W124 OM611 + 722.6 vakio TCU

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: To 20.12.2018 08:23
Paikkakunta: Huittinen
ViestiLähetetty: La 13.07.2019 07:40
Kysytääs täälä jos joku tietäjä sattuu lukemaan.

Eli pirssi pelaa muuten normaalisti ja tehot on tallella mutta oireet on:
-Pitkä viive kaasussa kun polkasee pohjaan. Eli kun lähtee pieniltä kierroksilta kiihdyttään kaasu pohjassa niin kestää n. 1 sekunti ennenkun auto reagoi "täyskaasuun". Kun lähtee niin lähtee normaalisti.
-Vaihteenvaihto hetkellä täyskaasukiihdytyksessä teho (ahtopaine) rajoittuu tuntuvasti. Se kestää n. 1s.

Onko nämä siis ominaisuuksia vai vikoja? Pystyykö ohjelmalla vaikuttaan näihin? Jotenkin muistelisin että aikoinaan w210 320cdi oli vastaavanlainen että oli viive kaasussa. Ei normaalisti haittaa mutta kettumainen leikkiä kun täytyy ennakoida kaasun painaminen...


Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: To 20.12.2018 08:23
Paikkakunta: Huittinen
ViestiLähetetty: To 31.10.2019 08:25
Jatketaas taas.

Vaihdoin 2.88 asd perän ja laitoi rasvanipalla paineen. Tuli paljon mukavammaks ajaa kun vanha perä oli 3.69. Samalla koneistin cromosta uudet vetarit kun ei noi kunkkuperän vetait kyllä olisi sopinyt. Ne on n. 1.5cm pidemmät joten johonkin saattaa tuurilla sopia mutta tähän olis ainakin ollu liian pitkät.

Ohjelmaa on kanssa tullut tehtyä ja koitetaan siitä laittaa tänne jossain kohtaa. 270cdi turbon vaihdoin ja bilteman coolerin. Lisäksi tcu purkista luin koodin ja selvisi että "alkuperäsessä" purkissa oli perävälitys 3.07 joten siinä syy miksi vaihdot oli rajuja. Nyt vaihdoin koodiin välityksen 2.824 (48/17) ja toimii hienosti. Vielä kun pääsee enemmän jyvälle tcu koodista niin sais vaihtoja lyhyemmäksi. Siitäkin laitan tänne kunhan kerkeen. Myös 270cdi tcu purkki mikä oli kiinni jonkun aikaa olikin egs51 eikä egs52 joten sekin varmaan teki osansa vaihdelaatikon huonoon toimintaan.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: To 20.12.2018 08:23
Paikkakunta: Huittinen
ViestiLähetetty: To 31.10.2019 09:50
Tässä liitteenä ecun orginaalikartta, nykynen kartta ja map pack. Kaikki ei varmasti ole oikein kun oon kaivellut niitä monesta eri paikkaa. Kuitenkin pirssi pelaa nyt kohtuudella. Täällä lisää juttua:

http://www.ecuconnections.com/forum/vie ... &start=725
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: To 20.12.2018 08:23
Paikkakunta: Huittinen
ViestiLähetetty: La 23.11.2019 14:21
Noniin nyt sain vaihdot nopeiksi. Pienensin tcu purkilta torque reduction pyyntöä eli nyt se ei pyydä ecua pienentämään vääntöä niin paljoa vaihteen vaihdossa.
Täällä lisää juttua: http://www.ecuconnections.com/forum/vie ... 20&t=55935
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 587
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: To 02.01.2020 21:28
Onko CDI-koneen virtalukko ja avain käytössä koko ajan? Täytyykö siitä sulkea virta kun ei ole käynnissä?
W124 260E autom -88 407tkm
W123 300D -76 491tkm
S123 300TDT autom -82 656tkm

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: To 20.12.2018 08:23
Paikkakunta: Huittinen
ViestiLähetetty: La 04.01.2020 23:30
On juu. Rattilukko roikkuu nippusiteillä, ei siis fyysisesti toiminnassa. Virtalukkoon on kytketty auton omat virtalukkoon tulevat johdot. Eli kaikki toimii normaalisti sillä väyrysen avaimella ja virtalukolla.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: To 20.12.2018 08:23
Paikkakunta: Huittinen
ViestiLähetetty: Ke 08.01.2020 17:33
Muokkasin pyörännopeustiedon toimimaan yhdellä anturilla. Yksi abs anturi menee tämmöseen https://speeduino.com/wiki/index.php/VR_conditioner joka vahvistaa signaalin 0-5v kanttiaalloksi. Sen jälkeen se menee aikasemmin mainittuun rs3232 kikkareeseen joka muuntaa tämän +-12v kanttiaalloksi. Sit vain kaikki 4 abs purkkiin menevät karvat yhteen ja siihen. Ne pitää tietysti mitata yleismittarilla että menee maakarvat samoihin.

Helpompi vielä olisi tämä tehdä hall anturilla jolloin toi vr conditioner voi jättää pois.
Edellinen

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: meseucco ja 4 vierailijaa







kl-varaosat.fi

kl-varaosat.fi

nettikasinot