W202 220 Dsl "turbo" budjetti liukuri

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 12.02.2018 22:32
ViestiLähetetty: Ke 19.09.2018 20:50
Morjes.
Iltojen pimetessä mieleen hiipi ajatus että on saatava taas talviauto.
W202 C180 palveli viimetalven hienosti mutta tehoa oli auttamatta liian vähän.
Ajatus jostain ahdetusta pikku dieselistä pienellä budjetilla tuntui hyvälle.
Kolmisen viikkoa sitten mökillä istuessa löytyi suht läheltä edullinen leimaamaton 220 Dsl manuaali, soitto tästä ja haku saatiin sovittua seuraavalle päivälle!
Kuva

Muutamaksi päiväksi takas mökille ja sen jälkeen talliin.
Vanhan vikalistan viat;
Takaiskarin alapään kiinnityksen korjaaminen
Alatukivarren vaihto
Käsijarru romujen vaihto
Sekä parin paikan hitsaamisen jälkeen näyttämään konttorille ja vuoden leima tuli.
Samalla vaihdettiin ääntävän vesipumpun tilalle uusi sekä moniurahihna.
Ruostetta on korissa paljon mutta se ei haittaa käyttöä talvi liukurina, eipähän tarvitse sääliä. :roll:
Tarkoitus talven jälkeen ottaa tekniikka talteen ja laittaa koppa paaliin.
Viimeksi muokannut velis päivämäärä To 04.10.2018 14:28, muokattu yhteensä 7 kertaa


Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 12.02.2018 22:32
ViestiLähetetty: Ke 19.09.2018 21:09
Seuraavaksi oli vuorossa armoton osien metsästys.
Viton pumppu 6mm löytyi pahimpaan hätään huolehtimaan dieselin saannista kun ei nopealla aikataululla tullut mistään 7mm pumppua vastaan.
Tämän vuoksi sai heittää 500km lenkin illalla vielä töiden jälkeen.
Onneksi läheltä sentään löytyi 200d kone mistä hyödynnettiin polttoainesuodattimen jalka, ennakkosäätimen ratas, öljysuodattimen jalka sekä alipainepumppu.

Lauantain koittaessa kiirehdettiin talliin ja illalla oli mekaaninen pumppu paikallaan. Pumppu säädettiin jo pöydällä "täysille" ja hieno säädettiin koneen käydessä. Kun vaihtoi öljysuodattimen jalan niin piti tukkia kaksi vesikanavaa (22mm ja 34mm?). Vakio suutinputket saatiin taiteltua toimiviksi, joskaan ei niin näteiksi. Polttoaineen lämmitin jäi myöskin tarpeettomaksi.
Kuva
Kaasuvivusto toteutettiin hitsaamalla pumpun karaan latikka johon kiinnitettiin vakio kaasuvaijeri. Ihan ok tuntuisi toimivan.
Käyntiin lähdön kanssa ei ollut ongelmia, mutta koeajolla huomattiin isohko öjyvuoto.
Syyksi paljastui jakopään kopassa oleva ~3mm öljykanava jota ei huomattu tukkia alipainepumpun vaihdon yhteydessä.

Kuva
Tämä pirulainen kanava tukittiin tekemällä reikään 4mm jenga ja laittamalla siihen tiivisteliimalla 4mm topruuvi.
Viimeksi muokannut velis päivämäärä Pe 21.09.2018 00:52, muokattu yhteensä 2 kertaa

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 12.02.2018 22:32
ViestiLähetetty: Ke 19.09.2018 21:31
Ilman saannista huolehtimaan löytyi om606 vakio ahdin pakosarjoineen.
Tästä piti pätkästä ylimääräiset pari putkea pois ja tulpata.
Hukkaportti hitsattiin kiinni asentoon.
Kuva

Sarja istui hyvin paikalleeen.
Kuva

Turbon öljynkierto on otettu 200d:stä peräisin olevasta öljynsuodattimen jalasta öljynpaineanturin paikasta.
Paluulle ei meinannut löytyä fiksua paikkaa ja päädyttiin hitsaamaan nippa öljypohjan yläreunaan 19mm letkulle.
Kuva

Pakokaasujen poistumisesta huolehtii 3" downpipe ja loppuputkisto 2.25" ilman vaimentimia, nämä kaikki rosteria. Hitsaus meinasi olla haastavaa kun ei ollut tiggiä käytössä lyhyellä varoitusajalla ja piti hitsata puikolla.

