MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto *MYYTY*

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
metalman779
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ke 20.09.2017 17:08
Paikkakunta: raahe

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja metalman779 »

Tämähän suorastaan valmistuu jo käsiin vaikka tuota peltijumppaa oli tässäkin!
Arvostan kyllä todella tuota yksityiskohtiin panostamista hienoa jälkeä :thumbup:

Kerronta tässäkin hyvää kun avataan työ vaiheita kuvia säästelemättä! Cadillac projektikin oli mielenkiintoista luettavaa jäisi aika monelta tekemättä.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Timo L. kirjoitti:
EVO X kirjoitti:On äärettömän mukava ilmoittaa, että auton historia on nyt täydellisesti tiedossa! :clap: Salapoliisintyö tuotti tulosta, ja löysin auton toisen omistajan, jonka avulla sain täydennettyä puuttuvat tiedot. Tein myös valmiiksi historiikin autosta MR tarkastusta varten:
Mainiota! Tämä on yksi tärkeimmistä asioista minunkin harrastuksessani. Erikoisten autojen taustalla on usein myös mielenkiintoinen historia, ainakin Suomessa pidempään olleiden yksilöiden taustalla ja eritoten ennen 90-luvun puoltaväliä. Tausta kuulostaa samalta, kuin museofarkussani. Se vaan oli tilattu Vehosta ja toimitettu Saudi-Arabiaan suomalaiselle lääkärille. Mikä tilauskoodin maanumero kantakortissa on?

Edit: niinhän tuolla ekalla sivulla olikin, että saudiversio.
Juu kyllä tämä ihan rehti arabimalli on.
metalman779 kirjoitti:Tämähän suorastaan valmistuu jo käsiin vaikka tuota peltijumppaa oli tässäkin!
Arvostan kyllä todella tuota yksityiskohtiin panostamista hienoa jälkeä :thumbup:

Kerronta tässäkin hyvää kun avataan työ vaiheita kuvia säästelemättä! Cadillac projektikin oli mielenkiintoista luettavaa jäisi aika monelta tekemättä.
Tuossa kun kevät aurinko mollottaa, niin tuntuu odottavan aika pitkältä. Josko tää ens viikolla lähtis viimein maalarille :wave: mutta eikö se siitä tule valmiiksikin. Näyttelyihin ei kerkee oikeen tälle vuotta, mutta ehkä ens kevääksi.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja RH »

Timo L. kirjoitti:
EVO X kirjoitti:On äärettömän mukava ilmoittaa, että auton historia on nyt täydellisesti tiedossa! :clap: Salapoliisintyö tuotti tulosta, ja löysin auton toisen omistajan, jonka avulla sain täydennettyä puuttuvat tiedot. Tein myös valmiiksi historiikin autosta MR tarkastusta varten:
Mainiota! Tämä on yksi tärkeimmistä asioista minunkin harrastuksessani. Erikoisten autojen taustalla on usein myös mielenkiintoinen historia, ainakin Suomessa pidempään olleiden yksilöiden taustalla ja eritoten ennen 90-luvun puoltaväliä. Tausta kuulostaa samalta, kuin museofarkussani. Se vaan oli tilattu Vehosta ja toimitettu Saudi-Arabiaan suomalaiselle lääkärille. Mikä tilauskoodin maanumero kantakortissa on?

