MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto *MYYTY*
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Mukava on kyllä seurata tämän auton valmistumista.
Vanteet kruunaa koko homman
Vanteet kruunaa koko homman
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Öh, olikos varapyöräkotelossa takareunassa tuommoinen painauma normaalisti?
Kivan näköistä kyllä katsella alustaa jossa ei kuraa ja ruostepaskaa näy
Vielä tulostelet osanumerotarrat osiin niin on autenttista
Kivan näköistä kyllä katsella alustaa jossa ei kuraa ja ruostepaskaa näy
Vielä tulostelet osanumerotarrat osiin niin on autenttista
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Eiköhän se lommo kerro eletystä elämästä. En itsekkään sitä ollut edes huomannut ennen pohjan maalausta.. tai oikeastaan ennen tuota valokuvaa. Ei se pistä niin silmään livenä, joutuu varmaan antaa sille kumivasaraa.AK47 kirjoitti:Öh, olikos varapyöräkotelossa takareunassa tuommoinen painauma normaalisti?
Kivan näköistä kyllä katsella alustaa jossa ei kuraa ja ruostepaskaa näy
Vielä tulostelet osanumerotarrat osiin niin on autenttista
Ihan niin pitkälle ei jaksa mennä tuon detaljoinnin kanssa. Caddyyn aikanaan tein oikein leimasimet millä sain autenttiset merkinnät osiin..
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Viime viikonloppuna näpersin vielä mersun kimpussa sen verran, että säädin ovet ja lokasuojat linjaan. Samalla nostettiin konepelti paikalleen ja jumpattiin myös sen istuvuutta. Olis noissa saumoissa vielä hierottavaa, mutta katsotaan miltä näyttää kun saa loputkin osat paikalleen. Myös loput ikkunat asensin samalla.
Kattoluukun tiivisteet tai pikemminkin reunojen karvalistat oli niin murentuneet, että päätin repiä ne irti. Samalla molemmilta puolen katkesi 4mm etummaiset ruuvit kun irroitin rosterilistoja.. ylimääräistä hommaa siis porailun ja kierteiden kanssa tuli siitä, mutta ne on hoidettu. Listat lähti matkaan ebaysta ja tulikin Hollanin myyjältä eilen perille. Otin koko 4-osaisen sarjan, vaikka tuskin vaihdan etummaista tiivistettä. Siinä ei varsinaisesti ole vikaa, ja uuden asennus vaatisi oikeaoppisesti vähintään kattoluukun rungon löysäämistä. Kerran olen yksiosaisen tiivisteen 124:een vaihtanut ja se oli ihan persehommaa. Hinnankin olivat osille keksineet sillä w201 setti maksoi lopulta 185€ kuluineen. Karvalistat olisi saanut Suomesta noin 130€/kpl joten oli tuo toki kaikenkaikkiaan edullisempi.
Ensi kerralla kun pääsen tallille, olisi tarkoitus käydä säädättämässä pyöränkulmat, ne on nyt niin päin honkia uusien osien asennusten jäljiltä. Sitten saisi täyttää SLS hydraulijärjestelmän, mutta vaihan vielä konehuoneeseen pumpun letkun. Onhan tuossa uudet paineakutkin odottamassa, joten nekin joutunee vielä vaihtaa. Toki myös kattoluukun saa sitten kasata. Jos oikein innostuu, saattaa myös korisarjan osat löytää paikalleen taakse ja sivuille. Eteen täytyy vielä ratustaa kaikenlaista, niin joutunee jättää sen kokoamisen myöhemmälle. Siitä sitten toivottavasti suunta kohti kotitallia.
Kattoluukun tiivisteet tai pikemminkin reunojen karvalistat oli niin murentuneet, että päätin repiä ne irti. Samalla molemmilta puolen katkesi 4mm etummaiset ruuvit kun irroitin rosterilistoja.. ylimääräistä hommaa siis porailun ja kierteiden kanssa tuli siitä, mutta ne on hoidettu. Listat lähti matkaan ebaysta ja tulikin Hollanin myyjältä eilen perille. Otin koko 4-osaisen sarjan, vaikka tuskin vaihdan etummaista tiivistettä. Siinä ei varsinaisesti ole vikaa, ja uuden asennus vaatisi oikeaoppisesti vähintään kattoluukun rungon löysäämistä. Kerran olen yksiosaisen tiivisteen 124:een vaihtanut ja se oli ihan persehommaa. Hinnankin olivat osille keksineet sillä w201 setti maksoi lopulta 185€ kuluineen. Karvalistat olisi saanut Suomesta noin 130€/kpl joten oli tuo toki kaikenkaikkiaan edullisempi.
