Vanha herra W126 ja W124 tuleva 320cdi

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Pe 10.01.2014 00:01
ViestiLähetetty: Su 30.12.2018 21:41
Ajattelin nyt ittekkin koittaa kirjoitella tänne vähän juttua kun muitten projektia on tullut kyllä luettua niin tuli mieleen jos jotakin sattuis tämmöset autot kiinnostaan.

Elikkä lähdetään nyt liikkele vaikka tuosta ässäläisestä. Autohan tuli ostettua jo 5vuotta sitten ja eipähän autoon paljoa pariin ekaan vuoteen mitään tehty. Mutta 3 vuotta sitten ässä tuli maalattua yli toki alkuperäisiin väreihin. Viime talvena alusta tuli purettua täysin jolloin vaihdettiin kaikki kuluvat osat ja h&r alusta sarja. Lisäksi sattui käymään omasta mielestäni hyvä tuuri kun löytyi pikku rahalla amg-n alkuperäinen helma sarja. Tällähetkellä ässä lepäileekin tallissa pukkien päällä odotellen uusia bensalinjoja ja taka jarruputkea, kun loppu kesästä meni yllättäen jarru poljin pohjaan ja huomasin että auton alle alko lammikko kertymään.

FB_IMG_1546112135704.jpg


IMG_20180318_211041_533.jpg


IMG_20180318_211041_536.jpg


IMG_20180318_211041_534.jpg


IMG_20180428_152638_508.jpg



Tässä nyt lyhyt selostus vanhasta herrasta ja eikähän tästäkin lisää tekstiä tule ajan myöte mutta epäilen että pää painotteisesti mennään tuon w124-sen kanssa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.


Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Pe 10.01.2014 00:01
ViestiLähetetty: Su 30.12.2018 22:59
Sitten päästäänkin tähän 124-seen. Autohan siis tuli minulle jo kolme vuotta sitten ollessaan alkuperäisessä loistossaan om602 vapari moottotilla varustettu
FB_IMG_1513553491908.jpg

Eipähän sillekkään sitten hetin mitää tullut tehtyä kun pumppu oli tappiinsakin jo ruuvattu niin savua piisas ja olihan se hienoo Very Happy noh ekan kerran kun kytki peräkärryn perään niin totesin että ei per...e ja siitä se ajatus lähti. Ensin sinne vain laitettiin pieni borgwanner ja tuttuun tyyliin nälkä kasvo syödessä ja koko homma karkas räpylästä taas.
Siispä autosta motti pois ja pukeille koska taka kelkassa reikä niin pitihän sekin samalla korjata
PhotoGridLite_1546201811276.jpg

Siispä pellin alle vaihdettiin om605 turpo 8mm syöttö pumpulla ja hx 40super johan alko kärry liikkua Cool ja alustakin laitettiin uusiin puihin, kaikki puslat ja varret vaihdettiin uusin, jarrut vaihdettiin 320 24v satalankusta ja kaikki osat polttomaalattiin. Maalarille annoin väristä vapaat kädet. noh parivuotta mentiin tällä kokoonpanolla ja kun tuli aika penkityksen ja katsastuksen niin eihän sekään mennyt niin kuin piti Rolling Eyes penkissä olin aivan varma että hajoaahan se mutta ei! tyytyväisenä sieltä lähdin ja parikilometriä ennen koti pihaa kuului kumma ääni ja tehot katos, noh esikammio vitos sylinteriltä suli ja siitä se kaikki sitten taas alkoi.
PhotoGridLite_1546202354417.jpg

Eli moottori pois ja rekennetaan uusiksi.
Noh moottorihan oli samana iltana jo pieninä palasina ja pummpu/suuttimet lähdössä testaukseen säätöön. Mutta siinä kun illalla vielä istuskelin ja mietiin niin tuli idea että josko tuonkin auton maalais kun emäntä ei koskaan oo tykänny tuosta autosta tuon värisenä ja siitä se purkaminen ja pohja töiden teko alkoi.
PhotoGridLite_1546202560248.jpg

pohjatöitähän tuli tehtyä sitten se parikuukautta, kun ensin kittailtiin sitten pohjamaali ja ruiskukitti/hionta, pohjamaali/hionta, väri+lakkaus/välihionta ja lakkaus. Mutta kyllä se tuo puskuri taisi olla kova töisin
PhotoGridLite_1546202970482.jpg

No sitten hän se motivaatio katosi ja auto lojui sen puolivuotta ettei mitään tapahtunut mutta nyt joulun alla se jostain taas löytyi. Moottorihan siis oli palasina ja kun niitä aloin keräillä niin totesin että nyt riitti esikammiot, siispä kaikki myyntiin ja nehän meni äkkiä. Taon aikana oon lueskellu teidän muiden tarinoitanne ja itsellekkin alkoi tulla halu istuttaa 320cdi tuonne, no nyt sellainen on hankittu anoppila reissun aikana ja malttamattomana täällä odottelenkin että pääsis sitä jo tuonne asentamaan.
PhotoGridLite_1546203350100.jpg