Edit: niinhän tuolla ekalla sivulla olikin, että saudiversio.
Oma viimeinen hankinta tuli vailla mitään dokumentaatiota. Sen tiedän kerrottuna ja kertomaani uskoen, että auto on ennen Suomeen tuloaan ollut hetken Virossa, jonne se oli päätynyt nuoren virolaisen mukana Ruotsin työkomennukselta tämän ostettua auton pidempiaikaiselta ruotsalaiselta pomoltaan. Myyjä oli käsityksessä, että auto olisi ollut uudesta asti Ruotsissa, mutta itse kyllä jo selvitin, että on uutena loppuvuodesta toimitettu Frankfurtiin. Ruotsin poika (vai tyttökö :roll: :D ) on sen sitten ilmeisesti uittanut Saksasta länsinaapuriin. Autossa oli ollut kuulemma melkoinen nippu paperia sen tullessa Suomeen, huoltoa ja ylläpitoa koskien, mutta edelliselle omistajalle näillä ei ollut sen suurempaa arvoa, niin oli valitettavasti viskannut menemään. Sen muisti, että merkkiliikkeen papereita mielestään olivat kaikki, myös Viron ajalta.
Mielelläni olisin itse nuo ottanut talteen.
Lainaan Antin topiccia sen verran, kun asian päällä ollaan, että kysäisenkin, tietääkö Antti itse tai joku muu, saako ja miten edes omistajatietohistoriaa autosta sen ulkomaanvuosilta, tässä tapauksessa Viro, Ruotsi, Saksa? En verran utelias olen.
Antille vielä iso peukku tästä topicista :thumbup:
Onko auto muuten näytillä missään muodossa kuukauden päästä Lahdessa? Viime vuonnahan teillä oli siellä oma osasto, jossa viivyinkin aika tovin.
tuosei
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 01.08.2017 16:16

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja tuosei »

Itse yritin selvitellä yhden auton taustoja runkonumeron perusteella Saksasta ja Ruotsista - Saksan osalta vastaus oli, että asiakirjat säilytetään vain 7 vuoden ajan. Ruotsista tuli myös suhteellisen nopeasti vastaus, mutta se ei tuottanut minun kohdallani tulosta, mutta kannattanee yrittää.

Saksaan laitoin viestiä tämän kautta: https://www.kba.de/EN/Service/Contact/c ... .live11293" onclick="window.open(this.href);return false; ja Ruotsiin sähköpostitse osoitteeseen kontakt@transportstyrelsen.se. Vastaukset englanninkielisiin kysymyksiin tulivat luonnollisesti germaanisilla kielillä, mutta niistähän selviää.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

RH kirjoitti:
Oma viimeinen hankinta tuli vailla mitään dokumentaatiota. Sen tiedän kerrottuna ja kertomaani uskoen, että auto on ennen Suomeen tuloaan ollut hetken Virossa, jonne se oli päätynyt nuoren virolaisen mukana Ruotsin työkomennukselta tämän ostettua auton pidempiaikaiselta ruotsalaiselta pomoltaan. Myyjä oli käsityksessä, että auto olisi ollut uudesta asti Ruotsissa, mutta itse kyllä jo selvitin, että on uutena loppuvuodesta toimitettu Frankfurtiin. Ruotsin poika (vai tyttökö :roll: :D ) on sen sitten ilmeisesti uittanut Saksasta länsinaapuriin. Autossa oli ollut kuulemma melkoinen nippu paperia sen tullessa Suomeen, huoltoa ja ylläpitoa koskien, mutta edelliselle omistajalle näillä ei ollut sen suurempaa arvoa, niin oli valitettavasti viskannut menemään. Sen muisti, että merkkiliikkeen papereita mielestään olivat kaikki, myös Viron ajalta.
Mielelläni olisin itse nuo ottanut talteen.
Lainaan Antin topiccia sen verran, kun asian päällä ollaan, että kysäisenkin, tietääkö Antti itse tai joku muu, saako ja miten edes omistajatietohistoriaa autosta sen ulkomaanvuosilta, tässä tapauksessa Viro, Ruotsi, Saksa? En verran utelias olen.
Antille vielä iso peukku tästä topicista :thumbup:
Onko auto muuten näytillä missään muodossa kuukauden päästä Lahdessa? Viime vuonnahan teillä oli siellä oma osasto, jossa viivyinkin aika tovin.
Täytyy sanoa että ei ole hajuakaan. Ainoastaan Cadillacin historiaa olen selvittänyt Amerikan päässä, mutta senkin tiedot sain auton välittäjältä ja joidenkin nimitietojen avulla googlasin hieman sijainteja ym. Kun kyse on Virosta, niin ehkä helpoin olisi kysyä löytyykö täältä vaikka siellä asuvaa henkilöä, joka osaisi kertoa miten asiat siellä hoidetaan. Huolloista on varmaan lähestulkoon mahdotonta saada infoa jos ei ole sähköistä huoltokirjaa kuten uudemmissa.

