MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto *MYYTY*

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Juuri laittoi maalari kuvia uunista. Vähiin käy ennenkuin loppuu.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5225
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja S202 »

Ensiluokkaista pintaa näkyy tulevan. Minkähänlaisella systeemillä maalaavat, laittoivatko epoksia vai mitä paljaalle pellille?
S124 300TE
S211 E500
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Tais ainakin kolmee tavaraa olla pohjalla. Ekana muistaakseni epoksi, mutta olisko siinä ollu joku sulkuväri vielä ennen hiontaväriä.. selviää kyllä kysymällä. Veljen ässäänkun oltiin itse ruiskutettu viimeksi pohjamaalia niin tää hinkkas ne kaikki paljaalle pellille ja alotti alusta, että sai varmuuden pohjien kunnosta.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3901
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Ai että nyt näyttää hyvältä!
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja Zac »

Kiinnostaa myös mitä nuo kuvissa olevat kerrokset ovat (pohjat erityisesti, toki myös pintamaali...)
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

1. Kitti/metallikitti
2. Pohjaväri (debeer epoxy primer)
3. Hiontaväri DP40 (Debeer DP40 filler)
4. Värimassa (Debeer waterbase)
5. Lakka 2krs (Debeer clearcoat)

Maalari kertoi odottavansa pari päivää ja tarvittaessa lakkaa vielä kertaalleen yli.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5225
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja S202 »

Eli ihan samalla kaavalla millä itse oon maalaillut, tai haluaisin jos maalauttaisin :thumbup:
S124 300TE
S211 E500
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Tänään tuli odotettuja kuvia maalarilta. Viimeinen osa, eli kori sai värin päällensä ja näin ollen koko laite olisi nyt maalattu. Auto palannee loppuviikosta Pohjanmaan tallille, mutta harmittavasti kasaus siirtynee heinäkuulle kun kesäkuu on ihan täynnä muuta menoa ja kotiin tän saa varmaan vasta syksyllä. En nyt tiedä haittaako tuo, en ainakaan jaksa lähteä hätäilemään.
Tässä kuvia vielä värimassa päällä, hyvin huomaa tuon vesimassan ominaisuuden, että sävy on sinertävä ennen kuivumista:

Kuva

Kuva

Ja komeaa kiiltoa lakan kera:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3901
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Jaa sitä pidetään porukkaa jännityksessä koko kesä. No kiva se on nähdä kun alkaa kasautumaan ja valmiina varmasti se suomen hienoin!
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Nautiskellaan nyt kesästä ja käytössä olevista harrastepeleistä 8) Kyllähän se kasaantuis melko nopeastikin jos sais sen tänne etelään, mutta tuo välimatka vähän hidastaa. Nyt on myöskin isäkuukausi menossa niin en kyllä pääse kovin liikkumaan.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

joop79 kirjoitti:Toivottavasti jää rahaa vielä panostaa vanteisiinkin :D Niillä kuitenkin on iso merkitys auton ulkonäköön.
Tää lause jäi jotenki kummittelemaan.. no nyt on helmikuusta asti sepityt kiekot vihdoin valmiit. Eiköhän nää kruunaa ton auton 8)

Kuva

Laitan projektikertomusta vähän myöhemmin.

Ai niin, ne Pentat on myynnissä! Maanantaina tosin joku tulossa katsomaan, mutta jos Joopilla oli kiinnostusta niin ihan vielä ei oo kauppoja tehty.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Bemaristi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ma 29.08.2005 08:31

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja Bemaristi »

Nuo kävisi kyllä paremmin minun autoon. 16"?
Museoautoon pentat :D
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Kyl noi koottavat tulee valitettavasti mun autoon :lol: museoikäisethän nuo vanteetkin on.
Totesin alkuvuodesta, ettei pentat sitten kumminkaa oo se juttu, eikä mulla ole saati tuskin tulee sen ikäluokan mersua mihin ne oikeasti sopii, joten myydään jollekin joka tarvii. Alkuperäiset 15” alut on juuri puhallettavana, niistä tulee säilytysvanteet ja ne on muutenkin hyvä olla kunnossa kun niillä on vaikutusta mm. Kuntotarkastuksessa.