Ensi kerralla kun pääsen tallille, olisi tarkoitus käydä säädättämässä pyöränkulmat, ne on nyt niin päin honkia uusien osien asennusten jäljiltä. Sitten saisi täyttää SLS hydraulijärjestelmän, mutta vaihan vielä konehuoneeseen pumpun letkun. Onhan tuossa uudet paineakutkin odottamassa, joten nekin joutunee vielä vaihtaa. Toki myös kattoluukun saa sitten kasata. Jos oikein innostuu, saattaa myös korisarjan osat löytää paikalleen taakse ja sivuille. Eteen täytyy vielä ratustaa kaikenlaista, niin joutunee jättää sen kokoamisen myöhemmälle. Siitä sitten toivottavasti suunta kohti kotitallia.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Olikos toho ovien säätöö jotai hyvää konstia, vai iha vaa ruuvit "ihollee" ovi kiinni ja kohillee, ja sit ku avaa ni koittaa olla siirtämättä sitä enne kiristystä?
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Aikalailla noin. Eli kevyeen kireyteen yks pultti yläpäästä ja toinen alhaalta, sitten hakee korkeuden ja yläpään sivusuunnassa paikalleen ja sen jälkeen alapään. Takaovi on helppo kun se ovi voi olla kiinni kun sitä säätää. Sama juttu sitten lukkosalpojen kanssa. Takaovesta on hyvä aloittaa kun takalonkka on määräävä. Sitten etuovi mätsäämään takaoveen ja lokari etuoveen. Pikkusen vielä voi joutua hienosäätää kun konepelliä säätää lokareihin.jackie kirjoitti:Olikos toho ovien säätöö jotai hyvää konstia, vai iha vaa ruuvit "ihollee" ovi kiinni ja kohillee, ja sit ku avaa ni koittaa olla siirtämättä sitä enne kiristystä?
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Minkäslaiset takaoven saranat tässä on, 123 takaoven saranat kun b-pilarissa kiinteästi niin niitä ei pysty säätämään yhtä moneen suuntaan kuin etuovia. Että miten se ovi on tarkoitettu säädettäväksi siinä suunnassa jota ei pulteilla voi tehdä, kylmästi vaan lekalla lyömällä siihen lattarautaiseen varteen missä sarana kiinni?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Joo kiinteät saranat tässäkin on takana. Ovihan liikkuu siinä koriin nähden ylös/alas ja ulos/sisään kun saranan pultinreijät on melko isot. Takapään lukon salvalla hoidetaan sama säätö takapäässä. Ainut mitä ei pysty säätää on oven pituussuuntainen liike, mutta kyllähän nää ovet on niin hyvin toleranssissa ettei siihen ole säätöä tarvinnutkaan.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Huomasin vaan tuossa omassa että oikea takaovi jää vähän takapäästään pystyyn, eli ylempää saranaa pitäis saada taaksepäin. Ohjaahan se lukon vastakappale sen oikeaan asentoon sitten.
On kyllä hienon näköinen alusta nyt!
On kyllä hienon näköinen alusta nyt!
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Sähän voit laittaa vähän shimmiä sinne oven ja ylä-saranan väliin niin saat sitä hiukan säädettyä. Jenkkiosa firmoista saa ainakin valmiita settejä jossa on eri kokoja. Helpoin tietysti käyttää prikkoja.S202 kirjoitti:Huomasin vaan tuossa omassa että oikea takaovi jää vähän takapäästään pystyyn, eli ylempää saranaa pitäis saada taaksepäin. Ohjaahan se lukon vastakappale sen oikeaan asentoon sitten.
On kyllä hienon näköinen alusta nyt!
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Taas kerkesi vierähtää monta viikkoa ennenkuin pääsi jälleen jatkamaan projektia. Toki Etelän päässä on jotakin näperretty. Sisustan osat kaivoin varastosta, ja puhdistelin pölystä. Samalla tein pientä fiksausta ovipahveille pesun ja ihan pienen paikkamaalauksen muodossa. Ovipahvit tässä olikin suorastaan loistavat, joten niiden kanssa pääsi vähällä. Nyt kamat odottelee puhtaammissa tiloissa auton saapumista.
Sain myös hankittua renkaat noille Evo-vanteille. Niille tuli Hankookin 195/50R16 joka on korkeudelta lähempänä alkuperäiskokoa. Lorinserit ja barumit sen sijaan jatkoivat matkaa seuraavalle harrastajalle.