Meseä on kyllä klubin puolelta kysytty mukaan Classiciin, mutta ei se onnistu tänä keväänä. Auto on vielä näillänäkymin maalaamossa näyttelyn aikaan ja sen jälkeenkin se viettää vielä hetken Pohjanmaalla, että saadaan alustan vaihto tehtyä loppuun ja laitettua lasit paikalleen. Sanoisin että kesäkuussa voisi auto olla taas etelässä.
Ensi vuodelle sen sijaan on suunnitelmat auki. Ainakin -20 vuoden ACS:n Classic osasto kutkuttaisi. Sinne voitaisiin lähteä taas useamman mersun voimin. Ens vuoden Classicista en oikein osaa sanoa, tuskin ainakaan Garage-osastoa ellei nyt sitten jollekin muulle osastolle mene. Sen näkee sitten mikä on ensi vuoden teema jne.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Kuva

Tänään saapui postissa miellyttävä paketti. Kuoressa huippukuntoiset huolto- ja käyttöohjevihko. Ensimmäinen huolto on tehty kuten asiaan kuuluu, lähi-idässä. Seuraavat huollot ovatkin tehty Veholla Helsingissä, muutamaa ylimääräistä öljy vaihtoa lukuunottamatta. Huoltokirja on täydellinen 178tkm saakka, mutta vielä yksi Vehon leima löytyy 210tkm kohdalta vuodelta -96. Seuraavan 8-vuoden aikana autolla on ajettu alle 20tkm ennen sen siirtymistä seuraavalle omistajalle.

Kuva

Kuva

Pikku fiksailua tuli viikonloppuna harrastettua, vaikka pääasiassa aika menikin käyttiksen jarruremontissa. Takaloosterin muovit oli vähän rujot, joten saivat kevyen Maston käsittelyn. Nyt näyttää taas hyvältä. Hirveän paljon ei ole tullut värkättyä, kun viime viikko meni autotallin siivoamiseen ja uudelleen maalaukseen. Toisaalta nyt on mukavampi jatkaa kokoonpanoa siistissä tallissa. Maalarilla puskee muut hommat vähän mersun tielle, joten auto odottaa edelleen tallissa.. ehkä tällä viikolla ?

Kuva

Kuva

Kuva
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Juuri lopetin puhelun auton ensimmäisen omistajan kanssa, jolta löytyi loput puuttuvat huoltomerkinnät ja paljon lisää mm. 2x tehty jakopääremontti josta toinen vain 20tkm sitten. Hän oli myös pitänyt ajopäiväkirjaa ensimmäiset 70tkm ja säästänyt auton kaikki paperit aina tilauspapereista ja maahantuonnista lähtien. Yllätys oli herralle suuri, että autoa ollaan entisöimässä, sillä hän luuli sen menneen purkuun tuolloin 2008.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Uskomattoman hieno juttu :thumbup:
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
juusmo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 613
Liittynyt: Ti 09.07.2013 08:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja juusmo »

RH kirjoitti: Autossa oli ollut kuulemma melkoinen nippu paperia sen tullessa Suomeen, huoltoa ja ylläpitoa koskien, mutta edelliselle omistajalle näillä ei ollut sen suurempaa arvoa, niin oli valitettavasti viskannut menemään.
Siis... ei... mitä... ihmettä. Täysin käsittämättömän absurdia, mikä ihme tuollaisen ajatteluprosessin takana on?!
RH kirjoitti: Lainaan Antin topiccia sen verran, kun asian päällä ollaan, että kysäisenkin, tietääkö Antti itse tai joku muu, saako ja miten edes omistajatietohistoriaa autosta sen ulkomaanvuosilta, tässä tapauksessa Viro, Ruotsi, Saksa? En verran utelias olen.
Itse en näistä maista tiedä mutta sen verran kommentoin rapakontakaisesta maailmasta, että itse yritin selvittää viime kesänä SL:n entistä omistajaa, joka vaikutti Seattlessa eli Washingtonin osavaltiossa. Carfaxin perusteella oli tiedossa auton title number ja tietysti VIN, joilla pystyi tekemään osavaltion DOL:lle (Department of Licensing, monissa muissa osavaltioissa DMV eli Deparment of Motor Vehicles) netissä tietopyynnön. Piti täyttää PDF ja lähettää se sähköpostilla arkisto-osastolle tms. Sieltä tuli muutaman viikon kuluttua vastaus, että eivät voi paljastaa edellistä omistajaa, koska auto on myyty huutokaupassa. Huutokaupalta en sitten lähtenyt kyselemään.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Noniin, siellä lepää nyt koppa maalarilla :thumbup:

Kuva

Kuva
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3901
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Ai ai, nyt alkaa olemaan lähellä valmistuminen kun värjäämöön on saatu. Kyllä edelleen sitä mieltä että tosi nopeaan on homma edennyt.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Maalaamosta olis saatu nyt irtohilppeet takasin. Laatu mielestäni ensiluokkaista, mutta ovat jo kerenneet pölyttymään maalaamossa niin pahoin, ettei niistä nyt juurikaan mitään pysty kuvista sanoa. Putsailen nuo sitten vasta kun alan laittaa paikalleen.

Kuva

Kuva

Kuva

Tuossa aikaisemmin kunnostin yhdet lampunpesimen varret, mutta ne olikin väärät 124:n varret. Hommasin 201:n varret jotka vaati vähän töitä. Toisesta oli pesunesteen suutin katkennut ja ne on tässämallissa kiinteästi niitattu runkoon. Joutu purkamaan niittauksen ja korjaamaan suuttimen irrallaan muovihitsaamalla. Sitten piti hommata uus niitti joka löytyi nippelitepolta ja taas saatiin paketti kasaan. Hiekkapuhallus ja värit päälle. Myös sulat purin ja vaihdoin niihin uudet kumit.

Kuva

Kattoluukun mekanismit tuli entrattua, niin ei tarvi senkään jämähtämistä stressata.

Kuva

Velimiehelle haettiin tollanen -89 ihan ekoja muovikylkisiä oleva lankku. Suht kivoilla herkuilla, 260E autom. musta 2.srj nahka, 4xsähkölasit, s.luukku, s.verho, niskat, ilmastointi ym. Tämä otetaan tässä kesällä työnalle ja viimeistellään MR kuntoiseksi. Lokarit menee maalaukseen, mutta muutoin ruosteeton koppa, joten päästään helpolla sen suhteen. Pikku hipostelua sieltä täältä. Tammikuussa sitten tulee ikä täyteen.

Kuva
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Vesa T
Mersumies
Mersumies
Viestit: 819
Liittynyt: Pe 11.04.2003 20:21
Paikkakunta: Varkaus

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja Vesa T »

On kyllä siisti kärry velimiehelläkin. Hieno löytö ja yksi parhaita värejä!
W203 C180 Kompressor A Sport -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.

Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Hommahan ne loputkin osat, niin nähdään valmiina.. :thumbup: ja hieno on lankku, yllättävän hyvin sopii tosiaan tuo väri.
Merseedespents
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Vesa T kirjoitti:On kyllä siisti kärry velimiehelläkin. Hieno löytö ja yksi parhaita värejä!
Juu kiitti. Tämä oli löytö nimenomaan kun piti olla mahdollisimman vanha mutta 2.sarjaa ja silti hyvillä varusteilla ja kohtuu kilsoilla. Tää on 280tkm ajettu. Väri on astralsilber 735 ja toimii kyllä hyvin. Ite oon tähän hommaillu vähän osia kun ei oo nyt ollu mitään muuta hommaa. Autoa haettaessa vaihdettiin siihen kaikki valot ja vanteet kun oli niin perhanan tiukkaa hinnan kanssa :lol: ne olis joutunu kumminki vaihtaa niin eipä sen väliksi. Tosin alle tulee 16” kasireijät ja noi mun monoblockit palautuu mulle. Jos jostain tulee vastaan 16” 15-reijästä sopivasti niin ne toki olis ykkösvalinta.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

