MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto *MYYTY*
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Kyllä se sieltä vaan pala kerrallaan valmistuu. Hyvältä näyttää!
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Hyvät kuvat ja siisti tuli alustasta
Tutun kuuloinen taistelu narinahelojen kanssa. Yleensä mainostetaan sitä kierretankoa ulosvetoon, mutta kunnolla kiinni juntannut hela ei menaa lähteä muutoin kuin halkaisemalla.
Jaksoit vielä väkertää nuo xzn-kantaiset pultit paikalleen tukivarsiin. Minä vaihdoin kuusiokantaisiin kaikki, kun tein 124seen vastaavanlaista kunnostusta. Fairy toimii muuten loistavana liukasteena noille kumipuslille, mutta taitaakin olla kakki jo paikallaan...
Tästä tulee kyllä hieno mersu...
Tutun kuuloinen taistelu narinahelojen kanssa. Yleensä mainostetaan sitä kierretankoa ulosvetoon, mutta kunnolla kiinni juntannut hela ei menaa lähteä muutoin kuin halkaisemalla.
Jaksoit vielä väkertää nuo xzn-kantaiset pultit paikalleen tukivarsiin. Minä vaihdoin kuusiokantaisiin kaikki, kun tein 124seen vastaavanlaista kunnostusta. Fairy toimii muuten loistavana liukasteena noille kumipuslille, mutta taitaakin olla kakki jo paikallaan...
Tästä tulee kyllä hieno mersu...
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Kiitti!MJPfin kirjoitti:Kyllä se sieltä vaan pala kerrallaan valmistuu. Hyvältä näyttää!
Kiitos, joo laitoin nuo nivelten mukana tulleet XZN:t kun alkuperäiset kuuskantaiset oli niin syöpyneet ettei niistä olisi siistejä saanut edes sinkkaamalla. Alatukivarsien pultit toki käytin vanhat. Ei nyt sinänsä ollut mitään ongelmaa noitten kanssa kyllä. Kyllä puslat on nyt painettu paikalleen, mutta täytyy pitää mielessä jos tarvii joskus tehdä uudestaan.JanneW124 kirjoitti:Hyvät kuvat ja siisti tuli alustasta
Tutun kuuloinen taistelu narinahelojen kanssa. Yleensä mainostetaan sitä kierretankoa ulosvetoon, mutta kunnolla kiinni juntannut hela ei menaa lähteä muutoin kuin halkaisemalla.
Jaksoit vielä väkertää nuo xzn-kantaiset pultit paikalleen tukivarsiin. Minä vaihdoin kuusiokantaisiin kaikki, kun tein 124seen vastaavanlaista kunnostusta. Fairy toimii muuten loistavana liukasteena noille kumipuslille, mutta taitaakin olla kakki jo paikallaan...
Tästä tulee kyllä hieno mersu...
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
No joo ei niissä XZN:ssä muuta ollu, mutta koin melko ahtaaksi sitten kun kelkka on autossa kiinni. Kun räikkä+hylsy vie enemmän tilaa kuin lenkkiavain.EVO X kirjoitti:Kiitti!MJPfin kirjoitti:Kyllä se sieltä vaan pala kerrallaan valmistuu. Hyvältä näyttää!
Kiitos, joo laitoin nuo nivelten mukana tulleet XZN:t kun alkuperäiset kuuskantaiset oli niin syöpyneet ettei niistä olisi siistejä saanut edes sinkkaamalla. Alatukivarsien pultit toki käytin vanhat. Ei nyt sinänsä ollut mitään ongelmaa noitten kanssa kyllä. Kyllä puslat on nyt painettu paikalleen, mutta täytyy pitää mielessä jos tarvii joskus tehdä uudestaan.JanneW124 kirjoitti:Hyvät kuvat ja siisti tuli alustasta
Tutun kuuloinen taistelu narinahelojen kanssa. Yleensä mainostetaan sitä kierretankoa ulosvetoon, mutta kunnolla kiinni juntannut hela ei menaa lähteä muutoin kuin halkaisemalla.
Jaksoit vielä väkertää nuo xzn-kantaiset pultit paikalleen tukivarsiin. Minä vaihdoin kuusiokantaisiin kaikki, kun tein 124seen vastaavanlaista kunnostusta. Fairy toimii muuten loistavana liukasteena noille kumipuslille, mutta taitaakin olla kakki jo paikallaan...