Siinä joutessani pyysin kaveria Pohjanmaan päässä nopeasti vilkaisemaan millanen vilkun viiksi autossa on, kun niitä on kahta mallia... noo pian kävi selväksi, että niitä on ainakin kolme versiota. Tämä -85 vuoden bägillinen vilkun viiksi sattui vaan olemaan hippasen harvinaisempi tapaus, etten edes löytänyt siitä kuvaa googlella. Myös mersun järjestelmä ehdottaa uudempaa viikseä tilalle. Homman nimi on vaan se, että tässä viiksessä on kiinteästi airbagin liukukontaktipinnat tööttikontaktien lisäksi. Uudemmassa viiksessä on vain töötin kontaktit ja bagin kontaktit on erillisessä levyssä ratin ja viiksen välissä. Molemmissa versioissa on kuitenkin sama johtosarjan liitin bägille, joten osat on päivitettävissä. Uudenmallinen viiksi tilaukseen ja purkuautosta uudenmallinen kontaktilevy, problem solved.
No sitten oli ärsyttänyt pitkän aikaa tulipellin huonokuntoinen eriste, joten hain paloluokiteltua harmaata huopaa, ja purkuautosta nappasintuon irtonaisen pellin minkä avulla sain tehtyä sabluunan. Sitten vaan sakset ja silppuamaan.
Ja niinhän siinä kävi etten pystyny kattella noita huonosti istuvia etulokareita, jotka paljastui vielä lopulta tarvikkeiksi. Niinpä mahdollisimman hyvät alkuperäiset hakuun. Hankalaa oli löytää virheettömiä, mutta kohtuulliset löytyi, jota piti hieman hitsuutella. molempiin tein vielä vilkunreijät oikeille paikoille. Kaaret puhallettiin ja vetäsin niihin päälle epoksin. Vielä ennen maalarille kuskausta sovitin kaaret ja panelit.
Vihdoin kun oli päästy Pohjanmaalle niin sain kasattua kattoluukun paikalleen. Se oli pakko-homma kun seuraavalle päivälle oli luvattu vettä, ja auto piti kuskata trailerilla pyöränkulmien säätöön. Kattoluukun ja uusien tiivisteiden kanssa riitti haasteita ja kirosanoja, mutta on se nyt siellä paikallaan. Kulmien säädön ohella vaihdettiin vielä Getragiin öljyt. Tupaan meni usealla foorumilla suositeltua Redlinen MTL:ää.
Kun auto saatiin takasin, asensin uudet tasonsäädön paineakut paikalleen.
Kun nyt oli tullut hankittua uudet tiivisteet tasonsäädön pumppuun, niin olihan sekin tehtävä samalla.
Sitten vaan uudet nesteet tupaan ja hakemaan kannullinen 98:ia ja toivoa parasta. Autohan starttasi puolen vuoden tauon jälkeen harvinaisenkin hyvin, ei edes vuotoja tullut.. mitä nyt paineakkujen banjoliittimistä puuttui toiset kupariprikat.
Siinä kerkesin tovin jo vähän ajella, ja kohtuullisen hyvinhän tuo nyt pelas.
Sitten alkoikin se mukava vaihe ja sai alkaa niputella osia. Aloitin konepellin äänieristeestä jonka liimaamiseen käytin bostikin kontaktiliimaa ja levittämiseen telaa, menee helpommin kun pensselillä tollaseen pehmeeseen.
Peräpää alkoikin näyttää taas autolta, kun siihen saatiin spoileri ja puskuri paikalleen. Myös takakaaret, sivuhelmat ja takaovien panelit sain asennettua. Muut jäi odottamaan uusia etulokareita.
Tulihan siinä vielä kattolistat asennettua ja tuulilasin ylälaitaan. Ainut vaan että näille ei alunperin suunniteltu pesu riittänyt, vaan maalailin ne uusiksi vielä yömyöhään. Tässähän siis on ne vanhemmat maalatut listat.
Ja tulihan siinä purettua vielä lämppärinpuhallin pois joka oli ihan jumissa. Kenno sen sijaan näytti hyvältä. Täytynee laittaa puhallin tilaukseen. Ai niin ja kulmien säädön jälkeen ratti oli puoli kierrosta vinossa. Simpukka tosin oli suorassa, joten ongelma oli rattiakselissa, mikä oli mennyt väärään asentoon kun simpukka oli irti. Siitä selvisi kun irroitin haitariputken ja rättinivelet ja käänsin suoraan..
Ensi kerralla olisikin sitten ajatus nakata raato kärryille ja tuoda kotiin. Syyskuun puolesssa välissä se tuli vuosi sitten haettua, joten kohta vuosi tämän kanssa on jo ratustettu.