Vakio huohotus imusarjasta tukittiin ettei käy hassusti.

Välijäähdytimmenä palvelee motonetin 140 x 550 x 65 mm kokoinen paketti.
Jouduttiin siirtämään syyläriä reilu 5cm taaksepäin että tälle saatiin tilaa.
Ahtoputket rakennettiin 2" ja imusarjalle menevä putki 2,5 putkesta.
Nämä tehtiin hirmu kiireellä ja hitsattiin puikolla myös joten jälki ei ole kauneinta mutta ajaa asiansa.
Kuva

Nämä tehtiin taas seuraavana viikonloppuna ja tiukasta aikataulusta johtuen ei tullut hirveesti kuvia otettua.
Vielä puuttuu ilmanputsari, alipaine sammutin ja huohotus pitäisi tehdä fiksummin.
Saiko vakio egr:stä hyödynnettyä jotai sammuttimelle?

Kytkin ei pidä enään käytännössä yhtään, alkaa heti luistaa ahtojen noustessa.
Onko jollain tähän halpa ja fiksu ratkaisu?
Onko tämä kovalla vai kaksoismassalla?
Mahdollisesti olisi saatavilla 603 ja 606 asetelma, levy ja vauhtipyörä?
Yksi vaihtoehto olisi 228 sintteri levy, skylinen vakio asetelma jolle joutuu poraamaan uuden jaon vauhtipyörään ja muutenkin siloittamaan sen.
Ajatuksia mikä olisi toimivin?
Viimeksi muokannut velis päivämäärä Pe 21.09.2018 00:54, muokattu yhteensä 2 kertaa

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: To 17.12.2015 20:03
ViestiLähetetty: Ke 19.09.2018 21:42
Tuossa lie pitkäakselinen loota... Kytkin sen mukaan, tehonkestolla tuskin niin väliä jos lähtökohta on että sutii tyhjää suurimman osan ajasta...
Joskus tein talviautoon sammuttimen keskuslukituksen alipainepumpusta, syystä että sellanen oli hyllyssä, oli helppo tehdä eikä lauantai iltana parempaa vaihtoehtoa ollut tarjolla :D vei tilaa, sitä oli, ei ollut siisti, ketä kiinnosti... Mutta toimi ainakin

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 12.02.2018 22:32
ViestiLähetetty: Ke 19.09.2018 21:42
Tallissa oottelee kaksi cobra monaco kuppipenkkia, TRS:ssän 6- piste vyöt x2 ja kiinan pojat toi "OMP" ratin ja keskiön.
Hydrauli käsijarru pitäisi vielä hommata.
Sain myös tarjouksen jokkis kaarista joka oli mielestäni niin edullinen ettei kannata itse ruveta taivuttelemaan ja leikkelemään putkia.
Tämä pitää sisällään pääkaaren ja puolisivukaaret taivutettuna ja loput putket määrämittaan leikeltynä.
Sisustan tekemisen kanssa en pidä vielä kiirettä kun talveen on senverran aikaa.
Tekniikka puoli pitää saada ensin toimivaksi
Taitaa sieltä kiinasta olla tulossa vielä joku led-baarikin.
Viimeksi muokannut velis päivämäärä To 20.09.2018 17:37, muokattu yhteensä 1 kerran

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 12.02.2018 22:32
ViestiLähetetty: Ke 19.09.2018 23:39
ulppis kirjoitti:Tuossa lie pitkäakselinen loota... Kytkin sen mukaan, tehonkestolla tuskin niin väliä jos lähtökohta on että sutii tyhjää suurimman osan ajasta...
Joskus tein talviautoon sammuttimen keskuslukituksen alipainepumpusta, syystä että sellanen oli hyllyssä, oli helppo tehdä eikä lauantai iltana parempaa vaihtoehtoa ollut tarjolla :D vei tilaa, sitä oli, ei ollut siisti, ketä kiinnosti... Mutta toimi ainakin