Tästä tulee kyllä hieno mersu...
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Etupenkkien istuinosat sain korjauksesta tuossa taannoin. Kuskinpuolen istuinosassa oli kaksi jousta katkennut, jotka korjattiin, ja korjattu runko siirrettiin apukuskin puolellle, että se jää tulevaisuudessa vähemmälle rasitukselle. Olisi se varmaan tällaisessa harrasteautossa kestänyt kuskillakin, mutta otettiin nyt varman päälle.
Kuskin penkin istuinosassa oli yksi sauma ratkennut, joten se ommeltiin uudelleen. Samoin pehmusteet olivat hieman littaantuneet, joten kuskin puolelle lisättiin rungon ja pehmusteen väliin 3cm uutta materiaalia ja apparin puolelle 2cm. Paketit uudelleen kasaan, ja tein nahoille rasvapesun, jonka jälkeen häivytin muutamat pienet kulumat nahkamaalilla piiloon. Kuskin selkänojaan olikin jo tehty vastaava korjausmaalaus aiemmin, ja siihen oli asennettu käsinoja.
Lopuksi penkkien kasaus ja käsittely Prestan Leather conditionerilla. Täytyy sanoa, että olen tyytyväinen siihen miltä 34-vuotta vanhat nahkapenkit näyttää.
Löysin loppuvuodesta myös ehjän alkuperäisen sammuttimen telineen kun vanhasta oli panta mennyt katki. Pullo on alkuperäinen ja näyttää jopa paineet olevat kunnossa vielä. Nämäkin ovat muuttuneet myöhäisemmissä malleissa hieman pienemmiksi ja myös teline on hieman eri mallinen. Uudempi sammutin telineineen löytyy myös hyllystä jos johonkin tulevaan projektiin tarvii. Penkit saa jäädä odottelemaan asennusta takaisin autoon, ja jossain välissä putsailen vielä takapenkin, jolle ei muita korjauksia tarvikaan tehdä. Myös ovipahvit on siistit, joten niille riittää vain puhdistus ennen asennusta.
Kuskin penkin istuinosassa oli yksi sauma ratkennut, joten se ommeltiin uudelleen. Samoin pehmusteet olivat hieman littaantuneet, joten kuskin puolelle lisättiin rungon ja pehmusteen väliin 3cm uutta materiaalia ja apparin puolelle 2cm. Paketit uudelleen kasaan, ja tein nahoille rasvapesun, jonka jälkeen häivytin muutamat pienet kulumat nahkamaalilla piiloon. Kuskin selkänojaan olikin jo tehty vastaava korjausmaalaus aiemmin, ja siihen oli asennettu käsinoja.
Lopuksi penkkien kasaus ja käsittely Prestan Leather conditionerilla. Täytyy sanoa, että olen tyytyväinen siihen miltä 34-vuotta vanhat nahkapenkit näyttää.
Löysin loppuvuodesta myös ehjän alkuperäisen sammuttimen telineen kun vanhasta oli panta mennyt katki. Pullo on alkuperäinen ja näyttää jopa paineet olevat kunnossa vielä. Nämäkin ovat muuttuneet myöhäisemmissä malleissa hieman pienemmiksi ja myös teline on hieman eri mallinen. Uudempi sammutin telineineen löytyy myös hyllystä jos johonkin tulevaan projektiin tarvii. Penkit saa jäädä odottelemaan asennusta takaisin autoon, ja jossain välissä putsailen vielä takapenkin, jolle ei muita korjauksia tarvikaan tehdä. Myös ovipahvit on siistit, joten niille riittää vain puhdistus ennen asennusta.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Upeaa työtä - hieno projekti seurata
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Kiitosta vaanHurja kirjoitti:Upeaa työtä - hieno projekti seurata
Kovasti se jo tekee kevättä, joten kyllä kovasti himottaisi saada tätä vauhdilla eteenpäin. Maaliskuun loppuun olen yrittänyt vetää takarajaa maalaukseen viemiselle, joten seuraavan kuukauden aikana pitäisi saada hitsaukset valmiiksi ja viimeisteltyä. Onhan siinä toki vielä muutamia muitakin kohteita
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
On kyllä mukava seurata tätä projektia, hienoa jälkeä syntyy! Mitä maalia käytit nahkapenkkien kulumiin?