Sain myös hankittua renkaat noille Evo-vanteille. Niille tuli Hankookin 195/50R16 joka on korkeudelta lähempänä alkuperäiskokoa. Lorinserit ja barumit sen sijaan jatkoivat matkaa seuraavalle harrastajalle.
Siinä joutessani pyysin kaveria Pohjanmaan päässä nopeasti vilkaisemaan millanen vilkun viiksi autossa on, kun niitä on kahta mallia... noo pian kävi selväksi, että niitä on ainakin kolme versiota. Tämä -85 vuoden bägillinen vilkun viiksi sattui vaan olemaan hippasen harvinaisempi tapaus, etten edes löytänyt siitä kuvaa googlella. Myös mersun järjestelmä ehdottaa uudempaa viikseä tilalle. Homman nimi on vaan se, että tässä viiksessä on kiinteästi airbagin liukukontaktipinnat tööttikontaktien lisäksi. Uudemmassa viiksessä on vain töötin kontaktit ja bagin kontaktit on erillisessä levyssä ratin ja viiksen välissä. Molemmissa versioissa on kuitenkin sama johtosarjan liitin bägille, joten osat on päivitettävissä. Uudenmallinen viiksi tilaukseen ja purkuautosta uudenmallinen kontaktilevy, problem solved.
No sitten oli ärsyttänyt pitkän aikaa tulipellin huonokuntoinen eriste, joten hain paloluokiteltua harmaata huopaa, ja purkuautosta nappasintuon irtonaisen pellin minkä avulla sain tehtyä sabluunan. Sitten vaan sakset ja silppuamaan.
Ja niinhän siinä kävi etten pystyny kattella noita huonosti istuvia etulokareita, jotka paljastui vielä lopulta tarvikkeiksi. Niinpä mahdollisimman hyvät alkuperäiset hakuun. Hankalaa oli löytää virheettömiä, mutta kohtuulliset löytyi, jota piti hieman hitsuutella. molempiin tein vielä vilkunreijät oikeille paikoille. Kaaret puhallettiin ja vetäsin niihin päälle epoksin. Vielä ennen maalarille kuskausta sovitin kaaret ja panelit.
Vihdoin kun oli päästy Pohjanmaalle niin sain kasattua kattoluukun paikalleen. Se oli pakko-homma kun seuraavalle päivälle oli luvattu vettä, ja auto piti kuskata trailerilla pyöränkulmien säätöön. Kattoluukun ja uusien tiivisteiden kanssa riitti haasteita ja kirosanoja, mutta on se nyt siellä paikallaan. Kulmien säädön ohella vaihdettiin vielä Getragiin öljyt. Tupaan meni usealla foorumilla suositeltua Redlinen MTL:ää.
Kun auto saatiin takasin, asensin uudet tasonsäädön paineakut paikalleen.
Kun nyt oli tullut hankittua uudet tiivisteet tasonsäädön pumppuun, niin olihan sekin tehtävä samalla.
Sitten vaan uudet nesteet tupaan ja hakemaan kannullinen 98:ia ja toivoa parasta. Autohan starttasi puolen vuoden tauon jälkeen harvinaisenkin hyvin, ei edes vuotoja tullut.. mitä nyt paineakkujen banjoliittimistä puuttui toiset kupariprikat.
Siinä kerkesin tovin jo vähän ajella, ja kohtuullisen hyvinhän tuo nyt pelas.
Sitten alkoikin se mukava vaihe ja sai alkaa niputella osia. Aloitin konepellin äänieristeestä jonka liimaamiseen käytin bostikin kontaktiliimaa ja levittämiseen telaa, menee helpommin kun pensselillä tollaseen pehmeeseen.
Peräpää alkoikin näyttää taas autolta, kun siihen saatiin spoileri ja puskuri paikalleen. Myös takakaaret, sivuhelmat ja takaovien panelit sain asennettua. Muut jäi odottamaan uusia etulokareita.
Tulihan siinä vielä kattolistat asennettua ja tuulilasin ylälaitaan. Ainut vaan että näille ei alunperin suunniteltu pesu riittänyt, vaan maalailin ne uusiksi vielä yömyöhään. Tässähän siis on ne vanhemmat maalatut listat.
Ja tulihan siinä purettua vielä lämppärinpuhallin pois joka oli ihan jumissa. Kenno sen sijaan näytti hyvältä. Täytynee laittaa puhallin tilaukseen. Ai niin ja kulmien säädön jälkeen ratti oli puoli kierrosta vinossa. Simpukka tosin oli suorassa, joten ongelma oli rattiakselissa, mikä oli mennyt väärään asentoon kun simpukka oli irti. Siitä selvisi kun irroitin haitariputken ja rättinivelet ja käänsin suoraan..