vk00 kirjoitti:Hommahan ne loputkin osat, niin nähdään valmiina.. :thumbup: ja hieno on lankku, yllättävän hyvin sopii tosiaan tuo väri.
Eikö se kotelo sieltä palaudu väritettynä täs kuukauden sisään. Kun pääsiskin asentelemaan noita osia heti, mutta on se alustan remppa vielä takana työlistalla. Jarruputkenvetoa, ilmausta, SLS systeemin läpikäynti plääh :x
Noi kun saa ja lasit paikalleen, niin saa pökätä trailerille ja hinata Etelään. Ilmastointiin täytys tilata kenno ja kuivain ja varmaan ripakopallinen tiivisteitä. Tuokin on toiminu joskus 15-vuotta sitten viimeksi, niin saapa nähdä.. pitäs toi Cadillac ehtii kans leimaamaan ja vaihtaa perän stefa niin pääsee kesäkuussa Caddy clubin 30-vuotis kinkereihin.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Bemaristi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ma 29.08.2005 08:31

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja Bemaristi »

Kyllä on nätti w124:nen
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja joop79 »

On kyllä hieno w124. Minusta nuo AMG vanteet kruunaa koko paketin.

Kyllä kait museoon saisi esim. AMG aero 2 vanteilla?
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

joop79 kirjoitti:On kyllä hieno w124. Minusta nuo AMG vanteet kruunaa koko paketin.

Kyllä kait museoon saisi esim. AMG aero 2 vanteilla?
Nuo on ihan aidot Monoblock II:t w202 osanumerolla. Ei siinä museointiin suhteen mitään ongelmaa ole mutta veli ei halua siihen 17”. Ja toisaalta nuo on mun vanteet ja odottaa sitä avo lankkua. Veljellä oli ihan sama sarja vielä viime kesänä, mutta ostin ne pois siltä ja myin eteenpäin sen mun punasen coupen mukana.
Aero 1 olis oikeasti period correct, mutta ei se jotenki natsaa, Aero 2 on vaan niin ruma vanne, että ei tuu meidän vehkeisiin ja Aero 3 taas on niin tyyriitä, eikä tässä muutenkaan haeta sellaista lookkia. Tuolla ajetaan myös talvella, sen takia ne 16” orkkis kasireijät on nyt tulossa. Jos se nyt jostain syystä haluaa myöhemmin laittaa monot niin sitten katellaan sellaset. Tuo auton stance nyt muutenkin muuttuu kun keulaa pitää nostaa, joten ne pienemmän vanteet istuu paremmin.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Aero 2 on kyllä oikeasti karmean näköinen. Mulla on yksi sarja tuossa hyllyssä ja tehen niistä 3. osaiset. Vanabee aero 3. :D
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Kevät tulla jollottaa. Mersu on vielä maalarilla, mutta siellä se edistyy. Tänään tuli kuvia kun oli saatu konepelti, kattoluukku ja takaluukun kansi väriin.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Tuossa vappuna päätin pikaisesti fiksata tuon takapenkin kuntoon, kun se on tuolla varastossa pyörinyt koko kevään. Tuohan oli ihan hyvässä kunnossa jo lähtökohtaisesti, mutta muutama pikku paikka siellä ja täällä vaati huomiota. Aloitin homman pesemällä nahat melko rajulla 50:50 seoksella autoglymin powermaxilla, sitten kuivaus ja vähän lämpöä puhaltimella niin sai parit rutut oiottua. Seuraavaksi rasvanpoistolla koko penkki läpi ja toistamiseen kuivaus.

Kuva

Rikkoontuneita pintoja hieraisin kevyesti karhuntassulla, ja laitoin niihin ohuelti nahkakittiä. Ei nyt sattunut olemaan mustaa kittiä hyllyssä niin käytin beigeä.

Kuva

Kuva

Taas lämmitellään, uusintakierros kitillä, lämmitellään, ja sitten kevyt tasoitushionta 400 paperilla. Uus rasvapesu, kuivaus ja päälle SEM nahkamaali.