Kuva

No ja tulihan ne EVOtkin hommattua.. siispä tähän koteloon on nyt viis sarjaa vanteita plus muitten vehkeiden kiekot, niin eiköhän noita saa laittaa kiertoon jo :oops:
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3901
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

On sitten muuten parhaimman näköiset koottavat mitä olen hetkeen nähnyt, on näköjään huolella hinkutettu vateja.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

MJPfin kirjoitti:On sitten muuten parhaimman näköiset koottavat mitä olen hetkeen nähnyt, on näköjään huolella hinkutettu vateja.
:wave: kiitti.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2738
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

EVO X kirjoitti:Kyl noi koottavat tulee valitettavasti mun autoon :lol: museoikäisethän nuo vanteetkin on.
Totesin alkuvuodesta, ettei pentat sitten kumminkaa oo se juttu, eikä mulla ole saati tuskin tulee sen ikäluokan mersua mihin ne oikeasti sopii, joten myydään jollekin joka tarvii. Alkuperäiset 15” alut on juuri puhallettavana, niistä tulee säilytysvanteet ja ne on muutenkin hyvä olla kunnossa kun niillä on vaikutusta mm. Kuntotarkastuksessa.

[ [url=https://garage59.kuvat.fi/kuvat/Vanteet/asset.1560524385.302218.UeokKwanZQg9C5FznmL6QiOr6fHE0l0w.heic/_medium.jpg] ][/url]

No ja tulihan ne EVOtkin hommattua.. siispä tähän koteloon on nyt viis sarjaa vanteita plus muitten vehkeiden kiekot, niin eiköhän noita saa laittaa kiertoon jo :oops:
Millaisilla spekseillä on myytävät pentat?
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

8x16 ET11

Kuva
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Lupasin tarinaa noista vanteista, tässä tulee. Omasta mielestä parhaimman näköiset vanteet vanhempaan mersuun on aina olleet OZ:n Valmistamat AMG Aero 3-osaiset. Valitettavasti myös moni muu on samaa mieltä, eikä näitä kyseisiä kiekkoja löydy enää oikeastaan mistää sopivasti. Projektien hinnat lähtee sieltä 1500€ nurkilta, ja kunnostetut saattaa maksaa jopa päälle 3000€. 17” Aerot on siis harvinaiset, mutta 16” on vielä harvinaisemmat. Yritin kovasti etsiä aluksi 17” aeroja, mutta ei vaan yksinkertaisesti löytynyt, ei sellaisia mihin olisi rahat riittäneet. Tähän kun lisätään se fakta, että aidot OZ:t on melkein aina haljenneet keskireijän ja pultinreijän välistä, niin kynnys alkaa olla aika korkea. Pari sarjaa 16” oli Saksassa, pyynnit niistäkin päälle 2000€, projektina.. sitten kuulin vihiä, että on olemassa myös muita Aeron näköisiä vanteita. Nämä ei sinänsä ole replicoita, sillä ne ovat ihan yhtä vanhoja kuin aidot Aerot, ja monet kuitenkin sen verran erilaisia designiltaan, ettei kopio ole ihan oikea määritelmä. Kyseiset kiekot on kuitenkin myös 3-osaisia, eikä mitään feikkejä. Sitten vaan tammikuun pimeinä iltoina Google auki ja metsästämään.. ja niitähän sitten metsästettiin aika tovi. Aero lookkereita löytyi jopa yllättävän paljon varmaan 10:ltä eri valmistajalta ja pääosin Japanin tavaraa. JDM vanteissa on sitten taas se ongelma, että järjestään pulttijako on 5x114,3. En oikein syttynyt siitä joten melkein jo heitin kirveen kaivoon.. kunnes törmäsin todella vanhaan vannehaun ilmoitukseen, jossa oli 16” Taneisha Starformit Pohjanmaalla. Hauskaa siinä oli se, että olin nähnyt ilmoituksen sillon 2012 kun ne oli laitettu myyntiin, silloin ei vaan sytyttänyt. Kysyin myyjältä lisää tietoa vanteista ilman pienintäkään odotusta, että ne olisivat vielä tallella. Yllätys oli suuri kun kaveri kertoi niiden lojuvan edelleen tallin perällä.