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Tattis. Tämän auton nahkojen kunnostukseen olen käyttänyt SEM:n nahkaväriä. Kolmesta eri kiiltoversiosta tämä oli keskimmäinen. Liian matta näyttäisi oudolta kun vieressä on alkuperäistä pintaa. Se täyskiiltävä on aivan liian kiiltävää taas. Tuota saa litratavarana sävytettynä tai valmissävyinä spraypurkissa. Kahteen eri nahkasisustaan olen tuotetta käyttänyt ja olen yllättynyt kuinka hyvin se toimii ja ennenkaikkea kuinka helppo tuolla on tehdä. Veljen 126:n sisustan värjäsin oikein nahkatehtaan tavaralla eli väripigmentillä ja 2K lakalla, sillä kyllä sai hyvää jälkeä, mutta huomattavasti työläämpää.Vaion kirjoitti:On kyllä mukava seurata tätä projektia, hienoa jälkeä syntyy! Mitä maalia käytit nahkapenkkien kulumiin?
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Pientä edistystä. Pakoputket tuli puhalluksesta ja maalauksesta. Niihin tuli siis pulveri kuumakestomusta. Samalla puhallettiin kevyesti karussa kunnossa olleet alumiiniset lämpösuojat ja niihin ruiskutettiin pulverikromi. Samalla reissulla väriin tuli vaihdelaatikon kannatin ja muita tukirautoja.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Pulverikromi kiinnostaa tällaista vanteen hinkkaajaksi ruvennutta harrastelijaa. Soveltuisiko vannehommiin? Jossain kerrottu ettei pysy hyvänä. Millaista pohjaa vaatii?EVO X kirjoitti:Pientä edistystä. Pakoputket tuli puhalluksesta ja maalauksesta. Niihin tuli siis pulveri kuumakestomusta. Samalla puhallettiin kevyesti karussa kunnossa olleet alumiiniset lämpösuojat ja niihin ruiskutettiin pulverikromi. Samalla reissulla väriin tuli vaihdelaatikon kannatin ja muita tukirautoja.
[ [url=https://garage59.kuvat.fi/kuvat/Mercedes%20Benz%20190E%202.3-16%20%7C%201985/IMG_3787.heic/_medium.jpg] ][/url]
[ [url=https://garage59.kuvat.fi/kuvat/Mercedes%20Benz%20190E%202.3-16%20%7C%201985/IMG_3788.heic/_medium.jpg] ][/url]
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Olen useamman vannesarjan sillä maalannut. Vannekäytössä se vaatii lakan, tai oikeastaan aina, mutta noihin pelteihin sitä ei laitettu. Lakka himmentää kiiltoa jonkun verran, eli vanteista tulee enemmän sellaiset ”hypersilver” näköiset. Keston kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa ainakaan itsellä niillä lakatuilla. Alla kuva viimeisimmistä ”kromi” vanteista.AK47 kirjoitti:Pulverikromi kiinnostaa tällaista vanteen hinkkaajaksi ruvennutta harrastelijaa. Soveltuisiko vannehommiin? Jossain kerrottu ettei pysy hyvänä. Millaista pohjaa vaatii?EVO X kirjoitti:Pientä edistystä. Pakoputket tuli puhalluksesta ja maalauksesta. Niihin tuli siis pulveri kuumakestomusta. Samalla puhallettiin kevyesti karussa kunnossa olleet alumiiniset lämpösuojat ja niihin ruiskutettiin pulverikromi. Samalla reissulla väriin tuli vaihdelaatikon kannatin ja muita tukirautoja.
[ [url=https://garage59.kuvat.fi/kuvat/Mercedes%20Benz%20190E%202.3-16%20%7C%201985/IMG_3787.heic/_medium.jpg] ][/url]
[ [url=https://garage59.kuvat.fi/kuvat/Mercedes%20Benz%20190E%202.3-16%20%7C%201985/IMG_3788.heic/_medium.jpg] ][/url]
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
missä firmassa olet pinnoittanut osat ja millasta hintaa ovat ottaneet
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
ProPinta Lahdessa tekee nuo pulverimaalaukset. Puhallukset olen teettänyt muualla. Maalauksissa puhutaan kympeistä, mutta kannattaa kysyä tapauskohtaisesti.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Peltihommatkin vähenee ennen loppua. Etupään nostopaikat olis nyt hitsattu. Vaikka nämä näytti vain vähän ruosteisilta ennen massojen raaputtelua, oli totuus kumminkin hieman toisenlainen kun tukipellit riipaistiin irti. Helmapelti oli kadonnut jo hyvällä tahdilla nostopisteen altakin, eikä 2mm teräksinen vahvikekaan ollut enää kovin terve. Tilasin uudet vahvikkeet saksalaisesta nettikaupasta joka myy pelkästään kyseisiä osia mersuun. Mahtaa olla hyvä menekki. Yhden ja viimeisen vastaavan ostin jo aiemmin veholta takapäähän, mutta niitä ei enää sitä reittiä saa.