Ensi kerralla olisikin sitten ajatus nakata raato kärryille ja tuoda kotiin. Syyskuun puolesssa välissä se tuli vuosi sitten haettua, joten kohta vuosi tämän kanssa on jo ratustettu.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Vieläkin ollaan odottavalla kannalla auton haun suhteen, mutta kai se tässä tulevan parin viikon päästä tulee viimein kotiin. Kaikkea turhanpäiväistä näperrystä taas on tullut harrastettua kun ei nyt muka olisi muutakaan. Ostin muutamat ehjät takavalot hyllyyn odottamaan tulevia tarpeita. Sattumalta löytyi myös Fifftin aidot mustat takavalot tenavaan. Kaikki oli enemmän ja vähemmän sammaleessa, mutta patapatalla pesu, ja sitten lakka päälle niin nehän on hyvät.
Kaikenmaailman roipetta on tullut muutenkin kerättyä JOS vaikka joskus tarvis. Esimerkkinä nyt Beckerin CD soitin 90-luvulta ja lisää Sportline tavaraa. 5v-manuaalin Sportline nuppi oli päältä kulunut aika pahoinkin, mutta sain vielä entrattua tuon vanhan nahan ja värjäsin koko systeemin uudelleen. muovi emblemin kiillottelin vaan uudelleen.
Facebookin kautta tuli sattumalta eteen tollanen orkkisvarapyörä 7x15 Et44 ja päällä oikeen alkuperäinen Pirelli P6 205/55R15. Olihan se kopattava talteen jos nyt vaihtaisi sen tuon peltisen tilalle.
Orkkisalut sai muutenkin vihdoin hiekkakylvyn ja päästelin ne vielä epäkeskolla ennen pulverimaalaukseen kuskausta. Näillekkin yllättäen tarvi renkaat, vaikka tuskin eivät paljoa alla pyöri. Tuuria oli ilmassa kun satuin Lahden Kärkkäiseltä kysymään onko jäänyt mitään kumeja maatumaan hyllyyn ja sattumalta oli juurikin Nankangin NS-2:t jääneet koossa 205/55R15. Hinta oli vähintäänkin harrastajaystävällinen, joten kovin suurta tunnontuskaa ei aiheittanut siirtää kumeja peräkontin puolelle.
Cossuun tuli tilattua uusi lämmittimen puhallin ja puola Saksasta. Nyt alkaa olla kaikki irtoroippeet (toivottavasti) hankittu. Maalari oli aikeissa maalata uudet etulokarit tämän viikon aikana, joten näyttää siltä, että saan ne vielä vaihdettua paikalleen pohjanmaalla. Nuo toiset etulokarit voisin myydä jos jotakuta 16v harrastajaa kiinnostaa. Lisää informaatiota ja toivottavasti myös oikeaa edistymistä sitten parin viikon päästä.
Kaikenmaailman roipetta on tullut muutenkin kerättyä JOS vaikka joskus tarvis. Esimerkkinä nyt Beckerin CD soitin 90-luvulta ja lisää Sportline tavaraa. 5v-manuaalin Sportline nuppi oli päältä kulunut aika pahoinkin, mutta sain vielä entrattua tuon vanhan nahan ja värjäsin koko systeemin uudelleen. muovi emblemin kiillottelin vaan uudelleen.
Facebookin kautta tuli sattumalta eteen tollanen orkkisvarapyörä 7x15 Et44 ja päällä oikeen alkuperäinen Pirelli P6 205/55R15. Olihan se kopattava talteen jos nyt vaihtaisi sen tuon peltisen tilalle.
Orkkisalut sai muutenkin vihdoin hiekkakylvyn ja päästelin ne vielä epäkeskolla ennen pulverimaalaukseen kuskausta. Näillekkin yllättäen tarvi renkaat, vaikka tuskin eivät paljoa alla pyöri. Tuuria oli ilmassa kun satuin Lahden Kärkkäiseltä kysymään onko jäänyt mitään kumeja maatumaan hyllyyn ja sattumalta oli juurikin Nankangin NS-2:t jääneet koossa 205/55R15. Hinta oli vähintäänkin harrastajaystävällinen, joten kovin suurta tunnontuskaa ei aiheittanut siirtää kumeja peräkontin puolelle.