Mutta siinäkin nyt lyhkäisyydessään tämänkin auton tarina ja vähän kerrottu jo tulevaisuudestakin :D kuvat nyt sitten on mitä on koska en jaksa alkaa niitä minnekkään lataileen niin muokkailen suoraan puhelimen kuvista ja kun puhelimella tätät nyt pääsääntöisin tulee tehtyäkin, mutta jatketaan sitten ensi vuonna tästä. Hyvää uuttavuotta 2019 kaikille :wave:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Pe 10.01.2014 00:01
ViestiLähetetty: Su 06.01.2019 18:24
Noniin viikonloppu takana ja vähä kerkes jotain tekemään, elikkä nyt kun oli koleet kotona niin projekti sai alkunsa. Ei nyt sen suurempia tapahtunu lähinnä vain moottorin apulaiteiten purkua ja maalailua tuli harrastelutua
PhotoGridLite_1546791014612.jpg

PhotoGridLite_1546791117094.jpg

W124 alkuperäiselle moottorin lämpö anturille tuli sorvattua kannen vesi reikään holkki ja asennettua, vielä pitäiai imusarjata vähän vinguttaa alumiinia pois että saa sopimaan paikalleen
PhotoGridLite_1546791193432.jpg

Sähkötkin kerkesivät vähän asettua paikkaansa ja sai suuniteltua että mistä ja miten mutta kyllä niissäkin hommaa viellä piisaa niin kun koko autossa.
PhotoGridLite_1546791210314.jpg

PhotoGridLite_1546791219417.jpg

Autostahan siis pitäisi nyt viellä purkaa ainakin kytkin poljin ja jarrupoljin pois että saisi asennettua tuon automaatin oman polkimen paikalleen ja poltto aine linjathan on myös jo ennesttään purettu pois eli nekin nyt täytyy asentaa uusiksi ja olis tarkoitus toteuttaa an8 liittimillä mutta siitä lisää luulta vasti ensi viikolla. Mikäli nyt vain sitten ensi viikonloppuna aikaa on niin pitäisi moottoriin vaihtaa viellä vesipumppu, termostaatti, rullat, remmi ja öljyt sudattimineen.

Mutta olisi myös teille tänne vähän kysyttävää. Autohan siis on tarkoitus muutos katsastaa ilman suurempia kosketteluja moottoriin, mutta kun sitten joskus on leima saatu niin olisi tarkoitus vaihtaa 400cdin korkeapaine pumppu ja suuttimet lähtevät myös pajalle mutta haaveena olisi tarkoitus saada se +500hp eli olidiko täällä suosituksia turbon valintaan ?? Ja että mennäänkö yhdellä vai peräti kahdella turbolla ?? Vinkkejä ja keskustelua kuunnellaan mieluusti :)

Sitten vähän ässä asiaa, sille nyt ei suuria ole tapahtunut sen jälkeen kun bensa ja jarru putket putittu eli niitä odottelee ja tulossa ovat :) viikon loppuna nyt tuli perä kontti purettua ja vietyä verhoiltavaksi kun kesällä ei "kerennyt" niin saataisiin sekin edes ensi kesäksi kuntoon.
PhotoGridLite_1546791230138.jpg

PhotoGridLite_1546791286001.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Pe 10.01.2014 00:01
ViestiLähetetty: La 16.02.2019 18:47
No niin jatketaanpa nyt vähän tätä yksin puhelua.
Elikkä auto on nyt edennyt ihan kivasti eteenpäin mutta tekemistä silti vielläkin tuntuu olevan ihan riittävästi. Mutta siis nyt olis jo moottori ja vaihdelaatikko paikallaan löpölinjat valmiina ja ahtoputket enää uudelleen maalausta vaille valmiit :) sähkistä nyt sen verram että odotellaan virtalukon isoa liitintä uutta niin sitten päästäis tekeen sähkö hommat loppuun ja valmiiksi. Vaihteistolle pitäisi keppi viellä asennella jäähdyytäjän putket rakentaa ja tietysti sähköt. Vaihdelaatikon takakannake pitäisi myös tehdä siistimpi ja kardaania yrittää sovittaa. Mutta tässänyt pieni kertomus mitä on tehty ja pitää viellä tehdä, kuvat kertokoon lisää :)

Resizer_15503353660061.jpg

Resizer_15503352164320.jpg

Resizer_15503353660060.jpg


Ässäläisestä sen verran että nyt on siihenkin tilattu pensa linjat niin päästään senkin kimppuun piakkoin 8)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1925
Liittynyt: Pe 30.03.2007 17:05
Paikkakunta: Jyväskylä
ViestiLähetetty: La 16.02.2019 20:52
Hienoo hommaa, ässä on kyllä erittäin tyylikäs!
w124 300tdt -93
w115 240 D 3.0 -75

V220cdi -99,W210 220d,w211 200cdi -03,W115 220d -73,W203 c180 Kompressor -02,W202 c180 -98,w202 c180 -93,w124 200d -92,w202 c180 -94, 230te -90,vito 110 2.3td-96,w126 280se -80,w124 200d -91,w126 300se -89, w124 200d -85, w201 2.0 -87, w202 C180 esprit -93, w124 200d -85, w124 300ce -91, w124 200d -86, w202 c180 esprit -94, w124 230 -91, w210 290td -97, w201 2.0 -89, w124 300 -86, w124 200d -90, w124 260 -86, w126 420se -89, w124 230ce -90, w202 c180 esprit -94, w123 220d -77, w126 260se -86
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1334
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa
ViestiLähetetty: Su 17.02.2019 00:01
On asia meininki, tuo 124 on makea kun joskus liikkuu...
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
x164 -07
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Triumph legend 900 Cafe Racer

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: EliasP ja 4 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

https://Www.AutoDoc.fi