Ja sama juttu kuskin puolella.
Seuraavan vuorossa olikin pyöränkotelon takaosat joista kuskinpuoli olisi nyt tehty.
Viime viikonloppuna koukkasin hakemassa purkuautosta toiset jarrusatulat, jotka on nyt purettu ja tällähetkellä puhallettavana. Ensi viikolla ne lähtee sinkkiin. Samalla rapsin mukaan autosta jostain syystä puuttuneet ABS-anturit ja palojen varoitinjohdot eteen.
Aikansa kattelin Facebookin myyntiryhmässä yhtä ilmoitusta jossa oli W201:n kasettiteline ”C-box” keskikonsoliin. Se oli kuitenkin puutteellinen, mutta lopulta kun hinta oli sopiva niin koppasin talteen. Muistin että yhdessä purku 124:ssa oli päreinä oleva C-box josta voisi saada varaosia. Niinpä purin palikan osiin, maalasin rungon ja asensin varaosatelineestä lainatut zebrano pidikkeet kaseteille. Telineen etuosassa oli ollut paikallaan webaston kello, joten alkuperäinen säilytyslokero oli silvottu. Sehän ei ollut ongelma, vaan kopioin muodot jäljellä olevasta palasta ja mallinsin uuden. Palikka on paraikaa tulostettavana.
Tein myös mielestäni löydön ja ostin ihan kotosuomesta ihan mint kuntoiset esitteet w201 ja 2.3-16. 190E esite on jopa suomeksi ja 16v esite englanniksi.
Ja sama juttu kuskin puolella.
Seuraavan vuorossa olikin pyöränkotelon takaosat joista kuskinpuoli olisi nyt tehty.
Viime viikonloppuna koukkasin hakemassa purkuautosta toiset jarrusatulat, jotka on nyt purettu ja tällähetkellä puhallettavana. Ensi viikolla ne lähtee sinkkiin. Samalla rapsin mukaan autosta jostain syystä puuttuneet ABS-anturit ja palojen varoitinjohdot eteen.
Aikansa kattelin Facebookin myyntiryhmässä yhtä ilmoitusta jossa oli W201:n kasettiteline ”C-box” keskikonsoliin. Se oli kuitenkin puutteellinen, mutta lopulta kun hinta oli sopiva niin koppasin talteen. Muistin että yhdessä purku 124:ssa oli päreinä oleva C-box josta voisi saada varaosia. Niinpä purin palikan osiin, maalasin rungon ja asensin varaosatelineestä lainatut zebrano pidikkeet kaseteille. Telineen etuosassa oli ollut paikallaan webaston kello, joten alkuperäinen säilytyslokero oli silvottu. Sehän ei ollut ongelma, vaan kopioin muodot jäljellä olevasta palasta ja mallinsin uuden. Palikka on paraikaa tulostettavana.
Tein myös mielestäni löydön ja ostin ihan kotosuomesta ihan mint kuntoiset esitteet w201 ja 2.3-16. 190E esite on jopa suomeksi ja 16v esite englanniksi.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Kyllä on mukavaa luettavaa ja katseltavaa. Jonain päivänä tämäkin on valitettavasti valmis eikä tarinaa enää tule.
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Onneksi EVO X on kohtuullisen tuottelias kaveri, eli ehkä saamme nauttia jostakin muusta projektista
Hienoa työtä kyllä tässä ja monta hyvää vinkkiä.
Hienoa työtä kyllä tässä ja monta hyvää vinkkiä.
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Vielä on kyllä ihan riittämiin tekemistä jäljellä Vanhempaa tekstiä eri projekteista löytyy noista mun blogeista, niin sieltä voi turruttaa itseään lisää:Bemaristi kirjoitti:Kyllä on mukavaa luettavaa ja katseltavaa. Jonain päivänä tämäkin on valitettavasti valmis eikä tarinaa enää tule.