Kuva

Nämä oli tulleet eBay ostoksena Suomeen briteistä 15-vuotta sitten. Kaikki 4kpl oli 16x7,5 ET38. Vanteet olivat projektikuntoiset, kuluneet ja kaikissa ulkokehissä oli lommoja. Haastavin ongelma oli kuitenkin se, että brittien maahantuontisäädännön vuoksi kehät oli hitsattu yhteen. Kolmiosaisista oli tehty siis kaksiosaiset. Se mikä näissä oli kaikkein harvinaisinta oli 5x112 jako. Olin hiukan epäileväinen tosin sen suhteen, joten oli pakko piirtää Cadilla pulttijako että sai mitattua pulttivälin. Kaikesta huolimatta pyysin velimiestä sopimaan myyjän kanssa treffit ja hakemaan vanteet pois. Pulttijako tarkastettiin haettaessa ja se todella oli 5x112.

Kuva

Kuva

Ensimmäiset 3kk nämä sitten majailikin Pohjanmaalla tutun koneistajan hallilla, mutta kiireiden vuoksi niille ei ikinä siellä saatu mitään tehtyä. Välillä ne kävi kotitallissa, missä purin ne ja mittailin kehät uusien tilausta varten. Samalla kokeilin niitä työn alla olleeseen autoon.

Kuva

Kuva

Tein cadilla taas työpiirrustuksen iclairille, josta tilasin uudet ulkokehät mittatilauksena. Kasvatin takakehiä 1”, eli niistä tulisi 8,5”. Näissä on periaatteessa 36-pulttinen jako, mutta yhdenpultin kohdalla on venttiilin väistö. Tällaista väistöä eivät kuulemma pystyneet tehdä, joten se jäi itselle tehtäväksi. Samalla tilasin BBS RM:n 7x24mm kromatut kehäpultit ja mutterit. Taneishoissa pultit olivat alunperin M6x25, mutta halusin kasvattaa kokoa M7:aan. Alun perin 4vk toimitusaika venyi 9vk:oon, mutta lopulta kaikki tuli perille.

Kuva

Kuva

Kuva

Lopulta en jaksanut enää odottaa, vaan otin vanteet toukokuussa etelään mukaan. Sain työkaverilta vinkin eräästä levipellejä tekevästä Marasta Hyvinkäältä, jolle sitten ostin puhelun jälkeen kiikutin vanteet sorvattavaksi. Maralla oli sattuneesta syystä laitteet valmiina, millä vanteet saatiin kiinnitettyä ja näin ulkokehät sorvattiin irti. Samalla suoristettiin/varmistettiin keskiöiden suoruus. Heitin optiona, että jos vaan mahdollista, niin suurennetaan keskimerkin reijät alkuperäisestä 65mm -> 75mm, että voin käyttää mersun omia merkkejä. Tämähän onnistui vallan mainiosti.

