W124 OM611 + 722.6 vakio TCU

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: To 20.12.2018 08:23
Paikkakunta: Huittinen
ViestiLähetetty: La 13.07.2019 07:40
Kysytääs täälä jos joku tietäjä sattuu lukemaan.

Eli pirssi pelaa muuten normaalisti ja tehot on tallella mutta oireet on:
-Pitkä viive kaasussa kun polkasee pohjaan. Eli kun lähtee pieniltä kierroksilta kiihdyttään kaasu pohjassa niin kestää n. 1 sekunti ennenkun auto reagoi "täyskaasuun". Kun lähtee niin lähtee normaalisti.
-Vaihteenvaihto hetkellä täyskaasukiihdytyksessä teho (ahtopaine) rajoittuu tuntuvasti. Se kestää n. 1s.

Onko nämä siis ominaisuuksia vai vikoja? Pystyykö ohjelmalla vaikuttaan näihin? Jotenkin muistelisin että aikoinaan w210 320cdi oli vastaavanlainen että oli viive kaasussa. Ei normaalisti haittaa mutta kettumainen leikkiä kun täytyy ennakoida kaasun painaminen...


Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: To 20.12.2018 08:23
Paikkakunta: Huittinen
ViestiLähetetty: To 31.10.2019 08:25
Jatketaas taas.

Vaihdoin 2.88 asd perän ja laitoi rasvanipalla paineen. Tuli paljon mukavammaks ajaa kun vanha perä oli 3.69. Samalla koneistin cromosta uudet vetarit kun ei noi kunkkuperän vetait kyllä olisi sopinyt. Ne on n. 1.5cm pidemmät joten johonkin saattaa tuurilla sopia mutta tähän olis ainakin ollu liian pitkät.

Ohjelmaa on kanssa tullut tehtyä ja koitetaan siitä laittaa tänne jossain kohtaa. 270cdi turbon vaihdoin ja bilteman coolerin. Lisäksi tcu purkista luin koodin ja selvisi että "alkuperäsessä" purkissa oli perävälitys 3.07 joten siinä syy miksi vaihdot oli rajuja. Nyt vaihdoin koodiin välityksen 2.824 (48/17) ja toimii hienosti. Vielä kun pääsee enemmän jyvälle tcu koodista niin sais vaihtoja lyhyemmäksi. Siitäkin laitan tänne kunhan kerkeen. Myös 270cdi tcu purkki mikä oli kiinni jonkun aikaa olikin egs51 eikä egs52 joten sekin varmaan teki osansa vaihdelaatikon huonoon toimintaan.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: To 20.12.2018 08:23
Paikkakunta: Huittinen
ViestiLähetetty: To 31.10.2019 09:50
Tässä liitteenä ecun orginaalikartta, nykynen kartta ja map pack. Kaikki ei varmasti ole oikein kun oon kaivellut niitä monesta eri paikkaa. Kuitenkin pirssi pelaa nyt kohtuudella. Täällä lisää juttua:

http://www.ecuconnections.com/forum/vie ... &start=725
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: To 20.12.2018 08:23
Paikkakunta: Huittinen
ViestiLähetetty: La 23.11.2019 14:21
Noniin nyt sain vaihdot nopeiksi. Pienensin tcu purkilta torque reduction pyyntöä eli nyt se ei pyydä ecua pienentämään vääntöä niin paljoa vaihteen vaihdossa.
Täällä lisää juttua: http://www.ecuconnections.com/forum/vie ... 20&t=55935
Edellinen

Paluu Projektit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: crikez ja 8 vierailijaa







kl-varaosat.fi