Cossuun tuli tilattua uusi lämmittimen puhallin ja puola Saksasta. Nyt alkaa olla kaikki irtoroippeet (toivottavasti) hankittu. Maalari oli aikeissa maalata uudet etulokarit tämän viikon aikana, joten näyttää siltä, että saan ne vielä vaihdettua paikalleen pohjanmaalla. Nuo toiset etulokarit voisin myydä jos jotakuta 16v harrastajaa kiinnostaa. Lisää informaatiota ja toivottavasti myös oikeaa edistymistä sitten parin viikon päästä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
nuo tummat takavalot on aikas tyylikkäät. tuollaiset hillityn tummat eikä sellaiset mörkömustat mitä jonkin merkkisenä taitaa olla olemassa.
mutta että jaksat kerätä reserviä ja kunnostaakkin ne.
mutta että jaksat kerätä reserviä ja kunnostaakkin ne.
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
w140 500SE
exät:
c124 300CE
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
w140 500SE
exät:
c124 300CE
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Joo ne on hyvännäköset. Samaa tyyliä kun hellat. Tää Fifft oli mulle ihan vieras merkki ja vasta hiljan selvis että se on alkuperäis toimittaja näissä w201:ssä. Kai niitä vois joskus kokeeksi testata tossa Cossussakin, aikakauden varusteita kun on.wezze72 kirjoitti:nuo tummat takavalot on aikas tyylikkäät. tuollaiset hillityn tummat eikä sellaiset mörkömustat mitä jonkin merkkisenä taitaa olla olemassa.
mutta että jaksat kerätä reserviä ja kunnostaakkin ne.
Näissäkin (w201/w124) nuo hyvät ja erikoiset osat tuppaa olemaan jo haastavia löytää, niin ei haittaa jos jemmassa on osia. Ja mukavampi jos ne on jo valmiiksi kunnostettuja niin saa samantien paikalleen. Varmaan joutuu tässä tehdä pari myyntiautoa seuraavaksi niin pääsis käsiksi siihen avo-124:een.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Pirikin kysyä että tuo konepellin eristehän näyttää ulottuvan eteen asti. Onko se kuustoistavenasen juttu vai vuosimallijuttu? olen nähnyt vain lyhyempiä.
Mistä löytyi ja oliko minkä hintainen?
Mistä löytyi ja oliko minkä hintainen?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
En itsekään tiedä tarkalleen miten noita on käytetty, mutta kokopeittävää on ollut ainakin 16v:ssä ja tietääkseni dieselissä. 16v:ssä ja turbodieselissä on ollut lisäksi sellainen alumiinifolio tossa pakossarjan kohdalla, mutta niitä ei enää saa. Siitäkään en ole varma onko folio ollut vain 2.5-16 mallissa vai onko se ollut 2.3:ssakin. Mulla ei ollut koko eristettä enää niin ei voi verrata vanhaan. Voihan tuohon liittyä myös vuosimalli, mutta en tiedä siitä sen enempää. Muistaakseni ekassa autossani joka oli -90 2.6 190E oli tollanen samanlainen.AK47 kirjoitti:Pirikin kysyä että tuo konepellin eristehän näyttää ulottuvan eteen asti. Onko se kuustoistavenasen juttu vai vuosimallijuttu? olen nähnyt vain lyhyempiä.
Mistä löytyi ja oliko minkä hintainen?
Ja noitahan saa vaikka Merteililtä tai ebaysta. Olisko ollu merteilillä jotain 60€ ja eBayssa 35+kulut.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Hienoa työtä, ja viitseliäisyyttä että varastoitavat osat jynssätään etukäteen.
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Kiitti, tämmönen pikku hommailu on just parasta. Nopeasti valmista.MJPfin kirjoitti:Hienoa työtä, ja viitseliäisyyttä että varastoitavat osat jynssätään etukäteen.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Katsos kehveliä. Löysin nurkista tuommoiset tummenetut fifft merkkiset joita olen ylenkatsonut kelvottomina ja meinannut heittää pois tai lahjottaa katsastuskelvottomana.EVO X kirjoitti:Joo ne on hyvännäköset. Samaa tyyliä kun hellat. Tää Fifft oli mulle ihan vieras merkki ja vasta hiljan selvis että se on alkuperäis toimittaja näissä w201:ssä. Kai niitä vois joskus kokeeksi testata tossa Cossussakin, aikakauden varusteita kun on.wezze72 kirjoitti:nuo tummat takavalot on aikas tyylikkäät. tuollaiset hillityn tummat eikä sellaiset mörkömustat mitä jonkin merkkisenä taitaa olla olemassa.
mutta että jaksat kerätä reserviä ja kunnostaakkin ne.