Kuva

Annoin kuivaa vuorokauden ja käsittelin prestan nahanhoitovoiteella. Kevyt kiillotus mikrokuituliinalla ja bueno.

Kuva

Kuva

Tuohon aiemmin mainittuun veljen kakkosneloseen hankin 390mm sport ratin nahkaisena, joka vaati myös hieman fiksausta. Tässä myös tööttiverhoilun mersunmerkin reikä oli revennyt, joten se piti liimata.

Kuva

Kuva

Ratti oli vähän rujo, mutta kohtuu hyvä lähtökohta. Pesin tämän myös alkuun powermaxilla ja kuivasin. Sen jälkeen pyyhkäisin kehän maalittomat alueet ”nukkaantuneet” kiillotuskoneella rättilaikalla, niin sain ne karvat alas.

Kuva

Kuva

Sen jälkeen rasvapesu ja maalittomat alueet liimasin umpeen nahkaliimalla. Kuivattelua, kevyt hionta ja SEM päälle. Mersun merkin kiillottelin vielä uudenveroiseksi.

Kuva

Kuva
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Bemaristi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: Ma 29.08.2005 08:31

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja Bemaristi »

Mukava alkaa pistämään kiinni tuollaisia osia.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Taisit joitain osia maalailla mastonin mustalla? Tuossa sattui semmoinen purkki käteen kun maalasin kenttälapion. Valumien estämiseksi lämmitin ennen maalaamista. Ja kuivumisen kannalta. Nimittäin oma muutoin turtunut hajuaisti haistaa mastonin maalit kuukauden parin päästä maalaamisesta kevyesti. Ne ei siis tunnu kuivavan.

Miten estät tai hoidat hitaan kuivumisen ja hajun?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

AK47 kirjoitti:Taisit joitain osia maalailla mastonin mustalla? Tuossa sattui semmoinen purkki käteen kun maalasin kenttälapion. Valumien estämiseksi lämmitin ennen maalaamista. Ja kuivumisen kannalta. Nimittäin oma muutoin turtunut hajuaisti haistaa mastonin maalit kuukauden parin päästä maalaamisesta kevyesti. Ne ei siis tunnu kuivavan.

Miten estät tai hoidat hitaan kuivumisen ja hajun?
Mastonin 121 mattamusta kuivuu noin 15min kosketuskuivaksi, päivässä lienee läpikuiva. Ne kiiltävät mastonin sprayt ei kuivu varmaan koskaan, en juurikaan käytä muutakuin 121:stä, carrep(maston) muovitartuntaa ja joistain mastonin 2K spray tavaraa. Jos haluan kiiltävää, maalaan ruiskulla.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Bemaristi kirjoitti:Mukava alkaa pistämään kiinni tuollaisia osia.
Mukavaa ja niin hermoja raastavaa ettei tuu jälkiä :)
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1598
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Oisko tuosta ratin vaurioista lähempää kuvaa? Tuossa omassa on äkkiseltään samanlainen vika ja olen ajatellut että se täytyy uudelleen verhoilla mutta jos sen saisi itse fiksattua niin olispa hyvä.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja AK47 »

EVO X kirjoitti:
AK47 kirjoitti:Taisit joitain osia maalailla mastonin mustalla? Tuossa sattui semmoinen purkki käteen kun maalasin kenttälapion. Valumien estämiseksi lämmitin ennen maalaamista. Ja kuivumisen kannalta. Nimittäin oma muutoin turtunut hajuaisti haistaa mastonin maalit kuukauden parin päästä maalaamisesta kevyesti. Ne ei siis tunnu kuivavan.

Miten estät tai hoidat hitaan kuivumisen ja hajun?
Mastonin 121 mattamusta kuivuu noin 15min kosketuskuivaksi, päivässä lienee läpikuiva. Ne kiiltävät mastonin sprayt ei kuivu varmaan koskaan, en juurikaan käytä muutakuin 121:stä, carrep(maston) muovitartuntaa ja joistain mastonin 2K spray tavaraa. Jos haluan kiiltävää, maalaan ruiskulla.
Juu, kiiltävää se oli. Oikein lämmitin kuumailmapuhaltimella ja sit maalasin ja lämmitin lisää ja ei se kuivunut kahdessa päivässä eli vkl yli. jäi sormenjälki kun puristi...