Itselläkin semmonen mielikuva että olis pitkäakselinen.
Pitää kattella minkä kokoonpanon sinne sovittaa kun nyppää laatikon irti.
Haha, jospa tolle sammuttimelle keksis jotain muuta :D

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 12.02.2018 22:32
ViestiLähetetty: Ti 02.10.2018 20:57
Välillä tännekin päivitystä, kun perjantaina pääsi vihdoin talliin väkertämään.

Ilmansuodattimeksi hain biltemasta isoimmain vapaasti virtaavan.
Huohotus laitettiin turbon ja putsarin väliputkeen.
Kuvassa on vanha rikkinäinen paisari mikä on nyttemmin vaihdettu uuteen.

Kuva

Autossa oli tosiaan pitkä akselinen laatikko.
Om603:sta otettiin vauhtipyörä sekä (uusi) asetelma. Vauhtipyörää kevennettiin vähän ja silotettiin samalla. Tiedän että tämä jakaa mielipiteitä varmasti, mutta omasta mielestä kone on nyt hiukan kierrosherkempi.
Kaverilta löytyi myös käyttämätön 228mm jousittamaton nelilapainen sintterilevy joka sujahti paikalleen.
Vanha kytkinlevy oli 215mm niin siksi joutui myös vauhtipyörän vaihtamaan.

Kuva

Jostain syystä kytkimen vaihdon jälkeen auto ei suostunut starttaamaan, vaikka koneen maadotus laitettiin samaan paikkaan vaihdelaatikon yhden pultin alle missä se alunperinkin on. Lisämaadoituksella tämä ongelma korjaantui. Pitänee tutkia kun ottaa seuraavaksi auton ylös.

Uusi kytkin pitää hienosti ja nyt vasta pääsi kunnolla koeajamaan.
Ihan toimivalta paketilta tuntuu, vetäviä kierroksia tosin täytyy säätää hieman lisää.
Auto ahtaa nyt 1,8 baria.

Jotain muuta pientä tehtiin samalla, esimerkiksi ABA klemmarit vaihdettiin kunnollisiin. Nyt pitää saada hiukan kilometrejä alle ja todeta paketti toimintavarmaksi niin voi alkaa tekemään sisustaa.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 433
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Ke 03.10.2018 14:19
Ei taida olla ihan katulaillinen näin tehtynä. Kolariin sattuessa voi vakuutusyhtiön miehet katsella kriittisesti. Rekkarikin näkyy kuvassa voipi tulla puheluja jo ilman kolariakin.
W123 300D -76 486tkm (mr)
S123 300TDT autom -82 649tkm
W124 260E autom -88 391tkm

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Su 21.05.2006 11:26
Paikkakunta: Iisalmi
ViestiLähetetty: Ke 03.10.2018 19:19
Ihmettelen suuresti jos jotakuta kiinnostaa. Eri asia jos joku ottaa oikein asiakseen käräyttää.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ma 28.11.2011 20:24
Paikkakunta: Kokkola
ViestiLähetetty: Ke 03.10.2018 19:26
Sharedoc kirjoitti:Ei taida olla ihan katulaillinen näin tehtynä. Kolariin sattuessa voi vakuutusyhtiön miehet katsella kriittisesti. Rekkarikin näkyy kuvassa voipi tulla puheluja jo ilman kolariakin.


Eipä tuo asia mitenkään eroa vaikkapa w123:sta tai pystäristä, jossa ahdettu 606, josta penkitetty leimaa varten 160hv ja todellisuus onkin jotain muuta..
Näkisin turhana murehtia tätä kovinpaljoa.
C126 500 -88
S124 300 TDT -91
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 12.02.2018 22:32
ViestiLähetetty: To 04.10.2018 10:53
Ihmettelen myös jos jotain kiinnostaa se niin paljon että alkaa vakuutusmiehet soittelee.
Foorumit on pullollaan tieliikenne käytössä olevia autoja joissa tehot ylittää heittämällä tehorajan.
Ei tämä lain silmissä eroa mitenkään autosta joka on ohjelmoitu tai autosta jossa on pumppua ruuvattu. Ei nekään muutoskatsasmattomina ole laillisia tieliikenteeseen. Tosin nämä minun muutokset näkee päällepäin..

