609D:n lokakaarien ruostekorjaus

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Ennoj
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Pe 14.08.2015 00:44

609D:n lokakaarien ruostekorjaus

Viesti Kirjoittaja Ennoj »

Omassa 609:ssä on lokakaartien metalliosat ihan mätää ja ulkosienällä olevan kohouman yläpuollele asti. Kiinnostaisi tietää miten muut ovat korjanneet tällaista ja mitä suosittelisivat tekemään. Olen myös vähän etsiskellyt korjauspelitöosaa tuohon, mutta ei ole tullut vastaan, eli onko sellaista? Parissa nettiliikkeessä myydään tällausta (kts. kuva), mutta syoraan sanottuna en kyllä edes tajua mikä toi on! Muovilkarin yll nöyttäsii olevan kaksi eri keeroata kaarta, mutta koko ympäristö on sellaista mätää liusketta, ettei ota kunnolla tolkkua alkuperöisestä rakenteesta. :-D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Ennoj
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Pe 14.08.2015 00:44

Re: 609D:n lokakaarien ruostekorjaus

Viesti Kirjoittaja Ennoj »

Ite tein tavalla, johon ei varmaan moini ryhtyis. Kuvia työvaiheista löytyy, jos on tarvis! Otin ensimmöäiseksi mitat eri kohdista, kulmista jen. Esim. kokhouman syvyyden, kohouman korkeuden, kaaren muodon jne, Sitten leikkasin rälläkällä kaiken mädän pellin pois. hahmottelin viibaimella ja tussilla uusien rajonen linjat niin, että mutkia tulisi mahd vähän ja suoraa ajoa enemmän ja piirisn tämän 'linjan' tai 'linjaston' suoraan peltiin. Rälläköin linjan mukaan. T'ämän jälkeen teippasin A3-kokoisia paperteita toisiinsa maalanrinteipillä kiinni niin paljon, että paperi peitti kokoo lokarinkaaren alueen ehjistä sivuista mätään, korjattavaan osioon. Jäljensin peltien reunat tähän lyijykynällä samalla lailka kuin muksuna jäljennettiin kolikoita paperiin. Leikasin paperista muofion irti ja teippasin sen ostamaani isoon pellinpalaan (saa noin 6 euroa vajaa 1 m2) kiinni ja piirsin kuvion 3 mm tussilla peltiin. Tämän kuvioin sitten tietenkin rälläköin pellista irti ja hitsasin kiinni autoon. Näin saa siistin, tasaisen ja just oikean mallisen ja kokoise pelikorjauksen tehtyä, eikä tarvii kittiäkään välttämättä ollenkaan. Työvaiheita oin moia, mutta aika helppoja kaikki. Kuulostaa hankalammalta kuin todellisuudessa on!
Vastaa Viestiin