Https://Garage59.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Https://Garage59-Mercedes.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Https://Garage59-motors.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Siinä oot kyllä oikeassa. Eiköhän noita projekteja tule vielä. Sitä tosin ei tiedä mitä ne sitten on. Ainakin tilaa pitää saada lisää jos autoja vielä hommaa. Edelleen se avo-124 kiinnostelee tai miksei 500E, mutta jos valita pitää niin ehdottomasti avo.joop79 kirjoitti:Onneksi EVO X on kohtuullisen tuottelias kaveri, eli ehkä saamme nauttia jostakin muusta projektista
Hienoa työtä kyllä tässä ja monta hyvää vinkkiä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Purkuautosta ottamani jarrusatulat oli aika karun näköiset, mutta eipä se ulkonäkö nyt kaikkea kerro. Loppujenlopuksi ne oli aika hyvätkin sisuskaluiltaan. Purkamisen jälkeen vein ne hiekkapuhallukseen kun en jaksanut itse lähteä tuolla pikkukaapilla äheltämään. Sen verran paljon sitä ruostetta kumminkin oli.
Puhalletut osat viimeistelin teräsharjalaikalla ennen kun vein keltapassivointiin, niin pinnasta tulee sileämpi eikä se ole niin hauras. Todettu hyväksi ainakin tällaisten elämää nähneiden valukappaleiden kanssa.
Passivoinnin jälkeen putsasin mäntien pesät, ja asensin uudet tiivisteet. Pari uutta mäntää ostin takasatuloihin varmuuden vuoksi mutta loput alkuperäiset vaan putsattiin hyvin. Liu’ut uusin eteen ja taakse tuli uusi asennussarja. Aten palat löytyi jo hyllystä joten romut kiinni ja valmista tuli.
Puhalletut osat viimeistelin teräsharjalaikalla ennen kun vein keltapassivointiin, niin pinnasta tulee sileämpi eikä se ole niin hauras. Todettu hyväksi ainakin tällaisten elämää nähneiden valukappaleiden kanssa.
Passivoinnin jälkeen putsasin mäntien pesät, ja asensin uudet tiivisteet. Pari uutta mäntää ostin takasatuloihin varmuuden vuoksi mutta loput alkuperäiset vaan putsattiin hyvin. Liu’ut uusin eteen ja taakse tuli uusi asennussarja. Aten palat löytyi jo hyllystä joten romut kiinni ja valmista tuli.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Mä oon pistäny noi reippaasti ruosteiset satulat ja muut nippelit päiväksi fosforihappoon niin ei tarvi käyttää aikaa puhaltamiseen. Mutta tuli kyllä hyvät, noin ne kestää.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Ei oo tullu tuota hapotusta oikeen ikinä kokeiltua. Oon vähä hätäinen niin ei tahdo malttaa odottaaS202 kirjoitti:Mä oon pistäny noi reippaasti ruosteiset satulat ja muut nippelit päiväksi fosforihappoon niin ei tarvi käyttää aikaa puhaltamiseen. Mutta tuli kyllä hyvät, noin ne kestää.
Nuo keltapassivoidut osat olen lakannu kaikista projekteista sellasella Eastwoodin bare metal Diamond clearilla. Joskus laitoin ihan sellaisenaan ilman lakkausta niin eihän siinä menny kun pari vuotta kun väri oli kadonnut. Ainakin Cadillacissa on pysynyt ihan uudenveroisena nyt kohta 5-vuotta.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Kasettiteline projekti tuli tänään valmiiksi kun printti tuli uunista. Kuvassa näkyy tuo jämä, jonka avulla mallinsin uuden osan. Ihan asiallinenhan siitä tuli.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Toi printtaus kyllä helpottaa paljon monien hajonneiden osien kohdalla. Ei tarvitse metsästää mahdottomia osia ikuisuutta. Elektrolyysi puhdistus on toinen ihan varteenotettava keino ruosteen poistoon.
Satuloista tuli ihan siistit vaikka aihiot näytti kohtuu kamalilta.
Satuloista tuli ihan siistit vaikka aihiot näytti kohtuu kamalilta.