Näissäkin (w201/w124) nuo hyvät ja erikoiset osat tuppaa olemaan jo haastavia löytää, niin ei haittaa jos jemmassa on osia. Ja mukavampi jos ne on jo valmiiksi kunnostettuja niin saa samantien paikalleen. Varmaan joutuu tässä tehdä pari myyntiautoa seuraavaksi niin pääsis käsiksi siihen avo-124:een.
Mikähän niissä ois markkina-arvo... Ne on kyllä tummemmat kuin kuvan versio, mutta E3 merkintä löytyy
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Kyllähän ne ihan hinnoissaan ovat, jos ovat ihan tehdastummat eikä mitään lakkaseoksella viriteltyjä. Virheettömät huitelee Saksassa siellä 200-300€ nurkilla pari ja Suomessa olen muutamat nähnyt myynnissä 100-200€.AK47 kirjoitti: Katsos kehveliä. Löysin nurkista tuommoiset tummenetut fifft merkkiset joita olen ylenkatsonut kelvottomina ja meinannut heittää pois tai lahjottaa katsastuskelvottomana.
Mikähän niissä ois markkina-arvo... Ne on kyllä tummemmat kuin kuvan versio, mutta E3 merkintä löytyy
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
No, onhan ne hyvissä hinnoissa. Piti heti tutkia asia ulospäin ihan ok mutta heijastinosassa ilmeisen ylitehokas polttimovalinta sulatellut muoveja. Vaatisi siis kunnostusta. ovat olleet tuon väriset tehtaalta lähtiessään sikäli kun tutkiskelin niitä. Siitä kertoo jo nuo värilliset polttimon värikupit joita näkyisi olevan yksi hukassa.EVO X kirjoitti:Kyllähän ne ihan hinnoissaan ovat, jos ovat ihan tehdastummat eikä mitään lakkaseoksella viriteltyjä. Virheettömät huitelee Saksassa siellä 200-300€ nurkilla pari ja Suomessa olen muutamat nähnyt myynnissä 100-200€.AK47 kirjoitti: Katsos kehveliä. Löysin nurkista tuommoiset tummenetut fifft merkkiset joita olen ylenkatsonut kelvottomina ja meinannut heittää pois tai lahjottaa katsastuskelvottomana.
Mikähän niissä ois markkina-arvo... Ne on kyllä tummemmat kuin kuvan versio, mutta E3 merkintä löytyy
Pitää katsella löytyisikö ehjiä heijastinosia ebaystä... Tai myy kunnostettavaksi... winkwink
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Eikös se ole sumuvaloa varten tuo punainen väri.AK47 kirjoitti:No, onhan ne hyvissä hinnoissa. Piti heti tutkia asia ulospäin ihan ok mutta heijastinosassa ilmeisen ylitehokas polttimovalinta sulatellut muoveja. Vaatisi siis kunnostusta. ovat olleet tuon väriset tehtaalta lähtiessään sikäli kun tutkiskelin niitä. Siitä kertoo jo nuo värilliset polttimon värikupit joita näkyisi olevan yksi hukassa.EVO X kirjoitti:Kyllähän ne ihan hinnoissaan ovat, jos ovat ihan tehdastummat eikä mitään lakkaseoksella viriteltyjä. Virheettömät huitelee Saksassa siellä 200-300€ nurkilla pari ja Suomessa olen muutamat nähnyt myynnissä 100-200€.AK47 kirjoitti: Katsos kehveliä. Löysin nurkista tuommoiset tummenetut fifft merkkiset joita olen ylenkatsonut kelvottomina ja meinannut heittää pois tai lahjottaa katsastuskelvottomana.
Mikähän niissä ois markkina-arvo... Ne on kyllä tummemmat kuin kuvan versio, mutta E3 merkintä löytyy
Pitää katsella löytyisikö ehjiä heijastinosia ebaystä... Tai myy kunnostettavaksi... winkwink
Nuo valot käy parhaiten hopean sävyisiin autoihin.
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Ihan siistithän ne on! Täytyykin kattoa oliko itsellekään toista punaista kuppia, kun niitä sumareitahan on vaan yksi.
Bemaristin kanssa komppaan kyllä sitä, että hopeaan tai varsinkin 16v toiseen värivaihtoehtoon Rauchsilberiin nuo sopii hienosti. Mulla ei taida ihan hirveästi olle toiselle parille käyttöä. Sen sijaan hellan alkuperäiset mustat W124 takavalot voisi tuonne varastonhyllylle ottaa lojumaan.