Itse en myöskään kuvissa rekkaria näe, vaan siirtolapun :?

Kyllä on hienoa rakentaa jotain jos ainoa kommentti ot länkytys laittomuudesta..
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 433
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: To 04.10.2018 13:12
Vähäpäästöisen auton turbotus tässä kyseessä. Siirtokilvetkin on nimellä. Jos tietentahtoen jotain ei-katulaillista haluaa tehdä niin ainakin kilvet kannattaa peittää kuvista.
Viimeksi muokannut Sharedoc päivämäärä To 04.10.2018 15:24, muokattu yhteensä 2 kertaa
W123 300D -76 486tkm (mr)
S123 300TDT autom -82 649tkm
W124 260E autom -88 391tkm

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Pe 20.06.2014 17:59
ViestiLähetetty: To 04.10.2018 14:16
Sharedoc kirjoitti:Vähäpäästöisen auton turbotus tässä kyseessä.
Siirtokilvet on nimellä.

Vähäpäästöisyydelläkään ei oo nykyisin merkitystä, samalla tavalla penkkilapulla + vertailutodistuksella tämän topicinkin auton saa leimattua ahtimelle :thumbup:
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 433
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: To 04.10.2018 15:16
Ei kai om604-konetta ole koskaan mersulla saanu turbolla? Mihin voi verrata?
W123 300D -76 486tkm (mr)
S123 300TDT autom -82 649tkm
W124 260E autom -88 391tkm
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: La 20.08.2011 21:47
ViestiLähetetty: To 04.10.2018 20:02
Sharedoc kirjoitti:Ei kai om604-konetta ole koskaan mersulla saanu turbolla? Mihin voi verrata?


Oma w202 on muutoskatsastettu om606 ja hx40, miksei om604:sta saisi muutoskatsasttetua?

Pakko hieman kyseenalaistaa, ootkohan Doc nyt varmasti ihan oikeessa paikassa, jos autofoorumilla pahotat mieles autojen virittelystä?
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1484
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki
ViestiLähetetty: To 04.10.2018 20:25
Sharedoc kirjoitti:Ei kai om604-konetta ole koskaan mersulla saanu turbolla? Mihin voi verrata?


Ei sitä olekaan eikä tarvi. Onhan bensa koneitakin turbotettu vaikka kuinka paljon, ja harvasta niistä on turboversio ollut saatavilla.
Se verrataan siihen minkä koneen tehoihin se turbotettuna menee, tai tehokkaampaan.

Päästöistä ei tarvita euro2:sta sen kummempia todistuksia kuin konttorilla otettava pakokaasutesti.
Diesel on puhtaampi.

ex. http://www.youtube.com/watch?v=myNfCjopy6Y

ex. http://www.youtube.com/watch?v=Z2OYaSClZH0
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 433
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: To 04.10.2018 20:29
Ei ole mitään virittämistä vastaan. Varmaan w202 koppaan saa vähäpäästöisen turbon laitettua jos kone on lähtöisin vähäpäästöisestä autosta ja alunperin jo turbolla, muttei se taida om604-koneella onnistua katulaillisesti, koska om604 ei mersu tee turbolla missään mallissa. Om605 turbolla on tehty w202aa.

Pointtini vaan ettei kannata rekkaria näyttää jos rakentelee ei-katulaillista autoa.
W123 300D -76 486tkm (mr)
S123 300TDT autom -82 649tkm
W124 260E autom -88 391tkm

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Su 22.12.2013 22:49
Paikkakunta: Pohjois-Savo
ViestiLähetetty: Pe 05.10.2018 09:00
Sharedoc kirjoitti:Ei ole mitään virittämistä vastaan. Varmaan w202 koppaan saa vähäpäästöisen turbon laitettua jos kone on lähtöisin vähäpäästöisestä autosta ja alunperin jo turbolla, muttei se taida om604-koneella onnistua katulaillisesti, koska om604 ei mersu tee turbolla missään mallissa. Om605 turbolla on tehty w202aa.