Toi sun 121 matta on monessa kuvassa aika kiiltävä... Lakka vai vaha vai salamako sen saa kiiltämään?

Pitää kokeilla omasta kuskin penkistä pestä rasva pois (ja pa$ka) ja tota lämmitystä... Maalata ei sentään tarvi. Sain sappikivi pesuohjetta. onko se vai toi sun käyttämä litku parempi 150tkm ajettuun ässän penkkiin?

Näytin näitä viimeisimpiä kuveja tytölle 8V ja sano ohoh... tulipa hienot :D
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

AK47 kirjoitti:
EVO X kirjoitti:
AK47 kirjoitti:Taisit joitain osia maalailla mastonin mustalla? Tuossa sattui semmoinen purkki käteen kun maalasin kenttälapion. Valumien estämiseksi lämmitin ennen maalaamista. Ja kuivumisen kannalta. Nimittäin oma muutoin turtunut hajuaisti haistaa mastonin maalit kuukauden parin päästä maalaamisesta kevyesti. Ne ei siis tunnu kuivavan.

Miten estät tai hoidat hitaan kuivumisen ja hajun?
Mastonin 121 mattamusta kuivuu noin 15min kosketuskuivaksi, päivässä lienee läpikuiva. Ne kiiltävät mastonin sprayt ei kuivu varmaan koskaan, en juurikaan käytä muutakuin 121:stä, carrep(maston) muovitartuntaa ja joistain mastonin 2K spray tavaraa. Jos haluan kiiltävää, maalaan ruiskulla.
Juu, kiiltävää se oli. Oikein lämmitin kuumailmapuhaltimella ja sit maalasin ja lämmitin lisää ja ei se kuivunut kahdessa päivässä eli vkl yli. jäi sormenjälki kun puristi...

Toi sun 121 matta on monessa kuvassa aika kiiltävä... Lakka vai vaha vai salamako sen saa kiiltämään?

Pitää kokeilla omasta kuskin penkistä pestä rasva pois (ja pa$ka) ja tota lämmitystä... Maalata ei sentään tarvi. Sain sappikivi pesuohjetta. onko se vai toi sun käyttämä litku parempi 150tkm ajettuun ässän penkkiin?

Näytin näitä viimeisimpiä kuveja tytölle 8V ja sano ohoh... tulipa hienot :D
Joskus erehdyin maalaamaan mastonin 122 kiiltävän mustalla jonkun hyllyn kotiin, eikä se kuivunu varmaan viidessä vuodessakaan.. ei siis kiiltäviä alkydeja enää mulle kiitos. Kiiltävä akryylimaali toimii sprayna ihan ok, mutta kyllä sekin ottaa varmaan viikon kuivaa.

Jees, tällä 9.sivulla ainoat mastonin 121:llä maalatut on tuo takakontin muovit tuolla ylempänä. Niistä näkee sen kiillon. Se on varmaan luokkaa 5-10% todellisuudessa. Jos olis vielä matempaa niin siitä tulis jo ongelmaa. Yleensä kyllä käsittelen nuo maalatut vinyylit ja muovit hoitoaineella, mutta ei noita 121:llä maalattuja ole taittu kuvissa käsitellä yksiäkään.

Nää uudemmat kuvat penkeistä rateista ym. Ja aiemmatkin nahan maalauskuvat on toki kiiltävämpiä, mutta toki tuotekin on eri. 121:stä ei pidä mennä nahkaosiin laittamaan. Näissä olen käyttänyt SEM Colorcoatia ja siitä kahta kiiltoastetta, landau black joka on ns. Linjakamaa ja puolihimmeää ja satin black joka on himmeää. Auto ja nahat ei ole uusia ja penkkeihinkin korjaukset on tehty häivyttämällä, joten kiiltoaste täytyy valita sen alkuperäisen mukaan. En halua, että korjaus näyttää uudelta ja pomppaa sitäkautta silmille. Ratti on toki maalattu kauttaaltaan ja siinä on tuo himmeämpi satin black. Colorcoat on enemmän vinyylille tarkoitettu aine, mutta liuotinohenteisena sprayna se on kätevä pieniin nahanvärjäyksiin ja häivytyksiin. SEM:ltä löytyy ihan rehti nahkamaali Surecoat (vesiohenteinen), mikä on taas järkevin vaihtoehto jos esim. Penkit värjätään kauttaaltaan.