Bemaristin kanssa komppaan kyllä sitä, että hopeaan tai varsinkin 16v toiseen värivaihtoehtoon Rauchsilberiin nuo sopii hienosti. Mulla ei taida ihan hirveästi olle toiselle parille käyttöä. Sen sijaan hellan alkuperäiset mustat W124 takavalot voisi tuonne varastonhyllylle ottaa lojumaan.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Juu hopeeseen niitä aattelin. Ehkä liian tummat omaan makuun, kokeilemalla selviää. Toi punanen kuppi on toisesta reunasta sulanut. Ennenhän ei saanut oransseja lamppuja niin kupeilla tehty väriä. Saakohan nykyään punaisia laillisia lamppuja niin kupit vois hylätä ja katsoa meneekö orkkisumpioihin nou tummat kuoret tms.Bemaristi kirjoitti:Eikös se ole sumuvaloa varten tuo punainen väri.AK47 kirjoitti:No, onhan ne hyvissä hinnoissa. Piti heti tutkia asia ulospäin ihan ok mutta heijastinosassa ilmeisen ylitehokas polttimovalinta sulatellut muoveja. Vaatisi siis kunnostusta. ovat olleet tuon väriset tehtaalta lähtiessään sikäli kun tutkiskelin niitä. Siitä kertoo jo nuo värilliset polttimon värikupit joita näkyisi olevan yksi hukassa.EVO X kirjoitti:Kyllähän ne ihan hinnoissaan ovat, jos ovat ihan tehdastummat eikä mitään lakkaseoksella viriteltyjä. Virheettömät huitelee Saksassa siellä 200-300€ nurkilla pari ja Suomessa olen muutamat nähnyt myynnissä 100-200€.AK47 kirjoitti: Katsos kehveliä. Löysin nurkista tuommoiset tummenetut fifft merkkiset joita olen ylenkatsonut kelvottomina ja meinannut heittää pois tai lahjottaa katsastuskelvottomana.
Mikähän niissä ois markkina-arvo... Ne on kyllä tummemmat kuin kuvan versio, mutta E3 merkintä löytyy
Pitää katsella löytyisikö ehjiä heijastinosia ebaystä... Tai myy kunnostettavaksi... winkwink
Nuo valot käy parhaiten hopean sävyisiin autoihin.
Toisaalta 3d tulostuksella saa nykyään monenlaisesta materiaalista vaikka mitä varaosaa...
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Varmaan punasia polttimoita löytyy, laillisuudesta en osaa sanoa, mutta eipä noita sumarin polttimoita taida oikeen kukaan jaksaa tutkia. Kyllä ne vakioheijastimet menee noihin ihan heittämällä. Ton kupin kokonen läpinäkyvä 3D tuloste kustantaa noin satasen ilman mallinnustyötä, joten ei oikeen maksa vaivaa..
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Sain nuo alkuperäisvanteet maalarilta. Niihin tuli hopea pulveri ja kirkaslakka. Ihan siistithän ne, mutta kritisoin vahvasti tuon Teknoksen pulverilakan käyttöä, kun se ei vaan yksinkertaisesti ole täyskiiltävää. Kiiltoaste jää mielestäni sinne 80% luokkaan. Hieman nämäkin parani kun antoi vähän myllykonetta. Päälle asennettiin renkaat ja pintaan vielä kerros Collinitea. Lauantaina pitäis olla auto kotona, joten jotkut vanteista vaihtuu nastojen tilalle.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Onko toi väri mersun oma hopea vai mikä?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Tässä topicissä kun on käyty lävitse erinäisiä ehostus toimenpiteitä valoille niin onko keinoa millä saisi kiveniskuja hiottua pois ajovalon laseista?
Miten onnistuisi jos lakkaisi ja sen jälkeen välihionta ja kiillotus vai onko jotain muuta konstia? Secin euro ajovalon lasit kun on nykyään kultaakin kalliimmat..
edit. BTW Hieno auto tulee.. ja hyviä vinkkejä omaan projektiin.
Miten onnistuisi jos lakkaisi ja sen jälkeen välihionta ja kiillotus vai onko jotain muuta konstia? Secin euro ajovalon lasit kun on nykyään kultaakin kalliimmat..
edit. BTW Hieno auto tulee.. ja hyviä vinkkejä omaan projektiin.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Tuo maalari tilaa sitä jenkeistä Prismaticilta. Se on BMW:n vannehopea. Hyvin lähellä astralsilberiä, mitä on käytetty näis kasarivanteis. Ysärillän mersu siirtyi käyttämään brilliant silberiä ja 2000-luvulla sterling silveriä.S202 kirjoitti:Onko toi väri mersun oma hopea vai mikä?
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)