpoistoletku irti liittimestä joka on a-pilarin muovin alla...
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
TimoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 251
Liittynyt: Ti 27.01.2015 22:17
Paikkakunta: Joensuu

Re: TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Onhan se luukku joo... Pitääpä tuokin tsekata huomenissa jos ei satele. Junioorit kun on varanneet tallin omaan botswana motorwärke e46 koneenvaihtoprojektiinsa niin ei pääse tähdelliset sateensuojaan.

Iltapäivä ja ilta vierähti hirvitorneja tehdessä.
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)

W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Avatar
Vitonraato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....

Viesti Kirjoittaja Vitonraato »

TimoV kirjoitti:Onhan se luukku joo... Pitääpä tuokin tsekata huomenissa jos ei satele. Junioorit kun on varanneet tallin omaan botswana motorwärke e46 koneenvaihtoprojektiinsa niin ei pääse tähdelliset sateensuojaan.

Iltapäivä ja ilta vierähti hirvitorneja tehdessä.
Täälläpäin nuo on Baijerilaisia MutteriWalikoimia......... Mutta aina oppii uutta tälläkin foorumilla... Kuva
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Avatar
TimoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 251
Liittynyt: Ti 27.01.2015 22:17
Paikkakunta: Joensuu

Re: TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Liian vaikeeta kuvien liitto tabletilla tai kännykällä. Ilmeisesti pitäisi penkoa osoite jostain ulkoiselta palvelimelta? Tännekö ei saa kuvia talteen?

Noh... Matolaatikon liittimet käyty uudelleen läpi. Samoin apparin jalkatilan sulakkeet. En löydä kuin sen yhden lämpöä ottaneen liitännän, pinnit ovat kaikkialla muilta osin ok. Tarkastuksen kattoluukun putket molemmin puolin - ok. Puhalsin myös paineilmalla tuulilasin alareunan viemäriaukot läpi. Olisin sen muovisäleikönkin irrottanut, mutta pyyhkijät eivät irtoa ilman pientä ulosvetäjää ja sellaistahan ei - ullatusullatus - löydy, vaikka työkaluja kyllä keskivertoautonomistajaa enemmän on.

Jalkatilan tulleen veden lähdettä en löytänyt alaverhoiluja/mittaristoa poistamalla. Ilmastoinnin poistoletkukaan vänkärin puolella EI ole tukossa. Irrotin takakoukun johtosarjan liittimen, kun näytti vähän huonolta koukun pistokkeen eristys - ei vaikutusta. Oikean peilin säätö on edelleen pimeänä. - Star herjaa alempaa kontrollipaneelia. Irrotin sen releen, relepohjan ja sulakkeet (apparin jalkatilassa), kaikki ok.

Niin - se pinni: nro 3. Valkoinen johto 9264--->F1. (tai 8264), jatkuu liittimellä vaaleanpunaisena valkoisella juovalla. A220 545 37 28. Toisella puolella A220 545 92 28.

Niin ja tässä kun sulakerasian avasin, niin rele K14 oli kuuma.

Ja polttoainemittari ei toimi jälleen.

Sormet kipeänä johtojumpasta :eh:
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)

W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Avatar
Vitonraato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....

Viesti Kirjoittaja Vitonraato »

TimoV kirjoitti:Liian vaikeeta kuvien liitto tabletilla tai kännykällä. Ilmeisesti pitäisi penkoa osoite jostain ulkoiselta palvelimelta? Tännekö ei saa kuvia talteen?
Olisin sen muovisäleikönkin irrottanut, mutta pyyhkijät eivät irtoa ilman pientä ulosvetäjää ja sellaistahan ei - ullatusullatus - löydy, vaikka työkaluja kyllä keskivertoautonomistajaa enemmän on.
Minkälaiset pyyhkijän varret tuossa sitten on, kun enpä muista koskaan yhdessäkään autossa tarvinneeni ulosvetäjää varsien irroitukseen! Nehän on yleensä sellaisessa "kartiossa" kiinni joten mutteri yläpuolelta pois ja vähän pientä nitkutusta niin löystyy ja lähtee... mutta en nyt sano tuohon malliin mitään 100% varmuudella!
Ja mitä kuvien liittämiseen tulee, niin pystyy omalta koneelta liittämään suoraan..... Tuossa vähän tän kirjoituslaatikon alapuolella on tuo liitetiedostot niin sieltä kautta saa kuvat tänne... jos tuohon alapuolelle tulee joku kuva....
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Avatar
TimoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 251
Liittynyt: Ti 27.01.2015 22:17
Paikkakunta: Joensuu

Re: TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Yhdestä botswanalaisesta mutterivalikoimasta kone laatikoineen irti. Toiseen sama homma. Lootien vaihto ja ehjä kone ja parempi laatikko takaisin tuohon nyt irroitettuun.

Möllin maapisteitä konehuoneessa ehdin käydä läpi. Kaikki löytämäni ok. Rintapellin yläreunassa ja lamppujen takana pultit auki, tarkastus ja kiinni. Ei vaikutuksia. Prkl.
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)

W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Avatar
TimoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 251
Liittynyt: Ti 27.01.2015 22:17
Paikkakunta: Joensuu

Re: TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Vitonraato kirjoitti:Ja mitä kuvien liittämiseen tulee, niin pystyy omalta koneelta liittämään suoraan..... Tuossa vähän tän kirjoituslaatikon alapuolella on tuo liitetiedostot niin sieltä kautta saa kuvat tänne... jos tuohon alapuolelle tulee joku kuva....
Pitäis vielä kännykältä pilven kautta koneelle, muokata pienemmäksi... Just nyt ei jaksa.

Pyyhkijät on ihan samanlaiset kuin muissakin - yritin nitkutella sen minkä uskalsin.
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)

W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Avatar
Vitonraato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....

Viesti Kirjoittaja Vitonraato »

TimoV kirjoitti:
Pyyhkijät on ihan samanlaiset kuin muissakin - yritin nitkutella sen minkä uskalsin.
Kun nitkuttelee, niin pitää sen sulkaosan liki lasia kiinni...
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Avatar
TimoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 251
Liittynyt: Ti 27.01.2015 22:17
Paikkakunta: Joensuu

Re: TimoV:n ML55AMG pikkuprojektia....

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Ei tässä eka kertaa olla pappia kyydissä..




Toimiiko näin? EDIT: ei toimi. Ei oikein jaksaisi säätää...

Valkoposket lähti lentoon viereisiltä pelloilta äänestä päätellen...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)

W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Vastaa Viestiin