Kuva

Kuva

Kuva

Noutaessani Mara kuitenkin sanoi, että kaikissa sisäkehissä oli heittoa. Siispä etsimään seuraavaksi oikojaa. L-Weld huuti hoosiannaa kiiruun vuoksi, joten oli etsittävä toinen kaveri. Nurmijärveltä löytyi Hemmo, jolla oli pelit ja vehkeet, ja kehät saatiin oiottua. Tämän jälkeen suurenkin kehäpultit reijät vielä 7mm:ksi. Lopulta saatiin kehät ja keskiöt viimein puhallukseen. Sisäkehät lähti sen jälkeen Propintaan pulverimaalaukseen, ne sai päälleen mustan ja lakan. Keskiöt otin itse työn alle ja hioin ne ensin epäkeskolla. Sen jälkeen ruiskutin hiontavärin ja pohjatöiden jälkeen päälle tuli Spies&Heckerin MD558.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Vihdoin sai siis ryhtyä kokoamaan. Keskiöt vielä myllytin ennen asennusta. Alusta asti oli selvää että muutan vielä kokoamisjärjestyksen niin, että ulkokehä jää ulommaksi. Alunperin näissä oli kehät yhdessä ja keskiö niiden päällä.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

No, ihan sairas työmaa ja rehellisyyden vuoksi on sanottava, että kyllähän ne hintoihinsa tuli. MUTTA, olen kyllä äärettömän tyytyväinen lopputulokseen, olen itse jopa sitä mieltä, että nämä on hienommat kun aidot 16” Aerot. Nehän on hieman erilaiset kun 17”. Ja aivan varmasti harvinaisemmat :lol:

Kuva

Kuva

Kuva
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
juusmo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 613
Liittynyt: Ti 09.07.2013 08:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja juusmo »

Kommentoisin jotain, mutta alaleuka putosi lattiaan asti.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

juusmo kirjoitti:Kommentoisin jotain, mutta alaleuka putosi lattiaan asti.
Noh noh, keräileppä nyt leuka sieltä, ei tämä niin vakavaa ole :lol:
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1270
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Onhan tässä vähän haamurajaa tekemiselle... Hyviä oivalluksia hyvällä maulla ja jälki on aina ensiluokkaista!! Tai vähän parempaa :D
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Bemaristi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ma 29.08.2005 08:31

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja Bemaristi »

Oliko minkälaiset renkaat tulossa näihin? 225/45 ehkä vai vähän kapeampi.
Noissa omissa 8" kaivonkansissa on 205/50 ja tekis mieli vaihtaa noihin 225/45:siin.

Saapa nähdä kaipaako autosi pientä madallusta noilla vanteilla.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Bemaristi kirjoitti:Oliko minkälaiset renkaat tulossa näihin? 225/45 ehkä vai vähän kapeampi.
Noissa omissa 8" kaivonkansissa on 205/50 ja tekis mieli vaihtaa noihin 225/45:siin.

Saapa nähdä kaipaako autosi pientä madallusta noilla vanteilla.
Tuossa on odottamassa eteen 195/50R16 ja taakse 215/45R16. Ne vastaa korkeudeltaan alkuperäistä 205/55R15 rengasta. Kevyt veny tulee, mutta ilman sitä voi takana tehdä tiukkaa tuolla vakioalustalla kun camber on lähes suorassa. Onhan ne toki sovittaneet niitä 17x10 ET18 aerojakin tuonne, mutta se vaatii tosi rajun camberin ja toki säädettävät tangot. Kyllähän se madallus varmaan toisi paremman istuvuuden, mutta ei nyt tule sellaista kumminkaan tässä vaiheessa. Korkeus ei mielestäni ole ongelma kun ei nuo kumit ole nytkään nahat, mutta itse haluaisin että stance on hieman etukeno ja etäisyys renkaasta kaareen on edessä vähemmän tai yhtäpaljon kun takana. Se kuitenkin tulee tällä setupilla olemaan tasan tarkalleen niin että edessä on enemmän rakoa. Etujouset on myös ihan omanlaisensa tässä 16-v mallissa, joten niistä ei voi edes katkoa.. mutta aika näyttää vaihdanko joskus eteen 20mm matalammat jouset, enempää ei ainakaan tiputeta. Jokatapauksessa nyt mennään alkuperäisillä osilla niinkauan että auto toimii, on ajossa, leimattu, MR rekattu, Classic data teetetty jne.