Pointtini vaan ettei kannata rekkaria näyttää jos rakentelee ei-katulaillista autoa.


Lueppa viimevuoden alussa tullut trafin uudistus. Ei enää päästöluokat ja vähäpäästöisyys vaikuta samalla tavalla katsastuksiin.

Ps. Jos AP tarviaa osia niin mullon yks viton pumpullinen OM601 purussa, kun alkoi himottaa 290 om602 niin jäänee yli.. mulla oli tarkotus kanssa om604 ahtaa ja nakata viton pumppu.
w201 -87 230, m111 2.0 projekti -purussa-
w201 -87 200, -Jäällä-
w201 -89 200, -purussa-
w201 -90 180, -projektina- Microsquirt+kaikkea hauskaa..
w123 -86 300d, "1 paikka helmaan ja leimalle"
EX:
w124 -89 230, w124 -91 200d, w208 -99 230K
..muilta merkeiltä lisää...
___________________________
-ei rahat romussa hukassa-
___________________________

Mersumies
Mersumies
Viestit: 4137
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus
ViestiLähetetty: Pe 05.10.2018 20:42
Toi muutoshan on ollut voimassa 2 tai 3 vuotta. Euro 2 päästöluokkaan asti saa muutoksia tehdä ihan niinkuin ennen niihin "ei vähäpäästöisiin". E39 M5 bemariakin on euro2 jolloin siihen voi laillisesti laittaa vaikka remmiahtimen.
W123 300TDT projekti
W460 240GD
W212 350cdi 4matic
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13107
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi
ViestiLähetetty: La 06.10.2018 07:03
Trafi kirjoitti:2.3 Ajoneuvon pakokaasupäästöt moottorin vaihdon tai moottorin muuttamisen jälkeen
Ajoneuvon, joka on hyväksytty Euro 3- tai Euro III -päästöluokkaa lievempien pakokaasupäästövaatimusten
mukaan, tulee moottorin vaihdon tai muutoksen jälkeen täyttää muutoskatsastuksen
testissä alkuperäistä ajoneuvoa koskevat käytönaikaiset pakokaasupäästövaatimukset.

Tästä ei siis tule ongelmaa nykyään.

Sharedoc kirjoitti:Kolariin sattuessa voi vakuutusyhtiön miehet katsella kriittisesti.

Juuri näin, eli kannattaa muutoskatsastaa lailliseksi.
...jo viidettätoista vuotta täällä saivartelemassa ;)
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1418
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola
ViestiLähetetty: La 06.10.2018 13:17
Vauhtipyörään saattaisi sopia helposti volvoon tarkoitettu sachs sre 763 asetelma. Pulttijakokin täsmää ainakin vanhempien mersujen vauhtipyörään.
auto w123 200D/300DT vm, -81

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Su 22.12.2013 22:49
Paikkakunta: Pohjois-Savo
ViestiLähetetty: La 06.10.2018 13:24
Noille tehoille mitä avaamattomasta om604 saa, niin uskoisin että esim sprintterin tai jonkun CDI-mersun kytkin olisi riittävä ja ajettavuus pysyisi kohtalaisena. 270CDI tais olla 224mm levyä? Noista yksilevyisistä sinttereistä on väähän huonoja kokemuksia itsellä, jäällä tai radalla miksei.

Haistelen että tässä tehdään budjetilla eikä järkevintä, niin sillä ymmärrän tuon sintterinkin valinnan jos se on halvalla löytänyt tiensä tuohon..