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Mä itseasiassa ostinkin tähän projektiin Rustyco nimistä tavaraa, varmaan hyvin saman tyyppistä. Ihan tehokastakin. Tuli vaan syksyllä vähän turhan viileä, niin pihalla meni vähän turhan kauan aikaa. Lämpösellä ilmalla toimi hyvin. Varapyörän kotelon mm. Sillä putsasin.flapjack kirjoitti:Jos haluaa lisää vaihtoehtoja niin Bilt Hamberin Deox tuotteita (jauhe/geeli) kehutaan joissain projekteissa ja hyvin näyttää toimivan. Paljolti muistuttaa happoja.
Joo ei varmaan olisi ihan heti löytyny aftermarket lisävarusteen varaosia.. tai onhan noita vissiin mersun paketissakin myyty. Auton omat satulat on hyvin saman kuntoiset, mutta vähän suunnitelin, että kun ne irrotetaan niin kunnostan nekin hyllyyn varoiksi tai sitten odottamaan jotain seuraavaa raatoa.MJPfin kirjoitti:Toi printtaus kyllä helpottaa paljon monien hajonneiden osien kohdalla. Ei tarvitse metsästää mahdottomia osia ikuisuutta. Elektrolyysi puhdistus on toinen ihan varteenotettava keino ruosteen poistoon.
Satuloista tuli ihan siistit vaikka aihiot näytti kohtuu kamalilta.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
hei, kun maalasit opoxylla pohjaa niin millä puhdistit PVC massan? imeekö pvc epäpuhtauksia, koska pohjassa kumminkin öljyä/massaa.
koska olisi tarkoitus maalata omasta projektistä pohja, oli aluksi tarkoitus poistaa pohjasta kokonaan PVC, mutta vaikuttaa että pohja on terve ja olisi turhaa poistaa koko alueelta. pelkään vain että maali alkaa kiehua...
koska olisi tarkoitus maalata omasta projektistä pohja, oli aluksi tarkoitus poistaa pohjasta kokonaan PVC, mutta vaikuttaa että pohja on terve ja olisi turhaa poistaa koko alueelta. pelkään vain että maali alkaa kiehua...
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Teemu80 kirjoitti:hei, kun maalasit opoxylla pohjaa niin millä puhdistit PVC massan? imeekö pvc epäpuhtauksia, koska pohjassa kumminkin öljyä/massaa.
koska olisi tarkoitus maalata omasta projektistä pohja, oli aluksi tarkoitus poistaa pohjasta kokonaan PVC, mutta vaikuttaa että pohja on terve ja olisi turhaa poistaa koko alueelta. pelkään vain että maali alkaa kiehua...
Moi, tinnerillä mä sen pesin. Ensin siis erilaisilla teräsharjoilla putsasin kaiken irtokuonan pois ja sitten tinnerillä ja rätillä muutamaan kertaan läpi. Tossa nyt ei mitään kovin öljyistä ollut noilla alueilla mitä on tähän mennessä tehty. Siis tottakai se on aina varminta jos jaksaa sen poistaa kokonaan, mutta työlästähän se on kun faan. Ei tuon temadurin kanssa ainakaan mitään ongelmaa ollut tarttumisen suhteen. Ja se on siis polyuretaania, ei epoksia. Epoksia laitoin vaan puhtaille pelleille.
Näin muuten car SOS ohjelmassa erikoisen vinkin tuohon massaan, eli siinä ne käytti hiilihappojäätä jääduttääkseen sen massan palasiksi ja sitten se vaan hakattiin irti. Tämä siis oli auton sisällä lattiapuolella, mutta kyllähän se jäätyy ulos asti. Jos on korigrilli niin miksei sen jään voisi laittaa pohjaan jos kori on ylösalaisin.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Siihen pvc:hen ei maali kunnolla tartu, ainakaan epoksi. Joku muu voi ehkä tarttua. Mutta ei sitä maalaamisen takia kannata ruveta poistamaan, jos on muuten ehjä ja ruosteeton.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
EVO X kirjoitti:Teemu80 kirjoitti:hei, kun maalasit opoxylla pohjaa niin millä puhdistit PVC massan? imeekö pvc epäpuhtauksia, koska pohjassa kumminkin öljyä/massaa.
koska olisi tarkoitus maalata omasta projektistä pohja, oli aluksi tarkoitus poistaa pohjasta kokonaan PVC, mutta vaikuttaa että pohja on terve ja olisi turhaa poistaa koko alueelta. pelkään vain että maali alkaa kiehua...