Sappisaippualla voi pestä jos on jotenkin erikoisen likaista, mutta paremmin se toimii mun mielestä kankaisiinja mattoihin. Nahalle hyvä perussaippua on ns. Kissasaippua eli Marseille. Myydään palana LeChat merkillä marketeissa..toimii!
Verhoilun pesussa yleisesti, eli nahka mukaanlukien tuollainen raskaankaluston pesuaine kuten glymin powermax(tfr) tai würthin pineline toimii. Ei tietenkään mitään hiilivetypohjaista saa käyttää. Sellainen 1:10 on hyvä yleisseos suihkupulloon ja mikrokuituliinalla pyyhintä, muuta ei tarvi. Tälläseen rajumpaan pesuun olen käyttänyt tuota 1:1 seosta. Jos penkit on kuluneet mutta ei niin paljon että maalata tarttis, niin suosittelen Leather Clinicin Re-colouring balmia. Sitä saa vaikka autodudelta eri väreissä. Yhden coupen mustan nahkasisustan elvytin pelkästään sillä. Päälle voi laittaa näitä nahanhoitoaineita kuten tuota prestaa tai sitten vaikka mehiläisvahaa. Muistaa vaan aina kiillottaa sen pinnan mikrokuituliinalla ennenkun ottaa käyttöön ettei tule laikkuja.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

jukkis. kirjoitti:Oisko tuosta ratin vaurioista lähempää kuvaa? Tuossa omassa on äkkiseltään samanlainen vika ja olen ajatellut että se täytyy uudelleen verhoilla mutta jos sen saisi itse fiksattua niin olispa hyvä.
Ei tullut nyt tuosta vauriosta otettua tarkempaa kuvaa, mutta sehän muistuttaa sellaista mokkanahkaa kun se pinta on kulunut pois. Olen kyllä tehnyt ratteja joissa on peukalon kokoinen rehti reikä nahassa. Se toki vaatii enemmän aikaa ja nahkakittiä, mutta ihan siistin siitäkin sai..

Tärkeintä olis saada se nahan rakenne siloteltua ennen sitä maalia, muuten joudut tekemään useamman välihionnan. Tästä syystä käytin nahkaliimaa, mutta nahkakitti ajaa saman asian. Kun pinta on suljettu, ei maalauksen kanssa ole ongelmaa. Nämä suihkutellaan ohuilla kerroksilla niin monesti, että lopputulos on hyvä. Olisikohan tuossa ratissa kymmenen kerrosta maalia. Jos vetää kerrasta märäksi niin saattaa tulla ongelmia.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Kuva

Piipahdin maalarin luona kun kävin Pohjanmaalta hakemassa tuon Cadillacin. Tulevalla viikolla värin saa päälleen etulokarit ja ovet.

Kuva

Kuva

Lokarit olis kuulemma saanut olla paremmatkin, mutta ne oli sepitty jokatapauksessa kasaan. Hyviä orkkisloksuja on melko huonosti tarjolla, niin en silloin syksyllä edes haaveillut lähteväni niitä metsästämään. Toisaalta olisi voinut samalla poistaa nuo sivuvilkut, kun ne on Suomi-asenteiset.. mutta antaa nyt olla.

Kuva

Koppa oli edelleen samassa jamassa kun vietäessä, mutta loppujen lopuksihan siinä on enää aika vähän maalattavaa. Maalari varovaisesti lupasi valmista kuun loppuun, mutta eipä tuolla nyt niin kiirus ole.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Vastaa Viestiin