Olikos tää 717.460 lootalla? jos on niin muista olla hyvinkin varovainen :silent:
w201 -87 230, m111 2.0 projekti -purussa-
w201 -87 200, -Jäällä-
w201 -89 200, -purussa-
w201 -90 180, -projektina- Microsquirt+kaikkea hauskaa..
w123 -86 300d, "1 paikka helmaan ja leimalle"
EX:
w124 -89 230, w124 -91 200d, w208 -99 230K
..muilta merkeiltä lisää...
___________________________
-ei rahat romussa hukassa-
___________________________

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 12.02.2018 22:32
ViestiLähetetty: La 06.10.2018 21:07
Mennään tolla 603 asetelmalla niin pitkään kuin mahdollista.
Mielestäni ajettavuus on yllättävänkin hyvä tolla sintteri levyllä.
Ja ei tämä käyttöauton virkaa tule toimittamaan niin tolla pärjää hyvin.
Viimestään siinä kohtaa kun vaihtaa kuppipenkit ja 6-piste vyöt niin ajomukavuus on tiessään.
Ja niinkuin otsikossaki lukee niin budjetilla tehdään talvilelua. :D

En huomannut katsoa laatikon kyljestä notuleita, silmään otti vaan pellilätkällä peitetty mittarin vaijerin paikka eli tähän on joskus laatikko vaihdettu. Pitänee tarkistaa seuraavan kerran kun käy auton alla.
Onko tietoa mitä tollainen avaamaton om604 kestää ja mijä paikka antautuu ekana.
Olis tossa tyrkyllä 603 turbon kiertokanget jotka ilmeisesti tähän sopii kun holkittaa yläpäät.
Paljon pumpusta uskaltaa ruuvata vetäviä kierroksia?
Ts. Kuinka paljon kone kestää kiertää?

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Su 22.12.2013 22:49
Paikkakunta: Pohjois-Savo
ViestiLähetetty: La 06.10.2018 21:17
velis kirjoitti:

En huomannut katsoa laatikon kyljestä notuleita, silmään otti vaan pellilätkällä peitetty mittarin vaijerin paikka eli tähän on joskus laatikko vaihdettu. Pitänee tarkistaa seuraavan kerran kun käy auton alla.
Onko tietoa mitä tollainen avaamaton om604 kestää ja mijä paikka antautuu ekana.
Olis tossa tyrkyllä 603 turbon kiertokanget jotka ilmeisesti tähän sopii kun holkittaa yläpäät.
Paljon pumpusta uskaltaa ruuvata vetäviä kierroksia?
Ts. Kuinka paljon kone kestää kiertää?


kovat pojat on kertonu että moottorin lämmöt ja pakopaineet jos saa pysymään hyvinä niin sen 250 kestää. Veivithän on melko hennot, Ö.sumut löytyy ja kansi melko hengittävä. Jostain ruotsinsivulta sai modatun om605 peltitiivisteen, semmosen kun vettää liimalla kiinni niin ei tule siltäosin ongelmaa.. samasta paikkaa sai veivejäkin.

Turbollisista ei sit männät eikä veivit käy, isku ja poraus eri... 200D kampiraudan kun laittaa ja putkittaa niin saa 605/606 veivit ja männät käymään, eli järkevämpi olisi etsiä tai tehdä öljysumullinen OM601-lohko ja siihen 606/605 turbokonneen veivit ja männät ja 604 hattu päälle.

OM601 + Viton pumppu, ruukkasin morkoolin veke ja taisin kaks tai puoltoista kiekkaa laittaa vetäviä.. ja namiruuvi niin ulos kun sopi...
w201 -87 230, m111 2.0 projekti -purussa-
w201 -87 200, -Jäällä-
w201 -89 200, -purussa-
w201 -90 180, -projektina- Microsquirt+kaikkea hauskaa..
w123 -86 300d, "1 paikka helmaan ja leimalle"
EX:
w124 -89 230, w124 -91 200d, w208 -99 230K
..muilta merkeiltä lisää...
___________________________
-ei rahat romussa hukassa-
___________________________
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13107
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi
ViestiLähetetty: Su 16.12.2018 09:40
Jokos / vieläkös tämä on nipussa ?
...jo viidettätoista vuotta täällä saivartelemassa ;)

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

https://Www.AutoDoc.fi

www.merteil.fi