Moi, tinnerillä mä sen pesin. Ensin siis erilaisilla teräsharjoilla putsasin kaiken irtokuonan pois ja sitten tinnerillä ja rätillä muutamaan kertaan läpi. Tossa nyt ei mitään kovin öljyistä ollut noilla alueilla mitä on tähän mennessä tehty. Siis tottakai se on aina varminta jos jaksaa sen poistaa kokonaan, mutta työlästähän se on kun faan. Ei tuon temadurin kanssa ainakaan mitään ongelmaa ollut tarttumisen suhteen. Ja se on siis polyuretaania, ei epoksia. Epoksia laitoin vaan puhtaille pelleille.
Näin muuten car SOS ohjelmassa erikoisen vinkin tuohon massaan, eli siinä ne käytti hiilihappojäätä jääduttääkseen sen massan palasiksi ja sitten se vaan hakattiin irti. Tämä siis oli auton sisällä lattiapuolella, mutta kyllähän se jäätyy ulos asti. Jos on korigrilli niin miksei sen jään voisi laittaa pohjaan jos kori on ylösalaisin.
Mahtaisko hiilihappojäällä puhaltaminen kovettaa ton niin paljon että lähtis irti asti, siis oikein volyymillä - ehkä joukkoon teräskuulaa? Se siis ns kuiva pesu esim moottoritilalle - paska putoaa lattialle jäätyneenä kun sillä puhalletaan. Hellävarainen normipinnoille, hellävaraisempi kuin sooda.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Ja tuon lisäksi epoksi ei myöskään ole mikään pintamaali kun se ei kestä UV:ta ja liituuntuu. Paljaalle pellille se on paras. PVC on muovia, eli tarttumista voi yrittää parantaa muovitartunnalla tai liuottimilla(tinneri). Jos pintakerros hieman sulaa ennen maalausta niin tartunta on parempi. Sama juttu kun lakkaa tai maalaa märällä pulverimaalattuja osia, karhennus + muovitartunta ensin.S202 kirjoitti:Siihen pvc:hen ei maali kunnolla tartu, ainakaan epoksi. Joku muu voi ehkä tarttua. Mutta ei sitä maalaamisen takia kannata ruveta poistamaan, jos on muuten ehjä ja ruosteeton.
Epäilen että se puhalluksessa kuumenee iskusta niin paljon ettei noin paksu aine ehdi jäätyä. Tai mistä sitä tietää. Tossa ohjelmassa ne odotti varmaan 5min ennen kun se massa alkoi murtumaan. Asteita ilmeisesti -140c.AK47 kirjoitti: Mahtaisko hiilihappojäällä puhaltaminen kovettaa ton niin paljon että lähtis irti asti, siis oikein volyymillä - ehkä joukkoon teräskuulaa? Se siis ns kuiva pesu esim moottoritilalle - paska putoaa lattialle jäätyneenä kun sillä puhalletaan. Hellävarainen normipinnoille, hellävaraisempi kuin sooda.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti
Joo, mulla vaan oli ajatuksena jättää pvc:tä ehjiin kohtiin kun puhalsin pohjan, johon sitten epoksi, pvc:tä vastaava sika:n aine ja pintamaali. Mutta sitten epoksin kuivutta huomasin ettei se tarttunut sen pvc:n päälle kovin hyvin. Ja se alustamassa kyllä imeytyy siihen pvc:n pintaan, näyttää kuivalta mutta kun epoksin maalas päälle niin kirkkaan keltaista öljyä nousi pieninä pisaroina pintaan joissain kohtaa. Luonnollisesti niistä kohdista maali lähti isoina paloina irti.EVO X kirjoitti:Ja tuon lisäksi epoksi ei myöskään ole mikään pintamaali kun se ei kestä UV:ta ja liituuntuu. Paljaalle pellille se on paras. PVC on muovia, eli tarttumista voi yrittää parantaa muovitartunnalla tai liuottimilla(tinneri). Jos pintakerros hieman sulaa ennen maalausta niin tartunta on parempi. Sama juttu kun lakkaa tai maalaa märällä pulverimaalattuja osia, karhennus + muovitartunta ensin.S202 kirjoitti:Siihen pvc:hen ei maali kunnolla tartu, ainakaan epoksi. Joku muu voi ehkä tarttua. Mutta ei sitä maalaamisen takia kannata ruveta poistamaan, jos on muuten ehjä ja ruosteeton.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500