Niissä lorinsereissahan mulla on 205/45R16, mikä on jo halkaisijaltaan matalampi. Hyvännäköinen se kumi on kumminkin. Taidan pyöräytellä ne noitten omien 8x16 evojen päälle. Katotaan nyt sitten mitä teen Lorttojen kanssa, ehkä ne menee vanhimman veljen ässään käyttövanteiksi ennen MR papruja tai siihen hopeaan 124:een.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja vk00 »

On kyllä hienot vanteet, tollaset varmaan istuis pystäriinki nätisti :).. Liekkö tuollasia olis saanu teetettyä trcustomwheelsillä.. Instagramista löytyy turkkilainen paja. Tekee vaikka minkänäköistä settiä, Jyväskylään sieltä on tullut 2-3t väliin muutama sarja.Itekkin joskus varmaan tilailtava jotain jännää. Pentat on kyllä sellaset vanteet, että ei kannattais hävittää, mutta toisaalta saahan noitakin kopioita ebaysta ym jos joskus tarvetta..
Merseedespents
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja karra »

Mielenkiintoinen ja hyvä vannetarina sekä todella upea suoritus :thumbup:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1804
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Pelkkää voittoo tämä topikki.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

karra kirjoitti:Mielenkiintoinen ja hyvä vannetarina sekä todella upea suoritus :thumbup:
Kiitoksia Karra!
EeKi kirjoitti:Pelkkää voittoo tämä topikki.
No ei teikäläisten rojektitkaan sieltä huonommasta päästä ole :thumbup: mutta vielä ei voi nuolaista ennenkö toi kotelo on kasassa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

vk00 kirjoitti:On kyllä hienot vanteet, tollaset varmaan istuis pystäriinki nätisti :).. Liekkö tuollasia olis saanu teetettyä trcustomwheelsillä.. Instagramista löytyy turkkilainen paja. Tekee vaikka minkänäköistä settiä, Jyväskylään sieltä on tullut 2-3t väliin muutama sarja.Itekkin joskus varmaan tilailtava jotain jännää. Pentat on kyllä sellaset vanteet, että ei kannattais hävittää, mutta toisaalta saahan noitakin kopioita ebaysta ym jos joskus tarvetta..
Nuo pentat kun olis 8/9x16 niin en kyllä hävittäisi mihinkään. Tollanen tasalevyinen on vähän sellanen puolihyvä. Jos totta puhutaan niin ne on kyllä aivan liian pienellä ET:llä vakioalustaiseen tenavaan. Madallettuun menis nätisti venytetyn kumin kanssa, mutta pään mentävä rako kaaressa ja vanteet jotka tulee kolme senttiä ulos ei oikein ole välttämättä hieno yhdistelmä.

Oon noita turkkilaisten vanne projekteja jostain nähnytkin.. vastaava osaamista löytyy kyllä ihan suomestakin, eli ei ole pakko lähtee Turkkiin asti.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

JanneW124 kirjoitti:Onhan tässä vähän haamurajaa tekemiselle... Hyviä oivalluksia hyvällä maulla ja jälki on aina ensiluokkaista!! Tai vähän parempaa :D
Kiitos!
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Häksä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 576
Liittynyt: Su 27.03.2011 10:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja Häksä »

Huhhuh, on siinä ollut hommaa, täytyy arvostaa vaivannäköä. On kyllä hyvännäköiset vanteet ja sopii 190 kuin nakutettu :thumbup:

Mikä tuo vannehopean värisävy muuten on? Mietin että onko niissä eroja, mikä on esim. MB omien vanteiden tai BBS tai OZ:ien sävy, onko ne kaikki eri? Aikoinaan kunnostutin W124:ään EVOt mutta sävy jäi ehkä hitusen liian tummaksi.

Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Vastaa Viestiin